رواية زوجتي الجريئه الفصل السادس عشر 16 بقلم منة محمد
رواية زوجتي الجريئه الجزء السادس عشر
رواية زوجتي الجريئه البارت السادس عشر
رواية زوجتي الجريئه الحلقة السادسة عشر
ريشه قعدت جنبه: شكلك مضايق ليه
يحيي بصلها: لما ابقي محكوم وفي ايدي كلبشات طبيعي ابقي مضايق
ريشه: من ايه مضايق
يحيي: توتا طلبت مني نخرج بس انا رفضت لان فات المعاد وسيادتك مش هتسمح لي اخرج فقلت ع ايه اجيب لنفسي وجع القلب
ريشه : وهي زعلت
يحيي: طبعا معقول يعني متزعلش بس في ايدي ايه اعمله وهي مسافره يومين شغل وهترجع تسافر تاني
ريشه : وانت مصدق انها بتسافر ولا بتخدعك
يحيي بصلها نظره غضب
ريشه : ليه بتبصلي كده مش انت بنفسك قولتلي انك رفضت تتجوزك ومكنتش مستعده ليه بقي مكنتش مستعده
يحيي: ربما بسبب الالتزام
ريشه : الالتزام موجود في كل جانب من حياتنا اليوميه زي الالتزام بالعباده والصلاه وبر الوالدين وغيرهم كتير لكن لو بنخاف من الالتزام ازاي هنقدر نكمل حياتنا
يحيي : يمكن خايفه من الجواز والمسؤليه وخايفه متكونش سعيده وخايفه تكون زوجه زي البقيه او خايفه اتخلي عنها ربما دي اسبابها
ريشه : لو اتجوزت الشخص الي فعلا بتحبه هتبقي الامور الصعبه سهله وهتبقي معاه في متتهي السعاده لو شريك حياتك سعيد وكل احساس الخوف هيختفي نهائي
يحيي : وعنك انتي ليه اتجوزتيني
ريشه: الاول خليني اسالك سؤال لو البنت الي بتحبها بتحب واحد تاني هتضايق
يحيي : ليه سالتيني السؤال ده
ريشه: انا بسال بس عشان تكون مستعد لـ اي احتمال
………………….قصص منه محمد كاتب………………….
ريشه واقفه تحضر الفطار جات لها رساله فتحتها لقت صوره رومانسيه بين توتا ويحيي ومكتوب تحتها= تحبي تشوفي لما بنتقابل بنعمل سوي ايه بعتلك عينه صغيره
يحيي دخل وقرب عليها: رشا شكلك تعبانه لسه عندك صداع
ريشه: ايوه واضح منمتش ليله امبارح كويس
يحيي : بعد ما امشي نامي براحتك
ريشه : تحب اعملك اكل معين الليله وياريت متتاخرش
يحيي : عندك دايما افكار تجذبني ارجع البيت بدري هو انا مش كل يوم باكل معاكي
ريشه : بس النهارده يوم خاص عشان كده متاكلش في المكتب اكل تقيل
يحيي: انا اكلتي خفيفه جدا
ريشه : يعني مش هتقابل توتا
يحيي ضم حواجبه : ليه بتقولي كدة وع فكره انا بخفف عشان اعرف اشتغل ومش يكبس عليا النوم
ريشه حطت ايدها ع كتفه: تمام بس بلاش تتشقاه انا مش شايفه بس ربنا شايف
يحيي: انتي الي بتتشاقي وبتعملي امور من وري دهري
ريشه لفته: مفيش حاجه وري دهرك
يحيي بغيظ: انتي( مسح وشه بإيديه ورفع راسه يبصلها ) انا رايح الشغل اهتمي بالبيت تمام
ريشه غمزته ورمت له بوسه ع الهواء: عيوني
يحيي عطها ضهره ومش وهو بيغلي منها
……………قصص منه محمد كاتب………………
بالليل ريشه لبست قميص اصفر قصير وعليه شوز ابيض وفردت شعرها ع دهرها وحطت مكياج ناعم وروج أحمر هادي….حطت برفيوم ريحته تجنن وراحت قعدت قدام التسريحه تدهن جسمها ويحيي فاتح مجله عامل نفسه ملبوخ فيها لكن في الحقيقه عيونه هتاكل كل جزء فيها
ريشه جات قعدت قدامه: مالك يا حبي
يحيي ارتبك : ولا حاجه مالي
ريشه : واضح ان عينك هتتخلع عليا وبعدين صعب تقرء المجله مقلوبه
يحيي : رشا عطشان ممكن تروحي تجب لي شويه ميه
ريشه: لاء
يحيي: ليه
ريشه رمت نفسها في حضنه: عشان شربك من حبي
يحيي مقدرش يتمالك نفسه واخدها وخلاها ملكه وبعد وقت لطيف بينهم يحيي قام قعد
ريشه قامت اتعدلت وبصتلو: مالك مصدوم كده
يحيي بنفعال: كله منك انتي السبب
ريشه بستغراب: ليه عملت ايه
يحيي: انا حاسس بالذنب ناحيه توتا
اخد مخده وراح ينام في غرفه تانيه اما ريشه نضفت الغرفه ولقت سلسلتها مقطوعه اتنهدت واخدتها حطتها في الدرج وسحبت دفتر المذكرت الخاص بيها وقعدت تكتب ان يحيي كان متعصب من الي حصل بينهم ليله امبارح , الليله الي من المفترض تكون ذكري حلوه ليهم بقت ذكري تعيسه في حياتها رغم بقت مراته قولا وفعلا لكنه مكنش في حضنها بأخلاص كانه بيؤدي واجب اتفرض عليه لكن هي ع الاقل قدمت له واجبها كزوجه ومش مش ندمانه حتي لو قرر يطلقها هتوافق وهتخرج بكل هدوء من حياته
…………….قصص منه محمد كاتب………………
في المكتب
السكرتيره خبطت ودخلت: استاذ يحيي متر حاتم طالب منك تراجع ع الثقفه دي حالا
يحيي : حطيها هنا وخديها بكره
السكرتيره : تمام
يحيي بص قدام وكرر كلام رشا= لو كان عند الانسانه الي بتحبها حبيب تاني ياتري هزعل وتضايق قصدها ايه بكلامها عايزه تقولي ان عندها حبيب طبيعي ماهي ع متوتره في البيت وبتحاول تخبي الحقيقه
حاتم ااتسحب ودخل: تخبي ايه
يحيي : خضتني دخلت امتي؟
حاتم من شويه لحد ما شوفتك بتتكلم مع نفسك وتتهم مراتك بتفاهات
يحيي مش بتهمها توتا هي الي قالت لي
حاتم : يعني انت بتثق في كلام توتا اكتر
يحيي بحيره: انا مش عارف انا عندي مشاكل كتير وبحاول احلها
حاتم : مشاكل ايه, ايه مشكلتك المره دي
يحيي : ولا حاجه كل الحكايه مخلصتش الشغل
حاتم بعدم اقتناع : تمام خلصه وابعتهولي قبل ما ترجع بيتك
يحيي تابعه لحد ماخرج ورجع يكلم نفسه بس انا كنت اول راجل يلمسها معني كده مفيش حد في حياتها انا اتلغبطت بجد
………………………………
خديجه اخدتها بعيد في ركن: هاله كنت عايزه اسالك شوفتي حاجه غريبه ع ريشه
هاله: لاء كانت بتتصرف بشكل طبيعي يا ماما اما انها تكلم نفسها ده طبيعي انتي اوقات بتعملي كده لما بتكوني محتاره في اصناف الاكل
خديجه: صح انا فاهمه ان ده امر طبيعي الا ابوكي مصمم يعمل ضجه حواليها يظهر مقصوفه الرقبه توتا حرضته
هاله بصوت عالي: ايه توتا
خديجه: هش وطي صوتك هو فين
هاله رفعت كتافها لفوق: معرفش
……………………………………….
يحيي دخل وقال السلام وقعد
ريشه: تحب تشرب حاجه عامله نسكافيه بالشكولاته
يحيي: هو مفيش اكل النهارده ولا ايه؟
ريشه قربت وأأعدت تحت رجله كالعاده
يحيي زقها بغضب: هو انا مش قلت لك اياك تلمسيني
ريشه : يحيي
يحيي : قلت ابعدي يبقي متلمسنيش من فضلك افهمي
ريشه قعدت تعيط ولنفسها : ليه مش عايزه تفهمي هو مش بيحبك هو بيكرهك ليه دايما متحمسه تهتمي بيه وتفوزي بقلبه بس هو بيبعد هو مش عايزك وبيشمئز منك وبيكره لمستك ساعدني يارب
يحيي طلع غير هدومه ونازل تاني وهي راحت عليه : يحيي انت رايح فين
يحيي بعد عنها وهو يزعق فيها : هو انا مش قلت لك اياك تلمسيني
ريشه صرخت فيه : وانت طلبك مش منطقي
يحيي جز ع اسنانه: ايه الي فيه مش منطقي قلت لك لاتغريني ولا تلمسيني بس انتي مستمره في افعالك الرخيصه لحد ما خالفت وعدي مع توتا ليه مش فاهمه
ريشه وهي مش عايزه تتجوزك ليه عايز تحتفظ بعفتك ليها انا مراتك علاقتنا شرعيه عشان كدا استمتع بحياتك
يحيي بتهكم: استمتع بحياتي
ريشه : ايوه
يحيي: تقدري تستمتعي بيها لوحدك انا مش مستمتع بوجودي معاكي فهمتي
ريشه: تعال اظبط شعرك
يحيي ضرب ايدها بعصبيه: متلمسنيش
ريشه : هو انا مقرفه للدرجه
يحيي بحده : ايوه
ريشه بهدوء: مقرفه
يحيي بنظرات غيظ: ومقززه كمان
……………………….قصص منه محمد كاتب………….
توتا وهي ماشيه حست بحد ماشي وراها خافت واتصلت بيحي لكنه مردش بسرعه اتصلت بمراد
مراد : خير يا توتا
توتا وقفت في زقاق وبخوف : مراد انت فين انا عايزه ارجع الييت بس خايفه حاسه ان حد ماشي ورايا
مراد : بس انا مش هنا
توتا بخوف: عارفه انك مش هنا بس هتيجي تبقي معايا
مراد: تمام الصبح هبقي ابقي عندك
توتا بصت وراها ملقتش حد رجعت قالتله: تمام يظهر دي اوهامي ومفيش حد هروح لوحدي
مراد : تمام لو فيه اي حاجه كلميني
توتا قفلت وبتبص وراها لقت راجل مقنع طالع يجري وهي صرخت وجريت لحد ما دخلت كافيه واتصلت بحاتم هو ويحيي
توتا بتشرحلهم وهي خايفه: يظهر ده واحد سايكو لانه لو حرامي كان سرقني
حاتم حط ايده ع خده ونفخ بملل : ومكنش فيه كاميرات مراقبه
توتا: مكنش فيه تخيل والحمد لله اني مكنتش لابسه كعب عالي والا كنت وقعت من الجري لما طلع يجري ورايا يحيي انت سامعني
يحيي بصلها: ايوه
توتا : يحيي مردتش ع مكالماتي احبطت جدا وقتها
حاتم : يحيي مالك شكلك غريب النهارده
توتا كشرت بزعل: كنت بحكي القصه بحماس وهو مكنش معايا
يحيي: توتا ممكن تجبيلي ازازه ميه ريقي ناشف
توتا اخدت شنطتها وهي قايمه قالت: اه اكيد
حاتم مال بجسمه: مالك يابني انت مش طبيعي
يحيي بضيق: اتخانقت انا ورشا
حاتم : عرفت ومراتك مش غلطانه انت الغلطان
يحيي: ليه حكمت بكده وانا محتلكش اي حاجه بس ع طول افترضت اني الغلطان
حاتم: لو عايز تبقي راجل وقوه وعضلات اتعلم تقبل اخطائك حتي لو مكنتش غلطك خليك قد الموقف لانك بتخسر
توتا رجعت معاها الميه وحطتها ع التربيزه: اتفضل
يحيي: حبيبتي هو ممكن تشترلي برشام للصداع لو سمحتي
توتا بنرفزه: ليه مطلبتش مني وانا بشتري الميه يعني هرجع المشوار تاني عايزه اكل
يحيي: لو كانت رشا هنا كانت هترجع من غير ولا كلمه
توتا بصتله بغضب وقالت: خلاص هقوم
حاتم : هو انت بجد عندك صداع ولا وجع تاني
يحيي : ايوه بعاني من وجع القلب
حاتم : ليه
يحيي بقهر : لان الست مراتي عندها حبيب غيري
حاتم ضحك : ده هايل عندك حبيبه وهي عندها حبيب علاقات مكشوفه وده عدل
يحيي: انا راجل ممكن تجوز اربعه اما هي متقدرش
حاتم : يعني اقوم اهبد دماغك في التربيزه بتتكلم عن التعدد بتفاخر ياغبي عندك زوجه واحده وحياتك فوضي يعني ش ناقصه تقوم عايز اربعه تفتكر تقدر ع كده
يحيي : تعرف تنقطني بسكوتك احسن
حاتم ابتسم: يعني ده الي شاغل بالك عادي مشكله تافهه خصوصا انك مش بتحبها او عايزها في حياتك انت عايز توتا خلاص طلق ريشه
يحيي هز دماغه برفض: مقدرش اعمل كده بعد ما نمنا مع بعض
حاتم : لاء استني نمتوا مع بعض( ضحك اوي) ومالك وشك احمر من الكسوف ليه
………………..قصص منه محمد كاتب………………..
بعد ايام من خناقتهم سوي حاول يكلمها لكن ريشه رفضت شافته بيمد ايده بتردد يمسك ايدها لكن سابته وخرجت من الغرفه وكل يوم بيحاول يعمل اي حجه عشان بس تكلمه ولما لقاها بتبعد عنه اكتر لكن من حبها الكبير له قررت هي تكلمه لقته قاعد في الانتريه ع الاب توب
ريشه بهدوء: اتفضل جبتلك حاجه تشربها
يحيي بصلها : ايه الي في الكوبايه ده مفيش لبن
ريشه: قلت مش بتحب اللبن
يحيي بصدق: لاء دلوقت بدئت احبه قصدي بدئت احب الفراوله باللبن الي بتعمليها
ريشه : تمام كمل شغلك وانا هروح انام
يحيي : رشا انا عايز مساعدتك في امر واحد صاحبي هيفتح محل جديد وطلب مني اساعده في الدعايه ممكن تختاري نوع الدعايا معايا
ريشه : يعني هو محل كبير
يحيي: ايوه كبير نوعا ما
ريشه واقفه بعيد بتحاول تكتب ع الكيبورت
يحيي بخبث : تعالي جنبي ( شدها من دراعها) تعالي مش هاكلك اختاري واحده
ريشه بعتاب: مش عايزك تلومني لو لمستك بالغلط
يحيي: هي مش قصه مجرد تشاوري ع الصوره
ريشه وهي بتشاور : هي دي هروح انام عن اذنك
يحيي بحنان : تصبحي ع خير
ريشه بجفاء: شكرا
استوب ومنتظره رايكم لما امجد يروح يحكي لدلال ووجدي حقيقه يحيي وتوتا تقتحم بيت رشا وتعيش معاهم ومن هنا يبدء الصراع الحقيقي
وجدي طلع وسلم عليه: ازيك يا امجد
امجد قام صافحه: عمي عامل ايه
وجدي وهو بيقعد : انا الحمد لله
امجد : روحتلك الشركه بس مكنتش هناك قالولي انك في البيت عشان كده جيت اطمن عليك
وجدي: قلت اقعد في البيت ارتاح شويه انا راجل كبرت في السن بس فيه حاجه
امجد : ولا حاجه جيت ابلغك عن عمايل جوز بنتك والبنت الي ماشي معها اتفضل الصوره دي
وجدي بص للصوره ودقق وقال: المكان ده مش غريب عليا مش ده يحيي جايز كان في شغل مع عميله
امجد : وهو لو بيقابل عميله بيحتفلوا سوي بذكري ارتباطهم
وجدي: مش فاهم انت عايز تقول ان يحيي له عشيقه
امجد: عمي البنت هي نفسها الي كان ماشي معاها سبع سنين لكن هو اتجوز رشا ومتجوزش البنت الي معاه
وجدي: بس ابوه مقليش ابدا انه لسه معاها او يمكن قالي وانا نسيت
امجد: وربما متعرفش ايه سبب انه مقلكش تماما زي ما انا معرفتش ليه متعزمتش ع فرحهم
وجدي بقهر : وهو لسه مع عشقته
امجد اتنهد بحزن : ياعمي انا اتأكدت ان يحيي مش بيحب رشا واتجوزها غصب عنه بس مش من حقه يعاملها بقله احترام
وجدي: وانت عرفت كل ده ازاي
امجد:شوفته بيتخانق معاها وبيقولها كلام مسيئ جدا
وجدي بقهر: مكنتش اتوقع ان يحيي بيعامل بنتي بالطريقه المهينه دي
امجد: وانا كمان بعتذرلك ياعمي مكنش قصدي اتجسس عليهم انا كنت رايح اوصل وجبه الفطار لرشا لاني عارف هي قد ايه بتحبها وشوفت الي حصل قدامي
وجدي: مفيش مشكله انت كمل الي بتعمله مش عايز بنتي تعاني ابدا بالشكل ده
امجد بص لقدام ومقرر يكمل مطاردته لتوتا ويبعدها عن حياه رشا بأي طريقه
……………………………….
في غرفه النوم رشا قاعده تقرء روايا لمنه محمد وتلفون يحيي رن وهو ارتبك وكنسل
ريشه كشرت: عايز ترد عليها تمام هقوم اطلع بره
يحيي شدها عليه: رشا عارف اني اتماديت معاكي في غضبي منك رغم عارف ان الي عملتيه ده حقك عشان كده انا عايز اعتذرلك حتي لو عايزه تضربيني
ريشه قطعته بنفعال: فين مبادئك حالا غيرتها بالسرعه دي
يحيي مسك ايدها: رشا خلينا ع الاقل اليوم نبقي كويسين انا قاعد معاكي
ريشه: غريبه هو انت عيان اصلك اخدت اجازه فجأه بس شيفاك تمام من وجهه نظري
يحيي اتنهد: انا فعلا تعبان عشان كدا طلبت من حاتم اجازه مرضي
ريشه بخوف : ولسه تعبان قوم خلينا نروح مستشفي
يحيي: مفيش لزوم هاخد الدواء انا بس اهملت شويه
ريشه: خلينا نروح يا يحيي
يحيي: مفيش داعي
ريشه مره واحده هاجمتها دوخه قويه وإيدها ع جبينها وكانت هتقع
يحيي لحقها ومسكها : مالك يا رشا
ريشه قالت بصوت مخنوق : معرفش مره واحده حسيت تنميل في ايدي ورجلي
يحيي مسك كتافها بهدوء : خلينا نروح المستشفي ايه رايك
ريشه هزت له دماغها : لا مفيش لزوم
يحيي: انا بتكلم بجد
ريشه: مفيش حاجه تقلق انا شويه وهبقي كويسه
……………قصص منه محمد كاتب……………..
يحيي رجع البيت ملهوف بجد يشوفها بس نسي تماما انه طلب من اخواته يخرجوها معاهم للبيوتي سنتر يحسنه من نفسيتها لحد ما موبيله رن
يحيي رد: نعم يا بابا فيه حاجه
علام: كنت عايز اسـألك عن رشا عامله ايه دلوقت لسه تعبانه
يحيي رفع حاجب: يعني متصل بيا بخصوص رشا هي بتتعب بس مش كتير لانها بتاخد علاج لما بيجلها صداع لكن بتسأل عنها ليه يا بابا
علام: يحيي متكدبش عليا
يحيي: تقصد ايه مش فاهم
علام: لو شوفتها بتتصرف بطريقه غريبه او بدئت يجلها نوبه عصبيه تنام بعيد عنها
يحيي: افندم مش حضرتك الي امرتني اتجوزها
علام: عايز تاخد حذرك وبس سواء في البيت او حتي الشركه
يحيي: تمام
علام: سلام
يحيي سلم عليه وكلم نفسه: ليه بيحذرني وبعدين هو ليه اصلا بيتصل مش كل مره امي هي الي بتصل بيا دايما امر غريب وهي فين رشا لسه مرجعتش ولا معاها معاد ومش بترد جميل بجد جميل
يحيي كل شويه عيونه تروح وتيجي ع الساعه لحد ما تلفونه رن تاني
يحيي: ماما هو ايه الحكايه بابا لسه مكلمني حالا
خديجه: ايه هو اتصل بيك ماله
يحيي: انا مش فاهم ليه اتصل بيا رغم دي مش عادته لكن فجأه لقيته بيتصل
خديجه: اكيد يعني عشان كل مره بهينه
يحيي: ايه الموضوع اتخانقتم
خديجه: يابني مليت طهقت منه ومن عمايله دايما يجبرتي اتصل بيك واسألك عن مراتك
يحيي عوج شفته: واضح انه بيحبها
خديجه: هو انت مش عارف تفرق بين الحب والكره
يحيي: بس ابويا قلقان عشانها فوق كده اختارها تكون مراتي ولا انا غلطان
خديجه: هو اتصل عشان عنده نوايا تانيه اسمع يا يحيي لو اتصل بيك تاني قوله ان مراتك بخير وقريب هتحمل سلام يابني
يحيي: سلام
……………قصص منه محمد كاتب……………
ريشه دخلت بنفسيه مرتفعه نوعا ما وقعدت وهو قرب وقعد جنبها
يحيي ابتسملها:ياتري استمتعتي بالخروجه مع ليلي وهاله
ريشه بسعاده: جدا والشهر الجاي هنروح تاني ابقي ادفعلي اوكيه بس انا زعلت جدا ع ليلي مكنتش عندها وقت تقعد معانا براحتها اتصل بيها بلال وطلب ترجع البيت
يحيي بضيق: وليه متصلتيش بيا كنت علمته درس
ريشه: هبقي اقولك المره الجايه
يحيي قرب منها ومسح علي خدها برقه : رشا شكلك عايزه تنامي ماتيجي تنامي شويه في حضني
ريشه بعدت عنه: اه انا متصلتيش بيك ولو حتي كنت اتصلت مكنتش هرد عليك
يحيي بصلها شويه بغيظ : اوكيه المره الجايه متحطيش تلفونك جوه شنطتك لانك اكيد مش هتسمعي تعالي لحضني
ريشه اتكلمت بكل هدوء : لاء انا مشغوله بكلم هاله غير كده مكنتش اعرف انك هتبقي موجود في البيت بدري فكرت انك روحت مع توتا تتفسحوا
يحيي : تمام متكررهاش تاني
ريشه: ده الي حصل طالعه انام وسوري جدا عن اي غلط عملته اليوم
يحيي قام مسك وسطها وسحبها معاه: تعالي ننام سوي
………………………قصص منه محمد كاتب……………….
ليلي واخده منه بنتها ولابسين وخارجين
بلال: لابسه ورايحه فين
ليلي: ليلي ردي
ليي: رايحه ازور امي ولا ممنوع
بلال: اه ممنوع ومفيش خروج الا بعد اسبوع
ليلي: انت لسه عاملها حكايه عشان خرجت مع ريشه
بلال بعصبيه وصوت عالي : ايوه وده شئ بسيط لما تكسري كلامي قلت لك مش عايزك تتعاملي ابدا معاها لانها منحله وجريئه وانتي هتتعلمي منها ازاي ساعتها هتبقي قدوه لبنتك منه اطلعي غ فوق
منه دخلت في حضن امها وهزت دماغها بـ لاء
بلال صرخ بغضب: منه اطلعي
ليلي ضمت بنتها اكتر: انت ليه بتعاملني كده
بلال: عشان المفروض منبقاش لطاف مع صنف الستات عيارهم فالت
ليلي: اظن طليقتك هي الي خانتك مش انا
بلال: كلكم نفس العينه
ليلي: انا معجبه بقسوتك تعالي يا بنتي نطلع فوق
………………………قصص منه محمد كاتب………………….
واقفه في المطبخ مش عارفه تنضف الممبار وكل شويه يفلت منها
لينا صاحبتها: هي بكره نهايه العالم توتا واقفه في المطبخ
توتا حركت عينها بغيظ: متعصبنيش انا متعصبه خلقه لوحدي من يحيي الاستاذ مبقاش يعرف ياكل في المطاعم اصله بيحب اكل مراته الوضيعه عشان كدا لازم احاربها
لينا: بس هو لسه جوزها وانتي ملكيش اي علاقه تربطك بيه
توتا هبدت السكينه ع الرخامه: لو معندكيش كلمه عدله تقوليها يا تاخدي بعضك وتمشي يا تقعدي زي الطوبه ساكته خالص روحي اقعدي في الصالون خارسه
لينا ضحكت: اهدي خارجه
توتا : متطفله حشريه وانا هضطر اخد اجازه لحد ما يحيي يعجب باكلي اذا رفض هدفس الممبار في زوره
لينا من بره ضحكت : خايفه لمراته هي الي تحشره في زورك
توتا بغيظ: هو انتي صاحبتي ولا صاحبتها شكلك بتجري شكلي لحد ما اغزك بالسـ كينه في كرشك واحشي مصارينك بدل الممبار
………………قصص منه محمد كاتب…………………..
ريشه طلعت وقفت بره ع اخرها: ايه المشكله لما اقف اطبخ كذا صنف ليه يمنعني لو عايز يشتري اكل من بره هو حر دي فلوسه رغم انه فتح قلبه ليا بس لسه قلقانه منه لان فيه دبوس من جهنم هيفسد علاقتنا
يحيي بصوت عالي: رشا يا رشا
ريشه: نعم نعم عارفه ان اسمي رشا عارفه عايز ايه
يحيي: فين الاكل والاطباق المليانه راحت فين
ريشه بصتله بغيظ: انت اتهكرت ولا فيه حد ضـ ربك ع دماغك مش سيادتك قولتلي لو عملت كذا صنف هفلسك
يحيي ضحك: كنت بهزر بس انا بس شوفتك بتتعبي قلت اوفر عليكي المجهود وممكن اشتري اكل جاهز وحاجه كمان بعتذر لو عملت حاجه غلط او جرحتك
ريشه: مش لو عملت انت فعلا عملت اذتني وجرحتني
يحيي بستغراب: قصدك ايه
ريشه: فيه حديث بيقول وَانك لن تنفق نفقه تبتغي بِها وَجهَ اللَّه الا اجرت بِهَا حتي ما تجعل في امراتك
يحيي على شفايفه ابتسامه حلوه: المعني هو لو اكلت مراتي بأيدي هؤجر
ريشه: ودلوقت عايزه اعاقبلك لانك اذتني
يحيي: انتي فعلا هتعاقبيني تمام ايه العقوبه
ريشه بدلع ورقه : اكلني لحد ما اشبع
يحيي ببتسامه مرسومه ع شفايفه: ده العقاب بس ده سهل ائكلك قربي ولا اقولك تعالي ع رجلي وانا هأكلك
ريشه: ده اوفر جدا
يحيي ابتسم : تحبي تاكلي ايه
ريشه: خضار
يحيي : ده عشان اخد الاجر افتكري عايزه بسله
ريشه : لاء مش بحبها بتعملي مشاكل في المعده
يحيي: انتي الي عملتيها ليه معدتك تتعب
ريشه ببتسامه جميله : انا عملتهالك عشان عارفه انك بتحبها
يحيي حط صنف تاني وبيقرب المعلقه من شفايفها توتا مالت واخدت المعلقه واكلتها وعملت بوشها حركت انها قرفانه
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجتي الجريئه)