روايات

رواية سجينتي فتاة الفصل الثاني 2 بقلم أميرة مراد

رواية سجينتي فتاة الفصل الثاني 2 بقلم أميرة مراد

رواية سجينتي فتاة الجزء الثاني

رواية سجينتي فتاة البارت الثاني

رواية سجينتي فتاة
رواية سجينتي فتاة

رواية سجينتي فتاة الحلقة الثانية

نور بدموع:م..ملك انا خايفة عليكي

ملك بدموع:ه..هبقي كويسة..بوعدك

وحضنا الاختان بعضهما (حضن الوداع)

وسارت الخطة علي ما يرام ولكن……

سمعت ولاء اصوات تخرج من الجنينة

ولاء:وسعي يا بنت ابعدي

ملك:استني بس،يا عمتي انا….انا كنت عايزة

ولاء بغضب:قولت ابعدي، وقامت بزقها

وكل هذا ولا تزال نور تتسلق السور

وذهبت ولاء مسرعة الي الخارج وصدمت مما رات

ولاء:نور

كانت نور تشعر بالخوف كانت تخشي من ان تلتقتها عمتها، فاسرعت بالتسلق وقفزت علي عربة القمامة

وكل هذا تحت انظار عمتها، لقد فشلت في اعاداتها الي المنزل وجرت اللي الخارج محاولتا اعادتها لكن فشلت في هذا ايضا.

بقلم /اميرةمراد

ولاء بصدمة: نور، نور وهي، تجري خلف الشاحنة، وتوقفت عندما بعدت الشاحنة

ولاء بصدمة: ن… نور هربت، ياربي اعمل ايه دلوقتي

واخرجت هاتفها وقامت بإجراء اتصال

في مكان اخر ~

نور: الحمدلله طلعت برة البيت ده يارب احمي ملك

منها، المفروض انزل دلوقتي

وقفزت نور من الشاحنة ولكن اختل توازونها وسقطت

نور: آااااه، ونهضت نور وكان ذراعها يخرج دماء نتيجة السقطة وكان وجهها متسخ جدا

كانت نور تسير في الطرقات ومنبهره بمناظرها لانها لم تخرج من المنزلةمنذ وفاه ابيها

(نور فتاه جميلة رقيقة صاحبة اعين خضراء غدرت بها الايام حتي اصبحت من اميرة تعيش في قصر الي خادمة تحت امرة عمتها) .

كانت نور تلتفت الي اضواء المدينة الساحرة منبهرة بها ولم تلاحظ السيارة القادمة اتجاهها

كانت السيارة مسرعة لدرجة لم تلاحظ نور، لكن عندما لاحظتها نور كان الوقت قد انتهي

ولكن في لحظة ~

نور:آاااااااه،آاااه يا ظهري ياني آاااااه

ولكن ارتعبت نور عندما نظرت بجوارها ووجدت دماء

نور برعب: يخربيت ده حظ، انتي يا اخ يا اخ انت كويس، انت راسك بتنزف، انت كويس

رد عليها الشخص بعصبية : ماخلاص لوك لوك لوك صدعتيني، اخرسي بقا وامسك رأسه النازفة

نور: انا مكنش قصدي يا سيد انتي ال نطيت فجاة

نظر لها وقال: عشان كان في غبي مش بيبص قدامه ميت دلوقتي

نور: معلش مخدش بالي،

بقلم:اميرةمراد

العودة الي عدة دقائق ~

كانت السيارة مسرعة ناحية نور، وفجاة

حاسب، انت يا اخ العربية هدوسك، هو اطرش ولا ايه

وقام بالقفز علي نور وصدمت راسه بالشجرة

العودة الي الان ~

نور: لازم تنظف الجرح وتربطه

الشخص: انا ماشي

نور: استني بس

الشخص: عايز ايه

نور: هو انت اسمك ايه

الشخص: كريم

نور: عاشت الاسامي يا كريم، امم.. اممم.. ممكن طلب صغير خالص

كريم بضيق: عايز ايه اخلص

نور بكذب: بصراحة انا لسة ناقل هنا جديد ومش عارف اي حاجه وحاجتي اتسرقت هنا ممكن تساعدني

كريم: دلوقتي، انت عارف الساعة كام

نور: وانت ايه ال مخرجك في الوقت ده

كريم بغضب: حظي الاسود، ونظر له من فوق لتحت وقال:انا ايه ال هيضمني انك شخص مسالم

ضحكت نور وقالت:انا اصلا مسالم جدا جدا،انا انسان عبيط وتافه

ضحك كريم علي كلامها وقال لها:ممكن تبات عندي النهاردة

ردت نور بسرعة قائلتا:لا طبعا مينفعش

كريم:ليه ان شاءلله

نور:اصل…..اصل تذكرت نور انها متنكرة علي هيئة ولد

ولن يشك بها اكيد وان هذا افضل لها من البقاء في الشارع

كريم:علي العموم براحتك انا ماشي

رد نور بسرعة قائلا:لا خلاص هاجي معاك

وذهبت نور مع كريم الي منزله

عندما دخلت نور الي المنزل قال:بيتك صغير اوي

نظر كريم له بإستحقار وقال:لا ماشاءالله علي الڤيلا ال ساكن فيها، متفوق يالا انا جايبك من الشارع

نور بخوف:خ…خلاص خلاص مكنش قصدي،انا كنت بحكي معاك بس

كريم:لا متحكيش، خد البجامة دي غير عشان ده وقت النوم ومش عايز اسمع نفس منك فاهم

نور: فاهم

بعد ساعة ~

جرجت نور وهي مرتدية البجامة، وكانت البجامة كبيرة عليها.

نور:انا هنام فين

كريم:علي السرير يعني ايه الغباء ده

نور: مش قصدي، طب انت هتنام فين

كريم: لا حول الله، علي السرير

نور: يعني احنا الاتنين هنام علي السرير ده

كريم بنفاذ صبر: اه

نور: لا…. لا مينفعش

كريم بإستغراب: ليه

نور بتوتر :اصل…اصل….اصل انا بفرك كتير جدا وهتعبك، بص انا هنام علي الكنبة ماشي

كريم:براحتك وقال في سره : هو ماله ده

في مكان اخر ~

ولاء: الحقني يا هشام نور هربت

هشام بصدمة:………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينتي فتاة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى