روايات

رواية زوجي معاق الفصل التاسع 9 قلم مريم محمد

رواية زوجي معاق الفصل التاسع 9 قلم مريم محمد

رواية زوجي معاق الجزء التاسع

رواية زوجي معاق البارت التاسع

رواية زوجي معاق الحلقة التاسعة

💜
احمد: أعمل ايه يا محمد من يوم ماشوفتها وانا مش علي بعضى هموت عليها والبت جامده وانا حبيتها
محمد: اعقل كده ماتوديش نفسك في داهيه الستات كثيره ماليه البلد
احمد:لا دى حاجه جامده ماانت شوفتهاش جمال علي كسوف علي براءه حاجه كده مش موجوده مش زي اللي انا متجوزه خالص
محمد: احنا مالنا بيها دى واحده متجوزه
احمد: وهو الحيوان اللي متجوزاه ده يسمى راجل ماشوفتش كان بيشدها ازاى من وسط الناس كان بيتعامل معاها زي جاموسه
اللي يتجوز دى يشيلها في عنيه وفي قلبه ويقفل عليها مش يعذبها
محمد: احمد خد بالك انا كده بدأت أقلق عليك ياصاحبى وضعك مايطمنش ربنا يسترها انت هتودي نفسك في داهيه
احمد: انا اللي قاهرنى ان القمر دى تبقي من نصيب العاجز ده ! مش هرتاح الا لما اقنعها ان هي تسيبه وتتجوزني
محمد: واضح انك اتجننت رسمى هتروح في داهيه كده يا احمد
احمد: بحزن: حبيتها اوى يا محمد اعمل ايه
نروح لمراد ومنى مامه مراد كانت عايزه تكلم منى علشان تطمن عليها هي بتعتبرها زي بنتها بالظبط منى بتحبها قوي
منى قامت من مكانها بتعب علشان مش عايزه تقلق مها عليها
منى: الو يا ماما ايه اخبارك انتى عامله ايه بابا عامل ايه ان شاء الله تكونوا بخير
مها: الحمد لله يا حبيبتي مال صوتك يا منى انا قلبي حاسس ان في حاجه انتي مخبياها عليا حاجه يا؟
منى: ما فيش حاجه انا بس تعبانه شويه
مها: الف سلامه عليك يا حبيبتي قفلت منى مع مامه مراد اللي هي مها وبعد كده دخلت الحمام خدت شاور مراد كان مصمم يكلمها مراد منى انت ليه ما قلتليش ان احمد بقى له فتره بيضايقك منى هتفرق معاك في ايه انت شكيت فيا وفي اخلاقي من غير حتى ما تسمعني وضربك ليا واهانتك انت ازاي كده انا مش عايزه اتكلم معاك في اي حاجه تاني مراد اسمعيني اخر مره عشان خاطري لو ليا في لو ليا في قلبك ذره حب يا ريت تسامحيني انا عارف ان انت مش هتسامحيني بين يوم وليله بس حاولي منى حاولت كتير معاك وانت مش بتتغير مراد طب انا عايزه اقول لك حاجه ممكن تسمحي لي تجهزي نفسك وتعالي نخرج انا وانت بره منى ما رضيتش ترفض رغم ان بيعملوا معاها مراد لكن قلبها بيحن له في الاخر مراد اخذ منى وخرجوا اليوم كله بره ومنى طلبت منه ان هي تروح الملاهي وكانت فرحانه قوي وجاب لها لبس كثير وجاب لها غزل البنات وكان بيعاملها اكنها بنته
منى كانت فرحانه قوي بمعامله مراد ليها منى ربنا مايحرمنيش منك
مراد بسعاده: ولا يحرمنى منك يا منى وانا كمان اتبسطت اوى من زمااان اوى ماخرجتش خروجه زى يعني انت كنت بتخرج زمان مع بنات خروجات زي دي ؟!
مراد:بخبث: مش فاهم يا منى تقصدى ايه؟!
منى بصيت له واتكسفت
منى: أقصد خرجت مع واحده قبل كده؟!!
مراد: وهو مبسوط لما حس بغيريتها: أكيد
منى: مع مين؟ احكي لي لو سمحت عشان خاطري معلش يا منى أنا أسف مش بحب أتكلم في الموضوع ده ‘دى موضوع قديم وراح لحاله
منى: حاضر مش عايزه اضايقك ،عن اذنك
مراد: انتى زعلتى ؟! راحه فين
منى: لا ما زعلتش انا هروح أخد شاور
مراد كان فرحان لغيرتها
مراد: طيب ماتتأخريش عليا
بعد شويه خرجت منى ببجامه بامبا في اوف وايت عليها رسومات كرتونيه قد ايه كانت جميله ورقيقه لاحظت نظراته ليها فتكسفت وحاولت تهرب من عنيه
منى: تحب أعملك حاجه تشربها؟!
مراد: لا خليكى معايا وقرب منها وبعدين وقف وراها ورفع شعرها برقه منى مستغربه
ولبسها سلسله كانت جميله عليها
مراد: إيه رأيك في السلسله
منى: الله تحفه يا مراد؟انت جايبه عشانى؟!
لحد دلوقتي الحقيقه حلوه وزي الفل
يا ترى احمد هيشيل منى من باله ولا هياذيها؟
يا ترى منى ومراد هيحبوا بعض وهتقدر منى تتقبل عيوب مراد ومزاجه المتقلب وايه اللي هيحصل بين منى واحمد وايه رد مراد؟

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجي معاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى