روايات

رواية سبب طلاقي الفصل السابع 7 بقلم آية الريس

موقع كتابك في سطور

رواية سبب طلاقي الفصل السابع 7 بقلم آية الريس

رواية سبب طلاقي الجزء السابع

رواية سبب طلاقي البارت السابع

سبب طلاقي
سبب طلاقي

رواية سبب طلاقي الحلقة السابعة

زيـن بِبـرود : و عِـقـابـاً لِـيـكـي هشيل التريقِـه وهترجعي موظفـه فِـ الشـركـه زي كُـل المُوظفـيـن وهيتخِـصـم مِـن المُـرتـب بِـتـاعـك
هـايـدي بِـ صـدمـه : لـي يـَ زيـن بــاشـا كِـدا !!
زيـن بِـ جِـمُـود : اللي قُـلـتُـه يتنفـذ
هـايـدي بِـ حُـزن : حـاضِـر يـَ زيـن بــاشـا
زيـن بِـ جِـمُـود : هسألك سؤال واحد بس يـَ هـايـدي مقبلتيـش البنـت دي لِـي ؟!
هـايـدي بِـ كـُره : يـَ زيـن بــاشـا حـضـرتـك مـش شـايـف منظـرهـا عـامِـل ازاي !! ازاي شـركـتنـا تقـبـل بِـ الاشكـال دي !! دي سُـمعتـها مـن سُمـعـه الـشـركـه وبعديـن اي اللي لبسـاه ع راسـها دا !! واي الفُـسـتـان دا !!
زيـن بِـ غـضـب : من امـتـي واحـنا بنهـتـم بِـ اللبـس اهـم حاجـه الـ Cv بِـتـاعـهـا وهُـو زي الـفُـل ولـو ع اللبـس فهـو لبسـها احسـن مـن الموجُـوديـن فِـ الـشـركـه كُـلـهـم !! كُـويـس انـهـا عـارفـه دِيـنـهـا ومـهـاش عـارضـه جِسمـهـا لِـ اللي يـسـوي و م يـسـواش وانـا عـارف كُـويس انك عـارفـه أنها احسـن مِنـكـ ….. يـلا يـَ مـلـك
واخـذ زيـن مـلـك وراحُـوا ناحيـه مكتبُـه
هـايـدي بِـ غِـل و كُـره : بقـا ع اخـر الزمـن اتهـان بِـ سبـب واحـده متسواش
فِـ مكتـب زيـن
دخـل وقعـد ع الكُـرسـي الخـاص بـه وملـك دخلت وراه وسابـت البـاب نصـف مفتُـوح ووقفـت قُـدام مكتـب زيـن
زيـن وهُـو مُغمـض العينيـن : اقفِـلـي البـاب وراكـي يـَ مـلـك
بصّـت ملـك لِـ زيـن بِـ تـردد ومتحـركتـش مـن مكـانـها
زين فـتح عينيـه وقـال :
مـش انـا قُـلت اقفلـي البـاب وراكـي ولا مسمعتـيـش
بـــقــلــمــي آيـــه الريــــس
ملـك بِـ خُـوف : أصل يعني … هـو …
زيـن : قُولـي يـَ مـلـك فِـ اي ومتخـافـيـش
ملـك بِـ خُـوف : أصل مينفـعـش اقفـل البـاب عليـنا واحـنا لوحدنـا ويعني النـاس تقُـول عليـنا اي
زيـن بِـ ابتسامه : انتـي متـعرفيـش انا فخُـور بيكـي ازاي
ملـك بِـ ابتسامه : شُـكراً
ثُـم قـال لِـ ملـك كُـل التعـليـمات ومـا يجـب عليـها فعلُـه
اسـتـوووووب
Stoooooop
زيـن صـابـر الجـارحـي ← راجـل طـويـل ومـفـتـول الـعـضـلات ، عنـده ٣٢ سنـة عصـبـي وحـاد الطّـباع وحِنيـن مـع اُمـه واُختُـه بـس ، ويمتـلـك شعـر بُنـي غـامـق جـذاب وعينيـن خضـراوان ، يـرث كُـل شـركـات الجـارحـي مـن والـده المُتـوفـي صـابـر الجـارحـي
* بعـد مُـرور اسبُـوعيـن *
كانت ملـك جيـده فِـ عملـها وتُتقنـه وتُـنفـذ اوامـر زيـن
فِـ منـزل عَلي الجبـراوي
كـان يجـلس ع الاريـكـه وينظُـر إلـي الارض
سلمـي بِـ ضيـق : احنا مينفعـش نعيـش بِـ المنظر دا يـَ عَلي
عَلي بِـ ضيـق : ينفـع تِحـلّـي عنـي دلوقتـي يـَ سلمـي
سلمـي بِـ غضـب : لا م انـت مـش متجوزنـي عشـان اعيـش فِـ الكآبـه دي
عَلي بِـ ضيـق : عايزاني اعـمل اي دلوقتـي
بـــقــلــمــي آيـــه الريــــس
سلمـي بِـ غضـب : سيبـك شُـويـه مـن الزفتـه ملـك دي خـلاص راحـت لِـ حـالهـا
عَلي بِـ غضـب : انـا اه كُنـت عـايـز اطلقهـا بـس غلطـت امـا سِبتهـا ، هـي ملهـاش مكـان تُقعـد فـيـه كـان المفـرُوض اوديـها شقـه بـابـا تُقعـد فيها …. يـَ تَـري هـي فـيـن
سلمـي بِـ غضـب : يـَ اخي فكـر فِـ حيـاتـك وسِـيبـك منهـا بقـا
عَلي بِـ هُـدوء : ماشي يـَ سلمـي روحـي شوفـي انتـي هتعمـلي اي
فِـ الشـركـه عنـد ملـك و زيـن
زيـن : عندي مواعيد أو اجتماعـات النهـارده يـَ ملـك ؟
ملك : عنـدك مُـقابلـه مـع الـوفـد البـريطانـي فِـ كـافيـه *** الـساعـه ٥ وكمان سـاعـه عنـدك اجتـماع مـع شـركـه P.G لتخلـيص عُـقـود البيـع والـشـراء
زيـن : تمام
ملـك بِـ صـدمـه : أنـت بجـد هتشتـري شـركـه P.G ؟!!
زيـن بِـ استغـراب : اه فِـ حـاجـه ؟!
ملـك بِـ حُـزن : لا خـالـص مفيـش … هـو هيبقـي فِـ تخـالـط بيـن المُوظفـيـن اللـي هنـاك بيـنا
زيـن : لسـه معـرفـش امـا يبـقي يجـي وقتـها يبـقي يحلـها حـلال
ملـك بِـ حُـزن : تمـام تـؤمـر بِـ حاجه يـَ زيـن بــاشـا
زيـن : كُـوبـايـه قـهـوه مظـبُـوطـه
ملـك حـاضـر

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سبب طلاقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى