روايات

رواية سجينه الماضي وانتقام الحاضر الفصل الثامن 8 بقلم يارا محمد

رواية سجينه الماضي وانتقام الحاضر الفصل الثامن 8 بقلم يارا محمد

رواية سجينه الماضي وانتقام الحاضر الجزء الثامن

رواية سجينه الماضي وانتقام الحاضر البارت الثامن

رواية سجينه الماضي وانتقام الحاضر الحلقة الثامنة

عاليا:
بصدمه ذهان انت بتقول ايه وده حصلها ازاي.
الدكتور: بعمليه اكيد كانت بتاخد حبوب ف الاكل او الشرب اياد بيه أنا هعمل التحليل الازم وابلغك ف اسرع وقت .
اياد:
اكيد هستناك اتفضل انت شكرا ليك
الدكتور مشي وعاليا كانت بتبكي ع اختها الوحيدة وبتحضنها.
اياد:
اهدي هتكون كويسه وهتتعالج تمام .
عاليا:
بس دي مش بتتكلم ولا بترد عليا سيرا كلميني قوليلي حصل ايه هناك سيرا ردي
سيرا كانت باصه للفراغ مش بتتكلم ولا حاسه بحد مش عملت حاجه غير أنها بكت بصوت عالي.
عاليا:
ببكاء مش هسئلك خلاص اهدي وحياتي عندك اهدي بطلي بكاء ارجوكي طيب اتكلمي طيب .
اياد:
الظاهر انها مش حاسه بحد ولا عارفه هي بتب*كي ليه خديها اوضتك ترتاح وانا هروح الشركه.
عاليا قامت وخدت اختها تهديها واياد راح الشركه وبيفكر ف سالم واللي عمله ف اخت عاليا فاق لنفسه وابتدا يشتغل ف الصفقات المهمه دخل ثائر واتكلم.
ثائر: بعد اذنك يا اياد بيه ممكن شويه من وقتك.
اياد: خير يا ثائر وصلت لحاجه طمني.
ثائر: سالم الحريري داخل مناقصه كبيرة حاطط فيها نص فلوسه ودي مع جواد اكمل الورداني وحش السوق الأوروبي.
اياد: مش ده اللي ليه شركات ف ايطاليا والمانيا واللي واخد الجنسيه الايطالي بس ايه اللي وصلوا لسالم.
ثائر:
اللي اعرفه ان جواد كان بيدور ع شريك مناسب ومرساله كان بيدور علي شخص مناسب ورشحوله سالم الحريري .
اياد:
بابتسامه طب ده حلو ده المناقصه دي ترسي عليا وجواد يبقي ف ضيافتي الايام دي اتواصل معاه وبلغه بده ف حاجه تاني.
ثائر: شحنه اغذيه فاس*دة هتتسلم بعد تلات ايام هتروح كندا .
اياد: يتبلغ عنها ف نفس اليوم أو قبلها لازم المناقصة والتهريب يضيعوا منه.
ثائر: تمام يا فندم اللي أمرت بيه هيحصل .
عند سالم كان ف مكتبه وهيتجنن ايه جمع بنت اخوه ب اياد الجابوري ومش هيهدي غير لما يعرفه أو يمسك حاجه ع اياد يعتبرها بالنسبالي تهديد لازم يدور وراه مؤيد دخل عليه واتكلم بعصبيه.
مؤيد:
أنا مهيمنيش هي خرجت أو هرب*ت اللي يهمنا دلوقتي اياد الجابوري وعلاقتهم ببعض واتعرفت عليه ازاي واتجوزها امتي وسيرا لازم ترجع لاني هعرف اتعامل معاها واخد منها نصيبها ف الورث لازم نعرف.
سالم:
مش دلوقتي معانا مناقصه وتهري”ب لازم نركز عليهم الاول ونفضي لعاليا واياد فاهم مؤيد المناقص والتهري”ب مش يضيعوا ابدا لأننا هنخسر كتير فاهم.
مؤيد: فاهم مش هيضيعوا.
بعد اسبوع واحد من رجاله جواد وصل مصر وكلم اياد فيديو واعتذرله عن عدم مجيه واياد قاله أنه لازم يكون بينا شغل والمناقصه هترسي عليه مش ع سالم واتفقوا ع شويه حاجات ويوم المناقصه سالم خسر نص فلوسه قدام اكمل اللي حضر المناقصة بثقه وكسبها بكل سهوله وسالم كان هيتجنن أن ازاي ده حصل وجواد بلغه بعدم شراكته معاه وف يوم التسليم جه إبلاغ البوليس أنه فيه عمليه تهريب اغذيه فاسدة بتتكلم والعمليه فشلت وسالم كسر مكتبه من الغضب كل ده تحت أنظار اياد وعاليا.
عاليا: مش هسئلك عملت كده ازاي بس برافو عليك قدرت تخسره كل حاجه واحبطت عمليه تهري*ب شكلك ذكي.
اياد: مش تستقلي بيا أنا أقدر اعمل اي حاجه المهم اخبار اختك ايه بقت احسن.
عاليا: زي ما هي الدكتور مش بلغك بحاجه تاني.
اياد: ذه”ان وهلوس”ه بس لسه ف أوله يتلحق يتعالج لو وديتها مستشفي.
عاليا: لا أنا مش هوديها مكان اخاف يوصلها ويعمل حاجه فيها.
اياد: تمام حاجه تاني .
عاليا: بصراحه عايزة اتكلم معاك شويه.
اياد: بخصوص ايه ولا مش يتأجل.
عاليا: بخصوص مامتك انت ليله موت والدك كنت فاهم غلط.
اياد: بغضب وايه عرفك يموت والدي اه اكيد هي الفت قصه من عندها وقالتهالك.
عاليا: انت فاهم غلط هي كانت ب
اياد: ولا كلمه اسكتي مش عايز اسمع الموضوع ده مش تتدخلي فيه.
عاليا: لا هدخل علشان دي مامتك وتعبانه بسبب شكك فيها لانك فاهم كل حاجه غلط.
اياد: بغضب بقلك اسكتي واياكي تجيبي سيرة الموضوع ده تاني فاهمه.
اياد كان ماسكها بعنف وزقها ع الأرض بغضب وقسوة وسابها ومشي وهي كانت بتبكي.
جه اتصال وهي قامت ردت لما ردت سمعت اخر حاجه تتوقعها.
عاليا: ايه مستحيل.

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي :اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينه الماضي وانتقام الحاضر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى