رواية زوجة زوجي الفصل السابع 7 بقلم باسنت أشرف
رواية زوجة زوجي الجزء السابع
رواية زوجة زوجي البارت السابع
رواية زوجة زوجي الحلقة السابعة
حور: عشان هتطلقني يا يوسف….
يوسف بصدمة: أي اللي انتِ بتقولية ده يا حور انتِ اتجننتي….
حور: لا متجننتش يا يوسف هو ده اللي لازم يحصل من الأول……
يوسف: حبيبتي أنتِ شكلك تعبانة دلوقت روحي ارتاحي وبعدين ابقى نشوف الموضوع ده……….
حور: لأ يا يوسف مش تعبانة و مُصِرة على رأيي كمان هتطلقني يعني هتطلقني……
يوسف: وانا قولت مفيش طلاق يا حور……
حور: مش هطلقني يا يوسف….
يوسف: أيوا يا حور قولتلك مفيش طلاق…….
حور: خلاص يا يوسف وانا هرفع عليك قضية خلع…..
يوسف بصدمة: انتِ واعية للي بتقولية ده يا حور؟!…….
حور: أيوا يا يوسف واعية جدًا كمان…..
يوسف: انتِ عارفة أنتِ بتقولي اي؟!..
حور: ايوا يا يوسف انا اول مرة في حياتي اصلًا افكر صح وده لازم يحصل…
يوسف: أنا بحبك يا حور متعمليش معايا كده متخربيش حياتنا……
حور: انتَ اللي خربتها يا يوسف لما قررت تتجوز عليا انتَ اللي دمرت كل الحب اللي بينا…….
يوسف: انتِ عارفة و متأكدة يا حور أني هعمل كده عشان ماما و بس اوعدك اني مش هلمسها وبعد كده هطلقهاا…….
حور: وهي ذنبهاا أي تتجوز واحدة تخرب حياتها يا يوسف خليك عاقل شوية……..
يوسف: مقدرش اسيب ماما تتعب يا حور انتِ عارفة امي غالية عليا قد اي؟……
حور: عارفة يا يوسف وعارفة كمان ان راحة طنط هتكون في طلاقي منك……….
يوسف: انتِ بتقولي كده لي؟؟…
حور: عشان دي الحقيقة يا يوسف طنط من ساعة ما اتجوزنا وهي مش طيقاني اصلًا……..
يوسف: في البداية بس لكن بعد كده اعتبرتك بنتهاا…….
حور: لا يا يوسف مش هنكدب علىٰ بعض هي كانت ومازالت…….
يوسف: عايزة تسيبيني يا حور ههون عليكي طب مفكرتيش انا هعيش ازاي لو انتِ سبتيني……..
حور: لو عليا يا يوسف اعيش معاك العمر كلة لكن والله غصب عني حاول تحط نفسك مكاني وتشوف وجعي وكسرتي…….
يوسف: لا عاش ولا كان اللي يوجعك ويكسرك يا حوريتي…….
حور: طلقنييي يا يوسف ارجوك وسيبني اعيش حياتي…….
يوسف: عايزة تعيشي حياتك من غيري يا حور هتقدري تعيشي من غيري……
حور: انا بعشقك يا يوسف بس غصب عني صدقني والله………..
يوسف: وانا مش هتنازل عنك ابدًا مهما يكون………..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وتين: بس يا ستي وبصراحة كده صعبت عليا جامد…….
سما: الله يكون في عونكم انتوا الاتنين….
وتين: لو شوفتي يا سما دي بتحبوا جامد لدرجة انها مش راضية تقولة يطلقها عشان ميبقاش ضعيف
سما: شكلها هبلة اووي انتِ وشطارتك بقىٰ بعد الجواز طيريها وعيشي حياتك بقىٰ
وتين: إخص عليكي أي اللي بتقولية ده يا سما عايزاني اكون خرابة بيوت؟
سما: مش قصدي بس انا عايزاكي تعيشي حياتك…..
وتين: عايزاني اعيش حياتي علىٰ حساب الناس….
سما: خلااص خلاص كنت بهزر يا وتين خلاص
وتين: ماشي يا سما ويارست مسمعش الكلام ده تاني…..
سما: حاضر أي اوامر تانية….
وتين: لا إلا صحيح مش ناويين تتجوزوا ولا رجعتوا في كلامكم……
سما: لا مش هنتجوز ده اتجنن اصلًا مش عارفة مالة مبقاش مازن بقي حد غريب لما يرجع زي زمان ابقىٰ نتجوز……..
وتين: انتوا حرين كل واحد حر في حياتة اللي يريحكم اعملوه……..
سما: ماشي يا وتين مااشي يا جزمة
وتين: يلا ياختي من غير مطرود قومي روحي عشان خالتو هتبهدلك……
سما: دي جيبالي عريس ومُصِرة تجوزني
مازن: نعم يا روح امك
سما: وانتَ مالك انتَ وبعدين واقف تسمعنا احنا بنقول أي لي مش كده عيب……
مازن: سما متجننيش والعريس ده مرفوض…….
سما: وانتَ مالك كنت ولي أمري وانا معرفش……
مازن: سمااااا الكلام انتهىٰ خلاص العريس ده يترفض……
سما: مش هيترفض يا مازن وانا موافقة علية……
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلىٰ: اخوك ومراتة وابنة جايين النهاردة يا يوسف لما عرف أنك هتتجوز …….
يوسف: اها تمام…….
ليلىٰ: مرات اخوك حامل….
يوسف: الف مبروك يا ماما….
ليلىٰ: عقبال ما اشوف عيالك انتَ كمان
يوسف: بأذن الله لما ربنا يريد……..
ليلىٰ: ما انا هجوزك اهو عشان تجبلنا عيال كتير……
يوسف: تمام يا ماما ان شاء الله
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زوجة زوجي)