رواية زوجة زوجي الفصل الثامن عشر 18 بقلم باسنت أشرف
رواية زوجة زوجي الجزء الثامن عشر
رواية زوجة زوجي البارت الثامن عشر
رواية زوجة زوجي الحلقة الثامنة عشر
حور: عامل نفسك زعلان مني مع أن المفروض انا اللي زعلانة..
يوسف: تؤ تؤ انا اللي زعلان..
حور: واللهِ يعني انا اللي روحت ناديتك باسم حد تاني
يوسف: نو مش انتِ انا اعمل أي بقىٰ..
حور: يوسف ياريت تبطل برود يابا..
يوسف: واللهِ انا مش بارد انتِ اللي باردة وباردة اوي كمان..
حور: عااا حط نفسك مكاني وانتَ تعرف…
يوسف: مش هحط يا حور وياريت فكنا من ام الحوار الفاكس دهو…
حور: ماشي يا يوسف براحتك خالص..
يوسف: ما هو براحتي انا هيكون براحة الجيران وانا معرفش….
حور: عااااااا مستفززز اووووي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وتين: مليش دعوة يا مازن هتاخدني معاك يعني هتاخدني…
مازن: هتروحي تعملي اي يا وتين….
وتين: هشتغل معاك مليش دعوه يا يوسف مش انتَ قولتلي قبل ما تعمل العملية انك هتاخدني معاك….
مازن: أنا قولت كده؟؟
وتين: مازن متستهبلش ياريت…
مازن: خلاص يا وتين غوري البسي يلا..
وتين: جامد اووي انا ومسيطرة..
مازن: غوري يلا متخلنيش احلف…
وتين: هشششش علىٰ أي الطيب احسن..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تسنيم: يوه يا ماما قولتلك انا مش هتجوز واسيبك ابدًا..
منال “والدة تسنيم”: وانا قولتلك هتقابلي العريس يا تسنيم…
تسنيم: يا ماما ارجوك افهمي أنا مش هقدر اسيبك ابدًا..
منال: انتِ تعبتي اوي معايا يا تسنيم وانا مقدرة ده بس خلاص مش هتفضلي موقفة حياتك علشاني…
تسنيم: ماما أنا حياتي مش واقفة طالما انتِ موجودة انتِ حياتي وانا متعبتش معاكِ ولا حاجة ده واجبي..
منال: وانا مش هرتاح يا تسنيم غير لما اشوفك مرتاحة في بيتك..
تسنيم: ما انا مرتاحة اهو في بيتي..
منال: في بيت جوزك يا تسنيم…
تسنيم: قولي انك مش طيقاني وعايزة تخلصي مني صح..
منال: علىٰ عيني انك تبعدي عني اصلًا..
تسنيم: وانا مش هبعد عنك من الأساس يلا باي عشان اروح الشغل عشان المدير الشرير ميطردنيش…
منال: ماشي يا مغلباني…
تسنيم: تشكري يا رجولة يلا سلام….
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سما: ازيك يا قرة عيني…
عمر: قلب قرة عينك واللهِ…
سما: بقيت نحنوح اوي يا قرة عيني من بعد كتب الكتاب…
عمر: احم والله انتِ مش عجباكِ حاجة ابدًا…
سما: لا أنا بحب النحنحة اووي…
عمر بضحك: ماشي يا سكاي….
سما: سكاي مين ياخويا؟؟.
عمر: انتِ يا حبيبتي سكاي حتىٰ اتأكدي من اسمك كده…
سما: يخرب….عاااا مش عارفة اخرب اي بص انتَ تيجي تطلقني دلووقت انا مش هتجوزك يا مستفز….
عمر بضحك: اهدي اهدي يا سكااي اي بالراحة كده….
سما: لا مش بالراحة ويلا طلقني ولا اقولك انا هقفل في وشك اصلًا…
عمر: اهدي استني يا سكااي…
قفلت بنت الأي بس قمر اووي
لا قمر اي دي سكاي…
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يوسف: حوري يا حوريتي انتِ يا بت..
حور بزعل: نعم عايز أي…
يوسف: حبيبي انت لسة زعلان..
حور: ايوا يا يوسف ومتكلمنيش
يوسف: تؤ تؤ مقدرش علىٰ زعلك يا حوريتي اصلًا…
حور: لا ما انتَ زعلتني خلاص…
يوسف: خلاص بقىٰ قلبك طيب ومش هتزعلي…
حور: لا صالحني….
يوسف: عيوني هصالحك اطلبي اللي عايزاه….
حور: عايزة اروح عند اهلي…
يوسف: حاضر يا حوريتي هاخد اجازة ونروح…
حور: حبيبيييي اوووي يا جو….
يوسف: قلب جو انتِ هاتي بوسة….
حور: هششسس بطل قلة ادب ويلا عشان ناكل…
يوسف: لا والله هاخد البوسة يعني هاخدهاا…
“حور ضحكت ويوسف قرب منها واخدها في حضنة وباسها”
يوسف: متزعليش يا قلبي واللهِ انا بحبك اوي لا مش بحبك بس ده انا بعشقك كمان وغلطت فعلًا بس مكنش قصدي واللهِ ووتين لو زي ما انتِ مفكرة وانا بحبها مكنتش طلقتها طبعًا بس انا بحبك انتِ وعمري ما احب حد غيرك…
حور: عارفة وواثقة في حبك يا جو بس انا بغير اوي عشان كده زعلت لكن انا بحبك اوي ربنا يباركلي فيك يارب…
يوسف: ويباركلي فيكِ ويديمك في حياتي يا حياتي…
حور: بحبك بحبك اوي…
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وتين: بص بقىٰ يامازن انتَ تشوفلي شغلانة حلوة عندك هنا وتكون مناسبة ليا…
مازن: عندي شغلانة مناسبة ليكِ اووي
وتين: بجد اي هي؟؟؟
مازن: تقدمي القهوة وتنضفي المكاتب بصي شغلانة حلو اوي ليكِ….
وتين: يا كل”ب يا جز”مة يا معف”ن…..
مازن بضحك: اهدي ياما مش انتِ اللي عايزة شغلانة مناسبة ليكِ وانا مالي…
وتين: ماشي يا مازن انا غلطانة اصلا اني جاية اشتغل معاك…
مازن: معايا مش عندي؟؟؟
وتين: طبعًا معاك انا ليا تلت اربع الشركة دي اصلًا
مازن: هنشتغل نصب ولا اي…
وتين: ما تخلص بقىٰ يا عم هتفضل تذل فيا كتير…
مازن: خلاص خلاص بصي روحي اشتغلي مع البشمهندس
قاطعتة وتين: بشمهندس مين هاا مين…
مازن: يا بنتي اهدي شوية….
وتين: اخلص بشمهندش مين…
مازن: الباشمهندس إلياس..
وتين: يا حلاوة علىٰ كده ده اجنبي صح قول قول…
مازن: اي يا بت ده ما تتكسفي شوية علىٰ دمك…
وتين: خلاص خلاص اديني اتكسفت هشتغل اي مع البشمهندس الأجنبي ده….
مازن: علفكرا لو محترمتيش نفسك هطردك…
وتين: خلاص خلاص أنا آسفه…
مازن: هتشتغلي المساعدة بتاعتة وياريت تشتغلي بأحترام ماشي….
وتين: خلاص اتفقنا يلا بقىٰ عايزة اشتغل…
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زوجة زوجي)