رواية زوج تأجير الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد أحمد
رواية زوج تأجير الجزء الحادي والعشرون
رواية زوج تأجير البارت الحادي والعشرون
رواية زوج تأجير الحلقة الحادية والعشرون
عاصم. انا عايز اتجوزك ي خديجه
خديجه. بصدمه 😳 تتجوزني ؟!🙄
عاصم. اه ي خديجه عايز اتجوزك
خديجه. عاصم انت بتقول اي لا طبعا لانك بس عايز تتجوزني علشان خاطر امك وأنها هيا اللي طلبت كده ولولاها انت مكنتش فكرت انك تتجوزني وبعدين احنا بينا اتفاق وهو انك تساعدني وتعمل زوج تأجير علشان احضر فرح اختي واروح عند عائلتي ومقابل ده انا هساعدك في علاج امك وانا مقصرتش معاك وبساعدك في علاجها ف انا اسفه لحد كده وكانت ماشيه بس
عاصم. مسك اديها وقال استني ي خديجه انا فعلا عايز اتجوزك مش بس لانه امي طلبت كده انا بحبك ي خديجه
خديجه. بصدمه 😳 بتحبني ؟!🙄 وي ترا بقا بتقولي كده علشان اوافق أنه اتجوزك وحبتني امته وازاي اصلا
عاصم. طيب اقعدي وانا هقولك على كل حاجه
خديجه. فضلت وافقه وساكته
عاصم. اقعدي بقا
خديجه. وادي قاعده احكيلي
عاصم. انا حبيتك ي خديجه من ساعه ما روحت معاكي عند اهلك حبيتك لما خوفتي واتصلتي عليا علشان اجي الحقك ودخلتي في حضن،ي وقتها لمستي كل حاجه فيا حتي قلبي دق ليكي ومكنتش فاهم مالي بس لما شوفتك خايفه ومتوتره كان كل همي انتي ده انا في اليوم ده ضرب،ت اخوكي قاسي علشان مكنش عايز مارتين تاجي معايا وانا مكنتش اعرف المكان ده ومكنتش هعرف اروح اجيبك و الحقك و صوتك لوحده وانتي خايفه خلاني اخاف عليكي حبيتك اكتر لما رقصنا مع بعض في فرح اختك مارتين وقتها كنتي قريبه مني اووي ونظرات عنيكي ليا كانت بتشدني ليكي طيب فكره لما قولتلك انك طالعه حلوه وانتي في الكوافير وبعدين لما لقيتك قولتي نعم قولتلك ده انا بقول ل مروان انا بجد بحبك ي خديجه
خديجه. كانت بتسمع وهيا ساكته وكانت بتفكر في اللحظات اللي كانت بتجمعها مع عاصم وكانت بتقول ي ترا نظراتنا ل بعض كانت نظرات اعجاب وحب ي ترا انا بحبك ي عاصم ؟
عاصم. ردي عليا ي خديجه بقولك بحبك
خديجه. بتوتر عاصم انا مش عارفه اقولك ايه انت فجأتني اديني وقت افكر فيه وبعدين ابقا ارد عليك
عاصم. ماشي ي خديجه اللي تشوفيه
خديجه. تمام عايز تقول حاجه تاني قبل ما امشي
عاصم. اه اخر حاجه
خديجه. نعم
عاصم. امي مش عايزه تعمل الجلسه غير لما تكوني موجوده انتي ومروان ف
خديجه. ماشي ي عاصم هيا هتعملها امته ؟
عاصم. بكره ي خديجه
خديجه. تمام عن اذنك علشان سايبه مروان لوحده مع اهلي من الصبح
عاصم. استني هوصلك ومتقوليش لا
واخدها ومشي وهما في الطريق عاصم كانت عيونه علي خديجه من وقت ل تاني وهو بيبص عليها كان هيقع علي وشه بسبب أنه كان فيه حجر وهو مش اخد باله بس قبل ما يقع خديجه مسكته وبعدين هو بص في عيونها وسرح
خديجه. مش تبص قدامك فين عقلك وتفكيرك
عاصم. انتي واخده عقلي ومش عقلي بس انتي وخداني كلي
خديجه. بكسوف عاصم
عاصم. اتعدل وبعدين مشيوا لحد ما وصلها البيت واطمن انها طلعت وراح مشي رجع عند أمه تاني المستشفى.
جميله. اي ي خديجه عاصم كان عايز اي
خديجه. كان بيقولي إنه أمه عايزه تشوفني انا مروان قبل ما تعمل الجلسه وأنها مش هتعملها غير لما تشوفنا
جميله. اشمعني يعني
خديجه. اصل ي ماما يعني
جميله. اصل اي ي خديجه
خديجه. بصي هروح اغير هدومي وأشوف مروان وبعدين هبقا اقعد احكيلك انتي وبابا وقاسي
جميله. طيب ي خديجه
وخديجه .راحت تغير هدومها وراحت تشوف مروان واخدته في حضنها وكانت بتفكر في عاصم وكلامه وأنه ي ترا هو فعلا بيحبها ولا بيقول كده بس علشان أمه وفجاه وهيا بتفكر في عاصم مروان قال بابا بابا
خديجه. موزه حبيبي قول ماما ماما
مروان. اعااا بابا وفضل يعيط خديجه حولت تهديه بس برضوا مفيش فايده وهو عمال يقول بابا
جميله. دخلت علي صوت مروان وقالت في اي ماله ما كان كويس
مروان. بابا
جميله. بيقول بابا بابا مين
خديجه. قصده علي عاصم ي ماما أصله بيقول ليه ي بابا بحاول امنعه بس مفيش فايده اتعلق بيه وكل ده ومروان كان بيعيط
جميله. انتي متاكده طيب رني كده علي عاصم وخلي مروان يسمعه نشوف هيبطل يعيط ولا اي
خديجه. بتردد ب أنها ترن أو لا وفي الاخر رنت لأن مروان مش بطل ورنت
خديجه. الو
عاصم. الو وبعدين سمع صوت مروان وهو بيعيط
قال ماله مروان وبيعيط ليه
خديجه. اصله عمال يقول بابا ومش راضي يسكت
مروان. اعااا بابا اهي اهي بابا
عاصم. افتحي مكبر الصوت طيب
خديجه. طيب وفتحت
عاصم. مروان حبيبي
مروان. اول ما سمع صوت عاصم قال بابا بابا
عاصم. قلب بابا وفضل يتكلم معاه ويهزر ومروان بطل عياط وجميله استغربت أنه ازاي مروان بيقول ل عاصم بابا وكمان لما سمع صوته بطل عياط ف سابت خديجه ومروان بيكلموا عاصم وطلعت
عاصم. حتي مروان ي خديجه بيعترني أبوه واديكي شوفتي هو بيحبني وانا والله بحبه زي ابني واعز كفايه أنه منك وانا بحبك ي خديجه وصدقيني هنكون عائله حلوه
خديجه. هفكر ي عاصم
عاصم. ماشي ي خديجه فكري هروح انا بقا علشان اشوف امي.
خديجه. تمام وسابت التليفون وكان مفتوح ومش اخدت بالها
مروان. بابا بابا
خديجه. مروان بقا قول ماما وبعدين بكره هنشوف بابا خلاص بقا
مروان. بابا
خديجه. برضوا انا زعلت منك اممم
مروان. اعااا بابا
خديجه. اعاا قول ماما حبيبي موزه قول ماما
مروان. بابا
عاصم. هههه خلاص بقا ي ديجه متزعليش هقولك انا ي ماما
خديجه. اي ده عاصم انت لسه مقفلتش
عاصم. ههه اه سمعتك وانتي بتكلمي انتي ومروان
خديجه. مش عايز يقول ماما وعمال يقول بابا بابا
عاصم. خلاص متزعليش ي ماما وبعدين قال مروان حبيبي قول ل خديجه ي ماما علشان متزعلش يلا قول ماما
مروان. ماما ماما
خديجه. اي ده بقا يعني أنا بقالي ساعه بقولك قول ماما وانت عمال تقول بابا ولما هو قالك قول قولت لا انا زعلت منك اممم
عاصم. ههه خلاص ي حبيبتي بقا قلبك ابيض ده لسه طفل
خديجه. بكسوف تمام يلا روح شوف امك
عاصم. حاضر وقفل
خديجه. حست انها مبسوطه بوجود عاصم معاها هيا ومروان وكمان مروان متعلق ب عاصم وشويه ولقت مروان نام نيمته وطلعت
محمد. تعالي ي خديجه علشان تأكلي معانا
خديجه. حاضر ي بابا وقعدت اكلت معاها وبعد الاكل قعدت هيا ومحمد وجميله وقاسي
جميله. هاا ي ستي قولي اي الحكايه ولي ام عاصم عايزه تشوفك انتي ومروان
خديجه. بصي ي ماما الصراحه يعني انا وعاصم مثلنا قدام أمه أنه احنا متجوزين وكده وحكت ليهم علي كل حاجه وأنه ام عاصم شرطت علي عاصم أنه علشان تسامحه يصالحني ونتجوز ونكتب كتابنا قدامها مع حضور اهلي واصحابنا وهيا دلوقتي رفضه أنها تعمل الجلسه قبل ما تشوفنا انا ومروان وعاصم لما شافني في الكافيه اعترفلي أنه هو بيحبني وأنه هو عايز يتجوزني
وكان عايز يعرف ردي بس قولتله هفكر
محمد. وانتي رئيك اي ي خديجه
خديجه. مش عارفه ي بابا
قاسي. قرري وشوفي انتي عايزه اي واحنا معاكي في اي قرار تاخديه
محمد. كلام اخوكي صح احنا مش هنجبرك علي حاجه وانا شايف أنه هو ولد كويس
خديجه. تمام
وفي الوقت ده الجرس رن وكانت نور جميله قالت ل قاسي يروح يفتح وراح ولقي نور
قاسي. اهلا ب ست نور
نور. اهلا خديجه موجوده
قاسي. اه موجوده في اي مالك وبعدين عايزاها في حاجه
نور. مفيش انا عايزه خديجه
قاسي. طيب ادخلي ودخلت نور واول ما شافت خديجه جريت عندها وحضنت،،ها
خديجه. في اي ي نور مالك
نور. ولسه هتكلم لقت محمد وجميله وكان قاسي واقف
قالت هو انتي عندك حد طيب هاجي بعدين
خديجه. استني دي ماما وبابا
نور. سلمت عليهم
خديجه. قوليلي مالك حصل حاجه طنط كويسه
نور. اه كويسه
خديجه. اومال في اي تعالي اقعدي واحكيلي
نور. قعدت وقالت ماما عايزه تجوزني ي خديجه
خديجه. طيب ي نور فيها أي مسيرك هتتجوزي
نور. بس ي خديجه
خديجه. مفيش بس مش ترفضي من غير سبب شوفي جائز يطلع كويس
نور. انتي شايفه كده
خديجه. اه وبعدين انا عايزه أقولك علي حاجه
نور. قولي
خديجه. عاصم اتقدملي واعترفلي ب حبه وانا قولت هفكر
نور. وافقي ي خديجه عاصم كويس وبعدين مروان بيحبه وبعدين أنا شايفه انك معجبه بيه أو بتحبيه بس انتي لسه مش فاهمه مشاعرك ومش مدركه انك بتحبيه
خديجه. انتي بتقولي اي ي نور انا واحب
نور. ولي لا ي خديجه فكري وانتي هتشوفي
خديجه. تمام وانتي اقعدي مع العريس ده وشوفي وفكري
نور. تمام همشي انا بقا
خديجه. طيب ي حبيبتي خلي بالك من نفسك
نور. ماشي.
قاسي. مالها ست نور
خديجه. متقدم ليها عريس وانا اقنعتها تقعد معاه وتشوفه
قاسي. حس أنه ادايق بس قال تمام ومشي
جميله. ماله قاسي قلب مره وحده
خديجه. معرفش انا قولتله أنه نور متقدم ليها عريس
جميله. نور دي البنت اللي كانت هنا
خديجه. اه هروح بقا انام لاني فصلت
ودخلت خديجه اوضتها وفضلت تفكر في كلام عاصم وكلام نور و اللحظات اللي بتجمعها مع عاصم وكلام أهلها عنه وأنه هو كويس وكلام نور علي أنه هيا بتحب عاصم بس هيا مش واخده بالها وبعد تفكير كتير خديجه قررت ،،،،،،،،
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوج تأجير)