روايات

رواية زوجة مؤقتة الفصل الثاني 2 بقلم ملك يسري

رواية زوجة مؤقتة الفصل الثاني 2 بقلم ملك يسري

رواية زوجة مؤقتة البارت الثاني

رواية زوجة مؤقتة الجزء الثاني

رواية زوجة مؤقتة
رواية زوجة مؤقتة

رواية زوجة مؤقتة الحلقة الثانية

مريهان بإستفزاز: الف مبروك يابنت عمى جوازك من جوزى انااا.

ملك خافت من شكلها ف استخبت ورا ضهر فارس اللى استغرب رده فعلها وخوفها لمجرد كام كلمة.

فارس بص ل مريهان: الله يبارك فيكى يامراتى يلااا ياملك ومسك ايد ملك وطلع بيها قدام نظرات مريهان اللى كلها حقد ونظرات امه اللى كلها سعادة ل ابنها وشماته ف مريهان.

نور بخبث: معلش بقا يامريهان النهاردة فارس ل ملك.

مريهان بصتلها بغيظ وطلعت فوق ونور ابتسمت بسخرية وطلعت اوضتهاا.

ف اوضة فارس وملك

ملك بخوف: ف.. استاذ فارس.

فارس بصلها بتفحص من حركتها اللى كلها خوف صوتهاا المرتعش اتنهد.

فارس بحنية مسك ايديهاا وقعدها جمبه: ممكن افهم لى كل التوتر دا والخوف.

ملك بدموع: انا خايفة.

فار بحنية وبيمسح دموعها: ممكن افهم خايفة من اى.

ملك بدموع: خايفة من حاجات كتير اوى.

فارس: اممممم لاء دا احنا شكل كدا كلامنا كتير انا بقول نغير هدومناا ونعمل اتنين ايس كوفى انا عرفت انك بتحبيه ونقعد نرغى للصبح اى رايك.

ملك ابتسمت: موافقة.

فارس: طيب عقبال ما تخرجى ليكى هدوم اكون انا اخدت دش سريع وخرجت.

فارس دخل الحمام وملك ابتسمت على حنيته وتفهمه.

بعد شوية الاتنين قاعدين.

فارس: هاا ياستى ف اى بقا واى الحاجات الكتير اللى خايفة منها.

ملك واتنهدت: اول حاجة خايفة تشوفنى طماعة.

فارس بصلها بإستغراب: دا لى.

ملك: احم زى ما حضرتك شوفت حالنا على قدنا وبابا امكانياته مكنتش تسمح انه يقدملى ف الجامعة ف انا كنت رافضة فكرة الجواز منك علشان مريهان بس ماما اقنعتنى انك هتقدر تحقق حلمى وادرس.

فارس بصلها وابتسم انها مكدبتش عليه: بصى ياملك انا اتجوزت مريهان مش حب زى ما انتى فاكرة مريهان اشتغلت عندى ف الشركة وكانت شاطرة جدا ف شغلها ودا لفت انتباهى ولقيتهاا كويسةف ومحترمة ف اتجوزتها وبعد الجواز حسيت بحب نحيتهاا المهم حوار تعليمك دا طبعاا انا متكفل بيه ومستحيل اقول عليكى طماعة دا حقك فيا انى اشوفك محتاجة اى واعمله.

ملك ابتسمت انه مفهمهاش غلط.

فارس: كلمى وخايفة من اى تانى.

ملك بصوت مهزوز: مريهان.

فارس: عارف انها هضايقك وتزعلك بس كل اللى اقدر اقولهولك انى مش هفرق بينكوا ولو هى غلطت ف حاجة معاكى انا هكون معاكى وهجبلك حقك منها ونفس النظام معاهاا لو انتى ضايقتيها هقف معاهاا انا مع الحق على طول ف حاجة تانى مخوفاكى.

ملك هزت راسهاا بمعنى لا.

فارس: طب تعالى يالااا ننام.

ملك بصتله ب إستغراب انه مطالبش ب حقه الشرعى.

فارس بصلها وابتسم وقرب منها وهمس: مش هقرب منك غير لما تبقى جاهزة نفسيا ماشى ياحبيبى وباسهاا من خدهاا وشدها ل السرير وخدها ف حضنه تحت صدمتها بس ابتسمت وناموا.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

تانى يوم..

نور: نوال اطلعى خبطتى على اوضة فارس بيه وملك هانم وقوليلهم الفطار.

نوال: حاضر يا هانم.

نوال وهى طالعة قابلت مريهان.

مريهان: رايحة فين.

نوال: هنادى ل فارس بيه وملك هانم.

مريهان بسخرية: والله وبقيتى هانم ياملك… روحى انتى انا هنادى ليهم.

نوال: تمام ياهنام.

مريهان طلعت وبتخبط على باب الاوضة بتاعتهم.

مريهان: اصحى يافارس بيه ولا العروسة عجبتك ودخلت مزاجك.

ملك صحيت على الخبط وسمعت صوت مريهان صحت فارس بدموع.

فارس لما شافهاا مركزش مع الخبط.

فارس بقلق: مالك ف اى واى الدموع دى.

ملك وبتشاور على الباب: مريهان.

هنا فارس سمع صوت الخبط والكلام المستفز رااح قالع التيشيرت وبهدل شعرة وقرب من ملك وباسهاا وفتح اول كام زرار من البيجامة بتاعتهاا وراح يفتح الباب.

مريهان اول لما شافته كدا وشافت ملك اتصدمت انه فعلا تمم جوازه.

مريهان: انت بجد قربت منهاا.

فارس ببرود: ومقربش منها لى مراتى وهتبقا ام ابنى.

مريهان بصتله بصدمة وسابته ومشيت وهو قفل الباب وبص ل ملك اللى لسة مصدومة من اللى عمله ابتسم بخبث وقرب منهاا.

فارس بهمس: سرحانه ف اى ياحبيبى.

ملك: قليل الادب باسنى.

فارس وراح قرب منهاا وباسهاا تانى بس المرة دى بهدوء وحب وبعد عنها علشان ياخدوا نفسهم.

فارس: كدا.

ملك بخجل: فارس خلاص ابعد بقاا.

فارس ضحك وبعد عنهاا شكلك مسخرة قومى قومى غيرى يالاا علشان نفطر.

ملك جريت على الحمام وابتسمت: قليل الادب.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

فارس: صباح النور يا احلى نور.

نور وضحكت: استاذ فارس شكله متمزج.

فارس وضحك: الصراحة اه.

ملك: اذيك ياطنط.

نور: الحمدلله ياحبيبتى.

فارس بصلها بخبث وهى اتكسفت.

نور وضحكت: بس بقا يواد متكسفهاش.

فارس وضحك: حا……

مريهان بصويت: الحقنى يافاااارس….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجة مؤقتة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى