روايات

رواية زوج أختي الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

موقع كتابك في سطور

رواية زوج أختي الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

رواية زوج أختي الجزء الأول

رواية زوج أختي البارت الأول

زوج أختي
زوج أختي

رواية زوج أختي الحلقة الأولى

_رامي انا بحبك اوي
رامي بضيق: انتي اتجننتي ياحور بتحبيني انا؟
حور بدموع: ايوه بحبك انت يارامي ومن زمان كمان قبل خمس سنين وانت تعرف كده كويس
استدار رامي ببرود وقال: حور اعقلي انا جوز اختك دلوقتي ومش صديقك او زميلك في الشغل زي زمان
قربت منه حور بدموع اكتر: رامي ارجوك انا بحبك بحبك اوي واكتر من نفسي كمان
دفشها رامي بعنف بعيد عنه وقال بعصبيه:ابعدي عني ياحور انا جوز اختك توأمك رحمه وكل الي يجمعنا دلوقتي مشاعر اخويه بس ارجوكي افهمي ده بقى
رامي بص على ملامحها المنهاره وسابها وطلع بغضب وحزن عليها
سمعت صوت الباب بيقفل وبعدها انهرت على الارض بدموع وانا بقول
ااااااه ياقلبي الخيانه بتوجع بتوجع اوي وخصوصا لما تاجي من اقرب الناس لقلبي رامي زميلي واكتر من صديق ليا حبيته من اول يوم اتعرفت عليه وفضلت مخبيه حبه في قلبي خمس سنين ويوم ماقررت اعرفه على اختي توأمي علشان اتشجع واقوله مشاعري تجاهه اتفاجئ بعدها بفتره انه طلب ايدها هي لزواج والصدمه الاكبر كانت ان رحمه وافقه على الجواز منه
مسحت دموعي بوجع وانا بكمل:اكتر شخص قريب مني وهي رحمه اختي كل اسراري عندها من وقت الطفوله واحنا سوى بنعمل كل حاجه سوى واسرارنا كلها مع بعض بس هي عملت ايه خانتني واخدت حب حياتي مني مع انها اكتر شخص على علم بحبي الكبير لرامي من اول يوم حبيبته وانا بحكيلها قد ايه انا معجبه بيه وبحبه اوي.. بس ازاي تعمل فيا كده ازاي اختي التوأم اااااه ياقلبي ومن ألم قلبي منها
فضلت منهاره فتره من الوجع وبعدها وقفت بأصرار ومسحت دموعي بعنف وانا بقول:لا انا مش هيأس ابدا وهاخد حقي منها وكله مسموح في الحب والحرب (اذكر الله ❤)
وعند رامي رجع شقته وتهند بضيق وحزن على حاله حور هو صحيح قسى عليها اوي بس كان لازم يعمل كده علشان تفوق من وهم الحب الي هتضيع حياتها كلها علشانه
هو صحيح كان صديقها المقرب في الشغل بس عمر ماقلبه دق بمشاعر الحب ليها بل العكس دق بمشاعر الصداقه والاخويه بس تجاهها ولكن من وقت ماتعرف على اختها رحمه قلبه دق بالحب لرحمه وبقى متعلق بيها جدا صحيح كان الشكل واحد بس بشخصتين مختلفتين حور شخصيتها قويه وصارمه ورحمه عكسها عفويه ومرحه جدا علشان كده رامي حب رحمه وطلب الزواج منها هي
مع انه على علم بمشاعر حور تجاهه بس كان لازم يعمل كده لانه مستحيل يحب حور قد ماحب اختها التوأم رحمه
فاق رامي على الهدووء الصامت في الشقه على غير العاده فرحمه تحب ان تضيف بهجه ومرح على المكان حولها وهذا سبب من اسباب حب رامي الكبير لها
رامي تعجب:ياترى البيت هادئ كده ليه تكون حبيبتي رحمه نايمه دلوقتي والا ايه
دخل رامي غرفه نومه وبحث عنها كتيرا بدون فائده وخرج يبحث في باقي المنزل ولم يجدها
نادى رامي بقلق وخوف:رحمه ياقلبي انتي فين ردي عليا
وبعد وقت تعب رامي من البحث عنها ليقول بخوف ورعب حقيقي عليها:هي راحت فين انا سبتها في الشقه الصبح هنا ممكن يكون خرجت تجيب حاجه ونست تقولي انا هرن عليها فورا اطمن احسن
امسك الفون بسرعه وضعط عليه وقبل ان يرن عليها رن الفونه برقم غريب ففتح بسرعه وخوف:الوو
_حضرتك الاستاذ رامي محمود زوج المدام رحمه احمد
رامي بتوتر وخوف:ايوه مين معايا؟
_انا اسف حضرتك بس المدام عملت حادث صعب اوي وهي دلوقتي في المستشفي ال**
رامي وقع الفون من ايده وهو بيسمعه بصدمه وقلبه بيدق بقوه ورعب عليها وو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوج أختي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى