روايات

رواية زواج من أجل الورث الفصل السادس والعشرون 26 بقلم سحر أحمد

رواية زواج من أجل الورث الفصل السادس والعشرون 26 بقلم سحر أحمد

رواية زواج من أجل الورث الجزء السادس والعشرون

رواية زواج من أجل الورث البارت السادس والعشرون

رواية زواج من أجل الورث الحلقة السادسة والعشرون

ظل ياسين يصرخ بوجه ندى ويجرى خلفها وهى تجرى دون توقف وتنادى على جدها أو أحد ينقذها ولكن دون استجابة
ندى: اه اه حد يلحقنى ياجدى متخليهوش يجرى ورائى
محمد: ولا نعرفك أتحملى بقة النتجية
ندى:الحقينى انتى يا زوزو
ياسين : محدش هيخلصك منى انتى الجناية على نفسك وحياه امى لورايكى
فاطمة:كفاية يا واد خلاص البت تعبت من كتر الجرى
ندى: ربنا يخليكى ليا يا بطة
فاطمة: خليها تاخد نفسه وبعدين كمل جرى هههههه
ياسين :لا مش هبطل غير اما اخنقها بايدى بنت العقربة دى
ندى:عقربة فى عينيك يا عبيط انت
ياسين :كمان فيك لسان تغلطى استنى عندك يا اوزعة نهارك مش فايت

 

 

ندى: اللى يحصلنى يكسرنى
ياسين :هطلعك من تحت ايدى مش هخلى الدكتور يعرف يجبس فيكى اية من كتر عضمك اللى هكسرها
ندى: طيب حسابى يا اوختى للروج يسيح
ياسين :خد عندك يابت
ظلت ندى تجرى على السلالم وصعدت إلى غرفتها وياسين خلفها كانت تريد غلق الباب عليها ولكن لم تستطيع لأن يايسن كان خلفها واستطاع أن يفتح الباب بسبب ضخامة جسده
احمد: هيشعلقها بس آخرب بيت المقلب عسل
زينب:ربنا يستر وميعملش فيها حاجة
محمد:مش هيقدر هو بس حيريبها
احمد:كان نفسى اصوره وابعتها لمصطفى
محمد: ههههههه يا فضحتك ياسين
دخل ياسين الغرفة واغلقها بالمفتاح وإمسك بندى قبل أن تدخل الحمام لتظل فيها
ندى:اه اه اه اه اه الحقونى
ياسين :بتصوتى من دلوقتى لسه الصويت وراء
ندى: أعقل يا سنية ايوووووووه قصدي يا سنيو
يا سين: وكمان سنيه هى حصلت تعملى معاى كده
ندى:عيلة وغلطت هتعملى عقلك بعقلى
ياسين :اه وانا اعيل منك بقة وحتشوفى
ندى:بهظر معاك يا جوزى يا حبيبى يا عسل انت قمر يا اختى
ياسين :بت وربنا حقتلك وما يهمنى انا مجنون
ندى:بعد الشر عليك ياقلبي من الجنان متخافيش على ايدى حدخلك العباسية قريب
وبينما كان يتحدثون وجد ياسين مقص بجوار منه
ياسين :حان وقت الانتقام
ندى : هتعمل اية يا مجنون
ياسين :ههظر معاكى يا قمر بس حلو شعرك
ندى:لالا لالا لالا لالا لالا بلاش شعرى انا آسفة
ياسين : متخفيش حسيبلك مجرد ذكرى تفتكرينى بيها
ندى:لا والنبى لا مش هعمل مقالب تانى
ياسين :ماشى موافق بس شرط
ندى:موافقة عليها
ياسين :حدخل استحم من النيلة ده وانا وفى الحمام اسمعك وانتى بتقولى انا هبلة وحمارة وأم بدوى “وانا مجنونة وبريلة استهال ضرب الرجالة”
ندى :نعم يا روح أمك
ياسين: استعانة على الشقى بالله
ندى:حاضر حقول
ياسين :شاطرة قولى بقة

 

 

ندى:انا هبلة وحمارة وأم بدوى انا مجنونة وبريلة استهال ضرب الرجالة
ياسين :استمرى
ندى:ربنا ينتقم منك
ياسين :اخلصى
قام ياسين بدخول إلى الحمام وندى تردد الكلام حتى خرج وطلب منها أن تنزل إلى تحت أمام العائلة وتردد الكلام وبعد اعتراض ندى نزلت إلى تحت وهى تتردد الكلام
محمد:ههههههههههههه هههههههههههههههه بتقولى اية يابنتى
ياسين :سبها يا جدى مش فاضية ترد عليك
احمد: كفاية يا واد بقة خلاص
ياسين :حنتقم ومش حسيب حقى
محمد:فعلا اهبل وشعنونة
كانت ثريا غادرت المنزل صباحا لتعود قريب المساء مع سوزى وشلة النادى من سيدات المجتمع الراقى وفى هذا الوقت كانت فاتن انتهت من الطبخ وخارجة منها وذهب إلى غرفته حتى رأتها ثريا
ثريا:انتى روحى هاتى لضيوف عصير
فاتن: انا
ثريا:اه انتى مش بتسمعى
فاتن:بس
سيدة ما: اوه نو يا ثريا شكلها خدامة وحشة خالص
سيدةاخرى: انتى كمان هتردى على ستك الهانم اية البنت البيئة دى
سيدة اخرى: اية ده يا ثريا اية الهدوم البيئة اللى هى لا بساها ديه
سوزى:خدمات أخر زمن واحدة متخلفة
سيدة اخرى:أطرديها يا ثريا
كانت تستمع إلى الكلام والدموع تتجمع بعيينها وقبل أن ترد عليهم
ادم:ازاى تطرد ست البيت
سيدة ما:انت بتقول اية يا آدم
ادم:أظن ثريا هانم انشغلت بالحديث ونسيت تعرفكم مين دى
سيدة ما:هتكون مين يعنى
ادم:مراتى
الجميع:اية
ادم:قولت حاجة غريبة مراتى فاتن وكمان بنت عمى
سيدة ما :بقة البيئة دى مراتك
ادم:أولا لما تكونى فى بيت حد محترم لازم تحترم صحبة البيت والا مالكيش مكان فيه
سيدةما:بس ازاى مراتك بهدومها دى

 

 

ادم:مراتى وبغير عليها وأن اللى فارض عليه أنها تلبس كده عشان بغير عليها من الهواء وحتى بغيير من أبوى لو شافها بلبس نص كوم أو شعرها
سيدة ما: وسوزى
ادم:انا وسوزى انفصلنا بهدوء وهى متقبلة الموضوع
سيده ما:شكلك بتحب مراتك قوى
ادم:كلمة الحب قليلة انا بعشقها
فاتن:حبيبى الأكل جاهز يالا بينا انا مجهزة الحمام عشان تاخد شور وتنزل تأكل يا قلبى اكيد ماكلتش فى الشركة صح
ادم: ها
فاتن : سورى يا جماعة اصلى دومى لازم احضرلها هدوموه بنفسى وأكل بنفسى ومش بيرضى يأكل غير من ايدى
ادم: هو فيها أية
فاتن:حبيبي انت زعلان منى عشان لما دخلت ما جريت عليك وحضنتنك وبوستنى زى كل يوم سورى يا بيبى
ادم:انا ببوس كل يوم امتى ده
فاتن:خلاص يابيبى بقة متزعلش تعال فوق فى اوضتنا هعوضهالك يا قلبى
ادم: كنتوا تعالوا من زمان مجيتواش ليه أبقوا تعالوا
وقبل أن يغادر ادم وفاتن نادت عليهم سوزى
سوزى:ديه دعوة لحلفة ليك ولمدام مناسبة عيد ميلادى
ادم:شكرا هحاول أحضر بس فاتن لا
سوزى:لا هزعل بجد لو فاتن مجاتش حنتظركوا
ادم:ححاول أن شاء الله بعد اذنك
سوزى:بقه ديه بتعرف تقول بيبى
ثريا:اه اللى جاية من تحت الجاموسة بتقول بيبى
أما ادم وفاتن صعدوا إلى الغرفة وما أن دخلوا حتى بدأت فاتن فى البكاء واخذها اد م فى حضنها وظلت تبكى
ادم:طيب كفاية بقة خلاص
فاتن: هم ليه بيقولوا عليا كده عشان هدومى يعنى عايزنى البس زؤيهم وبين كل جسمى للرجالة
ادم:عشان اقتلك لو فكرتى تعملى كده وبعدين انتى ملكى انا وبس وهما بيغيروا منك
فاتن:ليه
ادم:عشان طيبتك وبراءتك واحترامك لنفسك وجمالك الطبيعى اللى هما بيصرفوا ملايين عشان يعملوا زيه
فاتن: متشكرة على وقفتك جمبى

 

 

ادم:انتى مراتى وكرامتك من كرامتى وانا مقبلش لحد يهين كرامة مراتى بس اية الكلام الجامد اللى قولتيه تحت ده انا ببوس كل يوم برده
فاتن:عديها وخالص
ادم:لا يمكن أطالب بقرار جمهورى فى حصولى على بوسة كل يوم
فاتن:نعم يا اخوى
ادم:اتحوليتى ليه كنا مشينا كويس
فاتن:عشان بتسعبط يا آدم وتستغل الظروف
ادم:اه بستغل الظروف حسى بيا يحس بيكى ربنا
فاتن: ده بعدك
ادم:بكرة البعيد يقرب يا جميل الأيام بيننا هنروح من بعض فين
أما يايسن عاد إلى المنزل وجد ندى نائمة وبدأ فى تخطيط انتقام منها
فى الصباح استيقظ ياسين وايقظ ندى
ياسين :انتى يا حاجة قومى فزى
ندى:عايز اية على الصبح آخرب بيت الغلاسة
ياسين :يعنى حكون عايز أصبح بوشك مثلا عايز أفطر
ندى :وانا مالى شايفنى أمك متروح تفطر والا مستنينى اكلك بايدى
ياسين:قومى يابت حضرى الفطار
ندى:عندك الخادمة خليها تحضر ه
ياسين: فين المقص
ندى:خلاص قايمة جاتك وجع فى معاميعك
ياسين : رايحة فين المطبخ تحت يا خفة
ندى:حغسل وشى ونزالة يا بارد
ياسين :على كده انا متأخر
ندى:لا والنبى
ياسين : أجرى يابت قدامى
نزلت ندى إلى تحت تحضر الفطور وهى تدعى على ياسين وفى المطبخ كل الخدم يضحكون عليها وهى لا تعرف لما أنهت الفطور وذهبت لكى توضعه على الطاولة وكان الجميع على الطاولة
احمد:شنبك طلع امتى
محمد:طيب خلى جوزك يربى شنبه الأول وبعدين انتى

 

 

فاطمة:بس هى اكيد مش فاهمة بص فى المراية يا حبيبتى
قامت ندى بالنظر فى المراءة وتفاجئت برسم شنب على وجهه قام ياسين برسم لها
ندى:حنتقم منك استنى عليا
صعدت ندى إلى الغرفة ودخلت الحمام وسكبت جميع متعلقات ياسين من شامبو وشورجل وكافة الأشياء الخاصة بها
صعد ياسين خلفها ورأى كل ذلك
ياسين : عملت اية يا بت المجنونة
ندى:انتقمت منك بس كده
ياسين:استنى عليا
قام ياسين برمى أدوات مكياج ندى من المكياج من الشباك
ندى:آخرب بيتك كفايه بس بقة
ياسين :حندمك على حاجتك
قامت ندى بضرب يايسن حركة من حركات الكتارية
ياسين :بتضربنى كمان والله لورايكى
قام ياسين بمسك ندى بكفات يداه وهى تضرب فيها
ندى:بتستقوى عليا
ياسين : كفاية آخرب بيتك أهدى
ندى:اخد حقى منك الأول
ياسين:اسكتى احسنلك
ندى:لالا لالا لالا ا
ياسين :انتى إللى اخترتى
قام ياسين بتقبيل ندى
ياسين :عرفت آخر صك خلاص
ندى:انت قليل الأدب
ياسين : عارف قديمة
اما عند فاتن وآدم جاء موعد حفلة سوزى وأصر ادم على فاتن الحضور لكى يقدمها إلى كل معارفها ويعرفون أنها زوجته تجهزت فاتن بفساتن من اللون الأحمر وارتدت حجابها وكانت جميلة للغاية
ادم:جاتك الآرف فى حلاوتك ياشيخة ايه الجمال ده
فاتن:مرسيى

 

 

ادم:يا واعدى بحبك يا ستمونى مهما الناس لامونى
فاتن:ههههههههههههه
ادم:ممنوع الضحكة دى تانى تضحكيها قدام حد غيرى ماشى و اتفضل بقة
فاتن:دى دبلة جواز مالى بيها انا عندى واحدة
ادم:عارف بس دى انا اللى جايبها مش بابا البسيها ومتقلعيهاش من ايدك ابدا والا بينا
فاتن:حاضر
وما أن نزلوا إلى تحت وراءها مصطفى
مصطفى:حلاوتك يا أحمر انا هشجع الاهلى على طول بقة
فاتن :شكرا يا درش ياعسل انت
مصطفى:والله ما فى عسل غيرك انتى
ادم:كفاية يا بابا انا واقف
مصطفى:بتغير منى ياض
ادم:اه بغير
مصطفى:اهبل
ادم:اهبل ومجنون بحب مراتى
غادر ادم وفاتن إلى الحفلة وهناك تعرفت فاتن على معظم الناس الذين يعرفهم ادم وعرفوا عليه وحسدوا ادم على زوجتها وجمالها حتى نادت سوزى على ادم لتعرفها على شخص ما وترك فاتن وجاءت أحدى الضيوف إلى فاتن وأعطت مشروب وشربتها فاتن وخرجت فاتن إلى الحديقة لان السيدة اخبرتها ان زوجها يريدها هناك وما ان وصلت وهناك رأت امجد
امجد:انا امى داعيلى الليلة ديه

 

 

فاتن:هو مش ادم هنا
امجد: لا بس انا موجوجود عاملة اية
فاتن:كويسة بعد أذان حضرتك
امجد:استنى بس رايحة فين ادم مش فاضى دلوقتى لكن انا فاضى
وقبل أن ترد فاتن احسن بدوخة واغمى عليها1
ايه التوقعات حيحصل اية للفاتن؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج من أجل الورث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى