رواية زوج طفله الفصل الثالث عشر 13 بقلم صاحبة السعادة
رواية زوج طفله الجزء الثالث عشر
رواية زوج طفله البارت الثالث عشر
رواية زوج طفله الحلقة الثالثة عشر
يصمت ادم ويذهب من المستشفى
ويركب سيارته هو والديب ويذهب
الي القصر وهو متعب ومنهار
ويدخل القصر يره امه فى انتظاره
لتطمئن على انجى لم يهتم
يتركهم ويطلع اوضته
ويدخل فيها
وكانت مى تراقبه عند دخوله
من القصر لتقول لنفسها بخبث هو ده
الوقت اللي لازم اكون فى جنبه
وتفتح الدولاب تخرج بيبي دول
لونه احمر قصير
تفرد شعرها الاسود الغجرى
وتضع ميك اب خفيف وتعطر
باجمل العطور
وتخرج من الاوضه حافيه
القدمين لكى لا يشر بها احد
وتترك امها نائمه علي السرير
وتفتح الباب فى هدوء بدون
أن يشعر بها ادم
وكان ادم نائم على السرير
لم يقوم بتغير هدومه
وتجلس بجواره علي السرير
وتلمس شعره ويفجع ادم ويقوم
عندما شعر بيدها علي شعره
وندهش من دخولها فى هذا
الوقت المتاخر
ونظر لها بغضب لملابسها
قائلا
ادم:انتى ايه اللي جابك هنا
وايه اللي انتى لبسه ده
مى بمياصه وإغراء:ايه وحش
ادم:اطلعى بره حالا
مى:يا ادم انا بحبك وانت دلوقتي
محتاجنى جنبك
ادم:انتى اخر حد هعوزه جنيي
وانتى رخيصه
مى : انا رخيص ليه هو انت ايه حجر مش
بتحس
ادم: مش بحس بحد ومش عاوز حد يحس
بي وطلعى بره يا مى
مى :تقرب منه باغراء قائله
هو انت ليه مش حاسس بي
هو انا وحش مثلا
ادم : بغضب وحش ولا حلو
اخرجى بره يا مى
مى باستفزاز: انت ايه القلب
ده ايه اعما
اوع تفكر أنى برمى نفسي عليك
انا قلبي هو اللي عامل في كده
لكن انا الف رجل يتمنا كلمه منى
ادم بغضب يستدير اليها ويمسك
شعرها قائلا
ادم: عارفك رخيصه وعارف نقطه
ضعفك للي تبعدك عنى ويمتلك شفت*يها
ويقب*لها الي أن يشعر بان شف*تها تنزف
ولكن علي
غير العاده تستسلم له مى ويشعر ادم بذلك
لأنها في كل مرة تنزعج من ما يفعلوا معها
ويشعر انها تبادلوا الحب ويفوق ادم
من ق*بلته فهو فى مخيلته انه يعزبها
ولكنه وقع فى الفخ لأنها احببت قسوته
التى ترويها حب
ادم بهدوء:خرجى دلوقتي يا مى
وانا اتكلم معاكى اصبح ولكن مى
لم تترك حضنه قائله
مى:انا بحبك يادم ومش عاوزه
أسيبك
ادم:انتى عارفه طبع أبويا كويس
ولو عرف الي بيحصل ده يقتلك
ويقتلنى
مى :حتى لو هموت مش هسيبك
ادم:لو بتحبنى امشي دلوقتي
مى : حاضر بس لو رجعت في
كلامك اوع تندم علي اللى هعملوا
معاك
ادم:انا مش بتهدد ومشي دلوقتي احسنلك
مى بضحكه خليع تغمز له بعينها همشي
ورجع تانى بس بعد ما يقول جمعاكما فى خير
وتخرج وترك ادم وهو يمتلكه الغضب
قائلا
ادم:البت دي لازم اوضع ليها حل؛؛؛؛
وفى الصباح الباكر
كان احمد فى منزله هو وام انجى
وعمر الابن الصغر لهم علي مائده الطعام
يتناولون وجبة الفطار
احمد:انا خلصت الحمدلله ادخل عشان
البس عشان نروح ل انجى قبل ما روح
الشغل
ام انجى: وانا كمان خلصت وعمر يلا باص
المدرسه وصل انزل بسرعه
عمر: حاضر يا ماما
ام انجى: تكمل لبسها بعد مغادرته عمر
لباص
احمد:يلا يا ام انجى البنت وحشتنى
ام انجى:انت بتقول فيها البيت من غيره
وحش اوى يا احمد وتبكى
احمد:صبحنا علي صبح عياط كفايه
من يوم ما البنت جوزت وانتى مبطلتيش
عياط
ام انجى : خلاص انا سكت اهوه عشان حتى
انجى متلاحظش أنى كنت بعيط
احمد:ايوه كده ويخرجوا من الشقه
وفى قصر الديب
هاله تدخل عند الديب عشان يقوم يفطر
وتشوف الفون برن وتقول
هاله:ياحاج الفون بيرن
يقوم الديب بسرعه ويشوف الفون ويعرف
انها المكالمه المنتظره من الامس ليفتح
مسرعا
الديب: عملت ايه
مجهول:كله تمام
الديب:انتم فين
مجهول: فى مخزن الكبير
الديب: طيب ساعه وجيلكم
مجهول:بس فى مشكله
الديب:فى ايه
المجهول: لم تيجى تشوف بنفسك
الديب:خلاص انا جاي دلوقتي
ويغلق الفون
ويقوم ياخد شاور وتخرج هاله عشان تشوف ادم
بينما الديب يرن فونه
ويكون المتصل الدكتوره منال
يفتح الديب قائلا
الديب:ألو
منال:الحق يا حاج تعالي بسرعه…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوج طفله)