Uncategorized

رواية اغتصبت ولكن الفصل الخامس 5 بقلم دودي

 رواية اغتصبت ولكن الفصل الخامس 5 بقلم دودي

رواية اغتصبت ولكن الفصل الخامس 5 بقلم دودي

رواية اغتصبت ولكن الفصل الخامس 5 بقلم دودي

ادم بصدمة /اي ده لا مستحيل 
_مين اللي قال الخبر ده الخبر ده كدب ،مستحيل حور تعمل كدا فيااا ، 
والان مع فقرة رجال الأعمال ،ويقل أن حبيبة رجل الأعمال الشهير ادم الجزار هربت مع عشيقها 
وانهااا لم تحب ادم الجزار قط بل أحبت ما يملكه من أموال وقصور وكل شئ وبعد ما اخذت ما أردته هربت بعيداً ، .وهو يشهد صور له مع حور ع التليفزيون
 ومكتوب تحتهااا  شاهد حقيقة الخبر.وماذا سيفعل ادم الجزار للانتقام من خيانته؟!
_ادم مازال ف صدمة وغضب مما شاهده وينهار ويلقي كل شئ يراه امامه وهو يقول لا لا مستحيل حور تكون عملت كدا مستحيل ، ______________ويدخل مروان مكتب ادم 
مروان/ادم اهد ي ادم مش كدا 
ادم/اهد عايزني اهد وانا شايف القرف ده والكلام ده بيتقل ع حور ،ولا عارف هي فين ولا بتعمل ايه 
مروان /متخافش ي ادم هي اكيد بخير ،والخبر ده مش اكيد صدقني هم عاوزين يعملوا شو وخلاص ،انت رجل اعمال مشهور واكيد بيدورا ع اي حاجة وراك وخلص ،يتشهروا بيهااا ع حسابك 
ادم بغضب/انا هعرف اوريهم ازي يتشهروا أن ما رفعت قضية عالقناة دي وقفلتهااا ليهم ، 
ولكن ادم ف صمت …………_____مروان/اي ي ادم سرحت ف اي كدا ؟!               _______ادم/لا مفيش …ولا حاجة 
انا عاوزاك ترفع قضية ع القناة دي ي مروان وانت المسؤول قدامي انا هبعد عن كل ده ،انا مش هفكر دلوقتي غير ف حور وازي ادور عليها 
مروان /حاضر ي ادم هعمل كدا مش تقلق انت ،حور مختفية بقالهااا كتير ي ادم ،والبوليس بيدور وبيعمل كل اللي عليه وربنا كبير واكيد هيرجعهاااا بالسلامة …..
وخرج مروان من غرفة المكتب ………..ولكن ادم يفكر في ذلك الخبر اهو صحيح حقا ام لا ام كذبة فحسب ،لاجل الشهرة والعرض ،،،،، ادم ف تفكير طاب لو حور عملت كدة فعلا ازي هنت عليها 
،ده انا حبتهااا واتمنتهااا هي بس ف دنيتي ولكن يفيق من تفكيره وهو يقول ده مجرد خبر واكيد غلط مليون ف الميه ،انا عارف حور كويس ……
______________________وها هو احمد يذهب للمستشفي للاطمئنان ع والده …..
احمد /اي ي بابا بقا كدا ينفع قلقتني عليك وحلويات تاني ،اعمل فيك اي بس 
والد احمد /اعمل إيه لوالدته هي اللي بتحرمني من الاكل وفيه اي لما اخد حتة صغننة يعني مش البسبوسة 
والدة احمد /حتة صغيرة برضوا ده انت كلت الصينية طبعااا اه منك  
احمد بضحك/ما هي الصينية دي كلهااا حتة ي ماما بالنسبة لبابا 
والد احمد /ما خلص بقا مكنتش حتة وروحت ف غيبوبة دي الله 
احمد /لا ي بابالازم تخد بالك من صحتك شوية والفترة دي علشان تقوم ليناااا بالسلامة 
والد احمد /مخلص ي واد انت هتعمل عليااا دكتور لا انا بابا يلا ..
احمد بضحك/لا يعم هو انا اقدر برضوااا 
ساراااا /اههههههههه اي ي استاذ بابا من شوية مش كنت عاوز تكلم حد ولما جاه احمد اتكلمت وضحكت ولا انا اخر العنقود بقا وواقعة من قعر القفة 
احمد وهو يضرب راسهااا/اومال يبنتي انا الأصل 
سارا بغضب/لا والله يخويااااا  وراحت ضربه ع رأسه هي كمان …..
والد احمد /خلص منك ليهااا يخربتكوا عاوز ارتح 
احمد بضحك/انا مش غلطان انا الأصل ي بابا مش كدا 
والد احمد /طبعا يحبيبي والباقي ف الفصل يلا بقا غوروا عاوز انام وارتح 
احمد وهو يرا أخته ساراااا  غاضبة 
مالك ي بت ف اي 
مفيش يخوياا    _______طيب متزعليش انا كنت بهزر معاكي ي بت انتي كمان الاصل ولا تزعلي ، وقابل راسهااا 
 واخذهااا ف احضنه وذهبوا للخارج ……….
_______________________ الو يمصطفي ……
مصطفي /ايوه عايزة اي 
فاطمة /عاوزة اقابلك ضروري .._______مش فاضي دلوقتي 
اخلصي قولي عاوزة اي ……………….مش هينفع ف التليفون فيه مصيبة ……………. _طيب خلاص خلاص تعاليلي بليل  الساعة 10 ف الشقة ………_طيب سلام ………
_ وها هو يأتي الليل سريعاً ،:وتذهب فاطمة لمصطفي وتخبره
فاطمة /مصطفي احنا ف مصيبة ومش عارفة اعمل اي .
مصطفي /تقصدي مين بإحنا؟! ومصيبة اي؟!.
فاطمة /انا حامل ي مصطفي 
مصطفي/نعم ي روح امك بتقولي اي ؟؛.
فاطمة بحزن /حامل حامل ومش عارفة اعمل اي ،لسه عارفة النهاردة وكلمتك علشان نشوف حل ف المصيبة دي؟؛.
مصطفي بكل برود /نشوف اي ياما ومين اللي يشوف وانا مالي برضوااا عاوزة اي !؛؟
فاطمة /مالك ازي مش انت اللي عملت فياااا كدا ؟!
مصطفي بلا مبالاة /عملت اي ي روح امك روحي يحلوة شوفي غلطي مع مين اجري 
فاطمة وهو ف صدمة /يمصطفي انت اللي عملت فيااا كدا واحنا الاتنين غلطن ، ولازم تصلح غلطتك 
مصطفي/غلطة اي ي شاطرة لا مش تعملي العاملة وتيجي تلبسهلي 
مصطفي/عاملة اي انا حبيتك ووثقت فيك علشان وعدتني بالجواز 
مصطفي/وانا مالي هو ف حد قالك اعملي كدا وتجيلي البيت يحلوة 
فاطمة /انت قولت هتيجي تتطلب ايدي وتتجوزني ،وانا سلمتلك نفسي 
مصطفي /ده ف الاحلام يحلوة ،واتجوز مين اتجوز واحدة سلمتني نفسهااا وخلتني المسهااا اكتر من مرة ،وتجيلي البيت 
فاطمة  بانفعال/اه ي سافل ي حيوان ،بعد ما وثقت فيك وادتك الامان جاي دلوقتي تخني وتهرب بعملتك ، والله لهطلع من هناااا ع ابويا واقوله ع كل حاجة وشوف هيعمل فيك اي 
مصطفي / اخرسي اهههههههههه ،قصدك هيعمل فيكي انتي إيه يحلوة ،بعد ما احكيله ع اللي حصل ما بيناااا ف أوضة النوم ناسية ولا تحبي افكرك ، واقوله بنتك الطاهرة العفيفة بتجيلي البيت ف عز الليل ، ولا اوريله الفيديوهات اللي متسجلة ي قطة وشقوتك معايااااا ع السرير ……… 
__فاطمة  والصمت مسيطر عليهااا وصدمة مذهلة وتشهق 
وتنظر ف أرجاء المكان من حولهاااا ،________وتاخد تلك الفازة وتلقيهااا ع مصطفي ولكن قبل أن تلقهاا يمسك يدهااا بقوة ويقول    ____انتي اتجننتي ي بت ولا اي عاوزة تموتيني امشي اطلعي برا وايك اشوفك هنااا تاني انتي فاهمة 
فاطمة بحزن /منك لله منك لله اشوف فين يوم ،حرام عليك  ليه تعمل فيااا كدا ليه منك لله 
___وذهبت دون افادة ولا تدري ماذا تفعل وماذا تقول ولكن …………..
_______________________وهااا هي تلك الأم المسكينة تطوف أرجاء المدينة باحثة عن ابنتهاااا فتذهب للمستشفيات والأقسام وف كل مكان يخطر ببالهاااا وتسأل ذلگ وذلك وتحمل صورة ابنتهاااا وتبكي بحرقة شديدة 
_____نورا اي ده بصي ي ماما مين هناك ،دي ماما حور مين اللي مقعدهاااا ف البرد ده ….. 
مامت نور /ايوه اتصدقي هي ي ترا بتعمل اي ع الطريق كدا استني بالعربية ي نورا وتعالي ننزل لهاااا 
نورا /ايوه ي ماما بسرعة 
___ي طنط ي طنط انا نورا صاحبت حور انتي بتعملي اي هنا وازي تنزلي ف الوقت المتأخر ده بس 
مامت حور /شوفتي ي نورا حور بنتي ،انا بدور عليهاا ،هي نزلت وكانت رايحة عيد ميلادك ولسه مش رجعت صح هي اكيد جاية بس اتأخرت شوية ،صح اكيد  _______وهي تتكلم ببكاء شديد وتنظر للسماء 
مامت نورا/يحيبيتي ربنا يصبرك ي رب ويرجعهلك بالسلامة يلا ي ام حور تعالي معانا نوصلك مش ينفع تفضلي كدا لازم تروحي 
مامت حور /لا انا مش هماشي انا مستنية بنتي حور هي زمنهاااا جاية ولو مشيت مش هتلاقيني وهتوه مني تاني لا لا ………..___
مامت نورا/ي حول الله ي رب ي ام حور لا تعالي معانا نوصلك البيت وحور هتجيلك متخافيش هي اكيد بخير ربنا حفظهاااا مش تقلقي ……..
نورا/والنبي ي طنط تعالي يلا احنا مش هنسيبك وهنفضل جمبك لحد ما حور ما ترجع بخير  وتكون ف حضنك من تاني 
_______مامت حور ولم تجد من وجودهاا ف الشارع نافعًا ___بجد يعني لو روحت معاكوا حور هتيجي صح صح 
نورا/ايوه يلا انتي تعالي معانا ،وهي زمنهاااا جاية ….
______وتدلف نورا ووالدتهااا وام حور للسيارة للعودة لللبيت 
_وبعد ما وصلوهااا لللبيت بأمان ….
نورا/ي طنط انا وصلتك بيتك اهو وكل يوم هجاي اطمن عليكي واشوف اخبارك اي 
مامت حور /اي ده حور فين انتوا ضحكتوا عليااااا ،هي مش ف البيت 
نورا بحزن ع حالهااااا/هي زمنهااا جاية ي طنط متخافيش 
مامت حور / وهي تنظر ف أرجاء البيت وتبكي وتصعد للذهاب لغرفة حور وتنظر لفراشهااا وملابسهااا وتأخذ ملابسهااا ف احضانهااا وتبكي ع محبوبتها اللتي كل ما تملكه ف ذلك العالم …..
“””احقاً فرقت حوريتي البيت ،احقاً لن ارهاااا مجدددا “
_”ويقولون بعد كل وقوع نهوض، ولگن يحدث الغير مرغوب .
_____**وطبعاً الحاج احمد عم حور نسي خلص امهااا ولا عد بيزورها ولا بيسأل عنها ___وخد شقة ف اسكندراية وقاعد فيهااا هو وابنه ياسر ،علشان اول ما حور ترجع يجوزهااا ياسر والباقي طبعا عارفينه…………___ولا حتي فكر يدور ع بنت أخوه ولا زعل ولا عامل اي حاجة خلص برود وقلة اصل ،ده عمره ما گان عمه حور ده شيطان ،وحاقد ،ولا يهمه لا بيت ولا اسرة ولا صلة رحم …..**
____بيساع للفلوس بس والاتجار في الحرام  واخد مال اليتيمة دي .
_________________________________ها يلا ي سارااا حضري هدوم بابا  علشان الدكتور كاتبله ع خروج النهاردة ،.   ____حاضر ي احمد ______________والد احمد /اخيرا هخرج ،يأه الحمد لله ____________احمد /الحمد لله ي بابا وع الله بقا تسمع الكلام وتلتزم بدوا السكر وتبعد عن الحلويات
 ،لانك لسه تعبان شوية وانا خلت الدكتور
 يكتبلك ع خروج علشان تكون معانا ،وانت كمان زهقت من قاعدة المستشفي…..
والد احمد /ما خلص بقا ي ولاه الله هي محاضرة ،انا فاهم 
سارا بضحك/كل مرة بتقول كدا ي بابا وتخضنا عليك وتروح ف غيبوبة وترجع وتروح البيت وتأتي يوم نلاقيك ف المستشفي 
والدهاا يضربهاا  ع راسهااا بخفة /طاب يلا ي لماضة انتي حطي  الهدوم ف العربية 
سارا/ما احمد هنا اهو ما يروح هو ،لما اتصور كام صورة كدا 
احمد وهو يمسكهااا من قافهااا /يلا ي فشونستااا هانم اسمعي الكلام وروحي ،،ولا تحبي اقول ع ال…..
سارا/ احم لا وع اي يحيبي ،هروح هروح .
احمد بضحك /ايوه كدا ناس مش بتيجي غير بالعين الحمرا
___ووصلوا البيت ويلا بقا نسبهم يرتحوا____
__اي مروان هو ادم لسه برضوااا مضايق ومش عاوز يكلم حد    _لا ي سعاد هو دلوقتي مضايق ولا فايق لشغل ولا لاي حاجة خلص        _ربنا يكون ف عونه ويصبره 
سعاد /ما خلص ف ايه يخويااا ما تسيبه من البت اللي اسمهااا حور ولا حد عارف ليهااا طريق والله اعلم ي ترا هي فين ومع مين.        ___مروان /تقصدي اي ؟!
سعاد /اقطع دراعي من هنااا أن م كانت هربت مع حد ،ولا حتي فكرت ف ادم ولا عمرها حبته ، 
__وهو زي الاهبل مفكرهااا مخطوفة ولا حصلهااا حاجة خليه عايش ف كدابة كدا 
مروان بغضب وحدة /يشيخة بطلي بقا حرام عليكي مش تظلمي حد ولا تتدخلي ف اعراض البنت الغلبانة دي ،ربنا هو اللي اعلم بحالهااا دلوقتي ،الله يكون ف عونهااا 
سعاد بلا مبالاة/طيب يخويااا ، وربنا ف عونا احنا كمان .
_*سعاد بتكون سكرتاريه ادم هي بنت مش كويسة بالمرة ،يعتبر ماشية مع موظفين الشركة كلهم ، ولا بتخاف من الحرام بالعكس دي بتحلله ع حسابها ، هي بتحب ادم الجزار ونفسها تعمل علاقة معهااا ،وكتير اووي بتحاول تلفت نظره بلبس قصير وضيق،بمكياب ، والحاجات الكتيرة بئا 
بس ادم مش ف دمغه الاشكال دي ولا النوع ده من البنات 
____________________________________________
_الاخبار-والان مع فقرة اخبار الحوادث ،. واول خبر معانا هو العثور ع جثة  فتاة ملقاة ف النيل وبعد الفحص من قبل الطب الشرعي تبين أنهاا………………
يتبع ..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الوقت المتبقي لي للكاتبة روزان مصطفى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى