روايات

رواية سجينة القاسم الفصل التاسع 9 بقلم روما جمعة

رواية سجينة القاسم الفصل التاسع 9 بقلم روما جمعة

رواية سجينة القاسم الجزء التاسع

رواية سجينة القاسم البارت التاسع

رواية سجينة القاسم
رواية سجينة القاسم

رواية سجينة القاسم الحلقة التاسعة

♡”سَـجـيـنـة الـقـاسـم”♡
صحيت من نومها علي صوت خبط شديد علي الباب “قامت بتكاسل لتفتح الباب بعيون ناعسه لتفيق علي ضربه تطيح بها ارضاً لتشهق بألم
الاب بعصبيه.:” ايه الي خرجكك من غير اذني لا واي خرجاالي 12 بليل ورجعالي الفجر والله عاال
شوق بدموع..: ” ك كنت في الصيدليه
الاب بقسوه..: ” وتنزلي في الوقت ده لي مستنتيش للصبح ليه “واكمل بزعيق”عاوزه تفضحينا بين الناااس
شوق بدموع وقهر..:” ك كنت بجيب مرهم للكدمات “والله متأخرت
قرب منها بعصبيه ليجذب شعرها بعنف..:” بتأوحي بردو انا الكلمه الي اقولها تتسمع فااهمه ولا مش فاااهمه
شوق ردت عليه بألم..: ” عاامر الي قالك اني رجعت متأخر “عامر ده واحد كدااب وشماام
مسك الحزام بتاعه ونزل عليها ضرب وهيا بتصوت وتناجي لحد يساعده لكن لا حياه لمن تنادي” بصلها بقرف ومسكها من شعرها
الاب بفحيح ..: ” انا هجوزك واخلص منك بدل متفضحينا بين الناس “واكمل بقسوه “انا مبحبش خلفت البنات بس امك بنت**** حتي حتت العيل الي كان نفسي فيه مجابتوش كانت زي قلتها واهو ربنا خدها” زقها بغل وسابها وخرج من الاوضه
قامت من مكانها بألم قفلت الباب عليها واتجهت صوب الحمام
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
قاعد في مكتبه بهدوء بيطلع علي الملفات الي قدامه بهتمام شديد ” ليقاطعه طرقات الباب ليأذن بالدخول لمن في الخارج وهوا مشغول
…: ” ادخل
البنت..: ” السلام عليكم
…: ” وعليكم السلام
رفع نظره للي واقفه قدامه بتوتر بصلها بصدمه وهيا كذالك
مُنذر بصدمه..: ” انتي بتعملي ايه هنا
البنت بحيره..: ” انت الي بتعمل ايه هناا
مُنذر بسخريه..: ” والله حضرتك هنا في مكتبي وشكرتي والمفروض انا الي اسألك
البنت بدموع علي وشك السقوط..: ” يعني انت المدير ” ونبي قول لا
مُنذر بسخريه..: ” انتي عبيطه ” انتي اي الي جايبك هناا
البنت بدموع..: ” ا انا جايه علشان وظيفة السكرتاريه
مُنذر بضيق..: ” يابجاحتك ياشيخه يعني تهزقي المدير وجايه علشان تتوظفي ده ايه الجحوود ده
البنت بدموع..: ” ا ا انا محتاجه الوظيفه دي لو سمحت انا بصرف علي ماما علشان ت تعبانه لو سمحت ارجوك
مُنذر بسخريه ..: “وانا ايه الي جابرني اوافق علي توظيفك
البنت بصتله بدموع..:” ا انا اسفه علي وقتك يافندم بعد اذنك “كانت لسه هتتحرك علشان تخرج
مُنذر بص لدموعها بهدوء..: ” اتفضلي اقعدي”
البنت بصتله بمتنان وقعدت بهدوء”ومنذر شورلها تبداء
انا اسمي مروه 22 سنه خريجه معهد سكرتاريه بمعدل امتياز “ومدت ايديها بالـ CV ده السيفي بتاعي هتلاقي عليه كل حاجه يافندم”
مُنذر بهدوء..: ” بغض النظر علي الي عملتيه بس انا منستش والايام بنا ” تقدري تتفضلي وهنبعتلك
مروه بهدوء..: ” شكرا “بعد اذن حضرتك
مروه اتحركت لخارج المكتب بهدوء” ومنذر فضل متابعها بعينيه
مُنذر لنفسه..: ” انا هقبلك علشان ظروفك ” بس انا مبسبش حقي ولو علي موتي والايام بنا يا يامروه”
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
طلعت من الحمام بألم واتجهت للسرير غيرت هدومها وقعدت تحط المرهم بدموع”ليقاطع بكائها رنين الهاتف برقم غريب
…: ” الوو
شوق دموعها نازله في صمت وهيا بتسمع صوته
…: ” الوو شوق
شوق بخفوت وشهقات خفيفه..: ” قاسم
قاسم بخوف..: ” مالك ياقلب قاسم
شوق بدموع..: ” ب بابا ضربني ياقااسم
قاسم بهدوء..: ” اهدي ياحبيبتي “واكمل بحنيه” انا جايلك
شوق برعب..: ” ج جاي فين مينفعش
قاسم بحنيه..: ” متقلقيش “انا جاي في حاجه مهمه وهمشي علي طول
شوق بستغراب..:” حاجه ايه
قاسم ببتسامه..: ” هتعرفي كل حاجه في وقتها ياقمري
شوق بكسوف..: ” ا انا قمرك بجد
قاسم بحنيه..: ” طبعا ” انا معرفش ازاي وامتي ولي انتي بالذات الي حابب اشوفها دايما وعاوز اخبيها عن عيون الناس ” واكمل بحزن”موجوعه صح
شوق بصوت مبحوح..: ” اه
قاسم بتوعد..: ” معلش ياقمري ” حطي من المرهم الي جبنا سوا
شوق بطاعه..: ” حاضر
قاسم بحنيه..: ” هقفل انا دلوقتي “واكمل بخبث” اشوفك قريب”قفل من غير مينتظر رد منها وهيا بصت للتليفون بستغراب وليه قال اشوفك قريب وهيشوفها ازاي فضلت محتاره وبتفكر في كلامه
شوق لنفسها..: “خلاااص ياشوق متفكريش كتير قومي ذكري” وبالفعل قامت تذاكر وبالها مشغول
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
عامر كان قاعد وسط صحاابه بيشربو مخـ**ـدرات وحاجات تانيه كتير لحد مابيجي شخص لابس بنطلون اسود وجاكيت اسود ولابس الزونط علي راسه وبيقرب منهم بهدوء
عامر بصله بتوهان..: ” خير ياباااا في حاجه
ابتسم بشر وقال.: ” في كتير ياعموري
عامر كان لسه هيرد عليه بس اتفاجئ بالكمه قويه وقعته علي الارض “-لينتفض اصاحبه من اماكنهم بزعر
شخص بسخريه…:” تؤ تؤ تؤ قوم ياحبيبي اسند طولك انا لسه عملت حاجه
الشخص قرب منه بغل ومسكه من قميصه ونزل فيه ضرب بعنف ورماها علي الارض وقعد يضرب فيه برجله بغل “واصحابه واقفين خايفين يقربو من الشخص ده” الشخص بصلهم ببتسامه مرعبه واتكلم..: ” حد حابب ينضملناا ياشباب
اصحاب عامر رجعو لوار بخوف ومحدش فيهم نطق
الشخص ببراءه..: ” انتو الخسرانين كنا هنتسلا شويه “والله زعلتووني وانا زعلي وحش
الشخص نزل لمستوي عامر ببتسامه ارعبته:..” ايه ياعموري موجوع يابيبي
عامر بصله وبيحاول يعرف مين ده بس مش عارف
الشخص ببتسامه مختله..: “عاوز تعرف مين” يا اخي والله ممزعلك “رفع الزونط عن رأسه وبصله ببتسامه
عامر بصدمه..:” ا انت
الشخص بسخريه..: ” لا خيالي ” اسمعني كويس “ايدك تتمد عليها تاني عرفت انك ضايقتها هقطعلك ايدك ياعموري ودي حاجه بسيطه” انما الي حصل فيك ده قرصت ودن بس ياعين امك “وبصله بشر” اميييين “بصله بقرف وبصق عليه وسابه ومشي
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
دخل غرفته وفي ايديه فتاه من فتايات الليل بصلها وهوا بيقلع التيشرت بتاعه وقالها تقرب قربت منه وهوا قرب من شفايفها وباسها بغل وشالها واتجه صوب السرير ليمارس الرزيله معها ويغرق في شواته اللتي لا تعد……
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينة القاسم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى