روايات

رواية زوجة أخرى لحب العمر الفصل الثاني 2 بقلم آلاء الواقع

رواية زوجة أخرى لحب العمر الفصل الثاني 2 بقلم آلاء الواقع

رواية زوجة أخرى لحب العمر الجزء الثاني

رواية زوجة أخرى لحب العمر البارت الثاني

زوجة أخرى لحب العمر
زوجة أخرى لحب العمر

رواية زوجة أخرى لحب العمر الحلقة الثانية

محمد بصوت مهزوز:لية ؟؟
رجعت تاني ودخلت قعدت قاصدة
مريم:لية اي
محمد بضيق:وافقتي علي جوازة دي لية؟؟ صعبت عليكي وحبيتي تعملي فيها دور المضحية قدامهم
مريم:انت شايف كدا ؟
محمد بصوت مهزوز:اة اصل مفيش حاجة تخليكي تجوزي واحد مش قادر يتحرك وكمان اكبر منك
مريم:لا فية بس انا عايزة انام ،تصبح علي خير
محمد:استني هنا
مشيت من قدامة علشان تكة وهقتلة الغبي دا هو ازاي مش شايف عيني للي بتطلع قلوب قدامة
دخلت غيرت الفستان بيجامه قطن لونها اسودومسحت المكيب وطلعت ابص علية لاقيته نايم علي الكرسي بصيت علية بكل حب وحاولت امشي الكرسي براحة بس صحي
محمد بزعيق:انتي بتعملي اي
مريم:انت كنت نايم والجو برد شوية برا فدخلتك
محمد بزهق:مطلبتش منك يببقي متعمليش ، اتفضلي امشي
سكتت ومشيت بحاول اقدر موقفه دخلت نمت علي سرير……
عبدالله:بتفرك لية ؟؟
احمد:البيت من غيرها وحش
عبدالله :علشان تعرف انها نوراة البيت
أحمد:انا عارف والله انا ما عندي اغلي منها بس بحب انغشها وابرد عليها
علا:ادعوله ربنا يهدي سرها
عبدالله: امين يارب…….
معرفتش انام في طلعت الصالة تاني لاقيتة بيحاول يقعد علي الكنبة مش عارف قربت منة ومسكت ايدة وقعدتة
محمد بجمود:علي فكرة أنا كنت هعرف لوحدي
مريم:اكيد بس حبيت اساعدك
محمد بضيق:انا مطلبتش منك مساعدة مش محتاج مساعدة من حد
مريم:بس انا مش حد ،انا مراتك
محمد: امشي من قدامي
دخلت بكل هدوء وحاولت انام ونمت ويدوب سمعت صوت تخبيط علي باب جريت صحيتة
محمدبضبق:يووةة هو انتوا بتكدبوا الكدبة وتصدقوة
مريم: ممكن تخلص مش وقت كلامك دا
دخلت انا هو الاوضة بسرعة لبس هو تيشرت وانا ساعدتة في لبس البنطلون ومكملتش بس ملامحة كانت موضحه كل حاجة طلع وغيرت انا كمان ولبست روب وحطيت روج وفتحت الباب..
علا:عاملة اي يحبيبتي
مريم:الحمد الله ،اتفضلوا
كلهم دخلو وقعدنا في صالة فقومت انا ورحمة نعمل حاجه يشربوها
رحمة:سمعتة بيزعق امبارح
مريم:هو بيزعق عموما مش بيتكلم
رحمة:مش عارفة اقولك اي بجد
مريم:ادعيلي ،يلا نطلع
أحمد:اهي يلا علشان تروحي معايا
كريمة:كان زمان يحبيبي دلوقتي هتبقي معانا احنا
عبدالله:هنا وهنا واحد يحجه ،اقعدي انتي واقفه لية يا مريم
مريم:هقعد حاضر
روحت قعدت جنبة ولمست ايدة براحه حاسة متوتر من القاعدة دي
عبدالله: احنا هنستاذن
مريم:ما تخليكوا شوية ياجماعة
عبد الله:مرة تانية يحبيبتي
أحمد :فكري قبل ما نمشي؟؟
لسة هرد لاقيتة رد
محمد:امشي يلا
أحمد قرب علية وحضنة
أحمد:حطها في عينك بدل ازعلك
مسكة محمد من قربتة كان هكسرها
محمد:تزعل مين يلا انت ناسي انا مين؟؟
أحمد بوجع: يخريبتك انت لسة غشيم وسع
مشيوا كلهم ودخلت انا المطبخ اشوف حاجه تتاكل لاقيتة علي باب المطبخ
محمد:اعملي حسابي معاكي
مريم ابتسمت:من غير ما تقول
سكت شوية
محمد:مريم
مريم: اي
سكت تاني كانة بيترتب الكلام
محمد:لما نأكل لازم نقعد نتكلم شوية
مريم:ماشي
قعدنا اكلنا وجيت اقوم اشيل الاطباق
محمد: خليكي ،مريم احنا جوازنا دا مش هينفع
فضلت ساكتة بس انا سامعة صوت تكسير قلبي
محمد:انا زي ما انتي شايفة كدا من بعد الحادثة وانا قاعد علي كرسي حتي شغلي واخد من إجازة واحتمال كبير أستقيل منة علشان مينفعش ظابط يبقي بحالة دي
مريم:انت ممكن ترجع تمشي تاني واحسن من الاول انت للي رافض العلاج
محمد:مفيش حاجة بترجع احسن من الأول عمرها وفية حاجة تانية
مريم :اي
محمد:انا لسة بحب يارا
غصب عني عيوني دمعت
مريم: حتي بعد للي عملتوا
محمد:مش عارف اكرها انا شايف إنها معاها عذرها انا حمل عليها و
مريم :خلاص كفاية
سبتة وجريت علي الاوضة وقفلت عليا وفضلت اعيط
مريم : ازاي لسة بيحبها ؟؟؟لية طيب؟؟
مريم:انتي كنتي فاكرة هيحبك من اول يوم انتي سذاجه وغبية ،بس بس انا لازم احاول ايوة لازم علشان يوم ابعد قلبي ميوجعنيش هو هيحبني اكيد هيحس بحبي لة
عدي أسبوع مفيش ما بينا اي كلام الا عايز اكل اعملك شاي حاجات عادية لحد فيوم لاقيتة واقف علي باب الاوضة
محمد:شعرك حلو
مريم:شكرا
محمد:سبية مفرود أحلي
ابتسمت وسرحتة وسيبتة مفرود
مريم:محتاج حاجة؟؟
محمد:زهقان بصراحة وانتي ساكتة طول الوقت ،انا فاكر انك وانتي صغيرة كنتي رغاية وشقاية
ضحكت
مريم:زمان انا كبرت
محمد:لسة صغيرة بالنسبالي
مريم :الفرق ما بينا مش كبير لدرجة
محمد:يمكن
مريم:تسمع كرتون
ضحك
محمد:شوفتي علشان تعرفي انك صغيرة
مريم:انا مهما كبرت هفضل اسمع كرتون ها تسمع معايا ولا لا
محمد:هسمع
مريم بفرحة:حيث كدا بقا اظبط القاعدة زي زمان الله يمسيك بالخير يا ابو حميد
محمد:ارن علية يجي لو واحشك
قربت علية وبوستة من خدة
مريم:بس انا عايزة اتفرج مع جوزي بس
ومشيت علي المطبخ وانا مش عارفة جبت الجرأة دي منين بس انا مبسوطة وطلعت عصير من تلاجة وكان فية مقرمشات ولب وتسالي عروسة جديدة بقا خدتهم وطلعت الصالة لاقيتة قربت الكرسي من الكنبة
محمد:انتي بتعملي اي ؟؟
مريم:هنقعد علي كنبة
محمد:لا انا مرتاح كدا
مريم:ممكن تسكت وانت ساكت احلي بكتير
قعدتة بعد معاناة وطفيت النور وجبت دافية صغيرة وروحت قعدت جنبة
محمد:دا اسمة اي ؟؟
مريم:تنة ورنة ، تاخد واحدة
محمد:هاتي
شوية ونمت علي كتفة وانا بتفرج
مريم:مضايق
محمد:لا خليكي عادي
ابتسمت بصيت لشاشة تاني
محمد:انتي نمتي
مريم:لا ،بقولك
محمد:اي
مريم:انت لية مش متقابلني مع اني عسل والله واتحب
محمد:مش عارف
مريم:ما تدي نفسك فرصة تعرفني
محمد:لا
مريم:لية؟؟؟
محمد:هتزهقي مع الوقت انا حمل كبير و
مريم بحب:انا مش هزهق لو فضلت عمري كلة معاك متقلقش
محمد: عمرك هيروح علي الفاضي
مريم بحب:لو معاك يروح عادي فداك
محمد: مريم
مريم:عيونها
محمد: متصعبيش الموضوع علينا
مريم:بالعكس انا بحاول اسهلو
سكتت وبص قدامة
مريم:طب نتفق
محمد:علي اي ؟؟
مريم: تبدأ علاج
محمد بضيق:لا
مسكت ايدو وطبطت عليها
مريم:اسمع بس لآخر اتعالج علشان نفسك علشان تكون كويس وترجع شغلك للي بتحبة
محمد:لا
مريم:هو انت عليك عفريت اسمة لا ،طب لو مش علشانك علشان خاطر خالتي وعمو
محمد:انتي بتعملي كدا لية ؟؟؟
مريم:مش مهم دلوقتي ها موافق ؟؟
محمد بقلق:افرضي العلاج مجبش نتيجة
مريم :هنبقا حاولنا وبعدين الدكاترة قالوا ان نسبة كبير عادي هي عملية وبعدها علاج طبيعي وباذن الله هتكون كويس
محمد:موافق بس بشرط
مريم :موافقة
محمد:استني مش لما تعرفي هو اي
مريم:موافقة ،قول هو اي
محمد:هطلقك
مريم بصدمة:نعم، موافقه بس بعد ما تخف
محمد:لية؟؟
مريم بدموع:حابة اكون معاك واهو يبقي عدي وقت علي جوزنا علشان الناس متكلمش
محمد:منطقي بردوا، ماشي موافق

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجة أخرى لحب العمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى