روايات

رواية سجينتي الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر

رواية سجينتي الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر

رواية سجينتي البارت الخامس

رواية سجينتي الجزء الخامس

رواية سجينتي
رواية سجينتي

رواية سجينتي الحلقة الخامسة

ابراهيم رن علي الاسعاف
وجات خدت ناديه
ابراهيم كان متغيب تماما عن اللي حصل
حور فضلت تعيط وماسكه ايد امها
حور : ارجوكي اصحي انا ماليش غيرك صدقيني ارجوكي يا أمي
ابراهيم كان قاعد مصدوم
وصلوا المستشفي
وخدوا ناديه.
حور فضلت واقفه جنب الباب تعيط
وإبراهيم حط ايده بين وشه
……………..
يزن مسك ايد وتين : تعالي كلى معايا
وتين بتوتر : ها لا لا مش عايزه شبعانه
يزن قعدها : عايز اقولك اسفه علي اللي عملته معاكي صدقيني الغضب عمي عنيا بجد
وتين بدموع : ب بس الناس اتفرجت عليا
يزن : مين قال كدا دا باباكي بس والله ماقدرشي اعمل كدا فيكي صدقيني انا كنت مضايق ان بنت تعمل فيا كدا
وتين بفرحه : بجد يعني ماحدش شافني
يزن : لا اتمني تسامحيني

 

 

 

 

وتين قامت حضنته : مسمحاك مسمحاك
يزن حط وشها بين ايديه: انتي طيبه اوي واسف اني زعلتك
جيه يمسك ايدها
وتين بوجع: اه
يزن بقلق: مالك
وتين : ل لامافيش
يزن : وريني دراعك كدا
ماخلاش ليها مجال ورفع كمها لقي علامات حر.ق
يزن بصدمه : ايه دا
وتين : ميه سخنه وقعت عليا
يزن : بس دا مش ميه سخ.نه قولي الحقيقه
وتين بعياط : بابا اللي كان بيعمل فيا كدا هو مش قصده هو مفكر اني بغلط بالقصد يعني وكدا
يزن زعل انه هانها هو كمان
يزن : اوعدك اعوضك وبعدين بصلها بحب
وتين
وتين : نعم
يزن : بحبك
وتين : ايه بجد
يزن : ايوا بجد
وتين لسه هاتتكلم لقوا التليفون بيرن
يزن بصدمه : ايه مستشفي اي
وتين بصتله : في اي مين تعبان

 

 

 

يزن : مامتك تعبانه شويه
وتين : اييييه والنبي وديني ليها ابوس ايدك
يزن : قومي البسي بسرعه
وراحوا المستشفي
حور اول ماشافت وتين حضنتها
وإبراهيم شافها اتصدم انها جات
حور : م ماما تعبانه اوي يا وتين
الدكتور خرج كلهم جريوا عليه
يزن : طمنا يادكتور
الدكتور : الحمدلله هي بخير هي بس كانت محتاجه تاكل علشان بقالها فتره مش بتاكل وكمان محتاجه عنايه
وتين: ممكن اشوفها
الدكتور : اه طبعا هي فاقت
وتين دخلتلها حضنتها جامد
هناء : ب بنتي وحضنتها جامد وحشتيني اوي يزن عملك حاجه
وتين : لا ياماما ماتقلقيش عليا
يزن دخل : حمدالله علي سلامتك
ابراهيم دخل باصص في الارض
الدكتور بص لحور
فهد : احم اسم حضرتك اي
حور بكسوف : حور
فهد : مخطوبه
حور جريت علي جوا
فهد: والا ووقعت يافهد من نظره وانا اللي بقول ايه الحب اللي بالنظره دي
يزن بص لابراهيم : عمي عايز اقول لحضرتك ماتشتكيش في اخلاق بنتك
ابراهيم : ازاى

 

 

 

 

يزن: يعني بنتك ماعملتشي حاجه غلط
ولا اتصورت كدا مش كل حاجه تشوفها تبقا حقيقه ثق في بنتك حسسها بالامان حسسها ان ليها ضهر وسند ثق في تربيتك ليها انا اللي عملت الصوره دي وبعتهالك انت بس مش لحد تاني علشان كنت عايز انتقم من بنتك اتمني بعد كدا تصدق بناتك وتديهم الأمان
ابراهيم اتصدم وعيط علي اللي عمله في بناته
يزن : وكمان الضر.ب مش بيجيب نتيجه الحنيه بتجيب دول بنات صاحبهم
ابراهيم بص لحور : اسف يابنتي
فهد دخل : بالمناسبه السعيده.دي
عايز اطلب ايد الانسه حور
هاتقولى عرفتها منين اقولك والله لسه شايفها بس خدت قلبي معاها قالها بطريقه تضحك
كلهم ضحكوا
ابراهيم بص لحور : موافقه
حور بصيت بكسوف : اللي تشوفه يابابا
ابراهيم : علي بركه الله
فهد : اجري بقا اشوف اهلى جايلكم انهارده واكتب للحجه تصريح وانا الدكتور بتاعها اجي اشوفها عادي سلامو عليكو بقا
يزن: دا اهبل وضحكو
ابراهيم بص لوتين : اسف يابنتي بس ماعرفشي في التكنولوجيا الجديده صدقيني يابنتي اتعميت والله وقتها اسف علي ان كنت بشد عليكي انا كنت بعاملك كدا علشان ماتعمليش حاجه غلط ماعرفشي ان اللي بعمله غلط سامحيني
وتين بصتله وحضنته : مهما حصل انت ابويا وانا بحبك وعيطت في حضنه
فهد رجع : انتو لسه هاتحضنوا بعض روحوا البيت بقا علشان تعملوا الشربات انا جاي بليل
ابراهيم ضحك بكل صوته

 

 

 

 

وهناء فرحت انها اطمنت علي عيالها
روحوا البيت
يزن : معلشي بقا ياعمي انا عايز انا كمان اطلب ايد بنتك وتين من جديد
ونعمل فرح مع حور بعد اذنهم
كلهم وافقوا علي الفكره
جيه وقت الفرح
يزن : بحبك من اول يوم شوفتك فيه
وتين بحب وكسوف : وانا بحبك
يزن : ها بتقولى اي
وتين بكسوف : بحبك
يزن : الله اكبرها وشالها ولف بيها
يزن : بحبك ياوتيني

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى