رواية سجينة القاسم الفصل الثاني عشر 12 بقلم روما جمعة
رواية سجينة القاسم الجزء الثاني عشر
رواية سجينة القاسم البارت الثاني عشر
رواية سجينة القاسم الحلقة الثانية عشر
البارت الثاني عشر
♡”سَـجـيـنـة الـقـاسـم”♡
بيفتح عينيه البنيه بتكاسل اتعدل وبص للي جامبه بضيق وقام اتحرك صوب الحمام بعد فتره اخد حمام دافي وطلع من الحمام ببنطلون اسود قطني وعاري الجزع كان بينشف شعره براحه لحد متحركت الي كانت نايمه جامبه وبصتله
قاسم بصلها ببرود.: ” البسي واطلعي
اتحركت البنت بدون ولا كلمه لأنها لو اتكلمت عارفه الي هيحصلها لبست هدومها وطلعت بهدوء” اتحرك قاسم للسرير بملل ومسك التليفون لما شاف مكالمات كتير من شوق زفر بضيق وضغط بعض الارقام واستني الرد
قاسم بهدوء..: ” شوق
شوق بدموع..: ” كنت فين “فضلت ارن عليك كتير
قاسم بحنيه..:” كان عندي شغل ياحبيبتي “مالك بتعيطي ليه
شوق بشهقات خفيفه..:” بابا ياقااسم حالف يجوزني عامر غصب عني “واكملت ببكاء” مش عوزاه ياقاسم
قاسم بعصبيه مكتومه..: ” اهدي ياحبيبتي وانا هتصرف
شوق بدموع..: ” قاسم
قاسم بحنيه..: ” عيون قاسم
شوق بحب من بين دموعها..: ” ا ا انا بحبك ياقاسم ومش عاوزه اتجوز عامر
قاسم بحنيه..: ” وقاسم بيموت فيكي “انا هتصرف ياروحي
شوق ببتسامه..:” بجد ياقاسم
قاسم ببتسامه..: ” بجد يقلب قاسم ” قومي كلي كويس وخدي حمام دافي واسترخي وسبيها علي قاسم
شوق ببتسامه وفرحه..: ” ربنا يخليك ليا
قاسم بحب وحنيه..: ” ويخليكي ليا ياشوقيِ “يلا ياحبيبتي اقفلي
” شوق قفلت ببتسامه جميله وهيا فرحانه وبتدعي ان قاسم يعمل حاجه ومتتجوزش عامر” قاسم اتجه لغرفة الملابس طلع بنطلون ابيض وتيشيرت نفس اللون “خلص لبس ونزل
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
في مكتب داخل الشركه الام قاعده بتقلب في الورق الي قدامها بتركيز شديد لحد مبتسمع صوت تليفون المكتب بترفع سماعه التليفون…
….:” تعاليلي وهاتي ورق اخر صفقه وانتي جايه
مروه كانت لسه هترد قفل في وشها
مروه بغيظ..: ” نينينيني تنح
اخدت الورق المطلوب وقربت من الباب الي موجوده جمب مكتبها الصغير ودقت الباب فضلت واقفه لحد مأذنلها بالدخول “دخلت بهدوء وقربت من المكتب وحطت الورق قدامه لفت وشها وكانت هتمشي وقفها صوته…
مُنذر ببرود..:” انا قلتلك تمشي
مروه لفت وشها واتكلمت بغيظ..: ” خير يافندم
مُنذر بستفزاز..: ” طلما مأذنتلكيش تمشي تفضلي واقفه هنا لحد مطلب منك فهمتي
مروه بغيظ..: ” تمام يافندم تؤمر بحاجه تانيه
مُنذر ببتسامه بارده..: ” شطوره بتتعلمي بسرعه
مروه كانت لسه هترد عليه بس حست بدوخه والروئيه بداءت تتشوش بصت لمُنذر بتوهان وسندت علي الكرسي بأديها
مُنذر بصلها بستغراب..: ” مالك يامروه
مروه بدوخه..: ” م م “مكملتش الكلمه ووقعت في الارض” منذر قام بفزع وجري عليها وسندها بتوتر
مُنذر بفزع..: ” مروه مروه فوقي “قام شالها وحطها علي كنبة المكتب بقلق وقرب من من المكتب اخد تليفونه واتصل علي دكتور”بعد شويه ” الدكتور وصل ودخل المكتب وقرب من مروه يفحصها
الدكتور بجديه..: ” وقعت ازاي يامنذر
مُنذر بقلق..: ” معرفش كنا بنتكلم وفجأه وقعت علي الارض
الدكتور بداء يفحص مروه بعماليه “خلص فحص وحط حاجته في الشنطه وبص لمنذر..:” هيا كويسه مكالتش بقالها يومين ووقعت علشان مافيش حاجه في بطنها انا ركبتلها محلول علشان تقدر تقوم..
مُنذر بجديه..: ” تسلم يامصطفي تعبتك معايا
مصطفى ببتسامه..: ” ولا تعب ولا حاجه “استأذن انا
منذر وصل الدكتور لحد الباب ورجعلها تاني” قرب الكرسي من الكنبه وقعد في مستواها وبصلها بهدوء
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
شوق كانت قاعده في اوضتها ومسكه كتاب في أيديها “انتفضت علي صوت فتح الباب بصت للي واقف قدامها بيبصلها بخبث
شوق بفزع..:” انت ايه الي دخلك اوضتي “امشي اطلع بره
عامر بخبث..:” تؤ تؤ تؤ حد يقول لجوزو حبيبهُ كده
شوق بصتله بقرف وكره..: ” اتجوزتك عقربه ياشيخ سبني في حااالي انا عمري مهبقا ليك ياعامر
عامر ببرود..: ” لو مش ليا هتـ**ـموتي ياشوق
شوق بدموع..: ” ا انـ
قاطعها عامر لما قرب منها وشدها عليه “لتصرخ بألم” وتنظر له بكرهه شديد
عامر ببتسامه ماكره..: ” انتي ليا وبس عمرك مهتبقي لغيري “واكمل بعصبيه” حتي لو هقتـ**ـلك علشان متبقيش لحد غيري هعملها ياشووق سمعااااني
شوق بدموع..: ” انا مش بحبك مش عوزاااك
عامر قرب ابهامه من شفايفها يتحسسها بخبث وقال..: ” الشفايف دي ملكي انتي كُلك علي بعضك بتعتي
شوق بصتله بكرهه شديد وتفت عليه بقرف”عامر بصلها بغضب وزقها وقعت علي الارض وسابها وطلع من الاوضه
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
….: ” جراا ايه يراااجل بقاا عاوز تجوز ابني لبنتك وانا معنديش خبر
ابو شوق..: ” مالك يمراا هيا الكلمه كلمة مين ياروح امك ولا اخد الاذن منك
ابتسام بسخريه..: ” بس ده ابني ياخويااا لازم يكون عندي علم
ابو شوق..: ” كتب الكتاب الخميس الجاي يا ابتسام مش عاوز كلام كتير
ابتسام بلوية بوز..: ” ماشي ياخوياا علي بركة الله
ابو شوق بغمزه..: ” ايه يا ابتسام كله ابنك ابنك طب وانا ايه متيجي اقولك كلمه سر
ابتسام بضحكه عاليه..: ” ايه يراجل مش كبرت علي الكلام ده
ابو شوق..: ” كبرت مين يوليه تفي من بؤك
قرب من ابتسام بغمزه وهجم عليها ليقدي رغبااته
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
الساعه 9 مساءً
واقف تحت العماره بيبص لمدخلها ببرود “رفع تليفونه واتصل علي رقم معين واستني الرد
قاسم ببرود..:” محمد النجار معايا انا مستنيك تحت عمارتك انزلي
قاسم فضل مستني شويه لحد مبيلمح راجل في اوائل الخمسينات “قاسم قرب عليه ببرود ووقف قدامه
ابو شوق بستغراب..:” اؤمر يابيه خير
قاسم ببرود..: ” عندك بنت اسمها شوق
ابو شوق بخوف..: ” ايوه يابيه عملت ايه مقصوفة الرقبه وانا اموتـ**ـها
قاسم بصله بقرف واتكلم..: ” عاوزها
ابو شوق بغباء..:” عاوز ايه يابيه لمؤخزه
قاسم ببرود..: ” عاوز بنتك ايه اطرش شوف عاوز كام واكتب عليها
ابو شوق..: ” بس يابيه بنتي كتب كتابها يوم الخميس
قاسم بغضب..: ” بنتك هتكون ليها وكتب الكتاب بتاع يوم الخميس هيكون كتب كتابي عليها ومش عاوزها تعرف حاجه “واكمل بجديه” 2 مليون كويس
ابو شوق بطمع..: ” متخليهم 3 ولو عاوز تاخده دلوقتي خدها
قاسم بصله بقرف..: ” تمام نكتب الكتاب وتاخد الفلوس “وزي مقلتلك مش عاوزها تشم خبر
ابو شوق بجشع.:” اوامرك يابيه ” اتفقنا”ومد ايديه ليه علشان يتمم الاتفاق “قاسم بص لأيده بقرف وسابه وركب عربيته واتحرك…..
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينة القاسم)