رواية سأظل مالكك الفصل الثالث 3 بقلم دنيا ثروت
رواية سأظل مالكك الجزء الثالث
رواية سأظل مالكك البارت الثالث
رواية سأظل مالكك الحلقة الثالثة
ياأميرتي ياجميلتي… ياسيده كل النساء.. لا تتركيني في وحدتي.. فالابتعاد عنك ابتلاء…
ليليان بصدمه : عادل
عادل بصدمه : ليليان عامله اي
ليليان بابتسامه : الحمد لله وانت
صقر بغيره حاده : انتو تعرفو بعض منين؟
عادل بضحك : ليليان كانت السكرتيرة الخاصه بتاعتي لما كانت في الجامعه
صقر بحده : اه فهمت تمام تبقي تقولها مدام ليليان لأنها مراتي
عادل بصدمه : ايه بجد
صقر بحده : اه بجد في حاجه
عادل : لا ياصاحبي الف الف مبروك
صقر بثبات : الله يبارك فيك
ليليان : تمام انا هسيبكو وهنزل
صقر مسك ايديها : متغبيش كتيير ياحبيبتي ( لا يعلم أن يوجد عيون تحقد عليه)
ليليان استغربت اصلا : اه تمام تمام انا هنزل
ونزلت وراحت علي الكافتيريا وقعدت تفكر
ليليان لنفسها : ياترا هو بيعمل كدا ليه وليه اتجوزني وكان قصدو ايه لما قال اهلك قريبين منك يارب بقا تساعدني
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
صقر : يلا حصل خير المهم انت كنت عايز اي مني
عادل : كنت عايز اعمل معاك شراكة سمعت انك داخل مناقصه فممكن ندخلها سوا
صقر : اه فهمتك بس هو انا مش هخبي عليك انا مبحبش الشراكه وانت عارف كدا بردو مروان بردك كان عارض عليا وانا رفضت
عادل : يااه مروان هو عامل اي دلوقتي
صقر: بسأل عليه كل فتره وبتصل ليبقي مشغول او مبيردش
عادل: هو لسه بيتعامل بجفاء
صقر: بص هو انا حقيقي بحبه لانه في الاخر والأول اخويا حتي لو مش من نفس الام بس بحبه وعايز اخليه ينزل مصر
عادل : عندي سؤال ياصقر
صقر : اسأل
عادل : هو مش المفروض ان مروان ليه حق في الشركات
صقر باستغراب : وانت ليه بتسأل
عادل بتوتر : ولا حاجه كنت بسأل عادي… . يلا انا همشي وابقي ازورك في البيت وان شاء الله تكون احسن
صقر بغموض وخبث : ان شاء الله مع االسلامه ياصاحبي
(وفي الوقت ده دخلت ليليان)
عادل : مع السلامه ياليليان
ليليان بابتسامه هاديه : مع السلامه خلي بالك من نفسك
ولم تكن تعلم أن هذه الجملة تقطع قلب الاخر كأنها دلقت عليه جردل ماء ثلج
صقر : مش هتروحي
ليليان : لا هقعد هنا
صقر : ليه
ليليان بتمثل البرود : عشان اهلي يلا كل عشان تخرج بسرعه واشوف اهلي
وبالفعل اكل صقر
ومر شهرين وكان في صراع بين عقل وقلب ليليان وجه يوم الخروج من المستشفي
ليليان : يلا البس وانا هقف برا
صقر مسك ايديها : متخليكي وغمزلها
فكت ايديه : انا هقف برا واسأل الدكتور علي كام حاجه
وخرجت وعرفت من الدكتور انه محتاج عنايه
وبالفعل رجعو البيت وهما داخلين
صقر : ليليان عايزه تشوفي اهلك
ليليان بصدمه سيكا : اه
صقر : يبقي تنفذي شرطي
ليليان بحزن وقله حيله : خلاص مش هقول طلقني ومش هقولك حاجه
صقر : لا شرط تاني
ليليان بتساؤل : واه هو
صقر : هتبقي سكرتيرتي الخاصه
ليليان :علفكره انا مهندسه يعني مش سكرتيره واشتغلت مع الاستاذ عادل فتره مؤقته
صقر : براحتك في ايدك تشوفيهم او لا
ليليان : طب ليه مانا محبوسه في البيت
صقر : لا انا عايزك تبقي معايا في كل حته في الشغل في البيت في السفر في كل حته (وقرب منها وشدها لصدره) ها موافقه
ليليان زقته بقوتها : متزفته موافقه هتوريهوملي امتي
صقر: بكره الصبح
الداده : صقر بيه حضرتك كويس
صقر : اه ياداده انا كويس الحمد لله ممكن تقولي لأحمد يجهز العربيه عشان بكره رايحين مشوار
الداده : حاضر يابيه
صقر : اي هتفضلي واقفه كتير
ليليان : وانت مالك أقف زي مانا عايزه
صقر : بصي انا هوريلك اهلك يبقي تعامليني باحترام
وكمل بصوت عالي : مفهوم
ليليان بلا مبالاه : مفهوم مفهوم تمام انا هطلع
وطلعت وهو دخل المكتب وظل ينظر للصورة اللي علي الحيطه
صقر : كل حاجه بتحصل دلوقتي بسببك انت وبس لو مكناش مشينا مكانش ده كله حصل انا بكرهك بكرهك يابابا
فوق في الغرفه
ليليان : ياترى هيوريني اهلي فعلا
قلبها : اكيد ده بيحبك
عقلها : انت اهبل بيحبها ازاي ده اذاها واللي بيحب مش بياذي
قلبها : لا بيحبها
عقلها: لا بيكرها
ليليان بصريخ : بااااس
وهو طلع علي الأوضة من صوتها
صقر جري عليها بنبره خوف علي ملاكه وحبه : انتي كويسه
ليليان : اه اه انا كويسه هدخل اغسل وشي وانام
ودخلت غسلت وشها وراحه تنام علي الارض
صقر : رايحه فين
ليليان : هنام
صقر : من انهارده هتنامي علي السرير
ليليان بتوتر: بس
صقر : خلاص انسي اهلك
ليليان بثبات : انت بتعمل كل ده ليه يعني بص انا عارفه ان الرفض صعب بس انا رفضتك لاني مكنتش بحبك انا كنت في حياتي وكنت عايزه اشتغل
صقر بعد ماقعد علي الكرسي : والله يعني كنتي عايزه تكملي شغل مع عادل مش كدا
ليليان : انا مش بقول كدا انا كنت بشتغل عنده سكرتيره عشان كنت عايزه اكفي دراستي بفلوسي واعتمد علي نفسي
صقر ببرود جدا : اه فهمتك انا طالما عايزه تشتغلي اهي مش بعيده هتشتغلي عندي وبصي انا عايز انام انا خارج من عمليه وغيبوبه وتعب يلا تعالي نامي خلينا نخلص
ليليان : لا انا اكيد مش هنام جنبك اصلا.
صقر راح شدها عليه وضمها بحيث ان شعرها مقابل لانفه
ليشم هذه الرائحه الذي تسحره كل ثانيه بينما هي تحاول الفك ولكن لم تستطع فانها في حضن صقر ونامو بهذه الحاله
وجاء الصباح الذي يحمل المفاجات العديد لكل الابطال
صقر قام الأول واخدت شاور ولبس ونزل وهي قامت ولبست فستان زهري جميل ووضعت من احمر الشفاه قليلا وكانت في غايه الجمال ونزلت
وفطرو وبعد كدا ركبو العربيه
صقر : ليليان
ليليان : نعم
صقر : انتي ليه مشيلتيش الطرحه يعني انا اللي اجبرتك عليها ليه لما دخلت غيبوبه مشيلتهاش
ليليان بارتباك : عادي يعني وبعدين ركز في الطريق
ووصلو المكان
ليليان : انت اهبل صح يعني اكيد اهلي مش هيبقو في البحر
( مكانهم في اسكندرية)
صقر : انا قولتلك ايه لما كنت بين الحياه والموت
ليليان : قولتلي ان اهلك قريبين منك
صقر : المكان اللي احنا واقفين ده هو البحر اللي بتجيله او لما تضايقي وتزعلي وجيتي فيه كذا كبره وانا في الغيبوبه صح
ليليان بعدم فهم : صح
صقر : وانا بقي ياستي كان قصدي ان المكان اللي أقرب الي قلبك هو اللي موجوده فيه اهلك
وأخدتها ووداها عند بيت جنب البحر
صقر : شايفه البيت اللي هناك ده
ليليان : اه
صقر : هو ده اللي فيه اهلك انا جبتهم هنا وقولتلهم انك مسافره في شغل وكنت كل يوم ببعتلهم جواب انك سعيده كأنه منك
ليليان : يعني اي
صقر : يعني مابينتش ليهم خالص ان انتي مخطوفه او هما ليليان يوم ماخطفتك عشان نتجوز وقولتك اني خطفتهم وحتي جبتلك قميص باباكي فيه دم كان كله تمثيل
ليليان بضحك هستيري : ههه هه هههههه
ثم اكملت بصريخ وبكاء وفضلت تخبط علي صدره : طب ليه لييييييه انا عملتك ايه
صقر قلبه كان بيتقطع عليها وصرخ ومسك ايديها : عشان بحبك
ليليان وأكملت بعياط: وانت عرفتني امتي عشان تحبني
صقر بصوت عالي : انا عارفك من قبل ماتتولدي انتي فاهمه يعني اي
ليليان باستغراب : لا مش فاهمه
صقر : هتعرفي كل حاجه في وقتها
ثم اكمل صقر ببرود : تمام عايزه تشوفيهم ولا لا
ليليان بنظره غموض : انا مش فاهماك
صقر : مش لازم تفهميني المهم دلوقتي يلا
ليليان : بس عندي سؤال
صقر : اتفضلي اسألي
ليليان : هو انا هقولهم انك جوزي
صقر باستهزاء : اومال حارسك طبعا هتقوليهم اني جوزك
ليليان بلا مبالاه : طب اتفضل ابهرني بقصه نحفظها عشان نبرر ازاي اتجوزنا
صقر : انا هحكي كل حاجه وزي ماتفقنا لاما والله العظيم هعمل تصرف هيقلب حياتكم كلكم
ليليان بثبات : حاضر حاضر يلا
وراحو البيت وخبطو
وفتح……..
ليليان : انت بتعمل اي هنا
للتوضيح للفصول اللي جايه
( صقر عنده 28 سنه وليليان 23 سنه)
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سأظل مالكك)