رواية سجينة قلب صعيدي الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم نوران
رواية سجينة قلب صعيدي الجزء الثاني البارت الرابع
رواية سجينة قلب صعيدي الجزء الثاني الجزء الرابع
رواية سجينة قلب صعيدي الجزء الثاني الحلقة الرابعة
:حمدالله علي سلامتك يافهد نورت الصعيد كله وحشتني اوي ياصاحبي
فهد حضنه: وانت كمان ياحبيبي وحشتني جبتني علي مالي شي ليه! خيير!
سليم: اطلعوا ارتاحوا وبعدين نتكلم اتفضلي يامدام ورد نورتي بيت العزايزي
ورد بمجاملة: منوره بأهلها يامستر سليم
سليم: اتفضلةا ياحماعة نورتوا البيت كله يا أم الخير.. يأم الخير
أم الخير خرجت من المطبخ
: ايوا ياسليم يابني تؤمر بحاجة
سليم بحب: حضرتي اوضة الضيوف
ام الخير بابتسامة: وعطرتها وخليتها زينه مش ناقص الضيوف اللي هيعقدوا فيها
سليم: طب حضريلنا الوكل بسرعة الناس جايين من سفر طويل يلا يافهد
بقلمي نوران
جبرية: مين دول ياسليم ياولدي
سليم: دول ضيوفي يماا فهد القناوي شريكي في الشغل وجالي من مصر مخصوص
جبرية: المحروسة فين لسة نايمة
سليم بحدة: اوعاكي تقربي منيها وإلا هاخدها وامشي من اهنيه
جبرية بغضب: انت بتتهدني ياسليم يتتهدني علشان خدامة
سليم: دي مبقتش خداامة دي بقت مرات سليم العزايزي دي لوحدها كفاية… عن اذنك انا رايح اشوف مرتي
جبرية اتوعدت لسمارا انها تنت.قم منها وقررت تنفذ خطتها وابتسمت بخبث وراحت اوضتها
سليم راح اوضة سمارا كانت خارجة من الحمام ولافه فوطه حوالين جسمها اول ما شافت سليم اتخضت ورجعت لورا بخوف وتوتر
سليم بقي يقرب عليها خطوات بطيئة
سمارا: اا.. انت ج.. جيت ااا.. انا
سليم بتوهان شدها لحضنه ودفن راسه في رقبتها
: رروحي البسي هدومك مستنيكي تحت يلا
سمارا جريت من قدامه واخدتها هدومها ولبست دريس لونه بيبلي بلو وطرحة لونها ابيض وحطت بعض المساحيق الخفيفة علي وشها ونزلت تحضر الفطار
بقلمي نوران
فهد: قولي بقا في اي
سليم بضياع: انا مش عارف يافهد تايهه اووي جدي عايز ينت. قم من سمير بأي شكل
فهد: احكيلي كل حاجة بالتفصيل يمكن اقدر اساعدگ
سليم: بص ياسيدي من زمان اوي سمير جيه وطلب ايد خالتي من جدي وطبعا جدي كان فاهم ان سمير طمعان في ورثها ومشافش انه بيحبهة وعايزها هي ومقدرش انه بقراره بالرفض كسر قلبين وحكم عليهم بالإعد.ام وحاول كتير يقنعه انه يتجوزها هو حالته المادية كانت كويسة جدا يعني مكانش فيه سبب للرفض لان جدي كان يجوزهاةلأبن اخوه عدنان ابنه طايش وصايع وخالتي مكنتش بتحبه كانت بتحب سمير وبس لحد مااتفقوا انهم يهربوا علي مصر واتجوزوا هناك وبعد جوازهم ب3 سنين خلفوا سمارا جدي عرف مكانهم سكت وكمل بوجع نزل مصر بنفسه وخلص عليها وخطف بنتها ودا كان اكبر عقاب لسمير انه يشوف حببته اللي عمل المستحيل علشان يوصلها يشوفها هي بتمو.ت قدامه وبنته بتتأخد منه وهو عاجز اخد سمارا ورجع علي هنا وبدأت رحلة معاناتها في البيت دا كنت بشوفها بتتوجع كل يوم وجدي كان قاسي اوي وخلااها تعيش مع الخدم بتاكل زيهم وبتنام معاهم ولما اقنعته يدخلها المدرسة علشان مستقبلها كان رافض تماما فضلت وراه لحد ماقتنع بس بعد. كدا سافرت علشان احضر الشراكة بيني وبينك ومنزلتش بعدها وفضلت عايش في القاهرة وجدي استغل عدم وجودي وطلعها من المدرسة ولما رجعت كانت كبرت وبقت عروسة كنت راجع اني خلاص لاقيت البنت اللي بحبها ملاك السكرتيرة بتاعتي اتفجأت بخبر جوازي من سمارا
فهد: ولية وافقت ياسليم رقية بتحبك ومستعدة تضحي علشانك
سليم بوجع: علشان يحصلها زي ما حصل لخالتي يافهد مقدرتش مجرد اني تخيلت نفسي مكان سمير قررت اضحي برقية علشان احميها
ورد بدموع: ليه عمل كدا
فهد وسليم بصولها بحزن وسليم اتكلم
: للأسف يامدام ورد احنا عايشين في عالم مرير وجدي كان سبب لوجع ناس كتير وظالم وانا عايز اخلص الناس من شر.ه
فهد بتفكير: ظهور سمير هيظهر الحقيقة ياسليم احنا لازم ندور عليه
سليم افتكر الورقة اللي سمارا كتبتها ودور في جيبه علشان يطلعها ملقهاش
سليم: لحظة واحدة يافهد راجعلك تاني
سليم طلع اوضته يدور عليوالورقة وفتح الدرج وطلعها منه ونزل ولسة هيروح لفهد سمع صوت صريخ سمارا من المطبخ راح يشوف في اي
اتصدم
سليم بصد. مة: سمارا😳😳
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينة قلب صعيدي الجزء الثاني)