رواية زوجة زوجي الفصل الخامس عشر 15 بقلم باسنت أشرف
رواية زوجة زوجي الجزء الخامس عشر
رواية زوجة زوجي البارت الخامس عشر
رواية زوجة زوجي الحلقة الخامسة عشر
تسنيم بخضة: مستر مازن حضرتك بخير
مسترر ماازن ردد ارجووك متقلقنيش..
يلاهوي اعمل أي انا دلوقت يا مستر مازن..
استاذ سامي ارجوك تعالىٰ شوف مستر مازن واقع من طولة وانا مش عارفة اتصرف…
سامي: متقلقيش تعالي نشوفه
استااذ مازن فوق لو سمحت..
تسنيم بخوف: ارفعه يا استاذ سامي والنبي وناخده المستشفىٰ…
سامي بقلق: ماشي ايدك معايا بقى…
“وبعد فترة كان سامي وتسنيم ومازن في السيارة
سامي يتولىٰ القيادة وتسنيم تجلس في الخلف ومازن بجانها مغشىٰ عليه”
تسنيم: يلااهوي الحق يا استااذ سامي..
سامي بتعرق وقلق: في أي اي اللي حصل مالك؟؟؟
تسنيم: بيجيب دم من مناخيرة وبوقة اسرع شوية من فضلك عشان نوصل المستشفىٰ…
سامي: اهدي عشان مش هينفع اسرع اكتر من كده هنعمل حادثة..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور بدموع: يوسف أنتَ هنا بجد واللهِ..
يوسف: ايوا بجد..
حور: يعني انا مش بتخيل؟!
يوسف: لا مش بتتخيلي!
حور: اقرصني عشان انا مش مصدقة..
يوسف: يا بنتي اعقلي شوية اقرصك اي..
قالت وهي تمد له يدها: اقرصني يلا..
يوسف وهو يقرصها: اهو ياستي صدقتي….
حور: اهاا براحة شوية واتنفضت بسرعة وقامت والقت نفسها داخل احضانة وانهارت في البكاء… ”
حور ببكاء: وحشتني اوي يا يوسف وحشتني جدًا جدًا كده هونت عليك تسيبني شهر بحاله متسألش عني وأنتَ عارف أني مقدرش اعيش من غيرك ولا حتىٰ يوم لي عملتتتت كده لييي بطلت تحبني صح قول قول متتكسفش….
يوسف: اهدي يا حوريتي اهدي بالراحة كده وبعدين أنتِ وحشتيني جامد اوي..
حور: عشان كده سبتني شهر بحالة من غير ما تسأل عني لولا ارن عليك وكنت بترد الكلمة بكلمة بالعافية…
يوسف: خلاص بقىٰ يا حوريتي وبعدين ما انتِ كنتِ عايزة تسبيني وتروحي عند بيت اهلك صح ولا غلط…
حور: ايوا انا مكنتش هسيبك اصلا لأني عارفة انك مش هتوافق ولو كنت وافقت مكنتش هقعد اكتر من يومين وهرجع عشان انا مش بقدر اعيش من غيرك انا بحبك اوي بحبك اوي بجد…
يوسف: خلاص يا حوريتي متعيطيش بقى وانا اسف مرة تانية يا ستي انا عارف اني غلطان خلاص بقى قلبك ابيض…
حور: استغل اني مش بقدر ازعل منك استغل كده…
يوسف بحب: ما انا استغليت كده خلاص..
حور: واللهِ؟!
يوسف: بموت فيكِ علفكرا…
حور: لا لا متحاولش تثبتني….
يوسف: حبيبييييي…
حور: انا اتثبت خلاص….
يوسف: بالله بعشقك..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عمر: بس أنا عايز اكتب الكتاب يا سما عشان نكون براحتنا
سما: يا عمر افهمني انا معرفكش وفترة الخطوبة للتعارف افرض دلوقت كتبنا الكتاب وبعد كده مرتحناش مع بعض هنشيل لقب مطلقين علىٰ الفاضي…
عمر: وانا مش هغضب ربنا يا سما علشان فترة تعارف انا عايز علاقتنا تبقىٰ بما يرضي الله علشان ربنا يبارك فيها
افهمي يا سما طالما بدأنا غلط من الأول فحياتنا كلها هتكون غلط أنتِ لي مش فاهمة أني عايز مصلحتنا….
سما: انا مش شايفة حاجة غلط في كده ما الناس كلها بتتخطب وبتعمل كده اي الغلط فيها بقىٰ…
عمر: وعشان الناس كلها بتتخطب وبتغضب ربنا نعمل زيهم احنا ملناش دعوة بالناس متخليش تفكيرك عقيم يا سما..
سما: انتَ عمال تغلط فيا من الصبح وانا ساكتة…
عمر: انا ماشي يا سما وفكري كويس وردي عليا عن اذنك…
سمية: استنىٰ يابني اتغدىٰ معانا..
عمر بلطف: لا يا أمي مش هقدر عشان سايب اخواتي في البيت واكيد منتظريني عشان نتغدىٰ مع بعض..
سمية: ماشي يا حبيبي…
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زوجة زوجي)