روايات

رواية سأحبك بالتاكيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم توتة

رواية سأحبك بالتاكيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم توتة

رواية سأحبك بالتاكيد الجزء الخامس عشر

 رواية سأحبك بالتاكيد البارت الخامس عشر

رواية سأحبك بالتاكيد الحلقة الخامسة عشر

_: اللي مدوراااها … وعاملالي فيها شريفه … طلعت بتجيب عواجيز بيتها … وبعد موت اخوها

خرجت البلكونه جري تشوف ايه اللي بيحصل هيا وعمها

_: اهي خرجت معاه … م تقوليلي أن ليكي في السبعيني بدل م انتي عاملالي فيها المحترمه

هيا وقفت مصدومه بس من اللي حصله لما لقت عمر مسكه خبطه وقعه ع الأرض وطبعا التاني مفيهوش حيل لأي مناهده من الشرب اللي بيشربه ولأنه تقريبا بيتطوح كل شويه من كُتر م هو مش شايف قدامه وقع من خبطه وفقد وعيه

فتحت ميرنا الباب وهيا بتقول لعمر : ايه اللي انت عملته ده يا عمر … انت اتجننت

 

 

 

 

 

 

 

عمر : انتي مش سامعه كلامه

ميرنا : مش مهم كلامه … طول م الناس عارفاني وعارفه أخلاقي يبقى مش مهم … يعني هيصدقوا واحد زي ده وقع من خبطه … اهو كده بقا مش هيسكت خالص … ده الرد ع العبيط بيعمله سيط

عمر : اهو اللي حصل بقا … في حد معاكي جوه

ميرنا : اه … تعالي ادخل

دخلت ميرنا ومعاها عمر لعم هاني

ميرنا : ده يا عمر عمو هاني … قريبي من البلد … وده يا عمو زميلي في الشغل

عم هاني : هو تشرفنا وكل حاجه بس هو مش المفروض متدخليش راجل غريب بيتك

عمر كان هيتكلم بس ميرنا قاطعته

ميرنا : عمو … أنا اه متفتحه وبابا كان مدلعني وكان سايبني براحتي ومعلمنيش الصح والغلط بس انا فاهمه كويس اوي في الأصول وعارفه ايه الصح وايه الغلط وعارفه حدودي كويس اوي وعمري م اتمديت … أنا صاحبتي بايته معايا بس هيا قتيله في نومها فمهما عملت مش هتصحي ولو بالطبل البلدي … وغير كده مبدخلش اي راحل البيت غير وباب الشقه مفتوح … أنا ب ١٠٠ راجل

عم هاني : فخور بيكي يا بنت اخويا … اقدر افهم ايه اللي حصل من شويه ده

ميرنا : ده اللي كان خطيبي … لما أنا فشكلت معاه محبش الوضع وكل شويه يفضحني في كل حته … بس انا عارفه أن مش انفصالي عنه هو اللي خلاه يعمل كده

عمر : اومال ليه بيعمل كده ؟

ميرنا : سها اللي زقاه عليا

عمر : كانت مره وخلاص ليه لسه حطاكي في دماغها

ميرنا : علشان أنا السبب تقريبا في أنها تنفصل عن الشركه

عم هاني : انتي تعبتي في حياتك كتير اوي يا بنتي … مش آن الأوان ترجعي معايا بقا وتشوفي بقية عيلتك

 

 

 

 

 

 

ميرنا : أنا نفسي جدا في عيله ومفتقده الشعور ده بس انا لو روحت معاك هتكون زياره وهرجع هنا تاني … لان هنا حياتي وهنا استقراري … وانا بجد عايزه اعرف كل حاجه عن عيلتي وايه اللي حصل خلاكوا تتفرقوا

عم هاني : اللي يريحك … هتعرفي كل حاجه في وقتها إن شاء الله … بس صحيح فين اخوكي

ميرنا بحزن وعيون مدمعه : الله يرحمه

عم هاني : مات !!

ميرنا : من شهر لسه

عم هاني : لا حول ولا قوه الا بالله … البقاء لله … لو كنت اعرف كنت جيت وقفت معاكي

ميرنا : حصل خير

عم هاني : يلا استأذن أنا بقا

مشي عم هاني وفضل عمر مع ميرنا

عمر : فطرتي ولا لسه

ميرنا : لا انا كنت لسه صاحيه وبعدين مليش نفس

عمر : ازاي ملكيش نفس يعني … أنا هنزل اجيب ساندوتشات حالا علشان تفطري

ميرنا : عمر … ممكن اسالك سؤال

عمر : اسالي علطول من غير ممكن

ميرنا : انت ليه واقف جنبي كده … ومهتم إذا كنت كلت ولا لاء … نمت ولا لاء

عمر : افهم من كده انك متضايقه

ميرنا : لاء طبعا انت بتقول ايه … أنا بس بسألك … لانك مش مضطر لده

عمر : مش عارف … صدقيني أنا معنديش اجابه … بس كل اللي عارفه أن ده مريحني

مشي عمر وهيا ابتسمت تلقائي ودخلت لنيره تصحيها

ميرنا : نيره … نيره … ده انتي قتيله … أنا عارفه هصحيكي ازاي

جابت ازازة مايه وغرقتها بيها

نيره : ميين ؟

ميرنا : الملامين … يا روقانك ي شيخه الواحد من خبطة باب بيقوم وانتي لو السما انطبقت ع الأرض مش هتقومي

 

 

 

 

 

نيره : أنا عايزه انام والله … سيبيني دلوقتي

ميرنا : هتنامي وانتي غرقانه كده

نيره : هيييح … اديني قومت … عايزه ايه بقا

ميرنا : قومي علشان تفطري معانا

نيره : معاكوا ؟

ميرنا : عمر بره

نيره : هو كل يوم يجيلك … من ساعة موت اخوكي

ميرنا : كتير خيره والله

نيره : الصدر الحنين

ميرنا : قومي يا لمضه وملكيش دعوه

بعد اسبوع

عمر : مش ناويه ترجعي الشغل بقا

ميرنا : هرجع إن شاء الله … أنا لاحظت انك مهما شغلك اوي … انت ليك واسطه هناك في الشركه … ولا ماسك ذِله ع المدير

عمر : لا مش كده … بس انا بروح عادي جدا بعد م بسيبك

ميرنا : بتروح متأخر … المدير مش بياخد باله

عمر : لا … مبياخدش باله

ميرنا : ولو خد باله انت كده هتتأذى وهيكون بسببي

عمر : متقلقيش … أنا عارف انا بعمل ايه

ميرنا : علفكره انت برضو مش مت….

 

 

 

 

 

 

 

عمر : مش متضطر اجي اشوفك يوميا واتطمن عليكي … عارف … بس سبق وقولتلك أنا كده مرتاح

ميرنا : بس لو اتاذيت في شغلك مش هترتاح ولا أنا هرتاح

عمر : ميرنا … لو انتي مش عايزاني اتطمن عليكي يوميا قوليهالي صريحه من غير مقدمات

ميرنا : لا طبعا مش ده قصدي … بس لازم اكون حاطه في دماغي اي اعتبار لاي حاجه ممكن تحصل … أنا اصلا مستغربه ايه اللي يخليك تروح شغلك متأخر وتيجي تشوفني كل يوم وانت مش مضطر

عمر : احم … مش جايز بحبك

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سأحبك بالتاكيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى