رواية زينب الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم هي جنته
رواية زينب الجزء الثالث والعشرين
رواية زينب البارت الثالث والعشرون
رواية زينب الحلقة الثالثة والعشرون
غيث: أنسه زينب ممكن اتكلم معاكي كلمتين
زينب : اتفضل بس بسرعه عشان مستعجله
غيث: طب ممكن نروح مكان نقعد فيه عشان اعرف اتكلم
زينب: طبعا لأ مينفعش ازاي اقعد مع حد
غريب عني لوحدنا في ايه يأستاذ عند حاجه
ضروريه قولها معندكش همشي
غيث بغضب شديد : حد غريب اومال اللي بت…
مروان: غيث غيث
مروان اخده علي جنب خالد ويونس جايين
هنا دلوقتي
غيث: ليه
مروان مش عارف يونس اتصل عليا وقال
استناني انت وغيث متمشوش عشان هيعدي
علينا هو خالد ورايحين مشوار
مروان راح لزينب : اسفين يأنسه زينب بعد اذنك
مشو هما الاتنين بعيد عن زينب وزينب
مستغربه هو غيث كان عايز يقول ايه
وصحباتها مستغربين هما كمان
مها: في ايه يازوزو هو كان عايز ايه
سهر: باين عليه مش متزن
فرح : الله اعلم يابنتي يمكن كان في حاجه
ضروريه وعلي العموم ربنا يساهلو
خالد وصل هو وياسين شافهم مروان راحلهم
مروان: خير يايونس في حاجه
يونس اركبو عربياتكم وتعالو ورانا انت وغيث
مروان : حاضر
خالد نزل لزينب وهي او لما شافته استأذنت
من صحباتها وراحت عندو: معلش يونس
راكب جنبي تعالي اركبي ورا
زينب : لا عادى مفيش مشكله
اخد منها الكتب وفتح لها الباب وركبها
واعطاها الكتب
ودا تحت انظار ونار غيث اللي مسك ايد
مروان وقاله: شوفت بنت ال…. اللي بقولها
نتكلم لوحدنا كلمتين بتقولي مقدرش اقعد مع حد غريب وهي
مروان: غيث اهدي في ايه لو يونس اخد باله
والله لهتزعل اوي ومش هقدر اكلمه
وصلو الفيلا ويونس كان مستغرب من وجود
زينب وكان متضايق جدا من صاحبه وخايف يظلمه
ونزلو كلهم ودخلو
خالد: آسر فين ياداده
سعاد: في الاستراحه يابني
خالد: معلش ممكن تنادي له
سعاد: حاضر
خالد: اتفضلو اقعدو زينب لوسمحتي اعمليلنا قهوه
زينب : تحبوها ايه
يونس وهو بيظن انها بتشتغل هنا : خليها وسط
خالد وهو بينادي علي ليان : لي لي ليان
ليان وهي بتجري عليه : خالد جه خالد جه
وحشتني اوي ياخلوده
خالد وهو بيحضنها وبيبوسها : شوفتي مين
عندنا بصي كدا
ليان : يونس هيه ( طلعت تجري عليه
وحضنته وحشتني خالص خالص يايونس
جبت هديتي اللي قلتلك عليها )
يونس وهو شايلها: وانتي كمان وحشتيني
اوي ياليان ايوا ياستي جبتلك هديتك هاجيبها
واجيلك المره الجايه
ليان : ماشي مين دول
يونس : دا اخويا مروان ودا صاحبه غيث
زينب جايبه القهوه وجايه
ليان : ماما حبيبتي انتي جيتي امتي
زينب هحط اللي في ايدي وهقولك ياقلبي
والكل اول لما سمعوها بتقول ماما بقو يبصو
لبعض بنظرات استغراب وصدمه
زينب حطت اللي في ايدها وشالت ليان اللي
اتعلقت برقبتها وقعدت تبوس فيها
ليان: ماما انا بحبك قوي
زينب وانا بموت فيكي يانور عيني
بعد اذنكم هطلع انا عايز حاجه تانيه ياخالد
خالد: ايو يازينب اتفضلي اقعدي ليان روحي عند ايه وعمر
ليان : حاضر ياخالد
آسر دخل وسلم عليهم :السلام عليكم
الكل وعليكم السلام
غيث اول لما شافه بص لمروان بنظره معناها
هو دا الشاب اللي وصلها
خالد : اتفضل اقعد ياآسر
ياجماعه الكل مستغرب اللي مستغرب من
وجود اسر وزينب واللي مستغرب من وجود
يونس ومروان وغيث
انا جمعتكم النهارده عشان اعرفكم ببعض اولا زينب دى تبقي مراتي
الكل 😱😱😱😱 نظراتهم بقت مرعبه وهما
بيبصو لبعض والاخص غيث
خالد: ودا آسر اخوها
يونس: وانت معرفتنيش ليه من اول يوم
خالد: كنت عايز اقولك بس لما جيت اعرفها
ليك بس للاسف زينب محبتش تقول عشان
الاحراج وكدا ويبقي التعامل معاها عادي
بدون رسميات
يونس: الله يسامحكو
غيث حط راسه في الارض ومشبك ايديه في بعض
خالد: ايه يا غيث مش هو دا الشاب اللي
شوفتها راكبه معاه
غيث وقف وهو حاطط راسه في الارض:
أنا ..أنا أسف يا خالد بيه أنا أسف يا مدام
زينب انا أسف اني ظلمتك وظنيت فيكي ظن
السوء سامحيني بالله عليكي
زينب: ربنا يسامحنا كلنا بس ياريت تتبين قبل
متظلم حد وإلا رمي المحصنات
خالد: انت مكنتش تعرف وانا مسامحك
غيث ودموع الندم نازله : انا بعتذر منكم
يجماعه وانا معتش هقدر اجي الشركه تاني
خالد: ليه ياغيث خليك في الشركه وخلاص
الامور بقت واضحه
يونس: سيبه ياخالد كدا احسن ليه
خالد: خلاص اللي انت شايفه
غيث: استأذن انا
مروان: وانا كمان ماشي يايونس بعد اذنكم
خالد فرح ان غيث مشي لانه كان حاسس انه
معجب بمراتو وكمان اكتشف انه هو اللي بعت
الايس كريم لزينب فخروجه من الشركه ريحه جدا
خالد: اتفضلي انتي يازينب
وقعدو الشباب مع بعض واتغدو ويونس كان
فرحان ان خالد لقي بنت زي زينب وام لليان
طلع خالد بالليل لزينب وخبط عليها ودخل
خالد: قاعده بتعملي ايه
زينب: مفيش كنت بذاكر
خالد: ممكن اقعد معاكي شويه
زينب: اتفضل اقعد في حاجه
خالد: كنت بس عايز اقعد ونتكلم زى زمان
واحس اننا اصحاب
زينب: في حاجه مضيقاك
خالد: في حاجات بس للاسف مش بعرف اتكلم
زينب: طب قول وانا هسمعك
خالد : نفسي ترجعي زينب اللي كانت روحها
حلوه ومرحه وبتحب الضحك والهزار لاني
مش متعود علي زينب اللي دايما ساكته ومش
بتتكلم ولا بتضحك زى متكون معادتش بتحب
وجودي لاني بلاحظ انك لما بتشوفيني
بتبصي بنظره انا مش فاهمها والابتسامه علي
علي وشك بتنطفي
زينب بحزن لانها حتي لو اتكلمت مش
هيفهمها ومش هيفهم حبها ولا نظرة الحب
الممزوجه بالحزن والحسره ان الانسان الوحيد
اللي بتحبه مش بيحبها او بيحبها وبيكابر :
بص ياخالد لو ينفع اتكلم هتكلم بس للاسف مينفعش
خالد: ليه مينفعش
زينب : لان الكلام زي قلته
خالد: طب جربي مش هتخسري حاجه
زينب : ماهو انا لو اتكلمت انا اللي بنجرح بس
خالد: بالله عليكي اتكلمي نفسي اسمعك
زينب : ياربي يابني خليني ساكته مش هينفع
خالد نزل علي ركبته علي الارض ومسك
ايديها : عشان خاطري اتكلمي
زينب. اول لما مسك ايدها بصت في عيونه :
ياخالد انا بقيت بخاف من نظراتك دي وبقيت
بخاف اي لمسه منك لاني مش قدها لاني
خلاص تعبت والله تعبت ياخالد ( وهي
بتبكي ) انا بحبك ياخالد واول مره بحب
ومليش اي خبره ومش عارفه اعود قلبي انك
زوج علي الورق بس مش قادره والله غصب
عني كان نفسي تحبني زى مبحبك بس انا
عارفه انت قلبك مش ملكك قلبك مع ليلي
وانا مقدرش افرض عليك حبي فأول مبشوفك
بفرح ولما افتكر انك مش ملكي بحزن انا
أسفه اني بقولك الكلام دا بس بجد قلبي
بيوجعني اوي لما بشوفك بالرغم من كدا
نفسي تبقي قدام عيوني طول اليوم
ومتبعدش عني لو ثانيه ولو غبت عني اكن
روحي هي اللي بعدت عني خالد انا عارفه ان
كلامي دا هيزعلك بس لو سمحت انسى اني قلته
وبتشد ايدها من ايده مسكها اكتر : زينب انا
عارف اني ظلمتك وجيت عليكي كتير
وجرحت قلبك اكتر ممكن تسامحيني لاني
بجد محتاجك
زينب: وانا معاك وجنبك وهفضل معاك طول
العمر حتي لو محبتنيش
خالد وهو متمسك بإيديها : ومين قالك اني مبحبكيش
زينب : ها بتقول ايه
خالد: بقول انا بحبك بحبك يازوزو لأ انا بعشقك
زينب: مش فاهمه
خالد: بقولك انا بعشقك وبعشق روحك الحلو
اللي نفسي ترجع تاني
ورفع ايدها وباسها ولسه هيقرب منها لقي عمر
فتح الباب : أبيه الحق ليان
ياتري ايه اللي جري لليان وياتري خالد وزينب
حياتهم هتبدأ ازاي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زينب)