رواية زينب الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هي جنته
رواية زينب الجزء الخامس والعشرين
رواية زينب البارت الخامس والعشرون
رواية زينب الحلقة الخامسة والعشرون
زينبةشافت خالد ونورهان وهما في حضن بعض
زينب : ايه داااا لا والله
خالد لما شاف زينب انخض وساب نورها
فوقعت علي الرض
خالد: زينب هي كانت ….
زينب : هشش تعالي كدا شويه
وراحت وقفت جنب نورهان
نورهان : ااااه زينب متفهميش غلط
زينب وهي بتلف حواليها وبترفع حاجبها
وماده بوزها : لا ياختي مش هفهم صح هاتي
ايدك وانا اللي هوقفك ياعسل
ومسكت ايديها وشدتها جامد ايوا كدا
كويس خلي بالك المره الجايه لتكوني علي
السلم ومحدش يلحقك لا خالد ولا غيره
والمره دي ممكن تقعي علي وشك الجميل دا
( ومسكت وشها ) فيتشلفط ولا علي دراعاتك
البيضه الحلوه دى ( ومسكتها من دراعه)
فينكسر ولا تتشعلقي من شعرك السايح النايح
دا ( ومسكت شعرها ) فيتنتش ( بت بيتك هو
انتي ايه شريره ) مش بفول عليكي ابدا والله
بس خايفه عليكي
خالد شاف منظرها وهي وبتتكلم وحركاتها
كان بيضحك ضحكات مكتومه
وانت يلا ياخلوده ياحبيبي ومسكت في دراع
خالد وشدته
وبعد خطوتين رجعتلها تاني
ياجميله الجميلات ياريت مشوفش درعاتك
تاني ولا شعرك طول مانتي هنا خافي عليهم
وطولي لبسك شويتين ماشي ياحلوه
نورهان : يامامي خالد شوفت مراتك قالت ايه
خالد رفع اكتافه ومد بوقه بمعني مقدرش
اتكلم وانتي حره
زينب مسكت ايد خالد وطلعته وطلعت وراه
وهي بترمي لنورهان نظره مرعبه
بعد ما طلعو من غرفتها
خالد: هههههههههههه ايه يابنتي دا البنت كان
فضلها شويه ويغمي عليها
زينب: صعبانه عليك ياعسل
خالد: بعد اللي عملتيه فيها ههههههه الصراحه اه
زينب : احسن تستاهل دا اللي يبص لحبيبي
بعين ابصله بإتنين وكمان مكنش ينفع تلمسها
كنت سيبها تقع
خالد: مش بقصد والله انا فجأه لقيتها بتقع
عليا. بس ايه العسل دا كله يابنتي انا كنت
هموت علي نفسي من الضحك جوا ينهاري
حبيبي عسل مسكر ياناس وحضنها
زينب: خالد احنا في الطرقه مينفعش
خالد: ماشي ياقلبي تعالي
ولما دخلو غرفتها ولسه ها يقرب
: انتو بتعملو ايه
خالد وزينب انخضو : ليان
زينب : مفيش ياحبيبتي
خالد ليان بتعملي ايه هنا
ليان : رجلي بتوجعني وعايزه انام مع زوزو
خالد: مينفعش تعالي اوديكي غرفتك
ليان: لا عايزه انام مع ماما🥺🥺
زينب: سيبها بالله عليك ياخالد وراحت عندها
قعدت تبوس فيها وتزغزغها وتلعب معاها
ودا وخالد واقف بيتفرج 😢😢😢: اه يابنت ال …
ليان تعالي نام معانا يابابا
خالد راح هو كمان حضنها ونامو هما الثلاثه
تاني يوم الصبح علي الفطار
زينب : خالد هروح الجامعه النهارده وماما
وداده سعاد هيخلو بالهم من ليان وكمان عمر
معاها مرضاش يروح ويسيبها
آسر: ههههه اه ماهي تخصه
خالد: يعني ايه تخصه
آسر: متشغلش بالك المهم عايز اقولكم حاجه
ام زينب: خير ياحبيبي
آسر: ماما الشقه دلوقتي جاهزه والعروسه
موجوده ممكن نروح نتقدملها ونخطبها ولا عندك رأي تاني
ام زينب : رأي تاني دا يوم المني اني افرح
بيك يآسر انت خدت رأيها الاول
آسر: ايوا اخدت رأيها بس أنا مشوفتش وشها
لما نزورهم ابقي اشوفها في الرؤيه الشرعيه
بقي نفسي اشوفها يابوحه
ام زينب : هتشوفها ياحبيبي خلاص خد رقم
ابوها وحدد معاه موعد وشوف الوقت اللي
يناسبه ويناسب خالد
خالد : اي وقت ياماما يناسبهم هيناسبني
ام زينب : ربنا يباركلك ياخالد ويسعدك
خالد : ياماما انتو بقيتو عيلتي وآسر اخويا
ربنا يفرحه ويتمله علي خير والفرح عليا ياسيدي
آسر : حبيبي ياخالد منحرمش منك ابدا
خالد: يلا عشان اتأخرنا علي الشركه هي نورهان فين صحيح
زينب: وانت بتسأل ليه ان شاء الله
خالد: اي يازوزو دي بنت عمتي ولازم اسأل عنها
زينب وهي زعلانه وتشور بإيدها : اهي فوق
نايمه تحب اصحيها
خالدوهو بيبتسم : لا متصحيهاش وراح عندها
وباس خدها ومشي
زينب وشها جاب ألوان وخبت وشها بإيديها
آسر: نيالو يارب اوعدنا
خالد شد آسر ومشي عشان عارف ان زينب
محرجه جدا من اللي عمله
طلعت تلبس وهي مكسوفه ووشهها احمر
وفي لحظه افتكرت انها قافله علي نورهان
بالمفتاح عشان متطلعش وخالد هنا
فتحت الباب لقت نورهان قاعده علي السرير
ومربعه رجليها وأول لما شافتها وقفت
نورها : هو انتي مفكره باللي بتعمليه دا مش
هعرف اوصله يعني الراجل بيخضع لاي بنت
جميله وحلوه ودلوعه وشيك وريحتها جميله
وطبعا الحاجات دى مش فيكي خالص لا انتي
حلوه ولا دلوعه ولا شيك بالعكس لبسك كله
مقفول وطويل والراجل مبيحبش دا
زينب وهي بتضحك: وايه اللي عرفه ان دا
اللي بيحبه خالد لو هو كان عايز الحاجات دي
كان شافك من قبل كدا ما كنتي دايما قدامه
بصي يا نورهان عارفه الراجل عايز ايه عايز
الحب والحنان والاحترام والدين ومفيش
مانع من الحاجات اللي قلتي عليها دي
نورهان قعدت : من بحبه من قبلك وكنت
بتمني يشوفني
زينب : ومشافش هتعملي ايه هتفضلي تجري
وراه وتنزلي من كرامتك وكبريائك علشان مين
واحد مش حاسس بيكي بالعكس حاسس انك
عبئ علبه بحبك دا انا بنصحك لله غيري من
نفسك لله وربنا هيرزقك بأفضل من خالد مية
مره انتي فعلا بنت جميله وشيك بس للاسف
انتي بتستغلي النعم اللي ربنا اعطهالك غلط
ربنا انعم عليكي بشكل جميل وجسم عشان
تشكريه وتحافظي عليه للي يستاهل الجمال دا بالحلال
نورهان وهي بتبكي : زينب طب اعمل ايه انا
بجد كتير بقرف من نفسي ومن شكلي
ومن حياتي كلها وببقي مخنوقه من كم
المعاصي اللي بعملها
زينب اخدتها في حضنها : اولا استغفري ربنا
كتير وصلي متسيبيش ولا فرض وخليكي
قريبه من ربنا وشوفي امرنا بإيه واعمليه
ونهانا عن ايه وابعدي عنه
نورهان: طب ممكن ربنا يقبل توبتي
زينب : ربنا قبل توبة اللي قتل ٩٩ نفس مش
هيقبل توبتك والتائب من الذنب كمن لاذنب له وقال تعالي
وَهُوَ الَّذِي يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ وَيَعْفُو عَنِ السَّيِّئَاتِ وَيَعْلَمُ مَا تَفْعَلُونَ الشورى /25.
وقال تعالى: قُلْ يَا عِبَادِي الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ الزمر/53.
نورهان وهي بتبكي بكاء هستيري : يارب
سامحني وتب عليا واغفرلي
زينب سابت نورهان ورتحت كليتها وطلعت
علي الشركه خلصت شغلها مع خالد وآسر اتفق
مع ابو سهر عشان يروح يتقدم لها وفعلا
اتقدم واتفقو علي ميعاد للفرح ويكون فرح
اسلامي النساء في قاعه والرجال في قاعه
وخالد كان عامل مفاجأه لزينب
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زينب)