رواية ساحري الفصل السابع 7 بقلم بسملة محمد
رواية ساحري البارت السابع
رواية ساحري الجزء السابع
رواية ساحري الحلقة السابعة
(ونا من حبي عشانك سلمت و قلت تعدي و عادي )
لتأتي فجأه خالت حور حسنات
حسنات: موافق على اي من غير متقولي ي عمر
عمر: دا تميم ي خالتو جاي يتقدم ل حور
(حسنات امرأة كبيره في السن شديده الطباع )
حسنات: ومين قال ان انا موافقه
تميم ب احترام: زي محضرتك عارفه اني متجوز حور اصلا بس حبيت اتقدم ليها ونعمل فرح عشان حور
حسنات: مفيش كلام من دا انت هتطلقها و هي هترجع لخطبها تاني
حور: تميم اهدى
تميم: اقسم بالله يحور اخدك من هنا غصب بس انا مش عايز ازعلك
مالك: يلهوي اي دا جبروت
رشا: هيا طول عمرها كدا
مالك: دي المفروض تبقا اسمها سيأت مش حسنات
لتكتم رشا ضحكتها
بعد مرور بعض الوقت
حسنات :بقولك اي قلتلك هتبقي ليك مش عايزا كلام كتير
احمد: هوا أنا دافعلك فلوس عشان تقوليلي مش عايزا كلام كتير ي تديني فلوسي ي حور تبقا ليا .سلام
ليغلق احمد الهاتف ..
مجهول : هتفضل مستني كدا كتير
احمد:لا طبعا اكيد مش هستنى أنا بس ببعد العين عني عشان لما انفذ …..
حمدي:تنفذ اي ي احمد بقولك اي حور لو حصلها حاجا مش هسمي عليك انت فاهم انا معاك عشان مقدر حبك ليها .سلام
………………………………………….
تميم :أنا هتجنن من الست دي
مالك: أهدى ي تميم خيلتني اقعد خلينا نتكلم
تميم:أهدى اي دي عايزاني أطلق حور
مالك:و ناوي على اي بقا
تميم: والله أنا هستني عمر يتكلم معاها الكلام مجابش نتيجه هخدها و نمشي مش هستني حد
…………………………………………..
رشا: هتروحي فين
حور:مخنوقه مش قادره أنام أنا نازله اتمشى شويه
رشا:ما بلاش ي حور خليكي شويه و هتنامي
حور:لا أنا نازله
لتخرج حور الأنها لا تستطيع النوم
…………………………………………
احمد:خدي نص مليون اهم في ظرف 24ساعه تكون ورقه طلاق حور قدامي
حسنات:24 ساعه مش كفايه ازاي
احمد:ميخصنيش ازاي ال..ليصمت فجاه
حسنات:سكت لي
احمد:اسكتي حور هنا امشي انتي دلوقتي
حسنات:اوعى تأذي حور انت فاهم اشرب من دمك
احمد:أنا جيت جنبها أنا همشي اهو لما تبقي حلالي محدش هيقدر يقولي اعمل اي معملش اي ..سلام
لتذهب حسنات
أحمد بخبث:الو خمس دقايق وتبقي قدامي
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
في الصباح ☀️
رشا بصريخ :تميم مالك عمر
تميم:في اي
رشا ببكاء:حور حور مش موجوده
مالك:أهدى ي رشا هندور عليها
عمر:مش موجوده ازاي
رشا:امبارح قالتلي انها مخنوقه و عايزا تتمشى شويه خرجت وماجتش
كانت حسنات تراقب الموضع …
حسنات:انت ازاي تخطف حور مش قلتلك متلمسهاش
احمد:لا بقولك اي الحركات دي مش عليا فين حور
حسنات: لو ملقتش حور قدامي بعد ساعه انت حر فاهم
لتغلق حسنات في وجهه
بعد مرور ساعات
تميم : يعني اي مش لقينها
حسنات بتردد: أنا عارفه فين حور
تميم بسرعه: فين قوليلي ونبي
حسنات:مع احمد ب بس انا مش عارفه هوا فين
مالك:طب رني عليه ونا اقدر احدد موقعه
لترن حسنات على احمد
احمد:خير طلقتيهم ولا لسا
تميم: مالك أنا همشي ونتا ابعتلي الموقع
حسنات:فين حور ي احمد
احمد:هوا أنا دافعلك عشان تقوليلي كل شويه فين حور
لينصدم عمر من الحديث
سما:أهدى ي عمر
و على الجهه الاخرى
تميم: حد يقعد في المكان ده بردو ي احمد مش لايق على واحد زيك بيبيع مخدرات دا البلويس قالب عليك الدنيا يراجل
احمد بخوف: تميم تميم والله حور مش معايا معرفش والله حور فين
تميم :حد قالك اني بدور على حور أنا بدور عليك انت
بعد مرور بعض الوقت
حسنات :فين حور ي تميم
تميم ببرود:حور ف الاوضه بتاعتي
لينصدم الجميع
حور بحزن:مكنتش اعرف انك بتكرهيني كدا ي خالتو
حسنات: والله عمري ما كرهتك انا عارفه اني طماعه بس والله عمري ما كرهتك ي حور
عمر: حور اجهزي عشان هنمشي من هنا
حسنات:عمر لا متمشيش عشان خاطري
عمر:سمعتيني ي حور يالله
سما: أهدى شويه ي عمر
رشا:انت كنت عارف ي مالك انها موجوده هنا
مالك:لا مكنتش اعرف أنا مستغرب زيك
………………………… ………….
في العربيه
عمر:بس انتو عرفته ازاي أن احمد بيبيع مخدرات
مالك:دا غير انو دافع ل ست سيأت فلوس
حور: شفت امبارح احمد و هوا بيدي ل خالتو. فلوس عشان تطلقني من تميم و لما لاحظت انو شافني غيرت طريقي
تميم:ونا شفته بعد ما اتصل بشخص عشان يقابله كان بيديله مخدرات ونا صورته و سلمته
………………f..B
حور:امممم اممممم
تميم :أهدى أنا تميم
حور :ف فكرتك ه هوا
تميم:متخافيش أنا معاكي
حور: أنا شفت خالتي. و احمد لتحكي له حور ما رأته
ويحكي لها تميم أيضا ما شاهدة
حور: و هنعمل اي هتفضل ساكتين كدا
………. …….B………..,
حور: بس كدا ونتو عارفين الباقي بقا
مالك:وصلنا يالله
عمر:اي رائيك في بيتنا ي حور
تميم:اصدك بيتك
عمر:حاليا بيتنا لما تبقي تتجوز و تعمل فرح يبقا بيتي
ليضحك الجميع عليه
تميم:ماشي كلها اسبوع و نتجوز أنا ونت و كل واحد يبقي لو بيته
مالك:اي انت وهوا ونا كمان عايز اتجوز
عمر ب استغراب: هتتجوز مين
ليذهب مالك أمام رشا و يقول
مالك:تبقلي تتجوزيني ي رشا
رشا: ….لا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ساحري)