رواية سلسبيل قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا السنباطي
رواية سلسبيل قلبي البارت الحادي عشر
رواية سلسبيل قلبي الجزء الحادي عشر
رواية سلسبيل قلبي الحلقة الحادية عشر
سفيان بصوت عالي _سلسبيل
جري عليها بسرعه كبيره لما لقي ملثم موجه سلاح عليها
نظرت له سلسبيل وبعدين شهقت بصدمه كبيره كان سفيان واقف قدامها وباصص في عنيها بتأمل وابتسامه
زين بصراخ ـ سفياااااان
بصتله سلسبيل ب استغراب وبعدين شهقت بصدمه لما سفيان وقع في حضنها نزلت علي الارض وسفيان في حضنها
سلسبيل بخوف ـ س..سفيان في اي
عائشه بصراخ ـ ابنيييي
جري الكل عليهم بصدمه وخوف شديد ومحدش فاهم حاجه خالص إي اللي حصل ..؟
احمد بخوف علي ابنه ـ سفيان مالك يبني
سكتو بصدمه لما شافو د*م علي الارض .
بصت سلسبيل علي الارض وصوتت وهيا بتحضنه جامد
سلسبيل بعياط ـ لأ لا لا مستحيل مستحيل لا …لا يارب ونبي
زين بدموع وصراخ ـ اطلبووو الاسعاف
مجدي كان بيبص علي حفيده الغرقان في دمه بصدمه
اومأ له معتصم بدموع وراح يتصل علي الاسعاف بإيد مرتجفه
الكل كان بيبص علي الموقف بصدمه كبيره اي اللي حصل
محدش فاهم حاجه
سلسبيل بدموع ـ سفيان متسبنيش ونبي
سفيان بتعب وهو بيحب ايده علي وشها ويمسح دموعها ـ تؤ تؤ تؤ متعيطيش اسمعيني دلوقتي ااااه
سلسبيل بعياط ـ متتكلمش عشان متتألمش الاسعاف جايه اهي وهتكون كويس
سفيان بتعب اكتر ـ لا لازم تسمعيني دلوقتي لازم اقولك حاجه
سلسبيل بدموع ـ بس
سفيان بمقاطعه ـ انا بحبك
بصتله بصدمه كبيره
سفيان ب ابتسامه و بتعب اكتر وهو بيقاوم الاغماء ـ اه بحبك … مش من دلوقتي ولا من شهر … لا من سنه حبيتك عشقتك اكتر من نفسي لما شوفتك اتمنيت تكوني انتي اللي معايا ولما سمعت كلامك وانتي بتعيطي وبتقولي انو ابوكي ااه..انو ابوكي عايز يجوزك مستحملتش فكره انو تكوني لغيري وانتي كنتي رافضه الجواز عشان كده اتفقت مع جدي وشهق بألم كبير وبعدين كمل وقال اسمعي اتمنيت انو اكمل حياتي معاكي وافرحك واعملك فرح كبير بس شكله كده القدر مكتوب انو قصتنا متكملش
سلسبيل بمقاطعه وعياط وهيا بتحط ايديها علي بوقه ـ ارجوك متكملش انت هتعيش لو بتحبني بجد انت مش هتسيبني وهتعيش
سفيان بتعب ـ قربي
قربت منه سلسبيل وهيا بتعيط جامد قبلها من وجنتها الاتنين وبعدين دفن وشه في عنقها واستسلم في حضنها
سلسبيل بصراخ ـ لاااااااااااا ياااااااااارب ياااااااارب ارجوووووك متسبنيش ونبي اناا كمااان بحبببك والله سفياااااان لاا يااارب ونبييي
جات الاسعاف وخدو سفيان وسلسبيل ركبت معاه والكل راح وراهم بالعربيه وهم بيدعو من قلبهم انو سفيان يبقا بخير
꧁꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂꧂꧁꧂
_ هههههههه اخيراااااااا خلصت من سفيان
_ انا نفسى اعرف انت لي بتكره كده
بكره وشر _ بكره بس انا طول عمري بتمني اموته واخيرااااا هههههههههه
ـ بس احنا كنا قاصدين مراته والمفروض تكون متعصب دلوقتي عشان الخطه باظت انا مش فاهمك كويس
قعد علي الكرسي وفي ايده كوبايه خمر*ه وقال ـ تبقي غبي لو فكرت اني كنت قاصد مراته
بغباء _ يعني اي
بشر ـ انا كنت قاصد سفيان انا خليته يشوف القناص عمد عشان يجري علي الحلوه وياخد الطلقه بدالها اصل انت متعرفش انو بيعشق السنيوره هههههه وسابه وقعد يرقص بسكر
꧁꧁꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂꧂꧂
وصلو المستشفى وسفيان دخل غرفه العمليات
ندي ولينا راحو ل سلسبيل اللي قعدت علي الارض تبكي ب انهيار
ندي بدموع ـ وحدي الله ي سلسبيل وان شاء الله سفيان هيكون كويس
سلسبيل ببكاء وهيا بتبص علي غرفه العمليات وبتقول ـ انا مش هقدر اعيش من غيره ياندي تخيلي طلع بيحبني انا كمان خليه يقوم وانا مش هعمل فيه مقالب تاني ومش هزهقه والله بس خليه يقوم ودخلت في نوبه بكاء
لينا بعياط ـ متخافيش ان شاء الله هيكون واحسن من الاول كمان
ندي الصغيره ـ ايوه ي سلسبيل ان شاء الله ابيه سفيان هيكون كويس
سلسبيل بعياط ـ يااارب
احمد موجه حديثه ل عائشه اللي كانت بتعيط وتدعي بصمت _استهدي بالله ي عائشه
عائشه بدموع ـ ابني ي احمد
حضنها احمد بصدره وقال بحزن ـ هيبقي كويس يا حبيبتي متقلقيش
مجدي بثبات رغم حزنه علي ما اصاب حفيده ــانا مش عايز عيال سفيان حفيده قوي جدا وان شاء الله هيكون كويس وراح عند سلسبيل وقال
مجدي بحنان وحزن ــــ قومي يبنتي قومي وعافيه عياط فكرك يعني سفيان لما يقوم هيبقا مبسوط لما يلاقيكي بالحاله دي
كان زين واقف علي باب غرفه العمليات وهو بيفتكر ذكرياته مع اخوه
زين بوعيد وعيون حمره كالدم _ وحيات امي مش هرحم اللي عمل كده وهندمه علي اللحظه اللي فكر فيها يأذي عيلتي
وطلع تلفونه ودق علي رقم واستني شويه وقال بشر وقسوه _ تجبلي الراجل اللي ضرب اخويا بالنار و ترميه في المخزن وقفل
حس بحد حط ايده علي بص ومكنش غير مراته حضنته ندي فدفن الاخر وجهه في عنقها وقال بتحشرج ودموع _ مش هرحمه لو حصله حاجه
ندي بدموع وهيا بتطبطب علي ظهره ـــ حبيبي انت لازم يكون عندك ثبات وتقف جنب الكل هنا وان شاء الله سفيان هيكون كويس
بعد مرور اربع ساعات
خرج الدكتور من غرفه العمليات فجري عليه الكل
سلسبيل بلهفه ودموع ـ ها انا ي دكتور هو كويس صح
الدكتور بحزن ـ القلب وقف و
سلسبيل مقدرتش تستحمل واغمي عليها
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سلسبيل قلبي)