روايات

رواية زوجة الصقر الفصل الثالث عشر 13 بقلم شغف الإعصار

رواية زوجة الصقر الفصل الثالث عشر 13 بقلم شغف الإعصار

رواية زوجة الصقر الجزء الثالث عشر

رواية زوجة الصقر البارت الثالث عشر

زوجة الصقر
زوجة الصقر

رواية زوجة الصقر الحلقة الثالثة عشر

حازم:لا هتسيبها ياروح امك ونزل فيه ضرب
حياه:حازم ابعد عنه
عمار:مين ده ما انت طلعتي اهو مدوراها امال عملالي فيها الخضره الشريفه ليه
حازم:اشرف منك ومن الف زيك انا ههليك تخاف تجيب اسمها علي لسانك واتصل علي رجالته وجم اخدوخ علي المخزن
ام حياه:مش عارفه اشكرك ازاي يابني
حازم ويقبل يدها:مش انت لسه قائله يابني في ام تشكر ابنها اسمحيلي اطلب ايد حياه
حياه بسرعه: أنا مش موافقه
حازم:ممكن أتكلم معاها لوحدنا
ام حياه:ماشي بس بسرعه
حازم:قدامي ودخلوا غرفه واغلق حازم البيت وبيقرب من حياه :مش موافقه ليه
حياه:كده انا مش بطيقك ياخي لله في لله كده
حازم ويجلس جنبها وهمس بفحيح: رجالتي محاوطه البيت تحت من كل اتجاه وممكن اخد اللي انا عايزه عادي خالص ومن غير جواز وهو يلمس علي وجهها
حياه:ابعد ايدك دي كذاب متقدرش تعمل حاجه
حازم وبدأ يفك ازرار القميص:طب تعالي اثبتلك
حياه بخوف:خلاص موافقه
حازم:احبك كده يا حياتي ويلا اجهزي المأذون في الطريق وذهب ليخبر ام حياه بالموافقه ورن علي دياب وقال يجيب صقر ويجوا علي بيت حياه
بعد وقت
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
المأذون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
دياب وبيحضن حازم: ارفع راسنا ياض
حازم: اخوك اسد
دياب ويبعد عنه:فين الجاتوه
صقر:كل في بيتكم
دياب:لا انا جاي وعامل حسابي انو هأكل جاتوه
صقر:تعالي وانا اجبلك
دياب:لا انا عايز حزوم قلبي هو اللي يجبلي
حازم بقرف:حزوم غور ياض
دياب: مش عجبك اسم الدلع
حازم ويمسك ايد حياه: لا ياخويا عاجبني بس مش منك من حياتي
صقر دقيقتين: وهيتصل يقول اقطعوا علاقتكم بيا
حازم:دقيقتين كتير من دلوقتي اقطعوا علاقتكم بيا
دياب:واااطي
حازم:جدا
صقر:طب يلا نمشي احنا ومشيوا وذهب حازم وحياه للبيت
عند حور اتفجأت بالبيت لان البيت كان البيت اللي قصاد بيت صقر
حور:ملقتش غير المكان ده
حسن:يا حور خلاص عدي سنين وانت نستيه والموضوع جه بسرعه معرفتش الاقي مكان غير ده
حور بضيق:ماشي ودخلت والأطفال ناموا وحسن راح الشركة اتفرجت حور علي البيت وبعدها راحت للحديقه وعجبتها جدا وراحت للغفير لان كانت عايزه شويه طالبات
وفجأة جات اللحظه اللي كانت خائفه منها وجدته أمامها ينزل من السياره وهو يضع نظراته كبرت لحيته قليلا وأعطته وسامه أكثر أصبح لديه عضلات أكثر وتغيرت نظراته للبرود وجدت نفسها تنظر له بشوق لن تعرف تخليه وهو نظر لها ببرود وجدت رهف تخرج وتحضنه
رهف :وحشتني قوي
صقر ويبدلها الحضن:انت اكثر يا قلبي وأكمل بغمزه يلا بقي يا بطل علشان وحشتيني ومشيوا
كانت حور النار تأكل قلبها
عند صقر دخل هو ورهف
رهف:اي اللي جابها يا صقر
صقر بعصبيه: بقولكم كلكم انا نسيتها خلاص وطلع يغير ملابسه فتح البلاكونه ونظر للبلاكونتها اللي كانت قصاده وبعد دقائق وجدها تخرج لبلاكونتها كانت لغه العيون هي المسيطرة رغم نظرات صقر البارده لكن لم يستطع أن يخفي الشوق في عيونه وفجأة دخل صقر واغلق البلاكونه وغير ملابسه ونزل وجد الجميع متجمعين علي السفره
رهف:,خلاص يا صقر انا متأكده انك نسيتها وعلشان اكدلك كده انا عزمتها انهارده علي الغداء
صقر:تمام
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
عند حازم دخل غرفته جلست حياه بغضب وجدت حازم بيخلع هدومه
حياه: انت بتعمل ايه
حازم:بغير هدومي
حياه:لو سمحت ممكن تغير في الحمام
حازم وجلس جنبها:يلا بقي حان الان وقت الفعل
حياه بدلع:ممكن تستني اغير هدومي
حازم:طب هاتي بوسه تصبيره
حياه:اصبر يا قلبي
حازم:طب بسرعه بقي
ذهبت حياه وغيرت ملابسها الي ترينج بيتي وعملت كوبايتين عصير ووضعت منوم لحازم وذهبت له
حياه:ممكن تشرب العصير ده يا قلبي
حازم ومسك الكوبايه ووضعها علي الكوميدينو وهمس بأذنها: مفكراني مش عارف انك حاطه منوم وأكمل مش انا اللي المس واحده مش برضاها
حياه بفرحه:يعني مش هتلمسني
حازم بوقاحه وبعض علي شفتيه:والله موعدكيش بده كتير اصل مقدرش اشوف الحلويات دي واسكت
حياه ذهبت وارتدت عبايه بيتي وخرجت الي الكنبه وكانت هتنام
حازم:اي
حياه:اي هنام
حازم:تعالي نامي علي السرير وخلي يومك يعدي يا حياه
حياه:مستحيل يا حازم وفجأة قرب منها حازم وقبلها
حازم:كده اسيبك ومشي لينام وحياه كانت مصدومه وبعدها نامت واتأكد حازم أنها نامت وحملها وذهب بها الي السرير وأخذها بحضنه وفرد شعرها ونام
‏حور:نعم
‏حسن:صقر عزمنا في بيته علي الغداء وانا وافقت
‏حور:وانت ازاي يا حسن توافق انت بتعمل فيا كده ليه انا تعبت
‏حسن:يا حور لازم تثبتيله أنك نسيتي زي ما هو نسي
‏حور:انا هروح المره دي بس ممكن تاني مره متتصرف تاني لوحدك في المواضيع دي
‏حسن:حاضر يلا اجهزي وخلينا نمشي
‏وصلت حور وحسن لكن الاولاد كانوا نايمين
‏رهف رحبت بيهم قوي
‏حلست رهف بجانب صقر وهو حاوط ذراعيها بخبث
‏صقر:اقعدي استريحي يا قلبي كفايه انك بتتعبي معايا
‏رهف :تعبك راحه يا عمري
‏حور كانت النار تأكل قلبها
‏رهف:يلا يا جماعه الاكل جاهز
‏قام صقر وسألها
‏رهف:مينفعش يا صقر نزلني
‏صقر:انت ملكتي اشيلك في قلبي مش فإيدي بس
‏حور:اللهم يطولك يا روح
‏سمعها صقر كتم ضحكته علي منظرها
‏وصلوا للسفر
‏جلس صقر بجانب حسن وقصادهم حور ورهف
‏كل شويه يقوم صقر ويأكل رهف ويضع لها طعام في الطبق
‏رهف:يا صقر كده هتطخن
‏صقر:اطخني يا قلبي هتبقي ملبن أكثر وهو يغمز لها بعد دقائق وجدت حور ومن يمرر رجله علي رجليه نظرت من تحت السفره وجدته صقر لكن كان ينظر لرهف
‏حور بهمس لصقر وهي تضربه في رجله:النمره غلط
‏صقر:ااااه
‏رهف:مالك يا قلبي
‏صقر:مفيش يا روحي ونظر لحور بتلاعب
‏………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجة الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى