روايات

رواية زوج طفله الفصل الحادي عشر 11 بقلم صاحبة السعادة

رواية زوج طفله الفصل الحادي عشر 11 بقلم صاحبة السعادة

رواية زوج طفله الجزء الحادي عشر

رواية زوج طفله البارت الحادي عشر

رواية زوج طفله الحلقة الحادية عشر

بينما ادم ينزل من شقه سعيد ولسه هيركب العربيه
والفون يرن وينظر للفون يعلم ان المتصل هاله
لم يرد ولكنه يرن مره اخرى
ويفتح عليها
ادم:عاوزه ايه ياماما دلوقتي يسمع ادم صوت بكاء وصويت وهاله كانت فى ستريا من البكاء قائلة
هاله:الحق يا ادم تعالى القصر بسرعه……
ادم:فى ايه يا ماما……
يغلق ادم الفون ويركب العربيه ويسرع بها
وفى الطريق يقوم باجراء مكالمه لديب
ادم:الو ايوه يا حاج انت فين دلوقتي
الديب: انا راجع عشان امك اتصلت وبتقول فى مصيبه
ادم : وانا كمان راجع البيت
الديب:انت مسكت سعيد ولا لاء
ادم والغضب ونفعال: هرب منى
ابن الكلب وخد انجى معه ياااحاج
وظاهر انه نجح فى اااالانتقال
الديب:ازاى يعنى ايه الي حصل

 

 

ادم:لم اشوفك اقولك
الديب:انت معرفتش خدها وراح فين
ادم: لا بس بعت رساله لجماعه وهم رده انهم هيعلموا الازم بس هفضل وراه وهعرف مكانه ومش يكفيني
مو ته دا انا هخليه يتمنا الاول الموت
الديب : خلاص يادم تعالي الاول نشوف فى ايه اللي فى القصر
انا خلاص داخل القصر اهوه
ادم:جاى بسرعه يا حاج
يقفل ادم الفون
وعند مى تسمع صوت صراخ وبكاء
تنزل عشان تشوف فى ايه هى وامها
تنزل من علي السلم بسرعه وتبحث
علي مصدر الصوت
لتجد أن مصدر الصوت ياتى من اوضه هاله والديب
وتدخل هى وامها تشوف هاله وهى بتصوت جامد
والشغالين فى بكاء وتسأل فى ايه
لم يرد عليها احد وتستدر لتره انجى نائمه على السرير وهى مغم عليها ويوجد بقع من د*ماء علي ملابسها لتفجع من المنظر ولم تفوه بكلمه
ويدخل الديب

 

 

ويبحث عنهم وينادى بصوت جحورى
خضرررررر يا زفت يا خضرررررر
ياتى خضر مسرعاً
وهو يبكى قهرا قائلا
الحق يا حاج تعالي شوف انجى هانم
جوه دخلنها فى اوضتك
يسرع الديب
ويدخل الديب يشوف انجى ولم يحتمل
يستدير وهو ويصرخ للجميع
حد فيكم اتصل بالدكتوره
تنظر له هاله قائله
هاله ببكاء: لا يا حاج احنا اتلاهين فى المنظر
ده واتصلت بيك علي طول انت وادم
يخرج الديب فونه من سترته
ويقوم بمكالمة لدكتوره منال
دكتورة النسا والتوليد فهى صديقه العيله
مند تخرجها وساعدها الديب كتير فى فتح
عياده بالقرب من القصر

 

 

الديب:الو ايوه يا دكتوره منال
منال:اهلا وسهلا يا حاج
الديب عاوزك تيجى القصر دلوقتي
منال:خير يا حاج فى حاجه
الديب بغضب وصوت عالى
بقولك تعالي دلوقتي سيبي أى حاجه
فى ايدك وتيجى القصر حالا
منال بتعجب ورتباك:حاضر حاضر
وبعد وقت قليل تاتى الدكتوره منال
وتطلب الاذن بدخول بينما خضر يقول
لها اتفضلي ياكتوره هبلغ الحاج
يذهب خضر لديب ويبلغه بحضور
الدكتوره منال
خضر:يا حاج دكتوره منال بره
الديب بصوت عالي خليها تدخل
بسرعه

 

 

ويخرج حضر ويبلغ الدكتوره بدخول
وتدخل منال قائله
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
يرد الديب السلام
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
الديب:تعالي يا منال بسرعه
ويدخل بيها عند انجى
وتنظر منال لانجى فى ذهول
وتطلب منال من الجميع الخروج
وتسأل علي ام البنت ترد هاله
هاله:امها مش موجوده وانا زاى امها
منال:خلاص خليكى معايا دلوقتي
ولكل يخرج بره
تخرج مى وامها ويخرج الديب
ويستدير الديب لينتبه بوجود مى وامها
وينظر لهم بغضب وصوت عالى
قائلا

 

 

الديب:انت بتعملوا ايه هنا تطلع
فوق مش عاوز اشوف وشكم دلوقتي
اطلعووووا
تنتفض مى وامها مسرعين علي السلم
بينما الديبب يخرج سيجار من العلبه
التى امامه ويشعلها ويفكر لكى يسال
نفسه ماذا حدث وينادى علي خضر
ونعمات التى اتوا إليه مسرعين
قائلين: نعم يا حاج
الديب: عاوزكم براحه كده تفهمونى
ايه اللي حصل وزاى انجى جات هنا
خضر:انا كنت فى الجنينه بروي الشجر
وشوفت عربيه كبيره واقفت فاجأه
جانب الباب وانا كنت فاكره ضيوف
لحضرتك عاوزينى افتح البوبه
ولم وصلت للبوابه

 

 

لقيتها مشيت ولقيت الهانم مرميه
علي الارض جانب البوابه دخلت
بسرعه نديت
الست هاله ونعمات وتفاجؤا من
حالت الهانم وامرتنى الست هاله
أنى اشيلها ودخلها جوه تقطعه نعمات
نعمات:ايوه يا حاج هو ده اللي حصل
احنا خرجنا عشان نشوف ست
انجى لم دخل علينا خضر وهو بصرخ
بصوت عالي علي الست هاله
ويقولها الحقي الست انجى
مرميه قدام البوابه فخرجنا
شفنها كانت هدومه اللي
تحت مليانه د م عشان كده
خضر خاف ودخل عشان ينادى
علينا نشوفها

 

 

وكان كل ده تحت سمع ادم الذى
كان موجود من البدايه الكلام خضر
ويستدير الديب عندما سمع صوته قائلا
ادم:يا ابن ال كلب هموتك هموتك
ويصور فى القصر
ويكسر كل شيء امامه ويطلب
الديب منه أن يهداء
الديب:هدا يا ادم ادعى بس
أن أنجى تكون بخير
ادم:هى فين يا حاج
الديب: جوه مع الدكتوره هى وامك
وفجاه تخرج الدكتور وتقول بارتباك
منال:……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوج طفله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى