روايات

رواية زوجتي من القاصرات الفصل الأول 1 بقلم آيات عبدالرحمن

رواية زوجتي من القاصرات الفصل الأول 1 بقلم آيات عبدالرحمن

رواية زوجتي من القاصرات الجزء الأول

رواية زوجتي من القاصرات البارت الأول

رواية زوجتي من القاصرات
رواية زوجتي من القاصرات

رواية زوجتي من القاصرات الحلقة الأولى

كانت صد”مه قويه لما رفعت الطرحة من علي وش زوجتى اللي اتفاجأت ان هى طفله في عمر 13&14 سنه

وقفت مكانى وانا مش قادر استوعب الموقف المفروض ان خاطب بنت عندها 23 سنه وقفت وانا بفكر ان دا يمكن مقلب واهلي بيشوفوا رد فعلي

كانت بتبص ليا بمنتهي البراءة وعيونها بتلف في كل اركان الاوضه وتقف علي مكان معين

انا فضولي شويه ركزت مع عيونها لحد مالقيتها بتبص علي الاكل اللي متغطى

فهمت ان هى اكيد جعانه يعنى دى طفله

فأكيد هتتكسف تقول واخيرا اتكلمت وقولت ليها

انتى جعانه

هزت رأسها بطريقه طفوليه سريعه اوى

طب روحى كلي

لا ماينفعش

ليه

امى قالت ماتااكليش من غير زوجك

هههههههههههه وهو فين زوجك دا

رديت عليا رد تلقائي كدا : انت

نعم

اه

اه ايه

انت اللي في الصوره

صورة ايه

لقيتها رجعت تانى تلف بعيونها في الاوضه وكإنها بتفتكر حاجه

عمى احمد جه عندنا وامى خدت منه صوره وقالت ليا دا عريسك

غص”ب عنى اتعصبت ومسكت ايديها جامد اوي لدرجة ان هى صر”خت بألم وقالت سيبني والنبي ماتضر”بنيش ياامه ياامه تعالي خدينى ياامه

وبدءت تتر”عش بقوه ودموعها بتنزل بغزاره

زق”يتها وقعت على الأرض ونزلت انهى اللعبه دى انا مش بحب الهزار انا عايز البنت اللي خطبتها اللي هى المفروض حبيبتي ومراتى

ازاى يلعبوا اللعبه السخ”يفه دى ويحاولوا يضايقونى بالشكل ده وبطفله كمان كنت نازل وانا مش عارف انا ليه قلبي مقبو”ض اوى كدا عشان رفع”ت ايدى علي طفله ورع”بتها منى ولا عشان خبوا منى حبيبتي اللي المفروض كانت هى مكان الطفله دى

نزلت خبطت علي والدى اتأخر شويه علي مافتح وكإن كان عامل اجتماع في اوضته

كان هو وماما وعمتى واخويا واختى

فتح ليا وهو علي وشه علامه مش مفهومه كدا

في ايه ياولدى مالك مسر”وع ع الدنيا كدا ليه مش قادر تستنى لما النهار يطلع

فين منسه يابابا

منسه مين ياولدى

منسه مراتى اللي انا كنت خاطبها

لقيته ارتبك وقال

ماهو ماهو

ماهو ايه

احنا ما خطبناش ليك منسات احنا خطبنا ورد بنت عمها

ايييه

ايوه ياولدى خطبنا ليك ورد مسنه دي ولا شوف اسمها ايه ماكانتش تنفع ليك روحنا نخطبها ابوها فضل يشرط علينا وكإن هيخرج من داره نا”نسي عجر”م

ولا اليسا

بابا لو سمحت بلاش هزار طلع منسه بقي عشان انا بدءت از”هق

ماانا قولت ليك ماخطبتش ليك غير ورد

مستحيل دى طفله عارف يعنى

عارف من قبل ماتكمل الطفله دى قلبها لسه صغير يعنى لسه مااتفتحش لحد

هتبقي انت اول واحد تدخله

لكن اللي انت كنت عايز تتزوجها دى كبيره وفاهمه الدنيا وطما”عه هى واهلها

وانا مش عايز افرح بزواجك النهارده واحزن وانت بتط”لق بكره

اطلع ياولدى لعروستك وماتهملها”ش لحالها

البنيه لسه صغيره ومش متعوده علي القعده بين اربع حيطان

بصيت ليه وانا مش قادر استوعب ازاى ازاى يعنى كل ده

لسه هتكلم

شاور بإيده ان اسكت ونكمل بكره

علي فوق وبكره نكمل كلامنا في نهار نتكلم فيه

اطلع الله يرضي عنك

طلعت وانا بسند علي السلم وانا مذهو”ل ان كل دا حقيقي

وقفت عند باب الاوضه وانا كاره ادخلها فعلا

طفله طفله يارب طب ازاى طب واهلها وافقوا علي طول كدا

انا فهمت هو قالي الزواج في يومين ليه

لو كنت اعرف كدا ماكنتش جيت من مصر وسيبت شغلي

غمضت عيونى واخدت نفس طويل واستعديت انى افتح الباب وادخل

وبدءت اعد واتنفس بصعوبه لحد ماجيت القوه وفتحت الباب وياريتنى مافتحته ولا فكرت في كدا خالص

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجتي من القاصرات)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى