روايات

رواية سبب طلاقي الفصل العاشر 10 بقلم آية الريس

رواية سبب طلاقي الفصل العاشر 10 بقلم آية الريس

رواية سبب طلاقي الجزء العاشر

رواية سبب طلاقي البارت العاشر

سبب طلاقي
سبب طلاقي

رواية سبب طلاقي الحلقة العاشرة

ملـك بِـ ضـحـك : اكيـد لازم تمشـي بـِ حـراسـه عشـان زيـن عنـده اعـداء كتيـر واكيـد هيـاخـدوكـي نقطـه ضعفـه
نـور بـِ ابتـسـامـه : مـاشـي يـَ سـتـي يـلا بقـا عشـان اتـاخرنـا اووي
” فـِ بيـت عَلي ”
دخلـت سلمـي بِـ تسحـب وكانـت الانـوار مغلقـه وفـِ ثـانيـه فُـتحـت الانـوار وتفـاجـئت سلمـي بِـ عَلي يجلـس ع الاريـكه وينظـر لهـا بـِ حـده
سلمـي بِـ تـوتـر : عَلي انـت لسـه منمتيـش !!
عَلي بِـ حـده : كُنتـي فيـن ؟!
سلمـي بِـ تـوتـر : منـا قُلتلـك خرجـت اعمـل شـُوبنـج مـع صُـحـابـي
عَلي بِـ بُـرود : بعـد كِـدا ممنـوع تخـرجـي مـن غيـر م الغـداء يتعـمـل
سلمـي بِـ غضـب : لـي شايفنـي خـدامـه عنـدك ؟!
عَلي بِـ بُـرود : بالضبـط كـدا فـَ احسنـلـك تسمعـي اللي بقـولـه احسـن م اعمـل حـاجـه مُـش هتعـجبـكـ
بــقــلــمــي آيـــه الريــــس
وخـرج عَلي مـن المنـزل
سلمـي بِـ غضـب : بقـي انـا خـدامـه ؟! انـا هوريـكـ يـَ عَلي
ثـم اخـرجـت هاتفـها واتصـلت ع رقم و انتظـرت ثم اتـاهـا الـرد
سلمـي بِـ بُـكـاء مـزيـف : الحـقنـي يـَ ** عَلي مـد ايـدو عليـا وبهـدلنـي ……
” عنـد عَلي ”
كـان يجلـس فـِ كافيـه مـع احـد اصـدقـائـه
هـشـام بـِ حُـزن ع صـديقـه : سيبـهـا يـَ عَلي انـت كِـدا بتـدمـر حيـاتـك
عَلي بِـ تنـهيـده : انـا اصـلا نـاوي اطلقـها لانـها متنفعـنيـش بس حـتي لـو طلقتـها ملـك مُـش هتـرجـع
هـشـام : ربنـا هيعـوضـك بـِ الاحسـن منهـا بـس انـت قـرب مـن ربنـا
عَلي بِـ ابتسـامـه خفيـفـه : مـاشـي يـَ هـشـام
” فـِ فيـلا زيـن ”
زيـن بِـ استـغـراب : لا كِـدا كتيـر يـَ مـامـا نـور أت ….
ولكـن قطـع كـلامـه عندما وجـد نـور تـدخـل مـع هـذه الـفـتاه التـي هـزت كيـانـه
زيـن بِـ استـغـراب ولكـن بداخلـه فـرحـه : ملـك ؟!
ملـك بِـ حـرج : اهه اهـلا يـَ زيـن بــاشـا
نـور بـِ ضـحـك : بـاشـا اي ؟! احـنا الوقـتي فـِ البيـت يعنـي امـا تنـاديـلو تـقُـولـي زيـن و بـس مـش كِـدا يـَ زيـن ؟!
زيـن بِـ انتـبهـاء : اه صـح صـح يـَ نـور
مـالـت هُـدي ع زيـن وقـالـت : لا ليـك حـق تحبـها !!
ثـم نظـرت لـه بـِ استـغـراب
زيـن بِـ استـغـراب : مـالـك بتـبُـصـي كِـدا لـي ؟!
هُـدي بـِ استـغـراب : دا انـت بتعـرف تختـار يـَ زيـن ؟!
زيـن بِـ تنهيـده : انـا مـش ذوقـي وحـش للدرجـادي يـَ مـامـا
نـور بـِ غـمـزه : غـريبـه يعنـي يـَ زيـن اول مـره تجـي بدري اهـي صُـدفـه حلـوه انـك شُـفـت ملـك
زيـن جـز ع اسـنانـه وقـال بـِ غيـظ : فعـلا صـدفـه حلـوه
بــقــلــمــي آيـــه الريــــس
نـور بـِ خُـبـث : يـلا يـَ ملـك يـَ حبيـبـتي اتغـدي معـانـا عشـان انتـي مـش هتمـشي الا امـا تتغـدي
زيـن بِـ سُـرعـه : هـي ملـك هتمشـي !!
ملـك بِـ استـغـراب : طبعـاً همشـي يـَ زيـن بــاشـا امـال هبـات هنـا !!
نـور بـِ فـرحـه : يـَ ريـت تبـاتـي
زيـن بِـ لـوم : احـنـا قُـلنـا اي يـَ مـلـك تنـادينـي بـِ زيـن بـس
ملـك بِـ خجـل : حـاضـر
فـِ مـكـان اول مره نروحـه
رحيـم بـِ نـرفـزه : قُـلتـك ميـت مـره ممـنوع خُـروج مـن البيـت
خـديجـه بـِ عصـبيـه : لـي يعنـي شـايفنـي سجيـنه عنـدك شبـه اللي فـِ القسـم
رحيـم بـِ نـرفـزه : قُلـتلـك متجبيـش سيـره انـي ضـابط دي تـاني عشـان محـدش يعـرف
﴿ اه رحيـم ضابـط فـِ المُـخـابـرات الـسـريـه ﴾
خـديجـه بـِ عصـبيـه : وانـا قـرفـت مـن حقـي اخـرج واتفسـح زي كُـل البنـات
رحيـم مسـح ع وشـه بـِ عصـبيـه وحـاول يهـدي مـن نفـسـه وقال :
ديـجـا حبيبتي انتـي عـارفـه انـي بخـاف عليـكـِ صـح
خـديجـه بـِ عصـبيـه : متقـولـش حبيبتي !!
فـِ الـوقـت دا دخـل والـد رحيـم
كمـال : فـِ اي يـَ عيـال صـوتـكـم جـايـب آخـر الشـارع
خـديجـه بـِ حُـزن : خليـه يبطـل تـحـكُـم فيـا يـَ عمـو
كـمـال بـِ نـرفـزه : تـانـي .. تـانـي يـَ رحيـم انـت ميـن عشـان تتحـكـم فيـها انـا بـس اللي اقولـها تعمـل اي ومتعملـش اي
رحيـم مـن شـده عصبيـته خـرج مـن الفـيلا ورزع البـاب خلفـه
بــقــلــمــي آيـــه الريــــس
راحـت خـديجـه فـِ حُـضـن عمهـا وبكـت وقـالـت :
طـالمـا بيحبنـي كـدا مـش راضـي يعتـرف لـي
كـمـال بـِ حـنـان : هيعتـرف يـَ حبيبـه قـلـب عمـك انـا عـارف رحيـم كُـويس وانـا عنـدي طريقـه حلـوه اوي عـشـان يجـيب اخـره
” فـِ مـكـان شـبـه مهـجـور ”
محـمـود : ايـوا يـَ زعيـمـه
شخـص : ………….
محـمـود : اه يـَ زعيمـه البضـاعـه هتـوصـل بكـره
شخـص : …………
محـمـود : مـاشـي يـَ زعـيمـه هنـكـون فـِ انتـظـارك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سبب طلاقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى