روايات

رواية سجينة جبروته وقسوته الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسني

رواية سجينة جبروته وقسوته الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسني

رواية سجينة جبروته وقسوته الجزء الثالث

رواية سجينة جبروته وقسوته البارت الثالث

سجينته جبروته وقسوته
سجينته جبروته وقسوته

رواية سجينة جبروته وقسوته الحلقة الثالثة

نور صحيت الصبح الساعه ٧ زي ما متعوده قامت حضرت الفطار والشاي لبدر وراحت خبطت عليه
ودخلت له
نور بصوت رقيق بدر بدر اصحي يا بدر
بدر فتح عينه بهدوء اي عاوزه اي علي الصبح
نور انا عملتلك الفطار والشاي مش هتفطر
بدر اتعدل في قعدته عملتيلي الفطار والشاي ليه تكوني حطالي س*م فيهم
نور بستغراب وحزن س*م انا انا يا بدر متخيل اني اعرف اموت نمله حتي لو مش مطمن هاكل قبل مانت تمد ايدك في حاجه
بدر وهو انتي ليه اصلا عمليلي حاجه

نور بحزن وهي نفسها تقوله انها بتحبه لانه طول عمره حنيين عليها وبيعملها كويس بس مقدرتش تقوله كده
نور عشان ده واجبي اني اعملك حاجتك صح
بدر اطلعي بره هغسل وشي واجي افطر
نور خرجت من الاوضه وهي زعلانه جدا بس مكنتش عارفه هي زعلانه منه اكتر ولا من نفسها عشان بتحبه هو بيعمل فيها كده فاقت علي صوت بدر
وهو خارج من الاوضه
بدر راح قعد علي السفره
ونور لسه هتقعد بدر زعق فيها ايه ده انتي فاكره نفسك هتقعدي معايا عل سفره واحده انتي مجنونن ولا ايه
نور امال هاكل فين
بدر ومين اذنلك انك تاكلي اصلا
نور ايه

بدر بغضب مسمعتيش اي اتطرشتي غوري من وشي
نور بدموع بس انا جعانه
بدر غوري يا نور من وشي الساعه دي يلا
نور سابته.ودخلت الحمام وقعدت تعيط
بدر فطر. خلص فطاره
ونده علي نور
بدر تعالي افطري انا خلصا اكل
نور بعصبية وتحدي وانا مبكلش بواقي حد انا
بدر ضر*بها بالقل*م تاني مره صوتك معيلش وعشان تتربي مفيش اكل النهاردة ومسكها من ايدها تعالي ودخلها البلكونه وقفل عليها نور قعدت تخبط عل باب البلكونه وتنده عليه عشان يفتح لها بس هو اكنه مسمعهاش
ولبس هدومه ونزل نور فضلت قاعده تعيط بصت حوليها لقت ان المكان تقربيا مقطوع يعني حتي لو ندهت علي حد محدش هيرد عليها كانوا في فصل الشتا وهما كانوا لسه في اول النهار نور قعدت تعيط من البرد وتدعي ربنا ان بدر يفتح لها
اما بدر ماكن نزل راح لبابه يتكزم معه في اللي حصل
الساعه جيت ٤ وبدر مكنش لسه رجع نور طبعا من تعبها بقت تنام وتصحي لحد الساعه ما جيت خمسه وبدر دخل يفتحلها بس دخل لقي نور
نهايه الفصل
سجينه جبروته وقسوته
روايات بقلمي مريم حسني

رايكوا ❤️وتفاعل عالي عشان انزل الفصل اللي بعده بسرعن واب كتير عشان الفصل يوصل للناس ❤️
…………
الشخصيات
نور عبد الحميد الطيب بنت عندها ١٥ سنه عايشه مع ماماتها واختها بعد ما ابوها ما*ت هي رفيعه تقريبا ٥٥ كيلو طولها ١٦٠ سم عيونها سوده فيها لمعه غريبه وشعرها اسود متوسط الطول وكيرلي بشرتها بيضا
شخصيتها ضعيفه بشكل كبير ناتج عن تربيتها مامتها طبعها صعب جدا وديما تعمل ملك اختها احسن منها اما باباها ده مصبيه لوحده هنعرفه في الاجزاء الجايه
بدر دياب الطيب ٣٠ سنه بيشتغل محاسب في بنك كبير حالته الماديه كويس شكله وسيم الي حد ما شعره اسود فحمي

بشره مياله للسمار عيون بني طويل وجسمه متناسق شخصيته حاده جدا وبيتعصب من اقل حاجه وده برضو ناتج عن تربيته
شهد اخت بدر بنت عندها ٢٨سنه بتشتغل دكتوره نسا وتوليد اتجوزت قبل كده وجوزها طلقها يوم الفرح بعد ما عرف انها اغتص*بت قبل كده
باقي الشخصيات هنعرفها في الفصول ❤️

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية سجينة جبروته وقسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى