روايات

رواية زوجة مؤقتة الفصل الثالث 3 بقلم ملك يسري

رواية زوجة مؤقتة الفصل الثالث 3 بقلم ملك يسري

رواية زوجة مؤقتة البارت الثالث

رواية زوجة مؤقتة الجزء الثالث

رواية زوجة مؤقتة
رواية زوجة مؤقتة

رواية زوجة مؤقتة الحلقة الثالثة

فارس طلع يجرى هو ونور وملك…
فارس بخوف: اى الدم دا يامريهان مالك.
مريهان بدموع: ااااااه مش قادرة الحقنى يافارس بموت.
ملك بدموع: شيلهاا بسرعة وروح بيها على المستشفى.
نور: ايواا يابنى بسرعة.
فارس شال مريهان وجرى على العربية ووراه ملك ونور.
ملك قعدت ورا مع مريهان ونور جمب فارس.
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

 

 

زين: نورهان الصقة اللى مع شركة فارس منصور اى اخبارهاا.
نورهان برسمية: استاذ فارس محدد اجتماع بعد اسبوع علشان تتكلموا عنهاا يافندم.
زين بإستغراب: ولى بعد اسبوع كتير اوى.
نورهان: يافندم اصل استاذ فارس اتجوز وواخد اجازة واللى مساك امور الشركة استاذ سيف.
زين: تمام روحى انتى شوفى شغلك.
نورهان: تمام يافندم.
زين ومسك الفون.
زين: اى حوار جواز فارس دا.
سيف بضحك: دا حوار كبير اوى لما اشوفك.
زين: خلاص تمام تعالى باليل عندى وبالمرة عايزك ف موضوع.
سيف: انا زهقت منك انت وصاحبك اقسم بالله.
زين وابتسم: مالناش بركة الا انت يالاا سلام.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فارس بخوف: هما اتأخروا لى كدا ومحدش مفهمنى ف اى.
ملك ومسكت ايده: هتبقاا كويسة صدقنى انا واثقة ف ربناا.

 

 

فارس حضنهااا واتنهد: انا خايف عليهااا.
ملك بإحراج مسدت على ضهره: متخافش عليها.
الدكتور خرج وفارس بعد عن ملك وجرى عليه.
فارس: خير يادكتور كان مالهاا.
الدكتور : الحمدلله هى حاليا كويسة بس..
نور: بس اى يادكتور.
الدكتور: الجنين نزل.
فارس ونور بصدمة: جنين.
الدكتور: ايوا المدام كانت حامل ف الشهر الاول وباين بسبب عصبية او انفعال وتوتر زيادة وهى اصلا ضعيفة فقدت الجنين.
فارس فضل ساكت ورجع قعد بكل حزن وكسرة.
نور بحزن: تمام يادكتور نقدر نطمن عليهاا.
الدكتور: اه بس شوية كدا تكون فاقت.
نور هزت راسهاا وسابت ملك وفارس لوحدهم.
ملك قربت منه بدموع: انا اسفة.
فارس بصلهاا بحزن: دا كله بسببى انا ضايقتهااا اناا السبب.
ملك بدموع: لازم تبقا قوى علشانهاا هى هتقوم منهارة هى كانت بتحلم ب انها تبقا ام ولما بقت ام ربنا حرمها منه لازم تكون جمبهاا وتصبرهاا.
فارس بدموع: انا مليش عين ادخل ليهااا.
ملك حضنته: ادخل ليها هى محتجالك دلوقتى جمبهاا صدقنى هى اكتر حد محتجاله ف حياتهاا انت يافارس.
فارس بصلهااا واتنهد هى مسحت دموعه اللى على وشه وقومته يروح ل مريهان.
فارس دخل ل مريهان لقهاا باصة قدامهاا وساكتة.
فارس خدها ف حضنه وفضل ساكت.
مريهان بصوت مبحوح: انا للدرجة دى ربنا بطل يحبنى.
فارس بحنيه: لاء طبعا لى بتقولى كدا.
مريهان بدموع: خد منى ابنى حتى من قبل ما اعرف بوجوده يافارس.
فارس: هيعوضك عنه يامريهان والله انا اسف كل دا بسببى.
مريهان وغمضت عيونها: لا ياحبيبى انا السبب دا عقاب ربنا ليا روحنى يافارس انا عايزة اروح ممكن.
فارس: حاضر هخرج اشوف الدكتور واجى.

 

 

فارس خرج ونور دخلت ليها وقربت منهاا.
نور بحزن ودموع: انا اسفة يابنتى حقك علياا بس انا حاولت معاكى يامريهان واقولك ان بيتك وجوزك بيضيعوا منك يابنتى بسبب تصرفاتك انا جوزت فارس مش علشان الخلفة انا جوزته من اهمالك والامبالاه بتاعك حقك عليا.
مريهان بدموع: متعتذريش ياطنط انا استاهل اللى بيحصلى.
نور حضنتهاا وعيطت معاهاا.
ملك خافت تدخل واستخبت لما شافت فارس.
فارس استغرب لما ملقهاش ولا برا ولاجوه عند مريهان.
فارس: اومال ملك فين ياماما.
نور: معرفش يابنى كانت واقفة قدام الباب.
فارس خرج وقعد يدور عليها ف المستشفى كلها وملهاش أثر اتجنن.
مريهان: لقتهاا.
فارس بعصبية: مش لاقيهااا هتكون راحت فين دى بس.
نور: خير روح انت دور عليهاا وانا هاخد مريهان واروح علشان اخليها تاكل وتريح جسمها.

 

 

فارس هز راسه ومشى.
ملك قاعدة على الكرنيش ف مكانها المفضل وبتعيط.
ملك: يارب اناا السبب هو اهملها بسببى ودلوقتى هيبقوا كويسين وهيطلقك ياغبية انا حلسة انى مرتاحة معاه بس لاء مش هفرقه عن مراته هو لسة ملمسنيش…. وقعدت تعيط…
: بتعيطى لى…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجة مؤقتة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى