روايات

رواية زين ليل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أميرة جمال

رواية زين ليل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أميرة جمال

رواية زين ليل البارت الثاني والعشرون

رواية زين ليل الجزء الثاني والعشرون

رواية زين ليل
رواية زين ليل

رواية زين ليل الحلقة الثانية والعشرون

زين اخد مراد واتحركوا على المستشفى علشان يجيبوا فاطمة ونادين وندى
فين ليل يازين
مش عارف ياامى
ضيعتها من ايدك يازين
والله ابدا انا حبيتها
طيب هى فين
مش عارف
ياماما انا حكتلك اللى حصل كله زين مالهوش ذنب بيدور على ليل فى كل مكان ده كان كلام نادين علشان تهدى الموقف
بس هى عارفه انه خانها يابنتى وده هيتعبها أكبر
ان شاء الله ياماما هيلاقيها وتعرف الحقيقة
مراد بجدية طيب ياجماعه ده مش وقته احنا لازم نروح الفيلا علشان لو خطف بسبب فلوس نلحق نعرف ونتصرف
زين بحزن ياخدوا اللى هما عايزينه المهم ماياذوش ليل
ياااه يازين اخيرا ياابنى حبيتها
حبيتها من زمان اووى ياامى من اول نظرة كمان وكان نفسي تحبني ربع حبى ليها
صعابه عليا ليل متجوزة حمار
انا حمار ياست الكل
لا ياحبيبى وغبى كمان ماشاء الله
ليه يعنى
انت كل ده مستني ليل تحبك اذا كنت انا الست الكبيرة فهمت حبها ليك وانت مش بتفهم خالص
بجد زين كان بيتكلم بسعاده
ايوه يااخويا بجد كفاية إن الجواز ماكنش بجد
زين بص بصدمة وهو بيحاول يستوعب ان والدته عارفه

 

 

 

ماتستغربش يابنى انا مش علشان كبرت يبقا ماليش قيمة
ماحدش يقدر يقول كده ياامى
طيب يلا بينا دلوقتى المهم ليل
ندى كانت طالعة بالراحة بعد ماسمعت كلاامهم
رايحة فين ياندى كان صوت مراد
ماشية انا كده عملت اللى عليا
لا انتى هتفضلى معانا خلص كلامه وكانت نادين بتخبطه بدراعها فى جنبه ومراد ابتسم على غيرتها وهى كانت بتطلع دخان
زين قطع كلامهم انتى هتبقى معانا ياندى ومشكلتك هحلهالك اطمن بس على ليل وكل حاجه هتبقى تمام والكلام انتهى على كده يلا كلكم على تحت وانا هسند امى وانزل وراكم لازم نكون كلنا فى الفيلا وماينفعش نضيع وقت اكتر من كده
كلهم نزلوا تحت وركبوا عربية زين ومراد واتجهوا للفيلا
أميرة جمال💚
ساعه متواصلة وهم فى الفيلا على اعصابهم ومافيش جديد وزين هيتجنن
زين بيه
ايوه يازينه
نجاة هانم مرات عم ليل عايزه تقابلك
مش وقته يازينة
لاوقته ولازم يابنى حقك عليا انى دخلت بس ماينفعش يتأخر
اتفضلى انا آسف لكن مشغول جدا
مشغول ب ليل
انتى عرفتى ازاى
جاية علشان تلحقها يابنى بس توعدنى قبلها
اوعدك بايه
ماتاذيش هشام ابنى
زين بعيون حمر من الغضب هو اللى خطفها
ايوه
انا مش هرحمه
أرجوك يابنى انا ام
حاضر هحاول
اوعدنى
اوعدك لو بمزاجي مش هأذيه
تمام انا سمعته وهو بيتكلم فى التليفون مع حد وبيقوله
فلااااش بااااااااااااك
هى وصلت

 

 

 

………
عاملة ايه
……….
حاسب عليها دى عاملة عملية
……….
اه بالظبط تاخد علاجها وتأكل كويس
……….
عنها ماطفحت
……….
تعيط تتفلق المهم ماحدش يقرب منها
……….
نص ساعه بالظبط واكون عندك واخيرا ليل هتبقا ملكى
باااااااااااك
طيب هو فين
ماعرفش والله يابنى ده اللى سمعته بس ماجابوش سيرة المكان اتصرف يابنى والحقها قبل مايأذيها
وبعدين يازين هتعمل ايه كانت فاطمة بتوجه كلامها لزين وهى قلقانه
هرجعها لازم ترجع قبل مايعمل فيها حاجه اتصلى بحسن يامراد دلوقتى حالا
مراد حاضر وهو بيخرج تليفونه يرن على حسن
زين وهو موجه كلامه لنجاة موبايل هشام معاه
اكيد يابنى مش بيسيبه ابدا
طيب كويس
مراد موجه كلامه لزين حسن معاك
ايوه ياحسن هبعتلك رقم تليفون تشوفلى مكانه فين بسرعه علشان الحق ليل
عرفت مين اللى خاطفها
اه عرفت المهم دلوقتى الرقم قبل مايأذيها
تمام قول
01……….
تمام دقيقة وهبلغك
تمام فى انتظارك
أميرة جمال💚
لو سمحت
عايزه ايه
ادخل الحمام لو امكن
ماينفعش افكك
بقولك هروح الحمام بس
تمام تعالى وفكها
تاليا اتلفتت واخدت حديدة على الارض وضربت الحارس من ورا واول ماوقع على الارض اخدت المفتاح من جيبه وهى بتجرى علشان تفتح الباب
ليلى موجه كلامها لتاليا يلا فكينى بسرعة
سورى ياطنط مش فضيالك

 

 

 

انا اللى قايلالك على الخطه ياتاليا
تاليا بلا مبالاه وانا اللى نفذت وشاورتلها وخرجت وقفلت الباب وراها
أميرة جمال💚
ايوه ياحسن
مكان التليفون ده فى مخزن قديم على الطريق الصحراوى بالظبط عند………….
تمام سلام وطلع يجرى على العربية ومراد وراه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زين ليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى