روايات

رواية زوجة مؤقتة الفصل الخامس 5 بقلم ملك يسري

رواية زوجة مؤقتة الفصل الخامس 5 بقلم ملك يسري

رواية زوجة مؤقتة البارت الخامس

رواية زوجة مؤقتة الجزء الخامس

رواية زوجة مؤقتة
رواية زوجة مؤقتة

رواية زوجة مؤقتة الحلقة الخامسة

ملك بإحراج بعدت عنه: انا اسفة.
زين وابتسم: ولايهمك اى اول مرة ليكى شكلك متوترة وخايفة.
ملك: الصراحة اه ومش عارفة اوصل للمدرج.
زين: اممم انتى ف اى ومدرج كام.
ملك: انا اولى هندسة مدرج 5.
زين ابتسم: تعالى ورايااا هوصلك.
ملك مشيت جمبه وكانوا خاطفين الانظار اللى مستغرب مين دى ولى ماشية مع دكتور زين
زين وصل قدام المدرج: بصى ياستى هو داا.
ملك بإبتسامة: شكرا تعبتك معايااا.
زين: ولايهمك.
ملك دخلت المدرج وقعدت جمب بنوته.
زين دخل بعديها بشوية وملك بصت بإستغراب.

 

زين برسمية: انا دكتور زين نورالدين اللى هدرس ليكوا مادة ****** ودلوقتى كل واحد يعرفنى عن نفسه.
بدا كل واحد يعرف عن نفسه لحد ماجه دور ملك.
ملك بتوتر: ملك محمد 19 سنة.
زين: تمام اتفضلى.
عدى اليوم عادى وملك روحت بعد فارس ماوصلهاا وهما قاعدين على الاكل.
مريهان: ها ياكوكو اى اخبار اول يوم.
ملك: اسكتى دا انا بعد فارس ماسبنى دخلت وكنت خايفة اوى ومتوترة وخبطت ف واحد وطلع صاحبك يافارس بتاع امبارح اللى وصلنى وكمان طلع دكتور المادة بتاعتى وهو اللى عرفنى المدرج فين.
فارس وابتسم: زين جدع وطيب واه هو شغال دكتور ف الجامعة جمب شركته.
ملك بإنبهار: عنده شركة.
فارس: اه.
ملك وقامت& اوكى انا شبعت هطلع اذاكر.
كلهم: ربنا معاكى.

 

مريهان بصت ل نور ونور فهمت بصتهاا وابتسموا بخبث.
نور: ماتعزم زين دا عندنا يافارس.
فارس بإستغراب: لى.
نور: عادى يعنى اشكره هو اللى جاب ملك امبارح وكمان ساعدهاا النهاردة.
فارس: ايوا هشكره اى لزمتها اعزمه.
مريهان: ياحبيبى دا الصح والاصول.
فارس واتنهد: تمام وبالمرة اعزم سيف.
نور : تمام بكراا هنستناكوا على الغداا.
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
شهد بخبث: حلوة يا ابيه.
زين وسرحان: اوى.
شهد: بتحبهاا.
زين: مش عارف بس ملامحهاا بتريح اعصابى وبحس انى مبسوط من قربهاا.
شهد وابتسمت: واسمهاا اى.
زين: مل….. اى دا قومى يابت من هناا.
شهد: يووووووووه فوقت لى قبل ما اعرف اسمهاا.

 

زين بضحك: قومى يابت روحى ذاكرى.
شهد: هيجى يوم واعرف… وطلعت تجرى.
زين اتنهد بحزن لما عرف انها متجوزة صاحبه.
زين: مينفعش يازين انت كدا بتخون صاحبك.
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
تانى يوم.
ملك: مريهان شكلى حلو.
مريهان بخبث: اه بس بتسالى لى.
ملك بتوتر: ابدا بس حسيت نفسى وحشة قولت اسئلك.
مريهان: بضحك لاء حلوة.
ملك مشيت من قدامها بكسوف.
مريهان: ماما ماما ملك شكلهاا كدا معجبه ب زين.
نور: عرفتى منين.
مريهان: اصل لما قولتلها الصبح ان زين جاى يتغدا معاناا اتوترت ودلوقتى بتسالنى اذا كان شكلها حلو ولا لاء.
نور واتنهدت: ربنا يسعدهاا يابنتى.
مريهان: يارب ياماما… اخدتى العلاج.
نور بحب: اه ياحبيبتي.
مريهان: تمام انا هروح اشوف المطبخ من الدادة.
مريهان مشيت ونور بصت ل اثارهاا بحب: الحمدلله ان ربنا هداكى يامريهان ويارب يرزقك ب الطفل اللى يملا حياتك انتى وفارس.
باليل.
فارس: ماما انا جيت.
زين: روحى ياشهد ل طنط نور.

 

شهد: اوكى هى وحشتنى اصلاا.
فارس بضحك: اهى جت اهى.
شهد جريت حضنت نور.
نور بحب: وحشااانى ياقردة.
شهد: انتى اكتر ياقلب القردة.
سيف كان متابعهم وعينه منزلتش من على شهد.
نور وبصت ل زين: ازيك يازين.
زين وابتسم: ازيك ياطنط.
نور: الحمدلله عامل اى ياسيف.
سيف وابتسم: انا كويس الحمدلله.
نور: طب ياللاا علشان الاكل.
زين قعد وعينه بتدور عليهاا ونور ملاحظة كداا.
نور بخبث: اطلع نادى ل مراتك يافارس علشان الاكل.
زين لما سمع كدا اتنهد بحزن.
فارس: حاضر ياماما.
فارس طلع نده ل مريهان وهى نزلت ودخل ل ملك.
فارس: اى ياملوكة منزلتيش لى.
ملك بتوتر: مكسوفة.

 

فارس ومسك ايديها: مكسوفة من اى بس ياللااا.
فارس نزل هو وملك وماسك ايديهااا وزين شافهم وحس انه مضايق.
فارس: اعرفكو ملك مراتى.
سيف وابتسم: اهلاا.
شهد: الله جميله.
نور وبصت ل زين: هو فارس بينقى حاجة وحشة يالااا تعالوا كلوا.
فارس قعد جمب مريهان وكان فاضل كرسى جمب زين ملك جاية تقعد الكرسى كانت رجله شبه مكسورة جاية تقعد كانت هتقع مسكها زين ويعتبر كانت ف حضنه وفضلوا باصين لبعض ووو…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجة مؤقتة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى