روايات

رواية سلبت روحي الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد

رواية سلبت روحي الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد

رواية سلبت روحي الجزء السابع

رواية سلبت روحي البارت السابع

رواية سلبت روحي الحلقة السابعة

في قصر هارون .
في غرفه ادم وتاج.
كانت تجلس تاج وهي تلطم علي خديها بدموع وقهره .
ادم بغيظ شديد/فيه ايه مالك صدعتيني زن زن متسكتي انتي مكبره الموضوع اوي .
تاج بدموع وانهيار /انت عايز تجنني موضوع ايه الي مكبراه انت فاهم ي عني ايه واحده تبقا متجوزه من يومين تبقا حامل دي مصيبه .
ادم ببرود /المهم انها دلوقتي متجوزه أبوه وجهزي نفسك علشان هننزل مصر ونظبط اوضه للبيبي .
تاج بجنون وصراخ/لا كده كتير قسما بالله كتير انت ايه دماغك دي ايه هنعمل ايه في المصيبه دي هنتفضح .
ادم بابتسامه ساحره /بالعكس ده جدي هيفرح بيا اوي دي محدش عملها قبلي دي اتجوز وبعد يومين اجيب عيل هههه.
تاج بغيظ شديد/بذمتك ده وقت هزار انا مرعوبه .
ادم بابتسامه ساحره/اوعي تترعبي ولا تخافي من اي حاجه احنا متجوزين وده كفيل أنه يخليكي رافعه راسك ل فوق وبعدين انتي اتاكدي من الحمل ده .
تاج بدموع ومراره/طبعا كل الأعراض الي عندي بتقول كده .
ادم بجديه /لازم نكشف الاول لما ننزل مصر نتأكد ونطمن جهز نفسك لحد مانزل ل جدي .
ليسير ادم الي الاسفل لتتضع يديها علي بطنها بدموع ووجع.

 

 

/انا اسفه ي ضنايا بس مش هقدر كل مهشوفك هفتكر اسوء ليله في حياتي وانا ابوك عمرنا مهنكمل مع بعض ابوك مش ممكن اصفاله كل هدفي انتقام منه وبس يارررب خليك معايا يارب انا عارفه أنه حرام بس غصبن عني.
**************.
في الاسفل ..
هارون بحده/هو انت مفيش فايده فيك واصل مش قولنا مش هتمشوا دلوقتي .
ادم ببرود /بس انا قولت هنمشي انا الي اقول ي جدي وبعدين انا ورايا الشركه وشغل كتير مينفعش اسيبه وافضل هنا زي الحريم .
ساميه بغيظ شديد/الله هي من اولها كده ي ادم مرائتك هتمشي كلامها وعايز تبعدك عنينا .
ادم بنظره استفزاز /هو انا من قبل ماتجوز ي مرات ابويا كنت بطيق اشوف وشك اصلا ايه الي اتغير .
ساميه بغيظ شديد/عجبك كده ي عارف سامع ابنك .
هارون بحده /ماشي ي ادم بس اخر الاسبوع تكونوا هنه اعمل حسابك علي كده .
ادم ببرود وتجاهل /ربنا يسهل .
حسن بابتسامه/شكرا اوي ي حاج هارون علي استضافتكم الكريمه دي .
هارون بجديه /احنا خلاص بقينا أهل ي حسن .
حسن بابتسامه/ده شرف ليا ي هارون بيه .
تاج بتعب شديد/محتاج مني حاجه ي جدي .
هارون وهو يمد يده لها بعنجهيه لتقبلها تاج ليتحدث هارون بحده .
/عايزك تحافظي علي جوزك وتشيليه جوه عنيكي انتي متجوزه راجل تتمناه مليون بنت خابره زين كلامي .
ادم بحده /مالوش لازمه الكلام ده ي جدي يلا ي تاج .

 

 

عارف بابتسامه حنونه /خدي بالك ي تاج انا زي والدك بالظبط لو الدنيا ضاقت بيكي تعالي في حضني اوعي تتردي فاهمه .
تاج وهي تحتضنه باطمئنان /صدقني حضرتك مصدر امان أساسي ليا ربنا يخليك ليا.
عارف بابتسامه /ويخليكي ليا ي حبيبتي .
ادم بحده /يلا ي تاج هتيجي معانا ي سيف .
سيف بابتسامه/لا ي عريس انا بفهم في الذوق برضه انا قاعد هنا كام يوم وشاهي في الرحله ي عني عيش ي معلم .
ادم بابتسامه /ماشي ي اخويا .
ليسيرون الي الخارج وخلفهم حسن وعاليه .
عند عربيه ادم ..
تاج بحده وغيظ/انتوا رايحين فين .
حسن باستغراب /هنركب ي بنتي .
تاج بحده /بس انتوا شايفين انكم من مستواه ادم العمري علشان تركبوا عربيته .
ادم ببرود /فيه ايه ي تاج انتي ناسيه أنهم حماتي وحمايا ولا ايه.
تاج بحده وضيق/دول مش حماك وحماتك ي ادم ده مش ابويا الي بيبع بنته بالفلوس ميبقاش اب ودي مش امي انا امي الله يرحمها ماتت انا مش هركب العربيه دي لو ركبوا معاك ي ادم .
ادم بحده /انتي مش شايفه اني بسمعك وبنفذ مع أن ده مش طبعي .
تاج بحده/انا مرائتك ي ادم .
ادم بزفر وضيق/خليل.
خليل السواق /امرك ي ادم باشا .
ادم بحده/وصل عمي حسن والست عاليه بيتهم هما هيوصفولك العنوان .
عاليه بتوعد وهمس/ماشي ي بنت
عنيات بقيتي لتنهي وتامري ورحمه امك لوريكي .

 

 

***********.
في الطريق .
في عربيه ادم ..
كانوا ينظرون الاثنان أمامهم بشرود ليتحدث ادم بجديه.
/علي فكره انا مش عاجبني معاملتك لولدك دي مش قابلها .
تاج بغيظ شديد/عايزني اعمل ايه مع واحد باعني بالفلوس ده مستحيل يكون اب .
ادم بحده/الموضوع ده هنتكلم فيه بعدين بس هدي نفسك انتي حامل وانا مش عايز ابني يطلع عصبي فاهمه .
تاج وهي تحدث ذاتها بوجع/سمحني يارب علي هعمله سمحني احمم ممكن اطلب منك طلب .
ادم بجديه /خير .
تاج برجاء /عايزه اروح ل ام احمد جارتنا في الحاره دي ست كبيره في السن وهي الي مربياني ارجوك اسال عليها .
ادم ببرود /هنروح الاول عند الدكتوره نطمن عليكي انتي والجنين وبعدين فيه فرح واحد صاحبي هنروحه بليل هجبلك فستان سهره وبعدين نروح الحته الي انتي عيزاها.
تاج بضيق /ماشي .
******************.
في شرم الشيخ..
علي البحر ..
كانوا يجلسون شاهي وحور .
شاهي بابتسامه/القاعده علي البحر تجنن .
حور بسخرية/واضح انك واخده غلي كده ي شاهي انا اول مره اجي هنا طول عمري عايشه في الفقر .
شاهي بابتسامه/ي ستي محدش بياخد اكتر من نصيبه انا هقوم اخد شور مش هتاخر .
امير وهو يجلس أمامها بنظره خبيثه/معقول ي جدعان القمر بيطلع في النهار كده .
حور بابتسامه /مادام انا موجوده يبقا فيه .
امير بخبث ومكر/بصراحه بقا انا مش قادر انا شوفتك في البص وخلاص كلتي دماغي وشغلتي قلبي .
حور بابتسامه /لا ده انت مش سهل بقا .

 

 

امير بنظره خبيثه/بالعكس ده انا غلبان خالص ووحيد ابويا وامي وعندنا فلوس ي أما بس لاسف مش حاسس بكل ده من غير واحده تبقا جنبي ايه رايك .
حور بجشع وطمع /وانا موافقه انت عجبتني اوي بصراحه .
امير بنظره خبيثه/اشطااا .
****************.
من أحدا محلات الفساتين الفاخمه .
كانت تسير تاج ومعاها ادم الي الداخل .
الفتاه بابتسامه /نورت المكان ي ادم بيه .
ادم ببرود /شكرا خليكي مع المدام كل الي تعوزه جهزيه .
تاج بحزن شديد/اختارلي انت اي فستان وخلاص .
ادم وهو يمسك يدها ويسير الي الداخل /مش انا الي هلبسه اتفضلي اختاري الي يعجبك وافردي وشك ده .
تاج وهي ترتدي تلك الفستان الكريمي فكانها مظهرها ساحر.
ادم ببروده /ايه رايك الي يشوفك يقول بنت ناس .
تاج بغيظ شديد/اوووف انا هاخد ده .
ادم وهو يقترب منها بنظره خبيثه/بس بصراحه الفستان هياكل منك حته جامده جامده ي عني.
تاج وهي تتدفعه بارتباك شديد/ابعد ي ادم بلاش فضايح ويلا خلينا نروح للدكتوراه .
ادم بابتسامه ساحره /وماله يلا .
***************.
في شقه حسن ..
عنيات بغيظ شديد وتوعد /شوفت بنتك بعد مابقت في العلالي بقيت بتبيع وتشتري فينا بت عنيات .
حسن وهو ينظر لذلك الشيك بابتسامه /ي اختي سيبك من الكلام ده وخلينا في الفلوس دي هنعمل بيها ايه لازم نجيب شقه كده عليها القيمه وكان بدله انا خلاص مبقتش حسن الساعي بتاع زمان ده جوز بنتي صاخب الشركه مش بعيد ابقا نائب المدير ههههه والله ولعبت معاك ي حسن .
***************.

 

 

عند الدكتوره …
كانت تجلس تاج علي السرير وهي تنظر لذلك الشاشه الصغيره بدموع .
الدكتوره بابتسامه /شايفه عمره اسبوعين مشاء الله عليه .
ادم ببرود /المفروض نعمل ايه ي دكتوره .
الدكتوره بابتسامه/الحمل لسه في أوله ي عني لازم راحه تامه الف مبروك .
**************.
في الخارج ..
في سياره ادم .
ادم ببرود /شاكلك مش مبسوطه ايه لما اتاكدي كل حاجه اختلفت مش كده .
تاج بدموع وقهره/المفروض اكون مبسوطه وانا حامل في طفل نتيجه اغتصاب هيفضل كل مايكبر جوايا يفكرني بالي انت عملته فيا .
ادم ببرود /الي عملته انا صلحته واتجوزتك الدور عليكي انتي تعدي وتتاقلمي مع الوضع الحالي ان انا جوزك وأبو الي في بطنك .
تاج بدموع ورجاء /مش قادره ي ادم مش قادره ادم علشان خاطرني اسمعني خلينا ننزله وطلقني وكل واحد يروح ل حاله وانا ي سيدي مسمحاك .
ادم وهو يمسكها من شعرها بحده /اسمعي قسما بالله ي تاج لو سمعت الكلام ده تاني مش عارف ممكن اعمل فيني ايه بس اظن انتي جربتي غضبي فاهمه .
تاج بدموع ومراره/فاهمه فاهمه .
*****************.
في الحاره …
كانوا يخرجون ادم وتاج من منزل ام احمد جاره تاج والذي تعتبرها في مقام والدتها ليخرج مالك بغضب جحيمي وهو يمسك تلك اللاله الحاده بغضب جحيمي.
/اهلا بالست تاج الي سابتها ابن حتتها علشان خاطر واحد معاه فلوس قد كده انتي رخيصه.
تاج وهي تمسك يد ادم برعب ودموع /ادم علشان خاطري سيبك منه .
ادم بحده ارعبت الجميع /ادخلي جوه العربيه ومش عايز اسمع صوتك .
تاج بدموع ومراره/علشان خاطري ي ادم .
ادم بغضب /قولتلك ادخلي .

 

 

مالك بغضب /بالساهل كده بعتيني ب تاج نسيتي الي كان بينا بالسهوله دي .
تاج بدموع وقهره/انا بجد مصدومه فيك .
مالك بغيظ شديد/امال انا اعمل ايه لما اتخليتي عني قلبي اتكسر.
تاج بدموع ومراره/أرضا بالنصيب ي مالك اتمنالك السعاده مع واحده تانيه .
مالك بحزن وتأثر /مش قادر ي تاج قلبي وجعني اوي .
ادم وهو ينظر إليهم بسخرية ووعيد لهم /تصدقوا اني اتاثرت ده انا ربنا ينتقم مني اني فرقت بينكم تحبوا اجبلكم اتنين ليمون خوشي ي بت انتي جوه وانا ي شبح وريني نفسك كنت بتقول ايه.
مالك بغضب جحيمي/بقول انك هتتطقع هنا .
ادم وهو يشمر يديه بغضب جحيمي/طب تعال بقا ي روح امك نشوف مين الي هيتقطع .
ليسدد إليه اللكمات ببراعه وغضب كانت تنظر تاج إليه بصدمه فكيف ل ادم العمري الراقي ابن الأغنياء أن يكون محترفا في العراك بذلك الشكل ليتركه ينزف ليقترب منه بحده.
/بعد كده ابقا اعرف انت بتتكلم مع مين ي روح امك وقسما بالله لو اسمها جه علي لسانك مره تانيه لقطعه .
***************.
في السياره …
كانت تنظر إليه تاج باستغراب شديد ليتحدث هو ببرود .
/فيه ايه مالك .
تاج بجديه /ازي ادم العمري يبقا بالشكل ده كأنه واحد عايش طول عمره في الحاره وواخد علي كده .
ادم بسخرية/انتي فاكره ادم العمري اتولد زي ماهو كده انا شربت المر علشان اوصل لكل ده بس مش وقته هنعدي نجيب اكل ونروح لأن سنيه اجازه انا مش عايزك تتعبي في حاجه خالص فاهمه علشان الجنين.
تاج بحزن شديد/فاهمه .
****************.
في فيلا ادم …
كانوا يجلسون وهم يأكلون بصمت .
ادم ببرود /انا طالع انام ابقي حصليني .
تاج بحزن شديد/حاضر .
لتاتي تلك الرساله ل تاج لذلك السوال التي سألته علي أحدا الجروبات لتصل إلي تلك الدكتوراه عديمه الضمير لقتل تلك الروح البريئه لتتحدث بدموع .
/سمحني يارب علي الي هعمله سمحني .
……………………….
صباحا ..
بعدما ذهب ادم الي الشركه .
من امام احدا عيادات دكتوراه امراض النساء كانت تقف وهي تتضع يديها علي بطنها بدموع ووجع.
/سمحني يارب سمحني مش قادره مش سهل عليا اقتل ابني بس انت عالم بالي فيا يارررب .
لتمسح دموعها سريعا وهي تتجه الي داخل الغرفه .

 

 

الدكتوره بابتسامه /اؤمري ي افندم .
تاج بثقه وثبات مصتنع وهي تتضع أمامها مبلغ كبير من المال .
/عايزاكي تعمليلي اجهاض .
الدكتوره بارتباك شديد/حضرتك بتقويلي ايه انا مبعملش العمليات دي .
تاج بحده /بقولك ايه بلاش الشويتين دول عليا انا سالت وعرفت انك بتعملي كده كتير وده مبلغ مكنتيش تحلمي بربعه بس شرطي الوحيد النهارده مش بكره فاهمه .
الدكتوره وهي تنظر الفلوس بطمع وجشع /تمام تحت امرك الساعه 8هستنا حضرتك .
تاج بحزن شديد/تمام .
*****************.
في فيلا ادم .
ليلا ..
كان يرتدي ادم ملابسه أمام المراه لتقترب منه تاج .
/انا حضرت العشاء.
ادم بنظره خبيثه فهو يشعر منذ الصباح أنها تخبئ شيئا .
/انا نازل اتعشي انتي عايزه حاجه.
تاج بارتباك شديد/شكرا .
**************.
من خلف الفيلا ..
كان يقف ادم وهو يراقب الطريق لينصدم وهو يراها تخرج في تلك السياره الاجره ليتبعها سريعا .
***************.
في العياده …
كانت تجلس تاج علي السرير بدموع ووجع فهي ستقتل جزء منها لكن تشعر بأن ذلك هو الصح لتجهز الدكتوراه حقنه التخدير لتسقط منها الحقنه أرضا وهم ينظر يفزع لذلك الغاضب الذي يحمل وجهه غصبا لا مثيل له ليسحبها بغضب تحت صىراخه ليدفعها في السياره بغضب ليسير سريعا .
****************.

 

 

في الفيلا …
كانت تسير تاج الي الخلف بدموع وخوف .
/ادم من فضلك اسمعني .
ادم وهو يتوالي إليها الصفعات لتصرخ بشده ودموع .
/بقا انا ي بنت الكلب مش عايزه تخلفي مني ليه مشبهش الميكانيكي الي كنت هتتجوزيه ي زباله .
تاج بشهقات عاليه وصراخ /ايوه ي ادم كنت عايزه انزله لانه هيفضل مصدر ذلي طول الوقت هيفضل كل ماشوفه قصادي افتكر إلى عملته فيا انا خايفه ي ادم خايفه .
ادم بحده /لحد كده وانا قرفت منك انتي مش هتكوني هنا غير خدامه خدامه وبس وابني هيجي الدنيا غصبن عنك وعن اي حد ودلوقتي غوري علي المطبخ مش عايز اشوف وشك غوررري .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سلبت روحي)

اترك رداً على Alaa Ahmed إلغاء الرد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!