روايات

رواية سجينه قسوته الفصل الثلاثون 30 بقلم سمسمة سيد

رواية سجينه قسوته الفصل الثلاثون 30 بقلم سمسمة سيد

رواية سجينه قسوته الجزء الثلاثون

رواية سجينه قسوته البارت الثلاثون

سجينه قسوته
سجينه قسوته

رواية سجينه قسوته الحلقة الثلاثون

بعد عدة اشهر علي تلك الاحداث مع استمرار تميم في البحث عن ملك ومحاولات قاسم التقرب منها ولكن قابلة محاولاتها بالرفض ومحاولات جاسم للوصول لعشق وعودة تميم لحياته بشكل اخر بعد القبض علي عزت والحكم عليه بالاعدام

في احدي الايام كانت تجلس امام والدتها مردده بجديه :

خلاص ياماما انا قررت ياريت تنهيلي اجراءات السفر انا هسافر كندا وافتح الشركه ال قولتلك عليها كفايه كدا

سميره بهدوء :

طب انتي فكرتي في عرض قاسم تاني !!

زفرت ملك بهدوء لتردف قائله :

ماما حياتنا مش عشان راجل حياتنا المفروض نعيشها صح نبعد عن اي حاجه تتعبنا او توجعنا نبعد عن الناس ال بيستنزفوا طاقتنا وال مش مقدرين وجودنا نبعد عن اي حاجه تخلينا نفكر غلط او تضغطنا وانا شايفه اني هبقي بعيد عن كل ده لو مفيش راجل في حياتي

سميره :

بس يابنتي ده مش حل المفروض يبقي ليكي راجل سند

ابتسمت ملك بسخريه مردده :

راجل وسند !! الاتنين في جمله واحده ازاي !! منكرش ان مش كل الرجاله زي تميم او سالم بس انا مش عاوزه اجرب تاني خلاص

عشق بعد ان اقتربت من ملك لتحيط ذراعها وهي تضمها مردده :

ماخلاص بقي ياماما الله خليها تعمل ال هي عيزاه

سميره بهدوء :

ماشي اعملي ال تحبيه بس احنا هنيجي معاكي نعيش هناك مش هبقي مطمنه وانتي لوحدك

ملك :

ماشي ياماما

تركتهم ملك ودلفت ال غرفتها لتستمع لصوت هاتفها يعلن عن اتصال

التقطت الهاتف لتبتسم وتجيب وهي تتجه الي شرفتها

في منزل قاسم كان يجلس مع صديقه ليردف صديقه مردداً :

ياعم قرفتني بقي بقالك 5شهور بتتكلم علي جارتك دي الا البعيد معندوش دم بعد مااتقدم مرتين واترفض لسه عاوزها !

اردف قاسم بهيام :

يابني دي ملاك مش بشر حاجه كده رقيقه خالص ويالهوي علي عيونها مش قادر بصراحه انساها ومش هييأس

سمع قاسم صوت ضحكاتها العاليه ليشر لصديقه مردداً :

تعاله هعرفك عليها وتحكم بنفسك

انهي كلماته واتجه لخارج شرفته ليدلف صديقه خلفه وهو ينظر لتلك المواليه ظهرها إليهم

اردف قاسم :

احم احم ملك

التفت إليه ملك وعلي ثغرها ابتسامه لتتلاشي سريعاً وهي تنظر لذلك الواقف بجواره

اردفت بصدمه :

تميم !!

تميم بصدمه :

ملك !!!!!!!

اسرعت ملك لتدخل الي غرفتها بصدمه

وسرعان مااتسعت عيناها لتجد من يدلف من شرفتها وهو ينظر إليها

همت لتصرخ ليقترب منها سريعا واضعاً يده علي ثغرها

اردف قائلا :

مش عاوز اسمع صوت فاااااااااهمه ولا لا

هزت رأسها بعنف بالموافقه اخفض يده لينظر الي عيناها بااشتياق مرددا :

هونت عليكي تسيبيني كل ده ياملك !!

اردفت ملك بهدوء :

الموضوع خلص من زمان ياسيادة المقدم ومعدش في حاجه تربطنا ببعض وو

قاطعها هو باانقضاضه علي شفتيها بقوه ليتذوق من شهد شفتيها لااول مره

حاولت مقاومته ليفشل محاولتها متعمقاً في قبلته لها

لتدخل عشق وهي تنظر في هاتفها هاتفه باسم ملك ولم تتلقي رداً لترفع عيناها متفحصه الغرفه لتتسع عيناها بصدمه وخجل وسرعان ماصرخت بااسم ملك ليبتعد تميم عنها وتدخل سميره سريعاً ظناً منها ان ابنتها بها شئ لتنصدم من رؤية تميم يحتضن ملك وهي تخبئ وجهها بداخل احضانه وووو

_______________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينه قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى