روايات

رواية ساحري الفصل السادس 6 بقلم بسملة محمد

رواية ساحري الفصل السادس 6 بقلم بسملة محمد

رواية ساحري البارت السادس

رواية ساحري الجزء السادس

رواية ساحري
رواية ساحري

رواية ساحري الحلقة السادسة

(علشانك ممكن اخبط او ازعق او اكسر) 😂❤
تميم بصراخ على حور : انااا عايز اعرف اي اللي يخليكي تشلفطي وش الواد كداااا
حور: منا قلتلك بيعاكسني الله
تميم و هوا يكاد ينفجر: يعني ملمسكيش
حور: هه ولا يقدر
تميم و هوا يقترب منها بغضب
حور: لاء هتتغابه هتغابه
تميم و هوا يمسكها من هدومها: هتعملي اي يعني
حور: اقسم بالله هقوم نازله دلوقتي مخلصه على صنية الكنافه و مي همني حد ونت عارفني
لم يتمالك تميم نفسه و ضحك بشده على تلك المجنونه
تميم: حور مش كفايه قعده هنا بقا
حور: مش لما نبقي نتجوز
تميم: والله محنا متجوزين
حور: لااااا منا فاقده الذاكره بقا والله العظيم منا فاكره احنا اتجوزنا امتى اصلا

 

ليضحك تميم فهيا حقا لا تعلم متى تزوجت منه
تميم: و المطلوب
حور: هتتقدملي من اخويا من اول و جديد دا اذا كان في قديم اصلا
تميم: بس كدا هكون متقدملك دلوقتي
حور: لاء انت تجيب ورد و الجاتو اهم حاجه و بعدين تيجي تتقدم
……………………………………………………………..
مالك بمرح: ينفع اللي انتي عملتيه دا دا انتي عملتي خريطه في وش الواد
رشا و هيا تذهب: بارد و اصلا ميخصكش
ليجذبها مالك اليه…
مالك بصوت مخيف: مش معني اني بهزر معاكي تتمادي و احب اقولك انك مش هتبقي لغيري ي قطتتي
رشا بتوتر فهيا الاول مره تراه هكذا
رشا: م مالك ابعد عني
ليتركها مالك لتجري رشا على غرفتها
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: : :::::
في الصباح ☀
يارا ل سما: اي دا ي سما اللي على ايدك دا نصيحه مني تروحي تعملي عملية تجميل بدل ما خطيبك يسيبك

 

عمر بتدخل: الشكل مش مهم المهم اني بحبها هيا بحب روحها الحلوه و كفاية انها بتبقي معايا ف الحزن قبل الفرح اللي بيهتمه بل شكل دول ناس مزيفه و مريضه زيك كدا ناس متهمهاش غير المظاهر في ناس كتيره حلوه من برا بس وحشه من جوا
كان تميم يشاهد ما يحدث ب ابتسامه و هوا يتذكر كلام حور له عندما كان وجهه مشوه
تميم في تفكيره: اظاهر ان الاخوات شبه بعض ياريت الناس كلها متهتمش بل مظاهر زيكم كدا مكنش هيبقي فيه اطفال نفسيتهم وحشه بسبب التنمر عليهم….. هه حتي انا مكنتش اتحبست و كنت خايف ل الناس تشوفني و وقفت حالي كدا
مالك: بتفكر في اي يصحبي
تميم: امممم بفكر نمشي البت دي
مالك و هوا يضحك: انا قولت كدا من الاول الغزيه لازم ترحل
ليضحك تميم عليه
تميم: جبت الورد و الجاتوه اهم حاجه
مالك و هوا يضحك بشده: جبتهم جبتهم بس انا عايز اعرف هتتكلم معاه ازاي
تميم و هوا يضحك ايضا: والله منا عارف ي مالك
………………………………………………………………….
حور: بقولك جاي يطلبني منك ي عمر الله متقوليلك كلمه ي سما

 

سما و هي تضحك: معلش ي حببتي اصل عمر ف صدمه دلوقتي.. اصل ازاي يعني جوز اخته جاي يتقدم ل اخته. انا بقول اي
عمر: نا ماشي قبل متجنن منك انتي و هيا
سما: الله ونا مالي ي لمبي
…………………………………………………………
عمر: صحيح اللي بيقولوه دا ي تميم
تميم: ايوا جهز نفسك بقا الساعه 6
عمر: لا حول ولاقوة الابالله
مالك و هوا يضحك: يعيله مجانيين
رشا خلفه: والله محد مجنون غيره
عمر و هوا يضحك: علمت عليك
…………………………………………………….
الساعه 6..
تميم: احم
ليضحك مالك عليه بشده… لينظر له تميم بغضب
تميم: احم كنت عايز اطلب
مالك و هوا يقلد مسرحية سك على بناتك
مالك: قول ي حواش قول

 

ليضحك الكل على مالك…
تميم: مالك سبني اقول ام الكلمتين و نخلص
مالك: طب انا ساكت اهو
تميم: انا انا عايز اطلب ايد
رشا: انا انا انا قول ي تميم قول
تميم: هلاقيها منك ولا من مالك لو سمعت نفس فيكو والله لجري الكلاب وراكم
مالك: اسكتي ي رشا لحسن يعملها والله انا عارفه
تميم ل عمر: انا عايز اطلب ايد حور منك
عمر و هوا يتصنع الجديه: ونا موافق
لتأتي فجأه خالت حور حسنات
حسنات: موافق على اي من غير متقولي ي عمر
…………………………………………………………
احمد: انا هعرف اخد حقي منها و منو ازاي بس الصبر

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ساحري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى