روايات

رواية سأظل مالكك الفصل الثاني 2 بقلم دنيا ثروت

رواية سأظل مالكك الفصل الثاني 2 بقلم دنيا ثروت

رواية سأظل مالكك الجزء الثاني

رواية سأظل مالكك البارت الثاني

رواية سأظل مالكك الحلقة الثانية

وقبل ان يكمل جملته رأي المشهد الذي لا اتمني ان يراه احد
رأي حبيبه قلبه واسيره تفكيره وحب حياته غارقه بين الدماء
صقر وقف بذهول ثم عاد بعد عده ثواني
صقر جري عليها : ليليااااان قومي متسبنيش ارجوكي قوومي
وأخدتها وراح المستشفى ( حاولت الانتحار طنت انها ستنجو هكذا)
ودخل إليها سريعا
بسرعه ترولي بسرعهههه مرااااتي بتموت
الدكتور : اي ياستاذ اهدي شويه
صقر بعصبيه جداا مسكه من ياقته : انا مالك المستشفي دي وابقي صقر الالفي اتمني تفهم
الدكتور بخوف شديد : حاضر حاضر انا اسف
ودخلت ليليان العمليات وصقر برا شارد بنفسه
صقر لنفسه : انا ليه عملت كدا ليه ليه اذيتها ليه
عقله : انت متخلف انت عارف انها رفضتك كان لازم تعمل كدا
قلبه : بس انت بتحبها انت بتعشقها متكملش في اذيتها لتخسرها

 

 

وخرج الدكتور
صقر : هي كويسه صح طمني
الدكتور بارهاق : الحمد لله انقذناها بس هي محتاجه راحه وهننقلها غرفه عاديه
ونقلوها وهو راحلاها
صقر دخل عليها ومسك ايديها
صقر : كدا كدا كنتي هتسيبيني انتي حبيبتي والله انا حبيتك من قبل ماتيجي علي الدنيا
وبدأت تفوق
ليليان بتعب : ا ا انت ليه انقذتني
وكملت بعياط : انا كنت عايزه اموت انا بكرهك مش عايزاك
صقر : طب اهدي اهدي ونبي
ليليان بصريخ زقته : ابعد عني ابعد عني مش كفايه حرمتني من امي وأخويه وبابا
وجه الدكتور واداها حقنه مهدئه
وصقر قال للدكتور ياخدها البيت معاه وبالفعل اخدها ونيمها علي السرير ووفر ليها كل ماتحتاجه عشان مرضها ونزل
صقر : ياداده اعملي اكل مسلوق وصحي عشان ليليان وعشان لسه خارجه من تعب ومتسيبيهاش انا هسافر اسبوع وجاي
وبعد كدا سافر وكان مركب كاميرا في الصالون والحديقه وبيتابعها وهو هناك ومر الاسبوع وليليان أتحسنت بس كأنها ميته في الواقع هي اه جسمها موجود بس الروح مش موجوده
ليليان بلا مبالاه : ياداده هو صقر قالك هيرجع امتي
داده :المفروض انهارده يابنتي
في مكان آخر
صقر : الو ياعادل عامل اي
عادل : الحمد لله يابني انت عامل اي
عادل : اتصلت بيك عشان كنت عايزك في موضوع كدا
صقر : عايزني في اي ياصاحبي
عادل : خلينا لما نشوف بعض انت فين
صقر : انا لسه جاي من السفر هروح علي البيت واشوفك بكره
عادل : تمام ياصاحبي مع الف سلامه
……………………….
المجهول1: اي هو فين الزفت ده
المجهول2: لسه راجع من السفر
المجهول 1: عايز اخلص منه بأسرع وقت
المجهول 2 : اصبر الصبر جميل هنخلص منه وهاخد حبيبتي منه

 

 

المجهول 1 : يبني انت حبيتها امتي اصلا
المجهول 2 : حبيتها قبله وأخدتها مني يابن…
………………………….
وصل صقر للبيت والداده فتحتله وطلع الأوضة ولقي ليليان
ليليان بجمود : حمد الله علي السلامه مستغربتش يعني
صقر بعدم فهم : مستغربتيش اي مش فاهم
ليليان : ان واحد مراته حاولت الانتحار وسابها ومشي ولا حتي سأل فيها بس عندي سؤال انت مخفتش انتحر تاني
صقر : لا مخوفتش ياهانم بإمارة فيلم الرعب اللي كنتي بتتفرجي عليه امبارح
ليليان باستغراب : انت عرفت منين
صقر : هتعرفي بعدين وكمل بكل برود انتي هتنامي علي الارض زي مانتي متعوده وانا هنزل اكل واطلع انام بصي انا راجع من سفر ومش ناقص خناق ونزل و سابها
ليليان في سرها : في ستين داهيه
وطلع ولقاها نايمه علي الارض غطاها بشال وحطها علي السرير
ونام جنبها وهي كل ده نايمه نوم زي الدولفين كدا 😂😂
وجه صباح جديد علي أبطالنا المجانين (فرفشة ياجدعان 😂)
صحيت هي في البدايه وحاولت تفك ايديه ومش عارفه لانه محاوطها بايديه بقوه الصقر كدا
صقر : متحاوليش كتيير
ليليان : انت صاحي بقا
صقر: لا بس حسيت بيكي
ليليان : ابعد عني احسنلك
راح قربها منه اكتر
صقر : هتعملي اي
ليليان وهي تايهه في بحور عينيه (الواد قمر ياجدعان🤣)
ا ا ابعد بقا

 

 

وبعد عنها بالفعل وقام ليغسل وشه وخرج الي غرفه ملابسه وجاي يفتح الباب
ليليان : صقر
صقر قلبه دق لان سمع اسمه منها
صقر : نعم
ليليان : انا عايزه اشوف اهلي
صقر : بعدين
ليليان بنرفزه : بعدين ايه انت متخيل يعني اي تخطف اهل واحدة وتجوزها غصب
رجع صقر ليها بعد مارزع الباب ومسك ايديها بقوه
صقر : انا اه خطفت اهلك بس انتي اللي اجبرتيني
ليليان بصريخ : اجبرتك اي انت مجنون انا رفضتك لاني مش عايزاااك افهم بقا
صقر شدها اكثر : انا اتقدمتلك وانتي رفضتيني ومتنسيش ان انتي ملكي ملكي انا وبس
ليليان فكت ايده بصعوبه وضربته بالقلم : انا مش ملك حد ولا هبقي ملك حد افهم انا مش شركه من شركاتك تشتريها زي مانت عايز ولو علي اهلي هعرف هما فين وهمشي من هنا
ونزلت لتحت حتي لا تأخذ صفعه اخري منه
وهو نزل وراها
صقر بصوت عصبي : ليليااان
ليليان وقفت وكانت ترتعش من شده خوفها
ليليان بتمثل القوه : نعم
صقر : انا هورليك اهلك بس بشرط
ليليان باستهزاء : بجد يعني انت عايز تقولي بعد ماعملت كل ده هتورهملي بتهزر ابهرني بالشرط
صقر : اول ماهتشوفيهم هتقولي انك بتحبيني واياكي ثم أياكي تفكري تقوليلهم حاجه او مثلا عقلك يخونك وتقوليلي طلقني لان ساعتها مش عارف هعمل اي
ليليان : تمام انا موافقه بس هشو…
ولن تكمل جملتها الا اذا تتهاطل الرصاصات من كل اتجاه (البيت الدور الأرضي محاوط بزجاج)
صقر باعلي صوت : ليلياااان
وجري عليها واخدت الرصاصه مكانها
……………….

 

 

المجهول 2 : ليه عملت كدا كان ممكن تموت انا بحبها
المجهول1 : اهم حاجه انه مات واكيد حماها أصله بعشقها
المجهول 2 : كتتزفتش تقول كدا قدامي انا حبيتها قبلة وهي ليا
المجهول 1: خلاص مش هقول حاجه المهم تتصل بالمستشفي بعد شويه
المجهول 2 بخبث: طبعا فهمتك عشان اعرف مات ولا لا مات ان شاء الله
المجهول 1 بشر : يارب
…………………..
وهو علي الارض بيتوجع
ليليان قلبها كأنه هيطلع من مكانه : صقر صقر انت كويس
صقر : خلي بالك من نفسك اهلك قريين منك اووي….
واغمي عليه
ليليان اتصلت بالاسعاف وودوه المستشفي واول مادخلت
ليليان : الحقوه بسرعه ارجوكم
وبالفعل دخل العمليات والدكتور خرج
الدكتور : للأسف المريض محتاج دم ضروروي
ليليان : ممكن اتبرع انا
وبالفعل اتبرعتله ولانه كان محتاج دم كتير هي اتبرعت واغمي عليها
وبعد اربع ساعات فاقت
ليليان : انا فين وافتكرت كل حاجه وقالت للممرضه…. فين جوزي لو سمحتي
الممرضه : هو طلع من العمليات بس دخل في غيبوبه وم
ليليان : في انهي اوضه
ودخلت الأوضة عنده
ليليان لصقر : طب ليه عملت كدا انا هعرف اهلي فين دلوقتي وبدأت في البكاء قوم بقا عايزه اشوف اهلي ( قلبها كان مكسور لانه شافه بالحالة دي كانت بتحاول تقنع نفسها انها خايفه عليه عشان عايزه تشوف أهلها مش اكتر لكن في الواقع ان قلبها هو الصادق)
وخرجت وراحت للدكتور
الدكتور : مداط ليليان هو دلوقتي في غيبوبه ومقدرش اقولك هيصحي امتي ممكن يومين او شهرين أو سنتين منعرفش
ومشيت راحت القصر

 

 

ويوم ورا يوم شهر ورا شهر وبعد 6 شهور وهي كانت بتزورو كل يوم كانت بتحاول تدور علي أهلها لكن موصلتش لحاجه وطبعا طول المده دي كانت بتفتكر العذاب اللي عاشته معاه بس نفسها تشوف اخوها وامها ووالدها
وهي في الحديقه بتفتكر
فلاش باااك
محمد والد ليليان : بنتي كبرت وخلاص بقت مهندسه قد الدنيا
ليليان بفرح : انا مبسوطه اوووي يااحلي اب
محمد بجديه : ليليان اوعي تكوني دخلتي الكليه دي عشان قمه والكلام الفارغ ده
ليليان بثبات : بابا انا دخلتها عشان حلمي اللي عايزه احققه حلمي اني اكون مهندسه شاطره وانا حقيقي بعشق الهندسه لا يمكن اخلي عنها
محمد : الف مبروك ياحبيبتي
سماح : لولولولوي
في الواقع
احمد السائق : ياهانم ياهانم
ليليان رجعت. من شرودها : ايه
احمد السائق : انا اسف لو ازعجت حضرتك بس جيت اقول لحضرتك ان العربيه جاهزه
ليليان : اه تمام يلا نمشي دلوقتي
وراحت جابت ورد وراحت لصقر وحطيته في المزهرية
ليليان : يلا يااستاذ صقر قوم انا عارفه انك مش عايز تقوم بس قوم عشان اهلي عايزه اشوفهم وكملت ببكاء قوم عشاني ياصقر ( وكأن القلب كالانسان يشعر بكل كلمه) وفجأه بدا يحرك ايده وفاق
ليليان بفرحه بس حاول تخفيها : صقر صقر انت كويس
صقر : ا انا
واغمي عليه
ليليان بتجري برا الأوضة : يادكتور يادكتور حد يجي يشوفه ونبي
وبعد ماكشف عليه

 

 

الدكتور باطمئنان : ماتخفيش يامدام هو كويس هو رجع للحياه مع انه كان رافض يرجع تاني بس الظاهر انتو الاتنين بتحبو بعض اووي
ليليان باستغراب : مش فاهمه
الدكتور : حضرتك جيتي وكنتي هتموتي عليه وفضلتي تيجي هنا لمده 6 شهور
وهو بردو زعقلي وكان هيخسرلي شغلي يوم ماحضرتك تعبتي ربنا يخليكو لبعض عن اذنك
وراحت قعدت جنبو بعد ساعتين بدا يفوق
صقر : ليليان
ليليان بطريقة عاديه ولكن في قلبها فرح شديد : حمد الله علي السلامه
صقر : الله يسلمك انا هنا بقالي قد ايه
ليليان : خمس سنين
صقر بصدمه : اي
ليليان : متقلقش هما 6 شهور
صقر : طب وممشتيش ليه يعني كان عندك فرصه
ليليان : بصراحه معرفتش اصلي حبيتك
صقر: اه
ليليان : ماتخدش مقلب في نفسك انا كنت مستنياك عشان اهلي

 

 

وفجأه دخل
عادل : الف سلامه ياصاحبي
ليليان بصدمه : عادل
صقر بذهول :………..
( ياترى هما أهلها قريبن فعلا وياترا هي تعرف عادل منين)
(اسرح في بحور عينيكي انتي شمسي ولست قمري لأنك نورتي حياتي)

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سأظل مالكك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى