روايات

رواية زوج أختي الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد

موقع كتابك في سطور

رواية زوج أختي الفصل الثاني 2 بقلم نور محمد

رواية زوج أختي الجزء الثاني

رواية زوج أختي البارت الثاني

زوج أختي
زوج أختي

رواية زوج أختي الحلقة الثانية

كانت مكبله على كرسي في مكان مظلم وعيناها عليها غطاء اسود اللون
رحمه بخوف: مين هنا ردو عليا مين موجود هنا؟!
فجأه رفع غطاء عيناها لتجد اختها التوأم حور امامها: اهلا نورتي ياحبيبتي ايه يارورو مش وحشتك اختك حور والا ايه
رحمه بصدمه: حور انتي بتعملي ايه هنا وانا مين جابني للمكان ده كمان
ضحكت حور بصوت عالي ورحمه لم تفهم شئ بعد: قد ايه انتي شخصيه بريئه فعلا يارورو او هتفضلي تمثلي دور البراءه ده لغايه امتي ياقلبي
رحمه بصدمه: حور انتي بتقولي ايه انا مش فاهمه حاجه تعالي فكيني بسرعه ارجوكي عاوزه امشي من هنا زمان رامي وصل الشقه تعبان دلوقتي و
قربت منها حور بضيق ولمسك وجهها بلطف وقالت: انتي مخطوفه هنا ياروحي والي خاطفك طبعا انا وانتي عارفه انا خطفتك هنا ليه مش كده يارورو؟
رحمه بنظره خوف: حور انا مش خونتك صدقيني انتي توأمي واقرب شخص ليا وانا علمت كده لاني بحبك وخايفه عليكي بس ياحور
ضحكت حور بسخريه وقالت: لا فعلا بتحبيني يارحمه والدليل انك اخدتي مني اكتر شخص حبيته في حياتي كلها انا بس عاوزه اعرف ازاي طاوعك قلبك تعملي معايا كده دنا اختك التوأم يارحمه ازاي قدرتي تعملي فيا كده
نزلت دموع رحمه قدامها وهي بتقول: والله عملت كده علشانك والله لان رامي مستحيل يبادلك نفس المشاعر الحب ياحور وهو صديقك من خمس سنين وفي الوقت ده مفكرش ولو مره يعرض عليكي الزواج لانه كان بيعتبرك صديقته واخته بس صدقيني
صرخت حور في وجهها بوجع كبير: باااااااس مش عاوزه اسمع منك كلام تاني انا بكرهك اوي كله بسببك انتي سبب بعد رامي عني يارحمه انتي السبب
رحمه نزلت دموعها بألم على حاله اختها حور قدامها وحور مسحت دموعها بعنف وقالت:انا مستحيل اخسر يارحمه انتي سامعه رامي كان ملكي وهيفضل ملكي انا وبس
رحمه فضلت تبكي بعنف قدامها وقلبها بيتقطع على حاله الي وصلت ليها اختها التوأم حور
وفجأه لقت حور قربت وضمتها بقوه ودموع:انا بحبك يارحمه صدقيني بحبك اوي واكتر من نفسى كمان
ابتسمت رحمه بسمه صغيره على كلام حور اختها وبعدها سمعت الي صدمها منها بجد:بس انا بحبه اكتر منك ومن نفسي كمان ومقدرش اعيش بدونه ابدا صدقيني انا اسفه يارورو سامحيني اسفه
وقبل ان تستوعب رحمه ماقالته اختها حور توأمها وجدتها تغرز حقنه في رقبتها واكملت بدموع: مع السلامه ياختي العزيزه (اذكر الله ♥)
وعند رامي وصل للمشفي بوقت قياسي ودقات قلبه اصبحت مثل طبول الحرب
رامي بخوف:لو سمحتي يأنسه في وحده عملت حادث ونقلوها هنا ممكن اعرف مكانها هنا فين
ردت موظفه الاستقبال:قصدك على حادث العربيه يافندم
رامي بعدم بفهم:معرفش بس عملت حادث من شويه كده ارجوكي هي فين دلوقتي
موظفه الاسنقبال:هي دلوقتي في غرفه 122جنب المشرحه حضرتك
وقف قلب رامي عن الدق وهو يشعر ان الهواء حوله قد اختفي رحمه حبيبته جوار المشرحه الان
لا اكيد الموظفه دي تقصد حد تاني اكيد رحمه بخير حبيبتي بخير اكيد يارب احفظها ليا يارب
جرى رامي على الغرفه ووضع يده على مقود الغرفه برعشه ثم فتحه ليجد امامه سرير عليه شخص مغطا بالكامل
دخل يجر قدميه بعد تصديق مثل الغريق على وشك الموت الان مد يده على الفراش امامه يزيله بهدووء ودقات قلبه اصبحت مسموعه من الخوف ثم حدثت الصدمه الكبيره له

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوج أختي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى