روايات

رواية سجينه قسوته الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سمسمة سيد

رواية سجينه قسوته الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سمسمة سيد

رواية سجينه قسوته الجزء الثاني والعشرون

رواية سجينه قسوته البارت الثاني والعشرون

سجينه قسوته
سجينه قسوته

رواية سجينه قسوته الحلقة الثانية والعشرون

رفع الطبيب رأسه بأسف مردداً :
ال اتوقعته لقيته ، كانسر في الدم
هبطت تلك الكلمات علي رأسهم كالصاعقه لتنظر سميره إليهم بعدم استيعاب شعرت بدوار حاد لتري تلك الغيمه السوداء وسقطت مغشياً عليها
صرخت ملك وهرع ايهم نحو سميره لينقلها لااحدي الغرف وقام الطبيب بفحصها
الطبيب بجديه :
اطمنوا ده هبوط ضغطها وطي مش اكتر
ملك بلهفه :
يعني هي هتبقي كويسه يادكتور !
الطبيب :
ايوه يامدام ملك اطمني
ايهم بشكر :
شكرا يادكتور
الطبيب :
العفو علي ايه بس اول ماتفوق لازم يامدام ملك تبدئي في اجراءات العلاج
زفرت ملك بحزن مردده :
ملوش داعي بقي يادكتور خلاص ده نصيبي وقدري وانا راضيه بيه
افاقت سميره علي تلك الكلمات لتردف قائله بتعب :
لا ياملك عشان خاطري لازم تتعالجي انا مش مستعده اخسرك بعد مالقيتك يابنتي عشان خاطري
انحنت ملك لتقبل يد والدتها مردده :
حاضر ياماما هعمل ال انتي عيزاه بس متتعبيش نفسك عشان خاطري
نظرت سميره الي ايهم مردده :
ايهم لو سمحت شوفلنا اجراءات الخروج
ملك بااعتراض :
بس ياماما حضرتك لسه تعبانه
سميره بنفي :
لاانا كويسه ، شوف ال قولتلك عليه ياايهم
ايهم :
حاضر ياعمتو
في ڤيلا غافر كانت عشق تجلس في الحديقه وهي شارده تماما فيما حدث في تلك الايام القليله لتشعر بخطواته القادمه من خلفها
اقترب جاسم ليجلس امامها مرددا بضيق :
انتي ايه ال نزلك المفروض تفضلي في اوضتك عشان الجرح
ابتسمت عشق مردده :
متخافش يابن خالي ، انا كويسه
جاسم وهو ينظر إليها رافعاً حاجبه بااستنكار :
ابن خالك ايه انا خطيبك وجوزك المستقبلي في حد يقول لخطيبه يابن خالي !!
رفعت يدها امام عينيه مردده :
مفيش اي حاجه تربطني بيك ده غير موضوع اني اختك في الرضاعه ده ال خالو عزت قاله
ضيق جاسم عيناه وهو ينظر إليها مردداً :
هو انتي معندكيش حاجه تعمليها غير انك تضايقي الناس وتهزقيهم صح
رفعت كتفيها بلامبالاه مردده :
بالظبط معنديش حاجه غير كده
صمتت لتتابع مردده :
هتعمل ايه في موضوع طنط سهي ده !
جاسم وهو يزفر بضيق :
انا بعت حد يجبلي كل حاجه عنهم
عشق بهدوء :
طيب
قاطعهم صوت رنين هاتف عشق لتجيب وهي تبتسم :
حبيبي عااامل ايه
اظلمت عيني جاسم وهو ينظر إليها لتبادله نظرته بعدم فهم
ليلتقط الهاتف من بين يديها وقام باالقائه بقوه تحت نظراتها المصدومه
هب واقفاً ليتركها ويذهب حتي لايفعل ما لايحمد عليه ظلت عشق شارده ليقاطع شرودها ذلك الذي يهبط من سيارته لتهب واقفه بصدمه
بعد مرور بعض الوقت كانت ملك تدخل برفقت سميره وايهم لداخل الڤيلا ليوقفها وقوف عشق امامها وهي مرتبكه للغايه
نظرت ملك إليه بعدم فهم لتردف قائله :
في ايه ياعشق انتي واقفه كده ليه عاوزين ندخل
عشق :
اصل اصل
سميره بعدم فهم :
في ايه يابنتي ماتخلينا ندخل
عشق :
مهو مش هينفع ملك تدخل الصراحه
ملك :
ايه يعني ايه مش فاهمه
عشق :
تميم
نظرت ملك إليها مردده :
ماله سي زفت !
عشق بتوتر :
لااصله جوه وانا مش عوزاكي تتكلمي معاه
ملك بعدم تصديق :
مش مصدقاكي ياعشق انتي مخبيه عني حاجه
دفعتها لتدخل سريعا الي الداخل ليهب غافر واقفاً وهو ينظر إليها بتوتر
عند سميره وعشق وايهم اردفت سميره بعدم فهم مردده :
في ايه ياعشق مخبيه ايه !!
عشق وهي تزفر بخنق :
تميم ياماما جايب بنت وبتقول انها مراته وطلع بيها اوضة ملك انا خايفه عليها
نظر كلا من سميره وايهم اليها بصدمه ليسرعوا الي الداخل
تركت ملك غافر وصعدت الي غرفتها اقتحمت الغرفه لتنصدم حينما رأت تميم عاري الصدر وبجواره فتاه ووو
_____________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينه قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى