روايات مجمعةروايات مكتملة

رواية سجينة الحازم كاملة مجمعة (جميع فصول الرواية) بقلم ديدا الشهاوي

رواية سجينة الحازم كاملة مجمعة (جميع فصول الرواية) بقلم ديدا الشهاوي

فصول الرواية

الفصل الأول

_مبروك ياحبيبي خلاص بقينا في بيتنا
=علا..انا مش حبيبك افهمي بقي انتي مغ*صوبه عليا.. ومش هقدر المسك .. عن اذنك
_ تعالي هنا انت مج*نون انت بتقول اي كل اللي انا فيه وهم كل اللي عشته معاك وتحضير لجوزنا كدب
=علا انا بحب وحده تانيه من ايام الجامعه ومقدرش اخو*نها ولا اضحك عليكي هي في د*مي وانتي بنت عمي
هنا علا.سقطت علي الارض تعيط بعد ما حازم قالها الحقيقه وهو دخل اوضه تانيه يكلم حببته ليله دخلته
علا منهاره بفستان الفرح ابن عمها قضي علي فرحتها اللي كانت بتتمناها من صغرهم وهي بتحب ابن عمها وكانت فاكره انه بيحبها هو كانت معاملته جافه بس متوقعش هتعيش معاه اتعس يوم في حياتها هو ليله دخلتها
فضلت علا علي الارض منهاره ووشها متلخبط من دموعها ومكياجها وراحت في النوم محستش الا لما دخل حازم يصحيها أهلهم جايين يصبحوا عليهم ولازم تجهز
=علا. علا اصحي ابوكي وامك جايين وماينفعش يشوفكي كده
_ انت ازي كده ازي بارد وانت كسر*ت فرحتي
=انا مكدبتش عليكي انا ممكن اضحك عليكي وجس*مي معاكي بس قلبي مع غيرك حببتي ..بطلي جنان واجهزي واحسنلك محدش يحس بحاجه عشانك مش عشاني
خرج حازم وسبها وهي متفاجاه ازي مشفتوش كده معندوش قلب ولا رحمه
دخلت الحمام وهي منهاره ودموعها علي خدها وفتحت دولابها واتحسرت علي لبسها ليله دخلتها وغيرت الفستان وجهزت لاستقبال أهلها والمباركين ليهم
مبروك ياحببتي الف مبروك والده علا زغرطت لما حبت تطمن علي بنتها
والده علا.. اي الاخبار كله تمام اقول مبروك
علا.. اااا ايوه ياماما الحمد لله
والده علا..امال فين المنديل اوعي تكوني معملتهوش ابوكي هيفرج علينا الدنيا
علا..لاموجود ياماما بس استأذن حازم لحسن يعملي مشكله
والده علا.. ماشي ياحبيبتي
علا الوحيده التعيسه غير حازم كان مبسوط وسعيد كأنه حمل وزاح من عليه وبيضحك وبيهزر ولا كأن كسر خاطرها قضوا الوقت مع أهلهم وكانت علا بتحاول تختفي منهم بحجه المطبخ وتجهيز استقبال الضيافه
وبعد ماميشيوا دخلت اوضتها وهي بتتوجع وبتفكر تعمل اي في طلب امها ياتري تقوله تعالي ادخل عليا وهو رفضها ولا تجرح نفسها وتكدب علي امها وابوها
علا الوحيده المنك*وبه في الحوازه دي..
علا قاعده مش عارفه تعمل اي وحست بوجع في بطنها قامت بتعب تعمل لها حاجه سخنه بعد ماطلعت من اوضتها
حازم كان قاعد في الانتريه محسش بيها ولا فكر فيها اصلا بعد ماواجها انسان معدوم القلب والرحمه موبيله رن وهنا علا انتبهت مين اللي متصل في وقت متأخر وقفت تسمع مكالمته
=حبيتي كلها يومن وهجيلك وحشاني اوي ووحشني كل حاجه فيكي امتي اليومن يعدوا انا مش طيقها .. والله حببتي ملمستهاش ولا هلمسها اوعدك
هنا اتصدمت علا وفجأه دخلتله
_ ازي دي تتصل بيك هنا مافيش احترام لمشاعري
=المفروض اقول انا دا او هي تقولك دا انتي خدتي حبيبها وجوزها منها
_اي جوزها… وقعت علا علي الارض

يتبع….

الفصل الثاني

علا اغمي عليها من كتر صدمتها في ابن عمها. حازم شال علا ونيمها في سريرها وحاول يفوءها
فتحت علا عينها وهي في حاله الصدمه من كلام حازم وبدأت تصرخ وهو بدأ يهديها ومسكها عشان يسيطر علي هي*جاها وصر*يخها
حازم.. اهدي ياعلا.. نتفاهم براحه
علا..نتفاهم في اي حي*وان انا بنت عمك قبل مااكون مراتك
حازم .. بصوت حزم عشان يقطع صر*يخها بس بكرهك .. بكرهكم
علا ..في صدمات ورا بعض بتكر*هني ليه دا انا بحبك
حازم.. وانا محبكيش افهمي الحب مش بالعافيه ..اتحرمت من حبي حياتي عشانك خليتيني اكدب واعيش في السر برضو عشانك
علا..وانا ذنبي اي لكل دا ..انا عملتلك ايه
حازم .ذنبك انك بنت عمي .. عقبه في حياتي .. عشان ارجع ورثنا اللي ابوكي خده مننا بالعافيه
علاء ..بعياط.. منك لله …منك لله وبدأت في هي*اج ولط*م علي وشها
حازم ..لما تهدي نتكلم عشان نتفق الدنيا هتمشي ازي وعلي فكره عشانك مش عشاني
علا..ياعني اي مفهاش كلام غير نتطلق
حازم.. بضحكه مستفزه.. مش خايفه علي سمعتك ولا اي شوفي بقي الناس هتقول اي ..لما يلاقوا عروسه اتطلقت يوم صبحيتها ولا كمان من ابن عمها شوفي بقي هيقولوا اي وشاف عليها أي
علا..في انهيار ياحق*ير ياوا*طي
حازم.. الحقي*ر والوا*طي دا ابوكي
علا.. ابويا اللي هو عمك برقبتك ياند*ل
ساب حازم علا تصرخ وتشتم فيه وهو متعصب من شتيمه علا ليه وانتبهه لموبيله انه بيرن
_قلبي حبيبي وحشتني اوي ياحازم
=وانتي اكتر يانهي وحشاني خالص
_مش هشوفك ولا اي مش قادره استحمل اسبوعين اللي بتقول عليهم عشان تجيلي
=لا حببتي هجيلك دلوقتي وهبات معاكي كمان
_بجد ياروحي يلا متتاخرش سلام
دخل حازم بكل وقا*حه وبرود اخد شوره ولبس احسن لبس وبروفيوم ولا كأنه عريس رايح فرحه ودخل علي علا في اوضتها
حازم.. انتي لسه منكده علي روحك .. وقرب منها وقعد جنبها علي السرير ووشه في وشها
علا… بصتله بقهر .ملكش دعوه بيا نهايء .وملكش حكم عليا
حازم ..مسك بغيظ وشها بقولك اي انا سيبك ته*بلي من ساعتها عشان ظروفك..إنما متنسيش انك علي ذمتي وتحت أمري وطوعي متخلنيش اتصرف تصرف مش يعجبك
علا.. بتحاول تشيل ايده من علي وشها.. انت حي*وان ومعندكش كرامه
هنا حازم بدأ يضربها أقلام وهي تصرخ لغايه ماانتبه ضعفها وانها بطلت صر*يخ.. قام حازم وعدل هدومه وكمل
حازم..اهدي كده انا نازل ويمكن اتأخر اظن محدش هيجي انهارده وممكن اباات وسبها وخرج ومع رزعه باب الشقه كانت بدايه تعاسه علا.. مع ابن عمها
في بيت.والد علا
الاب. الحمد الله انا كده اطمنت علي بنتي هتكون مع واحد يصونها ومن دم*ها ياعني مش هيقبل الهوا الطاير يمسها
الام…الحمدالله. كل عوزته ياحج اتحقق ادي للناس حقوقها
الاب.. حقوق اي انا لو رجعت حقوق اخويا لابنه يبقي كرم مني عشان جوز بنتي وهي اللي هتتمتع في الاخر
الام.كرم ليه ياحج دا ورث ابوه وهيخده
الاب.. وانا اشتريت من اخويا نصيبه
الام. ايه اللي يثبت. ادام جوز بنتك
الاب.. اللي يثبت ان ابوه كان قما*رتي وضيع فلوسه وكان بيسحب مني فلوس
الام. ربنا يحلها من عنده المهم انه يكون كويس مع بنتنا الوحيده
الاب.بقولك..جبتي المنديل عشان اطمن
الام.. اقولتلها عليه وهي تستأذنه عشان تجيبه جوزها برضو
الاب ..ومالوا بنتي وتربيتي المهم يكون عندي دا سلو بلدنا من زمان
نهي..وحشتني اوي ياحازم متعرفش حصلي ايه من غيرك ولا امبارح ليله دخلتك كنت بمو*ت
حازم..وهو بيحضنها وبيبو*سها حقك عليا ياروحي والله ماجتش يمتها ولالمستها
نهي..وانا كنت حاضره الفرح علي اعصابي وانا شيفاك جنبها كنت عاوزه اجلكم الكوشه واشدها من جنبك واقعد انا واقول للعالم كله دا جوزي وفرحي انا
حازم.. هيحصل حبيبتي..هااا مش هنخدل بقي لحسن مشتقالك
نهي ..بدلع وبتشده لاوضه نومهم وبتقلع الروب اللي لابساه
حازم.. بنظره عشق و اشتياق لقميص نومها اللي لبساه تحت..لاااا تصدقي انتي العروسه فعلا ونزل علي شفا*فيها وور قبتها
وشالها …وناموا في السرير
وأثناء خلو*تهم موبيل حازم رن كان عمه
والدعلا.. حازم حبيبي قلقتكم ولا ايه ياشقي
حازم..حاجه زي كده ياعمي
والد علا.مش هطول عليكوا .. اجهز انت وعلا بكره لشهر عسلكم في القريه بتاعتنا في شرم الشيخ بلغتهم والدنيا هتبقي جاهزه ليكوا بكره
حازم..الف شكر ياعمي خيرك سابق ياعمي
والد علا.. حط علا في عينك وانا انبسط منك كمان وكمان يلا سلام
حازم اقفل الموبيل وبص لنهي وهما عار*يا
اجهزي عشان بكره شهر عسلنا

يتبع….

الفصل الثالث

في نهار بعد ليله سيئه وعلا منهاره من اللي شافته من عشقها وحبيبها والمفروض جوزها.. كانت لسه قاعده في سريرها بتفتكر مواقف بينها وبين حازم وازي مخدتش بالها من فتوره وجفاءه معاها حبها كان عميها عن تصرفاته حبها ليه كان مالي حياتها بس المحزن انه مكنش بيعيش الحب دا ..وهي بتعيط سمعت باب الشقه اتقفل ..فعرفت انه جه وفجاه دخل عليها حازم
حازم..انتي لسه قاعده بالمنظر دا .. اقومي اجهزي عشان مسافرين
علاء..ببرود وعيون منتفخه من كتر العياط .. علي فين وبعد اذنك تخبط قبل ماتدخل
حازم..بضحكه ساخره.. حاضر هبقي اخبط ..اقومي اجهزي عشان ابوكي عملنا شهر عسل في قريته في شرم الشيخ
علا.. مش رايحه
حازم..هتروحي ورجلك فوق رقبتك..وكلمه تانيه هزعلك
علا..يابني ارحمني مش بتحبني طلقني ونخلص بقي
حازم.. هطلقك دا اكيد..امتي انا اللي احدد مش انتي
علا.. انت ازي طايق نفسك انا بشوفك لاول مره بس بطني بتتقلب لما بسمع كلامك وطريقتك ..يابني انا بنت عمك ياعني منك ومن دمك ازي بتعاملني كده..
حازم.. عشان انتي بنت عمي هعملك كده عمي اللي خد حقي وبقيت اتذل ليه من صغري لغايه ماكبرت عشان اصرف علي نفسي وامي ..ابوكي حل لنفسه حاجه مش حقه
علا.. انا ذنبي اي لكل دا ..ليه تعشمني بيك وتكدب عليا انك بتحبني انا اللي مغفله ازي مشفتش طريقتك ومعاملتك الناشفه ليا من صغرنا
حازم.. بطلي بقي واقومي اجهزي
علا.. اقولتلك مش رايحه واللي عاوزه اعمله
حازم..فكري كويس شكل ابوكي اي لما بنته تطلق من ابن اخوه ادام الناس وشكلك انتي اي استهدي بالله وفي خلال ساعتين الاقيكي جاهزه والا هكلم ابوكي واقوله الحق بنتك مانعه نفسها عني شوف بنتك فيها اي
علا.. بتعيط بانهيار سا*فل وند*ل
وبعد ساعتين كانت علا جاهزه وموبايلها رن
والده علا.. عامله اي واخبارك.
علا..بخير ياماما عاملين اي ياماما انت وبابا وحشني اوي
والده علا.. حببتي بخير طول مانتي مبسوطه ياقلبي
علا..متقلقيش عليا ياماما مبسوطه الحمدلله
والده علا..اوعي تنسي المنديل قبل ماتسافري حطهولي علي السرير. عشان اخده وانا بوضبلك الشقه
علا..بحسره ووجع مكتوم حاضر ياماما
علا مش عارفه تعمل اي ..دخل عليها حازم جهزتي
علا.. اقولتلك خبط انت مابتفهمش
حازم.. عشان لسانك الطويل ومش عاوز أطول ايدكي عليكي وانتي عروسه.. اعرفك انا ادخل وقت ماحب ووقت مااعوز اي حته في شقه
علا.. بصتله بح*قاره ماما عاوزه منديل
حازم. منديل اي مش فاهم
علا..منديل رجول*تك والعذ*ريه اوضح ولا انت فهمت
حازم . بضحكه سخريه لسه العاده الز*باله دي سهله اقام قرب من تسريحه علا..وقلب في مكياجتها بهمجيه ولاقي موس
علا.. مستغربه من وقح*ته بتعمل اي
حازم..وهو بيقرب عليها مسك ايدها بعنف وجرح صباعها ومسح بمنديل جرحها ورمي في وشها .. عشان ابوكي وامك يرتاحوا
علا.. بوجع تف*ت عليه انت معندكش رجو*له
حازم ..ضر*بها بالقلم شكلي هربيكي من جديد .. ساعه وهنسافر مسمعش حسك
علاء رمت نفسها علي السرير منهاره من العياط
في الريسبشن كان حازم بيعمل مكالمته
حازم.. حببتي جهزتي طب بعد ساعتين اشوفك في المطار
نهي .. جاهزه ياقلبي… زووومه عاوزه منك طلب ..
حازم.. ياقلب زومه اطلبي
نهي ..عاوزه 30الاف جنيه ضروري عشان إيجار الشقه وشويه حاجات هخلي ماما تجبهملي بعد مسافر
حازم.. حاضر ياقلبي هخلي صاحبي يبعتهم لأمك بس انتي اجهزي
وصلوا المطار وخلاص بيسلموا شنطتهم علا لاقت حازم كأنه مستني حد .. وفجاءه ظهرت بنت صار*وخ ناف*خه وش*ده حاجات كتيره
علا.. مين دي
حازم. مراتي__ ضرتك
علا.. انت اتجننت جايبها معانا ازي
حازم.. احترمي نفسك آدم الناس .. لحسن ابهدلك ومش هيهمني حد
نهي.. زومه حبيبي ووحضنته وباسته
حازم.. يانهي بلاش ادام الناس
نهي .. اعمل اي بتوحشني
حازم .. يبكاشه مش كنت معاكي طول الليل
علا.. هنا مش مصدقه اللي بتسمعه
نهي .. انتي بقي مرات حازم التانيه ..ماهي حلوه اهي ياحازم امال بتشتكي ليه منها
علا.. بصدمه بصت لحازم وسبته ودخلت المطار جوا
حازم.. نهي مش عاوز مشاكل معاها القريه بتاعه ابوها وعينه في كل حته
نهي ..بدلع اعمل اي بمووت فيك وبغييير عليك
حازم .. نهي بجد امسكي نفسك شويه
ودخلو ا ورا علا ..وقعدوا جنبها وعيون علا كلها دموع وحسره وقهر من البنت دي واول مره علا تحس بنقصها رغم أنها حلوه بس معرفتش تظهر دا
وفجاءه ندوا علي الطياره وحازم معاه علا ونهي يقضي شهر عسلهم.. ياجبروته
وصلوا القريه في شرم الشيخ.. كل المكان عرفين حازم وبنت صاحب القريه ومع وصلهم نهي بعدت عن حازم عشان محدش يحس بحاجه دي تعليمات حازم ليها
واستقبلت القريه بزفه للعروسين والرقص ونهي كانت نار ولعه فيها..( احسن )
طلعوا اوضتهم وعلا بغضب
علا.. هو احنا هنام في اوضه وحده ولا اي
حازم.. علي اساس طالع مع واحد صحبي مثلا اكيد اوضه واحده ولا نسيتي ااننا عرسان
علا..بحسره منستش ..والست بتاعتك دي فين كمان
حازم .. وإنني مالك متشغليش دماغك بيها ..انا نازل علي ماتخدي شور وترتاحي اكون جيت
علا.. انت هتسبني لوحدي ولا اي انا بخاف
حازم.. مش هسيبك نازل في القريه مش رايح بعيد يلا خلصي
وخرج حازم.. ورن علي نهي وعرفته رقم اوضتها .. خبط حازم علي اوضه
نهي فتحتله بقميص نوم اسود تحفه. حازم خدها بالحضن لما شافها كده واخ*تلوا ببعض
وعلا ياحرام بعد ماخدت شور وارتاحت غفلت شويه واتفزعت لما لاقت نفسها لسه لوحدها واتاكدت انه معاها
علا.. يارب أنا مش اد الوجع دا اللي بحبه وبموت في تراب رجله مش حاسس بيا ولا شايفني ..وكمان بينتقم مني يارب طلع حبه من قلبي يارب وبعياط وانهيار كانت علا بتناجي ربها
حازم..يلا نهي لحسن اتاخرت عليها ممكن عمي يتصل بيها اويبعت حد من عنده
نهي.. تؤتؤ. مش قادره اقوم من حضنك اعمل ايه وبتكلمه وهي بتبو*سه بدلع وشعرها الأشقر علي صدره
حازم.. مش قادر يمسك نفسه ادام نهي فهو ضعيف ليها ونهي بتستغل دا ..
نهي ..حبيبي سرحان في اي،
حازم ..في الجمال دا كله والدلال اللي عايش فيه ويطبع علي شفايفيها بو*سه
نهي.. مش عارفه بنت عمك دي عامله اي في نفسها حستها انها اقفل وكئيبه الله يكون في عونك
حازم.. هي جد وبتحب بس بأدب في ضحكه نهي المس*خره
نهي ..وانت بتموت في قله الادب
فجاءه موبيله رن
عامل الريسبشن…استاذ حازم..
حازم…ايوه معاك
عامل الريسبشن..الحق مرات حضرتك …

يتبع….

الفصل الرابع

حازم.. طلع اوضته في الاوتيل لاقي كل طاقم الخدم بالدور وقفين ادام باب اوضته واقفين بيهدوا علا دخل وسطهم
حازم .. في اي جماعه بص لعلا في اي
علا..الحقيني حصل ماس كهربائي في الاوضه والنور اطفي واتخضيت وفضلت اخبط لغايه ماجم لحقوني
رئيس الخدم …متقلقش حضرتك لو كان في خطر في الدور كان إنذار الخطر اشتغل الست هانم بس مخضوضه ..حمد الله علي سلامتها
حازم اقفل باب السويت بعد مامشيوا العمال وبعد ما علا عملت قلق لي الدور وكمان في الاوتيل كله
حازم.. هو انتي ناويه تفض*حينا مثلا مش عارفه تقعدي لوحدك واي حكايه الماس دي كمان
علا.. كنت بعمل شاي في الكاتيل لاقيته فر*قع وقولت مش مشكله دخلت اخد شور لاقيت السخان فر*قع ونور السويت اطفي اتخضيت وقعدت اصوت واخبط وحضرتك اقفل عليا انا مش كلبه حضرتك عشان تقفل عليا
حازم.. بخجل معلش مكنتش عارف اني هتاخر
علا.. حضرتك كنت فين ياعني
حازم.. عند ضرتك .خلي بالك انتي متتسبيش لوحدك هتو*لعي في الاوتيل كله
علا قعدت لوحدها وحازم دخل الحمام ياخد شور وبعدها ريح شوي وعلا قاعده ادامه علي الكنبه وافتكرت
فلااااش باااك
علا..وهي منهاره وقعدت تناجي ربها ان ينتقم ليها..وغفلت شوي جاتلها فكره انها مش هتخليه يتنهي بساعه واحده مع الحر*بايه
زي ماعلا وصفتها فكرت تعمى قلق عشان تجيبه من المكان اللي هو فيه ويخاف فيجي فورا
قامت علا تدور في السويت لاقيت الكاتيل شدت سلكه وجابت ولاعه وحرقت السلك وعملت كده في السخان وحرقت ساكته بعد مافصلت نور السويت
بااااك
في الليل .. حازم كان بيلبس عشان نازل يسهر واكيد طبعا نهي معاه
حازم.. علا… اجهزي يلا عشان تنزلي معايا مش هسيبك لوحدك المره الجايه تجبيلنا ابوكي
علا.. بابتسامه نصر … اللي تشوفه وفضلت بصاله ..اي
حازم.. اي يلا
علا.. عاوزه اغير هدومي
حازم.. اه طب هطلع بره اتفضلي بس بسرعه
في الاوتيل وبالتحديد في ديسكو تيك الاوتيل .. كانت نهي لابسه فستان فوق الركبه وعريان طبعا من فوق قاعده مستنيه حازم
نهي.. شاورت لحازم اول ماعينه جات عليها.. زومه…
حازم.. نهي بلاش الكلام دا ادام الناس
علا.. بصه لنهي اي هو انا هوااا كده لدرجه انك مش شيفاني
نهي.. سوري حبيبتي..بس لما بشوف زومه ..اقصد حازم بنسي الدنيا ومش بشوف غيره
علا..بعوجه بوزها ..ربنا يخلهولك.. ربنا يخدكم انتم الاتنين
حازم ..وطي علي ودن علا.. احترمي نفسك بظل مااقل بيكي ادامها
علا.. بصلته وضحكت وضحكت لنهي ..ميرسي ياحبيبي
وأثناء قاعدتهم.. وطبعا حازم ونهي طلبوا صودا وبي*را وعلا طلبت عصير كوكتيل نهي فضلت تضحك.
نهي.. اي يازومه انت جايب بنت اختك ولا اي
حازم.. نصيبي بقي
نهي .. مش بتشربي ليه زينا
علا.بضحكه مصطنعه..اصلي لسه نغه
نهي قامت وشدت حازم وهو يرفض عشان يرقص معاها
نهي.. زومه اقرص معايا دي عشان خاطري يابيبي
حازم.. نهي بلاش ..مش هينفع يابنتي المفروض إني عريس
نهي .. عملت زعلانه
حازم اقام يرقص عشان مايزعلش الحر*بايه ااقصد نهي ..وعلا بتتحسر من جواها وازي انها قبله علي نفسها كده وهي قاعده لوحدها فجأه.. لاقيت ايد اتحطت علي عينها من ورا وهي قاعده
=انا مين ياعروسه
_لمست علا الايد اللي اتحطت عليها وميزت الصوت .. جاكلين الشقيه
قامت علا بسرعه ولفت لاقيت جاكلين فرحت اوي وسلمت عليها وحضنتها
جاكلين.. انتي لوحدك ليه فين عريسك
علا.. موجود بيرقص اهو بصت عليه جاكلين واستغربت
جاكلين .. وبيرقص لوحده ليه اقومي ارقصي معاه وبعدين مين اللي بترقص معاه دي
علا.. ساكته وعيطت
جاكلين.. اتخضت من منظر عياطها ..مالك ياعلا دا منظر عروسه في الهاني موون
علا.. مش لما تبقي عروسه بقي ..
جاكلين .. فيكي اي وسايبه جوزك مع وحده تانيه ليه
هنا علا حكت لجاكلين صحبتها كل حاجه.. عشان دي صحبتها المقربه ايام الجامعه بس معدوتش بيشوفوا بعض عشان جاكي اتنقلت شرم واشتغلت هناك وحسن الحظ انها شغاله في قريه والد علا
جاكلين سمعت كل الحكايه وبقت مستغربه من الحي*وان اللي اسمه حازم وفضلت تبوخ علا علي سلبيتها وانها كانت المفروض تف*ضحه
هنا حازم انتبهه ان علا قعده مع بنت شكلها زي الأجانب فخاف تكون عاملت مشكله تانيه بطل رقص ورجع هو نهي علي التربيزه اللي علا قاعده اليها
حازم.. مش تعرفينا
جاكي.. هاي انا جاكلين امي اجنبيه وابويا مصري وبتكلم مصري حلو اوي وزميله علا القمر دي
حازم.. اهلا وسهلا.. انا قطعت جاكلين كلامه
جاكلين.. اه العريس ما انا حضرت الفرح..الفرح كان يجنن وبصت لنهي وعروسه قمر
حازم.. نهي .. قريبتي وقابلتها صدفه
نهي.. اهلا
جاكلين.. بعوجه بوزه اهلين ياقمر
حازم مرتحش لجاكلين دي ولا جاكلين ارتاحت لنهي
وهما قاعدين الاربعه علي التربيزه
طلبوا .. مشروب ب*يرا وجاكي شربت معاهم وعلا حاست انها مش شبهم
علا جات تقوم جاكلين شدتها من تحت التربيزه وغمزتها تفضل قاعده وجاكلين.. عملت انها بتجيب مايه ووقعت الميه علي نهي
نهي.. اي دا مش معقوله ..اطلبي مني وانا اجبهالك غرقني
جاكي.. سوري نهي سوري كتير
نهي .. تجاهلت جاكلين ..وبصت لحازم ..زومه اا حازم هطلع اغير هدومي وسبتهم وطلعت وهي متعصبه
حازم.. اقام ورها .. متنزليش شوي وهجيلك ياقلبي نسهر سوا
نهي اوكي زومه
جاكلين بعد مااقام حازم وراها بصت لعلا .. انتي ساكته كده ليه
علا هعمل اي ياعني.. متجوزها ومش بيحبني ومتجوزني انتقامي ابويا
جاكلين.. وانا هخدلك حقك بس تسمعي كلامي ومافيش اعتراض ولا مناقشه ..ديييييييل
علا…دييييييييل

يتبع…

الفصل الخامس

حازم وعلا خلصوا سهرتهم مع جاكي (جاكلين)وحازم مكنش طايق نفسه وكان عاوزه السهره تخلص باي شكل عشان يتطلع علا اوضتها..ويروح هو علي سهرته مع نهي..
حازم..يلا علا عشان نطلع الاوضه عاوز ارتاح
علا..تمام يلا وأنا كمان تعبانه وعاوزه انام
جاكي..اشوفكم بكره بقي وبتبص لحازم وتضحك 😊 ياعني علي قلبك مش هرحمك😊
وقبل ماعلاتمشي أكدت عليها اوعي تنسي
حازم..تنسي اي
جاكي..بضحكه..لااا تنسي معادنا بكره عاوزين ننزل البحر ..من اول النهار ..وابقي أقول لقربيتك اصلي حبيتها اوي☺️
حازم..اوكي ..سلام
وصل حازم الاوضه..
حازم…يلا ادخلي ونامي وانا شوي وهاجي
علا.. هتسبني انا بخاف لما اقعد لوحدي
حازم..انتي صغيره ياعلا..يلا بقي بطلي دلع
علا..وهي هتدخل الاوضه..صرخت مره وحده وحطت ايدها علي بطنها مش قادره
حازم..رجع في اي ماانتي كنتي كويسه حازم سند علا ودخلها الاوضه ونيمها في السرير.. اعملك حاجه سخنه وبص علي ركن القهوه.. حظك في نعناع اهو ..علا بتتلوي وقامت فجأه دخلت الحمام وافتكرت كلام جاكي
فلاش باك
جاكي.. اول ما تطلعي في دولاب الاسعافات هتلاقي دوا لعلاج الإمساك.. هتحطي ليه في شاي عشان مفعوله يشتغل بسرعه
باااك
طلعت علا..من الحمام
علا.. مش عاوزه نعناع.. هعملي شاي اعملك معايا
حازم.. لقها فكره عشان يصحصح للسهره.. بس بسرعه وتقلي الشاي والسكر
علا.. في سرها. ونبي مافي اتقل منك انت والحر*بايه بتاعتك
علا عملت الشاي وحطت الدوا وحازم شرب الشاي بسرعه راح لنهي لتزعل
حازم..يلا انا قايم اتخ*مدي بقي وبطلي مصا*يب
علا..متتاخرش بدل مااصحي الاوتيل كله
حازم طلع من الاوضه وراح اوضه نهي وهو بيراقب الدنيا لحسن حد ياخد باله وخبط ونهي طبعا فتحت له بقميص نوم اظاهر عضه كل*ب قبل ماتلبسه مفتح من كل حته
حازم…يلهوي علي السكر انا مقدرش علي الجمال دا..
نهي..كل دا تأخير زومه وانا مستنياك علي نا*ر..
حازم.. اول ماطلعتها جتلك اهوولسه هيحضنها وهينزل علي رقبتها.جاله مغص اوي فجاءه اتوجع. 😊
حازم..الحمام فين _بسرعه _يانهي
نهي..عندك علي الشمال
دخل حازم الحمام..وغاب شوي وطلع
نهي..مالك ياقلبي حسدوك عليا الأرشنات دول
حازم..سيبك من اي حد.خليني في القميص دا اللي هقطعه باسناني (يبقي حازم الكل*ب😁)
ولسه هيحضنها فجأه المغص رجع ودخل الحمام..غاب فتره بس أكبر
وعلي دا الحال اربع مرات يدخل ويخرج من الحمام مش علي بعضه من الوجع.. ونهي قاعده علي السرير مستنيه ( فيلم حمامك فين ياشبه) بطوله حزومه
نهي.. بقولك اي ياروحي روح وادخل الحمام في اوضتك و ارتاح وخدلك دوا
حازم.. بقول كده برضوا..ولسه هيمشي .. وقف افتكرت بكره هننزل البحر جهزي نفسك عشان اقولك كلمه سر في البحر
نهي.. ان شاء الله لما تخف وعوجت بوزها
رجع حازم اوضته وهو ماسك بطنه وبيتوجع ودخل الحمام بسرعه وبعد فتره طويله طلع وهو عرقان بس مرتاح اظاهر كان في حرب جوه في الحمام. 😊
وراح يغير هدومه لقي علا نايمه
حازم.. بيكلم نفسه بصوت عالي احسن انها نايمه والا فرحت فيا
وبعدين دي نايمه علي السرير كله هنام انا ازي وبص للكنبه وراح ينام مرتحش عليها ..فرش علي الارض وهو بيكلم نفسه
حازم..منك لله ياشيخه ظهري ناقص مش كفايه بطني وراح في سابع نومه…..😴😴😴
علا حست وسمعت بكل حاجه فرحت وخصوصا انه نام علي الارض
علا.. في سرها.احسن دا تمامك ياحازم الكل*ب وقبل ماتنام بعتت رساله لجاكي.. خطه ١..نجحت ..وراحت في النوم…..😴😴😴
طلع النهار وموبيل علا رن ..كانت جاكي
جاكي..ياعالم ياكسلانه اصحوا بقي مستنياكم في اللوبي تحت
علا…اك نزلين بعد نص ساعه
حازم..قلق من الموبيل ..مين..اللي بيكلمك
علا..جاكي بتستعجلنا
حازم.. محبتهاش صحبتك دي …بحسها رخ*مه زيك
علا..وانت لازم تحب كله كفايه عليك الابله بتاعتك ..وبعدين انت كان مالك سمعاك كل شوي تروح الحمام..
حازم.. اااه لا. دا كان شويه برد في معدتي بس الحمد الله
علا..طب يلا… عشان مستنيانا تحت
حازم ..انزليلها وانا هحصلكم انا ونهي
علا.نفخت هي الست بتاعتك دي مقرر معانا
حازم وهو قايم..طبعا مش ضرتك
نزلت علا..لجاكي ولاقتها مستنياها
جاكي.. الجميل ماله… وبعدين مجهزتيش ليه
علا.. انا جاهزه اهو
جاكي..مش عاوزه غباء ياعلا.. مش لابسه المايوه ليه وعليه برنس المايوه
علا..انا مبلبسش مايوهات انا
جاكي.. هتلبسي ياعلا..غصب عنك وبكيني كمان🙄 هو انتي طالعه اسكندرية. دي شرم ياحببتي
علا..استحاله.. انا البس بكيني انتي مخك ضر*ب باين
جاكي ..هتلبسي ولا اقول لحازم انك جبتيله اسهال
علا لسه هترد عليها في طالعه نهي مع حازم ..كانت لابسه حته مايو..وعليه برنس
طلعوا علي البحر….
ونهي اول ماوصلت لمكانهم قلعت البرنس وقعدت بالبكيني وحازم جنبها ..وجاكي وعلا مصدومين من المايوه كان فتله بيكشف اكتر مابيستر والله فتله
نهي…يلا زومه ننزل بقي… قام حازم نزل معاها البحر
نهي.. هي علا هتنزل كده ولااي دي فلاحه خالص
حازم.. لا مش هتنزل خالص..وبدوا مع بعض حركات دلع وميا*عه ولكنهم هم عرسان في ليله دخلتهم بس في البحر ..محدش شيفهم في البحر كل واحد مع نفسه
جاكي اتعصبت..لما لاقت عيون علا كلها دموع ..جرجرت جاكي علا وراحوا محل بالاوتيل جبتلها مايوه.. كان بكيني بس بيستر حبتين.. وعلا مكسوفه وبداري بايدها جسمها وشدتها جاكي للبحر
نهي وهي في البحر وحضنا حازم ..وحازم شغال بو*س فيها
نهي..بص يازومه..شوف مين هناك.. حازم انتبه لاقي علا لبسه مايوه بكيني __ اضايق وراحلها في الميه..
حازم..انتي استاذتيني تلبسي مايوه
علا..أمال هنزل البحر بايه ولا وخدني معاك خدامه لحضرتك والبتاعه بتاعتك
وقامت سابته وراحت لجاكي تغمز لها خطه٢ نجحت وانها عصبت حازم
جاكي كانت واقفه جنب نهي والموج كل شويه يخبطها وجاكي قال اي بتساعدها بس كانت بتوقعها وتغر*قها
جاكي..في سرها إللهي تغطسي ماتقبي يابعيده
نهي..حاسبي يابتاع انتي هتغر*قيني
جاكي.. شكلك مش عارفه تعومي
نهي..بغيظ..انا سباحه ووخده جوايز
جاكي.. ماهو باين الشطاره
حازم رجع لنهي .
وجاكي من غير ماتحس نهي طلعت موس كانت مخبياه في المايو بتاعها.وقطعتلها حبل القطعه اللي فوق …وحبل القطعه اللي تحت وسبتها وراحت لعلا😳
وفضلت جاكي تعوم…جاكي سباحه ومعروفه في شرم وشغاله في رياضه الغطس
وعلا..سرحت مع نفسها وانبسطت من الموج والميه كانها بتغسل همومها..
ولاقيت علا شاب جنبها اجنبي بيتكلم عربي مكسر هي تغوط في البحر وهو معاها ومش عارفه تبعد عنه
ونهي مع حازم..بتتدلع عليه في الميه فجاءه.🤣.
نهي.. الحقني ياحازم…المايوه شكله اتقطع
حازم..اتقطع ازي دا وقته
نهي معرفش وانتبه حازم ..
حازم..يادي الفضا*يح..
نهي وقفت ومسكه بعزمها المايوه بتاعها بايدها ليتقلع منها وتبقي تريند الموسم
حازم ..هطلع اجبلك البرنس وتطلعي بيه
نهي.. بسرعه
حازم.وهو طالع بيبص علي علا وجاكي لاقي جاكي لوحدها بتعوم…
حازم…جاكي علا فين
جاكي.. بتدور وراها كانت ورايا وبقي يتلفتوا عشان يشوفها
حازم خد باله انها غوطت وجنبها واحد بيضيقها وهي بتحاول تبعده عنها وهو بيمسك فيها وبيحاول يحضنها
حازم…يانهار اسوخ…

يتبع…

الفصل السادس

حازم اول ماشاف علا بعدت في البحر ودخلت جوا ولمح حد بيضيقها حس احساس غريب ونسي هو كان طالع من البحر ليه وراح ناحيه علا وعام لغايه ماوصلها. وهنا لاقي واحد اجنبي بيتكلم عربي مكسر ..ووجه كلامه لعلا
حازم.. ايه اللي خلاكي تبعدي عننا ..انتي متعرفيش ممكن تتغرقي
علا.. مش طايقه اكون معاك انتي ونهي بتاعتك
حازم..خليكي مع جاكي.. شاطره وبتفهم في العوم والغطس ..وبص للشخص دا اللي كان مفكره بيضيقها
االاجنبي.. كانت شكلها بتغرق حاولت انقذها وهي مافهمتني
حازم. ثانكس سير. وشد علا وراحوا ناحيه جاكي
جاكي ..اقولتلك ميت مره ياعلا متبعديش عننا
علا بصت ليها باستغراب انتي قولتلي كده
جاكي ..شوووووور حببتي
حازم وهو بيسمعهم افتكر نهي اللي وقفه في وسط البحر وحوليها شباب بيعاكس وهي ماسكه المايو بتاعها بايدها ليقع في الميه
حازم..يااانهار زفت علي دماغكم نهي وعام بسرعه وطلع خد البرنس ونزل البحر تاني وراح لنهي ولبسها البرنس وهو حض*نها وطلع بيها علي الشط
نهي.. انت ازي تسبني لوحدي كده وتروح لست الفلاحه بتاعتك
حازم..والله غصب عني كانت بتغرق وهي مسؤله مني لو حصل حاجه اهدي حببتي خلاص عدت
نهي.. لا ياحازم أنا كنت مسخره البحر والسبب انت
حازم.. هو انا اللي خليت المايوه يتقطع
جاكي وعلا وهما في الميه..
علا..اي الحكايه ياست جاكي
فلاش باك
جاكي..هاي جيمس الميه حلوه اوي وبنات البحر احلي
جيمس.. كتير عزيزتي وخصوصا المصريات
جاكي .. شاورت علي علا لجيمس. شكلها بتغرق وانا عندي شد برجلي
جيمس .. لا عليكي ساتجه لها فورا سي يو
باك
علا وجاكي طلعوا من البحر وفضلوا قاعدين علي الشط وقضوا يومهم ونهي مش طا*يقهم وحازم مش عارف يرضي نهي وكمان مضايق من علا عشان لبست المايوه من غير اذنه
طالعوا أبطالنا لاوضهم يرتاحوا ..عند علا وحازم
حازم.. تعالي ياست هانم .. ازي تسمحي لنفسك تلبسي مايوه بالمنظر دا
علا.. علي اساس لوحدي لابسه مايوه وبعدين هنزل البحر ازي ولا مفكرني هتفرج عليكوا انت والست نهي بتاعتك والقرف اللي عملتوه في البحر.. انا من صدمتي فيك كنت عاوزه اخلص من حياتي ولا اشوف المنظر دا عيب احترم وجودي واني مراتك حتي ولو علي الورق ..واحترم وجود جاكي اقولها إي عريسي متجوز واحده تانيه وجيبها في الشهر العسل بتاعي
حازم.. بيسمع علا..واول مره ياخد باله من القهر والحسره اللي كانت بتتكلم بيه علا
حازم.. هي جاكي عارفه كل حاجه
علا.. أمال ابرر وجود الست بتاعتك بايه وابرر سكوتي بايه انت مش شايف غير نفسك وبس انماانا لا ولا في دماغك
حازم..جاي يرد علي علا ويهديها ..موبيله رن
نهي.. حبيبي احنا مش هننزل في حته هتقضيه معايا في الاوضه ومش عاوزه اي حجه انت هتكون ليا وبس
حازم.. يرد بقلق .. ماشي زي ماتحبي خلاص هريح شوي وبليل هعدي عليكي
علا..فهمت وقامت بصتله من فوق لتحت ودخلت الحمام تاخد شور
في الليل..
كانت علا مريحه علي الكنبه وغفلت مكانها وحازم كان نايم علي السرير قلق من مكالمه نهي بتستعجله……(اتهدي بقي يااحر*بايه)
حازم اقام.. لبس وخرج من الاوضه براحه عشان مايسمعش كلام علا اللي بيضيقه ووصل لاوضه نهي وخبط ونهي فتحت
حازم.. ا*ف اي الجمال هو كل استقبال قميص نوم شكل دا انا امي دعيالي
نهي..فتحت دراعتها وحازم رمي نفسه فيها وبدأ يبو*سها ويشم ريحتها الحلوه وبدأ يل*تهم شفا*يفها
حازم.. بحبك بكره هخلص من كل دا واعيش انا وانتي لوحدنا واخد حقي من عمي دا وبنته متلزمنيش وهعيشك احلي عيشه
نهي كانت بتتدلع بعد كلام حازم دا وفرحت انها هتسيطر عليه وعلي فلوسه وهيبقي خاتم في صباعها ..وشدته علي السرير وبقت حلبه مصارعه تقام وفجاءه
تعالوا نرجع لعلا..
علا حست بخروج حازم.. عينها اتملت دموع وحزن من الاحساس اللي حسته دلوقتي وفضلت زهقانه مش عارفه تشغل الوقت دا ازي وكمان هي بتخاف اوي ومجرد التفكير ان حبيبها مع وحده غيرها حاجه صعبه اوي هنا فكرت في جاكي كلمتها في الموبيل
علا…جاكي بتعملي اي انا زهقانه ماتيجي تقعدي معايا
جاكي.. انا نايمه ومش قادره اتحرك وبعدين ورانا مشوار مهم بكره انتي نسيتي
علا.. لسه بكره..انا بتكلم دلوقتي
جاكي.. علا انتي مالك صوتك متغير
علا مقدرتش تمسك نفسها وفتحت في العياط ..حازم عندها ياجاكي مش قادره استحمل الشعور دا
جاكي.. طب اريحك وتنامي
علا.. نفسي انام ياجاكي مش عارفه وهو عندها
جاكي ..بضحكه انتصار حكت لعلا….
فلاش باك
عامل تنضيف الغرف…ايوه استاذه جاكي عملت اللي طلبتيه
جاكي .. ممتاز حسن اهم حاجه حطيت علي السرير والكنب واي كرسي يتقعد عليه
عامل النظافه.. كله والله مخلتش رشيت بودره العفريت في كل حته
جاكي .. تستاهل الحلاوه
باك…
علا… يآروبه عرفتي كل دا منين
حاكي..انا مصريه اكتر منك وواعرف كل حاجه حته بودره العفريت ..وضحكوا الاتنين علي سهره حازم ونهي وتخيلوها
عند نهي
حازم… وهو في حضن نهي حس بهر*ش جامد في كل جسمه وبدأ جسمه يوجعه وكانه في نا*ر ..اي دا في اي عندك جسمي بيا*كلني عاوزه اهرش فيه علي طول
نهي.. خافت علي نفسها زءقته بعيد عنها لتتعدي منه الهرش منك انت
حازم.. محدش غير عندك الملايات ..جسمي نا*ر
نهي …الحقيني يا حازم وبدات تهرش في كل حته في جسمها وقضوا ليله هرش جامده الصراحه
انتفض حازم وقلها انا هقوم اوضتي اخد شور وانتي كمان الدنيا والليله باظت حد آقرعلينا
رجع حازم اوضته وحمد ربنا ان علا نايمه وراح فرش علي الارض ونام بعد ماخد شور ..علا حست بحازم ورجوعه
بعتت لجاكي خطه٣ نجحت..وراحت في سابع نومه
في الصبح..
علا…حازم حازم.. انا عاوزه انزل مع جاكي نتمشى تحت في شرم
حازم.. لا…مافيش نزول ..بس فجاءه رجع في كلامه ولاقها فرصه يكون مه نهي ..ماشي متتاخروش
علا.. وانت هتعمل اي ..هكمل نومي
نزلت علا لجاكي
علا… ها ياستي هنروح فين بقي
جاكي .. هتسلميني نفسك وثقي فيا هتكسبي في الاخر اوكي
علا…اوكي
جاكي خدت علا للبيوتي سنتر اللي الاوتيل ..علا لسه هتتكلم جاكي .لو سمعت ليكي نفس هقت*لك
علاسلمت نفسها لجاكي وجاكي كانت بتصرف من غير نقاش
عدي الوقت وعلا من سونه لكوافير و بادتيكر لغايه ماخلصت وقضوا النهار كله في البيوتي
علا اول مابصت للمرايه اللي جبتهلها جاكي مصدقتش نفسها هي دي بقت بتضحك وتعيط واكتشفت انها جميله من جوا ومن بره
جاكي.. ها نكمل ولا اي الخطه
علا.. بفرحه ..اكيد نكمل وحضنت جاكي لوقفها جنبها
جاكي جالها مكالمه فون.. وعلا معاها
جاكي…متأكد انهم نزلوا وراحوا الديسكو
علا.. بتشاور ليها علي مين
جاكي ..كملت مكالمتها وبصت لعلا يلا علي الديسكو
علا.. وانا كده انا اخاف حازم يزعقلي
جاكي زهقت من علا وشدتها من غير ولا كلمه
وهما دخلين الديسكو تيك وبيبصوا علي التربيزات ولاقوا حازم ونهي قاعدين يشربوا وفجاءه لمح حازم جاكي.. راح عليها بسرعه من غير مايعرف ان اللي معاها علا
حازم.. ايه التأخير دا ياجاكي ..وعلا فين هي طلعت الاوضه ولا اي
جاكي .. علا مين اللي طلعت علا اهي جنبك سلامه الشوف استاذ حازم
حازم بص لعلا …واتصدم .
حازم..وهو مبهور بشكل علا..وجمالها علا ايه التغير دا
علا..زهق بقي واقولت اجدد
حازم..وداهم التربيزه اللي قاعد عليها هو ونهي وعينه متشلتش علي علا..ونهي خدت بالها وكانت هتفر*قع من الغيظ
نهي..نيولوك بتاعك مش بطال
علا..بضحكه مستفزه. ميرسي
جاكي وخده بالها من ريآكشنات حازم ونهي وحست بانتصار والأمور هتتظبط لصاحبتها..
جاكي.. استعدوا بكره هنطلع سفاري
علا…الله حلو اوي اوكي انا جاهزه
نهي ..لا مش بحبها وعاوزه ارتاح وحازم كمان مش بيحبها
حازم..مركزش من كلام نهي ولا جاكي كل اللي مركز فيه علا وكانه بيشوفها لاول مره ..حازم.لعلا تعالي نرقص
علا..انا …بصت لجاكي ونهي تقصدني انا ياحازم
حازم..اقام ومسك ايدها قومها وقامت علا معاه
نهي ..كانت بتغلي وجاكي كاتمه نفسها من الضحك نهي اضيقت قامت تمشي جاكي اعترضتها برجلها كعبلتها نهي وقعت
جاكي.. خلي بالك دوستي علي رجلي
نهي . قامت وبصت لجاكي .فتحي انتي غبيه ورشتها ابكوبايه المايه في وشها
جاكي….انت وحده وا……

يتبع…

الفصل السابع

نهي غارت من علا وان حازم طلبها لرقص وهي لا ..وهي في قمه غضبها مستحملتش المنظر دا جات تقوم جاكي كعبلتها فوقعت نهي علي الارض والكل ضحك عليها
نهي.. مش تفتحي ياعاميه
جاكي ..مين اللي يفتح بقي ومين الاعمي
نهي من غضبها شالت كوبيه المايه ورمتهافي وش جاكي
جاكي .. بصدمه ومسكت شعرها انا هسكت عشان احنا وسط ناس وعارفه انك عاوزه تبوظي لحظه الرومانسية بين حازم ومراته ومش هريحك
نهي..بغيظ غ*بيه وبارده زي صحبتك ومشت نهي من الديسكو طلعت علي اوضتها
تعالوا بقي عند..حازم وعلا ووسط الاغاني الديسكو كانوا بيرقصوا
حازم..انتي مين بقي
علا..نعم انت مش شايفني
حازم.تؤء مكنتش شايفك كنت اعمي
علا.. والله كويس انك عارف نفسك
وفجاءه اتقلب اغاني الرقص الي اغنيه رومانسية وبدأ حازم يرقص مع علا سلو
حازم..تصدقي اول مره اخد بالي من عيونك
علا.. والله علي اساس كنت عمشه
حازم.. حقيقي ازي ماشفتيكش صح
علا..اه لا وبنت عمك والمفروض مراتك
حازم.. انتي كنتي مخبيه جمالك في ملامحك الحاده وشخصيتك الجاده وانا مبحبش كده انا عاوزه الواحده تدلع عليا زي نهي كده
هنا شدت علا ايدها من ايده
علا..عاوزه اطلع الاوضه عشان تعبت وعاوزه ارتاح
حازم.. باستغراب. اوكي
رجعوا للتربيزه لقوا جاكي قاعده لوحدها
حازم..فين نهي
جاكي . ببراءه .معرفش قامت فجاه وطلعت اوضتها،
حازم طب يلا نقوم
جاكي اوعوا تنسوا بكره السفاري
حازم..اوكي
حازم وعلا طلعوا اوضتهم طول الوقت عينه علي علا
حازم غير هدومه وفرش علي الارض ونام وبدأ يفكر ويكلم نفسه
حازم..ازي مكنتش شيفاها كده ياعني شوي التغير هو خلاني انجذب ليها..هو انا تا*فهه كده طب اضيقت ليه لما لبست المايوه طب نهي كانت لابسه اشمعني علا اضيقت احتار اكتر وراح في سابع نومه
علا كانت بتفكر زيه بالضبط اشمعني حازم عمل معايا كده عشان التجميل اللي عملته هو تافهه اوي كده ازي ماكنتش شيفاه كده قعدت تفكر لغايه ماغلبها النوم
ى
نهار جديد..ويوم جديد علي عرسنا حازم اول ماصحي لبس وراح لنهي قبل ماعلا تصحي خبط عليها وفتحتله
حازم.. الجميل زعلان مني عارف
نهي ..انت مش شايف نفسك كنت ازي اول ماشفت علا دي
حازم. .عادي يانهي دي مراتي برضو ولازم اعملها حلو ادام صحبتها
نهي .لا ياحازم شكلك حنيت ليها ودا مش كلامك ليا
حازم.. ابدا ياروحي وخد نهي في حضنه انتي وبس اللي في قلبي
نهي..مخمصاك. ومش هلكلمك تاني
حازم..مقدرش وباس نهي والت*هم شفا*يفيها وهو بينزل حملا*ت القميص
نهي.. لا متضحكش عليا..
حازم..اصالحك ازي وانا اعمله ليكي ياقمر
نهي ..عاوزه عشر الاف جنينه اشتري بيهم لبس
حازم.. وهو بيبو*سها لغايه ما زنآ*ها في الحيطه وشلها علي السرير.. عيوني
علا صحيت وجهزت لسفاري وملقتش حازم فضلت تستناه لغايه مارنت عليه وحازم في دنيا تانيه دنيا نهي
علا..استاذ حازم انت فين مش ورانا رحله
حازم.هنجي اهو
علا..حست بنهجان حازم ففهمت هو فين أقفلت السكه كتك القر*ف رم*رام
أبطالنا الاربعه جهزوا للرحله وكل واحد مخطط ليومه في السفاري هيعمل اي
نهي.كانت بتحاول تغيظ علا طول الوقت بتتدلع علي حازم وتمسك فيه.. وتبو*سه
نهي..زومه مش بعرف اسوق الموتسيكلات دي ركبني وراك( الباتش باجي)
حازم .. حازم بص لنهي ماشي يانهي
جاكي.. علا هتركبي ورايا ولابتسوقي
علا .. لابعرف اسوق ركبوا الباتش باجي نهي ورا حازم وعلا لوحدها وجاكي لوحدها
وهما مراكبين كانت علا طول الوقت بتتعاكس من الشباب اللي ماشين جنبها كانوا بيضيقوها في السباق وايقفلوا عليها
حازم.. كان واخد باله وعينه طول الوقت علي علا…وكان متعمد يكون جنبها ..ونهي ماسكه في حازم وبتغمز لعلا بانتصرها وجاكي وخده بالها وساكته
خلصوا السباق الباتش باجي وحبوا يركبوا جمال … وهنا نهي قالت عاوزه اجربه
جاكي ..في سرها الله يكون في عونه هيستحملك ازي وانتي
نافخه وشده
جاكي طبعا بحكم عملها في شرم اتفقت مع واحد صاحب جمال وكلمته علي نهي يقر*فها بجمل تقيل زيها. وركبهم كل مانهي تركب جمل يرفض يشلها ويو*قعها وتصرخ. اه رجلي رجلي اتجزعت…نهي اضطرت تقعد تتفرج عليهم وهي شيطه من الغيظ
حازم.. تعالي انتي ياعلا اركبي ركبت بكل سهوله وحازم ركب معاها وعلا كانت خايفه
حازم..امسكي فيا جامد ياعلا…لحسن تق*عي
وجاكي ركبت جمل ومشيوا بالجمال وعلا كانت حضنه حازم من ظهره كانها مالكه الدنيا وحازم اول مره يكون مبسوط من قرب علا ليه ومسك علي ايد علا علي وسطه عشان متقع*ش
ونهي كانت بتغلي من الغيظ. من جاكي اللي كل شويه تشاورلها وهي بتطلع لسانها ليها ومن اللي شيفاه وبتفكر ازي تتعامل مع الأرشنات دول
قضوا النهار في جبال سينا …وفي الليل كانت حفله سمر اغاني بدويه ومشاوي … جاكي كانت مجهزه كل حاجه والرحله كان في شباب وبنات وسياح الكل مبسوط بالجو
وحازم كان مع نهي وهي متعصبه ازي يسيبها
نهي.. حازم انت ازي تسمح لنفسك تسبني مرميه ورجلي مجزوعه وتركب مع الفلاحه دي
حازم..نهي انا بحبك اه ومراتي بس هي قبل ماتكون مراتي زيك هي بنت عمي
نهي..بضحكه سخريه عمك مش دا اللي كنت بتكره ولا احلو دلوقتي زي بنته
حازم..طول الوقت بخدها بذنبه وهي معملتش حاجه وجبتك معايا في شهر عسلها يبقي تتكلمي عليها باحترام
نهي حست بجديه حازم وخافت يتغير عليها ويحب بنت عمه
نهي.. بدلع كده ياوحش وبعياط مصطنع مكنتش فاكره ههون عليك كده
حازم..مسك ايدها..القمر بتاعي عمره مايهون وخدها في حضنه
جاكي كانت بترقص بلبس البدوي مع اصحابها وعلا كانت قاعده سرحانه ومبسوطه بالجو الساحر دا والقمر اللي فوقيها و فجاءه اقتحم قاعدتها شاب طول بعرض ..مز القمر نزل من السما واتمثل في الشخص دا
اكمل. مساء الخير انا اكمل اسمي اكمل. ممكن اخد من وقتك دقايق
علا…اهلا وسهلا..انا علا
وهنا حازم اخد باله بحد جه اقعد مع علا وكل مايقوم نهي تعيط وتشده ميسبهاش .. حازم كان علي نار من اللي قاعد مع علا ومقدرش يتحمل احساس ان مراته مع حد غيره وقام رحلها
اكمل انا اكمل..مرشد سياحي هنا . وبصراحه لافتي نظري من اول النهار وحابب تكوني معايا في شركه السياحه بتاعتي في شرم
علا… مش عارفه ترد وفرحانه انها ممكن تشتغل وتعتمد علي نفسها وفجاءه دخل حازم
حازم..مين حضرتك وقاعد مع مراتي ليه
اكمل… مراتك….هنا علا…قامت وسبتهم رافضه تصرف حازم
ومشت …وعدي الوقت… والكل بيجهز عشان هيرجعوا
جاكي.. حازم علا مش موجوده ومينفعش تروح لوحدها
حازم …أمال راحت فين…

يتبع…

الفصل الثامن

علا قامت مخنوقه من تصرف حازم وكانت بتحاول تتصل علي والدها ووالدتها عشان وحشوها مكنش في شبكه في الطريق وكل ماتمشي الشبكه توضح بس الدنيا ضلمه وهي بتحاول في الموبيل ترن عليهم مخدتش بالها من حجره ادامها اتكعبلت واترمت في حفره اغمي عليها
جاكي..لازم نتصرف علا متعرفش تروح لوحدها اكيد قريبه من هنا
اكمل.. طب احنا هنتكلم كتير لازم ندور ونوزع نفسنا في كذا ناحيه
حازم..وهو متغاظ من اكمل بس كان قلقان علي علا رايح جاي بيحاول يرن عليها مافيش شبكه
نهي كانت قاعده مبسوطة انها هتخلص منها وعملت حجه رجلها وفضلت تتفرج عليهم
كل الموجود في حفله السفاري بيدورا علي علا في كذا ناحيه
جاكي وأكمل وحازم بيدوروا في نفس المكان وسط الجبال الكل بيدور والدنيا ضلمه والتوتر بيزيد وصوت الدياب وحيوانات الجبل والتعالب كانت بتخوفهم علي علا اكتر
الكل مستمر في البحث وجاكي وحازم وأكمل ماشين بكشفات
وجاكي بترن علي علا وماشيه حسب مايظهر ليها شبكه
جاكي.. بصوت عالي ..علا
حازم..علا انت فين
اكمل ..معاهم وبيندهه علا وحازم بيصله بغضب بس مش وقته الكل قلقان علي علا
وجاكي ماشيه فجاءه الموبيل لاقط شبكه وبدأت ترن علي موبيل علا.. وهنا سمعت صوت موبيل بيرن في المكان
جاكي.. اكمل ..حازم موبيل علا بيرن انا سامعه صوته
اكمل خد منها الموبيل وفضل يرن علي علا وبدأ يركز في الصوت ومصدره لغايه ماوقف عند حفره بس ضلمه فتح كشاف موبيله لاقي علا مرميه مغمي عليها
اكمل.. علا هنا وقعه مغمي عليها وبيبص علي حازم .حازم كان واقف مصدوم ..اكمل مستناش وبدأ شباب الرحله يجيبوا احبال
وهنا اكمل نزل بالحبل والكل مشغل موبيله واللي ماسك كشاف
اكمل وصل لعلا كانت نايمه علي وشها رفع وشها اللي كله دم قلع قميصه ومسح الدم علي وشها وشالها علي كتفه وهو بيطلع علي الحبال والشباب بتساعده وحازم كان بيساعد مع الشباب
هنا وصل اكمل وطلع من الحفره واخد حازم علا من اكمل وشلها علي ايديه الاتنين
ووصلوا بيها للاوتيل واستدعوا دكتور الاوتيل
جاكي.. خير دكتور طمني عليها
الدكتور.. الحمد الله من الخبطه عملها فقدان وعي مؤقت وانا علاجت الجروج اللي في وشها وايدها حصل فيه شرخ بسيط اسبوع وهتبقي بخير وهي وخده مسكن ونايمه سبوها ترتاح
جاكي ..شكرا يادكتور
حازم.. قعد جنب علا وهي نايمه وحسس علي وشها وبص لاكمل شكرا لحضرتك تعبناك معانا
اكمل ..اتحرج لابدا كنت عاوز اطمن علي مدام علا والحمد لله رجعت بالسلامه عن اذنكم
جاكي وحازم في اوضه علا وحازم بالاوتيل ولسه هتمشي
جاكي.. همشي انا …موبيل حازم رن
حازم..ايوه يانهي بقت كويسه ونايمه
نهي.. مدامت نايمه تعالي
حازم..ماينفعش اسيبها اقولت مش هينفع ..
نهي.. اي حكايتك استاذ حازم لو مجتش انسي ليك نهي وطلقني
حازم..وهو بيبص لجاكي ماشي هجيلك ساعه اشوف الموضوع دا وهمشي
جاكي ..بنظره استحقار لحازم اتفضل انت انا قاعده معاها لغايه ماترجع
حازم.. علي طول مش هتاخر
حازم راح لنهي وهو مضايق انه ساب علا مهما كان دي بنت عمه وهي مش ذنبها حاجه يعاملها كده
حازم..في اي نهي دا وقته مراتي تعبانه وانتي عاوزني اجيلك
نهي.. وحشتني وعاوزك في حض*ني وحض*نت حازم وهو تجاوب بجسمه ولكن عقله مع علا
حازم.. ماشي نهي وانت كمان وحشتيني
نهي تعالي علي السرير عاوزك في كلمه سر
حازم.. انا جيتلك زي ماطلبتي انما مقدرش اسيبها في الوقت دا عن اذنك
حازم سبها ومشي ونهي في قمه غضبها
نهي..انا وانتي يا علا والزمن طويل وحلوه فكره الموت دي استني عليا.. اتصلت علا علي موبيلها
نهي..عاوزك في مهمه في شرم هتقدر تجيلي ولا نخليها في القاهره
المجهول..القاهره احسن
نهي..اوكي ياحبي
المجهول..بقولك وحشتني شفاف*يفك
نهي..وانت كمان ياروحي لما ارجع هبقي ادوهملك

يتبع…

الفصل التاسع

حازم اول مره يعمل رد فعل ضد رغبات نهي وهنا نهي خافت انها تفقد حازم الملجأ الوحيد لها حازم رجع علي اوضته وجاكي اول مارجع حازم مشت علي طول فكانت هي كمان محتاجه النوم من اليوم الشاق واللي انتهي بحادثه علا
حازم غير هدومه وعلا كانت نايمه والكدمات في وشها انتبه حازم لجمال علا اللي عمره ماشافه وقعد جنب علا وهي نايمه وبدأ يتح*سس وجها
حازم..مش عارف انا ظلمتك ولا ظلمت نفسي وبدأ يلاحظ بسخونه وش علا وبدأ يتحسس ايدها
حازم.. اي دا جسمك كلك سخن كده ليه ..وقام الحمام يجيب صندوق الاسعافات الاوليه عشان يقيس لها الحراره وهو بيفتح الصندوق وبيقلب عشان يجيب ترومتر الحراره لاقي دوا شكله غريب فاضي والمفروض ان محدش استخدم الصندوق دا مسك الدوا مكتوب عليه علاج الامساك استغرب وبدأ يفتكر وتذكر وقت ماعلا كانت عندها مغص وتصميمها انها تعمل شاي بعد خروجها من الحمام ليه بدأ يفتكر دا وهو مبسوط بس مش عارف ليه مبسوط ياتري حب علا ولا مبسوط عشان اتنين بيحبوه وبيتخانقوا عليه
حازم قاس حراره علا ..
حازم.. ياخبر ٤٠ درجه وقام بسرعه وجهز لها الكمدات وبدأ يتابعها وبدأت تتحرك من الميه الساقعه علي وشها
علا.. ااه.. مش قادره اي اللي علي وشي دا
حازم.. معلش كمدات ساقعه عشان حرارتك عاليه
علا.. بدوخه وخترفه من ارتفاع الحراره . مش قادره ابعد عنه
حازم.. اهدي ياعلا ومتتكلميش ارتاحي وبدأ ينتبه لخترفه كلامها وقت الحراره ..تبعدي عن مين
علا..مش قادره اعيش من غيره وهو مش حاسس بيا . انا بحبه وهو محبنيش نفسي اكون مراته _بيحب مراته احسن مني حبيبي ذلني __بحبه من صغري وهو لا. مش قادره اخرج من سجن حبه وراحت في النوم
حازم.. بيسمع وقلبه بيتوجع من حقارته معاها وانه ازي جرحها واذها
في نهار جديد….فتحت علا عيونها لاقت نفسها نايمه في السرير وعلي وشها كمدات وبدأت تشلها ولاقت حازم نايم علي كرسي جنبها..وبدأت تتحرك حست بوجع في جسمها
وهنا حاولت تقوم عشان تدخل الحمام مقدرتش ووقعت كوبايه مايه وهي بتسند عشان تقوم
هنا اتخض حازم..
حازم..في اي مالك قمتي ليه
علا..عاوزه ادخل الحمام
حازم.قام بسرعه وسند علا تتدخل الحمام. وفضل يستناها لغايه ماطلعت وسندها لسرير
علا..شكرا بملامح جديه وزعل
حازم..بتتكلمي كده هو انا زعلت في حاجه
علا.. اقول مازعلتكيش في حاجه
هنا الباب خبط كانت جاكي فتح حازم
جاكي..القمر بتاعتنا عامله اي
حازم..الحمد لله قايمه علينا اهو بتتخانق دبدان وشها..ادخلي
جاكي..موجه كلامها لعلا ..بقي كده اللي تعمليه فينا دا تقلقينا عليكي كده ودوخينا وندور عليكي الكل كان نحل وفرق بحث لإنقاذك.. دا حتي اكمل ..
حازم.. هنا قطع كلام جاكي المهم بقت بخير اهو
علا.. بانتباه لطريقه حازم في قطع كلام جاكي.. ماله اكمل
وبدأت جاكي تحكي علي اللي عمله اكمل وازي انقذها وكنت بتسمع مستغربه امال فين حازم من كل دا ونظرات حازم بخجل واحراج من سلبيته
عدي الوقت وجاكي مع علا وحازم معاهم وفجأه موبيل حازم رن وبص علي الرقم وكنسل عليه وبعدين صوت رساله فتحها
(حازم لو مجتش ليا حلا مش هتشوفني تاني واشبع بالفلاحه بتاعتك )
انتفض حازم من مكانه
حازم..اسيبكم مع بعض بقي ورايح مشوار
علا..بضحكه سخريه ..اه مشوار الاوضه اللي جنبنا
حازم..عن اذنكم وسبهم وهو مش عارف يعمل اي
عند نهي… باب اوضتها خبط وكان حازم
حازم.. حبيبي انا جتلك اهو
نهي.في اي بالضبط جنبها ولا كلمتني ولا جتلي انت نستني ولا اي نسيت حبي ليك
حازم.. نهي دي بنت عمي ومسؤله مني افرضي رجعت من غيرها الدنيا كانت هتتقلب المهم انا معاكي اهو
نهي..وريني معايا ازي وغمزتله
حازم.. وهو بيقلع قميصه هفرجك ازي …وغمز لها وشلها علي السرير
علا كانت حزينه علي حالها وحياتها اللي مبتدتش
علا.. جاكي انتي معاكي رقم اكمل
جاكي.. اه ادهولي عشان اطمنه عليكي
علا.. بجد كان عاوز يطمن عليا
جاكي. انتي مشفتيش ازي لما لاقكي مر*ميه في الحفره وبيبص لجوزك عشان ينزل والتاني خايف ينزل نزل بكل شجاعه وقلع قميصه عشان يمسحلك الدم من علي وشك بجد انسان راقي وذوق
علا.. تصدقي عاوزني اشتغل معاه في شركه السياحه بتاعته
جاكي.. فكره حلوه اشتغلي وابدايء حياتك صح بس اهم حاجه حلي المهزله اللي انتي فيها
علا.. صح فعلا مهزله ..هو مايعرفش اني بنت صاحب القريه صح
جاكي .. لا مقولتوش ..يلا اسيبك شوي وهجيلك بليل اطمن عليكي
علا.. اسفه حببتي اني شغلاكي عن شغلك وحياتك
جاكي ..بطلي هبل وخلي بالك من نفسك
عند نهي وهي في حضن حازم عا*ريا
نهي..زومه قلبي حبيبي انا اموت لو سبتني انت حلم حياتي
حازم.. وهو بيلت*هم شفايفها نهي..وانتي روحي اللي مقدرش استغني عنها ونفسى ابسطها
نهي. بجد ياروحي
حازم..بجد ياعمري
نهي ..كنت عاوزه منك طلب
حازم.. اؤمري
نهي ..عاوزه اغير عربيتي لحسن مودلها قدم
حازم..حاضر بس تهدي لغايه مااخد فلوسي من عمي وبلاش شغل الضراير دا
نهي..وهي بتبو*س حازم عيوني
علا وهي قاعده بتفكر في حياتها افتكرت تكلم اكمل تشكره
علا..استاذ اكمل علا مع حضرتك
اكمل .. اهلا مدام علا..طمنيني عليكي بقيتي كويسه
علا.. الحمدلله بخير وشكرا علي شهمتك وتعبك
وعلا وهي بتكلم اكمل كان في دخله حازم ومحاولش يعمل صوت عشان مايصحيش علا سمع كلامها مع اكمل وفضل يسمع كلمهامعاه
اكمل .. شكر اي دا واجب عليا لأي حد عاوز مساعده .. ياريت تفكري في عرضي لكي للشغل معايا هكون مبسوط اوي
علا.. ان شاء الله اوعدك هفكر ..عن اذنك سلام
فجاءه لاقت حازم في وشها والغضب مالي عينه
حازم..بتكلمي مين
علا.. استاذ اكمل بشكره علي اللي عمله معايا
حازم.. ومافيش احترام لجوزك
علا.. بلاش نكدب علي بعض انت ليك حياه وعايشها انا بس صوره مستخبي وراها عشان تاخد حقك مع اني ماليش ذنب .ولو كنت طلبت من بابا واتناقشت معاه كان هريجعلك حقك
حازم.. ماليش في الكلام دا انت مراتي يبقي تحترمي جوزك ادم الناس ولا من وراها
علا.. خلاص طلقني وانا اوعدك هديك حقك بس كفايه الذل والاهانه اللي بشوفها في كل دقيقه معاك
حازم.. انتي مراتي وانا اقول مش انتي نخلص امتي
علا.. يبقي ملكش حكم عليا ..ولو ضيقتني تاني ولا جرحتني بكلمه هحكي لبابا كل حاجه واللي يحصل يحصل بس انت هتكون الخسران
علا بعد ماخلصت كلامها دخلت تاخد شور عشان تفوء
وحازم بيشرب سجاير بعصبيه والغضب مالي عينه حازم خاف يخسر علا او تروح لحد تاني ليه بيفكر دا حب ولا انانيه كان بيفكر وبيشرب بشراهه سيجاره ورا سيجاره
وشطانه بقي يوسوس ليه وافتكر كلامها لما ابقي مراتك
فجاءه قام اقلع هدومه وفتح علي علا الحمام……
علا..وهي في الحمام بداري جس*مها بايدها في اي انت مش شايف اني في الحمام
حازم..بغضب وشراهه دخل كبينه الحمام اللي علا فيها عار**ي
علا..بتصرخ وبتحاول تزء حازم عنها انت مج*نون انت حيو*ان
حازم..انت مراتي وعاوز حقي منك وبداء ياخد حقه بالعافيه وكتم صوتها بايده وهي بتصرخ ووقعت في كبينه الدش ونزل حازم
حازم.. اديكي بقيتي مراتي بجد هشوف كلمتي هتمشي عليكي ولا لا بعد ماخلص لبس البرنس وطلع من الحمام ونام علي السرير وعلا فضلت في ارضيه الكبينه عر*يانه بتعيط وبتصرخ
انت استحاله تكون انسان انت حيو*ان شهو*ته بتحركه واغمي عليها

يتبع…

الفصل العاشر

حازم بعد ماسيطر عليه شيطانه وخلص مهمته مع علا سبها في الحمام في حاله هياج وصريخ وطلع من الحمام كانه مغيب عن العالم ولبس بورنسه ونام علي السرير وكان شيطانه اللي بيحركه
علا من صريخها وانهيارها اغمي عليها للحظات ولكن حاولت تتماسك رغم تعبها الواضح عليها
بدأت علا تلملم أحلامها وامانيها مع شريك حياتها اللي اتمنت الليله دي زي اي بنت لكن شيطان حازم داس علي كل ماتملكه واغت*صب حقوقها في الفرح والسعاده
علا قامت تتسند لغايه ما طلعت من الحمام ولبست هدومها وهي تعبانه منهاره من اللي حصل وطلعت من الاوضه وسابت الاوتيل كله من غير ما حازم يحس كان نايم منتصر محسش بعلا وهي بتهرب من الاوتيل وحياته
علا فضلت تمشي والدنيا ليل وبتحاول تتماسك عشان محدش يخد باله لغايه ماطلعت من الاوتيل وفضلت تمشي وهي مش عارفه تعمل اي وتروح فين وترجع القاهره ازي
علا تعبت لاقت رصيف قعدت عليه ترتاح مكنتش قادره تكمل علا سابت حازم وسابت كل حاجه تخصها حتي موبيلها نست تخده من كتر ماهي تعبانه
وهي بترتاح افتكرت اللي حصل بدأت في عياط وانهيار لغايه ماحد حس بعياطها
_حضرتك ممكن اساعدك لو في حاجه
_علا رفعت وشها وبصت مصدومه اكمل
_علاايه اللي جابك هنا وايه اللي عملك فيكي كده
_اكمل ارجوك ابعدني من هنا وقامت وهي خايفه وبتعيط
اكمل مستغرب من منظرها كان شكلها متبهدل وباين عليها التعب
_اكمل وهو بيسند علا طب اهدي فين حازم جوزك ازي سايبك كده
علا لما سمعت اسم حازم بدأت تعيط اكتر وتنهار واغمي علي علا بين ايدين حازم اللي شلها وودها لعربيته ونيمها علي الكنبه اللي ورا وطلع بعربيته وهو قلقان علي علا ومش فاهم في اي وخايف يعمل اي يتصرف يندم عليه مع حازم جوزها وكمان مش قادر يشوفها بالحاله دي ومايسعدتهاش
اكمل كان بيفكر يوديها فين ملاقش حل ان يروحها علي بيته
اكمل وصل البيت وهو شايل علا اللي مغمي عليها ونايمها في اوضته وراح يصحي والدته واخته
_ماما اصحي من فضلك
_خير يااكمل فيك اي
_خبطت ست بالعربيه ومعرفتش اسيبها تعالي ساعديها
والده اكمل قامت وشافت علا وهي مغمي عليها وصعبت عليها
_اكمل من فضلك ياماما غيري ليها لبسها من هدوم مروه اختي
_حاضر يابني مروه هاتيلي غيار وتعالي
_حاضر ياماما
ام اكمل واخته غيروا لعلا لبسها وخلوها ترتاح
_ماما اجيب دكتور ولا اي دي اغمي عليها وهي بتكلمني
_ابيه انت نسيت اني في طب واعرف اكشف
_طب يامروه شوفي كده خايف يكون فيها حاجه
_متخفش ياابيه هي من تعبها وضعفها وشكلها مكلتش كويس نامت من التعب
_طب خليكي جنبها عشان خاطري يامروه وانا هطلع انام بره لو عزتي حاجه
_روح نام في اوضتي ياابيه وانا هنام معاها هنا
اكمل راح ينام في اوضه اخته مروه وهو مش قادر ينسي منظر علا وهي في الشارع منهاره ومعرفش ينام كل شويه يقوم يطمن علي علا يلاقي اخته صاحيه جنبها تطمنه
طلع النهار ..عند حازم في الاوضه
فتح عينه ملقاش علا نايمه جنبه ولا علي الكنبه قام يشوفها في الحمام لحسن تكون لسه في مكانها ملقاش
بص تاني لاقي موبيلها في الشاحن وهدومها موجوده فكر تكون عند جاكي مسك موبيله ورن علي جاكي
_جاكي صباح الخير معلش صحيتك من النوم هي علا عندك
_لا ابدا انالسه صاحيه علي موبيلك وهتجيلي من بدري ليه
_معرفش صحيت لاقيتها مش موجوده وسيبه موبيلها وهدومها
_جاكي طب ممكن تكون في اللوبي بتشم هوا وبتفطر
_ممكن هشوف كده
_وانا هلبس وهحصلك تحت
في بيت اكمل
علا فتحت عيونها لاقت نفسها في مكان غريب وجنبها بنت حلوه نايمه جنبها اتخضت وقامت مفزوعه في صحيان مروه
_صباح الخير عامله ايه دلوقتي
_الحمد لله انتي مين واي اللي جابني هنا
_انا مروه اختي اكمل اللي خبطك بالعربيه وجابك هنا
_خبطني بالعربيه
_معلش مكنش قصده ولو مكنش نيته سليمه مكنش جابك هنا
هنا علا بدأت تفتكر اللي حصل وقت ماكنت قاعده في الشارع وفجأه حست بوجع
_ااه دماغي وجسمي وجعني اوي
_اكيد من الخبطه شوي وتروح صدقيني انا طالبه بطب متخفيش وانا جنبك
_علا بابتسامه شكرا لكي بس انا عاوزه امشي ولسه هتقوم
اكمل دخل عليهم
_عامله اي دلوقتي مدام علا
_الحمد لله وشكرا ليك علي استضافتي عندك
_اكمل انتبه انها عرفت موضوع الحادثه .
_مروه مش هنفطر مدام علا جهزي الفطار مع ماما
_حاضر ياابيه
اكمل جاب كرسي وقعد قصاد علا
_عاوزه اعرف مالك وفيكي ايه وليه كنتي كده امبارح وفين جوزك
_علا عاوزه ارجع القاهره تقدر تساعدني من غير حازم جوزي مايعرف
_جوزك هو اللي عمل فيكي كده
_علا بصت في الأرض خجل وافتكرت اللي حصلها امبارح .ورفعت وشها لاكمل هتساعدني
_اكمل طبعا هساعدك بس عاوزه افهم انتم عرسان وعلي مافهمت من جاكي ان دا شهر عسلكم
_رجعني القاهره انهارده وهقولك علي كل حاجه
في الاوتيل
_مش موجوده هتكون راحت فين لازم القيها
_طب في حاجه حصلت بينكم اتخانقتكم عشان تمشي كده من غير اي حاجه معاها
_حازم سكت وبعد بعينه عن عين جاكي حاجه زي كده بس مش تسبني كده
جاكي وهي مش مرتاحه لحازم وقلقت علا علا مش عارفه تعمل اي فجاءه
_بقولك معاكي رقم اللي اسمه اكمل دا
_وهو ماله بعلا
_مش بتقولي مرشد سياحي يكون لمحها ولا حاجه
في بيت اكمل..
_ساعه وهتركبي الطياره وهتكون بعيده عن هنا متقلقيش
_شكرا ليك بجد
_اكمل لسه مفهمتش ياعلا انا قلقان عليكي وهنا بصت علا لاكمل وشافت في عينه نظره قلق وخوف عليها عمرها ماشفتها في حازم
وفجاءه موبيل اكمل رن ..
_ رقم غريب تروكلر مبين اسمه حازم
_اوعي ترد ارجوك انتبه اكمل لخوف وارتباك علا لازم ارد متقلقيش
_الو اهلا استاذ حازم لا والله معنديش شغل انهارده ومنزلتش لسه صاحي ولايهمك سلام
_كان عاوز اي
_بيسأل عنك اكون لمحتك وانا في الشغل
فضل الكل بيدور علي علا ونهي فرحانه ان علا خفيت
_حبيبي الهدف نزل اكيد القاهره انا كمان هنزل وهقابلك نشوف هنعمل اي
_ماشي حببتي وحشتيني ووحشني الكريز
علا ودعت اكمل وهي بتلفت حوليها لحسن حازم يطلعها
_شكرا يااكمل واول مااوصل،هكلمك وهعرفك كل حاجه
_طمنيني عليكي اول ماتوصلي
علا ركبت الطياره وبدأت تلبس الحزام فجاءه لاقت حد ركب جنبها بصدمه ….

يتبع….

الفصل الحادي عشر

علا كانت نفسها تبعد عن أي مكان يكون فيه حازم علا كانت عاوزه تتحرر من ظلمه وجحوده
علا خلاص ركبت الطياره وهنا ارتاحت بعد ماالطياره اتحركت وبدات في ربط حازم الأمان فجاءه وبصدمه لاقيت
اكمل جه ركب جنبها وهي بصلته بمشاعر متداخله مبسوطه وقلقانه مش قادره تميز المفاجاه دي خير ولا شر اكمل بصلها وعشان يهدي من صدمتها وحيرتها
_مقدرتش اسيبك تسافري لوحدك
_بس ياكمل ماينفعش …
_انا مش طالب منك حاجه غير اني اكون جنبك عاوزه افهم في اي يااعلا هنا علا بصلته اقصد مدام علا فهميني
علا هزت وشها وبدات تحكي حياتها وكل اللي حصل معها لغايه ماشفها ليله امبارح بالمنظر دا
اكمل كان بيسمع وكان باين عليه الانفعال وهو بيسمع من حركات ايده ومن شده اعصابه كان متعاطف مع علا
_ازي كنتي قابله بدا ليه تستحملي كده انتي اتنازلتي عن حاجات كتيره عشانه واللي مستغربه انك بنت عمه
_هو اتجوزني عشان الورث عشان يضمن حقه وانا متأكده عمر مابابا خد حق حد ولا حتي اخوه بابا عنده القريه السياحيه دي اللي شغالين فيها عملها بعرقه وشغله
_انتي بنت صاحب القريه
_علا بخجل ايوه ..اكمل انا خايفه من اللي جاي معرفش رد حازم معايا شكله اي ومع بابا ازي وخايفه …
_فاهم ياعلا.. انا مش هظهر في الصوره متقلقيش بس مقدرش اكون جنبك اول ماتنزلي القاهره هوصلك وهطمن عليكي من بعيد
_طب سبت شغلك وأهلك والدتك واختك
_انا بعمل اللي بحسه وبرتحله وامي واختكي وكويسين وخدت اجازه من الشغل لغايه ماطمن عليكي وهرجع
_راحت بس فين عاوزه افهم انا هتجنن
_مالك ياحازم من ساعه موضوع البت دي وانت مش علي بعضك
_عشان مراتي وملزومه مني ادام ابوها .وكده كل اللي كنت بخططله راح احنا لازم ننزل القاهره حضري نفسك هننزل في اول طياره
جاكي كانت قلقانه علي صاحبتها وخايفه يكون حازم عاملها حاجه وبيعمل كده عشان يداري علي عمله بدأت تسأل جاكي عمال الريسبشن بالاوتيل
_..محسن انت اللي كنت في اللي استقبال امبارح
_ايوه جاكي الشفت بتاعي وكنت موجود
_انت تعرف مدام علا العروسه الجديده بنت صاحب القريه
_اه طبعا الكل عرفها حتي امبارح شوفتها نازله لوحدها من غير جوزها وحاولت اندهه عليها تكون محتاجه حاجه بس كانت شكلها صعب
_صعب ازي يامحسن
_كانت شكلها معيطه او بتعيط ومبهدله مش زي عادتها وماشيه مش سامعه حد وحتي بالإمارة خبطت في الحرس اللي بره ثواني اندهولك
_عم مصطفي شوفت مدام علا بنت صاحب القريه كان شكلها عامل ازي
_ كانت تعبانه يابنتي ماشيه تتسند حتي خوفت عليها ولسه هكلمها خبطتني ومشت من الناحيه دي
_خير جاكي طلبتيني في جديد عشان انا هنزل القاهره اول طياره بعد اربع ساعات عاوزه اجهز
_حازم علا عملت فيها اي خلها تمشي وتسيبك وهي تعبانه وسايبه كل حاجه
_انتي اتجننتي هعمل فيها اي انتي نسيتي انها مراتي ولا اي
_حازم عملت فيها اي ياحازم والا مش هسكت
_لا انتي واحده فاضيه عن اذنك
_ عمي انا جاكي
_اهلا حببتي اخبارك اي قابلتي علا عندك اوعي تكون مش مبسوطه .انا مظبط ليها كل حاجه هناك
_عمي انا بكلمك عشان علا
_مالها علا ياجاكي
_حمد الله علي سلامتك
_وسلامتك يااكمل مش عارفه اقولك ايه علي وقوفك جنبي واللي عملته معايا
_انا بزعل ياعلا من الكلام دا احنا أصدقاء ولازم نقف جنب بعض
_علا بصت لاكمل وحست من عيونه انها بتقول كلام تاني وكانت بتتهرب من فهمها
_يلا نركب تاكسي عشان اوصلك للبيت
_لا يااكمل انا هركب لوحدي عشان لو حد شافني
_ياعلا..مش هينفع
_عشان خطري لازم تسمع كلامي خليك بعيد
اكمل وقف لعلا تاكسي ومشي التاكسي بعلا ومشي قلبه معها وهنا قلبه أعلن عن حبه ليها
_ايوه عمي براحه في اي اهدي عشان افهم
_بنتي فين ياحازم عملت فيها اي انطق
_بنتك طفشت ياعمي وهي في شهر عسلها شوف انت بقي
_بنتي كانت بتحبك مش مغصوبه عليك
_امال كانت مانعه نفسها عني ليه اسأل بنت عن السبب وليه طفشت ومع مين
_انت اتجننت امال المنديل كان اي
_اسأل بنتك جابته منين
_ لما ترجع ياحازم ليا كلام تاني
علا وصلت الشارع بتاع بيت بابها وهي خايفه بتتلفت وفجاءه وهي دخله العماره لاقيت واحد من وراها مسكها وشل حركتها وشممها منديل وخدها في عربيه وطلع بسرعه
حازم وصل القاهره هو ونهي ورجع وصل نهي بيتها وطلع علي بيته ليشوف علا تكون راحت هناك بس ملقاش حد وطلع علي بيت عمه
ونهي كانت مبسوطه من اللي بيحصل وفرحانه في علا وفجاءه موبيلها رن
_اه وصلت حالا وحازم راح لابوها يشوفها هناك
_هههههه مش هيلاقيها عشان احنا سبقنا الاول قبل ماتطلع بيتها وموجوده اهي متخدره
_حلو اوي سبها لغايه مااعرف انزل وكل ماتفوق خدرها لغايه ما مانزل بكره
_حلو كده ياست علا اللعب احلو وهنلعب كتير يافلاحه
_بنت من اول يوم وهي مانعه نفسها عني وانا ساكت ومستحمل عشانك وعشان هي بنت عمي ومش راضي اتكلم كنت بشوف مكالمات ووشوشه طول الليل في المكالمات وبسكت عشانك شوف ياعمي بنتك طفشت ليه ومع مين
_ولو مرجعتش انا مش هسكت دا عار عليا ياعمي عن اذنك
خرج حازم وهو مبسوط ومنتصر وشكك عمه في بنته
_بنتي متربيه كويس ياحج وابن اخوك شكله بيفتري عليها
_جاكي قالت كلام عكس اللي بيقوله
_بنتي كانت بتحب ابن عمها وجوزها كان حلم ليها ازي ابن اخوك يقول كلام دا ومين الست دي اللي بتقول عليها جاكي وهو احنا لينا قرايب في شرم ولا لأمه قرايب هناك
_مش عارف ياحجه انا خايف علي بنتي اوي
_اهدي ياحبيبي بكره تلاقيها متقلقش ان شاءالله تلاقيها
_هتجنن يانهي راحت فين وسايبه كل حاجه حتي الفيزا بتاعها وموبيلها
_نهي بدلع يبقي يامعلم يبقي في حبيب في النص
_انتي اتجننتي علا متعملش كده بنت عمي وعارفها مش بتاعه الكلام دا
_نعم ياستاذ حازم مالك اتعصبت اوي كده ياعني انا ليا فيه
_مقصدتش حببتي
_لا مخمصاك
_طب كده …
_نهي ايوه بقي وقلع*ت نهي قميصها وغرقت في حض*ن حازم
(اتهدوا بقي )البت مخطوفه ونهي شغاله مش بترحم
اكمل راح علي بيتهم اللي في القاهره وكان مستني من علا ترن عليه من اي موبيل عشان يطمن عليها بس مافيش اي حاجه تطمنه ومش عارف يعمل اي وافتكر
_جاكي انا اكمل
_ايوه اذيك ياكمل عامل اي .كنت عاوزه أسألك عن علا لو شوفتها وهنا قطع اكمل كلام جاكي
_شوفتها وانا اللي سفرتها القاهره

يتبع….

الفصل الثاني عشر

بعد مااتكلم اكمل جاكي في الموبيل وعرفها كل حاجه وانه ساعدعلا انه ينزلها القاهره وانه قلقان علي علا المفروض تتصل تطمنه عليهااول ماتطلع بيت أهلها وطلب منها انها تكلم علا في بيت اهلها عشان يطمن عليها وطبعا كان رد ابوها وامها ان علا ماوصلتش ولا اتكلمت معاهم
طبعا جاكي فضلت تنزل القاهره عشان تطمن علي علا وفعلا حجزت علي اول طياره نزله القاهره
_حمد الله علي سلامتك ياجاكي مستنيكي بفارغ الصبر
_الله يسلمك يااكمل بعد اللي حكيته واللي سمعته من عمو لازم انزل عشان نشوف علا فين وايه الحكايه بالضبط
_جاكي انا مركبها تاكسي للبيت ازي موصلتش
_مش عارفه يااكمل الموضوع يقلق بجد وعمي وطنط قلقين عليها والمحير تصرف جوزها ممكن يكون هو السبب في غيابها
_احنا سافرنا قبل مايعرف ازي ياجاكي لازم نتصرف انا حاسس انها في خطر
_يبقي لازم نتكلم مع عمو عشان يقدر يساعدنا
_يلا بينا لازم نكسب وقت
نهي اول ماوصلت القاهره اول حاجه عملتها انها تزور …..
_حبيبي وحشتني امتي بقي اخلص من القرف اللي معايا واحتكم علي فلوسه ونعيش مع بعض في بيت واحد
_انا مستني ياقمر ومستحمل الجل*نف اللي معاكي مع اني بغير عليكي اوي
_قلبي معاك ودا المهم
_برضو جس*مك يخصني وبتعب لما اتخيل حد يلمسه او يحس*س عليه غيري
_خلينا في المهم البت فين واوعي تكون صحت
_عيب عليكي قبل ماتصحي بكون مديها مخدر تاني عشان متفوءش بس اقولك البت حلوه وتحرك اي مشاعر وانا خاف علي نفسي الصراحه منها
_سامر لم نفسك والا هلغي العمليه دا الموضوع دا جلنا من هوا خلينا نستفيد يبقي حازم وقربته والبت ابوها مريش يبقي نستفاد من كل ناحيه هي فين ورهالي
_تعالي اهي نايمه زي الملاك يااوعدي ازي جوزها مش شايفها زي مابتقولي
_عشان معاه نهي ولا نسيت نهي وامكانيتها
_الصراحه اه نسيت وعاوز افتكر
_طب تعالي افكرك ياقلبي واقولك علي خطتنا وانا بفكرك
وشال سامر نهي وبدأت تفكره وتقوله الخطه اللي هيستفادوا بها من علا واهلها بعيد عن حازم
_طب بقولك بقي
_ها ياسامر
_ لما نخلص عمليتنا وناخد فلوسنا من ابوها ادوق جس*مها زي ما حازم دايق جس*مك عشان ناري تبرد
_فكره ياسامر وعشان تكسر عينها اللي شايفه نفسها دي خلاص موافقه
سامر انبسط وضحك عشان هيكون مع علا بعد ماشفها وعحبته
جاكي وأكمل وصلوا عند والد علا في مكتبه في القاهره وقابلوه
_يااه كل دا حصل لبنتي وانا معنديش علم ومن ابن اخويا
_والله ياعمي انا مكنتش قادره اعمل حاجه كل اللي قدرت اعمله اني كنت جنبها وحاولت اساعدها واهون عليها الايام اللي فاتت
_اخص عليك ياحازم دي قبل ماتكون مراتك بنت عمك
_وانت استاذ اكمل طمني علي بنتي كانت كويسه طمني ارجوك
_والله يافندم اللي حكيته لحضرتك هي قالته ليا بالحرف عشان كده ساعدتها تنزل القاهره وانا مركبها تاكسي لعنوان بيتكوا ازي مرجعتش
_بنتي كده في خطر لازم نتحرك ولازم افهم واعرف حازم ليه يد في اختفاءها ولا لا
_المهم يافندم حضرتك لازم نتابع الكاميرات اللي في الشارع والمدخل عندك عشان نشوف التاكسي جه علي هناك ولا راح حته تانيه
في بيت حازم ونهي كان حازم قاعد قلقان وهيتجنن علي علا راحت فين وبتعمل اي ومن بيساعدها
_الله انت هنا انت جيت من امتي مكلمتنيش ليه
_جاي من ساعه انتي كنتي فين وازي مقولتيش انك خارجه
__مرضتش اشغلك وكمان دي ماما رحت اشوفها عشان وحشتني واشتريت طلبات للبيت
_امال مش شايف حاجه معاكي
_هو تحقيق ولا اي وبعدين عملت اي مع عمك
_وجهته ان بنته هي اللي طفشت ومش حابه عشتي وانا ساكت عليها ولو مشفش حل معاها انا هتصرف
_حلو اوي كده
_مش عارف هي فين اكيد في حد مساعدها دي مشت ومعهاش حاجه خالص وياعالم هي فين لسه في شرم ولا نزلت القاهره انا هتجنن
والد علا خد اكمل وجاكي وراحوا للبيت ودخلوا في اوضه جهاز المراقبه للعماره وبدأوا يسالوا ويشوفوا الكاميرات مع حارس أمن العماره
_الكاميرات اهي اللي في المنطقه من تلات ايام اتفضلوا شوفوها براحتكم ودي كاميرات العماره ومدخلها
_اه اهو دا اليوم اللي بتقول فيه يااكمل ان علا رجعت القاهره والوقت اهو
_اهوو دا التاكسي ياعمي اللي ركبت فيه انا كنت واخد رقمه احتياطي ومصوره معايا فون
_اهي بنتي اهي دي نزلت من التاكسي ودخلت المدخل في العماره
_ايه دا دا حد مسكها من ايدها وخدرها وركبها عربيه الحق يااكمل علا اتخطفت
_ااه يابنتي دا انا ماليش غيرها انا ماليش أعداء عشان يعملوا معايا كده وفي بنتي
_لا في ياعمي حازم جوزها انت نسيت اللي عمله فيها وياتري هو ليه يد او لا
_ اكمل طب ايه اللي العمل انا عاوز بنتي امها لو عرفت هتروح فيها
_اهدي ياعمي العربيه اللي خدت علا عليها نمر لوسمحت ياباشمهندس كبر الأرقام دي متقلقش ياعمي موضوع علا انا مش هسكت عنه
عند نهي وحازم ونهي بدلع وميا*صه
_زومه زومه انت سرحان في اي
_في اللي ملهاش مكان اعرفه عاوز اعرف راحت فين ومع مين انا هتجنن
_طب بقولك تعالي عوزاك في حض*ني
_نهي مش وقته ..وهنا حازم قام يلبس
_رايح فين كده وازي ترفضني انت اتجننت
_مش وقته سلام
_ماشي يا حازم الكل*ب اما فرجتك علي الابله بتاعتك
والد علا خد جاكي وأكمل وطلعوا البيا عشان يتكلموا ويعرفوا هيعملوا اي
_اتفضلوا هنا اتفضلي يابنتي اتفضل يااكمل يابني
_ياحجه زمايل علا وجاين يطمنوا علي علا
_اهلا بيكوا بنتي معرفش فين ياتري حصلها اي وجوزها مش عارف هي فين
_حجه اقومي اعملي حاجه ليهم يشربوها
_حاضر ياحج عن اذنكم
_ لو سمحت ياعمي عاوز اطلب منك طلب
_اتفضل يابني سمعك
_مش عاوز حازم يعرف اني قابلت علا في شرم ولا ساعدتها تنزل القاهره هي كانت طالبه مني كده
_طبعا يابني متخفش مش هقول هي عندها حق لو حازم عرف ممكن يعاند معاها ويسوء سمعتها اكتر
حازم كان هيتجنن مش عارف يعمل بيسأل نفسه وهو سايق ورايح لعمه هي الأمور باظت ومش زي ماهو مخططها لازم يتصرف عشان ياخد اللي عوزه وكمان بيسأل نفسه ياتري هيتجنن عشان حقه ولا عشان خايف علا تروح منه
_عمي هنا يامرات عمي
_اه اتفضل معاه ضيوف مافيش أخبار عن علا
_انا اللي جاي أسألكم في اخبار عن مراتي
_اتفضل يابني في الصالون عمك جوا
حازم اول ماشاف اكمل وجاكي
_الله الله الله متجمعين عند النبي الابله جاكي والأستاذ اكمل هنا يامرحبا يامرحبا
_اتفضل يابني أصحاب علا جايين يطمنوا عليها
_والله هو اكمل بقي من أصحاب علا
_انا انا كنت جاي اطمن واكلم مع الحج في أمور في الشغل
_والله هو في شغل دلوقتي يابني احنا لسنا عارفينك من اسبوع
_حازم جري اي دا بيتي واستقبل اللي انا عاوزه اتحكم انت في بيتك
_وانا ياعمي جاي اسأل علي مراتي اللي اظاهر انكم مخبينها عني
_انت اتجننت نخبي مين احترم نفسك وأنت بتكلم عمك
اكمل قام وجاكي قاموا واستاذنوا عشان يمشوا لان الموقف بقي محرج ولسه هيمشوا وفجاءه حازم وقف قصاد اكمل
_لو حسيت بس انك ليك يد في موضوع علا مش هرحمك
_استاذ حازم موضوع اي
_حازم بطل بقي أحترم وجود عمك اتفضلوا انتوا وزي مااتفقنا علي الشغل بس لما افضي
_تمام حضرتك وهنبقي نطمن علي مدام علا حازم اعترض طريق اكمل تاني
_وتطمن عليها بمناسبه اي هو في اي بالضبط ياعمي
_عن اذنكم يلا جاكي
حازم التفت لعمه بعد مااكمل وجاكي مشيوا
_بقولك ياعمي اللعبه بانت بنتك اتجوزتني وهي ماشيه مع واحد غيري
_اخرص انت واحد ندل وعرفت كل اللي حصل لبنتي ومش هفوت كل وجع سببته لبنتي
_كده انا فهمت التجمع اللي كان هنا وانتم اللي عاملين حوارعلا وعرفت مين اللي نزلها القاهره حبايب القلب صاحبتها وحبيب القلب اكمل بيه اللي جه وراها شرم وبقي يطاردنا في كل حته
_حازم اطلع بره بيتي وانا هعرف اجيب حق بنتي ازي منك
_حقي انا اللي هخده منك ومن بنتك اللي خدعتني وبقولك ومن الآخر حريه بنتك قصاد حقي في ورث ابويا وعليه حبتين شوي كمان
_بره ياكل*ب مطمرش فيك تربيتي
يوم جديد ونهار جديد وجاكي وأكمل في العربيه بتاعته
_جاكي رقم العربيه عرفته بتاع مين وعنوانه
_كويس يلا بينا مستني اي
_لا انا هروح لوحدي
_اكمل يلا نكسب وقت انا مش هسيبك هدورمعاك علي علا علا دي اختي ومش هرتاح الا معرف هي فين
مشي اكمل وجاكي علي عنوان العربيه كانت فيلا في منطقه مقطوعه في المقطم
_ انا هركن هنا بعيد والفيلا اهي اكيد علا هنا
_طب يلا ننزل عشان نلحقها
_لا انتي هتخليكي هنا عشان لو اتاخرت او حصل حاجه تعرفي تلحقينا
وفجاءه وأكمل وجاكي في العربيه لقوا عربيه وقفت ادام باب الفيلا ونزلت منها ….. وبصدمه لاكمل وجاكي
_ بصي بصي ياجاكي ايه دا مش دي …….

يتبع….

الفصل الثالث عشر

في منزل علا كانت والدتها ووالدها منهارين لغياب بنتهم وفجاءه موبيل والد علا رن
_الو …الو…مين معايا
_بنتك عندنا لو عاوز ترجعلك جهز ٢مليون دولار
_انت اتجننت ..الو الو
_لو عرفنا انك بلغت البوليس جهز كفن العروسه
_الو الو الو
_هنكلمك توصلنا الفلوس ازي
_الو الو
جاكي وأكمل وصلوا لمكان صاحب العربيه اللي تخطفت علا فيها وفجاءه اكمل لمح عربيه وقفت ادام الفيلا ونزلت منه ست صاروخ
_جاكي بصي مش دي كانت معاكوا في شرم
_ايوه دي نهي يانهار اسوخ ياعني حازم اللي خطفها
_بس حازم مش معاها
_مايمكن يكون جوا مع علا
هنا انقبض قلب اكمل وفجاءه موبيله رن كان والد علا
_اكمل علا مخطوفه واللي خطفها كلمني وطلب فلوس
_يااه طب ياعمي متعملش حاجه الا مااجيلك ادعيلي يمكن اجي ومعايا علا
_اي ياسامر مش كنت عندك امبارح
_وحشتيني اقولت ابعتلك اجيبك
_ياسامر خايفه حازم يشك بقي قاعد في البيت وكمان مسكلي علي الوحده كلمت ابو البت عشان يجهز الفلوس اللي اتفقنا عليها
_ حصل ياقلبي قبل ماتجي طب تعالي وبعدين امشي
_شلني سموره وبراحه عليا
وعدي وقت نهي وسامر مع بعض عر*ايا موبيل نهي رن كان حازم
_نهي فينك بقيتي بتخرجي من غير مااعرف
_انا عند صحبتي تعبانه وكنت معاها هجيلك اهو بسرعه
نهي قامت بسرعه ولبست عشان حازم وهي ماشيه
_سامر اهدي شويه عشان منتكشفش ومشت نهي وركبت عربيتها وكان اكمل وجاكي بيراقبوا الوضع
_نهي طلعت لوحدها يبقي اكيد حازم جوا
_مش عارف ياجاكي حاسس ان حازم بره الموضوع دا
_ياعني نهي شغاله لوحدها
_احتمال كبير
_طب هنعمل اي دلوقتي هنفضل كده
_بصي انا هحاول ادخل الفيلا وانتي تفضلي في العربيه والموبيل معاكي عشات اكلمك ولو اتاخرت اكتر من ٣ ساعات ومكلمتكيش تطلعي بالعربيه وتبلغي البوليس
_تمام ربنا معاك
نزل اكمل من العربيه بعد ما المنطقه بقت اهدي رغم أنها منطقه مقطوعه وبعيده عن العمران بس استني لما الجو بقي اهدي اكتر ووصل لباب بواب الفيلا اللي كان ازاز إلكتروني وكان في كاميرات اكمل خد باله منها وبعد عنها وحاول انه يكون بعيد عن الكاميرات ومشي جنب سور الفيلا الحديد ولف حولين الفيلا مع السور لغايه مابدا يتسلق السور بعيد عن الكاميرات وفعلا نجح اكمل في نط السور وبقي داخل الفيلا استخبي ورا شجره نخيل كبيره وبدأ يستكشف الجنينه والفيلا
عند سامر وعلا
سامر بعد ما نهي مشت واتأكد انها مش هتكلمه ولا هتزعجه سامر قرر ليلته انهارده هتكون مع القمر اللي عنده جاب كرسي وقعد ادام سرير علا اللي كانت رايحه في غيبوبه بسبب المخدر اللي كان بيدهولها سامر
_فوءي بقي عاوزك صاحيه عشان تخدي وتدي معايا كده دا مش هديكي تاني حازم دا مغفل ازي القمر دا معاه ويبص للقمر الكسر اللي مداس من كله انا بقي هدوس القمر وهعرف قيمه القمر
هنا بدأ المخد*ر ينسحب من جسم علا وبدأت تفوء شوي وشوي وهنا فتحت عينها وبدأت تبص للسقف والمكان ونظرات استغراب ونظرات غير مفهومه بتسال انا فين وهنا لمحت حد قاعد قصادها علي كرسي قامت مفزوعه
وبقت تبص لنفسها وتطمن علي جسمها وهدومها
_انا فين وانت مين
_انا اللي هشتري القمر عشان ادوسه
_انا مش فاهمه حاجه وبدأت تفتكر انها كانت دخله بيت ابوها لما رجعت من المطار .. ايوه انتي اللي خطفتني انت حازم بعتك صح
_هنا بضحكه سامر رج المكان خوفت علا وقام وجه قعد علي السرير قصادها وعلا بتبعد نفسها وماسكه هدومها وياقه بلوزتها
انتي خايفه كده ليه انا مش هعمل حاجه غصب عنك
_ انت مج*نون سبني عاوزه امشي وهنا حاولت تقوم اته*جم سامر عليها ومسك ايدها
اكمل بدأ يدرس بنظراته الحاده مداخل الفيلا واتحرك لاقي كذا مدخل للفيلا ووصل لمدخل من ورا الفيلا وكان بابه ازاز حاول ان يفتحه مش عارف خايف يعمل صوت أو يتكسر ومع كذا محاوله وبقوه اكمل كسر قفل الباب الازاز وانفتح منه
ودخل اكمل بيتفقد المكان ووضح ليه ان اللي مع علا شخص واحد اللي كوبايه والطبق في كل ركن بيظهر ان الشخص واحد
بدأ يدور في كل مكان ولاقي سلم داخلي للدور التاني وبدأ يسمع صوت تلفزيون
وهنا بعت رساله لجاكي انه تمام وماشي في خطته بنجاح وبدأ يطلع السلم بحرص وعلي خطوات بطيئه وهو بيلتفت في كل مكان وطلع الدور التاني اللي كان ممر طويل مليان غرف وصوت التلفزيون كان من بعيد واستنتج ان الغرفه الاخيره دا مكان علا
بدأ يتحسس اكمل الخطوات بحرص بعيد عن الكاميرات اللي كانت مليانه الممر لغايه ماقرب من الغرفه اللي فيها صوت وبدأ يسمع صوت صريخ وصوت راجل وهنا قلب اكمل اتقبض
علا كانت بتصر*خ وهو كان بيحاول يشل حركتها عشان يفتحلها البلوزه وكان بيحاول يلته*م شفاف*يها
_ابعد ياجب*ان ياحقي*ر
_مقدرش انتي تحلي من علي المش*نقه جوزك مغفل وبدأ يقطع بلوزتها وبأن صدر*ها والكب الداخلي اللي تحت البلوزه
هنا اكمل سمع صر*يخها وكلامه وبكل قوه اكمل فهو فتي الجيم الحاصل علي انحازات وشهادات ركل الباب برجله اتفتح وهنا
_ اقوم يااوس*خ ياند*ل ومسك اكمل سامر من ظهره عشان يشيله من علي علا اللي كانت بتصرخ بستهريا
_سامر مين انت وضرب سامر اكمل لكمه ولكن ردها اكمل بسرعه لسامر لكمات وبقي يخبطه في الباب والمرايات اللي كانت ماليه الاوضه ووقع سامر ووشه كله دم لكن سامر مستسلمش وقام شده من رجله يوقعه
وهنا اكمل وقع بس علي مين بدأ يركل اكمل سامر وهو واقع علي الارض وقام عليه وبدأ يضربه بوكسينج لغايه ماوشه بقي شوارع
وقام اكمل وبدأ يجرجره لبره الاوضه وبدأ يدور علي اي حبل او اي حاجه يربطه بيه بدأ يفتش في الادراج والدولاب لغايه ملقي حبل وبدأ يربطه علي كرسي وهو مغمي عليه ووشه مش باين من الدم والكدمات اللي ماليه وشه
وكان اكمل وشه مليان دم وكدمات من ضرب سامر ليه وبعدها راح لعلا اللي كانت في حاله انهيار وبلوزتها مقطوعه خد علا في حضنه وبدأت تصرخ وهو غمرها ومخبيها بحضنه ووهو بيحاول يتصل بجاكي
_جاكي لاقيت علا كلمي والدها طمنيه وميعرفش حد اننا لاقيناها
وهنا لاحظ اكمل علا وصدر*ها اللي باين فجأه قام وقلع قميصه ولبسهولها واقفل زرايره وخدها في حضنه تاني وبدأ يسنادها عشان تنزل وهي مش قادره وفجاءه شال علا بسرعه ونزل بيها وطلع من الفيلا وجاكي اللي كانت مجهزه العربيه ادام باب الفيلا وفتح الباب وطلعوا وركب علا العربيه وهي في حاله هستريا وفزع وجاكي مصدومه من منظر صاحبتها وتأثرت باللي حصلها
_هنطلع علي بيت عمه والد علا
_اكمل لا علي المستشفى الاول
وصلوا المستشفى وكانت علا في حاله اعياء وانهيار عصبي حاد وتم الكشف عليها وهنا اكمل كان منتظر بفارغ الصبر خروج الدكتور واول ماخرج
_طمني يادكتور اخبار مدام علا اي
_عندها انهيار حاد ومتعرضه لاغت*صاب
_هنا اكمل اغت*صاب ازي دي متجوزه تقصد حالا يادكتور
_المدام متعرضه للعنف في العلاقه الزوجيه من اسبوع او اقل الجروح في جسمها والع*ضو بتاعها مش تعامل زوج لزوجه دا واحد مغت*صب ربنا يلطف بيها الانهيار والعنف سببلها انهيار عصبي وحاله نفسيه ممكن تأذي نفسها
_ازي يادكتور تاذي نفسها
_هتحاول محاولات انتحار كتيره خلو بالكوا
_اانتحار

يتبع….

الفصل الرابع عشر

اكمل بعد ماانقذ علا من سامر وراح بيها علي المستشفي لأنها كانت في حاله نفسيه وحشه وأكمل خاف عليها وطلب بالكشف عليها عشان يطمن عليها وكان قلقان هو وجاكي لان الدكتور طول في الكشف علي علا وأكمل كان في انتظاره متوتر رايح جاي مستني الدكتور بفارغ الصبر واول ماطلع الدكتور
اكمل..طمني يادكتور اخبار علا اي
الدكتور .. المريضه عندها انهيار عصبي حاد لتعرضها حاله اغت*صاب شديده
اكمل.. اغت*صاب ازي وامتي الموضوع دا يادكتور علا متجوزه
الدكتور .. حضرتك مين
اكمل .. انا قريبها وانا اللي جايبها هنا
دكتور .. اتفضل معايا علي المكتب لو سمحت
اكمل راح مع الدكتور عاوز يطمن هو لحق علا ولا مقدرش ينقذها
دكتور .. مدام علا اتجوزت من امتي
اكمل .. باستغراب من حوالي شهر ونص
دكتور .. مدام علا اتعرضت لعلاقه حمي*ميه عنيفه اغت*صاب بالمعنى المعروف ويعتبر دي اول علاقه لمدام علا
اكمل .. مش فاهم حضرتك وتقدر تقولي امتي الموضوع دا
الدكتور.. مدام علا كانت عذراء الا من أربع أيام بعد ماتعرضت للعنف في العلاقه دي واللي واضح من الجهاز الت*ناسلي ليها
وغشاء الب*كاره المتهتك ولكن يوجد بقايا له ودا يوضح انها كانت بكر وحصل العنف دا وتهتك ولكن فضل موجود
اكمل وهو بيسمع كان متعصب وعروقه من شده غضبه كانت بارزه من عروقه
اكمل.. طب حالتها اي دلوقتي واقدر اشوفها
دكتور .. مدام علا في حاله انهيار وادتلها منوم عشان ترتاح لان جسمها كله كدمات
اكمل .. طب معلش يادكتور حابب اطمن كل اللي بتحكي عليه دا حصل من ايام ياعني مش انهارده
دكتور .. طبعا الكشف الطبي وضح دا
اكمل .. ممكن طلب تاني لو تسمح
دكتور اتفضل
اكمل .. الكلام دا مايعرفوش والدها من فضلك لانه ممكن يحصل مشاكل مع جوزها
دكتور .. حاضر انا هنفذ اللي انت عوزه عشان موضوع حساس
بس في حاجه لازم اوضحها لحضرتك
اكمل .. اتفضل وياريت ماتخبيش عني حاجة عشان اقدر اتصرف
دكتور.. مدام علا مع الحاله النفسيه اللي هي فيها والانهيار هتحاول تنتحر وهيكون ليها عده محاولات في دا
اكمل .. تنتحر ازي وليه
الدكتور .. لان من الكشف والكدمات اللي في جسمها كان في مقاومه منها ورفضها كان واضح في العلاقه دي ولما حصلت هتكرهه جسمها وهتحاول تخلص من نفسها
اكمل .. بس دي متجوزه ودا عادي
الدكتور.. اللي واضح ان العلاقه بينها وبين جوزها مش عاديه انصحكوا تعروضها علي دكتور نفسي ضروري
اكمل .. شكرا يادكتور
اكمل طلع من عند الدكتور وهو موجوع علي علا واللي حصلها ومش قادر يفهم ازي جوزها عمل معاها كده وهي كانت قالت ليه انها كانت بتحبه
اكمل.. جاكي مش عاوزك تسيبي علا الفتره دي
جاكي ..الدكتور قالك ايه ياكمل طمني وشك ميطمنش
اكمل .. بعدين هقولك بس لازم تفهميني من غير ماتخبي عليا حاجه ايه العلاقه بين نهي وحازم وعلاقته مع علا بس هدخل هطمن علي علا الاول
اكمل استاذن من الدكتور انه يطمن علي علا من بعيد وهي نايمه دخل اوضتها واقفل الباب وقعد علي الكرسي اللي جنب سريرها
مسك ايدها وعلا غايبه عن الوعي
اكمل… انا مش عارف ازي اتعلقت بيكي من اول مره شوفتك وحسيت انك وراكي قصه كبيره وقلبي اتخلع من مكانه لما تهتي في الصحراء في شرم ورد ليا لما لاقيتك
انا مش عارف اللي بيحصلي دااي .. اللي متأكد منه اني بحبك رغم انك شايله اسم حد غيري
عندي يايقين ياعلا انك في محنه وانا عمري ماهسيبك وانتي في محنتك دي
هفضل حتي لو لكنتي مش ملكي هفضل جنبك عشان قلبي معاكي من غير ماتحسي وانا من غير قلبي مقدرش اعيش
اكمل مسك ايدها بايده الاتنين وباسها
انا عارف اني مقدرش اقول الكلام دا لكي وانتي واعيه عشان مش من حقي اقوله لكي بس انا اقولته دلوقتي عشان بعاهد قلبي انه مش هسيبه وباس ايدها تاني وحطها جنبها بشويش
ووطي علي راس علا وباسها من جبينها وبيتحسس ملامحها اللي كله كدمات
وهنا اكمل اقسم لاجبلك حقك من كل اللي اذاكي وساب علا وخرج من اوضتها وطلع
اكمل لاقي جاكي بتتكلم في الموبيل وبتشاور له يستني بعد ماخلصت جاكي المكالمه
جاكي… حازم بيتكلم بيقول مافيش أخبار عن علا وانا معرفتش اقوله اي
اكمل.. استني والد علا عشان نتفق هنعمل اي ويكون الكلام واحد وأهم حاجه انا مظهرش في الصوره لحازم
جاكي.. ليه في اي يااكمل وحازم عمل ايه في علا وانت خايف منه ليه
اكمل .. بعصبيه انا مش بخاف من حد بس خايف علي علا انتي عارفه حازم اكتر مني .. جاكي عاوزه أسألك سؤال عن علا
جاكي.. اتفضل
اكمل .. علا كانت بتحب حازم صح
جاكي ..ايوه كانت
اكمل .. ياعني اي
جاكي ياعني كانت
اكمل .. عاوزه افهم اكتر تعالي نشرب حاجه في كافيتريا المستشفى لغايه ماوالدها يجي
جاكي وأكمل كانوا في الكافتيريا وجاكي حكت كل تفصيله عن حياه علا واعتراف حازم انه متجوزها عشان ورثه وانه فضلوا اخوات وأكمل بدأ يربط الأحداث ببعض وهنا
سأل اكمل عن نهي
اكمل ..أمال اللي خطفت علا كانت معاهم بتعمل إيه
جاكي .. مراته
اكمل .. بصدمه ناعم نهي مرات حازم
جاكي .. ايوه عشان كده علا كانت بتضغط علي اعصابها في الأيام اللي كانت فيها في شرم
اكمل .. الحق*ير الس*افل
جاكي مستغربه من رده فعل اكمل وبدأت تحس ان اكمل بيحب علا
جاكي .يارب علا تخلص من حازم وتبدأ من جديد وهي لسه بنت
اكمل قاطعها ..في الكلام…حازم اته*جم علي علا وبقت مراته شرعا ودا اللي خلها تمشي من الاوتيل ودا اللي خلها في انهيار وممكن تمو*ت نفسها عشان اللي شافته منه ليلتها
جاكي.. بتسمع مصدومه الح*قير
اكمل .. مش عاوز والدها يعرف حاجه مننا هي لو حبت تقوله احنا لا وبرضوا لو حكتلك متعرفهاش انك عرفتي
جاكي .. علا صحبتي ومش بتخبي عني حاجه
اكمل .. علا اللي فوق دي وحده تانيه غير اللي عرفتيها لغايه ماتخف هتساعديها ولا لا
جاكي .. اكيد هساعدها
والد علا جه المستشفى جري بعد مكالمه جاكي واطمن علي علا من الدكتور اللي وعد اكمل مش هيقول لحد علي اللي حصل لعلا
واطمن من اكمل كمان علي علا وبدأ اكمل يحكي علي المكان اللي لاقي فيه علا
والد علا.. طب حازم ليه يد في الموضوع دا والست اللي كانت معاه في شرم ليه تخطف علا واصلا مين دي انا معرفهاش ولاقريبه امه
اكمل بقي يبص لجاكي ومتردد يتكلم عنها وجاكي بقت متوتره
والد علا حس الموضوع اكبر من قريبته
والد علا… جاكي مين دي ياجاكي اكيد علا قالتلك طمنوني علي بنتي حصلها ايه وليه الست دي تخطفها
جاكي.. عمي الست دي تبقي مرات حازم
والد علا.. اي مراته امال بنتي اي بنتي كانت مستحمله كل دا ازي
علا استحملت اي كمان ياجاكي
اكمل.. اهدي ياعمي انا ماليش حق اتكلم بس لازم نفهم و نفكر هنقول لحازم اي وازي لاقيناها. عمي علا متنفعش ترجع لحازم
وفجاءه موبيل والد علا رن
حازم.. عمي عاوزه اعرف اي بالضبط اللي بيحصل بدأت اشك انك مخبي علا عني
والد علا.. علا في المستشفى
حازم.. انا جاي حالا
اكمل.. عمي هتفهم حازم ان علا نزلت من الطياره علي وحده صحبتها ولما تعبت علا كلمتك
والدعلا.. حاضر يابني انا اصلا مش طايقه انا لازم اخلص علا منه
اكمل.. عمي لو اتخانقت معاه هيعاند معاك ومش هيسيب علا وعلا لازم تبعد عن هنا وتسافر تغير جو الدكتور قال كده وعشان يسبها لازم تسايسه
والد علا.. حاضر
اكمل.. انا لازم امشي رايح مشوار وهرجع كمان شوي
حازم وصل المستشفي وفي دخلته للمستشفى شاف اكمل وقف قصاده
حازم.. ايه هو هنا في شغل كمان ولا اي الحكايه
اكمل .. صح شغل كمان هنا وسابه اكمل ولسه هيمشي
حازم ..مسك دراع اكمل. اكمل ابعد عن مراتي ولا مش هيحصلك طيب
اكمل .. هو حد قالك اني واخد مراتك
حازم .. علا بعيد عن شنبك واللي يقرب منها انسفه
اكمل .. اظاهر انك معرفتش الاخبار الجديده
حازم.. اخبار اي يااكمل
اكمل .. مش انا خطبت جاكي وخطوبتنا بعد كام يوم
حازم… جاكي
طلع حازم لدور اللي فيه اوضه علا ولاقي عمه وجاكي
حازم.. مبروك ياجاكي علي الخطوبه
جاكي.. الله يبارك فيك
حازم.. علا كانت فين ياعمي
والد علا.. كانت عند صاحبتها ولما تعبت صاحبتها كلمتني
حازم دخل اوضه علا وكانت ملاك نايم .قرب حازم وقعد جنبها علي السرير وبدأ يحسس جسمها ووشها
حازم.. وحشتيني اوي ياعلا انتي بقيتي مهمه عندي كل حاجه فيكي وحشتيني
علا هنا بدأت تفوء من المنوم وفتحت عينها علي حازم اللي بدأت تصرخ وهو يمسك ايدها ويهديها وهي بتفتكر ليله مااتهجم عليها
حازم.. اهدي ياعلا انا مش هعملك حاجه
علا.. ابعد عني ..مش عاوزك انت حقير وندل. وفي صرخها
كان دخول الممرضات والدكتور ووالد علا وجاكي
الدكتور.. من فضلك بره كلكم بره وبدأ يديها حقن مهدئه
حازم طلع من الاوضه وهو غضبان ووالد علا مسك ياقه حازم
والدعلا.. بنتي عملت فيها اي انطق هقتلك بنتي لازم تطلقها ياحازم
حازم.. علا مراتي واعلي مافي خيلك اركبه ونزل ايد عمه ومشي من المستشفى
جاكي اتصلت باكمل
جاكي.. اكمل علا او ماشفت حازم صرخت وانهارت تاني
اكمل … حسابك تقل ياحازم اقفلي انا جاي

يتبع…

الفصل الخامس عشر

حازم ساب المستشفى وهو متعصب من تصرف علا وتهديد عمه لو مطلقش علا وسابها في حالها
حازم.:والله لاوريك ياعمي مين هي*قتل مين والله لاحصرك علي بنتك واشرب بقي طول ماحقي عندك
بعد خروج حازم كان في وصول اكمل المستشفي وهو ملهوف علي علا عشان يطمن عليها واول ما طلع الدور اللي فيه اوضه علا
لاقي والد علا متوتر وغضبان من وجود حازم من شوي وجاكي بتهديه
والد علا.: بنتي لازم تتطلق منه لازم بنتي مش هتستحمل انه تعيش معاه تاني ولد عاق مفكر الناس تحت أمره والله لو مسبش علا في حالها لمو*ته
اكمل :اهدي ياعمي عشان نشوف حل عشان ميعندش معانا وكمان نقدر نسفر علا ممكن يرفض
والد علا:اكمل بنتي مالها ومخبي عليا اي بخصوصها
اكمل : والله ياعمي مكنتش عاوز اقولك بس انفعالك دا ممكن يبوز الدنيا
والد علا:انطق يااكمل في اي
اكمل:علا اتعرضت معاه لعنف ودا خلها تنهار وعرضها لحاله نفسيه وخلها هتفكر في الانتحار وهتحاول كذا مره فلازم نكون هديين وحوليها
هنا جاكي شهقت وانهارت من العياط ووالد علا اتصدم من اللي حصل مع بنته. بنته اللي كانت عروسه بقت أشلاء عروسه
اكمل:جاكي اسف اني اقولت لحازم اننا اتخطبنا وكويس انك قريتي الرساله في ساعتها لما قبلته علي باب المستشفي
فلاش باك
حازم ..مسك دراع اكمل. اكمل ابعد عن مراتي ولا مش هيحصلك طيب
اكمل .. هو حد قالك اني واخد مراتك
حازم .. علا بعيد عن شنبك واللي يقرب منها انسفه
اكمل .. اظاهر انك معرفتش الاخبار الجديده
حازم.. اخبار اي يااكمل
اكمل .. مش انا خطبت جاكي وخطوبتنا بعد كام يوم
حازم… جاكي
هنا اكمل ساب حازم هو ماشي طلع موبيل وبعت رساله لجاكي قبل طلوع حازم وعرفها انها تقول انهم مخطوبين له
بااااك
جاكي:كويس انك بعت لانه الموضوع مهم قبل مايدخل لعلا باركلي
اكمل :دا لتوقعته ..هنا وجه اكمل كلامه لوالد علا ممكن ادخل اطمن علي علا
والدعلا:اتفضل يابني كتر خيرك اللي بتعمله عشان علا
اكمل :علا غاليه عندي..اقصد غاليه عندنا كلنا
هنا دخل اكمل لعلا في اوضتها في المستشفى والمره دي قعد جنبها علي السرير وكان بيطمن عليها وبيغطيها وكان وشها كل عرق وكأنها بتحارب في أحلامها او كوابيسها وهنا فاقت علا شوي وبدأت تفتح عيونها براحه وبدأت تستوعب اللي بيحصل
والرؤيه مشوشه وفكرت ان اللي قاعد دا هيت*جهم عليها واتفزعت
ولما قامت وشافت اكمل اترمت في حضنه وهو
علا:لالا..ابعدوا عني ..ابعد عني
اكمل: اهدي ياعلا .. انا اكمل
علا:اكمل واترمت في حضنه كأنه امانها وهو بيهديها
اكمل :اهدي اهدي ماتخفيش انا جنبك ومش هسيبك
علا:اوعي تسبني اوعي وفضلت تعيط
اكمل: هنا طلع علا من حضنه ورفع وشها بايده ونظر لعيونها اللي تاهه فيهم عشان خاطري ياعلا كفايه مش قادر اشوفك وانتي بتعيطي واشوف دموعك ..اللي متعرفوش ان دموعك غاليه عليا اوي
علا..انا تعبت انا خايفه الدنيا بقت وحشه انا عايزه اموت عاوزه ابعد عن الحياه دي
اكمل : هنا اكمل مسك ايد علا وبدا يطمنها علا انا معاكي ومش هسيبك يلا هسيبك ترتاحي وانا جنبك وهفضل بره وخرج اكمل من اوضتها وعليه علامات القلق والحزن علي علا
حازم وصل البيت وكانت نهي بقميص النوم وممده علي كنبه الانتريه وقاعده بتقلب في الموبيل
نهي:حمدلله على السلامة ياحبيبي كنت فين
حازم:كنت عند علا
نهي : قامت بفزع وخضه عند مين
حازم :مالك في اي اتخضتي كده ليه كنت عند علا في المستشفى
نهي:بتوتر وحروف متلجلجه ليه مالها وكانت فين اصلا
حازم:معرفش بس ابوها بيقول كانت عند صاحبتها ولما تعبت نقلتها المستشفى وكلمتهم بس انا حاسس في حاجه وأنهم بيكدبوا
نهي :طب ادخل ارتاح ونرجع نتكلم
حازم:راحه فين انا عاوزك دلوقتي وحشتيني اوي ونفسي فيكي
نهي :بقلق روح خدلك شور وارتاح علي مااخرج وهجي بسرعه اطمن علي صاحبتي مردتش أخرج الا ماتجي واعرفك
حازم:باستغراب من نهي اول مره ترفض لأنها علي طول بتحب الموضوع دا وبتنسي اي حاجه وبتفتكر حضنه. ماشي متتاخريش
نهي خدت عربيتها وبسرعه علي سامراللي بتحاول تتصل بيه ولما وصلت الفيلا الانوار شغاله بس البوابه مفتوحه ودي مش من عاده سامر .. نزلت نهي وهي خايفه ودخلت الفيلا وهي بتندهه علي سامر لكن مافيش رد وطلعت الدور اللي في الاوض وهي بتندهه مافيش صوت الا صوت التلفزيون ولكن بدأت تسمع صوت بس غير واضح وهنا جرت لمكان الصوت اللي كان في آخر الاوضه
ودخلتها وتفاجأت بسامر مربط بالكرسي ومربوط بيأشارب علي فمه ووشه كل دم وملامحه غير واضحه منها
والاوضه مراياتها مكسوره و ومقلوبه وبدأت تفك ايشارب من علي وش جاسر وتفك الحبال
نهي.. مين اللي عمل فيك كده وفين البت علا
سامر :والشرار بيطقطق من عينه الحيوان طور هاي*ج جه وخدها وربطني زي ماانتي شايفه لازم انتقم منه
نهي:مين اللي خدها تعرفه شوفته قبل كده
سامر :لا وبدأ يوصف سامرر اكمل لنهي اللي ملامحه بدأت توضح لنهي
سامرر :لازم اشرب من دمه فاهمه
نهي :بدهاء اتوكس كنت اتشطرت عليه وهو بياخد منك البت كتك الف نيله الفلوس راحت علينا كانت هتجلنا من الهوا
سامرر :انا مش هممني فلوس علي اد ماانتقم من اللي شلفط وشي كده
نهي :لما نعرفه دا عاوزله تكتيك تاني. وقامت نهي
سامرر :راحه فين وسيباني كده
نهي :مروحه ولا عاوزني احضرلك الرضعه
سامر: عوزاك يانهي محتاجلك
نهي:جهزها لنفسك ولا خلي اللي شلفطك يجهزالك ومشت نهي
سامرر :يابنت الكل*ب بكره هوريكي هعرف اخد رض*عتي منك ازي
نهي ركبت عربيتها وهي مصدومه وبتكلم نفسها اكمل ايه علاقته بعلا وايه اللي جابه القاهره وايه اللي عرفه مكان علا ووصلت نهي البيت ولاقت حازم في اوضته وعلي سريره
حازم:رجعتي بسرعه ياعني
نهي :مقدرتش علي بعدك وانت عاوزني
حازم :اوي ياروحي
نهي:وهي بتقلع هدومها بكل جراءه واصبحت عار*يه انا جتلك اهو ودخلت في حضن حازم اللي بدأت تقلعله هدومه وهو،بيلتهم شفا*فيها وبدأ يلتهم كل حته في جس*مها كان حازم يبدع مع نهي واول مره تنبسط نهي
وحازم مع كل حركه مع نهي كان بيشوف علا انها اللي معاه كانه يلتهم علا
نهي::حازم …حازم
خازم ::اي الحلاوه دي ياروحي
حازم :بعد مخلص شهو*ته مكنش سامع نهي كان شايف علا وبس هاا معاكي عجبتك
نهي ::اوي ياروحي اول مره احس بطعمها معاك
حازم التفت وادي ظهره لنهي وبدأ يفكر في علا وبقت مسيطره عليه ونهي حست انه مش معاها بعد ماخلصوا حضنته من ظهره
نهي::رحت فين وسبتني
حازم :مافيش تعبان وهنام
نهي :بس عوزه هنام في حضنك
حازم :لو نمتي في حضني انا مش هعرف انام انا عرفك عاوزه ايه وانا تعبان وعندي بكره يوم حافل
نهي:: بدلع حااازم زومه
حازم.. تصبحي على خير يا نهي
في المستشفى كانت والده علا جات بس مكناش تعرف باللي حصل ليها
علا.. الحمد لله ياماما بخير اطمني بقيت كويسه
والده علا :اطمن ازي وانت في المستشفى ونايمه كده ووشك اد اللقمه
والد علا .. وبعدين معاكي بنتنا حلوه وبقت زي الفل ويومن تلاته وهتخرج صح ياعلا
علا ..صح يابابا ربنا يخليكوا ليا
والد علا. يلا حجه عشان اروحك وهرجع تاني لعلا
والده علا .لا هفضل معاها روح انت انت شكلك تعبان
جاكي ..انتم الاتنين هتروحوا وانا هفضل معاها متقلقوش،
وبعد إلحاح من جاكي عليهم والد علا ووالدتها روحوا وهما خارجين من الاوضه
والد علا.. تعبتك معايا يابني
اكمل .. متقلوش كده متقلقش انا هفضل معاهم لغايه الصبح متخفش عليها من حازم انا جنبها…اقصد انا وجاكي جنبها
هنا والده علا لاحظت اكمل انه مهتم بعلا وانه في حاجه
والده علا .. اكمل دا انسان راقي وذوق فين دا من زمان دا اللي يستحق علا
والد علا.. دا وقته ياحجه ربنا بيسخر لبنتك الناس الطيبه بنتك طيبه ومأذتش حد ربنا بيحبها
علا كانت في اوضتها ومعاها الطقم الطبي اللي مباشر حالتها وكانت عينيها بدور علي اكمل من الباب المفتوح قصدها وجاكي كانت جنبها وخدت بالها ان علا بدور علي حد وطت عليها
جاكي..متخفيش انا وأكمل هنا معاكي اكمل بره ماينفعش يدخل وهما معاكي بيكشفوا عليكي
علا.. هزت وشها بارتياح شكرا ياجاكي
الدكتور لجاكي.. هتنام دلوقتي ممكن ترتاحي بره عشان هتنام علي الاقل ساعتين
وفعلا اول ما علا حطت رأسها علي المخده راحت في النوم واطمنت جاكي عليها وطلعت مع الطقم الطبي
عند اكمل كان كل شويه والد علا يطمن علي بنته منه واول ما جاكي طلعت اكمل
اكمل ::سبتيها ليه وطلعتي
جاكي .. نامت خلاص كانت بتسأل عنك موجود ولا لا .. اكمل علا حساها متغيره وخايفه وعينها شارده انا خايفه عليها اوي
اكمل :متقلقيش مدامنا معاها وجنبها وانتي بالذات خليكي جنبها مهما حصل هقوم اجيب حاجه لينا ناكلها
جاكي.. هي ادمها ساعتين علي ماتصحي تعالي ننزل الكافتيريا.و نطلع تاني
اكمل .. ماشي
نهي بعد ما حازم نام بدأت تفكر في اكمل وازي تسيطر عليه وازي تشوف حل تاخد من اهل علا فلوس بدل الفرصه اللي راحت
نهي ..اجيبك ازي يااا استاذ اكمل لغايه عندي دا مش جاسر ولا حازم دا واد تقيل وانا بحب التقيل بكره اشوفلك سكه ياقمر وراحت في النوم
عدي الساعتين ووقت الفجر وفي اوضه علا وهي نايمه كانت بتشوف منظر الاغت*صاب اللي اتعرضتله مع حازم شويه حازم وشويه سامرر وهي بتقاوم في الحلم وساعات بتستلم لغايه ما شافت وقت ماحازم خلها مراته غصب عنها في الحمام فاقت مفزوعه وهي شارده كارهه جسمها كانت بتلملم هدومها وهي قايمه وكأنها نايمه نوم مغناطيسي
الدور كان هادي فمعظم الشفتات انتهت من الممرضات ودا وقت تسليم شفتات جديده
قامت علا وهي مش حاسه بنفسها وطلعت من اوضتها محدش حس بيها خارجه ومسكه هدومها من صد*رها وركبت اسانسير الدور وعملته علي اخر دور وطلعت فيه ووصلت لدور ٥ اللي كان السطح
ودخلت في سطح المستشفى وهي شارده كأنها في عالم تاني
ووقفت جنب السور وكانت بتسمع هاجس
انتي بقيتي واحده نج*سه انا اللي خطفتك وخليتك كده وساعات تسمع صوت حازم وهو بيقولها انتي بقيتي مراتي بتاعتي وانا اللي خليتك كده لازم تموتي لا زم تموتي
وهنا بدأت علا تطلع السور وبدأت عيونها تدمع وتحجب رؤيتها علا مش شايفه غير سواد وطلعت السور
والصوت بيقولها ارمي نفسك يلا. …. ارمي نفسك يلا….

يتبع…

الفصل السادس عشر

في كافيه المستشفى كان اكمل وجاكي قاعدين وفجاءه حسوا بتوتر في المستشفى حتي القلق وصل عندهم وهما قاعدين ممرضات نازله طلعه والحرس ودكاتره الاستقبال في كل حته اكمل حس بقلق
اكمل
هو في اي الدنيا اتقلبت كده في المستشفى مره وحده تعالي نطلع بقي
جاكي
مش عارفه انا لحظت كده يلا نطلع نطمن علي علا ونشوف في اي
واكمل وجاكي طالعين كان اكمل حاسس بشعور جواه مش عارف يفسره وجع في قلبه دقات سريعه مش فاهم في اي ولاقي ممرضه بتجري
اكمل..
انسه هو في اي المستشفي مالها مره واحده هاجت كده ليه
الممرضه
مريضه مش لاقينها ممكن تعمل في نفسها حاجه
اكمل اول ماسمع كده بنفس مخلوط بخوف وحيره وقلق ورجاء متكنش هي علااااا. جري بسرعه الاسناسيرات كانت مشغوله مقدرش يستني اسانسير يفضي بقي يجري علي السلم وطلع في اسرع وقت وفي نفس الدور اللي فيه اوضه علا اول ما طلع قلبه اتاكد ان علا في خطر لاقي ممرضات ومشرفات الدور بره اوضتها وبص في اوضتها وعلي سريرها اللي كان فاضي
اكمل
في اي واقفين كده و علا فين
ممرضه
مدام علا مش موجوده والامن بيتابع الكاميرات
وفجاءه حارس الامن طلع الدور اللي فيه الممرضات وكان اكمل واقف وجاكي
حارس الامن
المريضه طلعت الدور الاخير السطح الكاميرات بينت دا
اكمل اول ماسمع مستناش وبسرعه طلع بالاسانسير لدور الاخير وهو من جواه بيدعي ربنا ان يلحق علا
وصل اكمل الدور ودخل السطح واتصدم من اللي شافه لاقي علا بتعيط وقاعده علي ركبها وماسكه هدومها من صدرها وموطيه وشها في الارض
اكمل.
علا ليه بتعملي في نفسك وفيا كده ليه عاوزه تموتيني معاكي
علا
بدموع وانهيار عاوزه اخلص من حياتي من الوجع اللي بشوفه من الظلم من اقرب الناس ليا عاوزه انهي كل دا هنا رفعت وشها لاكمل وكملت بس مقدرتش مقدرتش اغضب ربنا
اكمل
اتحرك اقصدها بهدوء ونزل علي ركبته وقعد اقصدها ورفع وشها بايده وخلي عيونها اقصاد عينه طب وانا كنتي هتسبيني لمين لو في ظلم اكيد ليه اخر وبعديه امل ربنا كبير ياعلا عمل كده عشان يكشفلك حاجات كنتي مخدوعه فيها
علا
انا اتصدمت في حياتي في اللي الانسان اللي حبيته اللي هو ابن عمي ذلني وكسرني واغتص*بني انا بقيت اكرهه مش عاوزه اعيش معاه مش عاوزه اشوفه عاوزه حياه تانيه ارجع فيها علا
اكمل
تعالي معايا اقومي وكل حاجه هتنحل انا جنبك ومعاكي واهلك مش ابن عمك وبس في والدك ووالدتك واللي بيحبوكي واللي بيزعلوا علي زعلك
علا
هنا حست بدوخه ونفسها بدا يضعف يمكن ربنا هيحلها من عنده
اكمل
ياعني اي وبدا يلاحظ وش علا الازرق ونفسها اللي بيروح وفجاءه خدها في حضنه علي متسبنيش عملتي اي في نفسك حرام عليكي ليه بتعملي فيا كده وهنا علا غابت عن الوعي وشلها ولاقي الممرضات والدكاتره واقفين بالسرير المتنقل وخدوها علي علي العنايه
المستشفى كانت في حاله ذعر من اللي حصل لعلا واللي كانت في العنايه المركزه واكمل وجاكي مش فاهمين حاجه
اكمل
يادكتور عاوزه اعرف في اي وايه اللي حصل لعلا
الدكتور
اطمن كله هيتحاسب ومدام علا بقت احسن هي خدت جراعات كبيره من دوا ليها عملها هبوط حاد والحمد لله لحقناها بالاسعافات
فلاش باااك
علا قامت مفزوعه ماسكه هدومها ومن غير ماتحس لاقت ادويه جنبها فتحت كل العلب وخدتها كلها وقامت مش حاسه بنفسها ولا حد حاسس بيها وطلعت من اوضتها
بااااك
اكمل
رجاء محدش يقول اللي حصل دا لوالدها لان المستشفى هتتأذي والدها واصل وحضرتك عارف وياريت كمان جوزها اهم حاجه جوزها ميعرفش
الدكتور
اطمن وشكرا لحضرتك وانا هحاسب كل مقصر في اللي حصل دا
نهار جديد وصباح جديد ونهي بتفتح عيونها عشان تشوف حازم اللي صحي من بدري ودا مش عوايده وبيلبس
نهي
رايح فين كده بدري مش عاويدك ياحازم
حازم
رايح اشوف مراتي وارجعها البيت انا مش هفضل مش عارف عنها حاجة كده
نهي
جري اي ياحازم كلامك وطريقتك معدتش بطمني هو في اي بالضبط احنا مش قولنا هتخلص من حوار علا دا لما تاخد حقك يلا سومهم خد حقك وطلق ولا هي عجبتك عاوزه افهم
حازم.
وهو بيفتكر ليله الحمام اللي كان مع علا فيها ااه هطلق وهاخد حقي انا مش اهبل وعبيط لازم ادوخهم شوي زي ماابوها دوخني علي حقي
نهي
كلامك غير افعالك ياحازم ودا مش حلو ياخوفي لو لعبت بديلك من ورايا هموتك فاهم يانا ياالست علا دي انا بقولك اهو
علا طلعت من العنايه المركزه بعد ملحقوها ونقولها لاوضتها وكانت جاكي قاعده جنبها ومسكه ايد علا وهي متأثره باللي علا فيه
جاكي
علا متستهلش اللي بيحصلها دا والله حرام
اكمل
ان شاءلله ربنا هيحلها بإذن الله انا واثق ربنا جنب الطيبين بس عاوزك ياجاكي تكوني جنبها طول الوقت
علا بدأت تفتح عيونها وبتحاول تتطمن من اللي حوليها وبصوت هادي وضعيف
علا
انا فين جاكي انا فين اعدليني ياجاكي زهقت من النوم
جاكي
انتي هنا وان شاءلله هتخفي وتطلعي بإذن الله قريب وبدات تعدل علا عشان تقدر تقعد
اكمل
حمدالله على سلامتك ياعلا
علا
بنظره مريحه وبحب كانت بترد علي عيون اكمل اللي كانت بتقول كلام تاني وفحاءه
الباب خبط كان حازم اللي دخل بكل ثقه
حازم
صباح الخير انتم لسه موجودين من امبارح واتجه ناحيه اكمل
وبكل نظره غرور وثقه لو حابين تمشوا وترتاحوا اتفضلوا انا هفضل معاها واتجه نظره لعلا صباح الورد يااحبيبتي
حازم قعد جنب علا علي السرير ومسك ايدها وباسها وعلا خايفه منه وحازم متعمد انه يضايق اكمل
حازم
علا حببتي مش تقولي مبروك لاكمل وجاكي اتخطبوا
علا
بنظره استغراب لاكمل ولجاكي مبروك ليكوا
اكمل كان مضايق ان الموقف دا حصل وكان نفسه يفهم علا ليه عمل كده بس مكنش قادر عشان حازم
حازم
كلها يومن ياقلبي ونروح شقتنا
علا
بكسره وبنظره حزن اللي تشوفه
ومع استغراب اكمل من رده فعل علا كان غضبان من قرب حازم لعلا وطريقته المستفزه
اكمل
لسه الدكتور كان هنا وقايل ادامها اسبوع
حازم
قام من جنب علا واتجه ناحيه اكمل اللي حس انه انتصر علي اكمل في مضيقته وهنا اتاكد حازم ان اكمل عينه من علا وكمل حازم وهو باصص لاكمل لا هتكمل علاجها في بيتها وهنسافر عشان نبدا شهر عسل جديد وبجد لوحدنا
علا باستسلام عدلت عشان تنام ووادت ظهرها ليهم وغمضت عينها باستسلام
اكمل
عن اذنكم جاكي ساعه وهرن عليكي عشان اروحك ترتاحي حببتي
جاكي
اوكي حبيبي هستناك متتاخرش عشان علا هترتاح
علا سمعت حوارهم وهي مغمضه وحست ان الحياه عمرها ما هتضحك ليها ولازم تشيل اي فكره ناحيه اكمل اولا عشان هي متجوزه وعشان جاكي صحبه عمرها
اكمل طلع من الاوضه متعصب والغليان في عروقه اضايق ان علا فهمت خطوبته من جاكي غلط وعشان حازم اللي انتصر عليه وهنا اكمل كلم والد نهي انه لازم يجي عشان حازم ناوي ياخد علا ويروحوا
نهي وسامر كانوا قاعدين في مكان عام
نهي
عاوزين نشوف حل تاني ناخد اي حاجه من البنت دي البت وراها فلوس كتير وكمان مش مطمنه لحازم شكله حبها
سامر
امال فين قدراتك لازم ترجعي حازم لكي تاني ويكون تحت امرك عشان ناخد اللي وراه
نهي
هيحصل متقلقش استني عليا وهسمعك اخبار حلوه
والد علا جه المستشفي واطمن علي بنته وطلب من حازم انهم ينزلوا الكافيه بتاع المستشفى
والد علا
حازم زي ما دخلنا بالمعروف نطلع بالمعروف واللي انت عاوزه
حازم
حقي اللي هو حق ابويا
والد علا
ابوك مالوش حاجه عندي حقه خده من زمان وهو صرفه انما اللي انت هتعوزه ادهولك بس قباله حريه بنتي بنتي ملهاش عيش معاك
حازم
عشان اطلق بنتك نص اللي عندك ومن ضمنهاالقريه السياحيه
والد علا
انت مجنون صح انت اصلا ملكش حاجه عندي
حازم
وانت ملكش بنات عندي وقام حازم وسابه وطلع من المستشفى
وصل حازم البيت ولاقي نهي قاعده بتتفرج علي tv
نهي
حمدالسلامه اطمنت علي حبيبه القلب
حازم
ااه اطمنت
نهي
نعم ياعني هي حبيبه قلبك صح انا كان قلبي حاسس
حازم
اهدي انتي ياقمر اللي حبيبه قلبي وهي البنك بتاعي اللي عمره ماهيخلص من الفلوس
نهي
والله واكمل بتاعها هيسكتلك
حازم
حازم انتبه لكلامها والتفت ليها بغضب ماتحسبي علي كلامك
نهي
قامت نهي بغضب لا ياستاذ انا محاسبه اوي لو انت مفكر ان التمثليه اللي عملوها في شرم دا خالت عليا كل حاجه كانت باينه اصلا وشكلها في حاجه بينهم
حازم
بغضب وبصوت جحيمي بين مين ومين
نهي
بين الست علا بتاعتك واكمل
حازم
دا اكمل خطيب جاكي هما عرفوني دا امبارح
نهي
عشان شيفينك مغفل وبيضحك عليك وياعالم في شرم اي اللي حصل بينهم لما كنت بتجي عندي
حازم
اخرصي وضرب نهي اول مره قلم علي وشها
نهي
بتضربني عشانها ياحازم عشان واحده زي دي عامله فيها شريفه وهي مقضيها مع اكمل ودخلت اوضتها وقفلت عليها الباب وهنا بدا تمثل انها بتعيط بحرقه
وحازم بدا شيطانه يصحي ويسقف لنهي انه بيتعلم منها وبدا يوسوس ليه ان اكمل علي علاقه بعلا وبدا يفتكر من ايام شرم ورحله الصحرا اللي تاهت فيها علا وكان قلقان ازي عليها وازي انقذها وازي فضل طول الليل جنبها هنا اتاكد ان عدو جديد انضم لدايره الانتقام
حازم
اهلا بيك يااستاذ اكمل اللعبه هتحلو وهنشوف مين اللي هيكسب علا ويكسب فلوسها
.في المستشفى وفي اوضه علا كان والدها معها بيطمن عليها وجاكي جالها مكالمه طلعت تتكلم بره
والدعلا.
انا مش هسيبك تاني مع حازم كفايه اللي انتي شوفتيه منه انا عرفت اللي حصل منه وجوازه من الست دي
علا كانت بتسمع ودموعها مغرقه وشها وكانه شريط ذكريات ادامها وكان اكمل ملاحظ دا علي علا وكان قلبه بيتوجع وكان حاسس انها مش عاوزه تبصله بعد معرفتها بخطوبته علي جاكي
وهنا والد علا استأذن عشان يطمن من الدكتور علي حاله علا وفضل علا واكمل لوحدهم
اكمل
علا ليه مش عاوزه تبوصيلي ليه بتعذبيني
علا
لا ابدا بس مقصدتش انا اصلا… وقطع اكمل كلامها وقعد علي الكرسي اللي جنب سريرها ومسك ايدها
اكمل..
علا موضوع الخطوبه دا كدب عملناه عشان حازم ميشكش فيا ويفهم وجودي معاكوا ليه
علا
ياعني جاكي مش خطبتك
اكمل
لا عشان انا مرتبط وبحب حد تاني
علا
بصتله بصدمه.. حد تاني
اكمل
حد مش ملكي وهعمل كل اللي اقدر عليه عشان يكون ملكي وحقي وعشان اقدر اقوله اني بحبه
علا
مين يااكمل
اكمل
انتي ياعلا بس انا مقدرش اقولك اللي جوايا الا ماتكوني حره
علا
انااا انا منفعكش بحالتي دي
اكمل
انا بحبك ياااعلا ومقدرش اسيبك مع حازم دا لازم اخلصك منه
ساعديني ياعلا ارجوكي ساعديني
فجاؤه
الباب اتفتح
الله الله اجبلكم اتنين لمون احسن

يتبع…

الفصل السابع عشر

نهي كانت شيطانه بمعني الكلمه وكانت بتحاول ترجع حازم ليها ويكون تحت امرها
حازم
نهي نهي افتحي حببتي حقك عليا مش قصدي والله انتي عارفه انتي اللي في قلبي ومقدرش استغني عنك ولا عن جمالك وج*سمك فاكره ياروحي اول حاجه شدتني ليكي جمالك وجسمك
فتحت بدلع وكانت لابسه قميص يكشف اكتر مابيستر..
نهي
مخمصاك واوعي تكلمني ياوحش انا تضربني عشانها تضرب نهي حببتك ملكك
نهي بدلع وكانت بترجع لورا وهو بيتجهة ليها كان مغرم بجمالها وريحتها اللي بتجذبه لغايه مازءقها علي السرير وقل*عهاالقميص
حازم
هصلحك يابت انا عارف انك مستنيه اصالحك
نهي
اوعي كده مش هتضحك عليا
وشدت نهي نفسها وهي عا*ريه لاول السرير وبعدت عنه
نهي
عاوزني اصلحك تغيرلي عربيتي لاحدث موديل وعلي الزيروو
حازم
طب منين انتي عارفه كل حاجه مع الزف*ت عمي
نهي
مانيش دعوه خلاص ابعد عني يااوحش
وكانت نهي بتشد روبها عشان تلبسه حازم شده منها وقلع قميصه
وبقي عار*ي
حازم
وانا مقدرش علي الحلاوه دي من غير مادوقها هعملك اللي انتي عوزاه
وفجاهء نط حازم علي نهي وهما عار*يا وبدا يلته*مها ونهي كانت مستمتعه انها ديما بتكسب مع حازم وبتعرف تجيبه لغايه عندها
عدي الوقت ونهي خدت شور ولبست وحازم كان لسه في سريره بيدخن وشارد في نهي وعلا كان بيقارن بينهم كل وحده فيهم ليها طعم
نهي
حازم. حازم انا خارجه حبيبي اشوف ماما علي السريع انت خارج
حازم
ماشي ياروحي لسه معرفش بس لو خرجت علي متأخر
نهي
خلاص اوعي تخرج الا مااجي عشان عاوزك ضروري
حازم
وهو بينفخ في سيجارته اهمدي بابت مش بتشبعي ابدا
نهي
لا ياروحي عوزاك في موضوع تاني مش في اللي دماغك ياقلبي يلا باي
جاكي كانت قاعده مع علا وجالها مكالمه خلصتها وقابلت والد علا اللي كان عند الدكتور بيطمن علي حاله بنته
جاكي
عمي عوزاك تخلص علا من حازم دا باي طريقه علا شافت منه كتير
والد علا
بنظره حنان لجاكي حاضر كلي فدي بنتي ربنا ادهالي انا وامها وحرمنا بعدها وبقت هي كل حياتنا. جاكي انا بشكرك من قلبي انك كنت مع علا طول الفتره ومسبتهاش
جاكي
عمي علا دي اختي وكان عندي اقتراح كدا بما ان الدكتور طلب انها تبعد عن اي حاجه تضيقها وان لازم تشغل وقتها عشان متفكرش في حازم واللي عمله فيها ياريت تشتغل معانا في القريه منه بتسلي وقتها ومنها تنسي اي حاجه بس بعيد عن الاوتيل
والدعلا
فكره حلوه خلاص انتي شوفي هي تحب اي تشتغله وبلاش الاوتيل دا
في اوضه علا اكمل مكنش سيعاه الدنيا انه اعترف بحبه لعلا وهو حس ان علا كمان بتبادله نفس الشعور لكن حاجات وظروف تمنعها تقولها صريحه ليه اكمل كان ماسك ايد علا كانه خايف تبعد عنه
اكمل
علا لازم تساعديني عشان تكوني ليا ملكي حببتي
علا
اكمل انت تستحق حد احسن مني محدش حصل في ال..
اكمل
ششششس بطلي الكلام دا اللي عاوزك تفهميه اني اول ماشوفتك وانتي خطفتي قلبي وباس ايدها وفحاءه الباب اتفتح
الله الله الله حلو المنظر دا اجبلكم اتنين ليمون وشجره عشان المنظر يكون احلي هنا علا اتفزعت وشدت ايدها من اكمل واكمل قام
اكمل
مدام نهي ازيك نورتي المستشفى اتفضلي اتفضلي
نهي
بنصره ودلع وكانت لابسه جينز ضيق جدا ملفت وبتسلم علي اكمل نظره خبث ونظره دلع بنورك يااستاذ اكمل
علا
طلعوها بره مش عاوزه اشوفها خروجها بره بره
جاكي دخلت علي صوت علا وزعيقها واتصدمت من وجود نهي
نهي
امال انتي فينك فايتك مشهد رومانسي تحفه ااه نسيت مبروك علي الخطوبه وضحكه ضحه عاليه استفزت اكمل
جاكي
جرت علي علا وبدات تهدي فيها.. اهدي حببتي خلاص هتمشي وبصت لنهي
شرفتينا بالزياره دي بس علا لازم تنام
نهي
اوكي يااقلبي همشي عشان صحبتك ترتاح وتقدر بمشاهد رومانسيه كتير الفتره الجايه دا انا وحازم هنفترج الايام الجايه كتير والتفت لعلا اللي كانت منهاره هرجعلك مره تانيه متقلقيش
نهي كانت هتطلع من الاوضه والتفت فجاءه لاكمل تشرفنا يااقمر وطلعت وهي منتصره وخطوات كعبها كانت بترن بتعلن انتصارها وفجاه سمعت صوت من وراها
اكمل
مدام نهي معاكي عربيه ولا اوصلك
نهي
بغمزه ولو معايه حابه توصلني
اكمل
اتفضلي ياامدام نهي هتنوري عربيتي ثواني اجيب مفاتيحي
اكمل دخل لجاكي الاوضه وعشان يطمن علي علا ويهديها
اكمل
جاكي متسبيش علا ابوس ايدك لحسن تعمل في نفسها حاجه
وراح ناحيه علا اللي نامت ودموعها علي خدها باس جبينها والله لاجبلك حقك
جاكي
متقلقش انا جنبها ومش هسبها خالص
حازم كان نايم بيفكر في نهي وعلا وبدا يفتكر كل حاجه حصلت مع علا من يوم الفرح وكمان ايام زمان وبقي يسال نفسه في حد كده مش عارف دا عبط ولا طيبه كان بيفتكر اد اي كان زمان وحش مع علا عمره ماعبر عن حبه ليها عمره ماشفها حببته عمره ماعاملها كويس
فلاااااش بااااك
_علا يااعلا انتي فين ياااعلا
_ايوه ياماما انا في البلكونه
_انتي لسه قاعده عندك كده يبقي المحروس بتاعك لسه مجاش
_اتاخر ياماما وانا قلقانه عليه اوي وكمان بعد مابابا زعقله عشان نتيجته في الكليه
_طب ادخلي نامي الجو برد اوي عليكي وبكره اطمني
_ماما روحي نامي وانا لما احس بالنوم هدخل واطمني ياستي لابسه تقيل اهو
علا حاولت كذا مره تتصل بحازم اللي كان غير متاح وفحاءه رن فونه
_حازم حبيبي انت فينك انا قلقانه عليك اوي
_نامي انتي ياعلا انا ساعه وجاي
_حازم.. كده قفلت السكه علي طول
حازم كان في حضن وحده وفي شقه صاحبه
_مين دي يااسكر
_فكك انتي اللي سكر ياسكر
علا كانت واقفه واول ماشافت حازم دخل البوابه طلعت تجري علي السلم وفتحت الباب وهو كان بيطوح وسكران
_اخيرا جيت تعبتني معاك
_اهو جيت بطلي صداع بقي مش بتتعبي
ودخل حازم شقته اللي قصاد شقه علا واقفل الباب وهي واقفه
بااااك
بجد مقدرتش احبك ياعلا زمان مش عارف اللي حصلي دلوقتي وفحاءه قام حازم لازم اروحلك وحشتيني اوى
اكمل ونهي في العربيه ونهي كانت معجبه بأكمل اوي لانه كان تقيل معاها في نظراته وكلامه وطول الطريق كان نظره ادامه
نهي.
ميرسي اوي يااستاذ اكمل علي التوصيله دا كلك ذوق بجد يابخت جاكي بيك ولا اقول علا
اكمل
هنا بصلها بحده مدام علا مالها
نهي
هنا خافت من نظرته ااقصد جاكي
اكمل
شكرا لكي المفروض اقول يابخت حازم بيكي ولا اقول سامر

يتبع….

الفصل الثامن عشر

حازم اول مره كان يحس بغياب علا عنه كان عاوز يروحلها بسرعه لبس ونزل واول حاجه عملها انه يشتري ليها بوكيه ورد وطار علي المستشفى
حازم.. مساء الخير ياجاكي هو انتي ملكيش اهلك يسالوا عليكي اي يابنتي كل ماجي في اي وقت الاقيكي حرس علي اوضه علا ☺️
جاكي.. مقدرش اسيبها علا دي اختي ولازم اكون موجوده اول ماتحتاجني 😒
حازم… طب انا هدخلها هطمن عليها
جاكي… بس علا نايمه ومصدقنا انها راحت في النوم
حازم… بغضب من جاكي اظاهر انك ناسيه انها مراتي وادخل عليها في اي وقت
وساب حازم جاكي اللي مكنش طايقها من ساعه شرم ودخل اوضه علا واللي لاقي ملاك نايم اقفل الباب وحط الورد جنبها علي الكمووود وقرب منها وباس جبينها وشفافيها بوسه خفيفه وهي راحه في النوم وبدا يتحسس وشها وجسمها كانه بيعزف علي بيانو
حازم.. بقي القمر والجمال دا بتاعي ازي مكنتش واخد بالي اني معايا القمر وبدا يشم ريحتها الله عليكي ياعلا حتي وانتي تعبانه جميله وريحتك تجذب حازم قعد علي الكرسي اللي جنب سرير علا وبدا يدخن
حازم… ازي اسيبك مقدرش انت بتاعتي وبس مش هسيب حد يخدك مني فاهمه وهنا اتعدل في جلسته وبقي يكلم نفسه كان علا قصاده مش هسيبك انتي بتاعتي
جاكي كانت قلقانه من وجود حازم في اوضه علا راحه جايه وحازم مطول وغاب في اوضه علا وهنا جاكي لاقيت ممرضه اللي بتباشر حاله علا
جاكي.. لوسمحت ياانسه عاوزه منك خدمه لو امكن وكان في ايدها فلوس وادتها للممرضه
الممرضه…. تؤمري استاذه جاكي وهي بتحط الفلوس في جيبها
اكمل ونهي كانوا في العربيه وكان اكمل طول الطريق باصص ادامه ولا كأن نهي جنبه ودا كان مضايق نهي جدا متعودتش حد ينفضلها متعوده الكل تحت امرها
نهي.؟ ميرسي لذوقك ياستاذ اكمل علي التوصيله دي وبجد يابخت جاكي ولا اقول علا…..
اكمل.. بصلها فجاءه مدام علا مالها. والعموم انتي اللي كلك ذوق ويابخت حازم ولا اقول سامر
نهي.. بصدمه وتوتر وبصت ادمها وصوتها اللي كان بدلع رجع لحالته الطبيعيه سامر.. تقصد اي
اكمل.. سامر اللي انتي بتروحيله فيلته.
نهي.. انا انا بروح لحد فيلا.. انت اتجنننت
هنا اكمل وقف بعربيته والتفت لنهي وطلع سجايره وبدا يولع وعزم علي نهي
اكمل… تولعي سجاره واشار بايده بعلبه السجاره
نهي.. خدت واحده ووطت علي اكمل عشان يولعلها وجذبها برفيوم بتاعه وتاهت في ريحته شكراً
اكمل.. اسكتي مش كانت علا مخطوفه من واحد اسمه سامر
نهي.. مخطوفه حازم مقليش كده كانت عند صاحبتها
اكمل.. وهو بيدخن وبينفخ في وشها انا اقولت ليهم محدش يقوله عشانك
نهي.. عشاني انا
اكمل.. هز راسه بسخريه ااه عشانك اسكتي مش انا عرفت اجيبه وراقبته ولاقيتك بتروحيله كذا مره
نهي.. بتوتر انا سامر ااه تقصد قريبي بس هو وصل لعلا ازي وازي يخطفها
اكمل.. قريبك وبتروحيله ليه لوحدك
نهي.. بتوتر وخوف اصله غلبان وبعطف عليه
اكمل.. بضحكه عاليه استفزت نهي وبسخريه غلبان وقاعد في فيلا
نهي.. بتوتر لا هو شغال فيها وكنت بروحله واديله اللي فيه النصيب
اكمل.. انا لما شوفتك اضيقت معرفش ليه وكنت بضرب فيه وانا بخلص مدام علا منه عشانك ازي يقعد معاكي وازي واحد زي دا يقعد مع جميله الجميلات وغمز لنهي
نهي.. شكرا يااكمل عاوزه اطلب منك طلب حازم ميعرفش عن سامر حاحه وانا هشوف شغلي معاه وازي يتجرأ علي خطف علا
اكمل.. مش هحيب لحازم حاحه بس بشرط
نهي.. بصتله وكانت عيونه حكايه غرقت نهي فيهم اتفضل..
اكمل.. اشوفك كتير اصلي حبيت الكلام معاكي اوي الصراحه ادمنتك ونزل علي ايدها وباسها
نهي.. حاضر اللي تعوزه هعمله وكان قلبها بيرقص انها وقعت وهنا وبكل دلع اكمل يلا روحني
اكمل… خليكي شوي معايا
نهي.. عشان حازم
في اوضه علا وحازم جنبها علي الكرسي الباب خبط
حازم…. ادخل
الممرضه.. من فضلك التدخين ممنوع والزياره مسموح بربع ساعه عشان المريض
حازم.. انا جوزها انتي اتهبلتي
الممرضه.. من فضلك دي تعليمات
حازم خرج من اوضه علا وهو عيونه كلها شرار وبص لجاكي اللي كانت بتضحك بتستفزه
اكمل وصل نهي بالعربيه عند والدتها وقبل ماتنزل
اكمل… هشوفك تاني امتي
نهي.. هكلمك نتفق وفجاءه وبكل جراءه باست علي شفايف اكمل بوسه سريعه ونزلت ودخلت بيت والدتها
اكمل استغرب من رده فعلها وبسرعه جاب منديل ومسح شفايفه
اكمل… وحده رخيصه بس حلو اللعبه كده بدات
حازم خرج من المستشفي وركب عربيته وقبل مايمشي رن علي عمه
والد علا.. في اي حازم
حازم.. عاوز فلوس
والد علا.. ودا طلب ليه عشان تسيب بنتي
حازم… لا دا جزء من حقي لقمه صغيره من اللي عندك
والد علا.. وانا قولت تطلق بنتي هديلك فلوس
حازم. انا اقولت طلاقها اقصاد نص ثروتك بالقريه السياحيه
والد علا.. ملكش حاجه عندي وانا هعرف اطلقها منك ازي
اكمل وصل المستشفى لاقي جاكي قاعده بره ووالد علا بيشتكي من مكالمه حازم ليه ومش عارف يعمل اي معاه
اكمل.. اخبار علا اي دلوقتي
جاكي.. نايمه بس الحمد الله ماصحيتش لما كان حازم هنا
اكمل.. ياعني مش علي طول
جاكي.. لا دخلها وفضل كتير جوا وانا قلقت وبعتله الممرضه تطلعه
اكمل.. كان بيعمل اي جوه وهي نايمه ووخده منوم
هنا اكمل اضايق وغار علي علا عن اذنكم هدخل اطمن عليها بسرعه اكمل دخل الاوضه
وقرب منها وهي مع دخوله فتحت عينها
علا… اكمل
اكمل.. عيون اكمل وروحه عامله ايه
علا.. الحمد الله طول مانت جنبي هنا
اكمل.. نزل بجسمه علي السرير وباس ايدها اوعدك اني اخلصك من اللي انتي فيه ومهما حصل كله عشانك
علا.. مش فاهمه تقصد اي
اكمل.. اقصد اني بحبك وهعمل اي حاجه عشان احررك من سجن الحقير دا فحاءه موبيل اكمل جاله رساله واتس اتعدل وساب ايد علا وفتح الرساله
كانت من نهي.. وحشتيني ياتري وحشتك زي ماانت وحشتني
اكمل قرا الرساله وضحك بخبث انه انتصر ووقع نهي في شر اعمالها
علا.. اكمل.. اكمل سرحت في اي
اكمل.. فيكي علا عاوزك تخلي بالك من نفسك كويس وخصوصا لما يكون حازم موجود
علا.. انا اصلا… مش بحبه
اكمل.. عارف بس عشان خاطري اعملي اللي بقولك عليه وعاوزك تسمحيني في اي حاجه هتحصل عشان كل دا عشانك انتي
علا.. مالك بتتكلم بالغاز كده
هنا دخل الدكتور وجاكي ووالد علا اللي طمنهم علي علا وكتبلها علي خروج من بكره
علا.. بابا هروح فين
والدها.. عندي حببتي دا بيتك وهيفضل بيتك انسي خالص اللي فات
اكمل خرج ورا الدكتور عشان يطمن اكتر وبعدها والد علا
الدكتور.. الحاله مستقره بس ممكن اي حاجه تحصل تضيقها تخليها في انتكاسه ومحاولات الانتحار مستمره فخلوا بالكم و الافضل ابعدوها عن اي حاجه تزعلها
والدعلا.. شكرا يادكتور ومشي الدكتور
اكمل.. حمد لله على سلامه علا ياعمي
والد علا.. ربنا يستر علي الجاي وحازم
اكمل.. متقلقش انا معاك وفحاءه موبيل اكمل رن
الو.. انا جاي فورا… عن اذنك ياعمي ساعه وجي
في فيلا حديثه الطراز وفي جنينه الفيلا كان شاب قاعد وحوليه كاميرات واجهزه كمبيوتر وادام الفيلا كان اكمل بيركن عربيته ونزل من عربيته ودخل الفيلا
اكمل… شاااادي العبقرينو هو اللي بيجيب التايهه
شاادي.. اكمل حمد لله على السلامه يابطل نورت الخن بتاعي
اكمل.. فيلا بالجمال دا وخن بتستعبط ياشادي
شادي.. مانت عرفني كان ليا ميول انحراف بس معرفتش
اكمل.. المهم اللي طلبته منك حصل
شادي.. عيب كله تحت السيطره يااباشا
اكمل…. وريني
حازم وصل البيت وهو متعصب
حازم… نهي نهي فينك
وفجاءه باب الشقه فتح ونهي دخلت وبصت لحازم
نهي.. انت خارج ولا جاي
حازم.. جاي
نهي.. ومالك متعصب كده
حازم.. مافيش روحت المستشفى
نهي.. بخوف رحت وشوفت مين هناك
حازم.. هيكون مين ياعني ست زفته جاكي
نهي.. وانت زعلان ليه
حازم.. عشان بحسهم انهم بيخبوا وبيبعدوا عني علا
نهي.. تاني مش هنخلص من سيرتها ودخلت الاوضه وسابته
حازم دخل وراها وهي كانت بتغير هدومها وهو جه يمسكها من وسطها من وراها
نهي.. حازم انا تعبانه وعاوزه انام
حازم.. مش عوايدك
نهي.. عشان سيره ست علا بتاعتك بتقفلني غيرت هدومها ونامت في سريرها
وحازم كان مستغربها اوي وهنا حازم بكره كل حاجه هتكون ملكي علا والفلوس وغير هدومه ونام
شادي بدا يشغل شاشات الكمبيوتر اللي ادامه واول حاجه فتحها
كاميرا في اوضه في الفيلا
وكان فيها حد مربوط…
اكمل…..هايل ياشادي
ياتري مين….

يتبع….

الفصل التاسع عشر

شادي بدا يشغل شاشات الكمبيوتر اللي ادامه واول حاجه فتحها
كاميرا في اوضه في الفيلا عنده
وكان فيها حد مربوط…
اكمل…..هايل ياشادي
شادي.. ها تدخل تتعامل ولا ادخل انا
اكمل.. لا انت اتعامل سبني انا في الاخر انا هتابع من بعيد
شادي.. تمام توكلت علي الله
علاوجاكي كانوا قاعدين مع بعض خلاص اول النهار علا هتسيب المستشفى وهتروح علي بيت والدها
جاكي.. حمد الله على سلامتك يالولوي
علا.. الله يسلمك ياجاكي مش عارفه من غيرك كنت هعمل اي بجد انتي نعمه الصديقه ربنا مدنيش اخت بس عوضني بيكي
جاكي.. انا اختك وصحبتك انتي قلبك طيب وان شاءلله ربنا يعوضك خير مع حد يستهلك
علا… مش الاول اخلص من اللي انا فيه انا خايفه من حازم اوي فكره لما كنت بشتكي لكي من سوء معاملته دلوقتي حططني في دماغه وخايفه يعند
جاكي.. حطك في دماغه عشان اكمل ظهر وهو انسان اناني عاوز كل حاجه ليه واول مايحس ان الحاجه دي اللي رميها حد هيخدها منه يجري عليها عشان يمتلكها بجد انسان طماع واناني ربنا يخلصك منه
علا… اكمل عمري ماشوفت في حنيته ولا طريقته انسان غريب تتشدي ليه بسرعه
جاكي.. الله علي الجمال الست علا بتتغزل في راجل غير حازم اتطورنا وبعدين بتتغزلي في خطيبي وانا واقفه
علا… بجد اتصدمت وقتها
جاكي.. اكمل عمل كده ولحق فهمني عشان حازم مش طايق اكمل في المستشفى ولا يكون قريب منك مكنش في غير الحل دا يفسر وجوده هنا
علا… جاكي هو انا كده غلط لو حسيت احساس ناحيه اكمل وانا متجوزه
جاكي.. لا طبعا.. اكمل كمان بيحبك ودا واضح عليه وبتهقيلي حازم مضايق من وجوده لاهتمام اكمل بيكي وبعدين ياعلا جوزاك ليه ظروف خاصه واظن اللي عمله حازم كتير وانتي مجرد احساس حلو مش القرف اللي بيعمله حازم
علا… يارب خلصني منه علي خير اول مره ادعي ان ربنا يفرقني عن حازم لانه مش شبهي
جاكي.. ان شاءلله خير
اكمل كان قاعد يراقب في شاشه الكمبيوتر اللي كان بيحصل
شادي… اهلا سامر بيه شرفتني
سامر… عاوزه اعرف انا فين وانت مين وجاي ليه هنا
شادي.. هنا ليه هتعرف بعدين.. انا مين انا واحد مكلف اني احميك فين عندي في بيتي
سامر… تحميني من اي انا مش فاهم حاجه
شادي… احميك مثلا من بلاغ هيتقدم للنيابه انك خطفت بنت اكبر مستثمر في البلد وساومته وطلبت فديه مقابل انك ترجعها
سامر…. محصلش كله كدب
شادي… طب بلاش دي انا كداب ايه رايك نبعد عن البوليس والنيابه ونبعت السديهات دي لواحد حبيبك
سامر.. سديهات اي مش فاهم
شادي… بص كده علي موبيلك افتح الواتس كده هتلاقي صور تعجبك
سامر خد موبيله وفتح الواتس وانصدم لما شاف صوره مع نهي في اوضه نومه اتفزع
شادي… ها اي رايك نبعتها لحازم مثلا ونشوف هيعمل اي معاك لما يعرف انك ماشي مع مراته ومقضيها في السرير معاها لا وخاطف مراته التانيه وعاوز تتهجم عليها
سامر… بفزع انت مين وعاوز اي وعرفت دا كله ازي
شادي.. هتعرف لما تكون معايا وتعمل اللي اعوزه منك انت بتحب الفلوس وانا هغرقك فلوس المهم تسمع كلامي
ساامر… موافق
شادي.. تؤ تؤ عاوزك تفكر كويس عشان اللي يكون معايا ميعرفش يرجع في كلامه.. هسيبك وهرجعلك بكره عندك كل حاجه اكل وشرب في التلاجه وخليك فاكر اللي معايا هيكسب
خرج شادي من عند سامر وراح لاكمل اللي كان بيتابع كل الحوار
شادي.. اي رايك
اكمل… حلو اوي اللعبه هتحلو مع حازم وهنا موبيل اكمل رن برساله واتس فتحها لقها نهي بعته وحشتني
شادي… مالك مبسوط من الرساله
اكمل.. مش بقولك هبسط حازم علي الاخر يلا اشوفك بكره قبل مارجع شرم ونتفق علي كل حاجه
علا كانت نايمه بتفكر في حياتها وفجاه لاقت موبيلها جالها اشعار واتس فتحت موبيلها لاقت رساله من اكمل
اتاخرت ومعرفتش ارجع المستشفى بس بكره هكون من بدري عندك خلي بالك من نفسك
قفلت الموبيل وهي مبسوطه بالاحساس الحلو اللي حساه من ناحية اكمل وعرفت الحب لازم يكون شعور متبادل من طرفين مش من طرف واحد زي حازم
فلاش باااك
علا… حازم هتغديني فين انهارده انهارده ورانا مشواير عشان نحجز القاعه ونشتري حاجات عشان الشقه
حازم.. انا مش عارف ليه الدوخه دي ماهو ابوكي يحجز وخلاص ابوكي معروف في كل حته وبعدين راي مش مهم
علا… حازم نفسي اقعد معاك لوحدنا ونتكلم عن بيتنا وحياتنا
حازم.. علا انا مش بتاع الكلام الفراغ دا انا واقعي ياماما
موبيل حازم رن
حازم… اه معاك خلاص انا جيلك لا مش مشكله انا فاضي وموريش حاجه
علا.. مين اللي بتكلمه
حازم.. واحد صحبي واقع في مشكله عاوزني ضروري
علا.. والخروج والغدا
حازم… بعدين… بعدين.. سلام
باااك
نهار جديد ويوم جديد وبعد غياب اكتر من شهرين ترجع علا لبيت والدها ولاوضتها وحياتها القديمه من تاني
اكمل.. حمد لله على سلامه علا ياعمي وان اشاءلله تتحسن
والد علا.. تعبناك معانا مش عارف اقولك اي يابني
اكمل. متقولش حاجه ياعمي علا دي غاليه عندي.. بس المهم بلغت حازم ان علا طلعت
والد علا.. لا خايف اعرفه يخدها مني بالعافيه
اكمل.. لازم تقوله عشان ميعملش مشاكل تاثر علي علا
هنا جاكي طلعت مع علا من اوضتها وجم يقعدوا مع اكمل ووالد علا
اكمل.. يلا ياجاكي عشان اروحك عن اذنكم وحمد الله علي سلامتك مدام علا ومد اكمل يسلم علي علا وفجاه
__متجمعين عند النبي ان شاءلله
الكل اتصدم ان حازم دخل ووراه ماما علا خايفه وقلقانه علي بنتهاحازم بص لعمه
_المفروض ياعمي تبلغني ان علا هتطلع انهارده مش المفروض انا جوزها ولانسيت
وبعدين بص ناحيه اكمل
_هو اي الموضوع بالضبط هو مين مصاحب مين ومين خاطب مين
وجه ناحيه جاكي..
_تعرفي انا حاسس انك اوس البلاوي دي كلها
والد علا… في اي ياحازم انت داخل تزعق البيت ليه احترامه
حازم… مش لما تعرف الاحترام وبص لعلا اللي كانت كلها خوف وفزع من حازم
حازم.. علا يلا حضري هدومك ويلا علي بيتنا
علا.. بيتي دا وخلاص ماينفعش نكمل مع بعض
حازم… قرب من علا ومسك دراعها بقوه لينا بيت نتكلم فيه ومش ادام اللي يسوي واللي ميسواش
هنا اكمل اتعصب واتحرج عن اذنكم ابقي اكلمك ياعمي سلام
وخرج اكمل وهو غضبان وخايف علي علا تروح مع حازم ركب اكمل عربيته وبقي يخبط من غضبه علي دريكسيون العربيه هنا غيره اكمل المتحكمه فيه
اكمل…. ياربي اعمل اي مش قادر اشوف بيلمسها يارب مش قادر استحمل تكون معاه في مكان لوحدهم يارب ارحمني
وهنا صرخ اكمل صرخه وجعت قلبه
حازم.. يلا مش همشي من هنا غيروانتي معايا ياهانم انتي نسيتي انك علي زمتي
علا… طلقني يا حازم طلقني مش عاوزه اعيش معاك
حازم… ليه شيفاني عبيط هو خروج الحمام زي دخوله كله بحسابه ابوكي ملقكيش ولا اي
علا.. بصت لابوها مش فاهمه ووالدها قعد من همه وقله حيلته
حازم.. بضحكه مستفزه يتنازل عن كل املاكه ليا مقابل الطلاق
والد علا… حازم دا مكنش كلامك
حازم.. اعتبر اني بقول شروطي من جديد
علا… انت واحد حقير كل يوم بلعن نفسي لا كل دقيقه بستحقر نفسي اني طلعت غبيه وحبيتك وكنت مغفله وعاميه ومش شايفه حقيقتك
حازم.. شد علا من دراعها يلا بالعافيه بزوء هتجي معايا
والد علا.. طب اديني فرصه اظبط اموري
حازم. ظبط براحتك وانا كمان هضبط نفسي اتفضلي وشد علا غصب عنها ونزلها معاه وهي بتشد وبتقاوم انها تفلت منه وركبها العربيه بقوه
اكمل كان في عربيته وشايف المنظر ومنظر علا وقلبه كان بيتقطع وكان خايف من اليوم دا
هنا اكمل مسك موبيله ورن علي نهي
_عاوزك ضروري حالا
_طب ازي حازم ممكن يجي في اوي وقت
حازم خد علا وطلع علي بيتهم
_مقليش الندل
_هجيلك تحت البيت انزليلي ابعتي اللوكيشن
_تمام
حازم كان سايق وعلا كانت بتعيط ومنهاره وهو كل شوي يحط ايده علي شعرها بيهديها وهي تبعد ايده عنه
علا.. ارحمني مش عوزاك انت مش راجل مش عاوزه اعيش معاك
حازم.. ليه بقيتي كده مانتي كنتي عبيطه وغلبانه وراضيه ولا فوءتي لما ظهر اكمل بيه
علا.. انت اتجننت دا خطيب جاكي
حازم. بضحكه ليه عيبكم مفكرين اني مغفل زيكم وهصدق القصه البيخه دي
علا.. حقير وندل
حازم.. هنا شد شعر علا ومسك راسها بقولك اي لسانك مايطولش وباس شفايف علا وهو سايق هنا علا مستحملتش تفت في وشه هنا دفعها بقوه خبطت في ازاز العربيه
اكمل وصل تحت بيت نهي وكانت لابسه تيشرت مفتح وجينز ضيق ركبت العربيه واكمل طار بالعربيه لحته بعيده عن البيت
نهي.. تصدق وحشتني انا مش عارفه انت عملت فيا اي
اكمل.. من غير مايبصلها وانتي كمان
نهي.. عاوزه افهم حكايه جاكي دي وخطوبتك
اكمل… كدب اقولتها لجوزك عشان هيبوزلي خططي كلها
نهي.. مش فاهمه
اكمل…. بص لنهي ومسك ايدها وباسها هفهمك كل حاجه بس عاوز اجابه واحده منك بتحبيني زي مابحبك
نهي.. اتلجلجت كانها مراهقه واول مره تحب
اكمل.. انت عجبتني ومعرفش ليه اتشديت ليك وببقي عاوزه اكون معاك لوحدنا
اكمل.. هيحصل ياقلبي بس عشان دا كله يتحقق لازم تساعديني وتعملي اللي اقولك عليه عشان اخدك ونسافر بره مصر نبعد عن القرف دا كله
نهي… بجد ياكمل وهنا حضنت نهي اكمل هعمل كل اللي انت عوزه المهم نسافر بعيد عن هنا
اكمل… خلاص اتفقنا هفهمك علي كل حاجه وتعملي اللي اقولك عليه
والده علا كانت بتعيط علي بنتها اللي ملحقتش تطمن عليها
والده علا… مطمرش تربيتك ليه ولا تعبنا معاه يعمل في بنتي كده ولسه هيكمل عليها ابن اخوك معندوش قلب ولا يعرف صله رحم ولا دم
والد علا… اهدي بس كل حاجه هتتحل ان شاءلله بكره هروح للمحامي ولو حكم الامر هتنازل مقابل حريه بنتي
حازم وصل بيته مع علا ونزلها من العربيه بالعافيه بعد ماكانت رافضه تنزل
حازم.. نورتي بيتك ياعروسه
علا… نزلت ايده وجرت علي الاوضه وقفلت علي نفسها الباب
حازم.. جري يخبط افتحي بدل ماكسر الباب ومعرفش هعمل اي متجيش تعيطي
علا.. فتحت الباب هتعمل اي ياعني
حازم…بنصره المفروض نعمل دخلتنا هنا عشان تبقي ذكري
علا.. بتحلم المره اللي فاتت غصب ولو قربت مني وبسرعه جرت علي المطبخ وجابت سكينه وبتهوش بيهاحازم هموت نفسي لو قربت
حازم… انت اخرك كلام عاوزه تموتي نفسك موتي المهم محدش ياخد حاجه بتاعتي
علا… كان زمان اخري كلام بس دلوقتي هموتك قبل مااموت نفسي
علا جالها حاله عصبيه وبدات تهوش حازم وحازم قلق منها
حازم.. بطلي يامجنونه
وقامت معوره حازم في دراعه جرح وجرت علي اوضتها وقفلت علي نفسها
حازم… ااه دراعي والله لهعرفك انتي وابوكي حازم دا يبقي مين
حازم وهو بيطهر الجرح موبيله رن
نهي.. انت فينك كده جري اي ياحازم مش مرتحالك
حازم.. مافيش انا في البيت التاني كنت بجيب علا
نهي.. افندم من غير ماتقول تجيلي فورا يا اما تطلقني
حازم.. مش هينفع اسيبها
نهي… انا قولت اللي عندي والا انسي انك متجوزني
في فيلا شادي
شادي… ها فكرت هتعمل اي
سامر… ااه فكرت
شادي… طب قبل ماسمع اجابتك عاوزه افرجك علي حاجه وهنا بعت شادي علي موبيل سامر صوره اول ماسامر شفها
سامر… بصدمه… ودهشه

يتبع….

الفصل العشرون

هلا بالحج احمد اتفضل ياحج العمده منتظرك بالدوار
احمد.. اهلا ياعمي وحشتني اوي كيفك وكيف صحتك
العمده.. اهلا ويلد اخويا البلد نورت كيفك وكيف عروستنا والعريس رفع رسنا ولا اي
احمد.. والله انا جي ياعمي عشان الموضوع دا
العمده.. خير في اي وغوغشتني تعالي نطلع للحجه الكبيره نفسها تشوفك اوي
شادي.. قبل مااسمع رايك حابب افرجكك علي حاجه كده وهنا بعت شادي علي موبيل سامر واللي جاله اشعار وخد سامر الموبيل وفتح رسايل الواتس واتصدم سامر
سامر…. اي دا دي نهي… ومين اللي معاها دا.. دا اللي اتهجم عليا في الفيلا وخدالبت اللي كنت خطفها ياعني اي
شادي… اي رايك بقي
سامر.. ياعني اي ياعني نهي كانت بتضحك عليا زي المغفل حازم وهي اللي مخططه لكل دا
شادي.. معنديش اجابات ليك دلوقتي انا عاوز اسمع رايك في اللي عرضته عليك بعد كده لما اطمن انك من رجالتي هتعرف كل حاجه
سامر.. انا موافق ومعاك في اي حاجه ومدام فيها فلوس انا دايس معاك
العمده.. امي واد ابنك فتحي الله يرحمه عندنا
احمد.. بلاش تتعبها انا جاي اسلم عليها وهمشي
الحجه الكبيره.. اتفضل ياولدي كيفك وكيف اهل مصر والعروسه
احمد.. كله بخير ياستي… عمي عاوزك في موضوع
العمده.. احكي ادام الحجه متخبيش حاجه هي لازم تعرف كل حاجه
احمد.. بنتي ياعمي مش مرتاحه في جوازتها واظاهر غلطت غلطه كبيره لما وثقت في حازم ابن اخويا وادتله بنتي الوحيده
العمده.. ليه كده ياولدي.. احكي اللي جيت عشانه
في بيت علا وحازم كانت علا قفله علي نفسها
حازم… علا.افتحي عاوزه اتكلم معاكي انتي مكنتيش كده عاوز اعرف في اي حصل
علا فتحت الباب..
علا.. في اني تعبت وقرفت من نفسي لما اكتشفت اني كنت عبيطه لما كنت بحبك وانت مكنتش بتحبني حبي ليك عماني اني اشوف معاملتك ليا القاسيه
حازم… وانا دلوقتي بحبك
علا.. بتضحك ضحكه اسي بجد انت مصدق نفسك ولا خايف فلوسك تضيع وخططك تفشل
حازم.. لا انا حبيتك بجد وعاوزك
علا… وانا مش عوزاك انا مش لعبه ترميها وقت ماتحب تلعب بيها ووقت ما تمل ترميها
حازم.. انا كنت مش شيفك صح
علا.. وشفتني امتي لما عملت شويه حاحات في وشي واهتميت بلبسي اد اي انت تافهه
حازم.. انا كنت بحب ومتجوز ومكنتش شايف غيرها
علا.. طب ليه اتجوزتني
حازم.. زي مااقولتي الفلوس وانك بنت عمي ومجوزنا لبعض من صغرنا
علا.. لو عندك كرامه طلقني
حازم.. لا مقدرش اخسرك انتي بتعتي
علا.. انا مش بتاعه حد ولو مطلقتنيش هخلعك ومش عاوزه حاجه منك انت اللي هتخسر
حازم.. متنسيش اللي يخسرني جنيه اخسره حياته ومتنسيش سمعتك اللي هلطخها شوفي بقي في البلد عندنا لما اقولهم خلعتني عشان قفشتها وطلعت العروسه بنت عمي علي علاقه وعملاني كوبري عشان تقبله حتي حقوقي خدتها بالعافيه عشان كانت مانعه نفسها عني شوفي بقي شرفك هيبقي في الوحل ازي
علا… بجد انا ازي مكنتش شيفاك كده
حازم.. هتسمعي كلامي وتحبيني زي ماكنتي وتعملي اللي يريحني انا جوزك وليا حقوق عليكي… وبدا يفتح زراير القميص بتاعه
وهنا ولسه حازم كان هيتهجم علي علا عشان ياخد حقوقه جرس الباب رن طلع حازم بقميصه المفتوح وصدره عاري
حازم… نهي ايه اللي جابك انتي اتجننتي
نهي.. اتجننت يااستاذ حازم عشان اشوف اللي بيحصل من ورايا وقميصك مفتوح ليه يااستاذ
حازم… نهي اقولتلك الشقه هنا متعتبهاش عشان ابوها وامها ممكن يطبوا في اي وقت
نهي.. حازم بطل الكلام اللي لابيودي ولا يجيب انا مش ماشيه هنا الا ماتنزل معايا ولا انا هقعد معاك هنا
حازم.. مش بحب جنانك دا هتبوظي كل حاجه
نهي… امال فين علا عاوزه اسلم عليها ياعلا ياعلا
علا طلعت من الاوضه ودموعها ماليه وشها
نهي… بصت لحازم وبصت لقميصه المفتوح . حازم روحني حالا والا مش هيحصل طيب ادام مراتك
حازم.. اتفضلي هروحك وهرجع
نهي… حازم هنروح وابقي ارجع الصبح
خرج حازم ونهي وقفل باب الشقه علي علا بالمفتاح
نهي.. مكنتش اعرف انك غبي كده
حازم.. جري اي يانهي دا شغلي وانا اعرف اتعامل
نهي.. انت عاوز اي بالظبط ابوها قالك طلقها وهيديك نصيبك مصمم في رفضك ليه
حازم.. مافيش طلاق الا مايتنازل علي كل املاكه
نهي.. دا حب بقي يااستاذ حازم انت عارف انه دا مش هيحصل وبسهوله ممكن تخلعك وتبقي انت خسرت فلوسك
حازم.. انتي مفكره الخلع عندنا سهل هما عارفين اني مش هسكت وهسوء سمعتها
نهي. انا مفهمش في الكلام دا عاوزه موضوع علا دا يخلص والا ياحازم كل واحد من طريق وروحلها مدمت متمسك كده بس عاوزه اعرفك حاجه الا بتعمله دا مالوش الا معني واحد انك بتحبها فختار يانا ياهي
حازم… سكت وكان نهي داست علي جرحه وقال لنهي بطلي جنان واتحرك بالعربية
احمد.. ادي كل الحكايه زي ماحصلت بالضبط حازم بينتقم من بنتي عشان مفكر خدت ورث ابوه وانت عارف ياعمي ابوه ضيع فلوسه في اي
العمده.. فاكر ياولدي وفاكر كمان اخر وصيه اخوك وصها ليك
فلاااااااش باك
والد حازم.. احمد سامحني ياخويا علي حصل مني زمان
احمد… متقولش كده المهم صحتك عندي
والد حازم.. انا حاسس اني بموت عاوزه اخلص زمتي ادام ربنا ربنا يشهد اني خدت فلوس منك اكتر من حقي في ورث ابويا واني تعبتك معايا.
احمد… ارتاح ياخويا ونبي عشان صحتك
والد حازم.. معتش وقت ياحمد خلي بالك من حازم ابني وامه وفهمه اني خدت حقوقي ومسبتولش قرش بسبب طيشي خليه يسامحني يااحمد ومهما حصل اوعي تسيبه اوتخليه يقف ادامك في محاكم انا قصرت رقبتك ورقبه العيله بلاش هو يكمل عليها
احمد… خلاص ارتاح
والد حازم.. اوعدني انك متعدوش بعض مهما حصل بينكم اوعدني يااحمد
احمد.. اوعدك
والد حازم… يارب سااامحني يارب…..
احمد… اخويا… اخويا.. ابنك امانه متقلقش الله يرحمك ياخويا ويغفرلك
باااك
احمد… الله يرحمه وطلبه دا اللي مسكتني عن حقوق بنتي
العمده.. حلها يااحمد من غير مشاكل
الحجه… ياحمد سمعه العيله امانه في رقبتك
علا كانت قاعده حزينه وحمدت ربنا ان نهي جات في الوقت المناسب وانقذتها وفجاه موبيلها رن
اكمل… علا طمنيني عليكي احكيلي كل تفصيله من ساعه ماروحتي معاه
علا.. انا بخير يااكمل انا عاوزه امشي عاوزه كل حاجه تنتهي بجد تعبت
اكمل.. اجمدي وانا جنبك انا مش قادر استحمل او اتخيل انه معاكي في حته وحده ومقفول عليكو باب
علاحكت لاكمل كل حاجه حصلت معاه بينها وبين حازم ولغايه مانهي جات خدته ونزلت
اكمل.. خلي بالك من نفسك واوعدك هتخلصي انا جنبك انا بحبك خلي بالك من نفسك
علا.. بخجل وانا كمان سلام
حازم ونهي روحوا لبيتهم حازم مكنش علي بعضه حازم اتغير معتش في حاجه شغلاه غير علا وبس وانه ازي ميخسرهاش
نهي.. حازم عاوزه اعرف هتطلق علا امتي
حازم.. مش عارف لما اخد اللي انا عوزه
نهي… وايه هو حضرتك اللي انت عوزه فلوس وابوها وافق ليه لزمته التأخير
حازم… انا مش هطلق غير ماخد حقي
نهي… لو مطلقتهاش كده بتخسرني وهطلقني انا
حازم.. نهي افهميني
نهي.. كلامي انتتهي عن اذنك
حازم.. راحه فين.. هنام في الاوضه التانيه عشان اللي ادامي معرفوش
اكمل كان نايم في سريره بيفكر في علا وان نهي بدات تعمل اللي عوزه وانها لحقت علا قبل ماحازم يتهجم عليها. اكمل بعت رسالة لنهي «غزالي الشارد اخباره اي»
نهي كانت في الاوضه التانيه اول مالرساله جتلها انبسطت قوي لما لقتهامن اكمل وانبسطت اكتر لما قرتها وبسرعه رنت عليه
نهي.. وحشتني اوي يابيبي
اكمل.. وانتي كمان اي الاخبار
نهي… كله تمام خليته يجي معايا ومتقلقش مش هخليه يعتب ناحيه شقه علا
اكمل… حلو ياروحي عاوزك تفرميه بيكي جننيه خليه خاتم في صباعك عشان انا افضي للتانيه ونقش ياحببتي انتي منه وانا من علا
نهي.. اوكي حبيبي اكمل… نفسي فيك اوي
اكمل.. وانا ياروحي بس لمانكون في بيتنا
نهي.. بجد نفسي اليوم دا يجي
هنا حازم فجاءه دخل علي نهي .. نهي اتخضت وقفلت الفون بسرعه
حازم.. مالك اتخضتي كده كنتي بتكلمي مين في الوقت دا
نهي.. اتخضيت عشان نسيت انك معايا ومعنتش حاسه بوجودك ومع مين مع صحبتي اتفضل خد موبيلي لو حابب تتأكد
حازم.. متزعليش مني ياحببتي انا بحبك
وهنا حازم نط علي السرير اللي نهي نايمه عليه وبدا يبوس فيها وهي رافضه تتجاوب معاه لغايه مقعلها هدومها وهو قلع وبدا يلتهم نهي بشراهه وهي كانت مستمتعه
اكمل استغرب من قفله نهي
اكمل.. اتفوه عليكي وحده رخيصه وهنا افتكر علا وبعت ليها رساله… بحبك وبموت فيكي مش هسمح لحد يخدك مني
وعلا بعتت ليه… وانا كمان وجودك جنبي امان ليا.. وفضلوا يبعتوا لبعض زي المراهقين لغايه ماغلبهم النوم
نهار جديد.. ويوم جديد
حازم… صباح العسل علي احلي نهي في الدنيا
نهي… صباح الورد هتعمل اللي قولتي عليه خلاص وهنخلص من القرف دا
حازم… ايوه ياروحي
وفجاءه موبيل حازم رن
حازم… ايوه ياعمي انا كنت هرن عليك حالا
احمد… تعالي المكتب عوزك عشان نشوف حل
حازم… حاضر مسافه السكه
حازم اقام ودخل الحمام ياخد شور ونهي مبسوطه انها بتنفذ اكمل اللي اسرها بشخصيته وانها ملكت قلبه وفجاءه موبيل نهي جاله اشعار رساله واتس
سامر… عوزك ضروري حالا
نهي قفلت الرساله وقلبها مبقوض متعرفش ليه واستنت لما حازم نزل وخدت شور ونزلت راحت لسامر
في مكتب الحاج احمد والد علا
حازم.. خير ياعمي ناويت تعمل اللي طلبته
احمد.. ناويت اديك حقك اللي انت بتقول عليه بالرغم ان ابوك خده ووهو قال كده واعترف يوم وفاته
حازم.. عندك دليل
احمد.. عمك مش بيكدب انا هديلك الفلوس مقابل حريه بنتي اللي ظلمتها لما جوزتها ليك
حازم… سبني افكر
احمد.. مافيش وقت بنتي ممكن تخلص بسهوله وانت عارف كده كويس دعوه خلع تخلص الموضوع ولا ايه يامتر
المحامي.. صح ياااحمد بيه ومن اول جلسه للضرر
حازم… حلو اوي دي وسمعه بنتك اللي مفكرتش فيها علي العموم ياعمي انا موافق اطلق مقابل حقي
احمد.. خلاص يامتر جهز اوراقك وحدد يوم وجهز كل حاجه عشان الطلاق هيتم ساعه استلام الفلوس
حازم… تمام كده
نهي.. جري ايه سامر عاوزك حالا. في اي انت مش عارف ان حازم معايا
سامر.. مانا قبل كده كنت ببعت وعادي ايه اللي اتغير يانهي ولا شيفالك شوفه
نهي.. بتوتر واللي لاحظه سامر شوفه اي بس تعالي ياقلبي انت وحشتتي
سامر… طب عاوزك في السرير
نهي.. تؤمر ياقلبي
وهنا نهي دخلت تغير هدومها ولبست قميص سامر دخل عليها
سامر.. البسيلي الاسود
نهي.. اي التحكمات دي ياسامر
سامر.. انجزي
وهنا سامر شال نهي وحطها علي السرير وبدا يلتهمها ولكن نهي مكنتش متجاوبه معاه زي زمان وسامر لاحظ دا
حازم بعد ماساب مكتبه راح لصاحبه
_مبروك ياعم خلاص اللي عوزته حصل فلوسك هترجعلك
_اه بس هسيب علا
_وانت زعلان ليه ماانت مكنتش بتحبها ودا باين لكل
_بس حبيتها ومش قادر اسيبها
_ياعني اي طب ونهي مراتك
_مش عارف
_ياعني هتطلق ولا مش هتطلق
_الاتنين
_ازي مش فاهم
_ياعني هطلق وهرجعها غصب عن اي حد
_انت مفكر ان ابوها هيسكتلك
_بقولك اي خليك وهفكرك علا دي بتاعتي انا واللي يقرب منها اقتله
_انت اتجننت ياحازم
_بكره افكرك
في فيلا شادي
كان شادي وسامر بيتفرجوا علي فيديو
سامر… رايك اي ياشادي بيه
شادي.. حلو اوي انت اسد وانا معرفش
سامر.. انا اعجبك بصراحه نهي بتس*خن اي حد
شادي.. هي نهي دي دايسه مع كله كدا
سامر… وا*طيه يابيه
شادي.. عاوز فيديوهين كده
سامر… عنيا عز الطلب
شادي… بضحك انجوي ياسامر

يتبع….

الفصل الحادي والعشرون

بعدمروراسبوع جه ميعاد الطلاق
نهي… حازم حازم سرحان كده ليه وقالب وشك انا بدات اصدق انك حبتها فعلا
حازم.. لا طبعا بس كنت عاوز انتقم من عمي شويه وهي الوسيله الوحيده اللي بنتقم بيها
طبعا حازم كان بيكدب علي نهي وكان ابشع يوم عدي عليه هو طلاقه من نهي
نهي حست انه بيكدب بس اللي كان هممها فلوسه وبس وكفايه عليها اكمل اللي عشقته من قلبها اكمل كان تقيل مش سهل لنهي حاولت كتير تجرجره لسريرها اللي كانت بتصطاد بيها ضحايها معرفتش ودا خلها تحبه اكتر وتتعلق بيه لدرجه الجنون نهي حبها بيتمثل «ومن الحب ماقتل» ودا هنشوفه في الاحداث الجايه
نهي قربت من حازم اللي كان قاعد شارد حزين علي اللي هيعمله وبدات تصطاده راحت ليه بدلع وقعدت علي رجله
_حبيبي يسهرني فين انهارده عشان نحتفل بالمناسبه دي
_مناسبه وتحتفلي هي كانت مضايقاكي اوي كده
_حازم وبعدين متزعلنيش منك يابيبي
_اللي تختاريه ياقلبي
_طب اي
_اي
_مش هدلعني في سريرنا قبل المناسبه دي
_قلبي و عيوني
علا انتقلت بعد اتفاق والدها مع حازم الي بيت والدها وكانت فرحانه ومش مصدقه نفسها انها هتخلص من كل العذاب دا اول ماصحيت موبيلها رن وطبعا كان اكمل
_صباح الورد والياسمين والفل علي احلي حاجه في حياتي
_الله ايه الصباح الحلو ده صباح الورد عليك هو بجد في رجاله كده
_في ياقلبي لما يكون في زيك ياعمري علا اول ماشهور العده تخلص هاجي اطلبك من عمي واطير بيكي علي شرم
_مابلاش شرم دي
_خلاص بره مصر خالص المهم تكوني معايا وفي حضني
_اكمل سبني عشان اجهز واحضر نفسي لليوم دا عوزاه ينتهي من غير مشاكل
_ان شاءلله ياحبيبي كنت عاوز احضر بس بلاش
_بقولك مش عاوزه مشاكل تقوم تظهر لا يااكمل مش عاوزين نستفزه
_حاضر ياقلبي عشان خاطري خلي بالك من نفسك واول ماترجعي طمنيني
_حاضر حبيبي
_الله اقوليها تاني كده
_بس بقي يااكمل
_بموت في قمري وهو مكسوف سلام
في مكتب المحامي الكل كان متجمع الحج احمد والد علا والماذون وكان الكل منتظر علا وصلت علا ومعاها طبعا جاكي اللي مش بتفرقها وديما جنبها ومعاها في كل محنه قبل الفرح
دخلوا الاتنين وجاكي ماسكه في ايد علا اللي كانت متوتره وجاكي بتهديها
المأذون قعد حازم وعلا ادامه وبدا يقنعهم ان الطلاق حلال ولكن ابغضه وانهم لازم يراجعوا نفسهم قبل اي قرار وكان حازم بيحاول يبص في عيون علا يمكن يقرا اللي كان بيشوف زمان لما كانت عيونها ملهوفه عليه
حازم… ممكن ياشيخنا اتكلم مع مراتي علي انفراد
المأذون.. طبعا ياابني حقك
وهنا علا اتوترت وبصت بخوف وحيره لوالدها ولجاكي نظراتها بتعلن رفضها لطلبه
الحج احمد… مالوش لزوم ياشيخنا
المأذون… لا ياحج احمد دا واجب ونديي فرصه للزوجين يمكن ربنا يهديهم
المحامي… اتفضلوا في الاوضه التانيه يااستاذ حازم انت ومدام علا اتفضلوا
حازم دخل الاوضه وعلا وراه وقعدت وهو قصدها
اكمل مستحملش انه يكون بعيد عن علا في اللحظه دي حاول يشغل نفسه ويبعد عن التفكير وخوفه من حازم لحسن يرجع في كلامه مستحملش وراح عند شادي
شادي… اهدي يابني رايح جاي عامل زي عسكري الدوريه
اكمل… خايف ياشادي.. خايف علا تروح مني
شادي.. ان شاءلله كلها دقايق ونسمع اخبار حلوه تفائل
اكمل… علا لو راحت مني مش هقدر اعيش
شادي… انا معرفش عرفتها امتي ولا حبيتها ازي وهي المفروض متجوزه بس اللي واثق ديما منه اختياراتك الصح
اكمل…. علا شدتني بحياءها بطبيتها بجمال روحها اول ماشوفتها خطفتني ومش هتصدق كانت في شهر العسل بتاعها
شادي…. بصدمه يامجنون حبيت واحده في شهر عسلها عملتها ازي دي
اكمل… انا قلبي اتخلع لما شوفتها مرميه في الحفره محستش بنفسي الا وانا نزلها
شادي… وجوزها فين من دا كله
اكمل… لاقيته جبان وندل وحسيت ان علا دي وراها حكايه واشاره من ربنا ليا انها حياتي الجايه
نهي كانت قاعده منتظره مكالمه من حازم انه خلاص استلم فلوسه ومش عارفه تعمل ايه بترن علي حازم مقفول نهي طول الوقت عاوزه تكون مرغوبه رنت علي اكمل واللي كان قاعد مع شادي
نهي.. اكمل حبيبي وحشتني نفسي اشوفك
اكمل.. وانتي كمان طب جوزك فين
نهي… راح معاد المحامي عشان ورثه ويطلق علا
اكمل… طب اجيلك تحت البيت
نهي… انا اللي هجيلك
اكمل… تجي فين
نهي… عندك يااكمل نفسي اشوف بيتك واوضه نومك
اكمل… خلاص هبعتلك اللوكيشن بس بسرعه ساعه وهروح
نهي.. هوا يااحبيبي
عند المحامي
حازم… ياااه ياعلا كل دا كرهه ليا لدرجه انك مش عاوزه تبصي ليا
علا… والله ماكرهه بس مش عاوزه افتكر ايامي معاك القاسيه
خلينا احسن ولاد عم
حازم… انتي شايفه كده
علا… جدا ودا المفروض وجوزنا غلطه ولازم نصلحها
حازم… بس انا بحبك
علا… وانا محبكش خلصت وقامت علا من مواجهه حازم ليها
حازم وعلا طالعه من الاوضه في حد في حياتك
علا.. بصتله وطلعت ووجهت كلمها للماذون يلا ياشيخ خلص الطلاق
عند شادي
اكمل.. مش عارف اعمل اي شوفلي حل مع الست الغريبه دي
شادي… عاوزه اي منك
اكمل… انت مش عارف عاوزه اي مني بطل غباء ياشادي امال عبقري اي وزفت اي
شادي… عبقري في الكمبيوتر انما اللي ست نهي عوزاه الحمدلله الله مش عبقري فيه
اكمل.. عوزاني معاها في السرير وانا مقدرش أعمل كده واخون علا
شادي… بصراحه نهي جام*ده اوي وتجيب اي راجل تحتها
اكمل… ماعدا انا
شادي.. مش عارف الست دي مش بتشبع
اكمل… طول معاك فلوس مش هتشبع مفكراني زي الرجاله المقرفين اللي تعرفهم حازم وسامر طينه واحده
شادي… بس الصراحه البت مع سامر ولاكانهم في حلبه مصارعه
هنا اكمل بص لشادي بقرف واضح انك مش عبقري
هنا عدل شادي نضارته باحراج واتكلم بهزار
الله بقي ياكيمووووو
اكمل… شوفلي حل مكنش معاها في السرير
تم مراسم الطلاق واجراءات الورث واستاذن المأذون
الحج احمد.. اظن كده خدت حقك اللي بتقول عليه
حازم… ايوه خدته
الحج احمد…. ملكش دعوه بقي بعلا نهائي
حازم… انت نسيت اني ابن عمها
الحح احمد… لا منستش ياريتك انت متنساش
حازم…. طب طلب اخير ممكن اقول لعلا كلمتين علي انفراد
الحج احمد… وبعدين بقي
حازم… كلمتين وبس
خرج الحج احمد وجاكي من المكتب وفضلت علا قاعده وحازم جه قعد قصدها علي المكتب
حازم… انا طلقتك اه بس بمزاجي بس انتي بتاعتي فاهمه بتاعتي واللي يقرب منك كتب بايده شهاده وفاته
علا…. انت مجنون
حازم… لو عاوزه الجنان الصح تشوفيه ممكن ارجعك حالا فبلاش تستفزيني خافي مني… وسابها وخرج
وهو طالع من المكتب خبط في جاكي ووجه كلامه لجاكي
_انا عارف انك السبب في كل دا هيجيلك يوم ياجاكي يارب بقي منعيطش ومشي وساب المكتب
وهنا انهارت علا من كلامه اللي يخوف وحكته لجاكي
جاكي… اهدي دي كلام علي الفاضي ماهو خرج هددني انا كمان
علا.. انا خايفه ياجاكي علي اكمل
جاكي.. اهدي كل حاجه هتتحل قومي يلا نروح
عند اكمل في شقته نهي وصلت وطلعت شقته ورنت الجرس اكمل فتح ليها الباب نهي رمت نفسها في حضنه واكمل متوتر ومش عارف يتصرف معاها ازي
نهي… بحبك وحشتني اووي اوي يابيبي
اكمل… وهو بيحضنها بغصب وانتي كمان يانوني
نهي قعلت جاكت بتاعها عشان تكون براحتها
اكمل.. نهي خلي بالك البنت اللي بتنضف ممكن تجي في اي وقت
نهي… اششش سبني براحتي لما تجي مشيها تعالي فرجني علي اوضه نومك
اكمل… انتي داخله سخنه كده ليه اهدي شوي
نهي.. انت تقيل عليا وانا تعبت محدش عمل معايا كده
اكمل… وهو في غيري ولا اي
نهي.. بقلق كانت هتغلط لااا اقصد حازم
اكمل… هو انا زي حازم يانهي
نهي… انت غيره انت غير اي البشر وبدات تحسس جسم اكمل اللي كان مفتول العضلات وبدات تبوس فيه وتخطف شفايفه بقبلات عشان تخضعه ليها
اكمل…. نهي… نهي بطلي نهي وهي بتشده ليها وهتدخل بيه اوضه نومه موبيله رن جري اكمل علي موبيله وهو بيحمد ربنا انه رن في الوقت المناسب وكان شيطانه هيخليه يضعف
طلع اكمل من الاوضه ورد علي موبيله
اكمل… ها اقولي الاخبار بسرعه
علا.. الحمدلله خير كل حاجة تمت وحصل الطلاق
اكمل… امال حسك زعلانه ومش مبسوطه
علا.. لا ابدا بس كلامه وطريقته ضيقتني
اكمل… طب اهدي وانا شوي وهحاول اجيلك
علا… بتسرع لالا متجيش
اكمل… بصدمه مالك ياعلا فيكي اي ولا ندمتي انه طلقك
علا… لا اوعي تقول كده
اكمل.. ساعه وهجيلك جاكي عندك
علا…اه
اكمل… حلو مسافه السكه
اكمل قفل مع علا ورن علي شادي
اكمل.. شوفلي حل للمصيبه دي اللي جوا
شادي… هي لحقت تبقي جوا
اكمل… خلص عاوز انزل اروح لعلا صوتها قلقني
شادي… خلاص هكلملك سامر يلمها من عندك
اكمل… بسرعه انجز
اكمل خلص مكالمته ودخل لنهي واتصدم لما لقاها لابسه قميص نوم ومجهزه نفسها وناويه علي دخله اظاهر
اكمل… انتي اتجننتي ايه اللي انتي عملاه دا وجبتيه منين
نهي… قامت وكانت ريحتها تدوخ اي راجل بحبك وانت مانع نفسك مني وجبته من شنطتي
اكمل… وانا مش زي حازم ولا غيره يااامدام وطلع من اوضته
وبيكلم نفسه الغبي كل دا بيكلم سامر
وفحاءه موبيل نهي جاتله رساله جرت عليها وفتحتها لقتها من سامر تجيلي حالا والا هكلم حازم واقوله اللي بينا
نهي.. بتوتر لازم انزل بسرعه
اكمل… وكانه روحه ردت ليه وهتسيبيني
نهي… حازم بعتلي عاوزني ضروري
اكمل.. مدام حازم بسرعه روحيله نهي خدي قميصك دا معاكي بيتي مفهوش حاجه حريمي لمانتجوز اعملي اللي تعمليه
نهي لبست هدومها وخدت قميص نومها في شنطتها ونزلت
اكمل اتشاهد ودخل خد شور عشان يمحي اي لمسه من نهي اللي كان بيستحقرها ولبس اكمل وجري بعربيته علي علا يطمن عليها
عند سامر في فيلته
نهي… ايه حكايه التهديد دي كل شوي انا مش باجي كده
سامر… مانتي اتغيرتي وبقيتي غريبه وانتي بتوحشيني
نهي… وانت كمان بتوحشني بس مش كده انا بحاول اخلي حازم ميشكش فيا
سامر… هنخلص امتي
نهي.. والله ياسامر عم حازم معاند معاه ومدوخه ومش عارفه اخد منه فلوس خالص
سامر… طب تعالي وشدها وشنطتها وقعت ووقع منها قميص نوم سامر وطي ومسك القميص دا اي ماقمصانك هنا كتير
نهي.. بتوتر دا جديد وحبيت البسه ليك
سامر… بسخريه طب يلا البسيه
ولبسته نهي وراحت مع سامر لعالم الر*ذيله
اكمل في عربيته رن علي جاكي
اكمل… جاكي حاولي تستاذني من اهل علا انكم هتتمشوا وتغيروا جو وهبعتلك لوكيشن المكان اللي انا فيه وباقي التفاصيل اللي هتعمليها من غير علا ماتحس
جاكي… حاضر
هنا طلبت جاكي واستاذنت ام علا ووالدها انهم يخرجوا شويه يلفوا بالعربيه بعد اللي حصل انهارده عند المحامي
علا… هنروح فين واكمل كان قايلي انه جاي بس شكله هيتاخر
جاكي… هنبقي نكلمه اننا خرجنا
علا… طيب يلا
جاكي خدت علا بعربيتها
علا… احنا راحين فين كده
جاكي… في حفله تحفه تنكريه
علا… ياعني اي
جاكي… سبيلي نفسك واعملي اللي هعمله
علاوجاكي دخلوا محل ولقوا فساتين محجوزه باسمهم ولبسوها وكانوا اميرات. وركبوا العربيه
علا… انا مش فاهمه حاجه حفله اي بس هو انا ليا نفس والفساتين دي اغرب
جاكي… خلينا ننبسط بعيد عن الرجاله ومتتكلميش ولاتسالي عن حاجه
جاكي وصلت للمكان كان تحفه الموسيقي من كل حته وانوار ماليه المكان دخلوا مع الاضواء والعاملين في المكان كانوا بيرحبوا بيهم وكانهم عندهم بعلم وصلهم
علا…. كان نفسي يكون اكمل معايا في الحفله دي وفجاءه
جاكي وعلا اتصدموا لمالقوااااا

يتبع….

الفصل الثاني والعشرون

حازم بعد ماخلص إجراءات الطلاق وكلامه مع علا حازم من جواه مكنش عارف اي اللي بيحصله مش قادر يحدد دا حب ولا اي ومدام حب ليه خلاها تكرهه ليه محسش بيها وقت خطوبتهم حازم كانت دماغه هتنفجر من التفكير مش قادر يتحكم في مشاعره هو محتاج نهي لشهواته ومحتاج علا بس ياتري محتاجها حب ولا يمارس عليها انانيته وحب التملك اللي ماليه
حازم كان ساند دماغه علي كرسي العربيه وادامه مشاهد حياته مع علا من صغرهم ولغايه ماسبها في مكتب المحامي
رنه موبيله واتصال نهي ليه اللي نبهه
نهي.. مبروك ياحبيبي وبقيت اغني اغنياء البلد لازم نسهر انهارده
حازم.. الله يبارك فيكي
نهي.. امال انت فين
حازم.. انا في العربيه وجيلك حالا اهو
حازم اقفل مع نهي وهو مستسلم لحياته من غير علا
علا وجاكي بعد مالبسوا الفساتين اللي كانت محجوزه ليهم وركبوا عربيتهم ووصلوا لمكان الحفله اللي جاكي قالت عليها لعلا اول مانزلوا اضواء الامكان زادت العاب ناريه في السما اشكالها تحفه
علا.. اي الحفله دي ياجاكي شكلها هتبقي حلوه ياريت كان اكمل معانا
جاكي.. بطيبه وخباثه معلش تتعوض يلا تعالي ندخل
لما دخلوا كان المنظمين للحفل في استقبالهم وفجاءه
اكمل وشادي كانوا في مكان الحفل واكمل منتظر علا بفارغ الصبر عشان يفاجئها باحتفاله معاها شادي واكمل كانوا بيتابعوا علا وجاكي من وقت وصول عربيتهم في كاميرات المكان
شادي… طب انت عاوز تحتفل مع حببتك انا مالي وخدني معاك ليه
اكمل.. عشان تباشر التجهيزات ياخفيف
شادي.. خلاص ظبط المكان والناس اللي هنا امشي بقي
اكمل.. لا هتفضل معايا
شادي… ليه ان شاءلله بودي جارد بتاع حضرتك
اكمل… لا بودي جارد بتاع جاكي
شادي.. نعم انا ماليش في الجو دا وانت عارف
اكمل.. الله علا جات اهي
شادي.. الله دي قمر اوي
اكمل.. نعم ياروح امك مين اللي قمر
شادي… اللي شعرها اصفر دي بجد جنان مين دي يااكمل بجد الاتنين احلي من بعض تحسهم عكس بعض في الشكل
اكمل.. ماهي دي جاكي
شادي.. بقول اقعد معاك عشان لو احتجت حاجه
جاكي.. ايه رايك في المكان مش بجد تحفه
علا.. الله حلو اوي انتي بتجيبي الاماكن دي منين انا من القاهره ومعرفش الاماكن دي
جاكي.. هو انتي كنتي فاضيه غير للاستاذ حازم ولا كنتي بتخرجي ولا عايشه حياتك
علا.. غيري الموضوع ده بقي ومتجبيش سيرته تاني ادامي الله هو مش المفروض الحفله فيها ناس كتير مافيش غيرنا واللي شغالين هنا بس
جاكي.. وهي مش فاهمه حاجه هتشوفي دلوقتي
جاكي وعلا قعدوا علي تربيزه اللي موجوده بس والمكان فاضي كله شاشات عرض بتعرض اغاني ومناظر حلوه ساحره في المكان
فجاءه جات بنت جميله صغيره لابسه فستان اميره من اميرات ديزني
_ابله علا ومدت ايدها لعلا عشان تخدها معاها
_انا وقامت علا معاها وهي مندهشه وفرحانه بجو الموشوق دا
البنت خدتها وقاعدتها ولابستها تاج 👑 الاميره وغمت عينها بشريط جميل ريحته تحفه وخدت ايدها وعلا مش شايفه حاجه ومشيت بيها وطلعوا لبره المكان اللي كانت فيه جاكي
ووقفتها علي استيج بسيط وفجاءه اغاني جميله اشتغلت وبالتحديد اغنيه «اكونلها طبعا امير» وشاشات العرض اشتغلت بكرتون اميرات ديزني وعلا مبهوره
وفجاءه ظهر اكمل لابس امير وقرب من علا وهنا علا حست بقرب حد بتحبه وبدات تشم ريحته وقلبها بيدق من الفرح والاغنيه شغاله مسك ايدها وباسها وبدا يرقص معاها وهي مش شيفاه بس ❤ حس بيه وبداوا يرقصوا مبسوطين
علا.. عاوزه اشوفك
اكمل وهوبيرقص مع علا شال الشريط من عنيها وبدا يبص فيهم وهي كمان 🎻اول مره متتكسفش منه
علا… اكمل انا بحبك ❤اوي
اكمل…وانا بموت وبحبك اووي وقلبي فداكي وهما بيرقصوا بقي طيرين كانهم في عالم تاني عالم بتاعهم عالم الاميرات
شادي كان مبسوط انه قدر يفرح صحبه اكمل شادي كان مبسوط اكتر بجاكي من اول مشفها خطفت قلبه
شادي.. هاي شادي صاحب المكان وصديق اكمل
جاكي.. هاي انا جاكلين وصديقه علا
شادي.. منوره المكان
جاكي.. بنور صاحبه المكان بجد تحفه
شادي.. انتي اجنبيه ولا اي حكيتك
جاكي.. امي اجنبيه وبابي 🇪🇬
شادي… حلو اوي تلاقي امك عسل
جاكي… وعلي فكره بفهم عربي كويس جدا جدا
شادي…. ناااايس بقولك ماتيجي ابقي اميرك ونقوم نرقص زيهم
جاكي.. تعالي يلا
شادي…. اف علي الحلاوه
جاكي… سمعاك وفاهمه
شادي وجاكي خدوا مكان ورقصوا جنب اكمل وعلا وكل واحد في عالمه
اكمل… بحبك ❤ بحبك ❤ بحبك
علا… وانا كمان 🎻 ❤اوي ميرسي ياقلبي علي المفاجاه دي حلو بجد زي قلبك
اكمل.. بجد عجبتك كنت خايف متعجبكيش
علا.. تحفه ربنا يخليك ليا ديما
اكمل… ياريت عرفتك من زمان وكنت منعت اي اذي بحياتك بس وعد مني هعوضك
علا… انت النجده والفرحه بعد هم وحزن شوفته بحياتي
عند نهي كانت بتجهز عشان حازم وعدها انه هيحتفل معها بالورث الجديد
نهي.. انا خلصت اهو
حازم.. يلا وانا كمان جهزت تحبي تروحي فين
نهي.. افخم مطعم نتعشي هناك نرقص ونشرب وننبسط
حازم.. اوكي يلا بينا
اكمل خد علا وقعدوا علي التربيزه وبقوا يتفرجوا علي شادي وجاكي اللي اندمجوا مع بعض جدا
علا.. مين اللي مع جاكي دا
اكمل.. شادي صاحب عمري وصاحب المكان دا وهو اللي عمل كل دا
علا… شكله بيحبك
اكمل.. هو جدع وكمان مهندس كمبيوتر بروفشينل بس شكله معجب بجاكي اوي
علا.. وهي كمان 🎻 شكلها ناسيه العالم
اكمل مسك ايد علا وباسها وفرحان انه قدر يبسط علا حتي لو ساعات بسيطه
وصل حازم ونهي لافخم مكان اتعشوا ورقصوا وكان لبس نهي ملفت لنظر لكل الرجاله اللي موجوده في المطعم حتي الستات كلها كانت خايفه علي جوزاتها من نهي وخصوصا اللي كان جوزها مش حاسس بحاجه كان بيشرب وبس
نهي.. اقوم يلا نرقص
حازم.. خلينا قاعدين بنشرب
نهي.. بقولك اقوم
حازم قام مع نهي واللي من كتر الشرب كان بيشوف نهي علا وبدا يفتكر يوم مارقص معاها في الاوتيل وبدا يحضن نهي علي انها علا ويضمها ليه قوي
نهي.. حازم مالك فيك اي انت مش طبيعي ليه
حازم.. انا طبيعي اهو وبرقص اهو معاكي مدوخاني معاكي ليه ياعلا
نهي.. اول ماسمعت اسم علا.. يلا نمشي من هنا فورا
وجرت علي تربيزتها خدت شنطتها وطلعت من المطعم وحازم وراها وركبوا العربيه وبدات تصرخ نهي في حازم
نهي.. انت اتجننت تغلط في اسمي انا
حازم.. بسكر من كتر شربه الكتير معلش مخدتش بالي
نهي.. اتفضل روحني علي بيت ماما والا اصوت وافضحك
حازم اتحرك من جننها وصرخها اللي فوءه ومشي بسرعه من المكان
شادي وجاكلين خلصوا رقص وقعدوا مع أكمل وعلا وقضوا ساعات حلوه اكلواوشربوا بجد مفرحتش علا اد مافرحت من السهره دي
علا.. يلا ياجاكي لازم نروح الوقت متاخر
اكمل.. متقلقيش هروحكم
شادي.. اه خليكم شوي القعده حلوه خالص
علا.. خايفه بابا يقلق علينا
اكمل.. طب ثواني اغير لبس الامير دا وهروحكم
اكمل غير لبسه وقام شادي والبنات علا وجاكي
جاكي.. معايا عربيتي
اكمل… علا معايا في عربيتي وشادي معاكي ياجوجو
جاكي.. اوكي يلا ياشوشو
شادي…اوكي ياقمر
كلهم ضحكوا علي شادي
علا ركبت مع اكمل واللي اول ماركبت علا عربيته لاقت بوكيه ورد علي الكرسي
علا… ليا انا دا
اكمل… طبعا لاميرتي
علا خدته وفتحت الكارت اللي عليه وكان مكتوب« بحبك ❤يازوجتي المستقبليه»
علاكانت مبسوطه بالبوكيه وكانت بتشمه طول الطريق وكانت بتغني هي واكمل اغنيه هكونلها طبعا امير مع بعض
في عربيه جاكي
شادي… تسمحيلي اسوق انا
جاكي.. اكيد طبعا وجرت جاكي تركب جنبه وهي مبسوطه
شادي.. مبسوط اوي اني عرفتك وياريت متكنش المره الاخيره
جاكي.. وانت وحظك بقي
شادي… كان طول الوقت عينه علي جاكي حتي وهو سايق
جاكي… علي فكره الطريق ادامك مش جنبك
شادي… وهو بصصلها بقي ادمي وجنبي
جاكي.. طب حاااسب هتخبط في العربيه اللي ادامك شااادي حاسب
شادي.. ينهار اسوخ طبقت عربيه الراجل
العربيه اللي شادي خبطها فرملت فجاءه ونزل منها صاحبها يزعق
_انت يا حيوان كسرت ليا الفانوس بتاع العربيه
شادي نزل بسرعه وهو متوتر من اللي بيزعق وجاكي معاه اللي اتصدمت
جاكي…. حازم
حازم… نهار ابوكي اسوخ انتي بتطلعيلي منين وبص علي شادي
حلو اوي ودا كمان خطيبك
في عربيه اكمل
اكمل.. هو شادي وقف ليه كده وجاكي واقفه كده ليه
اكمل وقف مش عارف في اي واول مانزل من العربيه وتحرك نحيتهم اتصدم
حازم.. اهلا بالخطيب الاول هو عادي كده
وهو بيتكلم مع حازم لمح علا واتحرك ناحيه العربيه وعينه بطق شرار
مين…. اهلا بالست الهانم المدام

يتبع….

الفصل الثالث والعشرون

في بيت علا كان الحج احمد شارد الذهن
والده علا… مالك ياحج بتفكر في اي وشكلك مهموم كده ليه المفروض تنبسط ان بنتنا خلصت من الهم اللي كانت فيه
الحج احمد.. ابدا بفكر في اللي حصل من اول من كان ابن اخويا صغير وربيته ولغايه اللي عمله في بنتي لو شوفتيه انهارده ياحجه وكأن عدوي مش ابن أخويا
والده علا.. بنتك اللي كانت عوزاه وبتحبه ومكنتش اقدر اتكلم من زمان ومن هما عيال صغيره كان بيعاملها وحش فاكر لما كان يضربها وكانوا ناقر ونقير معرفش بنتك حبته فجاءه ازي
الحج احمد… يلا كل اللي ربنا يجيبه خير
والده علا… علا اتاخرت اوي هي وجاكلين
الحج احمد.. لا جاكلين متصله عليا انهم في حفله وزمانهم جايين
والده علا.. والله جاكلين دي بنت طيبه وبتحب علا اوي ولا اكتر من اختها
الحج احمد…. اه والله اكرميها يام علا ابوها موصيني عليها امها اجنبيه سبتها وهي صغيره وابوها علمها ورباهاواشتغلت معاه في شركاته والصراحه الكل يشهد بشغلها واخلاقها
والده علا.. رن علي علا كده اطمن عليها قلبي وكلني عليها
الحج احمد.. حبيبه بابا هتجي امتي الوقت اتاخر
علا.. ايوه يابابا احنا في السكه انا مبسوطه اوي يابابا الحفله كانت حلوه اوي
الحج احمد… حببتي يارب ديما تكوني مبسوطه خلوا بالكم من الطريق
علا… ماهو يابابا مش احنا اللي سايقين
الحج احمد.. امال مين
علا.. قابلنا اكمل هناك وصمم يوصلنا عشان الوقت متاخر
الحج احمد… طب متتاخريش وسلامي لاكمل مش هنام الا ماتوصلي
علا… مسافه السكه يابابا
اكمل… طمنتي بابا
علا.. اه قلق عليا فكلمني يطمن بيسلم عليك علي فكره
اكمل.. الله يسلمه والدك دا طيب اوي وبيحبك وتحسيه بسيط رغم حجم شركاته
علا… بابا دا سكر. الله هو شادي وقف ليه كده وجاكي واقفه كده ليه
اكمل.. غريبه هنزل اشوف في اي
اكمل وقف مش عارف في اي واول مانزل من العربيه وتحرك نحيتهم اتصدم
حازم.. اهلا بالخطيب الاول هو عادي كده مجمعه الخطاب حوليها
وهو بيتكلم مع حازم لمح علا واتحرك ناحيه العربيه وعينه بطق شرار
مين…. اهلا بالست الهانم اهلا بالمدام واتجه ناحيه عربيه اكمل عشان ينزلها بالعافيه
اكمل اعترض طريق حازم ووقف قصاده والاتنين قصاد بعض
اكمل… خليك معايا هنا سيبك من العربيه واللي فيها
حازم.. بغضب انت بتكلمني انا انت عارف بتكلم مين يااستاذ انت
اكمل.. اه عارف بكلم مين عادي ياعني شخص مالوش لازمه
حازم.. بعد اكمل عن طريقه بقوه واتجه ناحيه العربيه عشان ينزل علا.لسه هيفتح الباب اكمل قفل ابواب العربيه من الريموت اللي معاه
حازم اتجنن من اسلوب اكمل المستفز وبدا يخبط علي ازاز العربيه عشان علا تفتح
حازم.. افتحي ياهانم والا قسما بالله لانزلك بفضيحه
اكمل… شد حازم بالقوه من ناحيه العربيه بقولك ماتخليك معايا «فيس توفيس» ولا انت مش بتتشطر الا علي الحريم
الكل كان واقف مصدوم من المواجهه بين اكمل وحازم شادي وجاكي كانوا متوترين ونهي نزلت من العربيه ووقفت جنبها خايفه من اللي بيحصل كمان حست بغيره من علا عشان كانت مع اكمل
حازم.. هعرفك انا بتشطر علي مين وهنا بدأ حازم بضربه لكمات قويه وبصوت جهوري هعرفك ياابن الك*لب بتشطر علي مين
هنا اكمل وبمهاره تلقي الضربه من حازم بايده وبالايد التانيه ضربه لوكميه وقع حازم من قوه الضربه وفجاءه بصوت جهوري نادي اكمل علي شادي
اكمل… شاادي وصل البنات بسرعه انا لسه هتسلي شويه ورمي الريموت كنترول بتاع العربيه لشادي
نهي… بصريخ.. كفايه ياحازم وبصت لاكمل كفايه
شادي وقف مصدوم من طلب اكمل مش قادر يسيب صاحبه في الخناقه دي وهو مصدوم مش عارف يسمع كلام اكمل ولا يسمع كلام قلبه وعقله هتسيب صاحبك ازي
اكمل… بصريخ شادي اسمع الكلام يااالااا
وبسرعه شادي شد جاكي ودخلها العربيه اللي فيها علا وبسرعه العربيه اتحركت وجرت وانطلق شادي بسرعه جنونيه عشان يبعد من المكان
علا… بانهيار وخوف اكمل ياشادي هنسيبه بلاش ياشادي
شادي.. متقلقيش هوصلكم بسرعه وهرجعله وعلا طول الطريق كانت بتبص علي اكمل لغايه ما اختفي عن نظرها
وهنا التفت شادي لجاكي اللي كانت قاعده ورا منهاره وبتعيط من اللي بيحصلهم
شادي… جاكي انتي كويسه
جاكي.. بعيون كلها دموع اللي هزت قلب شادي هزت رأسها بتعلن له انها كويسه
هنا اكمل ارتاح ان شادي خذ البنات وبص لحازم اللي كان علي الارض وشفايفه بتنزف بغزاره من لوكميه اكمل وبسرعه جنونيه قام حازم وهو بيتكلم بصريخ..
حازم… هربيك يابن الك*لب ومسك في ياقه قميص اكمل ورقبته ووقعه علي الارض ونام علي اكمل وبدا يخنق اكمل ويصرخ في وشه مش هسيبك محدش يقدر ياخد حاجه بتاعتي
وهنا اكمل بكل مهاره مسك ايد حازم ودفعه وبقي هو اللي فوق حازم ومتحكم اكتر وبكل هدوء
اكمل… مستنيك توريني وعلا مش ملك حد ومش من حاجتك ولو مديت ايدك عليها تاني هعرفك مين اكمل السيوفي
وهنا بدأ يضرب حازم لكمات متتاليه لغايه ما نهي
نهي… بصريخ كفايه وجرت علي اكمل تمنعه ووطت مسكت ايد اكمل كفايه يااكمل
وهنا اكمل بصلها وبص لحازم اللي اغمي عليه من الضربات
اكمل…. لنهي.. ايه القرف اللي انت لبساه دا مافيش راجل معاكي وقام وهي قامت وبتبصله فرحانه انه بيغير عليها
اكمل… جوزك عندك اهو اتصلي بحد يجي يشلهولك وحسابنا بكره وقبل مايمشي نفض هدومه وتف علي حازم
وهنا اكمل لمح عربيه شادي جايه هناك ووقف شادي واكمل ركب فيها ومشي بسرعه واختفي عن انظار نهي وبصت تحت رجلها كان حازم وشه مشلفط مغمي عليه لا حول ولا قوه
نهي… كتك وكسه رجاله خيبه ودفعته برجلها
وكلمت نهي اخواتها يجولها ونقلوا حازم علي البيت متشلفط
علاوجاكي وصلوا البيت واللي كان والد علا منتظرهم ووالدتها
والده علا… مالكم في اي انتم كنتوا في حفله ولا عزا
جاكي… لا ابدا احنا كويسين يلا انا همشي بقي
الحج احمد…. جاكي خليكي يابنتي معانا اقعدي مع اختك علا انا مش مآمن عليكي تقعدي لوحدك
علا… بصت لجاكي عشان خاطري خليكي معايا وهنا حضنت جاكي علا بدموع
الحج احمد هنا انتبه و حس ان في حاجه غير طبيعيه علا وجاكي كانوا كويسين وفرحنين لما كلمهم فون
الحج احمد… ام علا جهزلهم العشا وبص لام علا واللي فهمت انه عاوز يتكلم معاهم فقامت وسبتهم
الحج احمد.. في اي مالكم انتم مش طبعيين وانتم مش زي اللي كنتم بكلمهم من ساعه
علا… بصتله بحزن وقهر انا حظي وحش ديما وقامت بسرعه ومنهاره لاوضتها
وهنا وجهه كلامه لجاكي حصل اي واللي حكت له كل حاجه حتي حكت له شعور اكمل وانه نفسه يتقدم لعلا بس مستني شهور عدتها
وكمان شعور علا تجاه اكمل
الحج احمد… طب ادخلي لها وانا هتصرف ومن هنا ورايح دا بيتك طول ماانتي في القاهره
جاكي… قامت وطبعت قبله علي جبينه سانكس اونكل ودخلت لعلا
شادي خد اكمل بسرعه وطار بالعربيه
شادي… اكمل انت كويس ولا نروح لاقرب مستشفي
اكمل… كان بيتحسس وشه وبيشوف اللكمات في مرايه العربيه لا انا كويس روحني بس
شادي.. اروحك فين انت هتطلع معايا علي فيلتي مش هسيبك كده
اكمل.. هاتلي موبيل لازم اكلم علا اطمن عليها
شادي… ايوه لحسن كانت منهاره وخايفه عليك ومكنتش عاوزه تسيبك
جاكي دخلت علي علا اللي كانت مرميه علي السرير بتعيط
جاكي… علا علا خلاص ياروحي اهدي
علا… اكمل ياجاكي خايفه عليه من حازم مش هيسيبه في حاله
جاكي… بزمتك مشفوتيش اكمل عمل اي في حازم دا اداله بوكس طيره ونبي انا مش عارفه حازم في اي يتحب انا ساعات بحسه انه بنت ومفهوش ريحه الرجوله
علا… ضحكت من طريقه جاكي انتي متاكده انك امك اجنبيه
جاكي.. ايوه اضحكي كده متخفيش شادي تلاقيه معاه وهو قالي هيخده وهيكلمنا
وفجاءه موبيل علا رن وفجاءه بفرحه وشغف
علا…. اكمل.. اكمل طمني عليك طمني عشان خاطري
اكمل… براحه حبيبي انا بخير اهدي والله بخير
علا… متكدبش عليا… اكيد فيك حاجه بتوجعك
اكمل… اه في حاجه بتوجعني
علا… اي حبيبي حقك عليا انا السبب في وجعك
اكمل.. اهدي.. طب اللي وعجني بعدك عني نفسي تكوني في حضني اخبيكي
وهنا شادي وهو سايق بيبص لاكمل وبدا يتنحنح
شادي… نحن هنا
اكمل… بصله وكمل مع علا طمنيني بابا قالك حاجه
علا…. لا حبيبي بس جاكي عرفته انك كنت معانا في الحفله خد جاكي
وهنا جاكي حكت لاكمل كل حاجه قالتها لوالد علا
اكمل… طب كويس انا بكره هقبله
شادي… اكمل هي دي جاكي وقبل ما يجاوب اكمل شد منه موبيله وكلم جاكي واطمن عليها
اكمل… وحياه والدك بص قدامك ولا ناوي تخبط مين تاني
شادي اقفل مع جاكي وروح علي البيت ومع اكمل
بعد ما نهي وصلت البيت مع حازم اللي مكنش داري بالدنيا وبدات نهي تعمله كمدات علي اللكمات وبدات تداوي الجروح في وشه وهي بتبص لحازم اللي كان فاقد الوعي
نهي…حظي مقرف مكنتش اعرف انك ضعيف بشكل دا وهنا افتكرت اكمل لما كان نازل ضرب في حازم اهي دي الرجاله ولا بلاش وقامت خرجت من الاوضه عشان ترن علي اكمل
شادي قعد اكمل في اوضه وهو قاعد جنبه بيعمله كمدات علي وشه موبيل اكمل رن واللي كان في الشحن
شادي… بص عليه دي نهي
اكمل…. يوووو دا وقته بجد الست دي مش بطقها بحسها نج*سه
شادي… ماتخلع منها
اكمل… لا لسه محتاجها وفي الايام دي بذات
شادي… طب ها ترد ولا اي
اكمل… هات الزفت ارد
اكمل… الو ايوه نهي
نهي.. وحشتني اووي هتجنن عليك من ساعه ماشوفتك مع الفلاحه دي
اكمل… فلاحه مين
نهي… الست علا اللي حازم هيتجنن عليها
اكمل… بعصبيه يتجنن ازي هو مش طلقها
نهي… معرفش من ساعه انت ماظهرت وهو، مفكر انك هتقش كل حاجه
اكمل… مش عارفه تسيطري يانهي عليه وحسابي معاكي علي الزفت اللي كنتي لبساه
نهي… بدلع بتغير عليا ياقلبي
اكمل… مش وقته يانهي انا عندي صاحبي
نهي… بحبك ونفسي ادوق شفايفك واحط ايدي علي قلبك عشان اسمعه وهو بيقولي بحبك
اكمل… امال فين سبعك
نهي… هيهيهي مرمي جوا مش دريان بحاجه … بقولك هشوفك امتي عشان احاسبك ازي تكون مع الفلاحه وانا لا
اكمل… نهي بعدين
نهي… اجيلك امتي عوزاك
اكمل… هعرفك بعدين سلام
نهي.. سلام ياروح قلبي
شادي… مالك اضيقت ليه كدا بعد مكالمتك مع الست دي
اكمل… خايف علي علا من حازم شكله مش هيسبها في حالها
شادي… المفروض تخاف علي نفسك انت مش هيسيبك وشكله مجنون
اكمل… انا مش مهم المهم علا نكد علينا ابن الجز*مه
شادي… طب يلا ارتاح ونام
اكمل… بقولك سامر اخباره اي
شادي.. كله تحت السيطره
اكمل… خلاص ابدا في تهكير فونه وفون نهي هتعرف
شادي… عيب عليك تصبح علي خير
عدي الليل علي كل واحد علا بهمومها وخوفها من حازم علي اكمل وليله اكمل حاول ينام معرفش بعد كلام نهي عن حازم وانه مش هيسيب علا
اما شادي وجاكي كانت ليلتهم مختلفه حبتين
شادي…. جاكي اخبارك اي
جاكي… الحمد لله تمام جبت رقمي منين
شادي… ياذكيه اكيد من اكمل
جاكي… اه صح واخباره اي
شادي… بقي كويس وعلا اخبارها
جاكي… بقت احسن لما كلمت اكمل
شادي… انت صوتك واطي كده ليه
جاكي.. ياذكي علا نايمه
شادي… جاكي… عاوزه اقولك…
جاكي… اي عاوز اي تقوله
شادي… انا…. انا… بحبك
جاكي.. طب قول معجب انما بتحبني مره واحده
شادي… معرفش اللي حسيته قولته وانتي احساسك اي
جاكي…. بخجل هقولك بكره
شادي… لا دلوقت عاوز انام
جاكي… وانا كمان
شادي… كمان اي اخلصي ياختي
جاكي… وهو انت متأكد انك ذكي
شادي… شوووو وطي صوتك علا نايمه
جاكي… شادي اتخمد ياشادي سلام
شادي.. ااه البت بتحبني
نهار جديد محمل باحداث لايعلمها الا رب العالمين
نهي… حازم.. حازم. فوق بقي هتنيك نايم كده انا مش هفوت اللي حصل امبارح
حاازم… وهو بيحاول يقوم ويعدل نفسه تفوتي اي انا مش ناقص كفايه اللي حصلي من واحد حق*ير وكلب زي دا
نهي.. انت اللي مهزء نفسك عاوزه افهم ايه حكايه علا معاك خدت فلوسك وخلصنا وطلقتها عاوز اي تاني
حازم… في اني ابن عمها وليا كلمه عليها
نهي.. انت مصدق نفسك حازم انت بتحبها ولا لا عشان انسحب انا
حازم… نهي كفايه بقي انا تعبان
نهي… ماشي ياحازم عن اذنك
حازم.. رايحه فين كده علي الصبح
نهي.. راحه لماما عشان ابرر منظرك لاخواتي اللي جبوك علي هنا
حازم… ماشي متتاخريش
نهي نزلت وحازم كان بيفتكر كل حاجه حصلت انبارح ومسك موبيله
حازم… طفاشه انا حازم يااااد
طفاشه…. اهلا حازم بيه ليك وحشه يابيه
حازم… كنت عوزك في مصلحه بس خطيره
طفاشه… مش مهم خطره المهم الاؤبيج
حازم.. هبسطك متقلقش ها ليك لسه في أي حاجه تفتحها
طفاشه… عيب عليك اي قفل افتحه ان شاءلله يكون قفل عربيه
حازم… حلو اوي عوزك تفتحلي عربيه
طفاشه… بس كده دي سهله
حازم…. لا لسه في الاهم
طفاشه… تحت امرك

يتبع…

الفصل الرابع والعشرون

اكمل كان مستني النهار يطلع عشان يقابل الحج احمد عشان ميفهموش غلط وان تقربه لعلا ومساعدتها لهدف الارتباط مش اللعب بمشاعرها ولا فلوسها اكمل لبس وكان بيعدل هدومه دخل عليه شادي
شادي… صباح الخير يااكمل الله مالك لابس كده ورايح علي فين كده
اكمل.. رايح للحج احمد والد علا في الشركه افهمه انا هنا ليا وليه جنب علا واني نيتي سليمه
شادي… انت الصراحه حاطط نفسك في مشكله مش عارف هتتحل ازي
اكمل.. مش فارق كل دا معايا انا عاوز علا وبس انا مش محتاج غيرها ولاطمعان فيها زي طليقها مابيقول
شادي.. انت عندك يابني اكبر شركه سياحه ولها فروع في كل حته انت مش سهل يااكمل
اكمل… طب متعطلنيش بقي خلينا اروح له بدري.
شادي.. اوكي احب اوصلك
اكمل.. لا خليك انت في سامر ظبطه زي مافهمتك وانا هاخد عربيتي
شادي.. اعتبره حصل
عند علاوجاكي
والده علا… صباح الخير يابنات يلا عشان نفطر سوا
علا… ماليش نفس ياماما
والده علا.. لا عيب عشان جاكي
جاكي… صباح الخير يااطنط لا انا هفطر بيها او من غيرها
شدت جاكي علا اقومي نفطر بلاش غلاسه بقي
والده علا… فوءوا وحصلوني علي الفطار
علا… ياتري اكمل اخباره اي
جاكي… هاااا والله اكيد هيمان فيكي زيك بالضبط
علا.. بجد ياجاكي قلقانه عليه اوي وخايفه من حازم عليه
وفجاءه رن موبيل علا وكان اكمل
اكمل.. صباح الورد حبيبي اخبارك ايه انهارده نمتي كويس
علا… صباح الخير الحمد الله بخير طول مابسمع صوتك اه ياعني
اكمل… حبيبي كله هيعدي المهم تثقي فيا وتعرفي اني ممكن اموت عشانك
علا… اكمل بلاش ونبي سيره الموت قلبي بيوجعني
اكمل.. حاضر حبيبي يلا اقومي افطري وانا عندي كام مشوار وهرن عليكي اطمن
علا.. اه ونبي خليني اطمن عليك كل شويه سلام
جاكي.. ممكن نفطر بقي ولا رمضان عندكم بدا بدري
علا… اقومي يامفجوعه
في قهوه بلدي كان شخص غريب الملامح والاطوار قاعد مستني
طفاشه… ياهلا ياهلا ياهلا بحبيبنا اللي وحشنا
حازم… اهلا طفاشه لسه بكاش ولسانك طويل ولا اتربيت
طفاشه… وحياتك الاتنين لساني وايدي انت عرفني بموت في الحرام
حازم.. اه والله طول عمرك يااطفاشه وانت حرامي محترف فاكر لما سرقتلي من عمي ٤٠٠٠الف
طفاشه… هوس هوس.. انت جاي تسيحلي بعد 5سنين انت لما تحب تفتكر ايامنا افتكر النسو*ان اللي كنت بظبطك معاهم
حازم… يخرب بيتك انت كده اللي بتسيحلي المهم عاوزك في مهمه هتكون قدها ولا لا
طفاشه… ولو مش ادها ابقي ادها عشان خاطر حازم بيه
حازم.. حلو فتحلي ودنك كده وطرطئهم
طفاشه… كلي بعون الله آذان صاغيه
في شركه الام لشركات الحج احمد كان احمد يباشر شغله ومعاه المحامي بتاعه وفحاءه باب مكتبه خبط
السكرتيره… استاذ اكمل منتظر عاوز يقابل حضرتك
الحج احمد.. ياخبر دخليه فورا
المحامي.. استاذن انا وهجيلك كمان شوي.. وفي خروجه كان دخول اكمل وسلم عليه المحامي.. اهلا استاذ اكمل
دخل اكمل وسلم علي الحج وهو متوتر وقلقان مش عارف يبدا الكلام ازي ولاحظ الحج احمد توتره وبدا بالكلام
الحج احمد.. اهلا يابني الشركه نورت
اكمل.. وهو خجلان دا بنورك ياعمي الحقيقه انا جاي عشان الموقف اللي حصل امبارح
الحج احمد.. البنات حكولي علي اللي حصل وانا بشكرك علي اللي عملته عشان علا
اكمل بتوتر… ياعمي علا غاليه عليا.. وبنظرات قلقه وهو في موضوع عارف انه مش وقته بس حبيت اعرفك عشان اللي مش بقبله علي اختي عمري ما هقبله علي علا
الحج احمد كان بيسمع اكمل وهو في قرار نفسه كان بيقول دا اللي يستحق علا دا اللي هيصونها وهيصون كل ماتملكه علا من بعده
الحج احم.. قطع كلام اكمل وحاول ينقذه من توتره وخجله وخوفه اللي غرقان فيهم… انا موافق يااكمل
اكمل.. بصدمه وفرحه موافق علي اي اااقصد حضرتك فهمني
الحج احمد… انا فاهم كل حاجه ومن ساعه المستشفى وخوفك علي بنتي واللي حكوه امبارح بس انت عارف الموضوع دا بدري لانك عارف انها مطلقه ولسه في شهور عده وكمان في حازم ومتنساش انه ابن اخويا
اكمل… فاهم كل دا انا جي اقول لحضرتك اني حابب اكمل مع علا حياتي واني افديها بروحي كان لازم اعرفك وافهمك موقفي
الحج احمد… ودا خلاني احترمك اكتر بس بلاش الفتره دي ادمكم شهور العده افهموا بعض وادروسوا بعض وابعدوا عن نظر حازم جاكي كانت عرضت عليا عرض وانا شايف انه جه وقته انه يتنفذ
اكمل… اي العرض دا
الحج احمد… علا تشغل وقتها وتمسك شغلها انا مش هعشلها طول الحياه لازم تتعلم تعتمد علي نفسها
اكمل… فكره حلوه ودا الصح مهما حصل لازم تعرف تكون مسؤله ومتخليش حد يظلمها
الحج احمد.. علا قلبها طيب وبسيطه ورومانسيه وللاسف حازم مفهمش دا كان شغله الفلوس وبس وهي كان شغلها الحب وبس
عشان كده عاوز علا تحبك بعقلها زي قلبها فاهمني يااكمل
اكمل.. فاهم ياعمي وتاكد علا في قلبي وهفضل عمري صينها عن اذنك عطلتك كتير
الحج احمد.. بفرحه اتفضل يابني
عند شادي في فيلته
شادي… اي ياعم سامر هنفضل مبارايات في السرير بس
سامر.. انا معاك يلا في اي حاجه انت عارف عاوز اخد حقي انا مش هفضل يضحك عليا منها
شادي… الست دي عجيبه ياسامر اوبن مايند علي طول
سامر.. دا اللي اكتشفته
شادي.. طب بص بقي هنبدا الشغل من دلوقتي عاوزك حالا تبعت رساله لحازم من رقم برافيت
سامر… حلو ماشي اكتب بقي فيها اي
شادي… بص ياسيدي اكتب «هتفضل امتي ياحزومه عبيط خلي بالك من الحته الطريه بتاعتك»
اكمل خرج من عند والد علا والدنيا مكنتش سيعاه كده ارتاح وانه مش بيعمل حاجه في الضلمه رن علي علا يفرحها
اكمل… علا وحشتيني وحشتيني وحشتيني
علا… بخجل وانت كمان مالك مبسوط ليه فرحني معاك
اكمل… خطبتك من والدك بس هنستني شويه عشان العده وهنتجوز ونبعد عن اي حاجه تزعلك
علا… بجد يااكمل ياحبيبي بابا
اكمل… بابا بس اللي حبيبك
علا.. وانت كمان حبيبي
واكمل بيكلم علا كانت نهي علي الويتنج
اكمل… يلا حبيبي معايا مكالمه هخلصها وهخلص مشواير وهكلمك
علا… ماشي اكمل
اكمل.. تؤتؤ.ماشي يا….
علا… ماشي ياقلبي
قفل اكمل مع علا ورد علي نهي
اكمل.. اي نهي في جديد
نهي.. اه عوزاك جنبي انا بحبك ومعنتش طايقه حازم
اكمل… انتي مش قولتي هتخدي فلوسه وانا اتفقت معاكي اني هرسم علي علا عشان نطير علي بره وعشان دا يحصل لازم تعرفيني كل حركات حازم
نهي… يااكمل عاوزه اقبلك عاوزه اقعد معاك وقت اكتر بصراحه انا بقيت بكرهه علا دي قبل كده خدت حازم وشغلته عني ومش هسمح ليها تخدك مني علا دي لازم اموتها هموتها يااكمل لو فكرت بس فيك
اكمل… بخوف علي علا من نهي طب اهدي وهعملك اللي انت عوزاه
نهي… عوزاك تجيني باي شكل
اكمل.. انتي اتجننتي ولا اي
نهي… اكمل بجيلك بتزعل
اكمل… مجيش في ييت حازم ابدا
نهي… لا متخفش مش في بيت حازم عند ماما الشقه فاضيه هي سافرت مع اخواتي وهتجي بكره
اكمل.. ماشي يانهي بس ساعه وهمشي ومش هعمل اللي في دماغك الا في الحلال ابعتي لوكيشن المكان
نهي.. ماشي ياسيدي وتعالي انت وهنقعد ههيعيهي محترمين
اكمل قفل وهو مخنوق وحس انه ورط نفسه مع الست دي بس رجع يقول لنفسه
اكمل… لا كله يهون عشان خاطر علا
اكمل اتصل علي شادي يطمن علي اللي طلبه منه من سامر
اكمل… شادي عملت اي مع سامر
شادي… كله تمام.. مالك حسك مخنوق
اكمل… ولاد الكل*ب متفقين علينا سواء حازم ولا مراته النج*سه يعكننوا علينا
شادي.. في اي بس
اكمل حكي طلب نهي وكلامها اللي فيه تهديد انها هتنتقم من علا وكمان حكي ليه علي والد علا واللي حصل بينهم
شادي.. طب خلي بالك انا مش مرتاح للست دي
اكمل.. كل علي الله يلا وصلت شادي ساعه وترن عليا عشان انزل من عندها
شادي… ماشي
حازم روح البيت ملقاش نهي
حازم.. احسن مش عاوز وجع دماغ وقعد مع نفسه يشرب وفحاءه موبيله جات رنه رساله فتح الرساله واتعصب من الرساله وعينه كله شراره وبقي يتصل علي نهي مش بترد
اكمل طلع البيت عند بيت ام نهي واتفاحيء بنهي لابسه قميص نوم وعليه روب
اكمل… نهي مش بحب الطريقه دي كنا نتقابل في مكان عام احسن
نهي… متخفش محدش هيجي والمكان العام ممكن حازم يشوفنا او حد يشوفني و يبلغه
اكمل… خلاص انا جيت عشان متهونيش عليا
نهي قربت من اكمل وحطت ايدها علي رجله وتحسس عليها واكمل بيحاول يبعد
اكمل.. نهي وبعدين متخلنيش اندم اني جيتلك وقام بسرعه
وهي قامت وراه ومسكته من دراعه
نهي.. حرام عليك ياكمل انت تعبتني محدش عمل معايا اللي بتعمله انا بحبكك
وفضلت نهي تعيط وبدات تنهار من العياط وبدات تمثل انها دايخه ومش قادره
نهي.. اكمل الحقني هموت تعبانه
اكمل.. مش عارف يتصرف ازي شلها علي دراعه
نهي.. دخلني في الاوضه عاوزه انام وسبني وانزل
اكمل افتكر انه جاتله النجده عشان يسيب نهي اكمل دخلها االاوضه اللي شورت عليها وهي كانت بتمثل انها هيغمي عليها ومسكت برقبته بايدها وحطها اكمل في السرير
وقامت شدته ناحيتها وبقي فوق*يها وبدات تحس*س علي جسمه وتبو*س فيه وبتتكلم وهي بتشده ناحيتها
بحبك بحبك بحبك
واكمل بيبعدها واتعصب
اكمل.. انتي اتجننتي ولا اي وسابها ونزل ورزع الباب وراه
نهي اول ماسمعت رزعه الباب فضلت تضحك
وقامت بسرعه ناحيه تسريحه ادام السرير ومسكت موبيل وشغلت فيديو وهي بتضحك
نهي…. دا اللي هيجيبك يااااكمولتي لغايه عندي

يتبع….

الفصل الخامس والعشرون

في فيلا شادي واللي كان قلقان علي اكمل وخصوصا لما عرف انه هيروح لست نهي
شادي… الو سامر اي الاخبار كلمت نهي
سامر.. شكلها عامله صامت بنت الوس*خه شكلها بتع*ط مع حد هي وعيلتها نجس*ين من زمان وامها اوس*خ منها بمراحل
شادي.. طب حاول معاها خليها تجيلك انهارده باي شكل وزي مااتفقنا الكاميرات دايره بتاعتنا مش بتاعه الفيلا اللي هي تعرفها
سامر… متخفش ظبط الدنيا
شادي وعاوزك من انهارده تبعت لحازم تشككه في مراته
سامر.. خلاص اعتبره حصل
اكمل مستحملش اللي حصل نزل فورا وركب عربيته ومشي بسرعه من عندها ومش عارف يعمل بيحمد ربنا انه مضعفش لان حب علا في دمه حبه نظيف نقي مش حب شهوه ودا الفرق بينه وبين حازم
فضل اكمل سايق وهو حاسس بنار جواه لمجرد راح للست دي خيانه لحبيبه قلبه بس دا كله عشان خاطر حبيبه قلبه وانه هيفضل يحميها
اكمل.. علا. وحشتيني اوي اي الاخبار
علا.. بخير طول مابسمع صوتك وبعدين مش لسه متكلمين
اكمل.. غلط اني اكلمك انتي علي طول في بالي وقلبي وحابب طول الوقت اسمع صوتك
علا.. حساك مضايق او في حاجه ومخبيها عليا حازم كلمك ولا اي
اكمل.. مش عاوز اسمع اسمه طول مانا بكلم حبيبي ممكن ومتقلقيش مكلمتوش ولا اعرف عنه حاجه
علا.. حاضر حبيبي انت سايق
اكمل.. اه
علا.. طب اقفل وخلي بالك من الطريق
اكمل.. حاضر وانتي كمان خلي بالك من نفسك
علا.. حاضر ياقلبي ❤يلا اقفل سلام
اكمل.. علا استني متقفليش عاوزك تعرفي حاجه مهما حصل انا بحبك وهفضل احبك طول عمري علا انتي احلي واشرف واطهر ست عرفتها
علا.. اكمل فيك اي ريحني
اكمل.. مافيش ياروحي يلا هقفل بحبك
علا بعد مااقفلت مع اكمل قلقت وخافت علي اكمل اكتر وهي سرحانه دخلت عليها جاكي
جاكي.. لولوي باركيلي حشيت مع طنط المحشي تعالي شوفي انطي علمتني ازي احشي
علاكانت سرحانه مش شايفه ولا سماعه جاكي خالص
جاكي.. علا… علا قربت جاكي جنب ودن علا تووووووووت
علا… ااه.ودني يامجنونه انتي في اي
جاكي.. بنده عليكي من بدري مش شيفاني ولا سمعاني في اي مالك انتي
علا… اكمل ياجاكي مخوفني عليه اوي ساعات بيقولي كلام حلو
جاكي.. ودا يقلق ولا انتي متعوده علي الدبش ابن عمك اللهم احفظنا
علا.. لا كلامه حلو وانا ببقي طايره بيه بس بحس وراه كلام تاني خايف يقوله
جاكي.. بطلي الخوف دا واكمل لو عاوز يقول حاجه هيقولها بحس انه انسان حر فهماني
علا.. بهزه راسها فاهمه
جاكي.. تعالي بقي شوفي حله المحشي اللي عملتها انطي بتقول عملته احسن منك😜
وشدت جاكي علا لبره الاوضه
علا… راحت مع جاكي المطبخ. ينهار ابيض هو دا اللي عمله عليه فرح محشي بتندجان دا انا اجيب عيال يحشوه
جاكي… انطي شوفي بنتك دي انا عاوزه اتعلم اطبخ عشان اتجوز واخلف واعملهم محشي
والده علا… بس كده هعلمك كله وخليكي شيف
علا… بصوت واطي ااه عشان شادي شكله اكيل
جاكي.. سمعتها وحدفت في وشها بتنجنايه انا برضو ولا بتاع العضلات
علا… سمعتها وقامت ردت ليها البتنجنايه ماشي انا غلطانه اني عبرتك ودخلت اوضتها
بعد ماشادي خلص مع سامر كبر قلقه وشكوكه من نهي علي اكمل
جاله الفضول يعرف كل حاجه عنها وبما انها ست من عيله ش*مال ياعني مش سهله
شادي… جه وقته لازم اعرف الست دي عاوزه اي
دخل مكتبه وقعد وسط اجهزته وشاشاته وفجاءه بدا يهكر موبيل نهي بعد المعلومات اللي جمعها عنها واللي سمعها من سامر
حازم فضل نايم لغايه مانهي رجعت ودخلت نهي اوضتهم براحه وغيرت هدومها وبدات تصحي حازم
نهي… حزومه بيبي قلبي اصحي بقي كل دا نوم
حازم.. شرفتي قام واتعدل كنتي فين ياهانم
نهي… كنت عند ماما
حازم.. اقام وهو متعصب ورنيت عليكي مردتيش في اي نهي بتعملي اي من ورايا وقام مسك درعهاقوي انطقي مردتيش ليه
نهي… اااي دراعي انت مجنون صح هعمل اي من وراك انا نهي يتقلي دا انا سكته ومستحمله
حازم… بقولك اي مش هيضحك عليا بكلامك واسلوبك دا
نهي.. بعصبيه انت مفكر اني زي اللي مصدقت بعد مطلقتها لضمت مع غيرك
حازم…. بصوت جهوري نهي واقام بكل قوته وبصرخه من نهي سيب شعري انت مجنون مجنون طلقني مش عاوزه اعيش مع واحد بيفكر في غيري
حازم… فاء من عصبيته مع نهي وحس انه زودها دي مجرد رساله ممكن تكون من اي حد بيكرهه ساب حازم شعر نهي وقامت جرت علي اوضه تانيه وقفلت علي نفسها واتظاهرت انها في حاله من الهيستريا من العياط
ونهي بدات تخاف تخسر حازم وهي لسه مخدتش اللي عوزاه وهنا صممت لازم تاخد منه كل حاجه قبل مايعمل معاها حركه غدر
شادي وهو بيقلب في موبيل نهي علي اللاب بتاعه الخاص اتصدم من اللي شافه دي طلعت قوا*ده بدا يقلب في فيديوهاتها فيديوهات وهي مع رجاله غير سامر وحازم
شادي كان هيتجنن من اللي شافه وبقي مستغرب طب مصوره جوزها ليه وهو مستمر في التقليب شهق من الصدمه وبدا بصوت عالي
شادي… يابنت الكل*ب … يانهار اسو*خ اكمل وبدا يشغل الفيديو
وهوشغال شتيمه وهو بيتفرج علي فيديو اكمل وبسرعه احترافيه حفظ الفيديوهات كلها ومعاهم فيديواكمل عنده علي اللاب وفلاشه
وبدا يدخل يبوظ الفيديو بتاع اكمل عشان لو جات تشغله ميشتغلش وبدا يدخل علي موبيلها فيرس يدمر الداتا عندها
واتصل باكمل
شادي… اكمل انت فين
اكمل.. انا في الطريق كنت جايلك
شادي.. بسرعه عشان في حاجه. بسرعه يااكمل
حازم حاول مع نهي تفتحله الباب ورفضت حتي ترد عليه وفضلوا ساعات لغايه ماحازم زهق
حازم… نهي هنفضل كتير كده زعلانه اني بغير وبخاف عليكي
نهي.. وقفت ورا الباب تسمع كلامه وكانت بتفكر ازي ترجع تسيطر عليه من تاني وفحاءه فتحت الباب.. حازم طلقني مقدرش اعيش معاك بعد ماشكيت فيا وانت عارف اني بموت فيك وبحبك
حازم… بدا في التراجع من اسلوب علا الناعم لجذبه ليها من تاني وفعلا نجحت في دا.. وانا كمان بحبك معتش فضلي غيرك امي رمت طوبتي من زمان وعمي طول عمري بكرهه انتي حبيبتي وقرب منها عشان يحضنها
نهي… ابعد عني انت مش بتحبني وجرت من ادمه ورمت نفسها علي السرير وهو وراها
حازم.. اعمل ايه عشان اصلحك اللي هتقولي عليه هعمله
نهي… بدلع.. اي حاجه اي حاجه. اطلبها هتعملها
حازم.. ايوه امري انتي وشوفي
نهي… ورثك كله يتكتب باسمي ولو لاقيتك رجعت حازم اللي بيعشق تراب رجلي هرجعولك
حازم.. هنا اتصدم ورثي ازي اكتبه
نهي… شوفت سقط في الامتحان انت مش بتثق فيا ولا بتحبني
حازم… انا بحبك بس اطلبي حاحه تاتيه
نهي … خلاص ياحازم كل واحد من طريق
حازم… خلاص هعملك اللي انتي عوزاه
نهي.. بجد ياحازم
حازم.. ايوه ياروح حازم
نهي.. ياحبيبي ياحازم وقامت حضنته وباسته من شفايفه
حازم.. تؤتؤ عاوز اتاكد انك مش زعلانه مني
نهي… وهي بتقرب بدلع بتفك زراير قميصه وبدات تبو*س صدره العار*ي و
حازم اختل توازنه وبدا يلقع*ها قميصها ويلتهم قب*لات شفايفيها هعملك اللي انت عوزاه
نهي.. شدته ليها وانغمسوا في عالمهم
وصل اكمل لفيلا شادي واللي لاقاه منتظره في جنينه الفيلا
اكمل.. اي ياشادي في اي قلقتني
شادي.. في مصيبه والحمد لله اكتشفتها قبل فوات الاوان
اكمل.. في اي
شادي.. تعالي معايا
اخد شادي اكمل لغرفه المكتب وبدا يشغل اللاب بتاعه الخاص
وبدا اكمل يتفرج علي فيديوهات نهي وجات الفصله الحاسمه هو فيديو متصور فيه وهو شايل نهي وينميها على السرير
اكمل… يابنت الوس*خه كل دا يطلع منك انتي عاوزه توقعيني
شادي… طب ياتري هتعمل بيه اي
اكمل.. عشان تجبني عندها اكيد
شادي.. بس لا مش دا قصدها الاساسي
اكمل… تقصد… ااا
شادي… ايوه تبعته لعلا عشان توقع بينكم ولو علا بتحبك ترجع في كلامها وكمان عشان تستفزها
اكمل… ايوه عشان تقولها كلهم بيوقعوا تحتي وبيسبوكي
شادي.. بالضبط كده شغل نس*وان حربوءه
اكمل.. جدع ياشادي بس ايه اللي خلاك تدخل علي موبيلها
شادي.. مكنتش مرتاح لطلبها انها تقبلك عند امها فهكرت موبيلها
اكمل.. طب هتكتشف انه متهكر
شادي… لا لا… لو ودته لحد بتاع موبيلات هيعملها سوفت عشان انا بعتلها فيرس دمر الداتا
اكمل.. ياعني الفيديو دا عندها اتمسح
شادي.. موجود بس ادمر ومش هتعرف تشغله
اكمل.. حلو كده البت دي جابت نهايتها معايا.. معاك فيديوهاتها كلها
شادي.. كله محفوظ علي الفلاشه دي واللاب طبعا
اكمل… حلو هات النسخه دي واعمل نسخه احتياطي
شادي… حصل
اكمل… يلا هقوم انا واشوفك بكره قبل ماسافر شرم
شادي.. خلاص
ايوه.. والد علا هيبعتها شرم تشتغل وتتسلي وجاكي هتسافرلها بعد يومن عشان والدها في القاهره ومقدرش اسيبها تسافر لوحدها هطمن عليها هناك وهرجعلك
شادي… بييييس يامان
عند علاوجاكي
الحج احمد.. انا حضرت التذاكر بكره علا هتسافر وانتي ياجاكي بعد بكره عشان والدك هنا في القاهره وعاوز يشوفك
علا… هسافر لوحدي ياعني
الحج احمد… ايوه لازم تعتمدي علي نفسك لازم تكوني قدها الشغل عندك هناك كتير اللي يريحك اشتغلي فيه انسي اللي فات وفرصه عشان تستجمي من اللي شوفتيه
جاكي.. انا ممكن اروح معاها واشوف بابا بعدين
الحج احمد.. جاكي هتقابلي بابا وهتشوفي امك وبعدين حصليها
جاكي.. امي.. هي جات
الحج احمد… اه وانا وعدت ابوكي هتقابليها مطلعنيش صغير
جاكي.. اوكي اونكل
علا… حاضر يابابا اوعدك مش هخذلك ابدا واني ابدا من جديد عشان اقدر اكمل حلمك
الحج احمد.. قرب من بنته وخدها في حضنه واناواثق في بنتي جدا وفتح دراعه التانيه لجاكي ومتاكد لبنتي التانيه مش هطلعني صغير
جاكي.. جرت علي حضن الحج احمد وحضنته هو وعلا طبعا اونكل
في نهار جديد استعدت علا للسفر وودعت امها وجاكي ووالدها ونزلت علي العربيه اللي منتظرها من الشركه واتصدمت بفرحه ان اللي مستنيها هو اكمل في عربيته ادام البوابه جرت عليه وسلمت
علا.. ايه اللي مصحيك بدري كده حبيبي
اكمل.. عاوزه قلبي مسافر ومطمنش عليه
علا… متقلقش عليا عربيه الشركه هتوصلني روح كمل نومك
اكمل… ماهو انا مشيته وهو بيهرش في شعره
علا.. بفرحه احسن انا عوزه اشبع منك
هنا بص اكمل لعلا نظرات حب واعجاب وعشق
اكمل… يلا اركبي
وهنا لفت علا ركبت جنب اكمل واكمل حط شنطتها في شنطه العربيه وركب بسرعه علي المطار
اكمل.. علا خلي بالك من نفسك كويس اي حاجه ضيقتك لو تافهه عرفيني هتلاقيني تاني يوم عندك
علا.. طول الطريق بتبص لاكمل كانها بتشبع منه
اكمل.. لاحظ نظراتها طول الوقت ايه هوحشك
علا.. بخجل جدا
اكمل… طب اي رايك اسافر معاكي حالا
علا.. ياريت بس مش هتلاقي تذاكر
اكمل.. خلاص هحصلك
علا… ماشي
اكمل وهو بيسوق طول الطريق كان حاسس بحاجه غريبه في العربيه الفرامل بتعلق ومكنش حابب يقلق علا طول الطريق
كان بيحاول يخليها متلاحظش توتره ولكن الامور فلتت من ايده
اكمل بدا يدوس علي فرامل العربيه قوي مافيش فايده و
وتانك البنزين بيقل وباين ادامه والطريق صحراوي والعربيه هتتقلب بيهم اكمل في ثبات
علا بدات تحس باكمل وهو سايق وتوتره اللي مقدرش يخيبه عنها اكتر من كده
علا… اكمل في اي مالك
اكمل… العربيه مفهاش فرامل
علا… اذاي
اكمل… علا اهدي حبيبي اول مااقولك تنطي تنطي هااا عشان خاطري اسمعي كلامي
علا.. بانهيار حاااضر والعربيه بدات تختل توزانها وفجاءه اكمل فتح ابواب العربيه
اكمل.. بصوت عالي…علااااااا نطقي

يتبع…

الفصل السادس والعشرون

عند حازم ونهي
نهي… صباحو يابيبي
حازم.. صباحو ياقلبي مبسوطه
نهي… قامت ودفنت وشها في حضن حازم اوي ياروحي وهنبسط اكتر لو ننزل المحامي وتحققلي طلبي
حازم.. عدل نفسه انهارده نأجلها في اي يوم
نهي.. بدلع وهي بتبوس كتفه وتحس*س علي صدره انهارده وحالا يابيبي
حازم… باستسلام اوكي ياروحي
وهنا موبيل حازم رن وكان مكالمته من طفاشه حازم اقام من جنب نهي وطلع بره عشان يعرف يتكلم ونهي حست بارتباك حازم مشت علي طراطيف صوابعها وقربت منه عشان تقدر تسمعه
حازم.. الو ايوه ياسيدي فرحني
طفاشه.. كله تمام والعربيه اتظبطت علي الاخر زي ماطلبت
حازم.. والبنزين اخباره عاوز العربيه ميكنش فيها حته عاوزها تولع وهو فيها بيتحرق
طفاشه… كل اللي آمرت بيه حصل
حازم.. خلاص هكلمك اخر النهار عشان تاخد بقيه حسابك لما اسمع الاخبار الحلوه
طفاشه.. اوكي ياااحازم بيه
حازم نهي مكالمته مع طفاشه وهو مبسوط انه هيخلص من اكمل وهياخد حقه منه ونهي كانت بتسمع بصدمه من حازم
نهي.. مين اللي حازم عاوز يخلص منه
في بيت علا الحج احمد ووالده علا وجاكي متجمعين علي الفطار
والده علا… علا هتوحشني ياحج البنت دي حظها قليل وكل مااشوفها ادامي قلبي بيتوجع عليها من اللي شافته
الحج احمد.. جري اي ياام علا بنتك كويسه وبخير وهتبقي اقوي من الاول غلطتنا اننا دلعنها ومخلنهاش تتحمل مسؤليه سبناها تعيش بقلبها وزمنا دا ماينفعش فيه الكلام دا
جاكي.. انا متاكده انطي ان علا هتبقي كويسه جدا وهتبقي قويه بوجود واحد زي اكمل يحبها ويخاف عليها
الحج احمد.. بمناسبه اكمل هو جالي وخطب علا مني وانا وفقت بس مش دلوقتي لما شهور عدتها تخلص وحازم ينساها خالص
والده علا… يارب يكملها علي خير الشاب دا من ساعه ماشوفته وانا قلبي انفتحله
الحج احمد.. بهزار قلبك دا هيدوخنا معاه يام علا مره يتوجع ومره ينفتحله هههههه
جاكي… ههههه نيييييس انكل.. يلا اقوم انا هشوف بابا والست الهانم
الحج احمد… جاكي ماما ياجاكي محبكيش تتكلمي عليها كده
جاكي… اوكي عن اذنكم..
والده علا.. جاكي دي حظ علا الحلو بقت اكتر من اختها
الحج احمد.. ربنا يحبب في بنتك خلقه ويديم بينهم المحبه وميتفرقوش ابدا
والده علا… يارب ابقي اطمن علي علا وصلت ولا لا
الحج احمد.. اول ماوصل الشركه هكلمها
اكمل في العربيه وهو بطريقه للمطار وعلي الطريق الصحرواي اكمل حس بحاجه غريبه في العربيه مؤشر تانك البنزين بيقل بصوره غريبه فرامل معدومه كل مايدوس فرامل ميلقيش.. وهنا علا حست بتوتر وقلق اكمل
علا… اكمل في اي مالك حسه في حاجه
اكمل… العربيه مفهاش فرامل والبنزين بيخلص
علا.. بخوف وتوتر ومسكت في دراع اكمل ياعني اي
اكمل.. علا عشان خاطري خلي بالك اول ماقولك نطي تنطي سمعه
علا… هزت راسها بخوف حاضر حاضر
وفي لحظه حاسمه اخد اكمل فيها القرار وفتح ابواب عربيته
اكمل… علاااااا نطي
وهنا علا نطت واكمل في نفس اللحظه والعربيه دايره وماشيه
وهنا اكمل وقع من عربيته بيدحرج علي الارض وهوبيصرخ علاااا وحاول يقوم وهو بانفاس متقطعه بيتحامل علي نفسه ليوصل لعلا وبدا يمشي خطوات متهالكه لغايه ماوصل لعلا اللي كانت مرميه علي الارض مغمي عليها واخدها في حضنه
وحاول يشدها معاه وحس جنبه بينزف بس المهم عنده علا حاول يبعد قبل انفجار العربيه
اكمل… علا.. علا… فوقي.. فوقي حببتي فوقي وفجاءه سمع انفجار العربيه والنار زادت بعد ماالعربيه اتصدمت ببراميل حديد علي الطريق واتقلبت العربيه
اكمل ضمها بقوه لصدره علا حببتي فوءي
الحج احمد وصل علي الشركه واول ماوصل جاله مكالمه من المندوب اللي كان موصيه يكون قريب من علا في سفرتها لشرم بس من غير ماتحس وميظهرش نفسه ليها الا اذا وقعت في مشاكل كبيره
الحج احمد.. ها يا محمد اي الاخبار
محمد.. الاستاذه علا ماجتش المطار ولا ركبت الطياره
الحج احمد.. بخوف وصدمه ازي طب اقفل واتصل بالسكرتاريه
الحج احمد.. ابعتيلي السواق اللي كان هيوصل مدام علا
السكرتيه… حاضر يافندم
وبعد دقايق الباب خبط
الحج احمد… ادخل
السواق… تحت امرك ياحج
الحج احمد… انت وصلت علا امتي
السواق… لا يافندم استاذ اكمل هو اللي طلب مني امشي وهو هيوصلها
الحج احمد… طب امشي دلوقتي فجاءه موبيل الحج احمد رن
__الو ايوه انا مع حضرتك بتقول اي جاي حالا
نهي وحازم بالعربيه كان حازم مبسوط باللي عمله ونهي كانت مشغوله بالموبيل بتاعها مش عارفه تشغله كل حاجه فيه بايظه مش فاهمه في اي وبتحاول تدور علي فيديو اكمل انبسطت انه موجود لثواني ولكن جات تشغله حصله ايروور
نهي.. يادي النحس هو انا ناقصه ايه الحظ الفقر دا
حازم… بيبوص لنهي مالك بتبرطمي ليه كده ومضايقه
نهي.. موبيلي مش عارفه حصله اي كل حاجه مش شغاله
حازم.. هتلاقيه عاوز سوفت وريني كده وبيحاول يشد منها الموبيل واللي اتفاجيء برد فعل نهي
نهي… لا خلاص ابقي اخلي اخويا يبعته لمركز موبيلات
حازم. باستغراب… براحتك
نهي كانت مصدومه من اللي حصل لموبيلها وانقهرت هتستغل اصحاب الفيديوهات دي ازي وتساومهم عليها كده خسرت فلوس جامد واللي اقهرها فيديو اكمل اللي كان هيجي يبوس رجليها عشان
حازم… هنروح بقي للمحامي بتاعي
نهي.. لا ياروحي للمحامي بتاعي انا
حازم.. هو انتي ليكي محامي
نهي… بارتباك اقصد محامي عيله ماما
حازم… ااه ماشي زي ماتحبي
فلااااااش باك
شهاب.. ها اتاخرتي عليا امتي هنكتب عقود البيع
نهي.. متستعجلش هجبهولك بكره عوزاك تعملي اوراق متخرش الميه يااحبي
شهاب.. من عنيا طب هتجيلي امتي وحشتيني
نهي.. نخلص الموضوع ده واتفق معاك علي معاد في شقتنا
شهاب.. مستني يااروحي
بااااااك
حازم.. نهي نهي اي يابنتي روحتي فين
نهي.. ها لا معاك اهو ياروحي
الحج احمد ومعاه المحامي وجاكي ووالده علاوصلوا للمستشفي اللي فيها اكمل وعلا واللي بقي يسال قسم الاستقبال عليهم
الحج احمد.. من فضلك الحادثه اللي كانت علي طريق المطار
الموظف.. في الدور التاني
جريوا بسرعه
الحج احمد… خير يافندم
الضابط… لاقينهم مرمين عاملين حادثه علي الطريق الصحراوي المؤدي للمطار وتم تبليغ من كمين علي الطريق دا
الحج احمد… عاوز دكتور ضروري وهنا بقي يصرخ في كل الممرضات عاوز دكتور
هنا والده علاكانت في بكاء شديد وجاكي معاها ولكن بتحاول تطمنها علا هتبقي بخير
وفجاءه شادي جاي المستشفى بيجري وطلع الدور بعد ماسال الاستقبال والكل منتظر خروج الدكاترة من عند اكمل وعلا
الكل في حاله هلع وخوف من اللي منتظرهم
وبعد حوالي ساعه خرج الدكتور من عند علا واكمل
الحج احمد… طمني بنتي اخبارها لو عاوزه علاج اسفرها بره
الدكتور… اهدي من فضلك حضرتك والد الحالات اللي جوه
الحج احمد.. ثواني من التفكير ااه بنتي وخطبها جوه
الدكتور… اطمن بنتك بخيير كدمات بسيطه ووشرخ في دراعها هتحتاج راحه لمده اسبوعين وممكن تروح معاكوا
الحج احمد… وبقلق اكتر طب وخطبها لو محتاج اي علاج بره
الدكتور… والله هيستني شوي معانا لازم نعمله فحوصات اكتر علي الكلي
الحج احمد… كلي
الدكتور.. خايفين تكون حصلها تهتك من القفزه اللي حصلت من العربيه ووقع علي حاجه حاده اثرت علي الكلي فعاوزين نطمن اكتر
الحج احمد… يارب سترك…. استرها يارب مع بنتي وخطبها
نهي وحازم في مكتب المحامي اللي تبع نهي وكانت نهي بتغمز للمحامي شهاب وحازم بيمضي علي الاوراق بيع وشرا لنهي ونهي كانت مبسوطه انها حققت حلمها وبكده تعلن نهي وقتها مع حازم خلص وهتبدا تخلص منه فجاءه موبيل حازم رن واللي بعد عنهم عشان يعرف يرد
حازم… الو
طفاشه.. حصل ياباشا مبروك علي المرحوم نشرب قهوه ساده عليه بقي واحنا بنستلم الباقي
حازم… عفارم عليك انت كده حبيبي
طفاشه.. لا واي خلصتك منه واللي معاه كمان
حازم… هو كان حد معاه
طفاشه…… ايوه
فلاش باااااك
طفاشه عرف مكان اكمل وعنوانه وبعد الفجر اتحرك قبل طلوع النهار عشان يقدر يعمل اللي مطلوب منه
بدا يتحرك ناحيه العربيه ونزل تحتها وبدا يقطع الفرامل ويخليها علي شعره وخرم تانك البنزين وخلص مهمته
طفاشه… اما افتح العربيه اقلبها تكون فيها حاجه تستاهل
بدا يدخل سلك رفعيه لغايه ما عرف يفتحها وبدا يقلب في تابلو العربيه وكان حظه 4000جنيه
طفاشه… ياوعدي حظي قشطه ونهارنا لبن
بااااك
طفاشه ولما خلصت الدنيا اقولت ارقبه اشوف هيوصل ازي لاقيته راح عنوان وكان ماشي تمام خدت تاكسي ومشيت وراه راح عنوان ونزلت منه بنت بس اي قمر تحل من حبل المشنقه اقولت بقي ربنا يتولاهم
حازم… بنت مين فاكر العنوان
طفاشه…. اه فاكره اوي.. ناحيه التجمع كده ياباشا
حازم… ااااااي التجمع
شادي كان قلقان علي اكمل وواقف جنب جاكي اللي كانت في حاله لاتقل عنه
شادي… اكيد الحادثه بفعل فاعل
جاكي…بفعل فاعل ليه اكمل ليه اعداء
شادي… مالوش اعداء غير حازم ونهي
جاكي… طب حازم معروفه انما نهي دي ليه
شادي… حس انه هيعك الدنيا واللي انقذه مكالمه ضابط من الدخليه واللي بيحقق في الحادثه
_ايوه يامهند فرامل العربيه مقطوعه بفعل فاعل
جاكي اتصدمت وخلص شادي مكلمته مع الضابط صحبه
شادي.. زي ماتوقعت
جاكي.. والعمل
شدي. لازم اعرف مين ومش هسيبه بس اطمن علي اكمل الاول
علا فاقت واول كلمه نطقتها اكمل واللي حاولت تقوم بس جسمها كله متربط ودراعها متعلق في رقبتها عشان الشرخ اللي فيه
جاكي… حمد لله على سلامتك
علا… هو حصل اي.. واكمل فين
جاكي.. اهدي اكمل بخير
دخل والدها ووالدتها
ووالدتها…حمد لله على سلامتك ياروحي
والدها… الحمد الله بسيطه بكره هنطلع وكملي علاجك في البيت
علا… بنظره خوف واكمل ماله هو فين هيطلع معايا صح
الكل بنظره خوف مش عارفين يطمنوها عليه وهما منتظرين الاشاعات بتاعته زي ماالدكتور قالهم
الحج احمد… ان شاءلله هيكون بخير هو بس هو هيفضل لغايه مايطمنونا عليه
علا… ياعني اي يابابا اكمل ماله وقامت بسرعه شدت الاسلاك الاجهزه والمحاليل عاوزه اطمن عليه
والدتها… طب ارتاحي وقبل ماتمشي اطمني عليه
علا… مش هسيب اكمل وامشي وبصت ليهم كلهم هفضل معاه هنطلع سوا وسبتهم وراحت لاوضه اكمل
الكل بقي مش عارفين يتصرفوا معاها وسبوها تروح له
شادي عرف الحج احمد كل اللي عرفه من الضابط صحبه وان الحادثه بفعل فاعل
الحج احمد… لازم كاميرات بيت اكمل تتفضي
شادي… هما بيعملوا كده وفجاءه رن موبيل شادي
شادي….. الو. بتقول اي حصل برافو عليك ياشهاب

يتبع…

الفصل السابع والعشرون

في مكتب المحامي خرج حازم ليرد علي مكالمته مع طفاشه
نهي.. ها ياشهاب ظبط الاوارق
شهاب.. كلها ياقمر اوراق مفهاش ثغره بس شطرتك بقي تقنعيه يستثمرها
نهي.. دلوقتي الكلام كلامي والشوره شورتي انا
شهاب.. تصدقي ياروحي نسيت
نهي.. لا اوعي تنسي ازعل منك
شهاب.. خلاص عندي لكي مستثمر لسه جاي دبي طازه مستثمر فلوسه كلها هناك وانتي عارفه بقي دبي واللي فيها المستثمر دا مش هياخد في ايدك غلوه
نهي.. انت واثق منه لحسن يضيع اللي عملناه
شهاب.. عيب عليكي انا متاكد اول مايشوفك هيترمي تحتك انتي اصلا تنطقي الحجر
نهي.. بدلع وغرورخلاص حددلي معاد وعرفني
شهاب.. طب ومعادي في شقتنا امتي عشان خلاص مش قادر عاوز ادوق الفرواله
نهي.. تستاهلها مدمت عملت اللي قولتلك عليه علي بليل هعرفك وقتها
شهاب.. اوكي يافرواله
فجاءه دخل حازم علي نهي وشهاب بعد ماانهي مكالمته مع طفاشه والخبر اللي صدمه
حازم… بهلع وصدمه نهي يلا عشان نقوم خلاص كتبنا العقود
نهي.. قامت مخضوضه من منظر حازم مالك كنت بتكلم مين وقالب وشك كده
حازم… بعصبيه نهي يلا. ووجه كلامه للمحامي بعد اذنك استاذ شهاب وخرج حازم ونهي من المكتب
خرجت علا من اوضتها في المستشفى وهي بدور علي قلبها اللي سبته عند اكمل وبدات تتلفت يمين وشمال ولاقت ممرضه وقفه
_من فضلك غرفه اكمل اللي كان معايا في الحادثه
_اه حضرتك دا في العنايه المركزه
_بصدمه عنايه ليه هو اصابته خطيره كده
_الحادثه مأثره علي الكلي فعاوزين نطمن ومستنين الاشاعات
_طب ممكن ادخله والله ماهعمل صوت ولا هضيقه هشوفه بس
_ب… بس حضرتك
_بتعب وانفاس متهالكه عشان خاطري 5دقايق بس اطمن
_ماشي حضرتك هتلبسي دا عشان التعقيم
_هعمل وهلبس اللي تقوليه عليه ولو حاجه حصلت لكي انا المسؤله ادم المستشفى
_ولايهمك ربنا يشفهولك وتطمني عليه
نزل حازم ونهي من مكتب المحامي بسرعه وركبواالعربيه ومشي حازم بسرعه وهو شارد الذهن وخوف متملكه مش عارف يعمل اي ولا يتصرف اذي وبيحاول يداري لخبطته عن نهي عشان متلاحظش عليه توتره وقلقه وتعمل مشكله
نهي.. مالك كأنك قرصتك عقربه وانت بتكلم في موبيلك عند المحامي
حازم.. مافيش بس سمعت اخبار ضيقتني
نهي.. اي هي الاخبار وبعدين بوصلي وانا بكلمك انت بتتهرب مني ليه كده
حازم.. بغضب وعصبيه هتهرب ليه مانا عملت اللي عوزتيه في اي تاني من حقي اضايق لخبر عن صحبي ولا دا ممنوع
نهي.. اتعدلت وبصت ادامها انت حر ياحازم بس بقيت تبعد عني وبقيت احس انك بتتعمد تبقي غريب عني وتخبي عني حاجات اغرب
حازم.. حط ايده علي رجل نهي وطبطب عليها ورفع ايده يحسس علي شعرها الذهبي متزعليش مني حببتي بس سمعت خبر زعلني وخلاص
نهي.. بدلع وحطت ايدهاعلي ايده ماشي حبيبي المهم انك تكون كويس
حازم.. ضمها لحضنه وهو سايق وباسها من شفا*يفها بحبك
نهي.. خلي بالك من الطريق وردتله البوسه بعشقك
الممرضه جهزت علا ولبستها لبس تعيقم العنايه عشان تقدر تدخل عند اكمل
علا فتحت باب العنايه واقفلت وراها وهي لابسه كمامه علي وشها وبدات تقرب من سرير اكمل وكل خطوه كانت متلهفه لاكمل
كان اكمل غايب عن الوعي مش حاسس بحاجه علا بقت قريبه منه نزلت علي ركبها جنب سريره وبايدها السليمه مسكت ايده
علا… اكمل انا بحبك والله بحبك فوق ماتتخيل انا عارفه انك خساره فيا انت تستحق واحده ملهاش تجربه زيي انت تستحق اميره تحبك وترفعك تضحي عشانك مش تضحي انت عشانها
علا.. انا عارفه انك ضحيت عشاني كتير واخرها صحتك انا دمرتك بماضيا بس والله غصب عني انا معرفش ازي اتعلقت بيك كنت مفكره اني مش هحب حد تاني مفكره الحب الاول وبس مافيش غيره بس اكتشفت ان الحب الاول هو الحب اللي تحس بيه بالامان حتي ولو جه بعد حب كتير غلط
اكمل انت حبي الاول والاخير انت سندي وعوضي انت حياتي الجايه انت بيقيت كل حاجه في حياتي انا متاكده انك قوي وهتقوملي بالسلامه عشان انت عوض ربنا ليا
وهي بتطبطب علي ايد اكمل واللي غايب عن وعيه
اكمل اقوم بقي مش متعوده منك انك اللي تنام في سريرالمستشفى ان شاءلله هتعدي منها وهتبقي بخير انا مؤمنه بربنا وعارفه انك هتقوملي بالسلامه
علاولسه ماسكه ايد اكمل
اكمل حبيبي زي مادخلنا المستشفى سوا هنطلع سوا وعد حبيبي
وهوعدك كمان هتغير معنتش علا السلبيه المغلوب علي امرها عشان عارفه اني تعبتك معايا اوعدك يا قلبي اني هبقي قويه وهخليك تفتخر بيا انك حبتني
علاوطت علي ايده باستها ودموعها من كترها نزلت علي ايده وقامت وعدلت نفسها وبدات تمسح وشه اللي مش باين منه غير عيونه وخرطوم الاكسجين مغطي وشه لاحظت دموع نزلت من عيونه وهو مغمض علا بمشاعر متخالطه فرح وخوف رجعت مسكت ايده تاني
علا.. اكمل حبيبي انت سمعني اقوم بقي عشان خاطري خليك قوي انا جنبك وهنا بدات علا تحس باستجابه اكمل ليها وبدا يضغط علي ايدها بس ضغات بسيطه وكانه بيعلن انه حتي وفي حالته دي جنبها وهيفضل معاها طول مافيه نفس
فجاءه الممرضه دخلت
_مدام علا بعد اذنك عشان ممكن حد يمر
_حاضر وسابت ايد اكمل بعد ماباست جبينه وخده وايده وخرجت من غرفه العنايه
علا طلعت مع الممرضه
_اكمل مسك ايدي انا حسيت انه بيمسكها وبيضغط قوي
_طبعا هو حاسس بكل حاجه متقلقيش هيبقي بخير اتفضلي بقي غرفتك لحسن فيها مجازتي
_علا بفرحه حاضر وشكرا لكي بجد
_تحت امرك
في العربيه حازم وصل نهي البيت
نهي.. يلا مش هتطلع معايا
حازم.. لا عندي مشوار كده هروحه واشوف صاحبي
نهي.. صحابك برضو ماشي ياحازم بقولك عندي مشوار بليل
حازم.. مشوار اي في يانهي مشواريك كترت
نهي.. وبعدين ياحازم اصحابي ولا كمان عاوز تحرمني منهم هخرج علي بليل عشان لو رجعت وملقتنيش
حازم… اك متتاخريش
نهي… وانت خلص اللي وراك وتروح بسرعه عشان نحتفل في سريرنا وطبعت قبله لحازم في الهوا
وهنا خد حازم عربيته وفضل يلف حولين بيت علا خايف يقرب ليتصدم بخبر وفاتها كان عنده امل متكنش هي اللي مع اكمل
حازم فضل يلف في الشوارع عاوز يطمن علي علا خايف يكلم عمه ويكشف نفسه انه ليه يد في الحادثه حازم بقي بيلف في الشوارع زي المجنون وبعصبيه بقي يخبط علي دريسكيون العربيه كل مايفتكر انه ممكن يكون السبب في موتها
حازم… علا لو حصلها مش هسامح نفسي طول حياتي
في مكتب المحامي شهاب الباب خبط
السكرتيره… استاذ سامر وشادي عاوزين يقبلوا حضرتك وجم في المعاد
شهاب… كويس طب دخليهم فورا بس في المكتب التاني ومتخليش حد يدخل علينا
السكرتيره… امرك يافندم
استقبل شهاب في مكتبه الاخر سامر وشادي
شهاب… اهلا يااابشوات اخبركم اي
سامر… اهلا ياامترنا العظيم ايه الاخبار عاوزين نعرف الجديد
شادي.. بجد ياشهاب احلي خبر سمعته بعد يوم طويل وحافل واتختم بحادثه اكمل
شهاب.. اه صح اخباره اي ان شاءلله يطلع بسلامه،
شادي.. يارب مستنين نتيجه الاشاعات ان شاءلله ها اقول الجديد
شهاب… كل حاجه زي مخططنلها حصلت وبقي كل حاجه بالاوراق الرسميه باسم نهي واللي متقدرش تتصرف بيها الا باذني وكمان عشان التوكيل اللي هي عملتهولي
سامر… مدام عملتلك توكيل يبقي ظبطها جامد ياامتر
شهاب…. اوف اخر تظبيط وحياتك ههههه
فلاش بااااك
في شقه فاخمه وفي غرفه نوم كان شهاب ونهي عا*ريا ونهي في حضن شهاب
نهي.. تعرف ياشوشو انت ليك طعم مختلف تحسك حلو وحادق
شهاب… وهو بيدخن سيجاره باستغراب حلو وحادق جديده يا نهي ابقي حلو وحادق في نفس الوقت
نهي… ياعني مقدرش استغني عنك خالص
شهاب.. وهو بينفخ في وشها دخان السيجار. طب خلينا في الجد
نهي… وهي بتولع سيجاره ها اقول الجد ياروحي
شهاب… لازم الممتلكات اللي هتكتب باسمك بتاعه حازم لازم تدخليها في مشروع استثماري كبير ماينفعش تسيبها كده
نهي… لا انا عاوزه فلوس تكون تحت ايدي ماليش انا في وجع الدماغ
شهاب.. لا لازم لان ممكن حازم يعمل اي حركه ويطلب انك ترجعي ممتلكاته زي ماوعدتيه انما لو لو دخلتيه في مشاريع تبقي حجه ان الفلوس في السوق ومتقدريش تتعاملي فيها وكمان عشان نكسب وقت، لغايه ماتخلصي منه والاهم بقي المكسب اللي هتتحط علي الممتلكات دي
نهي… وهي بتفكر في كلام شهاب فكره حلوه بس انا معرفش حد
شهاب… سيبها عليا انا عندي ليكي مستثمر سقع جاي من دبي طازه مش هياخد في ايدك غلوه وممكن كمان تسيطري عليه
نهي… اتعدلت بجد شكله اي تلاقيه رجل كبير وانا الصراحه ماليش في كبار السن انا بحب اعيش شبابي مع الشباب
شهاب… عيب عليكي ياروحي انا شهاب اللي فهمتك من ساعه ماقبلتك وعرفت دماغك السم
نهي… بدلع اخص عليك ياشوشو المهم سنه كام
شهاب… ياعني حوالي 38-40 مش فاكر اوي
نهي… حلو اوي دا عز الشباب ياروحي خلاص اتفق معاه بس اهم حاجه تكون ضمنه
شهاب… وهو بيطفي سيجاره وبيحضن نهي ويعتليها من عنيا ياروحي….. وانغمسوا في الرذ*يله
باااك
شادي… خلاص تمام وانا هظبط الدنيا وهبلغك يلا هقوم انا
شهاب… لسه بدري
شادي… لازم ارجع المستشفى عشان معاد الدكتور وهيعرفنا نتيجه التحاليل بتاع اكمل
شهاب.. ان شاءلله خير
سامر… وانا كمان هقوم يلا خدني معاك ياشادي
شهاب… لسامر اوعي تنسي رسالتين كده يعكننوا علي حزومه شوي
سامر… عينيا ياشوشو ههههه
في المستشفى كان الحج احمد وشادي وجاكي منتظرين الدكتور ونتيجه التحاليل في اوضه علا وفجاءه باب خبط
الممرضه.. الدكتور منتظركم في مكتبه
الحج احمد… حاضر حالا هنكون عنده
علا… بابا انا جايه معاكوا
جاكي… ارتاحي ياعلا انتي مش حمل حركه كل شوي
علا… بنظره ترجي لوالدها عشان خاطري يابابا
الحج احمد… ماشي تعالي
حازم في عربيته مش عاوز يروح وجاتله فكره يتصل بالشركه بتاعه عمه وصديق كان ليه هناك
حازم.. علي اخبار الدنيا عندكم اي عمي وطليقتي اخبرهم اي
علي.. ازي معرفتش دي الاخبار ماليه الدنيا
حازم…بقلق وخوف اخبار اي
علي.. طليقتك عاملت حادثه بالعربيه بس اللي سايق حد تاني وحالته صعبه منعرفش دا سواق جديد ولا مين محدش عارف وطليقتك سمعت انها كويسه
حازم… شكرا ياعلي لازم اطمن عليهم انت عارف اهلي برضو سلام
في مكتب الدكتور بالمستشفى الكل كان مجتمع في حاله قلق وترقب وخصوصا علا كانت بين الحيا والموت ومنتظر مسير قلبها
الدكتوربعد مااطلع علي الاشاعات ادمهم
دكتور… الحمد الله الاشاعات بينت حاجات احسن ماكنت متوقع
علا… بلهفه ياعني هيكون بخير وهيروح معايا
الحج احمد… علا اهدي يابنتي خلي الدكتور يكمل خلينا نفهم ونطمن اكتر
الدكتور… والله ياحج احمد انا كنت قلقان يكون الكلي اتآثرت بالشي الحاد اللي دخلت في جنبه وادمرت ويحتاج لنقل كلي لان الكلي التانيه معدلها بطيء مش زي كفاءه دي
والاشاعات والتحاليل اظهرت ان حصلها بعض الخدوش البسيطه واللي نقدر نعالجها بعمليه بسيطه
علا… بصدمه عمليه
الدكتور… بص لعلا دي عمليه بسيطه نعالج الخدوش ونعملها حركه انتعاشه عشان تقدر ترجع لوظايفها
الحج احمد.. معلش يادكتور بنتي قلقانه عليه بس
الدكتور… انا متفهم الوضع
الحج احمد.. طب هيقدر يعملها امتي
الدكتور… من بكره لو حبيتم
علا… من بكره يادكتور اعمل اللازم ولو احتاج سفر بابا هيسفره وهنا بصت علا لوالدها صح يابابا
الحج احمد… صح حببتي اكمل دا ابني
الدكتور… علي خيره الله هبلغ الطقم الطبي يجهزواالمريض للعلميه بكره بإذن الله
حازم روح البيت وهو مش عارف الدنيا معانده ليه معاه وهوبيكلم نفسه
حازم.. فيها اي اكون جوز الاتنين نهي عشان شه*وتي وعلا عشان قلبي انا مش قادر استغني عنهم وهو بيفكر مع نفسه وحس ان نهي اتاخرت في مشوارها بدا يرن عليها ولكن مش بترد
في شقه شهاب الخاصه نهي كانت بتلبس بعد ماخلصت مع شهاب معادها
شهاب… الوقت دا ميتحسبش ملحقتش اشبع منك
نهي.. معلش ياروحي انت عارف بقي حازم بسايسه عشان ميطلعش بجنونته المهم عملت اي في المستثمر اللي قولتي عليه من يومن
شهاب… خدت معاه معاد بكره بليل في مكتبي
نهي.. اوكي هكون عندك بكره يلا همشي ومسكت موبيلها شوفت حازم بيرن اهو
شهاب.. اوكي حبيبي خلي بالك من نفسك نهي
وهنا جرت نهي علي شهاب العار*ي ووطت عليه باسته علي شفا*يفه
نهي… مش بقولك الحلو والحادق بتاعي يلا باي
رجعت نهي البيت واللي كان حازم منتظرها
حازم… كل دا يانهي
نهي.. معلش الوقت سرقنا المهم انت احوالك ايه لسه متعصب
حازم… شوي وفجاءه جاتله رساله كالعاده فتحها
« بصراحه مراتك صاروخ» قفل حازم بعصبيه موبيله
ودخلت نهي اوضتها تغير هدومها وطلعت عشان تقعد مع حازم
حازم كان مشغل TV وهو سرحان وفجاءه ونهي بتابع TV لاقت شريط الاخبار
نهي… حازم بص شوف
حازم… انتبه لشريط الاخبار
وقوع حادثه لابنه المستثمر السياحي رجل الاعمال احمد فتحي وخطيبها وتعرضت الابنه لاصابات طفيفه ولكن خطيبها في ظروف حرجه
حازم… خطيبها ازي اكمل خطيبها
نهي… وانت اش عرفك انهم يقصدوا اكمل
حازم… بتوتر هااا معرفش بس بخمن
نهي… حازم بوصلي انت ليك يد في الحادثه دي
حازم… انت اتجننتي هموت بنت عمي وقام سبها ودخل اوضته وهو فرحان ان علا بخير بس افتكر موضوع خطبها
حازم…. ههه حرام يااكمل ملحقتش تتهنا ياشيخ كنت موت وريحنا خالص
وحازم نام بعد قلق طول اليوم عشان يعرف اخبار علا
نهي قلقت علي اكمل حاولت ترن عليه بس موبيله راح في العربيه وكانت هتتجن تطمن عليه
نهار جديد والكل مترقب العمليه بتاعه اكمل وجه وقت التجهيز للعمليه دخلت علا للممرضه المسؤله عن العنايه اللي فيها اكمل
علا… ممكن خمس دقايق بس قبل مايدخل العمليه
الممرضه… اتفضلي
دخلت علا علي اكمل وقربت منه ومسكت ايده وباسته وباست جبينه
علا…. اكمل عارفه انك قوي وعارفه ان ربنا كبير وعمره مابيتخلي عن الطيبين وانت طيب وحنون انا هستناك تطلعلي بالسلامه وسابته ولسه هتمشي التفت ليه تاني وهو نايم في عالم تاني
علا…. اكمل هستناك اوعي تتاخر عليا بحبك
وطلعت علا من العنايه وهي بتدعي ربنا انه يكون بخير
دخل اكمل العمليات والكل منتظر خروجه بالسلامه
الحج احمد لمحاميه… امنع اي اخبار صحفيه تنشر عن حاله اكمل وبلغ اداره المستشفى بدا
المحامي… تمام بس اكيد الاخبار اتسربت من امبارح
الحج احمد.. امنع من انهارده اي اخبار
وهنا وجه الحج احمد كلامه لشادي
الحج احمد..شادي اخبار الكاميرات بتاع اكمل
شادي… والله ياحج فروغها لاقوا شخص ملثم مش واضح ملامحه والدنيا كانت ضلمه فلسه بيبحثوا
الحج احمد… لازم اعرف مين اللي عمل كده والدليل يكون في ايدي
شادي… حاضر ياحج هتابع مع الضابط صحبي اللي بيحصل
حازم فاق علي صوت رساله واتس من صاحبه علي اللي وصاه يجبله عنوان المستشفى حازم فتحها لاقي عنوان المستشفى ورقم الغرفه بسرعه قام حازم لبس ونزل بسرعه عشان يروح المستشفى يفرح في اكمل لانه عارف انه حالته حرجه
نهي كانت نايمه ودا كان مفرح حازم
حازم… وهو باصص لنهي احسن انك نايمه مش ناقص سين وجيم
عدي ساعه من العمليه والكل بدا يقلق
علا… هو اتاخر ليه الدكتور كده
جاكي… ان شاءلله هيطلع ويطمنا كلنا
علا… يارب ياجاكي
وفجاءه وهم منتظرين خروج الدكتور واكمل ظهر ليهم حازم والكل كان باصص ليه بصدمه
حازم… بضحكه سخريه مالكم مخضوضين كده اقولت اجي اطمن علي بنت عمي ووجه كلامه ناحيه علا ولا اقول طليقتي
الحج احمد… وبعدين ياحازم احنا هنا في المستشفى مش وقت لعب العيال بتاعك دا في واحد جوه بيموت
حازم… بضحكه سخريه انا همشي انا جيت اعمل بأصلي واللي جوا دا ربنا يتولاه بقي
وقرب حازم من علا وبشماته
حازم… اللي يقرب من حاجه بتاعتي مصيره كده الموت
علا… بصدمه.اخرص وبصت لحازم ياعني اي انت اللي….
حازم… وانا مالي انا بقولك شوفتي ربنا بيعمل اي في اللي بياخد حاجه مش بتاعته
علا… بنظره استحقار واصرار من فضلك امشي من هنا .. بزعيق امشي
الحج احمد… حازم يلا امشي بدل ماجبلك الامن يطلعوك
حازم… هي حصلت ياعمي ماشي انا همشي ولسه هتشوفني كتير وكمان لما احضر عزا الاستاذ اكمل
وهنا حازم مشي والكل في خوف وصدمه من جبروت حازم واللي فوئهم خروج الدكتور والطقم الطبي من غرفه العمليات
والكل جري عليه.
الدكتور….. مبروك ياجماعه العمليه كانت ناجحه والكلي اتنشطت بسرعه ساعه ويدخل اوضه عاديه واسبوع ويروح معاكوا حمد لله على سلامته
الحج احمد… الف شكر ياادكتور
هنا شادي حضن الحج احمد وعلا وجاكي حضنوا بعضيهم ووالده علا شكرت ربنا بصلاه ركعتين لاستجابه ربنا لدعاها
الحج احمد.. لكل اللي معاه مبروك يااولاد وبص لعلا وحضنها حمد لله على سلامته ياحببتي وعلا كانت فرحانه وطايره من الفرح
عدي من الوقت ساعه واكمل دخل اوضه عاديه وبدا يرجع بوعيه لعالمنا وبدا يفتح عيونه وبدا يتكلم بصوت متقطع ضعيف. علا علا عاوز علا
هنا الكل بص لعلا واللي كانت متلهفه وهتجنن عليه وهنا قربت علا من سرير اكمل
علا… اكمل حمد لله على سلامتك وبصت ليهم بخجل واللي فهموا
الحج احمد.. طب احنا هنستني بره مطوليش عليه عشان لسه فايق من البنج
علا… بفرحه حاضر يابابا وهنا الكل خرج وباب الغرفه اتقفل عليهم
فجاءه علا نزلت علي ركبتها جنب سرير اكمل ومسكت ايده بايدها السليمه
وهو بيحاول يبص ليها ويملي عينه منها
علا…. حمد لله على سلامتك حبيبي انهارده روحي ردت ليا
اكمل… بصوت متعب وعدتك مش هسيبك وانا قد وعدي
علا… بكاء ودموع علي خدها انا معرفش اعيش من غيرك انا اموت لو ضعت مني
اكمل… ساب ايدها ورفعها لخدها بيحاول يمسح دموعها مش عاوز طول ما انا عايش اشوف دموعك اوعديني ياعلا
علا… بمشاعر متخالطه دموع وضحكه وهزت وشها. حاضر
اكمل.. معلش خوفي عليكي نسيت اقولك حمد لله على سلامتك وبدا يكح اكمل وهنا اتخضت علا ولسه هتقوم تندهه الممرضه
مسك اكمل ايد علا… خليكي جنبي متسبنيش خليكي معايا انتي دوايا
علا… بضحكه نزلت ووطت استحاله اسيبك خلاص بقيت هم علي قلبك
اكمل.. اوعي تقولي كده انتي حياتي _ علا.. عاوزك تسالي علي امي واختي بالموبيل طمنيهم عليا اني مسافر بقالي كتير مكلمتهمش
علا… وطت علي ايده وباستها عيوني
وفجاءه الباب خبط ودخلت الممرضه ممكن نسيبه يرتاح شوي عشان هياخد منوم
الكل كان سعيد وفرحان بنجاح عمليه اكمل وفجاءه ظهر مفتش المباحث في المستشفى لاخد اقوال المجني عليه في الحادثه
الضابط… المستشفى بلغتنا ان استاذ اكمل نقدر نستوجبه
الحج احمد.. اه اتفضل
حازم خرج من المستشفى وهو في قمه غضبه وحس ان علا اتغيرت بقت اقوي وحس السبب اكمل ورن علي طفاشه
حازم.. ايوه يا زفت مممتش في العمليات
طفاشه… خلاص بعون الله هيودع في العمليات
حازم… لو ممتش تشوفلي صرفه وتموته عشان تاخد حقك
طفاشه… طب وانا مالي هو اللي متبت في الدنيا عشان يقرفك
حازم… شوفلي صرفه بقولك يازفت
طفاشه.. حاضر
في غرفه اكمل كانت علا والحج احمد وشادي والضابط عشان ياخد اقواله
الضابط… حمد لله على سلامتك استاذ اكمل
اكمل.. بصوت متعب الله يسلمك
الضابط… مش هنتعبك هناخد اقوالك في الحادثه
اكمل… اتفضل
الضابط.. عربيتك حد قطع الفرامل بتاعتها لو حابب تتهم حد
اكمل… انا معرفش حد ومعنديش عداوه مع حد
وهناعلا بصت لشادي ولباباها وكنت هتكلم بس شادي بص ليها انها تسكت
الضابط.. طب حضرتك ملحظتش حاجه في عربيتك او اي حاجه حصلت غريبه قبل الحادثه
اكمل… لا اول ماصحيت كنت بجهز بسرعه عشان الحق اوصل علا المطار معايا عشان كنا مسافرين
الضابط.. طب حسيت بحاجه وانت ركبها
اكمل… لا ابدا كانت طبيعيه…. ااه افتكرت في حاجه بس مش متاكد هتنفعكم في التحقيقات
الضابط… اتفضل اقول واحنا نحدد
اكمل… كان في تابلوه العربيه فلوس 4الف جنيه حططهم من بليل والصبح قبل ماتحرك ملقتهمش اقولت ممكن اكون سبتهم في البيت عندي اقولت بعدين هدور علبهم
الضابط… طب المبلغ دا في اي ميزه في ظرف مواصفات عنه
اكمل… الفلوس دي عليها ختم الشركه بتاعي بشرم الشيخ نوع من الدعايه بحب اعمله ختم اكمل السيوفي
الضابط… حلو اوي كده هيفيدنا الموضوع دا جدا يلا استاذنكم واسفين تعبناك معانا
..اكمل هز راسه باستسلام وهنا الممرضه دخلت من فضلكم نسيب المريض يرتاح
الكل خرج وعلا كانت هتخرج معاهم
اكمل… خليكي جنبي عاوز انام وانا مطمن عليكي
علا… خلاص نام انا جنبك اهو علي الكرسي وبصت للممرضه هفضل بس من غير صوت
الممرضه… تمام
نهي كانت هتموت علي اكمل وكانت متغاظه ان علا مسيطره علي كل حاجه بتعوزها وخصوصا اكمل اللي رفض نهي غير بقيه الرجاله نهي بتفكر ازي توصل لاكمل وفجاءه رنت علي سامر
نهي… وحشتيني اوي يااا سومه
سامر.. وانتي كمان وحشتني بس مادمتي بدلعيني تبقي عاوزه حاجه
نهي… عوزاك اوي وحشني نفسك ولمستك ليا
سامر… عوزه اي يانهي
نهي.. عوزه اديك فلوس كتير
سامر… مقابل اي ياروحي
نهي… تخلصني من علا مرات حازم
سامر… مين

يتبع…

الفصل الثامن والعشرون

بعد عده ايام علي ابطالنا
نهار جديد وتحسن في الحاله الصحيه لاكمل واثناء مرور الدكتور ليطمن علي حاله اكمل ويتابع التقارير اليوميه لصحته
الدكتور… عظيم عظيم كده اقدر اقولك مبروك نجاح العمليه ياستاذ اكمل وتقدر تخرج انهارده لو حبيت
اكمل.. بجد. شكرا اوي يادكتور علي مجهودك وتعبك معايا
الدكتور.. المفروض تشكر معانا مدام علا كانت بتابع مع الممرضات وبتباشر علاجك احسن من الطقم الطبي كله
علا.. بخجل شكرا يادكتور بصراحه محدش قصر من المستشفى كلهم كانوا في خدمتنا
اكمل.. موجهه كلامه لدكتور شكرا ليكوا حقيقي ياريت بقي تكتبلي علي خروج عشان زهقت وعاوزه اخرج دلقتي
الدكتور.. اوكي. هكتبلك علي خروج فورا عن اذنكم
وهنا علا اتجهت ناحيه اكمل وقعدت علي السرير قصاده
علا… حمدالله على سلامتك
اكمل.. الله يسلمك ياقلبي مش عارف اقولك ايه بجد تعبتك معايا وهنا مسك ايدها وباسها وبص في عينها علا كل يوم حبك بيكبر في قلبي حبك عمره مافرقني حتي وانا في العنايه كنت حاسس بوجودك ريحتك صوتك واللي اكدلي لما حسيت بلمستك
علا.. بنظره خجل طب يلا بطل دلع واجهز عشان نخرج من هنا
وهنا باب غرفه اكمل خبط واللي كان شادي وجاكي
شادي.. اي ياعصافير الكناريا سمعت اننا خلاص فركش من هنا
اكمل.. اخيرا هطلع ياشادي عشان اخد حقي من اللي رماني هنا
علا.. بنظره خوف لاكمل وهو في اخبار من النيابه ولا اي
شادي.. لا لسه التحريات شغاله
اكمل.. انا ليا تحريات الخاصه وبص لشادي
وهنا باب غرفه اكمل انفتح ودخول الحج احمد ووالده علا
الحج احمد.. حمد لله على سلامتك يابني
اكمل.. الله يسلمك ياعمي مش عارف اقولك ايه بجد جمايلك مغرقاني
والده علا.. بفرحه متقلش كده يابني انت غالي علينا اوي وخصوصاالحج احمد
الحج احمد… عشان الفرحه تبقي فرحتين فرحه خروج اكمل بالسلامه وفرحه خطوبه علا واكمل بعد اسبوع من دلوقتي
وهنا وجه كلامه لاكمل وعلا هتقدروا تجهزوا من دلوقتي؟
علا واكمل… بفرحه وبنفس واحد طبعا هنجهز
الكل ضحك علي منظرهم والكل بارك ليهم
عند حازم ونهي
حازم بقي شارد الذهن طول الوقت نهي صحيت من النوم وبصت علي ناحيه حازم اللي كان مش موجودجنبها قامت واتعدلت بتفكر ازي توصل لاكمل وتشوفه وتطمن عليه قامت نهي من مكانها ومسكت موبيلها وعملت مكالمه مع سامر وهي قاعده علي السرير
نهي.. صباح الخير ياقلبي فينك برن عليك من امبارح مش بترد
سامر.. موبيلي نسيته في البيت امبارح طول اليوم ياقمر
نهي.. عملت اي في موضوعنا
سامر.. بخبث موضوع اي
نهي.. سامر بطل استعباط موضوع تخلصني من علا
سامر.. ياشيخه بحسبك بتهزري
نهي.. من امتي بهزر في الحاجات دي
سامر.. طب عاوزه تخلصي منها ليه مش خلاص جوزك طلقها
نهي.. بتوتر وافتكرت اكمل لا لسه بيفكر فيها وهديلك اللي انت عوزه لو عملت اللي قولتلك عليه
سامر.. موضوع صعب يانهي موضوع الخطف وعدي علي خير انما قتل صعب
نهي.. بدلع طب عشان خاطرحببتك
سامر.. مش عارف حقيقي صعب
نهي. بجديه.سامر لو قتلت علا ليك 3مليون
سامر.. 5مليون
نهي.. موافقه وكمان ياسيدي ن*ام معاها قبل ماتموتها مش كان نفسك فيها
سامر.. مش هتضيقي ياعني
نهي.. حبيبي انا عاوزه راحتك مدمت بتريحني يبقي لازم اريحك
سامر.. طب سيبني ارتب ليها وهعرفك لما اضبطها
نهي… اوكي ياروحي بس متتاخرش عليا.. سلام اموووووه
ونهي خلصت مكالمتها لاقت ورقه قديمه علي كمود اللي جنب السرير في ناحيه حازم بصت عليها
نهي… ايه دا اكيد عنوان المستشفى والاوضه اللي فيها علا واكمل
وخرجت من الاوضه مبسوطه واللي لاقت حازم قاعد في الليفينج بيدخن وبيشرب
نهي… علي الصبح كده ارحم نفسك شويه
حازم… عادي صبح ولا ليل مش فارق المهم عاوزك ترجعي ورثي بقي اظن اتاكدتي اني بحبك وبثق فيكي
نهي… مش دلوقتى
هنا حازم بغضب وقام ومسك دراعها
حازم.. امال امتي عاوز افهم
نهي.. لما المشروع ينجح
حازم.. مشروع اي بتعملي اية من ورايا يانهي بفلوسي
نهي.. وهي بتتوجع ااه ايدي سبني هو غلطتي اني خايفه علي فلوسك وعاوزه اكبر ورثك واكبرك ابقي غلطانه
حازم.. مش من ورايا يانهي لازم اعرف دي فلوسي
نهي.. واديني عرفتك
حازم.. وانا مش موافق علي المشاريع دي
نهي.. وانا معنديش فلوس ليك
حازم.. ناااعم يارو×ح امك
نهي.. اللي سمعته عشان انت واحد مش همك مصلحتك همك الزفته علا وبس ومن حقي اخاف علي مستقبلي معاك
وقامت دخلت اوضتها وقفلت عليها الباب وبدات تشوف رد فعل حازم اي
في غرفه اكمل بالمستشفى كان شادي قاعد مع اكمل بينقله كل حاجه حصلت في غيابه
شادي… وفي حاجه حصلت من كذا يوم بس لازم تعرفها
اكمل بقلق.. في اي انطق
شادي… نهي كلمت سامر من كذا يوم.. عوزاه ييييييي
اكمل.. ها كلمته في اي في ايه ياشادي انطق بقي
شادي… عاوزه سامر يخلص علي علا
اكمل بصدمه.. يقتل علا
شادي.. بالضبط
اكمل.. بقلق طب انا عاوز اقابل سامر بقي جه الوقت اللي اقابله
شادي.. طب خدلك يومن نقاهه وبعدها نبدا الشغل
اكمل.. سمعت اللي اقولتلك عليه وهنا شادي هز راسه باستجابته
حازم.. لابسه وراحه علي فين كده حضرتك
نهي.. راحه عند ماما متخفش مش هاخد الفلوس وههرب
حازم.. بضعف انا خايف عليكي
نهي.. وانا مش خايفه عن اذنك
نهي خرجت وهنا حازم اتصل بطفاشه
حازم… طفاشه عاوزك في حوار
طفاشه… تاني وهو انا خلصت من الحوار اللي فات
حازم.. سيبك من اللي فات انا هخلص عليه بطريقتي
طفاشه… والتاني
حازم… عاوزك ترقبلي بيت اكمل اللي خارج واللي طالع النمله لو خرجت اعرف بيها اظن سهله
طفاشه… سهله وحسابي بتاع القديم
حازم… هتخده قبل الجديد
طفاشه… استبينا
علاوجاكي بيجهزوا نفسهم عشان خلاص هيسيبوا المستشفى
علا.. الحمد الله الايام عدت علي خير واكمل بقي كويس انا فرحانه قوي ياجاكي
جاكي.. يارب ديما تبقي مبسوطه وبجد انتي واكمل تستهلوا بعض
نهي وصلت المستشفى اللي كان مكتوب اسمهافي الورقه وسالت عن علا واكمل وانبسطت لما لاقتهم في المستشفى دي
نهي كان ملفته لكل الانظار في المستشفى وسالت الاستقبال علي رقم الغرفه
شادي وهو خارج من عند اكمل عشان يخلص الاجراءات بالخروج لمح نهي جايه علي غرفه اكمل جري بسرعه علي اكمل اللي كان بيغير هدومه ودخل بسرعه
شادي… الحق مصيبه يااكمل مصيبه
اكمل.. مصيبه اي
شادي… نهي
اكمل… مالها
شادي.. هنا وجيالك حالا
اكمل.. بجد ولا بتهزر وفجاءه الباب خبط و شادي فتح الباب
واللي كانت نهي
نهي.. مساء الخير انا جيت في وقت غير مناسب ولا اي شكلكم هتمشوا وبصت لشادي ووجهت ليه الكلام من فضلك كوبايه مايه
وهنا لاحظ شادي انه بتطرءه عشان يطلع من الاوضه
شادي… عن اذنكم ثواني الميه تكون عندك وخرج شادي بره الاوضه
نهي بسرعه جرت علي اكمل اللي كان بيلبس قميصه عشان هيخرج من المستشفى وكان اكمل عاري الصدر جرت نهي في حضنه
نهي.. وحشتيني وحشتيني وحشتيني اوي
اكمل.. وهو بيبعد عنها راعي اننا في المستشفى واي حد ممكن يدخل علينا
نهي.. طب اعمل ايه هتجنن عليك ومش عارفه اوصلك كفايه علا وخداك مني انت مش عارف ولا حاسس بيا لما عرفت اللي حصلك
اكمل.. محدش وخدني منك انتي عارفه بالخطه وطبعا عرفتي الحادثه
نهي.. اه عرفت… ونهي بخبث وعرفت مين اللي وراها
اكمل…وانا كمان عارف حازم جوزك
نهي.. قربت من اكمل حازم مش هيسيبك في حالك طول مانت قريب من علا
اكمل… وانتي فين معدتش ليكي كلمه علي حازم ولا اي
نهي.. حازم معدتش شغلني المهم عندي هو انت
اكمل.. نهي لازم تمشي عشان محدش يشوفك هنا
نهي. ميهمنيش المهم اني اشوفك واشبع منك انا بقيت بكرهه الفلاحه دي
اكمل… نهي اسمعي الكلام بدات اتعصب منك
نهي كان عندها احساس ان اكمل مش بيحبها بس كانت بتكدب نفسها عشان تثبت لنفسها ان كل الرجاله بيركعوا تحت رجلها
نهي. ماشي حبيبي همشي المهم اطمنت عليك
شادي كان واقف بره اوضه اكمل خايف من علا وجاكي لحسن يطبوا عليهم واللي خاف منه حصل شاف علا وجاكي خرجين من اوضه علا بالمستشفى وجايين علي اوضه اكمل
علا… انت واقف كده ليه ادم الاوضه
شادي… بتوهان وتوتر مستني اكمل يخلص
جاكي… اللي لاحظت علي شادي ارتباكه في اي ياشادي
شادي… هااا لا مفيش بس تعبان شوي حاسس بدور بدر داخل عليا
علا.. طب متخلي حد من هنا يكشف عليك قبل مانخرج
شادي.. هاا ااااي اي بطني بطني بتوجعني
علا… هو بطنك ولا برد وبصت لجاكي هو ماله دا
شادي.. تعالوا ودوني لاي دكتور
علا… جاكي روحي معاه لحسن شكله مش مركز
جاكي.. تعالي ولسه هتمسك تسنده
شادي… لا لا انا عوزاكم انتم الاتنين
وهنا علا وجاكي حسوا ان شادي عاوزهم يبعدوا من اوضه اكمل
علا.. هو في ايه ياشادي مالك مش علي بعضك
شادي.. ماليش بس تعبان
وهنا علا دخلت علي اكمل الاوضه ووراها جاكي وشادي
حازم كان طول الوقت بعد مانزلت نهي حاسس باحساس غريب ناحيتها كانه اول مره يوشف نهي وبدا يكلم نفسه من كتر الشرب اللي شربه وبدا الهلوسه
حازم.. وهو في اي بالضبط شكلك ياحازم طلعت غبي وبدا يصرخ غبي… غبي
ضيعت علا من ايدي مكنتش عارف اني بحبها كده
نفسه. دا مش حب دي انانيه انت عاوز كل حاجه
حازم.. وفيها اي اخد كل حاجه مانا زمان اتحرمت من كل حاجه
نفسه.. متعلقش عقدك علي غيرك
حازم.. بصوت عالي عقدي فين عقدي ابويا مات وانا صغير ومكنش مهتم بيا ولا انا ولا امي كان طول الوقت يضرب فيها
نفسه.. طب عمك ماهو اداك الاهتمام والحنان
حازم… مكنتش بحبه عشان كان المتحكم في ابويا وبعده انا وخد فلوسه كلها
نفسه… مصدق نفسك ولا دا اللي بتضحك علي الناس بيه
حازم… مش عارف
فلاش بااااك
_بابا انا عاوز فلوس عشان المدرسه طلبنها مننا
_استني ياحازم لما عمك اشوفه واخد منه
_انا عاوز منك مش من عمي
_انا معيش ياحبيبي عمك مش هيقولنا لا
_عمي دا انا بكرهه بكرهه
_ليه ياحازم كده عمك طيب وبيحبك
_عشان بنشحت منه وواخد فلوسك
_لا يابني عمك طيب وانا خدت حقي وضيعته
_لا انت بتقول كده انت بابا كبير مش هتضيع حاجه انت حلو وعمي وحش وحش
باااك
حازم.. عمي وحش.. وحش بس بنته حلوه وحبتها اوي معرفش اني لما هسبها قلبي هيتوجع كده وبصرخه علااااااا
علا بعصبيه وصدمه
علا… اهلا مدام نهي المستشفى نورت وانا بقول ايه النور دا كله اللي جه فجاءه
نهي… بدلع واتحركت قعدت علي كرسي انتريه موجود في اوضه اكمل اهلا حببتي دا بنورك ااه نسيت حمد لله على سلامتك عرفت انك كنتي مع اكمل في عربيته
علا… والله انتي جايه تطمني علي اكمل بقي علي كده وهنا بصت علا لاكمل واللي حاول يتهرب من نظرتها
نهي… بضحكه الصراحه اه اصل انا واكمل بقينا اصدقاء من اخر مره كنت عندك في المستشفى وهو وصلني ومن ساعتها بقينا اصدقاء جدا وبصت لاكمل بدلع صح ياااكمل
اكمل… بهروب من نظرات علا ورد علي نهي اه صح.. وقام اكمل شكرا يامدام نهي علي زيارتك دي بس حقيقي كنا خارجين انهارده
نهي… حلو اوي اني لحقتكم ولو عاوزني اوصلك البيت انا مستعده
اكمل… بتوتر لا شكرا معانا عربيه صح ياشادي
شادي كان واقف محتاس بين الحرب اللي شغاله بين علا ونهي
اكمل… شااادي العربيه جاهزه
شادي.. انتبه وهو بيعدل في نظارته ااه جهزه هنزل هسخنها علي ماتجهز هستناكوا تحت وبص لجاكي.. تعالي معايا
نزلوا شادي وجاكي وركبوا العربيه
جاكي… هو في ايه بقي وايه لعب العيال المفقوس عشان مندخلش علي اكمل
شادي… مفقوس متاكده انك اجنبيه بجد
جاكي… متهوش الموضوع
شادي.. زي ماانتي شايفه مكنتش عاوز يحصل اللي حصل دا
جاكي.. طب ايه حكايه نهي مع اكمل
شادي… حكايه اي مفيش حكايات
جاكي… متاكد
شادي… وهو بيتهرب من جاكي لغايه دلوقتي متاكد
نهي.. علي العموم حمد لله على سلامتك يااكمل هبقي اكلمك بعدين عشان اطمن عليك وقامت عشان تمشي ووقفت فجاءه ووجهت كلمها لعلا ااه وحمد الله علي سلامتك ياقمر
علا.. بعصبيه وغيظ وعاوزه ترد لنهي القلم… نهي استني
وقفت نهي وتلفت لعلا اللي علا راحت وقفت جنب اكمل ومسكت دراعه
علا.. مش تقولي لنا مبروك
نهي… بغضب وغيره بعد ماشافت قرب علا لاكمل واللي حط ايده علي كتفها وحضنها خير ياقلبي مبروك علي ايه
علا… خطوبتنا بعد اسبوع وهتكوني اول المعزومين
نهي.. بعصبيه ومحاولتش تبين دا ليهم وبعتت لعلابوسه في الهوا مبروووو ك وخرجت بسرعه من اوضه اكمل
نهي خرجت من المستشفى وكانت خطواتها بعصبيه بتعلن فيها علي حربها القادمه مع علا ركبت نهي عربيتها وطارت بسرعه
شادي… نهي مشت اهو ربنا يستر علي الناس اللي فوق دول
جاكي… ربنا يستر علا هتلاقيها من حازم ولا من نهي
اول مانهي خرجت من اوضه اكمل ورزعت الباب علا مسكت ايد اكمل اللي علي كتفها ونزلتها بقوه
علا… من غير مابتبص لاكمل يلا عشان ننزل تلاقيهم مستنينا تحت
اكمل… مسك دراعها ووقفها ادمه علا غصب عني كان لازم اعرف خطوات حازم وبيفكر ازي عشان احميكي
علا… بعصبيه وهي بتبصله وعينها كلها دموع عشان تعرف خطوات حازم تصاحب نهي
اكمل… عشانك اعمل اي حاجه وبعدين مش قولتلك مش عاوز اشوف دموعك دي تاني وانا عايش وحاول يمسح دموعها
علا… اكمل انت عارف نهي دي اي وبتفكر ازي وعاوزه من اي راجل اي
اكمل… عارف
علا… عارف ولسه مكمل تكلمها ياعني ممكن تضعف معاها عادي
اكمل… بعصبيه يبقي لسه معرفتنيش وسابها وقعد علي السرير
انا مش زي حازم انا لما حبيتك عهدت نفسي اكون مخلص ليكي عشان انتي حببتي وروحي وكل حاجه ليا ياريت كنت مت ولاشوفت انك تفكري في يوم اني ممكن اخونك ومع مين مع نهي
علا… مالها نهي حلوه وتجذب اي رجال
اكمل… قام ومسك علا بايده الاتنين قصاده تجذب اي حد غيري انا عشان انا قلبي مليان فاهمه مليان بيكي وباس جبينها
يلا عشان منتاخرش
نهي وهي في عربيتها كانت متعصبه وهي سايقه وبتكلم نفسها نهي… حلك الوحيد الموت ياعلا… الموت
وقامت رنت علي سامر
نهي… سامر لو مخلصتنيش من علا.. في اقرب وقت هشوف غيرك وحلال عليه الفلوس
سامر… اهدي بس هظبطها وانا اولي بالفلوس
نهي.. خلاص موتها عندك اسبوع من دلوقتي لوممتش بعد اسبوع هشوف غيرك
علا واكمل خلاص خدوا شنطتهم وفجاءه وجهت علا كلمها لاكمل
علا… اكمل انا بحبك وخايفه عليك وخايفه اتصدم تاني
اكمل.. بصلها بحب وانا بعشقك وطول مااناعايش هكون حبيبك وسندك فهماني سندك وحضن علا وكمل كلامه معاها اطمني حبيبي انا جنبك طول العمر
نهي بعد ماخلصت مكالمتها مع سامر جالها مكالمه من شهاب
نهي.. ايوه ياشهاب معاك
شهاب… معادنا بعد ساعتين مع المستثمر وحجزتلك اوضه في الفندق اللي قاعد فيه لو حابه تتفاهمي معاه اكتر
نهي.. بضحكه … حلو ياشهاب طول عمرك فاهمني
شهاب… عيب عليكي دا انا شهاب الحلو والحادق
نهي… بضحكه مس*خره قلبي يااحادق عاوزه اخلص من الموضوع ده عشان استمارات سته هديها لناس كتير
شهاب… طب انا منهم ياافرواله
نهي… عمري ماستغني عنك انت قلبي يلا سلام
علا واكمل ركبوا مع شادي واكمل العربيه واخيرا سابوا المستشفى
اكمل… هنوصل البنات وبعدين علي بيتي ياشادي
شادي… لا هتروح عندي مش هقدر اسيبك لوحدك
علا… بصت لاكمل اللي كان جنبها روح معاه عشان اطمن عليك اكتر
اكمل.. بص لعلا وطبطب علي ايدها يطمنها حاضر اللي تقولي عليه هعمله
نهي وصلت البيت ودخلت لاقت حازم مرمي علي السرير نايم والليفينج مكركب من قعدته وهو بيشرب
نهي.. حازم… حازم..
حازم… رجعتي ياهانم
نهي.. اه رجعت ويارتني مارجعت
حازم.. ليه خلاص معنتش عاجب البرنسيسه
نهي.. معنتش عجبني ولا عاجب نفسك انت واحد كداب كدبت عليا لما اقولتي مش بحب بنت عمي وهتجوزها غصب
حازم… بزعيق هو دا اللي حصل
نهي.. كداب شوف نفسك من ساعه ماطلقتها
حازم.. يووووه زهقت ايوه بحبها وبحبك في اي لما تكونوا انتم الاتنين في حياتي
نهي.. بضحكه مستفزه خلاص ياروحي الفلاحه بتاعتك خطوبتها بعد اسبوع
هنا حازم اتجنن من كلام نهي وقام وقرب عليها بعصبيه ومسك درعها بقوه
حازم… ايه اللي بتقوليه دا
نهي… اااي دراعي ايوه هتتخطب وعارف لمين لاكمل اللي انت حاولت تموته
حازم… انتي كدابه كدابه وضربها بالقلم انتي كدابه علا بتاعتي علا مراتي انا
نهي… سبني يامجنون انت بقيت مجنون بيها طلقني ياامجنون
حازم… هاتي فلوسي وانا اطلقك
نهي… ملكش عندي فلوس فلوسك مقابل اللي شوفته من قرفك
وهي بتحاول تفلت من ايده وقعت علي الارض وبسرعه بتحاول تقوم حازم مس*كها من شعرها جر*رها بره الاوضه
حازم… فلوسي ياابنت الكل*ب مفكراني زي ابوكي مغفل امك ضحكت عليه
نهي.. سبني شعري انت مجنون مجنون مش عاوزه اعيش معاك
حازم… طلاقك مقابل فلوسي يااحرام*يه
في مطار القاهره الدولي
تعلن شركه الطيران علي وصول رحله 504 القادمه من شرم الشيخ
__مش كنتي عرفتيه اننا جايين كده يابنتي يتخض
__لا ياستي انا عاوزه اعملها مفاجاه ليه
__طب مش كان مسافر افرضي لسه مرجعش
__ماماانا عامله حسابي لكل حاجه يلا تعالي ناخد تاكسي من هنا واقفين كتير اهم
حازم.. بقولك ايه من الاخر عاوزه تعيشي معايا هرجع علا وترجعي فلوسي ونعيش سوا كلنا
نهي… طلقني بقولك وهنا نهي وهي بتكلم حازم اللي قاعد قصدها بعد مابهدلها
حازم… انا اخر كلام عندي عجبك علي كده هتفضلي نهي حببتي اللي خسرت الناس كلها عشانها امي و علا
فلاش بااااك
_انا بحب زميلتي في الكليه ياماما مقدرش اتجوز غيرها
_وبنت عمك علا اللي بتموت في تراب رجلك
_مش بحبها هتجوزها بس عشان ارجع حق ابويا
_ابوك ملهوش حقوق ابوك ضيع حقوقه وحقوقنا
_لا عمي اللي استولي علي حقنا
_لو استمريت في علاقتك مع البنت دي انسي ان ليك ام سامعني انساني خالص
باااك
حازم… بعت الكل عشانك
نهي… بضحكه استفزاز عشانك انت عشان انت واحد طماع ولمحت نهي فازه جنبها وانشغل حازم بتوليع سيجاره وقامت بسرعه وخدت الفازه وضربت بيها حازم علي دماغه اللي فقد الوعي بسبب الضربه
نهي… حي*وان وغ*بي هتفضل طول عمرك غبي
ونهي لمت هدومها بسرعه وكل حاجه تخصها ونزلت وركبت عربيتها بسرعه ورنت علي شهاب
نهي… شهاب عاوزه اروح الفندق دلوقتي ينفع
شهاب… طبعا ياروحي بس ماله صوتك
نهي… ابعتلي اللوكيشن وتعلالي هناك عشان اجهز لمعاد المستثمر
شهاب… اوكي يافرواله
وفجاءه موبيل شادي رن
شادي… انت تحت خلاص نزلك
اكمل… دا سامر صح
شادي.. ايوه
اكمل.. هنزلك بعد شوي
حازم بدا يفوء من الخبطه ومش فاكر اي اللي حصل وبدا يستوعب اللي حصل وحط ايده علي دماغه مكان وجع راسه لاقها بتنزف
حازم…. يابنت….. هفرجك حازم دا مين
وفجاءه موبيله جاتله رساله حازم بيحاول يمسك الموبيل لكن مدروخ من الخبطه مسك حازم الموبيل وفتح الرساله اللي اتصدم من اللي موجود فيها وبدا يصرخ اااااه اااااه

يتبع…

الفصل التاسع والعشرون

ف فيلا شادي وبعد مااكمل رجع لاوضته عند شادي عشان يرتاح
شادي.. حمد لله على سلامتك ياريت نرتاح شوي بقي
اكمل.. مش هرتاح غير مااخد حقي من اللي كان عاوز يموتني
شادي… ارتاح وهنعمل اللي انت عوزه
وهنا موبيل شادي رن
شادي..الو.. كويس انا نزلك اهو
اكمل… سامر دا
شادي.. اه طب انزله وانا شوي وجيلك جه الوقت انه يعرفني بقي
عند حازم كان مرمي علي الكنبه بعد ماخد الخبطه من نهي علي راسه لوقت طويل وبدا يفوء وبيحاول يستوعب اللي حصل
وبدا يحس بوجع في راسه وبدا يلمسها واللي كانت بتنزف
حازم.. دي اخرتها يانهي تعملي فيا انا كده
وفجاءه موبيله جاتله رساله وهو بيحاول يمسك موبيله وهو مدروخ من اثرالخبطه وفتح الرساله واتصدم لما لاقي الرساله فيديو لنهي وهي في احضان راجل غريب علي السرير وبصرخه وجع اااه.. اااه وكان الصرخه تعلن عن قلم تاني لحازم خده من نهي وهو قلم الخيانه
حازم وهو في هيستريا من الصدمه كان بيكلم نفسه وهو مشغل الفيديو
حازم.. بهلع وصدمه وهستيريا مش معقول لا لا مش هي.. مش هي
نهي بتحبني زي مابحبها انا حبيتها من زمان بعت الدنيا عشانها بعت اهلي وبعت اللي بتحبني عشانها
حازم.. بصرخه مخلوطه ببكاء وفي حاله هستيريا.. لا دي مش نهي .. لا لا هي هي نهي حرام عليكي ليه عملتي فيا كده ليه لا لا لااااااا
شادي.. اهلا سموره اي الاخبار
سامر.. خلاص اول فيديو اتبعت وان شاءلله مش هيكون الاخير
شادي.. كويس ياسامر .. اتفضل ياسامر
سامر.. باستغراب دا اي
شادي.. حسابك زي مااتفقنا
سامر.. هو كده خلاص شغلي خلص
شادي.. اه بجزء كبير خلص.. سامر انت كنت عاوز تعرف مين الريس الاساسي والعقل المدبر في الليله دي
سامر.. اه نفسي عشان دماغه عاليه اوي وعجباني
وهنا باب مكتب شادي خبط ودخل اكمل بكل ثقه
اكمل… ازيكم ياشباب
وسامر.. هنا بصدمه واستغراب انت الريس وقرب سامر من اكمل وبدا يلف حوليه بغضب وبدا يفتكر لكمات اكمل ليه يوم ماكان اكمل بينقذ علا
اكمل… موجه كلامه لسامر… اذيك ياسامر ومد اكمل ايده لسامر عشان يسلم عليه
سامر قرب من اكمل وبقت انفاسه قريبه من انفاس اكمل واللي خلي شادي يقلق من رد فعل سامر ورفع سامر ايده وشاور بصباعه في وش اكمل وبنظرات غضب
سامر… عارف ايه اللي يشفعلك عندي
اكمل.. بنظره تحدي لسامر. اي
سامر.. انك انقذتني وعرفتني حقيقه وحده رخيصه كنت هضيع مستقبلي وحياتي عشانها وهنا بص سامر لشادي وكمل كلامه اكمل دا اللي كان في المستشفى وبتتكلموا عليه انت وشهاب وهنا هز شادي راسه بالايجاب
سامر.. مد ايده لاكمل عشان يسلم عليه وهنا اطمن اكمل وسلم علي سامر وفجاءه حضنوا بعض
سامر.. بص لشادي اسف مش همشي ولا هسيبكم ولا هاخد حاجه الا مالحوار بتاعنا يخلص كله وانتقم من نهي
اكمل.. علي راحتك انت خلاص بيقت واحد مننا
سامر..بفرحه وارتياح وانا مبسوط بدا واي حاجه عوزنها هعملها ليكوا يلا انا همشي عن اذنكم .. وفجاءه وقف سامر وهو باصص لاكمل ااه نسيت علي فكره ايدك تقيله اوي
اكمل… بضحك اي خدمه افتكر الجمايل دي
امام اكبر فنادق القاهره الفاخره تقف عربيه نهي واللي شهاب اول ماشفها ركب
شهاب.. مالك يابنتي في اي قلقتيني عليكي
نهي.. حازم اتجنن و اتخنقت معاه وعرفته حقيقته بالنسبه ليا ولميت حاجتي وسبته
شهاب.. بخباثه شوفتي كويس اننا خلصنا وظبطنا امورنا قبل مايتجنن عشان تعرفي انا بخاف عليكي اد ايه
نهي.. المهم دلوقتي عندي اقابل المستثمر عشان اعرف اظبطه ويمكن يخدني علي بره معاه
شهاب.. وهتسيبني ياروحي
نهي… ابدا هخدك معايا المدير بتاعي يااروحي
شهاب.. طب يلا انزلي الاوضه جاهزه اطلعي ارتاحي وجهزي نفسك لغايه ميعاد المستثمر
نهي.. بدلع.. مش عارفه مودي وحش اوي
شهاب… بخبث خلاص ياروحي هطلع معاكي اظبطه
نهي.. اوكي ياروحي يلا بينا
حازم كان ضايع حاسس الدنيا فجاءه بضيق عليه قام حازم من مكانه ودخل اوضته هو ونهي وبقي يبص علي السرير المكان اللي كان بيجمعهم وبقي يفتكر ايامه معاها وسهراته عليه وبقي يصرخ بانهيار
حازم.. كدب… كدب.. خاينه وبدا يقطع مرتبه السرير وهو بيصرخ وبيكسر في الاوضه خاينه.. خاينه وبسرعه فتح دولابها وبقي يرمي هدومها اللي سابتهاعلي الارض ويدوس عليهم
حازم بقي بيلعن كل دقيقه جمعته مع نهي وبدا يحس بخنقه بسرعه اخد مفاتيح عربيته وخرج من البيت
_الله هو البيت ماله مترتب كده ليه ولا كأن عازب عايش فيه
_هو انتي مش عارفه ابنك طول عمره ماتحسيش بيه
_اه والله عكسك مش زيك تحبي القلق والدوشه طب اتصلي بيه بقي عرفيه احنا جينا شكله مش بيقعد فيها
_ماما بكره عيد ميلاده وعاوزه اعملها ليه مفاجاه بصي ياست الكل انتي علي ماتفتحي الشنط وتجهزي البيت كده اكون رحت جبت الحاجه اللي اتفقت عليها اون لاين لليوم دا
_ماشي حببتي بس متتاخريش
_حاضر ياست الكل
حازم قعد يلف بعربيته وهو مش حاسس بالدنيا مافيش غير ادمه شريط ذكرياته المزيفه وبدا يفتكر علا
حازم.. بدموع ووجع وهو بيشوف علا في خياله وبقوه علي دريسكيون العربيه بقي يضرب غبي غبي ضعيتك من ايدي عشان وحده رخيصه
وهنا جاتله رساله تانيه وفتحها وكانت الرساله عباره عن فيديو لنهي ولكن مع راجل تاني وهنا حازم بقرف وكان عاوز يتقايء من القرف اللي شافه من نهي وهو بيصرخ اااه اااه يابنت….
اكمل.. سامر استني عاوز فونك يكون مفتوح اال24ساعه
سامر…. حاضر اظن بقي اللعب بقي علي المكشوف كده
اكمل… صح والنهايه قربت عاوز الكل يصحصح
شادي.. كلنا معاك متقلقش
وفجاءه موبيل شادي رن وكانت مكالمه من شهاب اللي حكي علي اللي حصل من نهي وحازم
شادي… خلاص خليك معاها عينك متفلتش من عليها واستني مني الجديد
هنا حكي شادي المكالمه لاكمل وسامر تفاصيل المكالمه
اكمل… كده الدنيا ولعت اجهز بقي بالمستثمر اللي نهي هتموت عليه كمان ساعه يكون في الفندق
شادي.. تمام
سامر.. طب اعمل ايه في طلب نهي بخ… بخطف… مدام علا
اكمل… اضحك عليها علي اد ماتقدر وعرفها انك بتجهز الخطه والمكان عشان محدش يعرفه زي المره االلي فاتت
سامر.. ماشي هحاول دي ست زنانه انا عارفها ومدام علا تعبها من زمان
في جناح في اكبر فنادق القاهره
كانت نهي وشهاب عار*يا يمارسوا الرذ*يله وبعد ماخلصوا ونهي في حضن شهاب
نهي.. شوشو اقولك علي حاجه وتصدقني
شهاب.. اقولي ياروحي
نهي.. انا بحبك ❤ واوي كمان عشان لما بلجألك بلاقيك
شهاب.. وهفضل كده ياقلبي
نهي.. شهاب انت لازم تسفرني باي طريقه عوزاك من ناحيتك تقنع المستثمر دا انه يخدني معاه عاوزه اهرب من حازم معرفش رده فعله اي
شهاب… متقلقيش هضبط الدنيا زي ماتحبي
وقطع كلامهم مكالمه من استعلامات الفندق بوصول المستثمر وفي انتظارهم
شهاب… عاوزك تجهزي حاجه كده فاخرمن الاخر عاوزك تجنني امه
نهي… بدلع عيوني
وشهاب لسه هيقوم نهي شوشو الحادق بتاعي فين
شهاب.. ااه منك مش بتش*بعي وفجاءه اعتلا*ها وانغمسوا في الر*ذيله
في ملهي ليلي كان حازم قاعد يشرب بجنون كان بيحاول ينسي اللي حصله وصدمته في اكتر وحده حبها ازازه ورا ازازه وهو بيفقد ذاكرته
فتاه ليل.. في اي يااستاذ انت براحه علي نفسك انت ممكن تموت كده
حازم… بسكر.. انا عاوز اموت
فتاه ليل … وايه مستاهل عشان تموت وتغضب ربنا
حازم… فاء وبصلها واستعجب من كلامها تغضب ربنا.. ههههه علي اساس احنا بنصلي وكمل صب و بيشرب بشراهه
فتاه ليل.. خدت منه الكاس… اقولي وجعتك يمكن تلاقي عندي حلها
حازم… بصلها باستهزاء انتي عندك حل لمشكلتي
فتاه ليل… جرب وشوف مش هتخسر
في الفندق كان شهاب والمستثمر قاعدين يضحكوا ويشربوا بعد مامضوا عقود الشراكه ونهي بدلع موجهه كلامها للمستثمر
نهي.. يارب تكون مصر عجبتك ياشيخنا
المستثمر… جدا كل حاجه فيها حلوه وخصوصا ستاتها
شهاب… بضحك ستاتها بس
المستثمر.. ورجالتها اخي لاتزعل
نهي بغمزه لشهاب
شهاب… طب عن اذنكم هعمل مكالمه ضروري
نهي.. نورت مصر ياشيخنا
المستثمر.. بنورك يااقمر
نهي.. وهي بترفع الكاس وبتغمز له في صحتك
شهاب بعد ماخلص مكالمته رجع ليهم واتفاجيء لقاهم طلعوا الغرفه
شهاب… يابنت اللعيبه مش بضيعي وقتك يانهي
في مكان بسيط الحال كان حازم وفتاه الليل اللي شافها في الملهي الليلي في احضانه
فتاه الليل… اقولي بقي دا اللي مزعلك
حازم… وهو بيدخن سيجاره وبينفخ في وشها كل دا وميزعلش خيانه وغدر عاوزه اي تاني عشان ازعل
فتاه الليل… طب هتعمل ايه
حازم… لازم انتقم منها لازم امو*تها اغسل عار*ي وشر*في
فتاه الليل… اقولك ومتزعلش مني
حازم… اقولي ولو زعلت ايه اللي هيحصل
فتاه الليل… هي عملت كده عشان مستضعفاك
حازم… بعصبيه انا كنت بحبها وكنت بعملها اللي تعوزه من قبل ماتطلبه
فتاه الليل.. عشان كده بصت لغيرك عشان انت موجود في اي وقت ولو انتقمت لنفسك مش هتستفيد حاجه غير انك هتتعدم بس ولا طولت فلوسك ولا غسلت عار*ك
حازم.. امال اسيبها عايشه وهي معلمه عليا كده
فتاه الليل… تؤتؤ.. زي ماضحكت عليك وعلمت انت كمان اضحك عليها وعلم
حازم… بص ليها هو انتي اسمك ايه
فتاه الليل… محسبوتك شربات ولو حبيت تدلعني ابقي شوشو
حازم..بنظره رجاء اعلم عليها ازي
شوشو… هقولك ازي…..
عند شادي في فيلته كان اكمل قاعد شارد
شادي… ها يااخينا سرحان في اي
اكمل.. عاوز اخد علا ونسيب هنا ونعيش حياتنا بقي ونبعد عن كل اللي بيؤذنا عاوز اعيش واكون بيت واسره تعبت من زمان كنت بدور علي البنت اللي تخطفني من اول نظره
شادي… اكيد لاقيت وكتير كمان
اكمل… ابدا عمري ماحسيت مع اي بنت عرفتها في شغل او صحوبيه باحساس خطف القلب دا
شادي… وحسيته مع علا
اكمل.. تصدق ايوه من اول مره شوفتها في البحر بتعوم مع جاكي وحازم ونهي كانت شارده عنهم طلعتلي كانها حوريه البحر
شادي.. وعملت ايه لما شوفتها
اكمل.. حوريه اتبخرت ملقتهاش تاني اختفت وافتكرت اني بحلم
وبعدها شوفتها في حفله السفاري واتاكدت ان اللي شوفته حقيقه مش حلم واللي حصلها ساعتها وخلعه قلبي عرفت انها هي دي
شادي… داانت بتعشقها يااعم انت
اكمل… اوي زيك كده انت وجاكي
شادي.. اه والله بس البت جاكي تعباني مش حاسسها اجنبيه
اكمل.. جاكي جدعه وبنت بلد اتربت هنا ووقفت جنب علا ولااكتر من اختها خلي بالك منها
فتاه الليل.. بس ياسيدي وبكده تاخد فلوسك ولو حابب تنتقم وتمو*تها يبقي بالعقل وبخطه محدش يشك فيها انك انت ليك يد في قت*لها مش تو*لول لامؤخذه زي النسو*ان
حازم… صح لازم ارجع فلوسي منها وبعد كده امو*تها علي البطيء
_ماما ياست الكل انا جيت تصدقي القاهره بقت حلوه اوي وحتي وهي زحمه
_حببتي رجعتي وجبتي اللي طلبتيه
_كله ياماما هنا
_ودا عباره عن اي بقي
_زينه ياماما وشمع بيفرقع ونور واضاءه حبه روشنه عشان عيد الميلاد
_طب يلا كلمي اخوكي بقي عشان بدات اقلق عليه عاوزه اسمع صوته وحشني
_ماتخليها بكره شكله مش هيبات هنا
_دلوقتى حالا
في جناح ملكي كانت نهي مع المستثمر( طبعا زي مانتم عارفين نهي شغلنتها اي ومكانها فين علي السرير)
نهي.. تصدق انت طلعت خلب*وص اوي
مستثمر… عجبتك ياعني
نهي… اوي ياروحي اول مره اجرب النوع دا بس تعرف مش باين عليك
المستثمر.. ماهو دا حلاوته اني ابهرك وانتي معايا لوحدينا
نهي… بس مش علي طول كده انا بحب الدلع والحنيه في العلاقه مش الض*رب حتي شوف جسمي كله واووا
المستثمر… ياروحي انا هطيبهالك وبا*س المكان اللي شاورت عليه نهي طبعا مكان سا*فل زيها
المستثمر.. ها اخباره ايه دلوقتي
نهي… بدلع خف وبقي زي الفل
المستثمر.. انتي لازم تسافري معايا مابقدر استغني عنك
نهي.. ولا انا ياروحي وهنا خدت صاحبنا المستثمر في حضنها وراحوا لعالم الرذ*يله
عند اكمل واللي كان بيكلم علا قبل ماينام
اكمل… وحشتيني عامله اية ياقلبي
علا.. وانت كمان وحشتني اكتر
اكمل… امتي بقي الاسبوع يعدي لا شهور العده عاوزه اخطفك واطير علا انا بحبك اوى
علا.. وانا كمان بحبك اوى. اكمل عندي ليك مفاجأة الصبح
اكمل.. ماينفعش دلوقتى
علا.. لا عشان تبقي مفاجأة يلا ارتاح ونتكلم بكره تصبح على خير ياقلبي
اكمل… وانتي من اهل الخير حبيبي
_ماما برن عليه مش بيجمع اااخ نسيت صاحبه كان قايلي انه غير رقمه
_خلاص كلمي صاحبه عاوزه اطمن عليه
_ماما الوقت متاخر وعيب ارن علي حد متاخر كده وعد بكره اول مانصحي هرن عليه اخد رقمه من صاحبه
_طب كلمي علا شوفييها تكون عارفه هو فين وابقي طمنيني
_ماشي ياماما
عند حازم اللي كان شارد الذهن وفتاه الليل في احضانه نايمه وهو بيبص ليها
حازم… طلعتيلي منين بس وياتري انتي خير ولا شر ولا ظهورك ليا نجده عشان افوء ومستسلمش
وفجاءه موبيله رن وكان مكالمه من طفاشه
حازم… ايوه يازفت
طفاشه… عندي ليك مفاجأة من العيار التقيل
حازم.. اي هي
طفاشه… بكره هقولك عليها وهتدعيلي وهتبوس فيا من هنا لصبح
حازم… ماشي لماانشوف اخفي بقي
طفاشه… هتدعيلي صدقني وفلوسي هتزيد
حازم… ماشي لو المفاجاه تستاهل
_ الو. علا. ماما كل شوي تزن عاوزه تكلم اكمل وانا مش عارفه اقولها اي
_ انت في شرم لسه ولا اي
_لا وصلنا الصبح وعلي ماجهزت شويه حاجات
_خلاص يامروه اكمل طلع وبقي كويس ويقدر يكلم طنط
_حلو خلاص هقابلك الصبح عشان نجهز لحفلتنا لاكمل
_الصبح هعدي عليكي لما اخلص مفاجتي لاكمل الخاصه
_ماشي ياستي يابختكم يلا تصبحي على خير وهستني من مكالمه الصبح اول ماتخلصي سلام
نهار جديد ويوم جديد علي ابطالنا عند اكمل اللي كان نايم وموبيله رن من علا واتفاجيء ان المكالمه فيديو كول
اكمل… وهو في صدمه وفرح بنفس الوقت وبيحاول يفتح عيونه علا.. صباح الخير ياقلبي انتي فين كده
علا… في مكتب بابا استلمت اول يوم شغل ايه رايك فى مفأجتي
اكمل… حلوه طبعا ومش مصدق عنيا
علا…. حلو اوى اجهز بقي للمفاجاه التانيه
اكمل… امتي طيب مش هقدر استني
علا… انهارده بس بليل يلا قوم فوء وشوفلك حاجه اعملها مش بحب الرجاله الكسلانه
اكمل… بسعاده وانا منتظرك علي نار
هنا باب اوضته خبط
شادي…. يلا يااكمل الوقت جه بسرعه البس هستناك في العربيه بسرعه.. بسرعه
اكمل…. خمس دقايق وهحصلك
شوشو… صباح الخير ياااستاذ حازم
حازم.. صباح الخير جسمي متكسر اوي ومش قادر اقوم
شوشو… انا جهزتلك الفطار اهو افطر وانت في السرير هخلص مشاويري وهجيلك بسرعه اوعي تمشي
حازم… وهو حاسس بصداع مش همشي متخفيش ماليش مكانه اروحه
شوشو.. تعرف انا مستغرباك طول الليل كنت نايم بتخطرف باسم علا ولما اشتكيت اشتكيت من انك بتحب نهي انا احترت فيك
حازم… خلصي مشاويرك وانا مستنيكي وهتعرفي كل حاجه
علا…. صباح الخير يامروه يلا قومي اجهزي وافطري انتي وطنط علي مااخلص شغلي وهعدي عليكي
مروه…. صباح الورد والياسمين خلصي براحتك وانا هفطر وهنزل هروح اعمل مشوار علي السريع كده لغايه ماترني عليا وهاتي جاكي عشان وحشاني اوي
علا…. اوكي.. خلي بالك من نفسك
مروه… اوكي… سلام
في الفندق وفي الجناح الملكي للمستثمر
كانت نهي نايمه وهي بتفوء بدلع بعد سهره امبارح وبتحسس مكان المستثمر ملقتوش جنبها
نهي… بيبي فينك ولكن ملقتش رد
_يلا ياماما انا نازله بقي
_كملي فطارك الدنيا مطرتش
_لا عشان اخلص مشواري قبل ماروح مع علا
_طب اخوكي
_هيرجع انهارده من السفر علي الحفله علي طول
هنا نهي فاءت وقامت تشوفه فين وهي بتقوم اتصدمت وكانت بتشد الغطا عشان تستر نفسها وبصراخ وصدمه
نهي…… ايه دا انتم مين …. انتم مين…. مين اللي دخلكم هنا
مروه نزلت وخلصت مشوارها ورنت علي علا
_علا انا خلصت اعمل ايه ادامك كتير
_شوي بس
_خلاص ابعتيلي اللوكيشن بتاعه الشركه وانا جيالك حتي ابارلك علي شغلك الجديد
_حلو هستناكي سلام
وهنا وقفت تاكسي وركبت مروه فيه
_من فضلك شركه فتح الله للاستثمار السياحي من فضلك
_من عنيا تامري يااا انسه
وبعد فتره والتاكسي بيلف من شوارع غريبه
_الله هو دا العنوان.. يااسطي
التفت السواق ورش علي وش مروه اسبري مخدر
_نورتي ياقمر

يتبع…

الفصل الثلاثون

في مديريه امن القاهره
_صباح الخير يافندم
_صباح الخير ياحضرت الضابط اتفضل اقولي اخر الاخبار
_تم التبليغ من اماكن متفرقه علي تدوال العملات الورقيه المختومه بختم المجني عليه اكمل السيوفي ويتم البحث حاليا وسؤال كل الاماكن عن المصدر وفي خلال ايام هيتم القبض عليه
_لا ياايمن انا عاوز خلال ساعات الحادثه فرديه اه ولكن تخص ابنه اكبر رجل اعمال ومستثمر في الشرق الاوسط و كمان اكمل السيوفي من رجال الاعمال في مجال السياحه ياعني العين عليهم وعلينا ازي مقبضناش علي مرتكب الحادثه دي
_متقلقش يافندم هما متفهمين الوضع ومنتظرينا بالجديد وعارفين اننا شغاليين ومش ساكتين
_يبقي لازم نخلص القضيه في اقرب وقت
_علم وينفذ يافندم… عن اذنك يافندم
_ااه اي اخبار الست دي اللي فتحها علي البحري
_هما شغالين معها تحت نظرنا
_كويس.. عشان اللي انت ورتهولي دي مافيا متمثله في الست دي بتبتز رجال الاعمال في البلد بالفيديوهات اللي بتعملها ليهم
_خلاص يافندم متقلقش كله تحت السيطره.. عن اذنك يافندم
_اتفضل.. بالتوفيق
في غرفه في نفس الفندق ولكن مش في الجناح الملكي اللي كانت فيه وبلبس بتاعها مربوطه علي كرسي وبلاستر عشان متقدرش تتكلم بدات نهي تفوء وتسترجع كل اللي حصلها من ساعه ماصحيت كان بنسبه لها كابوس بعد حلم كانت عيشاه قبل ماتصحي علي الكابوس دا
نهي.. بدات تتفقد المكان بنظراتها كانت الغرفه حيطان لونها ابيض واقصدها شاشه عرض كبيره وجهاز بروجيكتر لعرض علي الشاشه
بدات تزووم وتحاول بتفك ايدها بعصبيه وهنا ظهر ليها شهاب واللي اتصدمت ونظراتها تعلن باستغراب.. ايه اللي جابك هنا
شهاب… قرب منها وبدا يلمس شعرها ويطبطب علي شعرها بحنيه حمد لله على السلامه يابيبي
نهي بعصبيه وهي بتحاول تفك ايدها وبصوت محاوله انها تتكلم
وهنا شهاب بسرعه شد البلاستر وبصرخه
نهي… ليه ياشهاب ليه جيبني هنا وهي بتحاول تفك ايدها بصرخه فكني من هنا والا هعرفك شغلي انت شكلك متعرفش لسه نهي
شهاب… بضحكه رجت المكان وقعد ادامها وبنظره تحدي هو انتي مش بتتهدي وفجاءه مسك شعرها وشدها منه بقولك ايه بلاش الكلام دا عليا
نهي.. بصر*خه وجع اااه شعري يامتخل*ف انت واحد حق*ير
شهاب.. وهو بيشدها من شعرها.. لسانك دا يتلم والا مش هتشوفي وشك الحلو دا تاني
نهي.. بهستيريا هفرجك فين المستثمر هو اللي هيوقفك عند حدودك وبصرخه ياااشيخ الحقني… الحقني.. الحقوني
شهاب… مستثمر وهو مازال في ضحكته هههه نسيت اقولك المستثمر دا الراجل بتاعي استني اورهولك… احمد اظهر للقمر بتاعك
وهنا احمد ظهر لنهي واللي اتصدمت وبصرخه
نهي… ياحق*ير.. يااند*ال هوريكم.. هر*بيكم
وفجاءه شهاب بغضب وبقوه ضر*ب نهي قلم علي وشها واللي نزفت من قوه القلم
شهاب.. لسانك والا هقطع*ولك… وفجاءه
مروه كانت نايمه علي السرير مخدره وبدات تفوء وبدا تفتكر هي كانت فين واي اللي خلها هنا وانتبهت انها مخطوفه وقامت مفزوعه وبدات تصرخ الحقوني…. انا فين وفجاءه الباب اتفتح ودخل اكمل واللي اول ماشفته جرت عليه بصرخه من المفاجاه وانه النجاه بعد لحظه رعب عشتها والمصير اللي هتعيشه بعد كده
مروه.. بمشاعر فرح واشتياق اخويا حبيبي الحمد الله
اكمل… اهدي ياااميرو حببتي انا جنبك اهو انتي معايا متخافيش
مروه… انتبهت وطلعت من حضنه انا فين واوعي تكون انتي اللي عامل دا وخطفتني مقلب
اكمل… سابها وقعد علي السرير امال فاكره اي انتم بس اللي بتعملوا مفاجات
مروه… باستغراب.. مفاجات يابنت الايه ياعلا اكيد هي اللي فتنت عليا
اكمل… تؤ تؤ.. علا متعرفش باللي حصلك وكانت مستنياكي
مروه.. الله امال مين طب علا كده قلقانه عليا
اكمل.. متقلقيش بعتلها رساله من موبيلك انك تعبانه وهتروحي علي البيت
مروه.. كده بوظت المفاجاه ليا وقعدت قصاده تضرب فيه
اكمل… يابنت الايه ايدك تقلت كده ليه بتكلي اي.. وهنا مروه زودت الضر*ب
مروه.. طب ماما كده قلقانه عليا يلا نروحلها
اكمل… ماما موجوده هنا من بدري
مروه.. هنا فين وهو احنا فين اصلا
اكمل.. في فيلا شادي علي ماجهز فيلا تانيه لينا
مروه.. ومالها شقتنا في القاهره
اكمل.. معتش تنفعنا وخصوصا بعد مااتجوز لازم نتلم في مكان كبير كل ماننزل القاهره نتلم سوا فيها
وفجاءه موبيل اكمل رن
اكمل.. تمام كويس دوري جه كدا دقايق واكون عندك
مروه.. هتروح فين وعيد الميلاد كده اضرب
اكمل.. معلش بقي متعوضه وياستي متزعليش نختار يوم حلو كده وتكون علا معانا ونخرج نتفسح كلنا.. يلا همشي
مروه.. اللي اتشوفه ياابيه
اكمل… ميرووو مافيش خروج الا باذني
مروه.. حاضر ياابيه
حازم كان قاعد عند البنت اللي اسمها شربات بدا يفتكر كلامها انه طول الليل بينطق اسم علا وانها ماليه تفكيره حتي وهو غايب عن الوعي
حازم.. ضيعتك من ايدي حببتي كنت غبي مأقدرتش الجمال اللي كان معايا رغم ان فيكي كل حاجه عاوزها الحب والمتعه والمال
غبي غبي بس خلاص عرفت قيمتك وعد مني زي ماضيعتك من ايدي هرجعك ليا تاني وهخليكي تعرفي تحبيني تاني
وهنا حازم قام جهز ولبس ونزل
في شركه الفاتح لاستثمارات السياحيه وفي مكتب علا بالتحديد
السكرتيره.. استاذه علا في ضيف عاوز ياقابل حضرتك
علا.. مين مقلش اسمه
السكرتيره… بخجل واحراج استاذ حازم
علا.. وقفت بصدمه حازم ابن عمي
السكرتيره.. ايوه يافندم هو
علا… وقفت معرفتش تعمل اي وفجاءه قعدت وسرحت وعقلها يودي ويجيب ياتري جاي ليه ياتري عاوز اي
السكرتيره.. مدام علا… مدام علا
علا.. بانتباه ايوه خلاص خليه يدخل بعد 5دقايق
السكرتيره.. تمام يافندم
علا.. بقولك بابا فين ااقصد الحج احمد
السكرتيره.. دا مشي من بدري وسال علي حضرتك اقولته انك في اجتماع
علا.. تمام اتفضلي اعملي اللي قولتلك عليه
موبيل علا رن واللي كانت جاكي
علا.. هخلص واكلمك عشان عندي ضيف.. سلام
علا مكنتش عاوزه ترفض مقابله وفي نفس الوقت خايفه منه وايه اللي مخبيه ليها علا كانت عاوزه تثبتله انها لما سبته بقت احسن من الاول فجاءه الباب خبط
علا… ادخل
حازم.. دخل علي علا وبنظرات حب واشتياق واعجاب مبروك علي مكانك في الشركه
علا.. وهي بتهرب من نظراته شكرا اتفضل واقف ليه
وهنا حازم قعد قصدها وهي علي المكتب كانت بتعمل انها مشغوله باوراق من شده توترها وبتلعب في موبيلها وفضلت كتير لغايه ماحازم
حازم… هتقدري ترفعي عينك ليا امتي
علا… هنا بصتله لا اقدر ارفع عيني وانا بكلمك واظن دا واضح ليك
اكمل ركب عربيته وهو في العربيه حاول يتصل بعلا بالشركه كانت غير متاح حاول كتير بس مافيش فايده
اكمل… ياربي انا هلاقيها منين ولا منين
اكمل حاول يتصل بجاكي واللي ردت عليه
جاكي.. اذيك يااكمل اخبارك ايه
اكمل.. تمام الحمدلله بقولك ياجاكي كلمتي علا
جاكي.. اه علي اساس نتقابل انا وهي ومروه اختك وبعدها كلمتني انها هتكلمني اول ماتخلص مع الضيف اللي جالها الشركه
اكمل.. ضيف مقلتلكيش مين
جاكي.. لا لانها قفلت علي طول
اكمل… لو كلمتك عرفيني او خليها تكلمني
جاكي.. ليه في اي
اكمل.. موبيلها غير متاح وانا قلقان عليها
جاكي.. متقلقش تلاقي فصل شاحن او الشبكه ان شاءلله خير
نهي كانت مربوطه والصدمات بتخدها ورا بعضها واتصدمت اكتر لما سامر دخل عليها
نهي.. انتم متفقين بقي عليا ااه ياشويه اند*ال
هنا سامر قرب من نهي وبدا يلمس ملامح وشها
سامر… تصدقي وحشتيني ووحشني ضعفك وانتي مش قادره تعملي حاجه
نهي.. بسرعه تف*ت في وش سامر.. مين قالك مقدرش انا ليا معارف كتيره هيعرفوكوا ازي تلعبوا مع نهي
سامر.. بهدوء مسح وشه وبحركه غدر ضر*ب قلم لنهي عشان قله ادبك دي
نهي صدمات ورا بعضها ووراها اقلام تاكد صدامتها، وانها حقيقه مش حلم
شهاب.. اذيك ياسموره عامل اية وحشتيني
سامر… وانت كمان والله ايه رايك بقي في القمر دا اكيد اتظبط منها جامد
شهاب.. علي الاخر احلي تضبيط عندك حق والله
نهي كانت بتسمعهم وهنا عرفت ان سامر هو اللي جاب شهاب ليها وزءه عليها
فلاش بااااك
نهي.. سامر حبيبي كنت وحشني اوي عجبك القميص اللي جبته جديد
سامر… اوي دا حتي خلاني هم*وت عليكي ومرتحتش الا مااقط*عته من عليكي
نهي… قلبي انت بقولك كنت عاوزه محامي عقر يضبطلنا اوراق الورث بتاع حازم واهم حاجه ميتعبناش
سامر… بس كده انتي تؤمري وانا عليا التنفيذ اعتبريه موجود مستني اشارتك
نهي… قلبي انا بعشقك ياسمسم
سامر.. مدوقيني الفرواله تاني
نهي… بدلع عنيا ههيهيهي
باااااك
نهي هنا افتكرت كل اللي حصل وعرفت اد اي طلعت غبيه وهنا بدات عيون نهي تدمع خيبه وحسره وانها معملتش حساب اليوم دا
نهي.. بصوت عالي عاوزين مني اي اللي فهمته انكم ضحكتم عليا وخدتوا الورث كله بلعبتكم القذ*ره دي .. مع اني كنتوا معايا كان كل واحد هياخد نصيبه
شهاب… قرب منها ومسك شعرها ياحرام… علي اساس مكنتيش هتهربي مع الشيخ بعد ماظبطيه اسمعك كلامك معاه يابت ولااي يااحمد اقولي اخبار ليلتكم ايه امبارح
احمد… احلي ليله كربا*ااج..و كانت عاوزاني اخدها معايا لما اسافر
شهاب… قرب من نهي اللي بيعجبني فيكي انك بتكابري ومش عاوزه تبيني لينا انك خلاص بح انتهيتي
نهي… نهي عمرها مابتنتهي خلاص خدتم اللي عوزتوه سبوني بقي
سامر… تؤتؤ هو خروج الحمام زي دخوله دا احنا لسه عندنا لكي مفاجات
في مكتب علا..
حازم.. ياااه ياعلا لسه فاكر كل حاجه حصلت بينا
علا… مافيش حاجه حصلت بينا اللي حصل غصب وبالعنف
حازم… عملته عشان انتي حببتي ملكي
هنا علا قامت وبغضب اظاهر انك نسيت اني وحده مخطوبه وبحب خطيبي واننا خلاص اطلقنا
حازم قام من مكانه واتجه ناحيه علا عاوزه اقابلك في مكان غير هنا
علا… انت اتجننت انا مش بقابل حد ولا عاوزه اكلمك واتفضل بره المقابله انتهت
حازم.. مسك موبيلها اللي كان محطوط علي مكتبها واللي كانت مسكاه من توترها وهي بتكلمه مسك الموبيل وقفله
حازم.. اسمعيني كويس انا شاريكي لابعد حد حتي بعد اللي حصل
علا… انت مجنون صح موبيلي سيبه من فضلك والا هطلبلك الامن
حازم.. انا بحبكك انا عملت كل دا عشان ارجعك افهمي بقي انا ممكن اقت*ل واخرب الدنيا طول ماانتي جنب اكمل
علا… بخوف وقلق ياعني اي
حازم… ياعني لو اكمل ممتش من الحادثه اللي فاتت هيم*وت من اللي هعمله فيه دلوقتي
علا… مش فاهمه
حازم… انتي مقابل حياه اكمل دا اللي عندي فكري كويس ولما تحسي انك اخترتي حياه اكمل كلميني
علاسكتت من المفاجاه وحازم حس انه خلاص بكده هيسيطر علي علا وهيقدر يرجعها ليه تاني وكمل كلامه لعلا
علا.. انتي بتحبيني انا وكنتي عاوزه مواصفات اكمل فيا انا وانا خلاص هعمل كل حاجه تعوزيها نهي هطلقها هخليكي تعملي اللي انتي عوزاه بس في حضني انا مش في حضن حد تاني والا هنسفلك الحضن انا همشي واسيبك تفكري
علا… حازم اخر مره تجيلي هنا واللي بتفكر فيه عمره ماهيحصل
حازم… بنظره ثقه وتحدي هنشوف هستني منك مكالمه
نهي منهاره من اللي سمعته ومن الصدمات والحقايق اللي اكتشفتها وسامر وشهاب واحمد قاعدين قصدها وبحاله اعياء وتعب وبتحاول تفك ايديها
نهي.. عاوزين ايه مني تاني.. ارحموني… بصريخ ارحموني
وفجاءه الباب اتفتح وكانت الصدمه الكبيره لما لاقت قصدها اكمل
نهي… مش معقول…. مش معقوول… لاااا لااااا لاااااا
حازم خرج من شركه عمه وركب عربيته وهو في حاله غضب من اصرار علا علي تمسكها باكمل وعمل مكالمه
حازم… طفاشه فين المفاجأة اللي قولت عليها
طفاشه… والله يامعلم كانت احلي مفاجاءه بس هربت مني
حازم… ياعني اي مش فاهم
طفاشه… كنت هخطفلك البت اخت اكمل وكنت اعمل اللي انت عوزه فيها.. بس البت كنت هشقطها بتاكسي فجاءه معرفش ظهر ادمها تاكسي وقفته وركبت وجيت الحقها تاهوا مني
حازم… غبي… غبي.. مافيش حاجه بتعملها للاخر
طفاشه… كان نفسي ارضيك واعملك مفاجاه
حازم… بقولك انا عاوز اكمل نفسه يجيلي حي ازي معرفش طفاشه… هحاول سلام
نهي كانت مربوطه ووشها في الارض بعد صدمتها لما شافت اكمل والكل قاعد حوليها .
اكمل.. مالك ساكته ليه لسه مفوءتيش وتعرفي انك انتهيتي
نهي… رفعت وشها لاكمل اخر واحد اتوقعه انه يضحك عليا
اكمل… قرب منها ووطي عليها ونزل بوشه قصاد وشها اللي يقرب من حد تبعي او عيلتي انس*فه فاهمه انس*فه وانا عديتلك كتير تحبي تشوفي عدتلك اي
وهنا بدا اكمل يشغل ليها فيديوهاتها اللي كانت علي موبيلها مع رجال الاعمال اللي بتبتزهم مقابل الفلوس نهي كانت مصدومه وكانها اتعر*ت ادامهم
وشغل ليهافيديو بتاعه اللي حاولت توقعه بيه وفشلت
اكمل… ليه عاوزه تعمليلي فيديو
نهي…. كفايه…. كفايه ارجوك الحاجات دي كانت علي موبيلي جبتوها ازي …. كفايه يااكمل ارجوك
اكمل…. بجد المفروض تصعبي عليا وكده بس متلقيش يامدام نهي لسه في حاجات حابب تشوفيها معانا
وبدا يشغل ليها فيديوهات خطف علا في بيت سامر وهي لما كانت عنده
نهي… في حاله هستيريا انا لو اطول امو*تها همو*تها هي اللي دمرتني ودمرت حياتي
اكمل… بغضب قرب من نهي وضر*بها قلم اخرصي لو نطقتي اسم علا لسانك النجس تاني هقط*عهولك
نهي… عاوز مني ايه سبوني في حالي… سبوني بقي وبقت في حاله هيا*ج وصر*يخ وهي بتحاول تحرك نفسها عشان تفك ايدها
اكمل…. مد ايده علي نهي بصي امور التمثيل دا مش هتدخل علينا انتي وحده شطانه… شطانه
نهي… انا بحبك وهنا الكل ضحك
اكمل… تعرفي قولتي لمين بحبك هنا __كلهم
نهي… لا انت غيرهم انت اللي حسستني اني انسانه وان ممكن اتحب عشان شخصيتي مش عشان جسمي
اكمل… ااه بمناسبه شخصيتك مدام نهي انتي انسانه وا*طيه اوي
اكمل… شاادي.. شادي وهنا دخل شادي واللي مستغربتش نهي من وجوده فهو دراع اكمل وصاحبه الوحيد
شادي… معاك يااريس
اكمل… سمعلنا المكالمه الحلوه بتاعه الست نهي
شادي… حاضر
وهنا شادي فتح اللاب بدا يشغل تسجيل لمكالمه نهي وطفاشه
نهي… سيد طفاشه
طفاشه… ايوه مين معايا
نهي.. انا مرات حازم صاحبك
طفاشه… اديني اماره انك مراته
نهي… بضحكه دلع
طفاشه.. يااااوعدي علي الصوت والضحكه اموت انا واعيد السنه
نهي.. باماره فرامل العربيه
طفاشه.. ايوه كده اتاكدت انك مراته أمري ياااقمر الليالي
نهي… عوزاك عشان نكمل اللي معرفتش تعمله لوحدك
طفاشه… ازي وقصدك اي يااا قمري
نهي… انت وحازم عاوزين تموتوا اكمل ومعرفتوش
طفاشه… حصل
نهي.. انا هقولك ازي تموته
طفاشه… معاكي
نهي… عاوزك زي ماحازم قالك تراقب بيت اكمل ولو اي حاجه حصلت تبلغني انا الاول
طفاشه… وجب
شادي.. بدا يشغل المكالمه التانيه
طفاشه… ست نهي البت اخت اكمل وامه وصلوا البيت
نهي.. اش عرفك انهم امه واخته
طفاشه… عيب عليكي سالت وفتشت
نهي… حلو اي حد يخرج من البيت تخطفه
طفاشه… اللي بتخرج البت اخته كتير
نهي… خلاص تراقبها وتخطفها وتجبهالي ليا وبعدين نقول لحازم
اكمل…. قرب من نهي هاااا كنت عاوزه اختي عندك ليه يا نهي دخلتي اختي في لعبتك القذره ليه يانهي وهنا ضر*بها قلم قوي وقعها من الكرسي علي الارض
شادي… اكمل هتموت في ايدك
شهاب… اهدي يااا اكمل كله حاجه لحقينها وتحت سيطرتنا
اكمل… كانت عاوزه تعمل اي في اختي عاوزه تسلم اختي لحازم ليه
علاخرجت من الشركه وهي خايفه علي اكمل وان حازم عمره ماهيسيب اكمل في حاله فضلت تلف بالعربيه ودموعها علي خدها علا لاعارفه تسيب اكمل عشان يرتاح ولا عارفه تكمل معاه لانه طول الوقت هيتأذي بسببها
نهي اغمي عليها من الضربه القويه اللي اكمل ضربها ليها
شادي.. براحه يااكمل كده بدل مانكشف المستور هنروح في داهيه
اكمل… مش قادر يااشادي مش قادر اتخيل لو مكناش هكرنا موبيلها مكناش عرفنا بخططها دي واختي راحت في الرجلين
شادي.. الحمد الله ربك كريم واختك وامك معاك في اي تاني
اكمل… علا…. علا
وفجاءه حاول اكمل يتصل بعلا مافيش فايده غير متاح
اكمل… يوووو فينك ياعلا
اكمل فضل يحاول وفي الاخر يتصل علي جاكي
اكمل… مافيش اخبار
جاكي… لا مكلمتنيش ولسه غير متاح
اكمل اتصل بالشركه
_الو من فضلك اكلم مدام علا
_مدام علا خرجت من ساعه
_طب سؤال موبيلها كان غير متاح ليه
_معنديش علم بدا
_طب مين اخر حد قابلته مدام علا
_اخر زياره ليها كان من استاذ حازم
_حازم مين تقصدي ابن عمها
_بالضبط يااستاذ اكمل
اكمل قفل المكالمه وهو مصدوم حازم كان عندها انا لازم امشي حالا
شادي…. ونهي
اكمل عينك عليها انت وشهاب وسامر لغايه مااجيلكم
في شارع من شوارع القاهره
ضابط… الو الو تم العثور علي العربيه اللي متبلغ عنها والهدف غير موجود حول

يتبع….

الفصل الحادي والثلاثون

علا خرجت من الشركه كانت مصدومه من حازم ازي دا ابن عمها ازي يكون منها ويعمل فيها كده عمرها ماأذيته لكن كانت من صغرها وهي بتحبه حازم اللي اتربي معاها نفس التربيه هي الوحيده اللي كانت حنينه عليه رغم اخطاءه الكتيره بس حبته
علا ركبت عربيتها وهي منهاره وخايفه علي حبها اللي لاقته بعد مهانه وتجريح من ابن عنها علا كانت خايفه علي اكمل من حازم اذا كان حازم مرحمش بنت عمه هيرحم اللي اخدها منه اسئله واجوبه كتير كانت جواها فضلت سايقه مش عارفه تروح فين ولا تعمل اي
تروح لاكمل اللي ضحي عشانها كتير ومستعد يضحي اكتر
علا كانت جواها حوار العقل والقلب
القلب. مقدرش اسيب اكمل.. اكمل بقي حياتي كلها بقي الهوا اللي بتنفسه
العقل.. طب وحازم ياعلا هيسيبه في حاله
القلب.. لا مش هيرحم اكمل ولا هيسبه يعيش
العقل.. خلاص سيبي اكمل وارجعي لحازم
القلب… لا لا مقدرش… مقدرش ارجعله انا مش ملك نفسي
بقي ملك اكمل
العقل. عندك حلين ياترجعي لحازم… ياتبعدي عنهم هما الاتنين
علا… مقدرش… مقدرش ابعد عن اكمل وبكل قوتها علي دريكسيون العربيه لغايه ماوقفت فجاه وراسها سانده علي الدريكسيون وقت طويل مش عارفه تعمل ايه وتسمع كلام قلبها ولا عقلها
اكمل ركب عربيته وراح علي بيت علا
اكمل.. بتوتر عمي علا فين
الحج احمد.. لسه مجتش من الشركه.. مالك ياكمل فيك اي ومكلمتنيش في الموبيل ليه.. وهنا الحج احمد بدا يكمل كلامه لاكمل بنظرات استغراب وحيره في اي قولي
اكمل.. حازم كان عند علا في المكتب
الحج احمد… حازم.. ليه
والده علا… مش هنخلص من حازم دا بقي
الحج احمد حاول يرن علي علا كان غير متاح وبدا الكل يستني رجوع علا ولكن من جواهم الخوف كان مسيطر عليهم خايفين مايشوفوش علا تاني
عدي الوقت ساعات والكل بيحاول يرن عليها لكن مافيش فايده
في الفندق اللي فيه نهي واللي لسه مربوطه والكل معاها شهاب وسامر وشادي
نهي.. هو اكمل فين
شادي… عاوزه اي واحنا نعمله
نهي.. بنظره استحقار عاوزه اكمل
شهاب… قرب منها ومسكها من شعرها متحاوليش معاه اكمل
بيحب علا ومش هيسبها
نهي حست بغيره وشكوكها اتاكدت ان اكمل بيعشق نهي
وفجاءه موبيل شادي رن كانت جاكي وهي منهاره
شادي… اي الاخبار في جديد عن علا
جاكي.. لسه مرجعتش ولا موبيلها مفتوح انا هيحصلي حاجه لو علا مرجعتش واطمن عليها
شادي.. اهدي بس ان شاءلله هنلاقيها وهتكون كويسه متقلقنيش عليكي
جاكي.. شادي متعرفش تكلم صاحبك يدوروا عليها
شادي… معرفش اسال واشوف وهكلم اكمل لازي يعدي 48 ساعه عشان نعمل بلاغ
جاكي.. اعمل اي حاجه ياشادي عمي وطنط منهارين
شادي… خلاص هشوف واي حاجه تحصل عرفيني.. سلام
نهي كانت مترقبه وبتسمع كلام شادي وفهمت ان علا مش لاقينها
نهي… علا مالها
شادي… مافيش وخليكي في اللي انتي فيه
نهي.. بضحكه شماته طول عمرها ضعيفه وسلبيه مش عارفه بيحبوها علي ايه
شهاب.. قرب منها عشان نظيفه مش زيك وهنا حط شهاب بلاستر علي بوءها.. احسن كده مش ناقصين صداعك
سامر… ست استغفر الله العظيم انتي شيطانه
عند بيت علا
اكمل.. عاوز اروح الشركه حالا واشوف الكاميرات من فضلك اللي في المكتب ياعمي
الحج احمد… ماشي بس ليه شاكك في اي اقولي
اكمل.. عاوز اشوف حازم وهو كان عندها عاوز اشوف تعبيراتهم ساعه المقابله لو سمحت
الحج احمد… حاضر يابني
وهنا والده علا انهارت في حضن جاكي علي بنتها اللي عمرها ماشفتش يوم حلو في حياتها
حازم رجع البيت بتاع شربات واللي كانت مستنياه وحست انه مضايق اول مافتحتله
شربات… اتفضل كنت خايفه مترجعش تاني
حازم.. ماليش مكان اروحه غيرك مكان ميعرفنيش فيه مخلوق
شربات… اتفضل بيتك ومطرحك
وبدات شربات تقلع هدومه وهو قاعد علي السرير وقعدت تعمله مساج لضهره
شربات… انت كنت فين
حازم.. شد ايدها فجاءه ووقعها علي رجله وبا*سها بحده مش بحب ست تقولي كنت فين
شربات… بخوف حاضر اللي هتحبه هعمله
في ليل مشؤءم علي علا واللي كانت في عربيتها محتاره بين قلبها وعقلها فجاءه حست بخنقه نزلت من العربيه فضلت ماشيه كتير الدنيا كانت ليل واضاءه خافته في الطريق علا مش عارفه هي فين ومشيت اد ايه وهي ماشيه لاقيت ست علي الرصيف كانت ست غلبانه بتشوي دره راحت لها تسالها
علا… السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لوسمحت هو دا طريق اي
الست… بصتلها انتي تايهه ولا اي
علا… انا اااه باين كده
الست… دا طريق القاهره اسكندريه الصحراوي
علا… الصحرواي… وكلمت نفسها انا مشيت دا كله
الست… اقعدي يابنتي ارتاحي ازي جيتي الطريق دا
علا… هااا مش عارفه ممكن اسالك سؤال اي اللي مقعدك كده في البرد دا والطريق الفاضي دا
الست.. عشان بيتي هناك اهو وشاورتلها علي بيت بسيط
علا.. انت ساكنه هنا
الست.. ايوه انا وابني
علا… سكتت ثواني طب بتلاقي حد بيشتري منك
الست… ربنا بيبعت يابنتي
علا… ونعمه بالله
اكمل والحج احمد راحوا الشركه وفي مركز المراقبه لمكتب علا
اكمل بدا يتابع الكاميرات وشاف حازم لما دخل علي علا وهي كانت متوتره
اكمل… حازم الك*لب اكيد السبب اللي خلها تمشي
اكمل كان بيتابع كل تفصيله شاف لما قرب علي علا وخد موبيلها وقفله
اكمل… الحقي*ر اكيد هو السبب… هو السبب وبقي يخبط بايده علي مكتب المراقبه
الحج احمد… اهدي يابني بس
اكمل… مش هرتاح ولا اهدي لغايه مااعرف علا راحت فين
ومشي اكمل وترك المكان
حازم كان نايم علي السرير وفي حضنه شربات عر*ايا وبيدخن سيجاره
شربات… تعرف يااحازم بيه الستات اللي في حياتك اغبيا مش عارفين قمتك
حازم… اشمعني ياعني بتقولي كده
شربات… عشان انت حاجه متتوصفش حاجه زي الحلم يارتني كنت عرفتك قبلهم مكنتش خليتك تفكر غير فيا
حازم… وحنا فيها خليني افكر فيكي طول الوقت
شربات… هجرب بس مظنش تنسي اللي كنت بتقول اسمها وانت سكران
حازم… علا دي حكايه تانيه خلاص هتبقي ليا انا متاكد من دا
شربات… وليه مدام مش بتحبك ليه تجري وراها
حازم… بعصبيه لا بتحبني انا متاكد بس انا اللي معرفتش احافظ عليها عشان وحده متستهلش
شربات… ياعني هتنساني لما ترجعلها
حازم…. لو فضلتي مخلصه ليا وتحبيني هتكوني معايا وفي قلبي تحبي تشوفي
شربات… هزت راسها وفجاءه حازم اع*تلاها وانغمسوا في الرذي*له
علا مش عارفه تعمل ايه ولا تروح فين كانت قاعده جنب الست
الست… انتي اسمك ايه يابنتي
علا…. انا اسمي علا
الست… شكلك بنت ناس ومتعلمه ومش وش بهدله عرفيني مالك وايه اللي جابك هنا
علا… فجاءه قامت عن اذنك انا همشي
الست.. انتي زعلتي حقك عليا مكنش قصدي انا خايفه اسيبك لكلا*ب السكك تعالي معايا وانا اوعدك مش هزعلك
علا… اجي فين
الست… عندي متخافيش انا عارفه ربنا وعندي اللي زيك ربنا يحميكي ويردك لاهلك يارب
علا قامت مع الست وهي خايفه بس ارحم من الطريق اللي متعرفش مخبي ليها اي
اكمل وصل الفندق اللي فيه نهي ودخل علي شادي وسامر وشهاب
اكمل… بص لشهاب وسامر انتم لسه مروحتوش
شهاب.. اقولنا نطمن عليك انت وعلا
شادي… عملت ايه والاخباراي
اكمل… حازم كان عندها وشكله قلها حاجه خلها تعمل كده انا متاكد علا مش هتسبني كده وتمشي
سامر… طب اهدي ان شاءلله نعرف طريقها
شادي… طب نهي اللي جوا دي هنعمل فيها اي
هنا اكمل نهي نهي وقام بسرعه دخل علي نهي اللي فرحت اول ماشفته نهي كانت بتزوم عاوزه تتكلم اكمل شال البلاستر من علي وشها
نهي… بضحكه حمدالله على السلامة علا سابتك غبيه علا مش بتحبك علا وحده ضعيفه لو كانت بتحبك كانت حاربت لغايه ما توصلك انتي اللي بتحبها وهي مش مقدره حبك دا غبيه غبيه
اكمل…. اخرصي.. اخرصي وهنا ضربها قلم بقوه علا بتحبني حازم هو السبب مش هرحمه لو عمل فيها حاجه
نهي…. علا. دي غبيه عشان مش عارفه قيمتك
اكمل….. كفايه اقولت اخرصي
نهي… ايدي فكني تعبت وعاوزه هدوم غير الروب دا انتم ناسين اني من غير هدوم
اكمل… انتبه حد يجبلها هدوم خليها تتستر ادامنا
سامر… بخبث وضحك ساعه وجي انا عارف مقاسها
نهي… حق*ير ون*دل
شهاب… خدني معاك اختارلها ماانا عارف مقاسها انا كمان
نهي.. اندا*ل
اكمل… شادي فك ايدها ورجلها وستني بره
شادي… باستغراب… ليه
اكمل… اعمل اللي بقولك عليه
شادي فك ايدها ورجلها وطلع وهو مش فاهم حاجه ولا عارف اكمل ناوي علي ايه ياتري اقتنع بكلام نهي وهيصدقها وهيتخلي عن علا شادي محتار بس حب يراقبهم من الكاميرات
علا راحت مع الست لبيتها كان بيت بسيط واتصدمت لما دخلت ولاقت صوره صليب ووتمثال لستنا مريم..
علا.. بصت للست انتي اسمك اي
الست… تريزادميان دا هيفرق معاكي
علا… ابدا بس استغربت عشان مكنش باين عليكي
الست.. بضحكه كلها اديان ربنا
علا… ونعم بالله
الست.. اتفضلي الاوضه اللي هترتاحي فيها اهي هي مش اد مقامك بس احسن من بره
علا… بطبطه علي ايد الست. شكرا ليكي بجد دي احلي اوضه صدقيني وهنا علا اتصدمت اكتر لما شافت علي الحيطه سوره الكعبه علي جدران الاوضه والمصليه علي السرير وهنا بصت باستغراب
الست… متستغربيش دي اوضه ابني محمد
علا… ابنك محمد
الست… ايوه جوزي محمد انا اتجوزت مسلم وحاربت الدنيا عشانه حاربت اهلي وهو كمان حارب اهله وبعدنا عنهم بس فضلنا مع بعض ايد وحده وقلب واحد كنا سند لبعض في ايام كتيره الله يرحمه لو عشت طول عمري اتكلم عنه مش هوفيله حقه وفضلت تبكي وهنا علا طبطت عليها
علا… اسفه اني فكرتك بيه
الست… عمري مانسيته وكل ماشوف ابني بشوفه عشان كده سميته علي اسم ابوه من شده حبي ليه
علا… طب ابنك هينام فين كده شكلي لخبط الدنيا ليكوا انا همشي
الست… ابدا مش هسيبك تخرجي وهنا دخل عليهم شاب بسيط ولكن قمر ايه من الخلاق والجمال
محمد… وعيونه في الارض… ماما عندنا ضيوف ولا اي
الست… تعالي يامحمد سلم علي ضيفتنا
محمد… اهلا وسلم بحضرتك
الست… دا محمد ابني في اولي طب وبكره هيكون دكتور مشهور
علا… اهلا بيك وربنا يحميه لكي وتفرحي بيه وهنا افتكرت مروه هي كمان في اولي طب
نهي بعد ماشادي فك ايدها ورجلها وخرج وسابهم واكمل كان قاعد شارد
نهي… قامت وقربت من اكمل وقعدت قصاده بتفكر فيها انساها دي متستهلكش
اكمل… بغضب قام نهي بطلي كفايه مش عاوز كلام تاني عنها
نهي… قامت ومسكته من كتافه وبقي قصادها انت ليه مش بتشوف اللي بيحبك واللي عاوزك في كل دقيقه معاه
اكمل… نزل ايدها مين بقي تقصدي وبضحكه سخريه. متكونيش تقصدي نفسك
نهي… ايوه انا… انا بحبك افهم انا بعشقك ومش عاوز تحس بيا
اكمل… والفيديوهات دي اي بتتسلي
نهي… دا شغل عشان أمن نفسي وحياتي عمري ماحبيت حد حتي حازم عملت نفسي بحبه عشان فلوسه ووضعه
اكمل…. وانا بقي اي عشان فلوسي ووضعي ولا اي
نهي… انت غير اي حد انت تشاور بصبعك هتلاقيني تحت رجلك هكون لوحدك وبس
اكمل… المفروض اصدقك
نهي… تصدقني عشان انا بحبك عمري ماضعفت ولا يأست انك تكون ليا
وهنا قربت نهي لاكمل وقربت اكتر وبحركه خباثه فكت رباط الروب اللي اتفتح وبقي جسمها عار*ي تحته وبدات انفاس نهي تختلط بانفاس اكمل وخطفت شفا*يف اكمل لبو*سه طويله تلتهم شفايفه وتعلن عن انتصار نهي علي اكمل
علا… شكرا لضيفتكم بجد انا جيت تعبتكم اكل وشرب ونوم مش عارفه اقولكم اي
محمد… متقوليش حاجه ابله علا بيتنا نور بيك ومن زمان محدش دخل بيتنا
الست… محدش بيزورنا من اهلنا حتي بعد وفاه محمد جوزي فضلنا نعيش لوحدنا
علا… ربنا يخليكوا لبعض
الست.. محمد العشا اذن من بدري مصلتوش ليه
محمد… حاضر ياماما عن اذنك ابله علا
الست… بصت لعلا… انا ارتحتلك عشان كده حكتلك حكايتي وعشان تطمني ليا وانتي لماتحبي تحكي انا هكون ليكي كل حاجه ستر وامان متخافيش ابدا هسيبكي تنامي ترتاحي عشان شكلك تعبان اوي وبكره نتكلم
علا… هزت راسها ماشي
الست… في مفتاح في الباب من جوا عشان تطمني اكتر
علا…. شكرا
شادي كان بيتابع اللي بيحصل مع اكمل ونهي وكان مندهش وبيكلم نفسه ازي دا يحصل ودخل عليه سامر وشهاب واستغربوا شكل شادي
شهاب…. قاعد كده ليه وبتكلم نفسك ولا اي
شادي… شوفوا اللي انا شيفه يمكن انا بحلم
سامر…. يانهار اسوخ الست دي مش بتتهد
شهاب… استحاله اكمل يسلم ليها كده
وبداو التلاته يتنحوا من اللي شافوه من كاميرا المراقبه عند اكمل
علا قفلت علي نفسها الباب ونامت علي السرير كانت مستغربه من ببساطه البيت يعتبر الرفاهيه فيها معدومه بس تحس فيه بالامان والراحه وافتكرت كلام الست تريزا عن جوزها واد اي استحملوا مشاكل لغايه ماغلبها النوم
الست تريزا… صليت يامحمد
محمد.. الحمد الله ماما مين دي وتعرفيها منين
الست تريزا حكت لابنها ازي شافتها وازي جبتها هنا
الست تريزا … خوفت عليها يابني اسيبها لوحدها وهي شكلها بنت ناس اوي ومش وش بهدله
محمد.. عندك حق ياماما عملتي الصح بس انا حاسس شوفتها قبل كده
الست تريزا… شوفتها فين بس هو احنا بنشوف حد ولا نعرف حد يكون قصدك في كليتك
محمد… لا شفتها في تلفزيون انا متاكد بس مش عارف فين بالضبط واي برنامج
الست تريزا… ممكن تكون حد مشهور
محمد… ممكن اوي
الست تريزا… المهم.. انت نام معايا بقي انت علي السرير وانا علي الكنبه عشان كليتك الصبح
محمد… عيب ياماما نامي وارتاحي علي سريرك وانا هريح جنبك علي الكنبه لغايه مالفجر ياذن
نهي كانت بتلت*هم شفايف اكمل وهو اتجاوب معاها وهي بتحاول تخده لسرير في المكان فجاءه وهو بكل قوه دفعها ورمها بكل قوته انا مش زي اي حد فهمتي
نهي بحاله هيا*ج انا بحبك افهم انا بعشقك مضحكتش عليك زي اللي سبتك افهم بقي
اكمل… اخرصي اخرصي متجبيش اسمها تاني ادامي
نهي… خلاص تعالي نهرب ونعيش بره وهكون ليك كل حاجه
اكمل… مش هسيب المكان دا اللي ماانتقم منهم كلهم وقعد علي الكرسي بضعف
نهي… بفرحه وانا معاك اقولي اعملك اي عشان تنتقم من اللي غدر بيك
اكمل… وهنا بص لنهي وقامت حضنت اكمل وبضحكه انتصار
نهي… انا معاك حبيبي…. بحبك بحبك
اكمل… اللي هقولك عليه تعمليه
نهي.. بالحرف ياااقلبي
شادي وسامر وشهاب كانوا مش مصدقين اللي شافوه وفجاءه اكمل خرج واللي متصدمش لانه عارف انهم بيشفوه
اكمل… انا ماشي عينكم علي نهي
شادي… مش هنربطها ولا بقت عادي
اكمل… بص لشادي لا سبها علي راحتها
شادي… مش فاهم علي راحتها ازي
اكمل.. زي الناس يااشادي قغلوا عليها بس ودخلوا ليها لبس بس من فضلك ياشهاب
شهاب… حاضر
سامر… انا همشي وهرجعلكم الصبح
اكمل… ماشي بس متتاخرش
شادي…. طب علا ولا نسيتها
اكمل… اعملها اي ياعني وحده حبت تمشي وتسبني
شادي… بس دا مش كلامك
اكمل… بصوت عالي انا قولت اللي عندي اللي عاوز يمشي يتفضل انا مش هبكي علي حد تاني انا تعبت
شادي… علا يااكمل منعرفش حصلها اي
اكمل… تلاقيها مع اكمل ولا هترجعله
شادي… معنتش فاهمك بس تمام زي ماتحب
اكمل…. سلام هرجعلك بكره
نهي خدت الهدوم من شهاب واللي سابها ومشي وفضلت تسمع كلام اكمل وشادي وحست خلاص اكمل بقي ليها نهي لبست هدومها ونامت في السرير وهي بتحلم باكمل معاها اللي خلاص قرب حلمها يبقي حقيقه بعد ماضعف معاها واللي يضعف في بو*سه هيضعف ويكون بجسمه كله معاها وراحت نهي في النوم مع احلامها
اكمل ركب عربيته عشان يروح زي مافهم شادي وراح يلف في الشوراع وهو بيفكر في علا
اكمل…. فينك ياعلا ليه سبتني من غير اي كلمه عملت ايه فيكي عشان تعملي فيا كده ليه تتخلي عني كده
هنا قلب اكمل دق وبدا يرد علي عقله
قلب اكمل… علا عمرها ماهتسيبك الا وفي سبب قوي عشان تبعد علا بتحبك وعمرها ما تسيبك الا وفي حاجه حصلت
اكمل…. لازم اعرف ايه اللي حصل بين حازم وعلا في المكتب
اكمل كلم صاحبه في مديريه الامن وبلغ بطريقه وديه عن غياب علا وقاله مواصفات عربيه علا واللي اكدله هيتم البحث فورا
حازم كان نايم وفي حضنه شربات لكن عقله في علا
كان بيفكر ياتري هترجعلي..
حازم… لازم ترجعلي معندهاش حل غير دا والا اكمل هيكون المرحوم اكمل وفجاءه موبيل بتاعه رن واللي كان عمه والد علا
الحج احمد…. بنتي فين ياحازم اقولت ايه لبنتي خلتها تمشي وتسبنا
حازم… انا مش فاهم حاجه
الحج احمد… بلاش كدب انت كنت عند علا في الشركه ومن ساعتها مرجعتش
حازم.. ايوه كنت عندها بس مشيت بسرعه
الحج احمد… بنتي لو حصلها حاجه هموتك وقفل السكه
حازم… كان مبسوط من اللي بيسمعه وفحاءه قام ولبس
شربات.. قلقت اللي كانت رايحه في النوم علي فين ياحبيبي
حازم.. مشوار ضروري وهرجع
شربات… بخوف متاكد
حازم… وهو بيقرب من شربات وباسها بو*سه طويله متاكد
حازم ركب عربيته وكان مبسوط وراح لشقته هو وعلا
واول مادخلها
حازم… اخيراياااااه اخترتني انا اكيد هتجيلي ودخل اوضته مع علا واللي كان فيها صوره الفرح بتاعهم مسكها حازم
رجعتيلي تاني حبيبتي وانا هستناكي اكيد هتجيلي ونام علي سريرها وهو حاضن صورتهم
في احد المناطق وشوارع مدخل القاهره كانت هناك لجنه من الضباط وقفين ادام عربيه
ضابط.. الو الو.. حول تم العثور علي عربيه المتبلغ عنها ولكن الهدف غير موجود فيها حول
ضابط اخر.. عليكم بالتحري والبحث وانا جاي فورا حول
نهار جديد وصباح جديد ووالده علا كانت في بكاء شديد وانهيار وجاكي لاتقل عن والده علا والحج احمد… كان علي سجاده الصلي بيدعي ان ربنا يحميها وترجعله بالسلامه
اكمل اللي فضل في الشوارع يلف مرضاش يروح مش قادر ينام وهو مش عارف ياتري علا فين نايمه ولا صاحيه ياتري حالتها ايه دلوقتي موبيله رن من صاحبه الضابط
_اكمل لاقينا العربيه بس فاضيه مفهاش صاحبتها
_ازي مش موجوده انا جاي فورا
في شقه علا وحازم جرس الباب رن
حازم….. علا
علا….. انا جيتلك اهو زي ماقولت ودخلت علا الشقه وقعدت في الانتريه
حازم…. اخترتي ياعني
علا… ايوه اخترتك وانت وعدتني انك تبعد عن اكمل
حازم… وانا عند وعدي ليكي بس ايه اللي يثبتلي
علا…. معرفش اقول اللي انت عوزه
حازم…. عوزك…. وبدا حازم يقلع قميصه
علا…. بس انا هرجعلك في الحلال
حازم…. وانا عوزك دلوقتي وبعدها نكتب كتابنا
علا…. وانا مغضبش ربنا…. سبني
حازم… قلع قميصه وبدا يتهجم علي علي علا وشالها ودخل بيها اوضتهم ونايمها في السرير
علا…. نتجوز الاول
حازم…. وانا عاوزك الاول… وهنا استسلمت علا لحازم

يتبع….

الفصل الثاني والثلاثون

انتقل اكمل لمكان التبليغ عن سياره علا مع صديقه الضابط ايمن
اكمل… غريبه ايه اللي هيجبها هنا ولو هتسافر ملهاش حد في اسكندريه
ايمن… زي ماانت شايف العربيه مفهاش اي دليل يوضح انها مثلا مخطوفه
اكمل.. الغريبه ان سايبه مفتاح العربيه فيها ياعني كانت نازله تعمل حاجه وهترجع تكمل طريقها او حد اته*جم عليها مثلا
ايمن.. مافيش اي اثار عنف علي العربيه علي العموم بعد مرور 48ساعه ومافيش اخبار عنها هناخد كل الاحتمالات ونشتغل عليها
اكمل.. انا عارف اني تعبتك وخليتك تخالف اوامر شغلك
ايمن.. ابدا انت بتساعدنا والواجب اساعدك المهم بعد الوقت عرفني لو مافيش اخبار
اكمل… ممكن استلم العربيه
ايمن.. طبعا مدام مافيش بلاغ تقدر تخدها
اكمل.. شكرا ياايمن
حازم… قلع قميصه وبدايته*جم علي علي علا وشالها ودخل بيها اوضتهم ونايمها في السرير
علا…. نتجوز الاول
حازم…. وانا عاوزك الاول… وهنا استسلمت علا لحازم
وبصرخه علت مكان الغرفه اللي كانت نايمه فيها عند الست تريزا قامت مفزوعه
علا.. اعوذ بالله من الشيطان الرجيم … استغفر الله العظيم
لالا استحاله ارجعله انا مش كده ااااااه
وهنا الست تريزا وابنها محمد صحيوا من صراخها جرت الست علي اوضه علا..
تريزا.. علا علا افتحي يابنتي افتحي مالك
محمد.. افتحي ياامي الباب
تريزا.. اقولتلها اقفلي علي نفسك عشان تطمن اكتر
محمد.. سامع صريخ علا وانهيارها ماينفعش لازم اكسر الباب وبكل قوه ضرب محمد الباب بكتفه وفتحه وجرت الست تريزا علي علا اللي كانت منهاره وبتصرخ
تريزا… مالك يابنتي اهدي اكيد منام
وبدات الست تريزا تهديها من ايات من الانجيل وتصلي ليها عشان تهدي
تريزا… محمد ادخل يابني اقري ليها قران يهديها
محمد دخل علي علا اللي نامت اول ماسمعت ايات القرآن الكريم واللي كان محمد بيرتله بحلاوه واتقان
اكمل ركب عربيه علا واللي ريحتها المميزه كانت فيها بكل حب واشتياق كان اكمل بيلمس كل حته في العربيه الدريسكيون والكرسي
اكمل… فينك ياعلا وحشتيني ليه تتعبي قلبي معاكي
وبدا يتفقد العربيه وخصوصا تابلوه العربيه وفجاءه لاقي موبيلها اللي كان مقفول اول ملقاه فتحه بدات اشعارات تجي الموبيل منه ومن جاكي ووالدها وفجاءه جات رساله من حازم
اكمل حاول يفتح الموبيل واللي كان معمول بباص ورد
اكمل… ياربي كانت قايله ليا عليه يارب الهمني افتكره
فلااااش باك
علا… عارف ياكمل انا بحبك اد ايه
اكمل… اد ايه ياقلبي
علا.. بقت حياتي كلها اسمك حتي باص ورد موبيلي اسمك
باااك
اكمل افتكر كلامها واللي اكتب اسمه وانفتح الموبيل وفتح الرساله واللي اتصدم من حقاره حازم
حازم
«انا سبتك في المكتب عشان عارف المكتب مليان كاميرات لو مكنش فيه كنت خليت دخلتنا تاني مره في المكتب بصراحه عشان انتي حلوه اوي علا انتي بتاعتي ياريتك تفهمي دا فكري كويس واختاري مابينا انا ياااكمل ولو اخترتي اكمل قسما بالله ورحمه ابويا لاخلي الكل يصلي عليه الجنازه الصبح ويبقي في تعداد الاموات
هستناكي في شقتنا وهجهز اوضتنا الدخله اللي فاتت كانت غصب عنك المره دي وعد مني هتبقي بمزاجك
اكمل قرا الرساله ومن غضبه عروق وشه بارزت من الحق*اره اللي اقراها
اكمل… كنت متاكد ان في حاجه وربي لانتقم منك ياحازم الك*لب لو علا حصلها حاجه
علا هدت بعد ماسمعت القرآن ونامت شوي وفاقت لاقت الست تريزا فاتحه الانجيل بتاعها وبتقرا فيه ومحمد جنبها بيقرا القرآن الكريم وافتكرت اللي حصل وحمدت ربنا انه كان حلم
علا.. قامت واتعدلت انا اسفه ياجماعه دوشتكم وقلقتكم بيا
الست تريزا… ابدا يابنتي المهم انك تكوني بخير
علا.. الحمد الله بقيت احسن بفضل ربنا وبيكم ..
الست تريز… لسه يابنتي مش عاوزه تحكي تقولي مالك احكي يمكن اشيل عنك همك ويمكن اكون ست غلبانه بس ممكن تلاقي الدوا عني
علا… هحكي عشان تعبت من اللي انا فيه وعشان ارتحتلكم
وهنا محمد قام طب عن اذنكم عشان تحكوا براحتكم
علا… خليك يامحمد
الست تريزا… ابني محمد يبان صغير في السن بس فاهم وواعي وساعات باخد رايه في حاجات كتير اقعد يابني واسمع الست علا
وهنا علا بدات تحكي قصتها من اول طفولتها لغايه ماشافت الكابوس اللي تعبها حكت بس معرفتهمش انها بنت راجل اعمال مشهور في البلد حكت كل احلامها وصدمتها حكت علي اكمل طوق نجاتها حكت انه سابته خوف عليه حكت كل حاجه وهي منهاره من البكاء
الست تريزا كانت متأثره معها لكل اللي حصلها لكن محمد كان ليه راي تاني
علا. وهي بتوجه كلامها لست تريزا ومحمد ابنها بعدت من حياتهم ضحيت بحبي واملي الوحيد عشان اقدر احميه
محمد… قام بعصبيه دي مش تضحيه دي اسمها ضعف وخوف وجبن
الست تريزا.. اتفاجأت من رد ابنها وكلامه العنيف محمد الزم حدودك
علا.. سبيه ياست تريز اتكلم يامحمد
محمد… الكابوس اللي انتي شوفتيه واستسلامك لواحد ح*قير واسف لو بقول كده بس هو فعلا حقي*ر استسلامك في الكابوس هو اللي حصل واللي حكتيه
حازم كان نايم بهدومه وصوره فرحه مع علا في حضنه فاق حازم وهو كان مرتاح وعنده ثقه ان علا هترجعله حازم وهو بيكلم الصوره وبا*س الصوره
حازم.. صباح الورد والياسمين يااقمري انا متاكد انك ليا
وقام حازم يغير هدومه كان سايب هدوم في البيت دا وهو بيلبس فتح ناحيه علا في الدولاب واللي كانت سايبه كل حاجه جبها حازم ليها
حازم… الله اول مره اشم واخد بالي من ريحه هدومك الحلوه
اكمل وصل المكان اللي فيه نهي واللي كانت منتظراه بشوق وحماس لحياتها الجديده معاه وكان متجمعين شادي وسامر وشهاب
اكمل… صباح الخير عليكوا وهو بيشاور لشادي انه يكمل وهما بيتبوعها في الكاميرات
شادي… اهلا مافيش اخبار عن علا
اكمل… بصوت عالي معرفش عنها حاجه وياريت متسالنيش تاني عنها
شهاب… ياعني خلاص علا انتهت بالنسبه ليك
اكمل… انتهت عن اذنكم هدخل لنهي
شادي… بضحك اتفضل
نهي كانت منتظره اكمل علي احر من الجمر واول ماسمعت صوته خطت خطوات براحه تسمع كلامهم وكانت فرحانه فجاءه الباب خبط والمفتاح في الباب بسرعه جرت نهي تقعد مكانها
اكمل… صباح الخير
نهي… قامت بسرعه تجري عليه صباح الورد 🌹 وحضنته
اكمل.. وهو حضنها نمتي كويس
نهي.. ايوه اول مره انام مبسوطه عشان خلاص بقيت ليا
اكمل… والله لو اخلصتي ليا واكون الوحيد اللي في حياتك هكون لكي
نهي… اوعدك وهنا مسكت رقبته وحضنته جامد وهمست في ودنه بعشقك وقربت من شفايفه تلت*هما بشوق وهو تجاوب معاها بكل احترافيه في البو*سه وهنا اتاكدت نهي ان خلاص اكمل سلم بيها وفاضله سيكا ويبقي في حضنها لمكانها المفضل
علا… ياعني اي استسلام انا مش فاهمه حاجه واي تقصد
الست تريزا… محمد كفايه ياابني ارحم الست علا
محمد… ماما انتي معودتنيش اكدب ربتيني اكون صادق مع نفسي ومع غيري
الست تريزا.. بس مش بشكل دا
محمد.. موجهه كلامه لعلا استاذه علا انتي استسلمتي لحازم لما سبتي اكمل يواجهه مسيره مع حازم انتي كده مضحتيش عشانه انتي ضحيتي بيه عشان تبعدي عن المشاكل
علا… لا لا لا انا بحب اكمل
محمد… امي كانت بتحب ابويا واظن مشاكلهم اضعاف اضعاف مشكلكم مشاكل امي كانت عن اختلاف الاديان والاعراف ياعني الموضوع اصعب بس عمرها ماسابت ابويا يواجهه لوحده كانت سند وعوض عن اللي خسره من اهل وامان وحب
انتي عملتي عكس اللي امي عاملته امي كانت شخصيه قويه وللاسف انتي كنتي الشخصيه الضعيفه اللي استسلمت لتهديد حازم
محمد كمل كلامه.. اش ضمنك ان حازم ميتعرضش لاكمل بعد ماتبعدي ايه اللي اكدلك انه مش هينتقم ويمو*ته استاذه علا انتي سبتي اكمل انتي متستهليش حب اكمل ليكي زي ماحكيتي عمل اكمل ايه عشانك
علا كانت بتسمع كلام محمد وكانه الحقيقه اللي فوءتها من الصدمه اللي رجعتها لعقلها
علا… ببكاء وانهيار كفايه كفايه ارجوك
محمد.. عن اذنكم ورايا محاضرات ومشي محمد بسرعه
الست تريزا قامت ورا محمد وندهتله اللي وقف وحس انه زودها مع علا
الست تريزا… محمد كنت قاسي اوي عليها
محمد.. كان لازم ياامي ومشي وساب علا منهاره
شادي وهو كان بيتابع اللي بيحصل من اكمل ونهي
شادي… الله الله هو ساق فيها ولا اي
شهاب… عشان يسبك الدور يابني بس اكمل طلع ولد بلفها علي الاخر
سامر… هي اللي ست صعر*انه
وفضلوا يتابعوا اللي بيحصل بين نهي واكمل
اكمل… وهو بيبعد نهي عنه عشان ياخد نفسه كفايه انا شكلي هضعف
نهي… بدلع وايه ياعني هو المطلوب اثباته انك تضعف مدام في حضني يبقي خلاص
اكمل… خلينا بقي في الجد
نهي.. معاك يااحبي
اكمل… هتعملي اللي هقولك عليه بالحرف ومش عاوز غدر اديكي شوفتي هعرف اجيبك
نهي.. هعمل اللي تقولي عليه شاور بس
اكمل… اسمعي ياستي
دخلت الست تريزا لعلا وهي كانت منهاره
تريزا… متأخذنيش ابني كده اللي في قلبه علي لسانه بس صدقيني طيب وغلبان امانه متزعليش منه
علا… رفعت علا وشها لست تريزا انا مزعلتش منه انا زعلت من نفسي اوي اني طلعت كده زي ماوصفني بالضبط ليه ياست تريزا الطيب والغلبان يتقال عليه ضعيف
هنا قامت علا من السرير وكملت كلامها
كان نفسي اعيش مع اللي احبه عيشه هاديه وطيبه ويكون عندنا اولاد يكبروا بحبنا لبعض نكبر وهما معنا يكبروا
الست تريزا…. الدنيا دلوقتي مش عاوزه الطيب عاوز اللي شخصيته قويه يقدر يواجهه اي حد يقرب من حياته
علا… انا لازم امشي
الست تريزا…. هتروحي فين وتسيبينا
علا… هسافر بلدنا هفكر ازي ارجع وازي اقف ادام حازم وازي اكمل يسامحني انا مش عاوزه اضيقكم اكتر
الست تريزا… عشان خاطري وحياه استاذ اكمل ماتسيبنا انا حبيتك اوي وعاوزه اطمن عليكي عاوزه لما ترجعي لحياتك تكون من هنا ووطت علي ايدها. متمشيش عشان خاطري ولا احنا مش ادالمقام
علا… استغفرالله العظيم ليه كدا انتم انضف ناس شوفتها بحياتي
الست تريزا… متمشيش عشان خاطري
علا… هزت راسها حاضر
حازم بعد مالبس وجهز نفسه قعد يفكر بي حياته هتبقي ازي لما علا ترجع هيتغير عشانها بس اللي قطع افكاره صوت موبيله من رقم غريب
حازم… الو مين معايا
نهي.. وحشتيني اوي
حازم… مين مين معايا
نهي.. اقاوم نستني كده حقك عليا ياحازم
حازم… نهي سكت شوي وكمل ايه اللي فكرك بيا عاوزه ايه مني تاني
نهي.. بتصنع عاوزه ارجعلك فلوسك انا عمري ماكنت هخدهم بس انت استفزتني بتمسكك بعلا وتفكيرك فيها علي طول
حازم.. عاوزه ايه مني
نهي.. عوزاك عاوزه حياتنا سوا هفضل تحت رجلك خدامه انت حبيبي وعارف انا بحبك اد ايه
حازم… بسخريه وهو بعيد في ذاكراته خيانتها واللي شافها بعينه.. مش قادر اسامحك
نهي.. خليني اقابلك وانا هعرف اخليك تسامحني
حازم.. ماشي يانهي نتقابل ونشوف
نهي… امتي انا عاوزه انهارده قبل بكره
حازم… خليها بليل في شقتنا فاكراها ولا نسيتها زي مانسيتي حبي وحناني لكي
نهي… عمري مانسيتك انا هستني علي نار معادنا
حازم… اشوفك بليل
حازم اقفل السكه وبكل نظره تحدي جيتي برجلك لغايه عندي هعرفك مين حازم اللي قدرتي تضحكي عليه وتخونيه
نهي اقفلت السكه من تلفون ورقم اكمل جاب ليها
نهي… ها عجبتك
اكمل… اوي يااقلبي
نهي… مكافاتي ايه بقي
اكمل… زي ماوعدتك هخليكي تطلعي من بلد محدش يكلمك كلمه وهحصلك ونبعد عن دا كله بس اخد حقي وحقك من حازم
نهي… قامت وقربت من اكمل وقعدت علي حرجه وباسته بوسه طويله وهو استجاب معاها
نهي… كده خدت مكافاتي
شادي وهو بيراقب اكمل هو سامر وشهاب
شادي…. زودها الصراحه
وقام خبط علي اكمل واللي نهي قامت وقعدت مكانها
شادي…اكمل كله تمام
اكمل… بخبث ماشي جيلك وبس لنهي هتوحشيني ياقلبي معادك اخرجي عادي ولما تخلصي كلميني
نهي.. بضحكه استفزاز لشادي عيوني ياحبيبي
اكمل خرج هو شادي اكمل لسامروشهاب
اكمل. عيونكم عليها
شهاب… تمام
عدي الوقت وعلا كانت قاعده بتفكر في كلام محمد واللي حصل كله فجاءه باب اوضتها خبط واللي كان محمد
محمد.. ممكن ادخل وكان شايل صنيه اكل
علا… اتفضل
محمد… حط الصينيه علي السرير ادام علا وقعد علي الكرسي قصادها عارف انك زعلانه مني وانا كمان زعلان من نفسي اني زعلتك بس كان لازم اوجهك كان لازم واحد غريب بره ديرتك يعرفك ويخليكي تشوفي الحقيقه
علا… عندك حق في كل كلمه وانا مزعلتش منك انا زعلت من نفسي
محمد… يبقي تاكلي عشان اتاكد انك مش زعلانه
علا… حاضر هاكل بس معاكوا ومن اكلكم
وهنا قامت علا وطلعت بره الاوضه واللي لاقت الست تريزا حطه الاكل ليها ولمحمد غير اللي حطته لعلا وكان بسيط جدا
محمد.. انبسط اتفضلي حتي يبقي عيش وملح
اكمل وشادي خرجوا وركبوا العربيه وشادي كان مضايق من تصرفات اكمل
اكمل… مالك مش بتتكلم
شادي… مستني تفسيرك
اكمل… امال فهمت اللعبه ازي وكملت فيها
شادي.. عشان عرفك مش بسهوله تنسي علا
اكمل… طب كويس انك فاهم دا
شادي… بس اللي بتعمله مع نهي دي خيانه
اكمل… وقف العربيه فجاءه وبص لشادي
حازم مهدد علا لو قربت مني هيموتني حياتي مقابل ترجعله ونهي الطعم اللي هتجبلنا حازم ونخلي البوليس تقبض عليه ونرتاح
وعشان اخليها تصدقني وتثق فيا كان لازم اعمل كده
وهنا وبكل وجع والم كان صوت اكمل علا شافت من حازم كتير
ولازم ينتهي بقي انا معرفش خطفها ولا حصلها اي لازم اعرف مكانها في اقرب وقت
شادي… خلاص اهدي ياكمل ان شاءلله خير وعلا ترجع بالسلامة
وهنا اتصل اكمل بصحبه الضابط ايمن
اكمل.. اظن الوقت عدي اعمل بلاغ حالا
ايمن… تمام وان شاءلله نلاقيها بسرعه
في بيت علا كان حالتهم اسوء من اي حد ولكن مؤمنين بقدر ربنا ومتأكدين من بنتهم اللي هتتجاوز.. كل دا
والده علا… يارب نجي بنتي واحميها ورجعها سالمه
جاكي… يارب ترجعي بالسلامه ياعلا
والد علا…. ان شاءلله هترجع انا متاكد من بنتي بتقع وتقوم وبتكمل
اكمل وشادي راح لبيت علا والكل كان منتظر اي خبر عنها
اكمل… عمي لاقينا عربيه علا علي طريق اسكندريه الصحرواي
والد علا… ياعني اي بنتي حصلها حاجه تكون اتخطفت
والده علا… هتلاقي حازم اللي عمل كده
اكمل.. بقسي انا لاقيت قي العربيه موبيلها ولاقيت الرساله دي وقرا رساله حازم لعلا ليهم
وهنادخلت الشغاله… لامؤخذه استاذ حازم بره ولسه بتاخد الاذن منهم
حازم دخل واتفاجيء بوجود اكمل وكان فرحان وشتمان فيهم
حازم…. اظن بيت عمي وادخله زي ماانا عاوز
اكمل… بغضب قام ومسك في ياقه حازم اقسم بالله لو علا حصلها حاجه ماهرحمك وابقي موتني زي مفهمتها
حازم… بخبث والله انا خيرتها وهي حره
والده علا… اهي بعدت خالص عشان ترتاح
حازم… موجهه كلامه لولده علا علا كانت بتحبني وانتي مكنتيش بتحبيني ديما بتقوميها عليا وعرضتي علي جوزنا وعمي اللي صمم
والده علا… عشان عارفه انك مش بتحبها اناني بتحب الفلوس زي عينك بنتي اتظلمت بجوزها منك منك لله
والد علا…. كفايه ياحاجه حازم اخرج من بيتي
حازم… انا بحب علا وشاريها ومعرفش راحت فين
والد علا…. بره بيتي وانسي انك ليك عم حق وخدته رغم انه مش حقك وانا سامحت فيه عشان خاطر بنتي
حازم… سمع كلام عمه وكان هيمشي وقف وبص لاكمل علا اختارتني انا انا متاكد وهتجيلي
والد علا…. بره بقولك بره
بدأت الجهات تبحث عن كل مكان عن اوصاف علا واللي دلهم بيها اكمل وصور في كل مكان وفي الصحف والمجلات
بنت راجل مشهور وسر غيابها ياتري من وراء اختفائها
الاخبار وصلت لكل مكان وفي السوشيال ميديا
جه الليل وروح حازم علي بيته هو نهي وكان منتظر نهي
اما نهي استعدت وجهزت كل اسلحتها اللي متعوده تتعامل بيها مع حازم
جرس الباب رن وحازم فتح الباب واللي كانت نهي
حازم…. نهي نورتي بيتك
نهي… قربت منه وجرت علي حضنه وهي بتمثل انها بتعيط وحشتيني وحشتيني اوي انا جايه ليك انت وارجعلك فلوسك المهم عندي انت
حازم بكل خبث التهم شفافيفها واتجاوبت معاه نهي وشلها ودخل بيها اوضتها وفضلوا مع بعض يفتكروا لياليهم سوا لوش الصبح
اكمل و شادي نزلوا من عند بيت علا
شادي…. مش هتروح والدتك واختك بيسالوا عليك
اكمل… اقولهم اي حاجه انا مش قادر اروح وانام ومعرفش علا فين نايمه ولا فين بتاكل ولابتشرب مش قادر اعمل حاجه من غيرها
شادي… طب روح ارتاح وبعدين هنزل معاك نلف
اكمل…..لا روح انت واقولهم اي حاجه وانا هروح الشركه بتاعه علا
شادي… دلوقتي احنا داخلين علي الفجر
اكمل… معلش ريحني وهجيلك الصبح
شادي… زي ماتحب سلام
حازم ونهي في حضنه… وهو بيدخن
نهي… وحشتك
حازم… اوي اوي
نهي… امال مش باين
حازم… لا وحشاني فوق ماتتخيلي تحبي تشوفي
نهي… تؤتؤ.. احنا ننام وبكره طول اليوم نقضيه سوا ساعه متكفنيش
حازم…. حاضر ياقلبي
نهار جديد وحياه جديده علي ابطالنا
في جامعه القاهره وخصوصا في كليه الطب كانت مجموعه من الشباب متجمعين علي مجله فيها اخبار عن غياب ابنه رجل الاعمال حديثه السوشيال ميديا من وقت نجاتها من حادثه العربيه
محمد… صباح الخير ياشباب مدخلتوش المحاضره ليه
طالب… لسه الدكتور مجاش سمعت بالاخبار
محمد… مانت عارف لاعندي شبكه نت ولا مجلات تجي ناحيه بتنا
طالب… بص ياسيدي خد اقرا
وهنا اتصدم محمد لما خد المجله وشاف صوره علا وهنا افتكر هو شافها امتي وقت حادثه العربيه والاخبار اللي كانت عليها
اكمل اول مانهار طلع طلع علي شركه والد علا
اكمل… صباح الخير ممكن ادخل مكتب علا
السكرتيره… اه طبعا اتفضل استاذ اكمل
اكمل… شكرا
السكرتيره… استاذ اكمل مافيش اخبار عن استاذه علا
اكمل… بنظره يأس لسه
هنا دخل اكمل مكتب علا وقعد علي كرسيها وبدا يلمس كل مكان لمسته علا وبدا يدور علي اي حاجه توصله ليها وهنا عينه وقعت علي ورقه وقلم فوق الورقه كان مكتوب فيها اكمل ماليه الصفحه وفي اخر الصفحه بحب اكمل وافتكر اكمل لما كان بيشوف الكاميرات هنا وحازم كان بيكلم علا كانت بتكلمه وهي مشغوله عنه باوراق وكأن بتستمد قوتها من اسم اكمل
اكمل…. وانا كمان بحبك اوى
حازم… صباح الخير ياقلبي
نهي… صباح الورد حبيبي مبسوط ياقلبي
حازم… جدا جدا جدا اهم حاجه عندي اننا نرجع زي الاول
نهي… ان شاءلله نرجع واحسن من الاول
حازم… عندي كام مشوار عاوزك تعمليلنا احلي عشوه ولاكنها عشوه الدخله عشان انهارده هتبدا حياتنا الجديده
نهي… وبعدها هنخرج ولا اي
حازم… لا هنسهر احلي سهره هنا عمرك ماعشيتها بحياتك لازم نحتفل برجوعنا سوا يلا هقوم اجهز وانتي حضري نفسك عاوزك عروسه
نهي… عيوني بحبك وهنا حازم باسها والت*هم شفايفها
حازم…. بحبك
نهي… وانا بعشقك
اكمل خد الورقه اللي لقها في مكتب علي ونزل من الشركه وركب عربيته في نفس اللحظه
كان محمد وصل الشركه وبيسال عمال الامن
محمد… ممكن اقابل والد استاذه علا او خطبها لو امكن
حارس الامن… استاذ اكمل لسه ماشي حالا اهو ياريتك لحقته
محمد… طب عاوز حد ضروري منهم
_مجهول1…. الويابيه نهي هانم رجعت بيتها اخيرا
_مجهول2… حلو خلي عينك عليها ولما ابعتلك رساله بكلمه ابدا تعمل اللي اقولنا عليه
_مجهول 1… تمام اوكي

يتبع…

الفصل الثالث والثلاثون

حازم كان بيستعد ليوم حافل يوم مخططله من ساعه مااكتشف خيانه نهي ياتري هيحصل ايه
حازم جهز ولبس واتشيك كانه عريس في يوم فرحه وودع نهي بالته*ام شفايفها ليصبح عليها
حازم.. يلا بطلي كسل واقومي جهزي البيت وجهزي نفسك عاوزك الليله احلي عروسه عشان بدايه جديده لحبنا وحياتنا
نهي… عيوني ياقلبي خلص مشاويرك ولما ترجع بليل هتشوف نهي اللي بتحبها
حازم خرج كان مبسوط من اللي حصل هروب علا ورجوع نهي ليه حازم حب يعرف اخر التطورات في غياب علا ركب عربيته بيحاول يدور في العربيه مش شغاله
حازم… اوف دا وقته اجيب منين ميكانيكي يصلحها محدش لسه فاتح.. حازم رن علي نهي
نهي… ايوه حبيبي مالك
حازم.. عربيتي عطلت عاوز 🔑 عربيتك لو معندكيش مانع اخلص مشاويري
نهي… ابدا ياقلبي طلع البواب يخدهم
وفعلاحازم خد مفاتيح العربيه بتاعه نهي عشان يخلص مشاويره بيها
اكمل خد الورقه اللي لاقها في مكتب علا ونزل من الشركه وركب عربيته في نفس اللحظه
كان محمد وصل الشركه وبيسال عمال الامن
محمد… ممكن اقابل والد استاذه علا او خطبها لو امكن
حارس الامن… استاذ اكمل لسه ماشي حالا اهو ياريتك لحقته
محمد… طب عاوز حد ضروري منهم
حازم وصل الشركه عشان يطمن علي الاخبار من صحبه علي واتفاجيء ان الامن مانعوه من الدخول
فردا الامن… علي فين استاذ حازم
حازم… افندم بتكلمني انا__ انت اتعميت ولا اي
فرد الامن… لا حضرتك متعمتش بس انا عندي اؤامر من صاحب الشركه ممنوع دخولك
حازم.. بصوت هياج وعصبيه انت بتقول اي دي شركتي زيهم
فرد الامن.. حضرتك اتصرف مع صاحب الشركه اظن ميرضكش تقطع اكل عيشي
وهنا حازم لمح اكمل والشرار بيطق من عيون حازم
حازم.. انا اتمنع من دخول شركتي وهو الاستاذ طايح براحته فيها وبضحكه انتصار دورك جاي اخلص اليوم دا وافؤلك
وعند وصول محمد ابن الست تريزا كان حازم في الناحيه التانيه سامع حوار محمد والامن
محمد.. طب محدش هيجي تاني منهم
فرد الامن.. استاذ اكمل لسه ماشي والحج احمد بيجي بعد العصر
محمد… ياااه هستني دا كله
وفجاءه حازم قرب من محمد
حازم.. انت عاوز الحج احمد ليه
محمد.. عاوز حد من طرف استاذه علا
حازم خد محمد علي جنب طب تعالي انا قريبها لو في حاجه اقدر اعملها
محمد.. مكنش مرتاح من حازم.. مين حضرتك
حازم.. انا ابن عمها خير عاوزهم ليه
محمد… ابن عمها مين
حازم… يهمك ايه الاسم انا حازم ابن عمها ياسيدي
علا كانت نايمه لكن عقلها مشغول من كلام محمد وازي تصلح اللي عملته وفجاءه باب اوضتها خبط
علا… اتفضل
الست تريزا… صباح الخير يابنتي مش قفله ليه الباب بالمفتاح
علا… عشان انتم خلاص بقيتوا اهلي وانا بثق في اهلي
الست تريزا… حببتي الله يجبر بخاطرك انتي فين واحنا فين
علا… متقوليش كده انتم احسن من ناس عايشه ومرتاحه واديكي شايفه
الست تريزا… طب يلا اقومي نفطر
علا… حقيقي ماليش نفس
الست تريزا… لا هتقومي تفطري وكمان مش هنا في الجنينة بتاعتي ورا البيت هنا انا اللي عملها هتحبيها وهترتاحي فيها اوي
علا… بضحكه رضا حاضر
اكمل ركب عربيته ورن علي نهي يطمن
اكمل… ايه الاخبار
نهي.. طب اقولي صباح الخير وحشتيني اي حاجه تشفي بعدي عنك
اكمل.. احنا في شغل يانهي دلوقتي مش بنلعب
نهي.. خلاص متتعصبش كله تمام وعاوزني معاه انهارده نسهر لصبح عشان نبدا حياه جديده
اكمل.. كويس هتعملي زي مااقولتلك عاوز صوت وصوره
نهي… حاضر ياقلبي
اكمل.. خلي بالك من نفسك وبلاش تزوديها معاه اوي
نهي.. بفرحه بتغير عليا
اكمل.. طبعا ياروحي يلا اقفلي ولما الدنيا تمام كلميني
وفجاءه جاله اتصال من شركه الفاتح
اكمل… ايوه
فرد الامن.. استاذ اكمل في شخص اسمه محمد عاوز يقابل حد من طرف الاستاذه علا
اكمل.. مقالكش ليه
فرد الامن.. ابدا ذكرك بالاسم انت والحج احمد بس انت مشيت من هنا وهو جه وحازم بيه كمان جه ووقفه وبيتكلم معاه
اكمل… بخوف.. حازم طب انا جايلك حالا
علا.. الله حلوه اوي ياست تريزا الجنينه دي
الست تريزا… عجبتك هي علي ادي بس بنرتاح فيها انا ومحمد
علا…ست تريزا بتصرفوا منين متزعليش مني لو تجاوزت حدودي في السؤال
الست تريزا… لابدا انتي بقيتي مننا وانا ارتحتلك زي بنتي والله
علا.. شرف ليا اكيد
الست تريزا.. اهو معاش محمد جوزي علي الفلوس اللي بتجيلي من بيع الدره وشغل محمد في الاجازة
علا.. بيع دره اي انتي في حته مقطوعه انتي نسيتي كنت جنبك وانتي بتبيعي محدش اشتري منك خالص
الست تريزا.. اهو ربك بيبعت الرزق علي اد الحوجه
علا… ونعمه بالله
الست تريزا… اقومي اتوضي وصلي ركعتين هنا واقري قران هترتاحي اوي
علا.. بحب ست تريزا انتي حلوه اوي وحضنتها اوي
محمد قلبه انقبض لما سمع اسم حازم واللي حسه حازم انه خاف منه لما قال اسمه
حازم… مالك في اي انا ممكن اساعدك
محمد.. مش مهم هبقي اجي وقت تاني ولسه هيمشي
حازم.. اقف استني انا مش مرتحلك انت مخبي اي
وهنا كان وصول اكمل الشركه اللي لاقي حازم بيتكلم مع شخص
اكمل… بصوت فيه حزم وعصبيه حاازم
حازم… ساب محمد واتجه ناحيه اكمل اهلا ياااستاذ اكمل نورت
اكمل… بتعمل اي هنا وبتحشر نفسك في اللي ملكش فيه ليه
هنا حازم اتعصب وبغضب
حازم… بكره هعرفك مين اللي بيتحشر وفجاءه رفع ايده ولسه هيضرب اكمل لكن اكمل تلاقي ضربته بايد والايد التانيه كانت بترد بلكميه وقعت حازم علي الارض
هنا تجمع الامن ليساعدوا حازم اللي رفض مساعدتهم واقام بسرعه واخد عربيته وهرب من العاملين في الشركه
اكمل بص لمحمد اللي كان التاني بيتفرج عليه وكان مبهور بثقه اكمل وشجاعته
اكمل.. مع حضرتك انا اكمل خطيب الاستاذه علا اقدر اقوم باي خدمه
محمد… كنت عاوز من وقت حضرتك علي انفراد
اكمل.. قلق اوكي ماشي اتفضل معايا فوق في المكتب
محمد.. هو ممكن في عربيتك مش مهم مكتب
اكمل.. باستغراب تمام اتفضل معايا
نهي قامت واستعدت زي مااكمل طلب منها عاوز صوت وصوره لاعترفات حازم اللي نهي هتخليه يقولها بطريقتها بدات تضبط الكاميرا وحطتها في مكان ميخدش حازم منها
واستعدت نهي في المطبخ وعملت كل الاكل اللي حازم بيحبه
نهي… خساره فيك بس اعمل ايه عشان اخد اللي عوزاه منك
حازم ركب العربيه وهرب بسرعه من ضحكه وسخريه العاملين بالشركه
حازم… الله في سماه لافرجك يااكمل الكل*ب وربي لانتقم منك واشفي غليلي منك واقهرك علي حبيبه القلب
والله ياعلا لو مرجعتيش ليا لمو*تك ونهايتك علي ايدي
اكمل.. مع حضرتك اهو بقينا في العربيه ومش في المكتب
محمد… استاذ اكمل حقيقي كلام استاذه علا عليك اقل بكتير من اللي شوفته
اكمل.. بغيره وعصبيه علا انت تعرف علا منين
محمد.. اهدي حضرتك انا جاى ليك انت مخصوص
اكمل… ليه وتعرف علا منين فهمني
محمد… انا اعرف مكان الاستاذه علا
اكمل… بصدمه ايييي
محمد.. اطلع بس بالعربيه وانا هقولك علي كل حاجه
علا كانت مرتاحه اوي في البيت البسيط دا بيت صادق بيت فيه دفء وامان
علا اتوضات وصلت ركعتين لله واقعدت علي سجاده الصلاه في الجنينه البسيطه دي اللي كلها روايح الازهار اللي ماليه المكان علا بدات تدعي ان يجمع شملها باهلها وبخطيبها وان يسامحها علا فضلت تدعي كتير وهي مؤمنه ان نصره ربنا فوق كل ظلم
محمد… وعرفت عنوانكم من المجله اللي شوفت فيها خبر اختفاءها هي مقلتش لينا انها بنت اكبر رجال الاعمال في البلد
اكمل… طب هي عامله كويسه صحتها اخبارها اي
محمد… متقلقش هي بخير وعندنا انا جيتلك عشان اساعدها واساعدكم حرام تبعدوا عن بعض الست علا انسانه طيبه ومتستهلش اللي هي فيه
اكمل… مش عارف اقولك اي انت رديت فياالروح من جديد
محمد… ان شاءلله ترجع الاستاذه علا بالسلامه لبيتها
اكمل… هو انا ممكن اشوفها
محمد… طبعا عشان كده اقولتلك نركب العربيه
اكمل… بلهفه طب يلاااا بسرعه العنوان
حازم عمل مشاويره المهمه استعداد لسهرته مع نهي
حازم… اخلص من نهي واشوف اللي عليه الدور
حازم حاول يرن علي طفاشه لكن موبيله غير متاح حاول كذا مره بس مافيش فايده
اكمل كان مبسوط وفي سعاده ماتتوصفش ان خلاص لاقي حوريته وفجاءه وقف عربيته
محمد… خير ليه وقفت
اكمل… ثواني بس هنزل اجيب حاجه وبعد ربع ساعه رجع العربيه ومعاه بوكيه ورد من كل الانواع اللي بتحبها علا اوي
محمد… بصله وهو بيضحك
اكمل… اي بتضحك علي ايه كده
محمد… مافيش يلا بقي عشان توديلها الورد
في بيت الست تريز كانت علا في الجنينه لابسه اسدال وكانت مستغربه من وجوده فضلت تقرا قران طول اليوم
الست تريزا… ياست علا مش هتتدخلي البيت بقي عشان تاكلي
علا… لا القاعده هنا جميله اوي وشبعانه من ساعه الفطار يابختك ياام محمد علي الجنينه دي
الست تريزا.. لو اقدر اقولك اتفضلي كنت قولتها بس زي ماانتي شايفه مش اد المقام
علا… في سؤال محيرني الاسدال دا بيعمل عندك اي
الست تريزا… دا كان هديه من اصحاب محمد في عيد الام طبعا مكنوش يعرفوا اني ست مسيحيه ومرضناش نقول وفضل عندي لغايه ماانتي جيتي ولبستيه
علا… انتي ست عظيمه ربنا يباركلك في ابنك ويبقي دكتور مشهور
وهنا دخل محمد
انا سامع اسمي بيتقال خير في اي حد تعبان عاوز اكشف عليه
الست تريزا… انت شرفت الدنيا ليلت وانا قلقت يلا ادخل غير هدومك عشان نتغدي الست علا مرضتش تاكل لغايه انت ماتيجي
محمد… وهو باصص لعلا اخبارك ايه انهارده
علا.. الحمد الله بخير
الست تريزا… يلا بقي عشان جوعنا
محمد… طب اعملي حسابك علي ضيف معانا
الست تريزا… ضيف مش تقول يابني ان معاك حد
علا… طب هدخل انا البيت
محمد.. لا استني هو ضيف هيقعد معانا كلنا
علا… باستغراب…. انا مش هقدر اقعد
وفجاءه. دخل اكمل ومعاه بوكيه ورد
اكمل… حتي لو كنت انا مش هتقعدي
علا… بصدمه وفرحه اكمل
اكمل.. جري عليها ايوه اللي سبتيه ورحتي
وهنا محمد شاور لامه عشان يسبهم لوحدهم
محمد… يلا يامي نجهز الغدا ودخلوا البيت وسابو اكمل مع علا
اكمل.. مسك ايد علا بيبوسها بلهفه وحب وعيون ماليه فرح ودموع وحشتيني وحشتيني اوي انا مقدرش اعيش من غيرك افهمي انتي حياتي لو بعدتي عني اموت بعدك بيموتني
علا… بدموع وفرحه حقك عليا انا كنت فاكره بعدي هيحميك
اكمل… شووووو انا عرفت كل حاجه وعرفت اللي حازم اقاله ليكي عاوزك تثقي فيا اكتر من كده
علا… انا وثقه فيك بس انا تعبتك بما فيه الكفايه حبيت ترتاح مني همي
اكمل… لو سمعت كلامك دا تاني مش هسامحك واوعديني لازم نتناقش في كل حاجه ونشوف حل متفكريش لوحدك ولاكاني موجود في حياتك
علا… بنظره حب انت كل حياتي
اكمل… وهو ماسك ايد علا بيبوسها وبنظره شوق بالفعل مش كلام
وفجاءه حضنوا بعض وكل عيونهم دموع
اكمل.. بحبك ياحوريتي
علا… حياتي اكتملت بيك
حازم خلص مشاويره وروح علي بيته واللي كانت نهي مستنياه بجو من الرومانسيه والدلع
حازم… الله الله اي القمر دا
نهي… حمد لله على سلامتك ياروحي
حازم… بحبك يامجنونه مش عارف بتعملي اية فيا بتجيبني لغايه عندك
نهي. وبنظره انتصار دا اقل حاجه عندي
حازم… يااااواد يامتمكن بس ايه الحلاوة دى القميص هياكل منك حته
نهي.. عجبك
حازم… بخبث اه وهيعجبني اكتر لما اقلع*هولك
نهي.. بطل شقاوه نتعشي الاول
حازم… طب جهزي الاكل علي مااغير هدومي
اكمل مكنش عاوز ينزل عينه من علي علا
اكمل… عارفه انا مروحتش من امبارح من ساعه مامشيتي وانا بلف
علا.. بحسره واسف حقك عليا
اكمل… انا عمري مهزعل منك ولا هزعل منك الا لو سبتيني ومشيتي
علا… خلاص يااكمل انا ربنا بعتني هنا مع الناس دول عشان افوء واعرف ان في مشاكل اكتر من اللي بنعيشها
اكمل… كان حاسس بتغير كبير علي علا كانت بتتكلم بثقه واكتر ثبات وهنا دخل محمد اححححم
محمد… احممم العشا جاهز اتفضلوا
اكمل… مالوش لزوم احنا هنمشي بقي تعبناكم بما فيه الكفاية
محمد… ماينفعش كلامك دا
علا… خلاص يااكمل انا حابه ناكل كلنا سوا
اكمل… وهو مبسوط وباصص لعلا زي ماتحبي
وهنا دخل اكمل لبيت محمد اللي اتصدم زي مااتصدمت علا لما شافت صوره الصليب وستنا مريم
وبص لعلا ومحمد
محمد… بضحكه استاذه علا تبقي تحكيلك بقي
وهنا الست تريزا كانت بتجهز الاكل
الست تريزا… بيتنا نور بوجودكم وزي مابيقولوا لقمه هنيه تكفي ميه وبصت بكسره في الارض اكلنا مش اد المقام
اكمل… ليه كدا ياامي اكلك دا نعمه من ربنا وهنا اكمل اول واحد قعد علي طبليه الاكل اللي في الارض جبرا لخاطر الست تريزا
وعلا كانت فخوره باكمل وقعدت جنبه وبدا ياكلها وتاكله ومحمد والست تريزا فرحانين لفرحهم
حازم قعد مع نهي يتعشوا وهي بدلع تاكله
نهي… عملتلك السيفود اللي انت بتحبه والكبوريا كله فسفور
حازم… والله يانهي انت استاذه كنت محتاج الاكل دا وغمز لها
وانتهوا من العشا
حازم… هقعد في الانتريه حصليني عشان نشرب قبل مانبدا سهرتنا
نهي… عيوني
اكمل وعلا والست تريزا ومحمد خلصوا العشا وعلا كانت بتساعد الست تريزا في لم الاكل
اكمل… كان فخور بعلا وتغيرها، الجامد في يوم وليله… اخ لازم اكلم عمي نسيت ابلغه اني عرفت مكان علا
اتصل اكمل بوالد علا
اكمل… عمي لاقيت علا اطمن عليها معايا
الحج احمد… بجد سمعني صوتها اطمن
علا… بابا وحشتيني اوي
الحج احمد.. ياعيون بابا وانتي كمان ليه كده تحرميني منك
علا… حقك عليا يابابا كنت غلطانه
الحج احمد… انسي كل حاجه المهم انك بخير
علا… سلملي علي ماما لغايه مااوصل وطمنها عليا
الحج احمد… حاضر اديني اكمل
اكمل… ايوه ياعمي
الحج احمد.. علا في عيونك لغايه ماتوصلوا
اكمل.. حاضر ياعمي… سلام
مجهول2… ايه الاخبار
مجهول 1.. في البيت من امبارح منزلتش،
محهول 2… طب يلا اعمل اللي قولتلك عليه ومش عاوز اثر ليك بعدها وتختفي لغايه ماانا اجيلك
محهول1… حاضر
حازم ونهي كانوا بيشربوا ويسكروا
حازم… يلا بقي ندخل عشان اوريكي حازم حبيبك
نهي.. بضحكه مسخره يلا شلني
وهنا حازم شال نهي علي ايده ودخلها الاوضه ونيمها علي السرير
حازم… اقل*عي عشان اعيشك احلي ليله
نهي… بس*كر اقل*عني انت
وهنا انقض حازم علي نهي اقل*عها هدومها
حازم…. هعيشك الليله الاخيره وبدا يمار*س معاها العلا*قه بكل قوته وغليانه وغضبه مارس بكل عن*ف ونهي كانت اوقات تتو*جع واوقات مستمتعه وفجاءه راحت في النوم
حازم بنظره انبساط قام عدل نهي ونايمها عار*يه علي السرير
وافتكراللي عمله
فلااااش باااك
نهي… اجبيلك كوبيات، للشرب ولا عندك
حازم… موجود ياحببتي كل حاجه … وهنا حازم بدا يحط منوم مفعوله قوي في كوبايه نهي
نهي… جيت اهو
حازم…. اشربي في صحتك ياقلبي
نهي… تشييييرز ياقلبي ورفعت الكوبايه اللي ادلها حازم وشربتها كلها
حازم…. بخبث… اموت فيك ياقمر وانت سكر*ان
بااااك
حازم بدا يمحي اثر المنوم وتخلص منه في التويليت
وضبط كل حاجه في البيت ولبس هدومه وخد مفاتيح عربيه نهي وطلع من الاوضه
ودخل المطبخ فتح زارير الغاز في البوتجاز وفتح الانبوبه علي اخرها وبدا يقفل شبابيك الشقه كلها والحمام فتح غازالسخان واقفل شباك الحمام والمطبخ واقفل كل الانوار وبص للشقه وامن كل منافذها كلها مقفوله ودخل علي نهي اللي كانت نايمه عا*ريه
حازم…. سلام يااحبي وبعت بو*سه ليها في الهوا
وخرج من الشقه واقفل عليها ونزل وركب عربيتها عشان عربيته عطلانه
اكمل وعلا في جنينه البيت بيضحكوا وكانوا مبسطوين
علا… تعرف يااكمل نفسي اعيش عيشه هاديه مفهاش خوف وقلق من بكره
اكمل… هيحصل بس خلي ايمانك بربنا كبير
علا… ونعمه بالله
اكمل… مش تحكيلي بقي ايه حكايه الست تريزا وابنها محمد ازي دي
علا…. بضحك بدات تحكي قصه الست تريزا وليه عايشه في مكان بعيد
الحج احمد… انا هقوم اصلي ركعتين شكرلله عمره مابيخذلني ابدا
والده علا.. الحمد الله علي رجوعها لينا بالسلامه
جاكي…. وانا هقوم هجهز اوضه علا عشان لما توصل بالسلامة
اكمل… علا في حاجه عاوزه اقولها ليكي ممكن تزعلي مني فيها ومتكلمنيش عارف انها غلط بس كنت مجبر وكنت تايهه
علا… بخوف… عملت ايه يااكمل
اكمل…. بنظره خجل كنت هضعف
علا…. ازي ومع مين
اكمل…. كنت عامل اني ضعفت عشان اعرف اي معلومه عنك
علا… نهي عملت ايه مع نهي
اكمل…. والله ماعملت حاجه هي اللي
علا…. اوعي تكون ن… ت
اكمل…. لا طبعا… بوس*تها بس
علا… بزعل وغضب بس.و قامت
اكمل…. راحه فين وسيباني
علا… داخله جوا
اكمل… حقك عليا والله انا كان ممكن مقولكيش بس انا وعدتك اني مخبكيش عليكي حاجه
علا… رجعت بصتله اوعدني مهما حصل متتكلمش مع الست دي حتي لو بموت ادامك ونجاتي في ايدها اوعدني يااكمل
اكمل… اوعدك ياروح اكمل
علا… والاهم من دا كله انك تستغفروتطلب السماح من ربنا مش عشان ا ي حاجه نوصلها لازم نغضب ربنا
اكمل.. حاضر
علا.. وي حاجه كمان لا حاجتين
اكمل… حبيبي يؤمر وانا انفذ
علا… مش عاوزه فرح
اكمل… هنتجوز سوكيتي مثلا
علا…. لا نلبس عريس وعروسه عشان نتصور ونعمل سهره علي ضيق لعيلتك وعيلتي وبعدها نطلع عمره
اكمل… قام وهو باصص لعلا اللي تؤمري بيه
علا… اه وكمان عاوزه اتحجب
اكمل… يااه ياعلا كنتي فين من زمان
علا… وهشتغل معاك
اكمل… طب وابوكي
علا… ماهو هندمج شغلنا سوا
اكمل… حاضر
ااهم حاجه قبل دا كله
اكمل… اؤمري
علا… الست تريزا ومحمد يكونوا معانا
اكمل.. بغيره.ازي دي حضرتك
حازم ركب عربيه نهي ومشي وهو مبسوط وفرحان خد حقه من نهي
وهو سايق حاسس بالعربيه بتفلت منه وهو سكر*ان
حازم… هي دي عربيتي ولا عربيه نهي حازم مش عارف يسيطر علي العربيه فجاءه العربيه مفهاش فرامل بدا يصرخ
حازم….. اااااه العربيه فضلت ماشيه مش عارف يوقفها لغايه ماخبطت في كشك وانفجرت العربيه واتقلبت
…. الو.. الو عمليات حول
….. جاري التحويل وقوع أنفجار وحريق بمسكن وجاري البحث والاستعلام عن بيانات الحريق والمسكن
علي الطريق لجنه
الو.. الو… حول.. انفجار عربيه علي الطريق وتم تبليغ الاسعاف
اكمل وعلا كانوا مبسوطين
اكمل… مش يلا بقي الوقت اتاخر والطريق وحش
علا… ماشي هقوم اجهز
محمد… خليكوا والصبح امشوا الطريق وحش
علا.. ازي بس مش هينفع
الست تريزا… انا وانتي في اوضتك ومحمد واستاذ اكمل شباب مع بعض يتصرفوا عشان خاطري خليني اشبع منك
علا… قربت من الست تريزا حاضر وحضنتها
الست تريزا… هتوحشيني اوي يااعلا
وفجاءه موبيل اكمل رن
اكمل…. ايوه ايمن سامعك.. اي طب احنا جايين فورا

يتبع…

الفصل الرابع والثلاثون

في مدافن الفاتح كان يقف الحج احمد امام مدفن اخوه ابو حازم وهو في اسي وحزن
الحج احمد.. سامحني ياخويا … سامحني عشان خاطري معرفتش انفذ اللي وعدتك بيه معرفتش احافظ علي ابنك واربيه زي ماكنت عاوز وطلبت مني احافظ عليه
حازم وعلا الاتنين اتربوا في نفس المكان وبنفس الحب عمري مميزت حد عن التاني كنت الاب اللي ديما بيعدي لابنه غلطاته كنت ديما بسامحه وبقول بكره هيكون احسن ويقدر يشيل مسؤليه
حتي لما جه علي بنتي يوم ما اخترته زوج ليها وظلمها مكنتش اقدر اقف في وشه واخد حق بنتي منه
وببكاء شديد وحزن كان الحج احمد يقرا الفاتحه علي روح اخوه والد حازم
علا… خلاص يابابا عشان خاطري كفايه كده ارجوك صحتك يابابا
الحج احمد… مش عارف الغلط فين يابنتي ليه عمل في نفسه كده وفينا
فلااااش باااك
علا… مكالمه ايه اللي خلاك تمشي في وش الفجر كده وانت عارف الطريق وحش
اكمل.. مكالمه من ايمن صاحبي
علا.. الضابط ايمن في حاجه ولا اي
اكمل… مش عارف عاوزني حالا فعشان كده هوصلك البيت وهطلع عليه طول
علا.. اكمل اوعي تكون مخبي عني حاجه او مشكله احنا وعدنا بعض اي حاجه او مشكله هناقشها ونشوف حلول لها
اكمل.. وقف العربيه فجاءه والتفت لعلا… ومسك ايدها بحب وحنان وباسها وطبطب علي ايديها يطمنها متخافيش اول ماخلص معاه هعدي عليكي تكوني قعدتي مع اهلك وارتحتي شويه وبعدين انا بقول مش زي ناس بتمشي
وهنا اتعدل اكمل وبص ادامه عشان هيتحرك بعربيته وعلا كمان بصت ادمها وهي من جوها قلقان وخايفه علي اكمل
في مديره الامن بالقاهره وفي مكتب مدير الامن
الضابط ايمن… اسف يافندم اخبار مهمه جاتلي فورا
مدير الامن… خير ياايمن
الضابط ايمن… بلاغ عن جريمه قتل والقت*يله نهي واللي لقوها مخنوقه من غاز ثاني اكسيد الكربون وهيتم فورا البحث عن ملابسات الجريمه
مدير الامن… نهي بتاعتنا اللي شغالين عليها
الضابط ايمن.. ايوه فندم
مدير الامن… طب بسرعه عاوز نتيجه التحريات والبحث خلال ساعات من دلوقتي
ايمن.. تمام يافندم
اكمل وصل علا بسرعه لبيتها واتصل بصاحبه الضابط ايمن
اكمل… انت فين ياايمن
ايمن.. تعالالي علي بيت نهي
اكمل.. باستغراب وقلق نهي بتاعتنا
ايمن… ايوه بسرعه يااكمل
علا… ماما بابا وحشتوني اوي وحضنت علا والدتهاووالدها
ام علا.. حببتي وانتي اكتر بقي كده تعملي فيا كده
علا… سامحيني ياماما.. انا اسفه يابابا حسبتها غلط واديني اتعلمت
والد علا… المهم انك رجعتي بالسلامه ياحبيبه بابا
علا.. كلكم وحشني حتي جاكي وحشتني
جاكي… بدموع وانتي اكتر ياروحي
علا.. اهو كنت في رحله يوم استفدت منها واديني رجعت علي طول
والد علا… الله امال اكمل فين مطلعش معاكي ليه
علا… اتصل بيه الضابط ايمن صاحبه ورحله علي طول
والد علا.. ايمن كلمه يارب استر__ يارب خير
اكمل وايمن وصلوا لمكان الجريمه واللي كان مدمر ازاز الشبابيك والابواب متكسره والمرايات
ايمن.. زي ماانت شايف كده انفجار بسبب ضغط الغاز وعدم وجود تهويه وحريق في الريسبشن لما البواب فتح الانوار واللي اكتشفالجريمه
اكمل… طب نهي وحازم فين
ايمن.. وهو بيدخل اوضه نهي واللي كانت عار*يه ياعسكري شوفلي ملايه غطي الجث*ه دي واللي كان جسمها كله ازرق بسبب استنشاق كميه غاز كبيره وهنا اكمل دير وشه من صدمته لما شاف المنظر
ورجال البحث الجنائي بينقلوا الجثه في كيس اسود جلد
اكمل.. طب حازم فين
ايمن.. بأقوال الشهود انه خرج قبل الفجر بعربيه نهي عشان عربيته عطلانه
وهنا ايمن واكمل كانوا بيتفقدوا الشقه
ايمن… غريبه ان الشبابيك كلها مقفوله والجو حر وكان في الصيف حتي مدخنه السخان في الحمام مقفوله ودخل المطبخ وكان بيتفقد المطبخ
ايمن.. غريبه ان كل زراير البوتجاز مفتوحه كلها اللي ينسي ينسي زرار ويكون عين البوتجاز شغاله
اكمل… تقصد الجريمه مقصوده
ايمن… ايوه بفعل فاعل واللي هيثبت الكاميرات
اكمل.. طب كاميرات ايه اللي هتثبت
ايمن. اكمل انت لسه نايم مش في كاميرا بتصور نهي
اكمل.. اه صح طب هتلاقي كله متسجل عند اللاب بتاع شادي
وهنا موبيل ايمن رن
ايمن.. الو متاكد انها عربيتها طب جايين فورا
اكمل… اي خير
ايمن.. عربيه نهي لقوها مقلوبه علي الطريق وفيها حازم جوزها ونقلوه علي المستشفي
علا… بس دي الحكايه والست تريزا كانت كريمه وطيبه معايا اوي وابنها محمد في كليه الطب اظن في تانيه هو اللي راح لاكمل وعرفه مكاني
الحج احمد… انتي طيبه وربنا ديما بيوقفلك الطيبن ديما
علا… بابا انا عاوزه اساعد الست دي هي وابنها ممكن
والد علا… طبعا ياروح بابا اعملي اللي شيفاه مناسب ليها
علا.. قامت جري علي والدها حضنته شكرا 🌹اوي يابابا ربنا يخليك ليا
وهنا دخلت الشغاله
الشغاله.. لامؤخذه ياحج اكمل بيه بره
علا.. خليه يدخل
الحج احمد.. ادخل يااكمل وقام يرحب بيه انت غريب ولا اي
اكمل دخل عليهم وحالته متغيره والحزن مالي وشه
علا… اكمل مالك في اي
الحج احمد.. بقلق في اي يابني
اكمل… اجهزوا عشان نروح المستشفى
علا… ليه في ايه
اكمل… حازم عمل حادثه بالعربيه وفي حاله خطيره
بااااك
علا… يلا يابابا اكمل مستنينا في العربيه كفايه ارجوك عشان صحتك
الحج احمد.. مافيش اخبار عن حازم
علا… هنروح دلوقتي نطمن عليه
في بيت منزل الست تريزا
الست تريزا… مافيش اخبار عن حازم قريب علا
محمد… لسه قافل مع اكمل ادعيله ياامي ربنا يريحه
الست تريزا.. ليه كدا ندعيله بالشفا يابني هو بين ايدين ربنا دلوقتي
محمد.. ماما حازم متهم بقتل مراته ياعني اعدا*م
اكمل خد علا والحج احمد وراحوا المستشفى كالعاده من ساعه وقوع الحادثه وفجاءه موبيل اكمل رن وكان اداره المستشفى
اكمل… حاضر جايين حالا
علا.. خير في اي
اكمل.. حازم فاق من الغيبوبه وعاوزنا بالاسم
وصل اكمل المستشفى ودخلوا العنايه المركزه اللي كان حازم فيها واللي بدا يفوء واول كلمه نطقها علا وبصوت ضعيف ومتعب
حازم.. علا اقربي عندي
علا.. بصت لاكمل وهنا اكمل حرك راسه بالموافقه انها تروح عنده
حازم.. سامحيني ياعلا… سامحيني علي كل حاجه وحشه عملتها فيكي
علا.. بحزن علي مصير حازم.. مسمحاك
حازم.. هنا شاور لاكمل واللي قرب منه اكمل خلي بالك من علا وحطها في عينك علا بتحبك اوي
وهنا كان بكاء عمه كان واضح ليه وهنا شاور لعمه بايده اللي مد عمه ايده ومسكها
حازم.. سامحيني ياعمي انا عارف انك عملت اللي عليك بس انا شيطاني غلبني وخلاني اخد حق مش حقي.. سامحني
والد علا… باس ايدابن اخوه حازم مسامحك ياحبيبي
وهنا سكت انفاس حازم واصوات الاجهزه تعلن عن نهايه حياته
في مكتب اداره مباحث القاهره وفي مكتب ايمن
كان بيستضيف اكمل وعلا خطبته
ايمن… البقاء الله
اكمل.. شكرا يايمن كده الملفات اتقفلت ولاى اي
ايمن… صح اللي قتل نهي ودبرلموتها حازم ودا اللي وضحته الكاميرات بتاعتك واللي دبر حادثه العربيه بتاعه نهي واللي كانت مقصوده بيها نهي هو واحد من رجال الاعمال سلط ناس تقطعلها فرامل العربيه بتاعتها عشان تموت وهي سايقه
علا… طب ليه كده
ايمن.. هي مدام علا متعرفش نهي شغاله اي
اكمل… لا متعرفش
ايمن.. وجه كلامه لعلا نهي بتصاحب رجال الاعمال الكبيره في البلد وبتعملهم فيديوهات وبتبتزهم بيها مقابل المال
وبكده عداله ربنا كانت اسرع واحكم من عدالتنا وكل واحد خد جزاته
اكمل… والله ياايمن تعبناك معانا اوي
ايمن.. لا انت اللي تنفع ضابط وشاطر كمان وهنا وجهه كلامه لعلا ساعدنا بطريقه مش معقوله ااه نسيت وهنا ايمن فتح مكتبه وجاب ظرف اللي كان فيه فلوس بتاع اكمل اللي اتسرق من عربيته .. اتفضل ياسيدي
اكمل… الله دي فلوسي المسروقه
ايمن. قبضنا علي طفاشه وواجهنا وخد حكم 4سنين
اكمل.. طب كويس نقوم احنا بقي
ايمن ماشي.. بس اوعوا تنسوا تعزموني علي جوزاكم
اكمل… ان شاءلله عن اذنك
بعد مرور 6شهور
اكمل… صباح الخير ياقلبي
علا.. حبيبي صباح الورد
اكمل.. يلا اجهزي ربع ساعه وهعدي عليك عشان اوصلك الفندق انهارده فرحنا خلاص اخيرا
علا… طب انا ممكن اروح وجاكي توصلني
اكمل… لا انا اللي هوصلك،،، بسرعه ياحوريتي
علا.. بفرحه حبيبي انت
اكمل عدي علي علا وخدها هي وجاكي للفندق اللي هيتعمل فيه الفرح وطلع علي بيت الست تريزا تحضر فرحهم
الست تريزا… اهلا ياحبيبي نورت البيت لما محمد قالي فرحت اوي عشانكم انتم تستهلوا كل خير
اكمل… عاوزك في طلب واتمني متكسفنيش فيها وهنا وطي علي ايدها وباسها
الست تريزا.. اطلب يابني انت وعلا في معزه محمد
علا.. كانت في اوضتها بتجهز مع جاكي ووالدتها ومروه ووالده اكمل وفجاءه الباب خبط واتفاجأت علا بوصول الست تريزا وقامت حضنتها وكانت فرحتها متتوصفش
عند اكمل كان شادي وشهاب وسامر
سامر… الله الله بتصفير ايه الشياكه دي
اكمل بكل غرور وثقه اقل حاجه عندي
وهنا جه معاد كتب الكتاب وتم جواز علا واكمل اخيرا وبدوا بالفوتو سيشن باجمل الصور والكل كان مبسوط وفرحان
وبدا الحفل اللي واتفاجات بيه علا
علا… اكمل هو دا فرح بسيط علي ادنا بس
اكمل… بصلها انتي تستهلي افراح العالم كلها وهنا علا بصتله بحب ربنا يخليك ليا
وهنا اكمل وعلا رقصوا مع بعض والكل كان مبسوط و شادي كان مع جاكي بيرقص ومبسوط
شادي.. ماتجي اكسب فيكي ثواب والمك
جاكي… خبطت في كتفه وانا موافقه
شادي… بتقولي ايه
جاكي.. مواااافقه
شادي… يافرحه امي هتجووووووز
الكل كان مبسوط وسعيد وخلص الفرح واكمل وعلا طلعوا علي اوضتهم في الفندق وعلا كانت مكسوفه
اكمل…. مبروك ياحببتي وباس ايدها
علا… حبيبي مبروك عليا انا عشان عرفتك وحبيتك وبقيت كل حاجه في حياتي
اكمل.. وانتي دنيتي اوعديني انك هتفضلي تحبيني
علا.. اوعدك حبي ليك لغايه اخر نفس في حياتي بحبك
اكمل.. نفسي اضمك واحضنك جامد اوي ادخلك جوايا ممكن
علا.. قربت منه ورفعت ايدها وحوطت رقبته بايدها وهو ضمها ليه بقوه وحب وبدا انفاسه تختلط بانفاسها وعلا غابت عن الوعي واكمل بدا يلت*هم شفايفها بعشق لفتره
وهنا علا بعدت اكمل عنها تاخد نفسها
اكمل… اعمل ايه وحشاني اوي وهنا شلها ونيمها علي السرير وخدها لعالمه الخاص 🫣🫣🫣🫣
في صباح اليوم وحياه اكمل وعلا الجديده
اكمل… لولوي صباحو اصحي يلا خدي شور عشان الطياره
علا.. حاضر حبيبي. خلاص هنعمل العمره جاهز
اكمل… طبعا ياحبيبتي جاهز
وهنا اقتلعت طياره بالعروسين للسعوديه لتأديه العمره زي ماوعد اكمل علا بيها
وبعد مرور 5سنوات
في فيلا اكمل كان نايم وصحي علي صوت عياط ابنه ياسين
اكمل قام يشوفه ودخل اوضته لاقي ياسين بيعيط جامد اكمل شاله ودخل بيه المطبخ
اكمل… استني يااستاذ ياسين هي امك كانت قايله كام معلقه لبن علي الرضعه وهنا بص ياسين وعمال يضحك
اكمل… اضحك اضحك فرحان في ابوك استني اكلم امك راحت فين وسيبانا
اكمل خد موبيله ورن علي علا
اكمل… علا انتي فين وسيبانا كده
علا.. مالك ياقلبي انت نسيت ولا اي مش في فوج سياحي كانت بسكنهم في القريه
اكمل… اه نسيت طب احط كام معلقه لبن علي رضعه ياسين
علا… الله امال ماما تريزا فين
اكمل… مش عارف انا صحيت لاقيت استاذ ياسين بيعيط
علا… خلاص ساعه وهرجع خلي بالك اقولتلك 3ملاعق علي نص الببرونه
اكمل… ااه صح متتاخريش بقولك اهو
علا… اوكي حبيبي
اكمل عمل رضعه ياسين ولسه هيرضعه لاقي الست تريز داخله ومعاها ديدا
الست تريزا.. الله هو صحي معلش يابني مدرسه ديدا اتصلت بيا عشان اجبها عشان الباص عطلان
اكمل… ولايهمك ياماما..
الست تريزا… عنك ياسين
اكمل… ديدا حبيبه بابا فين بوسته
ديدا… بابا حبيبي بوسه علي الخد دا والتاني كمان عشان ميزعلش
اكمل… شاطره ياديدا يلا اطلعي اوضتك غيري هدومك ماما زمانها جايه
ديدا.. بابا هوانت ليه في البيت قاعد وماما اللي شغاله هو مين الراجل ومين الست
اكمل.. بصدمه ونبي تصدقي عندك حق ماما تريزا خدي البت دي من ادامي بدل ماجبها من شعرها
ديدا طلعت تجري ووراها الست تريزا وهي شايله ياسين
اكمل.. البت بتسخني علي امها
محمد.. مروه اصحي ورانا طياره
مروه .. حاضر هقوم اجهز الفطار والبس
محمد… لاحببتي اجهزي وانا هحضر الفطار عشان بليل نكون في شرم عند علا عشان ماما وحشتيني
مروه.. حاضر
علا وصلت البيت ولاقت اكمل في المكتب
علا… دخلت علي اكمل حبيبي فين ياجماعه
اكمل… وهو بيعدل نظرته 😒موجود ومحدش معبره
علا.. ازي محدش يعبر القمر دا وقربت علا من اكمل واللي قعدت قصاده علي المكتب.. مالك بقي
اكمل.. زعلان منك
علا… مني مقدرش اقوم بس
اكمل.. علي فين
علا… هصلحك تعالي بس
اكمل وعلا طلعوا اوضتهم
علاواكمل في سريرهم..
علا… لسه زعلان
اكمل.. تؤتؤ.. مكنتش زعلان اصلا
علا… ياعني كنت بتضحك عليا
اكمل… اه عشان وحشاني
علا… طب انا قررت اخد اجازه طويله
اكمل ليه انامشتكتش من شغلك بالعكس انا فرحان بيكي
علا.. لا انتم اهم من اي شغل والبركه فيك احسن مني ميت مره وانا شغاله علي حسك
بس انا عاوزه اهتم بالبيبي بالجديد
اكمل.. بفرحه حامل
علا.. هزت راسها بفرحه اه
هنا اكمل حضنها بحبك ياحوريه حياتي
علا.. واناكفايه عندي اني حبيبه الاكمل
عدي السنين واكمل من اكبر رجال الاعمال في السياحه وعلا من السيدات الاعمال اللي حققت نجاح وكملت مسيره والدها في شركاته وشجعت
اكمل… يلا علا… عشان اجتماع الشركه
علا… روح انت انا عاوزه اجهز لعزومه بكره انا مبسوطه اننا كلنا هنتلم مع بعض بابا وماما وحشوني
ومحمدومروه مراته عندهم مؤتمر طبي في شرم انا مبسوطه بلمتنا اوي يااكمل
اكمل… خلاص ياحببتي علي راحتك
علا… متتاخرش بس
اكمل.. اشمعني بقي بوحشك مثلا
علا.. هنا بدلع وهو مسك وسطها وهي حوطت رقبته بدراعتها عندك شك في كده ولا اي
اكمل… طبعا لا عشان انتي كمان بتوحشيني اكتر تحبي تشوفي
علا… اكمل بطل دلع وعلي شغلك بقي
اكمل.. بقولك الاجتماع ممكن يتاخر ساعه اقوليلي الاولاد فين
علا.. في مدراسهم
اكمل… حلو اوي
علا… اكمل بطل بجد مش بهزر
اكمل… ولا انا بهزر دا انا جد جدا وهنا شال علا وخدها لعالمهم الخاص
تمت
النهايه
وتوته توته خلصت الحدوته

نتمنى لكم قراءة ممتعة زوار مدونة كامو الأعزاء
ولطلب اي رواية من اختياركم راسلونا على قناة التليجرام من هنا —-> مدونة كامو للقصص والروايات

أو على رسائل الصفحة الخاصة بالموقع على الفيس بوك من هنا —-> كامو للراوايات والقصص

وللمزيد من الروايات الرائعة يمكنكم تصفح الموقع والبحث عن أي رواية ترغبون بقراءتها من هنا —-> مدونة كامو

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى