روايات

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم هدى محمد

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم هدى محمد

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الجزء الثامن والعشرون

رواية سرقت قلبي بالرماديتين البارت الثامن والعشرون

رواية سرقت قلبي بالرماديتين الحلقة الثامنة والعشرون

الام:لينا بيت يلمنا
……………………..نروح لفارس…………….
في مكان بعيد نايم وبيحرك راسو بعن”ف وبيتنفس بصعوبة شكلو تعبان أو بيحلم لالا مش حلم دا كابوس قام فجأة بخضة وهو بينهج لحد ما هدي وخرج من المكان البينام في وشافها واقفة في الجنينة
أما بالنسبة لنور كان في صراع قائم بين قلبها وعقلها
العقل:اوعي تندهي هو مش بيحبك بقالك قد ايه بتحاولي وهو بارد زي لوح التلج
القلب:سيبك منو واندهي
العقل:اخرس بقا كرامتها اتمسح بيها الأرض
القلب:بحبو انت ايه معندكش مشاعر
العقل:عندي بس بوزنها بالمواقف عشان احميك يا غبي عاوز تتكسر وتتهان؟
قاطع تفكيرها فارس
فارس:عاملة ايه النهارده
نور : الحمدلله انت عامل اي
فارس: الحمدلله…….كنت عاوز اتكلم معاكي شوية …ممكن؟
نور: طبعاً اتفضل اقعد
قعد فارس وهو مش عارف يبدأ منين ونور لاحظت توهانو
نور: خير في اي
فارس:انتي وافقتي على العريس القولتيلي عليه
نور:لا
فارس بفرحة واندفاع:بجد .. وبعدين سكت بحرج
نور:ومالك فرحان كدا ليه
فارس:ماهو…. عشان…. لحظة هرتب الكلام
نور سكتت وهو هدي شوية وكمل:أنا بحبك
نور اتصدمت واتفاجئت اخيرآ نطق استنت الكلمة دي كتيييير اخيرآ قالها
نور عيونها لمعت ووشها احمر ونبض قلبها بينبض بتوتر وهربت من قدامو بسرعة
فارس فهم أنها اتكسفت ف حب يسيبها تفكر براحتها وخرج
عند مالك وتلين………………….
قاعدين بيتكلمو ويضحكو لحد ما الحارس جه قال حاجة لمالك ومشي
مالك:جايلك تاني
وقام خرج برا لقى الحرس ماسكين واحد وبيقولو انو هو الضرب نار على مراد
مالك:خدوه على المخزن وانا جاي كمان شوية
خدوه ومالك دخل تاني وخد تلين وطلع لمراد
مالك:أنا رايح مشوار خلي طنط وتلين هنا لحد ما اعدي اخدهم
مراد:تمام
تلين: على فين
مالك:بعدين هقولك
وباس راسها وسلم على الموجودين ومشي
……………………………..في المخزن دخلو الحرس رمو الراجل جوة ومشيو
محمد:جايبينك ليه انت كمان
محمود وهو بيبص لمرات محمد برغ”بة:وانت مالك
محمد بغضب:بص قدامك
محمود بصلو ببرود :ملكش دعوه
محمد:يعني ايه مليش دعوه دي مراتي
محمود بصلو بخبث وهو بيفكر في حاجة
……دخل مالك
مالك: هتتكلم بمزاجك ولا هتاخد فوق راسك وهتتكلم بردو
محمود:اعمل ما بدالك مستحيل اتكلم
مالك ضربو كتير وبعدين سابو للحرس ووصاهم عليه ومشي
الحرس فضلو يضربو لحد ما وشو بقا في جروح كتير ودم اكتر
…………………………………عند مراد
تلين ومامتها سابو ملك ومراد ونزلو يجيبو اكل
مراد: تعالي يا ملك
ملك قعدت جنبو
مراد:ممكن تحكيلي عن نفسك
ملك بصتلو بستغراب ف قالها:عاوز اسمع منك
ملك: أنا مامتي اتوفت وانا صغيرة كنت عايشة أنا وبابا وكان كويس معايا لحد ما قرر يتجوز وجت مراتو دي وعندها ولدين صغيرين وبنت ديمآ بتزعقلي وديما عاوزة بابا يضربني مكنتش بتحبني نهائي وانا كمان مكنتش بطيق اشوفها كانت ديمآ بتضايق بابا خلتو بقا يسهر طول الليل برا ويشرب ويرجع قرب الفجر وطول اليوم كانت بتعاملني كأني خدامة ولو اتكلمت تقولي احمدي ربنا اني سيباكي تكملي تعليم لحد ما قالت اني لازم اتجوز ابن اختها واحد مش كويس وحشاش وحرامي وقتها كلمت تلين وخططنا عشان تهربني من البيت واتقابلنا واتجوزتك
مراد:عيشتي حياة صعبة
ملك:وانت احكيلي عن نفسك أنا معرفش غير اسمك
مراد ملامحو اتبدلت لما افتكر الماضي……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سرقت قلبي بالرماديتين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى