روايات

رواية وقعت في حب جاسوسه الفصل الثالث 3 بقلم لولو وائل

رواية وقعت في حب جاسوسه الفصل الثالث 3 بقلم لولو وائل

رواية وقعت في حب جاسوسه الجزء الثالث

رواية وقعت في حب جاسوسه البارت الثالث

رواية وقعت في حب جاسوسه الحلقة الثالثة

همس:حاجه زى كده بس انا مش بضر
وذهب همس من امامه ولكن تلبكت فى الأسلاك ووقعت ولكن يد فهد كانت اسرع منها ولأول مره ينظر فهد لعيونها الفيروزيه والتى بداخله حزن والم كبير وهى اول مره تلاحظ زرق عيناه وظلت مغيبه بنظر له الى ان اتى سليم وسيرين وعمر
سليم:الله الله انت بتحب هنا وسايب المهمه
واقفت همس ونظرت لسليم بغضب
فهد بغضب:مش زى الى فى دماغك يا حيوان كانت هاتقع بس لحقتها مش حوار
سليم:على سولى برضو
عمر:بلاش يا سليم انت عارفه غضب فهد
سليم: وعلى اى خلاص المهم هنعمل اى
همس:الساعه كام دلوقتى
عمر:عشره وربع
سيرين:حلو اوى كده قدمنا وقت
همس:سيرين روحى الاوضه بتاعت الكمبيوتر شوفى الدنيا ماشيه ازاى
سليم:ابله ابله ممكن اروح معاها

 

همس:ابله هو احنا فى مدرسه روح معاها بس متلعبش فى حاجه
سليم:ليه شايفانى طفل وذهب ورا سيرين
همس:فهد القوات تتحرك وتيجى هنا الساعه 12 بالظبط مفيش تأخر قولهم يتحركو الساعه 11ونص تمام
فهد:تمام
عمر:وانا دورى اى
همس بإبتسامه:اولا انا بعتذر على الضربه الى ضربتهالك وثانيا انت هتراقب الوضع من الشباك بس متخليش حد ياخد باله وانا عارفه انك شاطر فى كدا
عمر:علم وينفذ
همس:تعالى يا فهد خليك هنا وانا هبدا اشغل الكاميرات
فهد بعدم فهم:كاميرات اى
همس:دى
كانت عباره عن كاميرات صغيرة الحجم لا أحد يقدر ان يراها بدأت همس بضبطها واحاطتها مكان التسليم القريب من المكان الذى توجد فيه ولكن لا أحد يقدر رؤية المكان لانه داخل المبنى

 

فهد:انا عجبنى دماغك بس انتى ليه بتعملى كل ده نفسى افهم بدل الغموض ده
همس بإبتسامه هادئه:لما نخلص هحكيلك كل حاجه
وبدأ الكل بلعمل وأتت الساعه 11 ونص وابلغ فهد القوات بتحرك والاختباء بالمكان الذى أخبرته عنه همس
سيرين:همس جم
همس:حلو اوى الكلام ده
واخرجت هاتف من الدرج وفتحت اللاب وفتحت الكاميرات ورأه مقابلة مدير الجامعه أو صاحب المخدرات مع الرجل الذى سيستلم هذه الشحنه الضخمه وبدأ الحديث بين الطرفين
صابر:ازيك يا طارق
طارق:ازيك يا كبير والله ممصدق انك الى هتسلمينى البضاعه بنفسك مش خايف لتتمسك
صابر بضحك:هههههههه الى كنت بخاف منه مات دلوقتى بقيت حر
عندما سمعت همس هذا الكلام احمرت عيناه من الغضب والحزن ولحظ فهد ولكن ظل صامت حتى انتهاء المهمه لمعرفت السبب

 

سيرين:اجمدى يا همس
همس:متخافيش انا كويسه هاتى التليفون
واعطت سيرين الهاتف لهمس واتصلت همس بهاتف الرجل الذى بجانب صابر
فهد:انتى بتعملى اى
همس:مش عايزه اسمه صوت حد خالص
سكت الجميع وانصدمو مما رأوه
طارق:أنت بتتصل بيا ليه ياراجل يا خرفان
صابر:أنت عبيط ازاى يعنى
ونظر الى هاتف ووجد نفسه يرن عليه بالفعل
صابر:ازاى ده حصل طب رد كده
فتح طارق الهاتف ووضعه على اذنه وانصدم مما سمع
سمع تسجيل كان صابر يقول فيه انه سوف يقتل طارق بعد ما يأخذ المال منه وأغلق الخط
نظر فهد الى همس ولم يفهم كيف فعلت كل هذا
همس:الصبر وهفهمك كل حاجه فى وقتها
وامر طارق رجاله بقتل رجال صابر
ابتسمت همس:اللعب هيبدأ الساعه دلوقتى 12بالظبط القوه وصلت

 

فهد:اه بعتولى انهم وصلو
همس:حلو اوى يلا بينا
فهد:فين
أخرجت همس أقنعه من الدرج وأعطت كل منهم قناع
لبس كل منهم قناعه وخرجو واختبؤ بلخارج
فهد:كدا لو هجمت هما هيهربوا
ابتسمت همس:اتفرج واتعلم ونظرت حتى رجع صابر الى الفخ و وانتظرت سيرين وقوف طارق فى الفخ وسحبوا الحبال مع بعضهم وعلقو طارق وصابر من ارجلهم
صابر:اى ده مين الى عمل كدا
طارق بغضب:أنت هتستعبط يلا
وامرت همس بحضور القوات وخرجت همس وخلعت القناع وانصدم كلا من طارق وصابر
صابر بصدمه:همس
همس بعيون يجسوها الغضب والحزن:ايوه همس قولتلك مش هسيبك ووفيت بوعدى الياس فين يا صابر
صابر:وانتى بقى الى هتقدرى على الياس بيه هيدوس عليكى انتى ولا حاجه قدامه
همس بعيون حمراء مثل الجمر:قولتلك الياس فين ولا اقول انك كنت مع مرات طارق بيه امبارح
صابر بخوف: خلاص الياس فى المانيا سافر
همس:وبقى بيتاجر فى اكبر شحنة سلاح
صابر:عرفتى منين
همس:مش عمى

 

صابر بصدمه:عمك
همس:للاسف اه شوفت الزمن اخ بيقتل اخوه علشان الفلوس
صابر:انتى عارفه لو الياس عرف بألى عملتيه معايا هيعمل اى هيموتك
همس بضحك مما استغبربه الجميع: هههههههههه الياس مش هيفرق معاه حد غير الفلوس واحد قتل اخوه وصاحب عمره بدم بارد هيفرق معاه موتك انسى
بعد ما نزل صابر وطارق صوب طارق على صابر وقتل صابر وذهب طارق والى السجن وبعد عدت ايام حكم عليه بسجن مؤبد
وفرح اللواء من سليم وفهد وعمر ولكن حكى له فهد كل شئ وان همس هى من ساعدتهم فى القبض عليه وامر برؤياتها هى وصديقتها ليشكرهم بنفسه
ذهب فهد وسليم وعمر الى همس وصديقتها
همس: سيرين شوفى مين الى بيخبط
وذهبت سيرين وفتحت الباب الى ووجدت فهد وسليم وعمر وامرتهم بدخول
سليم:ازيك يا سيرين
سيرين:الحمدلله
همس:مين يا سيرين

 

سيرين:ده فهد وسليم وعمر
خرجت همس الى الخارج ورحبت بيهم
فهد:ازيك يا همس
همس:الحمدلله بخير وانت اخبارك اى
فهد:تمام اللواء عايزك انتى وسيرين علشان يشكركو بنفسه
همس:اكيد طبعا بكره ان شاء الله هنروح انا وسيرين
فهد:خلاص هعدى عليكى وتيجو معانا
همس:ملوش لزوم
فهد:فى طريقى مفيش مشكله
همس:تمام شكرا
فهد:مش هتقوليلى الحقيقه وليه عملتى كده
همس:

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب جاسوسه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى