روايات

رواية سلبت روحي الفصل السادس عشر 16 بقلم رنا أحمد

رواية سلبت روحي الفصل السادس عشر 16 بقلم رنا أحمد

رواية سلبت روحي الجزء السادس عشر

رواية سلبت روحي البارت السادس عشر

رواية سلبت روحي الحلقة السادسة عشر

***في فيلا ادم .
في تلك الليله الساحره 🌹♥️♥️❤️.
كانت تقف تاج بسعاده لا توصف وهي ترا تلك الهدايا المعلقه بالورود والزهور واسمها يعلو عليها بكلمات عشق وغرام واعتراف ادم بعشقه لها .
تاج بابتسامه ساحره/بحبك ي ادم بحبك كل ده علشاني انا .
ادم وهو يقبل يدها بعشق/واكتر كمان انتي روحي وملكه قلب ادم العمري.
تاج وهي تحتضنه بعشق وسعاده /ربنا يخليك ليا يا روح تاج .
هيثم بابتسامه/معقول القمر ده بقا ملكي انا بحبك ي شوشو بحبك من زمان وكنت حاسس ان عمرك مهتكوني للغيري .
شاهي بابتسامه وعشق /وانا كمان ي هيثم بحبك بحبك من واحنا عيال صغيرين وعمري منسيتك ابدا بحبك ي هيثم بحبك اوي .
هيثم وهو يحتضنها بعشق/وانا كمان بعشق ي روح قلبي .
وعد بابتسامه ساحره /مش مصدقه ي سيف انا اكيد بحلم مش مصدقه أننا اتجوزنا .
سيف وهو يقبل يدها بعشق/لا صدقي ي روح قلبي بقيتي مرائتي وروح قلبي ووعد مني هشيلك في عنيا الاتنين .
وعد وهي تحتضنه بعشق/وانا اوعدك اني هشيلك في عنيا العمر كله ي حبيب قلبي .
***************.

 

 

علي الجانب الآخر…
كانت تجلس حور مع مراد وكلا منهما يشعر بأنه قد عثر علي نصفه الاخر عثر علي الحب الحقيقي .
مراد بابتسامه جذابه /عقبال فرحنا ي حبيبتي.
حور بابتسامه وسعاده تشعر بها لاول مره/يارب ي مراد انا خلاص مبقتش قادر اعيش من غيرك ابدا اوعدني ي مراد أن مهما حصل مش هتسبني انا كنت ضايعه ومصدقت لقيتك .
مراد وهو يربت علي يدها بحنان /عمري مهسيبك ي حور مهما حصل.
هيثم وهو ينظر لها بحده /الف مبروك ي مراد عمي حسن قال إنكم مشاء الله مرتاحين مع بعض اوي .
مراد بابتسامه/خلاص هحصلك قريب ي اخويا ثواني بس هسلم علي ناس صحابي عن اذنكم .
هيثم بحده/جرا ايه ي بت انتي انتي بتتحديني ولا ايه ولا فاكره اني ممكن اوافق علي انك تتجوزي اخويا وانا عارف مضياكي كويس .
حور بحزن ورجاء /ارجوك ي هيثم بيه انا عارفه كويس الي حضرتك عايز تعمله وعندك حق فيه بس حضرتك مش عارف كل الحقيقه وحتي لو غلطت كل الناس بتغلط وبستاءن حضرتك انك تسبني انا اقول ل مراد وهو يقرر لو سمحت.
هيثم بتنهيده عاليه /ماشي وانا لو هو عرف ووافق صدقيني انا مستحيل ادخل بينكم سلام .
كان يقف مراد وهو ينظر إليهم باستغراب ليقسم أنهم الاثنان يخفون شيئا .
****************.

 

 

في جناح تاج وادم …
كان يصعد وهو يحملها بعشق وهو يقبل رأسها بحنان وعشق .
/الف مبروك ي روحي ي اجمل عروسه في الدنيا .
تاج بابتسامه/الله يبارك فيك ي حبيبي ويخليك ليا .
ادم بخبث وغمزه/ايه النظام .
تاج بابتسامه عاشقه /هخليك تقضي ليله تحلم بيها ي اجمل راجل في الدنيا.
بعد فتره …
كانت تقف تاج وهي في قمه انواثتها وجمالها كان ينظر إليها ادم ابتسامه ساحره ليقترب وهو يقبلها بعشق.
/معقول القمر ده ملكي انا .
تاج بابتسامه وهمس /القمر ده بيتنفسك القلب ده انت الي علمته ي عيش ي ادم بعشقك ي ادم بعشقك .
ليحملها ادم بعشق ليغرقون سويا في بحور عشق انتظروها كثيرا .
**************.
في جناح وعد وسيف ..
كان يقف سيف وهو يبتسم ابتسامه ساحره علي تلك الحوريه التي تقف بخجل .
سيف بابتسامه/مشاء الله ايه الجمال ده .
وعد وهي تختبا في حضنه بسعاده /سيف خليني في حضنك كده مش عايز أخرج من حضنك ابدا .
سيف وهو يحملها بخبث /عنيا اوعدك انك مش هتخرجي من حضني ابدا .
*************
في جناح هيثم وشاهي ..
كان يقف هيثم بغيظ شديد لتلك الجالسه في الحمام .
هيثم بغيظ /جرا ايه ي شاهي ي حبيبتي انتي هتنامي جوه ولا ايه.
شاهي بابتسامه خجوله /ايه ي حبيبي مالك .
هيثم بغمزه وخبث/مالي ايه ي شيخه حرام عليكي تقلانه عليا ليه عايز ادوق العسل ده .
شاهي بخجل شديد/فين العسل ده .
هيثم وهو يقبلها بعشق /هو فيه احلا من العسل ده تعالي احكيلك حدوته ي عسل انتي .
***************.

 

 

علي ضفاف النيل..
كانت تقف حور بدموع ووجع وبجانبها مراد بقلق .
/مالك ي حور ايه الي مخبياه عني عامل فيكي كده ايه الي بينك وبين هيثم .
حور بدموع ووجع/هقولك ي مراد بس لازم تعرف اني والله العظيم بحبك وتوعدني انك تفكر قبل اي قرار تاخده واي أن كان أنا هقبله .
مراد بحنان /طب وممكن تهدي وتحكي بالراحه انا سامعك .
حور بدموع ووجع/الي بيني وبين هيثم أنه قبض عليا في قضيه اداب عرفتي ليه هو كان رافض جوازنا عرفت ليه دايما كلامنا حاد مع بعض .
مراد بصدمه /بتقولي ايه معقول حقيقتك تكون كده .
حور بدموع والم /انا كنت ضايعه ي مراد كان كل همي الفلوس واني أخرج من الفقر الي كنت فيه برغم أن ده مش مبرر وبابا مكنش حرمني من حاجه بالعكس بس انا بقا الي كنت حقوده ومش راضيه روحت رحله وهناك اتعرفت علي شاب غني طبعا مسكت فيه علي امل ان هو ده العريس الي كنت بتمناه قالي تعالي هنقعد مع جماعه صحابنا واعرفك عليهم طبعا روحت وراءه زي الهبله حاول يعتدي عليا صديته معرفش يلمس مني شعره واحده وفي الاخر دخل البوليس علينا وطلعت شقه الدعاره والظابط ده كان اخوك هيثم هي دي الحقيقه قسما بالله ي مراد ملمسش مني شعره واحده ومكنش اعرف انها شقه مشبوهه والله مكنت عارفه .
مراد بصدمه وتجاهل/يلا علشان اروحك يلا .
***************.
في شقه صابر …
كان يجلس وهو يفكر بخوف في طلب ياسمين ..
/وبعدين بقا في الواقعه دي ربع مليون جنيه مبلغ مش قليل بس برضه ده ادم العمري يعني هيبقا سين وجيم ولو اتمسكت روحت في داهيه وده انا هقتله اوي ده تعبان مش سهل لا انا لازم اللعبها صح انا اروح ل ادم العمري واقوله واكيد طبعا حياته هتساوا عنده اكتر من كده بكتير وهو الي هيحميني من شر الحيه الي اسمها ياسمين .
*****************.
في جناح ادم وتاج…
كانت تجلس تاج في أحضانه بسعاده وعشق ليقبلها بابتسامه ساحره.
/مبروك ي مدام ادم العمري .
تاج بابتسامه/الله يبارك فيك ي حبيبي تصدق يا ادم انا مش مصدقه احنا حكايتنا دي ولا في الخيال .
ادم بابتسامه عاشقه /الحب والعشق مكمن يعملوه اي حاجه.
تاج بابتسامه ساحره/هو انا عشقت اي حد ده ادم العمري الي كل البنات العالم كانوا هيموته عليه .
ادم وهو يقبلها بعشق/بس هو اختارك انتي من دون بنات الدنيا كلها انتي الجميله الي ملكت قلبي ❤️❤️❤️❤️.
****************.
في شقه هيثم …
كان يسير للخارج لينصدم من غرفه مراد المضيئه في ذلك الوقت المتاخر ليسير إليه بقلق ليراه يجلس بحزن شديد.
/فيه ايه ي مراد مالك .

 

 

مراد بحزن شديد/ليه خبيه عليا حقيقه حور الي انت عرفها كويس.
هيثم بتنهيده /لان دي حاجه متخصنيش مش من حقي اني اكشفها أنا حاولت ابعدك عنها بس مفيش فايده بس انت عرفت منين .
مراد بوجع ومراره/هي الي قالتلي بنفسها .
هيثم بصدمه /معقول قدرت تعمل كده .
مراد بحزن شديد/لأنها بتحبني بجد .
هيثم بجديه /وانت شايف ايه دلوقتي .
مراد بحزن شديد/لاسف انا كمان بحبها وطالما اعترفتلي يبقا جواها امل أنها تكون بنت كويسه وبعدين علي رايها كلنا بتغلط احنا مش ملائكه .
هيثم بابتسامه/بصراحه انا كنت مراهن نفسي أنها مستحيل تقولك بس طالما عملت كده يبقا لازم تاخد فرصه تانيه وطبعا الي انت تشوفه ي حبيبي اتمنالك السعاده ي مراد .
ليبتسم مراد بهدوء وكأنه كان يريد سماع ذلك الكلام ..
***************.
في شركه ادم ..
كان يجلس ببروده المعتاد وهو ينظر بتقيم لذلك الشخص .
/انت مين وليه مصمم تقابلني .
صابر بهمس وخوف /وده كنت هقتله ازي انا ده انا قاعد معاه مرعوب اصلا احمم بقول ل سعادتك انا جاي في حاجه تخص حياه سعادتك بس ليا الحلاوه الكبيره .
ادم بحده /جرا ايه يالا انت هتهزر ولا ايه انت مش عارف انت بتكلم مين .
صابر بخوف شديد/مقصدتش ي باشا طبعا عارف سعادتك مين انا جاي بخصوص ياسمين الشماع الست عايزه تقتلك ي باشا اتفقت معايا علي نص مليون جنيه قصاد اني اخلص علي سعادتك .
ادم بحده وتوعد /اه ي بنت الكلب هي وصلت ل كده ماشي ي بنت الشماع شكلك برضه لسه متعرفيش مين هو ادم العمري اسمع يالا انا هديك مليون جنيه بس تعمل كل الي هقولك عليه بالحرف الواحد.
صابر بفرحه وطمع /اومرك ي باشا .
****وبالفعل أخذ صابر ذلك التسجيل ليسجل اعترافا لها بتحريضها علي قتل ادم ليتم القبض عليها واعترفت هي أيضا علي صابر للانتقام منه ليتم القبض عليهم سويا لتنجح لعبه ادم الذكيه..
***************.

 

 

في القسم ..
كان يجلس ادم بكل غرور وثقه لتسير ياسمين وهي تنظر إليه بكره .
/لعبتها صح ي ادم برافو عليك .
ادم بابتسامه خبيثه /طول عمري ذكي بس انتي دائما الي غبيه ومقدرتيش تمن اللعب معايا يلا سنتين تلاته تنوريهم في السجن هههههه سلام ي سوسو .
*****************.
امام محل الموبيلات التي تعمله به حور .
كان يقف مراد بابتسامه لتلك التي تجلس بحزن وشرود .
/القمر زعلان ليه كده انا اقدر برضه .
حور بدموع فرحه لا توصف/مراد انت بجد واقف قصادي ولا أنا بحلم اكيد بحلم صح .
مراد وهو يقبل يدها بعشق/لا ي روحي مبتحلميش انا بين ايديكي وخلاص هفضل معاكي ونعيش سواء لاني خلاص مقدرتش اعيش من غيرك .
حور بابتسامه وسعاده /بحبك ي مراد بحبك .
مراد بعشق /وانا بعشقك ي روح مراد .
*****************.
في فيلا ادم …
كانت تجلس تاج بخوف ودموع ليحتضنها ادم .
/خلاص بقا ي روحى مانا قدامك اهو مفيش حاجه.
تاج بدموع وصراخ/منها الله المؤذيه كانت عايزه تحرق قلبي عليك ده كنت موت وراءك ي ادم ده انت روحي .
ادم وهو يقبلها بعشق/ده انا عايز ابوسها ياسمين أنها خلتني اتاكدت انك بتموتي فيا.
تاج بغيظ شديد/باستها عقربه وبعدين انا بعشقك كمان .
ادم وهو يقبل يدها بعشق/وانا بموت فيكي ي روحي متيجي احكيلك حدوته .
تاج بضحكه عاليه/هههه عنيا امرك ي ملك .
****************
في أحدا الاوتيلات الفاخمه .
.بعدما اصر ادم علي عمل فرح حور ومراد في ذلك الاوتيل الفخم لانه يعتبر حور زي شاهي وبعد إصرار وافق مراد .
************.

 

 

في غرفه حور …
كانت تقف وهي في غايه الجمال والسحر.
عاليه بابتسامه /الف مبروك ي ضنايا .
حور بابتسامه وهي تقبل يدها /الله يبارك فيكي ي امي .
تاج وشاهي ووعد بمرح /عامله ايه ي عروسه .
لتسرع إليهم حور وهي تختضنهم بسعاده وفرح لو وجودهم معاها في تلك الليله الساحره 🌹♥️❤️❤️.
في غرفه مراد …
كان يقف مراد وهو يرتدي بدلته الكلاسيكيه الفاخمه.
هيثم بابتسامه/مبروك ي اخويا .
مراد وهو يحتضنه بسعاده/الله يبارك فيك ي حبيبي.
سيف بابتسامه ومرح /تعيش وتاخد غيرها ي بشمهندس ادبست ي معلم .
هيثم بمرح /بقوله كده ي سيفو مش سامع الكلام .
مراد بضحك /ي ساتر ده انتوا غم .
ادم بابتسامه ساحره/بالعكس بقا العشق ده اجمل حاجه في الدنيا بيخليك عليش دنيا تانيه مش دنيا على الأرض ابدا تبقا طائر في السماء .
سيف بمرح /هههه اوعا اوعا شوفوا مين الي بيتكلم عن العشق والغرام ادم باشا العمري بركاتك ي ست تاج .
ادم بغيظ شديد/طب يلا ي اخويا انت وهو المعازيم وصلوا .
مراد بابتسامه/شكرا ي ادم شكرا علي كل حاجه.
ادم بابتسامه/العفو ي عريس ربنا يسعدكم يارب بس اعملو حسابكم كلكم اخر الاسبوع هنعنل عمره نبدا بيها كلنا من جديد.
***********.
وبالفعل قد انتهت اليله علي الجميع بسعاده وفرح وقد ذهبوا جميعهم بالفعل لأداء العمره ليبداوا جميعهم بدايه جديده بطاعه الله …
****************
بعد مرور 20 عاما …
في فيلا ادم …
كان يسير بغضب شديد وراء تلك المصيبه التي ابتلاء بها في حياته ليكفر عن كل خطايا ادم العمري ..
كريم بغيظ شديد/جرا ايه ي ادم انا عملت ايه هو انت كل تحرجني قدام البنات صاحبي .
ادم بغيظ شديد/جرا ايه يالا انا عايز اعرف انا عملت ايه في حياتي علشان اتبلي بعيل زيك .
كريم بغمزه ومرح/عليا الكلام ده ي ادم ده انت كنت مقطع السمكه وديلها ماضيك كله عندي ي شقيق بس ي خساره وقعت وقعه سوده مع بنت حسن .
تاج وهي تتدفعه بالشبشب/مالها بنت حسن ي ابن الجزمه انت .
ادم بغضب شديد/اسمع يالا مش عايز اشوافك ماشي مع بنت فاهم ده انت مش عاتق ي اخويا بنت الخيران وبنت البواب حتي بنت السباك معتقتهاش .
كريم بغيظ /الله وليه قطع الأرزاق ده هو فيه احسن من الصنف الطري هو انت علشان اتوكست عايز تقعدني جنبك .
ادم بغيظ شديد/فعلا انا معرفتش اربي زي اخواتي مشاء الله علي ولادهم ادب واخلاق وقيم .
كريم وهو ينظر إليهم بضحك وسخريه /هههههه طب بص بص علي القيم والمبادئ بص .
ليسيرون ذلك الثلاثي بغيظ شديد الي الداخل .
مريم بغيظ شديد/اونكل ادم اتكلم مع اختك شاهي علشان دي خلاص اتجننت ال ايه عيزاني اطلع رسامه علشان ده كان حلمها انا مالي انا فين الاكل ي طنط تاج.
صقر بغيظ /وانا ي عمي ادم اخوك سيف ده خنقني مفيش لعب كره مفيش كمبيوتر فاكرني عيل صغير انا مش طايق اقعد معاهم اصلا فين البسبوسه ي طنط حور .

 

 

سمر بغيظ شديد/وانا مراد باشا عايزني اطلع زيه لازم دكتواره طب انتوا عارفين من زمان اني نفسي ابقا رقاصه ده انا هطلع ولا فيفي عبده فين ي طنط تاج الهوت شوكلت .
كريم وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/ايه رايك في الأخلاق والتربية والقيم علشان تعرف انك مخلف نبغه .
ليسرع كريم بمرح .
ادم بغيظ وهمس /والله عنده حق ربنا يعيني انا واخواتي .
تاج وهي تحتضنه من الخلف بعشق /ايه ي روح قلبي مالك .
ادم بغيظ شديد/ابدا مالي بدل مالمصيبه واحده بقوا اربعه .
تاج بضحك /هههههه ربنا يخليهم لينا والله عيال زي العسل .
ادم وهو يحتضنها بعشق/والله انتي الي زي العسل بحبك ي تاج .
تاج بابتسامه وعشق /وانا بعشقك ي روح تاج مش بس خدت روحي وخدت قلبي كمان وسلبت روحي ♥️♥️♥️.
تمت بحمد الله…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سلبت روحي)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى