روايات

رواية زوج طفله الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم صاحبة السعادة

رواية زوج طفله الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم صاحبة السعادة

رواية زوج طفله الجزء الثاني الجزء الثاني عشر

رواية زوج طفله الجزء الثاني البارت الثاني عشر

رواية زوج طفله الجزء الثاني الحلقة الثانية عشر

هاله: الحمد لله يا دكتور
لأنها لازم تفوق كده عشان
اللي فى بطنها
الدكتور بتعجب:
هى حامل؟!؟
هاله:ايوه يادكتور
لسه عرفين امبارح
حامل فى أربعين
يوم
الدكتور:كويس انك
عرفتنى عشان
اشوف العلاج
المناسب لها
ويدخل ادم ويشوف
الدكتور

 

 

ادم: انجى عامل ايه
دلوقتي يا دكتور
الدكتور: الاول مبروووك
علي حمل وطمنى ياعم
مراتك كله يوم او اتنين
وهتكون كويسه جدا
ادم: الحمد لله يادكتور
الله يطمنك
ويخرج الدكتور رواه
هاله ويقف ادم امام
أنجى وينظر لها
ويقترب منها
ويقعد علي السرير
قائلا: الحمد لله
انك هتقومى بالسلامه
عشان نعمل عمليه
الإجهاض

 

 

وفجاه تنظر أنجى له
قائله:لاااااااااااا
انجى: انت بتقول ايه
ادم يجري عليها ويخذها
فى حضنه قائلا
ادم: الحمدلله انك قمتى بالسلامه
فوقتى ياانجى
انا كنت هموت عليكى
انجى بخوف ودموع:
انا مستحيل اعمل اجهاض
انت سبب فى اللي انا في
وتنهار انجى وتقوم تقف
انت معرفتش تحمينى
فى الاول معرفتش مين
اللي قتل بابا ودلوقتي

 

 

وانا علي ذمتك معرفتش
تحمينى لان اللي عمل في
كده اكيد انت عملت معه
حاجه اكبر من اللي عملوا
معايا انا تخدعت فيك
ادم:قوليلي هو مين
مين اللي عمل فيكى كده
ياانجى
أنجى لم تفوه بكلمه
وتبكي ببكاء استيري
ادم:خلاص يا انجى
انتى تعملي اجهاض
وانا بعدها اعرف مين
اللي عمل كده لانى
ناوى اقطع من لحمه
ورميها للكلاب

 

 

انجى: وانا مستحيل اقتل روح
ملاهش ذنب فى اللي حصل
ولازم اشوف حل عشان مغضبش
ربنا
وعند كيلانى ومنال
يجلس كيلانى منتظر منال
فى الكافيه لكى تاتى بعد
دقائق ويقف كيلانى ينظر
لمنال وهى قادمه امامه
لجمالها الطبيعي
ورقتها وهدؤء ملامحها
ويمد يده يقبل يديها
وتخجل منال ويظهر عليها
الارتباك وتجلس امامه

 

 

و يطلب لها عصير اورنج
ومنال لم تنظر له من شددت
خجلها فهى اكتشفت انها تحبه
ولكن هذا حدث بعد سفر كيلانى
لتركيا ولم تبوح له عن حبها لسنوات
طويله وظلت تنتظر لفرصه لكى تبوح
له
ليقطع كيلانى شرودها قائلا
كيلانى:مالك يا منال فى ايه
عندى احساس أن فى حاجه مهمه
عاوزه تقوليلي عليها
منال بارتباك:لاااا مفيش حاجه بس
فى موضوع مش عارفه اقوله لك
ولا لاء
كيلانى: موضوع ايه
منال: بصراحه ياكيلاااانى
يقطعها كيلانى قائلا

 

 

كيلانى:اااالله كيلانى طلعه من بقك
عسل وكانها قتلتنى
تسمع منال غزل كيلانى لها يحمر وجهها
من خجل قائله
منال: ممكن تسكت عشان اعرف اتكلم
وكمان بطل تبص عليا كده بتلغبط مش
بعرف اتكلم
كيلانى بضحكه عاليه وهو سعيد من رقتها
واحساسها المرهف قائلا
كيلانى:حاضر مش هتكلم ولا هبص هههههه
منال بتوتور: هو اصل يعنى لا انا هقول
وخلاص لانى بجد محتاجه مساعده من حد
كيلانى:هو انا حد يا منال
منال:لا مقصدش انا اقصد أنى عاوزه اتكلم
يقطعها كيلانى

 

 

كيلانى: لم انا مش حد يبقي انا ايه بنسب لكى
منال بارتباك اكتر:انا كده مش اعرف اتكلم
كيلانى:وانا مش هسمع حاجه غير لم تقولي
انا ايه بنسبه لكى
منال بغضب:خلاص انا همشي وتقوم
تقف وكيلانى يمسك اديها بشده قائلا
كيلانى: لم تكونى قعده مع كيلانى الديب
اوعى تفكري انك تقفي كده وتسيبي
وتحترمى وجوده معاكى فهم ولا لاء
منال تجلس ولم تفوه بكلمه ليكمل كيلانى
يلا قولي فى ايه
تنظر له منال وهى تحبس دموعها قائله
منال: ادم طلب منى أنى اعمل
لانجى عمل عمليه اجهاض
يقف كيلانى بغضب:بتقولي ايه
الكلب الحيوان مش عاوز
يشيل مسؤليه

 

 

عاوز يتسرمح مع البنات
انا هوريك
يا ادم ويخرج ويمتلكه
الغضب ولم ينتبه
انه ترك منال فى الكافيه
ويركب عربيته
ويمسك الفون ويطلب اثر
كيلانى:ااالو
اثر:ازيك يا بابا عامل ايه يا حبيبي
كيلانى:انا كويس انت فين
اثر:انا فى شقتى فى حاجه
كيلانى:تعالي عند عمك الديب
اثر بتعحب:ااااايه انت فى مصر
كيلانى:ايوه لي اسبوع
اثر :وزاى متقوليش يا بابا
كيلانى:مش وقته الكلام ده
اثر: مالك يا بابا هو في
حاجه حصلت

 

 

كيلانى بغضب:الحيوان ادم
عاوز يعمل لمراته عمليه
اجهاض وانا عاوز اديلوا درس
مينسهوش طول عمره ،،
لازم يتربه علي
اللي بيعملوا فى بنات الناس
اثر بنفعال:بتقول ايه يعمل اجهاض
لانجى وقعته سوده دانا هربي
كيلانى بندهش من كلام اثر:
تربيه ليه وانا فين يلااااا تعالي بسرعه
وعند انجي
ادم:انا قولت كلمه وخلاص انا
عمرى ما احتفظ
بطفل مش ابنى ومش
هقدر اقول لحد علي
اللي حصلك

 

 

انجى بغضب :لا وانا
مستحيل اعمل كده
وتستدير انجى وتعطى
ظهرها لادم
ويمسك ادم زجاجه
كانت معه دائما وسترته
ورشها علي وجه انجى
لتقع فى ثوانى علي الارض
ويشلها وينزل بيها تحت
ويخرج بره القصر
ويقترب من عربيته
ويطلب من الجارد
مساعدته فى فتح الباب
العربيه الخلفي
ليضع انجى ويركب
العربيه مسرعاً
بينما يدخل بعض دقائق
كيلانى القصر
بالعربيه

 

 

وفى قدوم اثر الي
القصر يره عربيه
ادم ويغير اتجاه علي
الفور ليسير
خلفه الي أن قاطعه
ويقف ادم بالعربيه
ويقف اثر كمان بالعربيه
ادم:فى ايه يا اثر
اثر:يضرب ادم لكمه
تلوا الاخرى
ادم وهو يتالم بإندهاش:
في ايه ياثر
ولم يتوقف اثر عن الضرب
ليبادله ادم اللكمات
ويضربه اثر ضربه اوقعته
علي الارض قائلا:
عااااااوز تموت إبنى يا كلب
ادم:اااااااااابنك
معقول الحقيقه هتظهر والديب وكيلانى هيعرفوا ولا لاء فى البارت القادم الحقائق هتكشف….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوج طفله الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى