رواية سحر في بيتي الفصل الرابع 4 بقلم مصطفى جابر
رواية سحر في بيتي الجزء الرابع
رواية سحر في بيتي البارت الرابع
رواية سحر في بيتي الحلقة الرابعة
سعاد بخوف: انتي اللي كنتي مخططة تعملي سحر لجوزك مش انا.
زهرة بغضب: وسحرك منفعش واتفك ومقدرتش اقتله ارتاحتي.
سعاد بمكر: طب ما تخلعيه احسن وتتجوزي عزيز.
زهرة بغل: مش كفايه علي اللي عمله معايا اقفلي انتي دلوقتي هكلمك تاني.
سعاد بهدؤء: تمام.
زهرة قفلت بغضب: معرفتش اقتلك يا شهاب بس هعرف اخلص منك بطريقتي يا خاين.
عند شهاب.
شهاب ببرود: يلي بينا خلص يا نوال.
نوال بدلع: طب ردني ليك تاني وانا هكون لك خدامة.
شهاب بجمود: لا وعارفة لو زهرة شمت خبر اني كنت متجوزك او انه سيف يبقا ابنك وابني هتزعلي اوي.
نوال بلا مبالاة: وهي هتعرف منين بس انا مش هنطق بس تردني تاني.
شهاب بتفكير: هفكر يا نوال همشي دلوقتي.
نوال بخبث: ماشي يا حبيبي.
قام خرج بهدؤء وهو بيفكر….
عند زهرة كانت قاعده دموعها نازلة بحسرة: لازم اخد حقي منك يا شهاب مش هسيب لك حقي.
فلاااااااااش باااااااااااااااكككك.
زهرة بدموع: انا مبخلفش يا شهاب ومش هقدر اخلف ابدا.
شهاب بتافف: خلاص يا زهرة انا مش عاوز عيال.
زهرة بحب: بجد يعني مش هتتخلا عني.
شهاب ببرود: لا يا حبيبتي ارتاحي.
زهرة بهدؤء مسحت دموعها: طب انا عندي حل اتجوز انا راضيه.
شهاب بهدؤء: اقفلي الموضوع يا زهرة عشان انا مش فاضي يا حياتي سلام.
خرج وراح شقة ما.
نوال بدلع: نورت يا حبيبي.
شهاب: بنورك ايه اخبار البيبي.
نوال بحنان: الحمدلله اي نتيجة السنيورة.
شهاب بخبث: عمرها ما هتخلف تاني الحبوب يلي حطتها لها جابت احلى نتيجة و اديت رشوة للدكتور انه ميقولش السبب.
نوال بخبث: جدع يا حبيبي.
بعد مرور سبع شهور.
شهاب ببرود: هاخد سيف لزهرة تربيه لحد اما ترتاح وتتعلق بيه.
نوال بغضب: لا طبعا مش هسمح لك.
شهاب ببرود: مش هتقدري وبالمناسبة انتي طالق.
نوال اتصدمت وهو اخد البيبي وخرج.
طلعت تليفونها وقررت تكلم زهرة وتعترف بكل حاجه ليها.
باااااااااكككك…..
زهرة مسحت دموعها: الموت قليل عليك يا شهاب حرمتني من الخلفة وعاوز تاخد كل حاجه بس انا مش هسمح لك.
بليل.
زهرة قاعده مستنية شهاب وماسكه علبة ما…
الباب بيخبط بتروح تفتح: خير.
الشخص: انا من طرف الاستاذ شهاب هو في القسم وعاوز يشوفك.
زهرة بصدمة: قسم ايه.
راحت معه القسم.
شهاب بفرحة: زهرتي.
زهرة بهدؤء: انت اي جابك هنا.
الظابط: البيه اتمسك بمخدر”ات في عربيته متلبس وهو بيبيعها.
زهرة بصدمة: مخد”رات.
شهاب بص في الارض باحراج.
زهرة بقرف: مستبعدش حاجه زي كدا علي واحد خاين زيك.
شهاب باستغراب: خاين.
زهرة بجمود: طلقني.
شهاب بصدمة: ليه.
زهرة بسخرية: عشان تروح لنوال وتكملوا حياتكم طلقني وايلا هرفع عليك قضيه طلاق.
شهاب بتوتر: زهرة انا.
زهرة بغضب: انت ايههه تدمر حياتي ليههه عملت لك ايه انا حبيتك يا شهاب وحافظت عليك ممنعتكش من حقك تقوم تعمل فيا كل دا تبوظ فرصتي في الخلفة وكمان تعذ”بني كدا انا بكرهك.
زهرة بغضب بصت له وسابته ومشيت.
بعد مرور شهر اتحكم علي شهاب بالمؤبد و زهرة رفعت عليه قضيه وكسبتها اما سعاد اتقبض عليها لانها بتشتغل في اعمال غير مشروعة وعزيز كان بيحاول مع زهرة بس كانت بتصده ديما…
عند زهرة راحت عند نوال وهي وقفه علي الباب.
بتبص علي سيف بحنان: انت ملكش ذنب يا بني انا هرجعك لامك.
سيف بدموع: متمشيش يا ماما.
زهرة بدموع: انا مش ماما يا حبيبي ماما جوا.
خبطت نوال فتحت: زهرة.
زهرة بكسرة: ابنك يا نوال عن اذنكم.
سابتهم ونزلت بحزن ودموع راحت المطار وسافرت بعيد بدون علم اي حد تكمل حياتها وتبدء من جديد…
#تمت_النهايه.
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سحر في بيتي)