روايات

رواية سجينتي فتاة الفصل الأول 1 بقلم أميرة مراد

رواية سجينتي فتاة الفصل الأول 1 بقلم أميرة مراد

رواية سجينتي فتاة الجزء الأول

رواية سجينتي فتاة البارت الأول

رواية سجينتي فتاة
رواية سجينتي فتاة

رواية سجينتي فتاة الحلقة الأولى

ملك: ياخربيتك عملتي ايه في شعرك

نور: ده ال كان لازم اعمله من زمان

ملك: هتعملي ايه

، اوعا يكون…..

نور: ايوه هو ال في بالك

ملك بخوف: انتي اتجننتي

نور: ده ال كان لازم يحصل من زمان، وانتي كمان لازم تعملي زي.

ملك: لا ابعدي عني انا راضية بحالي

نور: انا لا سبيني بقا اكمل

ملك: منك لله شعرك كان جميل وطويل جدا

نور: هستفاد ايه انا لازم اقصه عشان اعرف اعيش بره

ملك: بنت انتي هبلة، انتي ازاي هتهربي

نور: اخرصي، هتفضحيني الله يخربيتك

ملك بخوف:نور انا خايفة عليكي، انتي هتعيشي ازاي بره، انتي بنت ولوحدك

نور:مانا بعمل ايه دلوقتي، انا بقص شعري عشان الناس تحسبني ولد واعرف اشتغل بسرعة

ملك:انت مجنونة، شيلي الفكرة من راسك، انتي عارفة لو عمتك عرفت ال هتعمليه

…….. ……… …………….

نور تتذكر ما حدث قبل ساعة ~

ولاء:اخرسي يا ناكرة يا عاقة

وقامت بضر*ب نور بقوة علي خدها

نور والد*ماء تخرج من فمها:انا مقلتش حاجه غلط، انا بطالب بحقوقي

ولاء:حقوق ايه يا ام حقوق، انتي هنا خدامة تعملي ال بقولك عليه فاهمة (قالت اخر جملة لها بزعيق)

نور بغضب:حقوقي ال سبها بابا

ولاء بضحكة سخرية:وفين بابا ياحلوة

كانت نور ملقا*ه علي الارض قامت ولاء بو*ضع قدمها علي يد نور وفي ذات الوقت نور تسرخ:آااااه هتندمي،هندمك علي كل ال بتعمليه فيا هتشوفي

قامت ولاء بالضغط اكثر علي يداها:انا بحب الندم يا حلوة، اعملي ما بدالك، اه ولو فكرتي بالهرب للمرة التالتة:انا هكسر*ك رجليكي الاتنين فاهمة

وغادرت ولاء واتت ملك علي الفور

ملك:نور انتي كويسة

نور بغضب:مش هبقي كويسة غير لما ابعد عن البيت ده، انا لازم اهرب

ملك بخوف:نور اتهدي بقا، حرام كده انتي جسمك كلو حر*ق كفاية كدا بقا

العودة الي الحاضر~

نور:انا مش هقبل بالاهانة تاني، اها*نة وضر*ب وزعيق طول الوقت، واحيانا مش بناكل، طول اليوم واقفين علي رجلنا حرام ال بيحصل، انا هطلع وهشتغل واكون مستقبلي واجي اخدك وعد منيى

ملك:وهتخرجي ازاي بقا يا ست هانم

نور:انا عندي فكرة

ملك: نور بلاش تهور، لو اتقفشتي مش هيحصل كويس نور:يعني ايه يعني عايزانا نكون خدم ليه وتاخد كل املاكنا وحقوقنا، يريتها جت علي كده دي عايزة تاخد حريتنا، ملك احنا مش عبيد احنا لينا الحق في العيش زينا زيها، ومتنسيش الڤيلا دي ملكنا احنا مش هيا،وحقنا نطالب بالتعليم وان احنا نشوف الشارع يا ملك.

ملك:اهم حاجه يا نور ان احنا عايشين

نور:لا يا ملك دي مش عيشة، ربنا خلقنا احرار مش عبيد بصي:انا ههرب واشتغل واعمل مستقبل وهخدك وهرفع قضية عليها وناخد ممتلاكتنا منها ونعيش،زي بقيت البشر

ملك:وهتعيشي ازاي دي تقريبا هتكون اول مرة تشوفي الشارع بعد 8سنين

نور:هتصرف بس عايزة مساعدة منك

ملك:قولي!

نور:بصي يا ستي انا هستني عربية الزبالة لما تقف عندنا وهنط من الصور والعربية هتمشي وبعدين هنط منها، عايزة منك تساعديني ان عمتي متشوفنيش، كلميها، شتتيها عني

ملك:حاضر

بقلم:اميرة مراد

الساعة 2مساءا ~

جاء وقت تنفيذ الخطة

جاءت عربة القمامة ووقفت امام ڤيلا نور

نور:يالا ياملك متخلهاش تطلع دلوقتي عبال لما انزل الجنينة واتصلق السور

ملك:حاضر بس بسرعة

نور:ملك مش عايزة تيجي معايا

ملك:لا يا نور روحي انتي الاول وظبطي الدنيا وهكون هنا وهحاول اتجسس عليها وامسك عليها حاجه عبال لما تيجي

نور بدموع:م..ملك انا خايفة عليكي

ملك بدموع:ه..هبقي كويسة..بوعدك

وحضنا الاختان بعضهما (حضن الوداع)

وسارت الخطة علي ما يرام ولكن……

سمعت ولاء اصوات تخرج من الجنينة

ولاء:وسعي يا بنت ابعدي

ملك:استني بس،يا عمتي انا….انا كنت عايزة

ولاء بغضب:قولت ابعدي، وقالت بزقها

وكل هذا ولا تزال نور تتسلق السور

وذهبت ولاء مسرعة الي الخارج وصدمت مما رات

ولاء:نور

نور بخوف :……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينتي فتاة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى