روايات

رواية سجينة فؤاده الفصل العاشر 10 بقلم رولا

رواية سجينة فؤاده الفصل العاشر 10 بقلم رولا

رواية سجينة فؤاده الجزء العاشر

رواية سجينة فؤاده البارت العاشر

رواية سجينة فؤاده
رواية سجينة فؤاده

رواية سجينة فؤاده الحلقة العاشرة

اي سر التغيير ده ..
غيرت وخلصت وناديت بصوت خافت :_ نوور
لقيته بيدخل من الباب بسرعه وهو قلقان وقالي :_ خلصتي !!
هزيت راسي فدخلي ومدلي ايده وقالي :_ اسندي عليا
سندت عليه وخرجنا من السويت مشينا الطرقه ووقفنا قدام السلام ، كنت لسه بنزل أول خطوه لقيته بينحني وهوووب شالني ، انا من كتر الصدمه مكنتش عارفه انطق بكلمه….
نزل ليا لتحت وانا متشعلقه ف رقبته وبصاله بغرابه ، دخل بيا الجنينه ونزلني قدام استراحه ، شدلي كرسي وقعدني ونادي للخدامه :_ سهييير ، سهييير
جت تجري. ووقفت وهي باصه للأرض :_ نعم يبيه
رد عليه بحمش وقالها :_ اعملي كوباية لبن للهانم
بصيتله برفض وقولتله :_ بس انا مبحبش اللبن

 

 

بصلها وقالها :_ روحي ، اعملي اللي قولتلك عليه ….
مشيت وانا سكت وبصيت للأرض بغضب
قعد قصادي وهو بيقولي :_ لازم تشربي اللبن عشان……
بصيتله فسكت وحسيته اتوتر فقولتله :_ عشان اي !
لقيته بيقولي وهو بيكح :_ احمم ، عشان صحتك تبقي كويسه ، انتي وقعتي مني امبارح
_وانت من امتا بتهتم بصحتي ، او بتهتم بيا اصلا
طول عمري بهتم بيكي يحور
_ رديت بإستهزاء :_ هه ، ده بقي من اي ان شاء الله
من يوم م شوفتك
_انت قاسي وملكش غالي
انتي أغلي حاجه ف حياتي
_ انت غريب …
عشان بينتلك حبي ليكي !
_ لا عشان بتتغير بمزاجك ، يوم تهيني ويوم تكرمني …. يوم تإذيني ، ويوم تخاف عليا …. يوم تحبني ، ويوم تكرهني …
عمري م كرهتك يحور
_انت تعبتني معاك
تعبت أكتر منك انا بحبك
_ وانا بكرهك ينور
حسيت بتعابير وشه اتغيرت وعيونه وسعت وبقي لونها غامق فخوفت منه وكشيت ، بلعقت ريقي بخ*وف ليقوم يض*ربني تاني
لقيته بياخد نفس عميق وغمض عينه وبيشد علي ايده وبعدين قالي وهو مغمض :_ متقوليش كده تاني يحور
_دمعت بخ*وف وقولتله وانا بهز راسي :_ ح حاضر ، حاضر
فتح عيونه وشافني بصاله وبعي*ط ، لقيته بيقرب بإيده مني ، فاتكمشت ف نفسي ، حط ايده علي وشي بحنيه وهو بيمسح دموعي وبيقولي :_
متخافيش يروحي ، مش هأذ*يكي

 

 

_ رديت بشهنفه وعايط :_ هتضر*بني
لا ، مش هضر*بك تاني أبدا ، متخ*افيش ..
_وعد !!
إبتسم وقالي :_ وعد
_وعد الحر دين خد بالك
غمض عينه برضا فهديت وقعدت ، لقيت سهير الخدامه ، بتحط اللبن علي الترابيظه ، بصيتله بغيظ وبصيت لنور تاني وقولتله :_ مش هشربه
هتشربيه عشان خاطري
_هزيت راسي بنفي وانا بربع ايدي وبقول :_ تؤ تؤ
بصلي وهو بيرفع حاجبه ومسك الكوبايه وقالي :_ براحتك ، هشرب انا
ابتسمت وفكيت ايدي ، لقيته بيشرب من الكوبايه فبصيت الناحيه التانيه ، كنت بتفرج ع المكان ، حسيت بإيده بتلف وشي ناحيته لقيته بيقرب مني ومره وحده حط ش*فايفه علي شفا*يفي بع*نف وحط ايده ورا ضهري وهو بيقف وبيرفعني اقف معاه وهو بينقل اللبن ف بقي وبيجبرني أبلعه ، وبعد عني
بصيتله وتنحت فضحك بشموخ وقالي :_ ها ، هتشربي ولا أشربك الباقي ، قالها وهو بيغمز
، مسكت الكوبايه بسرعه وشربتها وحطيتها بغييظ فضحك ..
قعد مكانه تاني ، وانا قعدت ، لقيته بيمسك ايدي وبيطبع بو*سه خفيفه علي كفي ، خلت مشاعري تتلخبط ، بصلي وابتسم وانا مش فاهمه حاجه منه ، هو ازاي بيتحول كده
تتمشي ف الجنينه !! ، قالها وهو باصصلي
فرديت وانا بهز راسي :_ امممم

 

 

وقف ومدلي ايده ف قومت معاه ، اتمشينا ف الجنينه ، كنت باتفرج عليها وانا مبهوره ، تحفه فنيه حقيقي ، كإنها ف عالم خيالي وقفني فجأه قدام نافوره قدامها حراس كتير أوي كنا بنقدم منها والحراس بيبعدو واحد واحد ، قعدني قدامها ، بصيتله وقولتله :_ هو لي في حرس كتير هنا
بص للنافوره بحزن وقال :_ النافوره دي كانت أمي بتقعد بيا عندها ، كانت بتقعد وتنيمني علي رجليها ، قالها وهو …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينة فؤاده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى