روايات

رواية زواج من أجل الورث الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم سحر أحمد

رواية زواج من أجل الورث الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم سحر أحمد

رواية زواج من أجل الورث الجزء الخامس والعشرون

رواية زواج من أجل الورث البارت الخامس والعشرون

رواية زواج من أجل الورث الحلقة الخامسة والعشرون

سافر ياسين وندى إلى الصعيد لأن لا يوجد شهر عسل بسبب الالتزام ياسين بصفقة مهمة تعاقد عليه قبل العرس ولا ينفع تأجيلها بالرغم من معارضة الجد محمد البنهاوى ولكن الشغل هو الأهم فلذلك رجع ياسين وندى إلى سوهاج
أما فاتن كانت تتحدث فى الهاتف
فاتن:انت مين
وهنا دخل آدم إلى الفيلا وهو يحمل باقة من الورد الأحمر وهو يتحدث فى الهاتف
ادم: هيكون مين غيرى ياقمر
فاتن: انت
ادم:لا العفريت بتاعى طبعا انا هو حد يقدر يكلمك فى التليفون غيرى بس
فاتن: اية ده يا آدم
ادم: هدية لمراتى حبيبتى بس رائيك حلو انا اختارتها مخصوص عشان علامة ما لا نهاية دليل على وجودنا مع بعض
فاتن: متشكرة ما اقدرش أقبلها

 

 

ادم:لية بقة وحش ولا مش عجبك
فاتن:طقم الألماس ده تقدر تضحكى بيا على واحدة من نوعية سوزى مش انا وكفاية بقة الفيلم الهابط ده والكلام الرومانسى مش حلو وانت طالع أوافر قوى
ادم:بقة انتى شايفة أن كله ده فيلم
فاتن: اه وفيلم وحش جدا بص بقة خلينا نرجع للنقار وطول اللسان احسن
ادم:انتى ليه مش حاسة انى معجب بيكى فعلا
فاتن:عشان فاكس قوى الحوار بحبك بين يوم وليلة انا مش هقدر تضحك عليا
ادم:هو انتى ليه محسسانى انى عايز اشقطك أو قضى معاكى يومين فى شقتى انتى مراتى على فكرة
فاتن: ماتنسى بقة كلمة مراتك دى وخليك كول بقة قال كل ما يشوفنى مراتى مراتى ليه حابب تفكرانى بأكبر غلطة فى حياتى
ادم:خلينى اقولك انك ما عندكيش ذرة رومانسية انتى اية يابنتى ده بدل بعد الهدية والورد الاقى كلمة حلوة عشاء رومانسى الحاجات دى آخر بيت هبلك فصيلة اية ده
فاتن: بص يا ضنايا هو كده اذا كان عجبك واحد خنيق قال رومانسية معاك انت لية أتجنيت ولا جالى صرع انا لسه بعقلى يا حبيبى
ادم:بركاتك يا سيدى عبد الرحيم يا قناوى أخيرا التمثال نطق وحيات عيالك ياشيخة لتقولى قولتى ايه من شويه
فاتن:مالك يا ياض بقول انا لسة بعقلى ارتحت
ادم: الكلمة اللى بعدها
فاتن:انهى ديه
ادم:حبيبي

 

 

فاتن:انا ماشية عشان مرارتى هتفع بدرى الهى أمك تطلق أبعد عنى بقة
ادم: اية بتقولى اية سلامة مرارتك يا قمر أنتى
فاتن:حرام بقة كدة كتير افصل شوية اية متجوزة راديو
ادم: هههههههه ماشى يا رويتر خدى العقد بقة
فاتن:لالا لالا
ادم:لية
فاتن:عشان انا ممكن أقل هدية لو شيكولاته ولا ايس كريم يفرحنى اكتر من الألماس
ادم:ماشى بس انا حبيت افرحك
فاتن:فرحتى مش بالألماس يا آدم يوم ما تعرف الحاجات اللى بتفرحنى يوم ما ممكن أصدق انك بدأت تحبنى بجد
تركت فاتن ادم وصعدت إلى غرفته أما هو غادر الفيلا وهو غاضب من فاتن لأنه لم تقبل هديه
أما ثريا ذهبت للنادى للمقابلة سوزى
سوزى:لسة بتحطى ليها البرشام فى العصير
ثريا:ايوة لا يمكن اسمحلها تخلف من ابنى
سوزى:متخافيش حتى لو حصل هنسقطها
ثريا :انا عندى فكرة عايز ازالها قدام الناس
سوزى:تماما قولى على الخطة وكمان انا عندى بردة حاجة تخلى ادم يندم انه اختارها زوجة ليه وفضلها عليا
ثريا:طول ما احنا مع بعض هنخلص ابنى من بنت الفلاحة دى
غادرت ثريا النادى وبقيت سوزى بالنادى حتى جاء إليه أمجد
امجد:سوزى ازيك عاملة اية
سوزى:أمجد بيه عامل ايه انت
امجد:انا كويس بس توقعت انك انتى اللى مش كويسة

 

 

سوزى:لية بس
امجد:يعنى خبر جواز ادم وأنه سابك لابد
سوزى:دى فترة موقته وبس
اامجد:دى مراته ازاى فترة موقته
سوزى: اسمع كلامى لما قولك فترة وهتعدى وآدم هيرجع لى
امجد:متزعليش منى بس ده يبقى مش بفهم دى مراته جامدة قوى
سوزى:ايه ده البت دى عجباك مش معقولة
امجد:انا بقول رأى بس وكمان هى صاروخ وحاجة كده مشفتش إيه
سوزى:قول بقة أنها علقت معاك
امجد:اكدب يعنى البت تعلق مع أى حد
سوزى:ده على كدة مصالحنا مشتركة
امجد:المعنى اية
سوزى:اللى ياجبهالك لحد عندك تكافؤ بأية
امجد:اللى تطلبه
سوزى:لدرجة دى تستاهل
امجد:فوق ما تتخيلى
سوزى:هتدفع كام
امجد:مليون كويس
سوزى:وحش جدا
امجد:اطلبى
سوزى :2 مليون وفيلا وعربية أحدث موديل
امجد:مع أنها كتير بس عشانها أنا موافق
سوزى:اتفقنا استنى منى تليفون اقوالك على الخطة بس هيكون فى شرط مهم
امجد:اية هو
سوزى:تصورها معاك من غير ما انت تظهر فى الصورة طبعا
امجد:خالى المهمة دى عليا انا ده شريط كامل الاتنين أصحابى جدا ادم وياسين
سوزى:ههههههههههههه هو ده الكلام
وبينما كان الشيطان والعقربة يدبرون المصائب عاد ادم إلى المنزل كانت تلبس هوت شورت بلون اسود وبدى كات بلون الأصفر بها بعض الكلمات بلغة الانجليزية كانت تقرأ فى رواية وكانت أول مرة تلبس مثل تلك الملابس فى المنزل ودخل ادم الاوضة
ادم:دى مش اوضتى انا آسفة
قامت بفاتن بجلب الغطاء عليها وغطت نفسها جيدا

 

 

ادم:اية الهبل ده دى اوضتى
فاتن:فى اية
ادم:انا لما دخلت شوفت حاجة كده
فاتن:حاجة اية
ادم:حد لابس هوت شورت وبدى كت
فاتن:بجد دى تهيوات
ادم:تهيوات ممكن انتى ليه ماغطاية نفسك كده هو البرد جاه ولا حاجة
فاتن:انا مرتاحة كده
ادم:براحتك انا رايح اغير هدومى
ذهب ادم لغير ملابسه وهو يفكر تهيوات بس انا متأكد انى شوفت حاجة انا لازم اتأكد
ادم:بتعملى اية
فاتن:بقرا رواية
ادم:اية ده
فاتن:فية اية
ادم:هو انتى سبتى البلكونة مفتوحة النهاردة
فاتن: اه ليه
ادم: آخر بيتك فى فار دخل
فاتن:عاااااااااااااااااااااااااااا فار
وهنا قامت فاتن تجرى من تحت الغطاء ورائها ادم
فاتن:اقتلوا يا آدم والنبى
ادم:بقة تهيوات اية ده يا ست هانم
فاتن:اقتل الفار يا آدم الأول
ادم:مفيش فار اصلا ده انا شفت أحلى فأرة قدامى لالا لالا دى غزاله
فاتن:بقة بتضحك عليا ماشى يا آدم هردهالك ماشى
ادم:تعالى هنا اية اللى انتى لابسة ده الناس تقول عليا اية مراتى بهوت شورت فى بيتى يا ادى العار والفضيحة انا لازم اتويك بندقية يا هريدى

 

 

وهنا ظلت فاتن تضحك وآدم سرحان فى جمال ضحكت ها
ادم:قلبى الصغير لا يتحمل مثل هذة الضحكة حرام عليكى ده انا ممكن اعمل قلب مفتوح بعد الضحكة دى
فاتن:بعد الشر عليك
ادم:يا خرابى خايفة عليا كمان لا كده كتير اللى الحق اطلب الإسعاف بقة
فاتن: طبعا لازم أخاف عليك مش ابن عمى وصاحب اخوى
ادم:لا والنبى بس
فاتن:فيا حاجة تانية اه اه جوزى سورى نسيت
ادم:لا كتر خيرك انك لسه فاكرة
فاتن: ماشى
ادم:بس ايه ده ياعم شورت وكت دى دعوة صريحة للرذيلة وانا الصراحة بعشقها كده تخيدنى للرذيلة ياقليلة الأدب
فاتن:انا برده انت اللى دماغك شمال لوحدك
ادم:انا ده انامودب خالص
فاتن:وانت هتقولى من عارفة طبعا
أما عند ندى وياسين كان ياسين نائم وندى تحضر لها مقلب
ندى:ههههههههههههه ده انت شكلك مسخرة والنبى عسل
فى الصباح كانت استيقظ قبل ياسين ونزلت ظلت مع الجميع حتى طلبت منها فاطمة انا توقظ ياسين للفطور
ندى:ياسين قوم
يايسن:البيت بيولع روحى انتى طفايه انا هموت هنا
ندى:لا ياخفيف الظل جدى عايزك
ياسين:طيب هغسل وش وجاى
ندى:هو قالى تنزل كده
ياسين:عارفة لو بتكدبى صباحك زى وشك
ندى:عسل طبعا
ياسين:عسل اسود ومهبب على دماغك
نزل ياسين برفقة ندى إلى أسفل وألقى على الجميع الصباح
الجيميع:ههههههههههههه هههههههههههههههه
ياسين:ضحكونى معاكم

 

 

كانت ندى وضعت لليأسين وهو نائم مكيب اب ووضعت لها بعض الدوك فى شعرها وأيضا مانيكير فى صوابعه
احمد:اية اللى عمل فيك كده يا اختى
ياسين:فى اية يابا
محمد:شكلك مسخرة
زينب:ناقصك عباية وطرحه
فاطمة:عليا دول يا خالى وانا أجيبهم اللى اغلى منه
ياسين:فى اية
احمد:بص فى المراية يأتى
قام ياسين بالنظر فى المراية وبدأ فى الصراخ
الجميع”هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ياسين:يومك اسود يابت ثريا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج من أجل الورث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى