رواية زوجوني مرات اخي الفصل الثامن 8 بقلم لمياء رفعت
رواية زوجوني مرات اخي الفصل الثامن 8 بقلم لمياء رفعت |
رواية زوجوني مرات اخي الفصل الثامن 8 بقلم لمياء رفعت
فارس: بقى يرجع للخلف ويطلع قدام ويخبط الباب بكتفه وبرجليه لحد ماالباب اتفتح الكاتبه لمياء رفعت
ندى: انت مجنون صح انت اكيد اتجننت
فارس: ايوة اتجننت ولسه هتجنن أكتر وقرب منها ومسك كتفها باايديه الاتنين وقالها..انتي قوليلي عايزه ايه وفهميني ليه بتعملي معايه كده انا عملتلك ايه
ندى: بنهيار كفايه ارجوك انا مابقتش استحمل والله مابقيت استحمل ده كله انت مش حاسس بيا الكاتبه لمياء رفعت
فارس: انا مش حاسس بيكي ياندى انا اصلا في حياتي ماحسيت بحد غير بيكي حاولي تدي لنفسك فرصه واحده وقفي قدامي شجاعة وقولي كل الا ف قلبك من جواكي
ندى: مقدرش صدقني مقدرش والله ماهقدر باانهيار جامد
فارس: تمام عارف مش هتقدري ليه وراح مسك صورة اخوه إبراهيم وهي متعلقه وراح خبطها في الأرض اتكسرت
ندى: بصوت عالي انت اتجننت خلاص ايه الا بتعمله ده
فارس: انا محدش خلاني مجنون غيرك انا بقيت أكره اخويا بسببك عارفه يعني ايه بقيت أكره أخويا الكاتبة لمياء رفعت
_________________________________
بسرعه ياحاج محمود بسرعه قوم معايه..في ايه حميده مالك
حميده: جار الحاج حمدون والد ندى الحاج حمدون بيموت ونقلته المستشفى ونادي لمرات ابنك تيجي تشوفه بسرعه محمود جري بسرعة على بيت فارس وخبط عليه جامد
فارس: فتح الباب
محمود: ندى فين يافارس نادي عليها بسرعه تروح المستشفى
فارس : في ايه يابويا
محمود: الحاج حمدون تعبان وفي المستشفى محجوز
ندى: بابا..بابا ماله فين المستشفى بسرعة
محمود: مستشفى////////….
ندى: جريت على المستشفي
فارس: معلش يابويا نادي ع أحلام اختي تيجي تقعد مع الاولاد وانا هروح المستشفى
محمود : ماشي يابني روح وانا كمان هاجي وراك بعد ماانادي على أحلام تقعد جنب الاولاد الكاتبة لمياء رفعت
________________________________
ندى: دخلت المستشفى وشافت والدها على سرير المستشفى بين الحي والموت
ندى: بابا حبيبي مالك ياحبيبي ياريت كنت انا ولا انت ياحبيبي باانهيار وبكاء شديد قوم يابابا…يابابا انا ندى انا ماليش غيرك ف الدنيا دي
الدكتور: طلعوها بره عايز اشوف المريض لو سمحتي اطلعي عايز اشوف المريض
فارس وصل المستشفى: ندى شافته جريت عليه واترمت في حضنه وبقت منهاره
فارس: بس ياندى اهدي ان شاء الله مفيش حاجه وقعدها ع الكرسي
ندى : الاولاد
فارس: ماتقلقيش مع أحلام اختي ف البيت
الدكتور خرج من عند والد ندى: للأسف
ندى : لا لا لا بابا
الدكتور: يستحسن يموت في بيته لأنه حاليا بيموت وحالته منتهيه الراجل تعبان وبلاش نبهدل فيه هنا ع الفاضي
ندى: انت بتقول ايه بابا كويس وهيقوم دلوقت
فارس : مسك الفون واتصل ع خالد
_____________________________
خالد: ايوة يافارس
فارس_________________
خالد: طيب انا جي ع طول مسافة السكه
منار : في ايه ياخالد
خالد ألبسي هدومك وبسرعه اجهزي عشان والد ندى بيموت ولازم ابقى مع فارس
منار: لا حول ولاقوة الا بالله
_____________________________
ندى روحت البيت هي وفارس ومحمود لحقهم ع هناك والد فارس
الحاج حمدون: ندى بصوت منخفض وهو بيطلع ف الروح
ندى: نعم يابابا انا جنبك يابابا قوم عشان خاطري بلاش توجع قلبي عليك
حمدون: خلاص ياندى مبقاش في العمر يوم تاني خلاص انا بطلع ف الروح من امبارح بس بقيت ادعي ربنا اني ماموتش غير لم اشوفك ياندى لأنك انتي ماشوفتش منك إلا كل خير يابنتي لكن اخوكي بدعي ربنا يهديه ع الا عملوا معايه خلي بالك من نفسك ومن أولادك وخلي بالك من جوزك يابنتي انتي مابقاش ليكي حد غيره بعد ربنا فارس شاب ابن حلال ياندى اوعي يابنتي تسبيه وفجأة سكت
محمود واقف يبكي هو وفارس وخالد ومنار دخلت وقفت جنب ندى
ندى: بابا….بابا…..بابا ردي عليا يابابا لا يابابا اوعى تسبني انا ماعرفش اعيش من غيرك ياحبيبي انا من غيرك ولا حاجه قوم يابابا وفجأة أغمى عليها في حضن والدها
فارس: قرب منها شالها وقال لخالد ول والده محمود انا هطلع ع المستشفى ب ندى لأن سبق وجاتلها غيبوبة ..ف المستشفى هتكون أفضل
وانت ياخالد انت وابويا ابعتوا حد يغسل عمي حمدون وهروح انا المقابر اشوف القبر بتاعه وشال ندى وخرج ع المستشفى
فارس: دكتور بسرعة
الممرضه:دخلها هنا الأوضة
الدكتور: المريضه كويسه شويه وهتفوق بس لازم نديلها حقنه لأن من الواضح عندها انهيار عصبي
فارس:يادكتور مراتي سبق ودخلت في غيبوبة الكاتبة لمياء رفعت
الدكتور: ماتقلقش ان شاء الله خير
_________________________________.الووو ايوة ياخالد انا في المقابر دلوقت انتوا جاهزين
خالد : قدامنا نص ساعه
فارس:طب سلام
________________________________
فارس:ايوه يادكتور مع حضرتك
الدكتور: المريضة الا حضرتك جبتها من شويه فاقت ومش قادرين عليها ولا عارفين نديلها حقنه تهدي اعصابها
فارس: انا جاي مسافة الطريق يادكتور
_____________________
فارس وصل المستشفى ودخل الأوضة عند ندى لقيها منهارة وعايزه تخرج ومش عارفه من الممرضين
فارس: اهدي ياندى كلنا هنموت الله يرحمه هو في مكان احسن
ندى: عايزه احضر دفن بابا يافارس أرجوك يافارس لو ليا خاطر عندك لو فعلا بتحبني زي مادايما بتقولي ومنهارة من العياط
فارس: في نفسه انا ماحبتش حد ف الدنيا غيرك…واتكلم بصوت عالي وقالها حاضر ياندى تعالي نروح الكاتبة لمياء رفعت
_______________________________
شالوا الجنازة ودخلوا بيها المسجد يصلوا عليه وبعدها اخدوه ع المقابر ندى ماكنتش حاسه بنفسها وقعدت ف الأرض قدام المقابر وبقت تبكي بحرقه
منار: اهدي ياندى كلنا هنموت ادعيلي ياحببتي ربنا يصبرك يارب
إلهام حماتها جات اخدتها في حضنها وقالتلها كفايه يابنتي عشان أولادك الأطفال محدش فيهم يشوفك بالحاله دي لم تروحي كفايه ده انتي من صباح ربنا ع الحاله دي
الشيخ واقف يدعي وكلهم يقولوا وراه
______________________________
رامي: ياعمتوا عايزين ماما
احلام: هاتيجي كمان شويه ياحبيبي
ادم: طيب احنا عايزين نذاكر ومتعودين ماما الا تذاكر لينا
احلام: يعني مانفعش انا يعني
ادم: لا ياعمتوا احنا عايزين ماما
أحلام: كده كده بكره اجازه بكره الجمعه مفيش حضانه
__________________________
محمود: شدي حيلك ياندى يابنتي والله ابوكي قطع قلوبنا كلنا مش بس انتي ربنا يعلم يابنتي بحرقة قلبنا عليه
ندى: محدش يعزيني محدش يقولي شدي حيلك سبوني في حالي انا ابويا كويس انا ابويا مامتش
إلهام : لا حول ولاقوة الا بالله ربنا يصبرك يارب ويبرد قلبك يابنتي
فارس: قومي ياندى كفايه لحد كده ماينفعش نقعد يلا نمشي وكمان عشان آدم ورامي
وفجأة صوت قال يا ندى …ندى وقفت وقفت بكاء و بكل خنقه وضيق وقالت …انت ايه الا جابك هنا امشي من هنا وإياك اشوفك تيجي هنا
فارس: اهدي ياندى ده برضو اخوكي
ندى: لا مش اخويا ولا عمره هيكون اخويا
محمود:اهدي طيب وتعالي نروح البيت الله يهديكي يابنتي
منار: ربنا يصبرك ويصبر قلبك
ندى: وزي مابابا مات غضبان عليك انا كمان عمري ماهعتبرك اخويا وياترى قبل ماتيجي استأذن من المدام عشان تيجي تقف زي الغريب قدام قبر ابوك
اخو ندى قرب منها وراح ضربها بالقلم ع وشها
فارس: