رواية زين وشمس الفصل الثاني 2 بقلم نادية مصطفى
رواية زين وشمس الجزء الثاني
رواية زين وشمس البارت الثاني
رواية زين وشمس الحلقة الثانية
شمس واقفه ف الجنينه
فلاش باك
شمس.بابا اكيد زين عرف كل حاجه
وليد اه يابنتي عرف .عاصم قالوا كل حاجه
شمس.متاكد يابابا زين لازم يعرف كل حاجه من أولها كده
وليد.يابنتي عرف ماتقلقيش نفسك وبعدين ف عروسه قمر كده تبقى خايفه
شمس بلطف . ولله ما في قمر غيرك
ودخلت لفريده
فريده .اخيرا هشوفك عروسه يا احلي عروسه انتي
شمس . عقبالك ياروحي
فريده.ان شاء الله.بس مالك حساكي مدايقه
شمس.مش مطمنه سالت بابا زين عرف ولا لا
فريده.امم وقالك اي .
.اه عرف
فريده . خلاص يبقى اكيد عرف
شمس.واي اللي يخليه يقبل بوحده زيي انتي عارفه زين عايش حياته بالطول والعرض وقدامو بنات الدنيا كلها
فريده.ماهو دول آخرهم نز*وه ياشمس
ونرجع من الفلاش باك
فضلت قاعده مكانها والجو كان بيمطر جامد وسقعه
وعند زين
زين الجو بيمطر والمقرفه دي تحت يلا خليها تمو*ت واخلص منها
وفضلت شمس تحت طول الليل……وتاني يوم صحي زين يدور عليها
زين.ياربي انا ناقص قرف راحت فين دي
وافتكر أنها كانت ف الجنينه
زين.معقول لسه بره خرج الجنينه ولقاها نايمه ع الأرض وجسمها عمال يترعش جامد وراح بص عليها لقه حرارتها عاليه جدا
زين . شمس شمس اصحي وهي مش بتصخى وعماله تترعش جامد
زين.قومي يا شمس انتي كويسه
وهو ماكنش عارف يعمل اي شالها ودخل جوه جاب هدوم ليها وغير ليها بدل هدومها اللي كانت مبلوله بسبب المطر.وكلم الدكتور وكان الدكتور صاحبه وجالو البيت
مراد .اي يابني ده كان فرحك امبارح اي يشقي عملت اي في البت خليتها تعبت كده
زين.مش وقته اخلص يلا شوف مالها
وبدأ يكشف عليها ولسه هيحط السماعه عليه عشان يكشف
زين .اياك تعريها اسمع فوق الهدوم
مراد.اي يبني ف اي
زين .سمعت بقولك ايه
مراد.خلاص ياعم ماتزقش حط ليها انت السماعه وانا خلف وشي
زين خد منو السماعه ف سره مش ناقص فضايح ويشوف القرف
مراد اي ده البنت واخده نزله برد جامده اوي لازم تمشي على العلاج ده ومحتاجه اهتمام جامد
زين.تمام يامراد شكرا
مراد بخبث.بس ماكنتش اعرف زوقك حلو كده دي شبه الملاك
زين .امشي يامراد يلا
ماشي يا زين وكمان بتغير
زين .بعصبيه امشي يلا
مشي مراد ..زين بص على شمس فاكرينك انك حلوه مايعرفوش اللي فيها ..وراح يجيب مائه واداها العلاج
زين.ناقص قرف انا ….وهي فاقت وسمعتوا وعيطت
وعمل ليها اكل عشان تاكلو
زين.انا اشتغل للمقرفه دي كمان
وقرب منها وبدأ يأكلها وهي كلت ونامت عشان تعبانه اوي
فضل قاعد جنبها لحد اما لقه نفسه نام حبها
تاني يوم..
صحيت ولقت نفسها ف حضنو
شمس ف سرها لو صحي ولقني في حضنه هيفضل يزعق ويهين فيا وانا مش قادره استحمل بصراحه
قامت بعدت عنه ودخلت تاخد شاور ونسيت تاخد هدوم لفت الفوطه عليها ..وهو كان صحي
لو عايزني اكمل عايزه اكبر تفاعل عشان اطول البارت التالت
شمس بكسوف .معلش انا افتكرتك نايم
زين . خلاص يا ختي ماهو مش من حلاوتك هبصلك
بصت ليه وفضلت تعيط وهو خرج من الأوضاع
وبعدها راح قابل بنات صحابه وبعدها راح لابوه
عاصم.خارج تالت يوم جوازك لي يزفت
زين.جواز اي وقرف اي
عاصم.زين احترم نفسك
زين.قولت لي اتجوزها عشان ليك فلوس عند ابوها وعشان تضمن الفلوس دي لازم اتجوز منها وسمعت كلامك وانا شايف انها قمر وبدر منور لقيتك عارف انها مقرفه
عاصم زعق فيه ومشاه من الشركه وادالو شنطه يديها لشمس
وزين راح كمل سهرته مع البنات اللي يعرفهم لنص الليل
ودخل البيت وهو سكران وهي اتخضت
شمس زين انت بأقرب لي…..
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زين وشمس)